abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:45:01 #1
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73678033
We zijn alweer bij het 3e topic "Pick Up Meiden" aanbeland. Voorgaande posts:
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef TheGame het volgende:

[..]

Nee, maar waarde aan uiterlijk hechten bij een man ligt zover buiten mijn realiteit dat ik me bijna iedere a-list celebrity kan voorstellen als een computernerd met totaal geen uitstraling die het ook totaal niet goed zou doen bij vrouwen.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Dat is mijn punt ook niet, mijn punt is dat ik het PUA erg objectief en gemaakt vind (ook al zal je dat niet altijd merken), en dat het 'het succes met vrouwen' als doel maakt. In plaats van een normale sociale omgang waar je mensen durft aan te spreken/ te leren kennen. Je kan met bepaalde hulpmiddelen misschien wel vrouwen playen voor de korte termijn, maar voor langere termijn blijft het niet houdbaar.

Met het jezelf veranderen zeg je in principe hetzelfde als mij, alleen maak je het versieren van vrouwen objectief. Of ziek ik dat verkeerd?

Maar wat is jouw visie nu dan van de PUA? Waar leeft hij voor, hoe pakt hij het aan ( jezelf veranderen zoals je zegt), wat maakt de hedendaagse PUA anders dan de Mystery PUA, etc? Edit: Wat ik nu dus zojuist lees, is de hedendaagse PUA dus gewoon een normale gozer die met veel vrouwen goed kan opschieten en daardoor kieskeurig kan zijn?
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Coco98 het volgende:

[..]

Echt de grootste onzin, "minder jezelf zijn".

Niet jezelf zijn bestaat niet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:47:06 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73678105
TerugVindPlatenplayer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:48:18 #3
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73678140
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef TheGame het volgende:

[..]

Nee, maar waarde aan uiterlijk hechten bij een man ligt zover buiten mijn realiteit dat ik me bijna iedere a-list celebrity kan voorstellen als een computernerd met totaal geen uitstraling die het ook totaal niet goed zou doen bij vrouwen.
Hoe iemand eruit/knap ist is ook een deel van zijn imago, en zijn/haar manier van kleden/opmaken. Johny Depp vind ik wel één van de beste voorbeelden op dit gebied. Hij kan kan er idd uitzien als een behoorlijke nerd, maar hij doet dit wel wel classy. Als je hem bijvoorbeeld ziet in zijn laatste film, komt hij weer totaal anders over.
pi_73678225
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:47 schreef Copycat het volgende:
TerugVindPlatenplayer.
je hebt wel een lange adem, cctje.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 12:51:34 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73678262
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:50 schreef dawg het volgende:

je hebt wel een lange adem, cctje.
Ik rook al een tijdje niet meer, dus meer longinhoud!
pi_73678410
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Dat is mijn punt ook niet, mijn punt is dat ik het PUA erg objectief en gemaakt vind (ook al zal je dat niet altijd merken), en dat het 'het succes met vrouwen' als doel maakt. In plaats van een normale sociale omgang waar je mensen durft aan te spreken/ te leren kennen. Je kan met bepaalde hulpmiddelen misschien wel vrouwen playen voor de korte termijn, maar voor langere termijn blijft het niet houdbaar.

Met het jezelf veranderen zeg je in principe hetzelfde als mij, alleen maak je het versieren van vrouwen objectief. Of ziek ik dat verkeerd?

Maar wat is jouw visie nu dan van de PUA? Waar leeft hij voor, hoe pakt hij het aan ( jezelf veranderen zoals je zegt), wat maakt de hedendaagse PUA anders dan de Mystery PUA, etc?
De Mystery Method bestaat slechts uit externe tactieken en trucjes om vrouwen het bed in te krijgen. Allemaal heel leuk en aardig, maar dit geeft natuurlijk volstrekt geen voldoening omdat je hier geen relaties mee kunt opbouwen omdat je binnenin nog steeds dezelfde loser bent die het boek "The Game" toevalligerwijs opgepikt heeft.

Waar het nu om draait is het opbouwen van een sterke persoonlijkheid en "core-confidence" (zelfvertrouwen niet onderhevig aan externe factoren maar zelfvertrouwen dat van binnenin komt). Om dit op te bouwen dien je buiten je comfort zone te stappen en zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken vooral met improvisatie (en een aantal richtlijnen van wat je zeker niet moet doen). Zo wordt je dus een beter persoon, beter in de omgang met vrouwen en heb je geen externe trucjes meer nodig om vrouwen aan te trekken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:00:42 #7
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73678543
Zeldzaam, zo'n topic dat steeds in dezelfde cirkeltjes blijft draaien en het tóch tot deel 3 schopt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73678603
Na dit weekend staan hier resultaten waar menig persoon van gaat blozen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:03:31 #9
94676 Garisson72
pi_73678631
Als het zo doorgaat staan die resultaten in deel 25.
pi_73678676
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik rook al een tijdje niet meer, dus meer longinhoud!
handig bij het pijpen ook zeker?

maar jij gestopt! goed zeg, dat had ik niet van jou verwacht eigenlijk.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:08:19 #11
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73678789
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:56 schreef TheGame het volgende:

[..]

De Mystery Method bestaat slechts uit externe tactieken en trucjes om vrouwen het bed in te krijgen. Allemaal heel leuk en aardig, maar dit geeft natuurlijk volstrekt geen voldoening omdat je hier geen relaties mee kunt opbouwen omdat je binnenin nog steeds dezelfde loser bent die het boek "The Game" toevalligerwijs opgepikt heeft.

Waar het nu om draait is het opbouwen van een sterke persoonlijkheid en "core-confidence" (zelfvertrouwen niet onderhevig aan externe factoren maar zelfvertrouwen dat van binnenin komt). Om dit op te bouwen dien je buiten je comfort zone te stappen en zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken vooral met improvisatie (en een aantal richtlijnen van wat je zeker niet moet doen). Zo wordt je dus een beter persoon, beter in de omgang met vrouwen en heb je geen externe trucjes meer nodig om vrouwen aan te trekken.
Dus de hedendaagse PUA die jij omschrijft is de persoon die ik omschrijf, alleen dan met meer handvaten om meer succes met de vrouwtjes te krijgen? En de hedendaagse PUA is niet gericht op ONS, maar op relatiemateriaal?

Heb ik het dan verkeerd of verdwijnt dan niet heel de essentie van de PUA? PUA zegt in zijn naam al dat hij ergens voor staat, iemand die goed is overal vrouwtjes te fixen. Terwijl de persoon die jij omschrijft snel klaar is omdat hij een relatie heeft, of als het niet lekker loopt na een bepaalde tijd weer nieuw relatiemateriaal kan fixen. Een relatie is bedoeld voor de lange termijn, dus de kans dat je weer aan de gang moet gaan bestaat zeker, maar is niet van te voren wenselijk.
pi_73678800
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:03 schreef Garisson72 het volgende:
Als het zo doorgaat staan die resultaten in deel 25.
Ach ja Singles gaat ook nergens over, daar zijn ze al in deel 324440
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:09:14 #13
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73678825
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef solaire het volgende:
Na dit weekend staan hier resultaten waar menig persoon van gaat blozen
Nee, die komen pas nadat de vijfjarige opleiding is voltooid
pi_73678848
TVPUA
Have fun...
pi_73678880
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:09 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Nee, die komen pas nadat de vijfjarige opleiding is voltooid
Nou ja dan worden het resultaten waarvan we gaan schaterlachen ipv blozen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:13:28 #16
94676 Garisson72
pi_73678952
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef solaire het volgende:
Singles gaat nergens over, full stop.
Maar dat is een andere discussie!
pi_73678972
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Dus de hedendaagse PUA die jij omschrijft is de persoon die ik omschrijf, alleen dan met meer handvaten om meer succes met de vrouwtjes te krijgen? En de hedendaagse PUA is niet gericht op ONS, maar op relatiemateriaal?

Heb ik het dan verkeerd of verdwijnt dan niet heel de essentie van de PUA? PUA zegt in zijn naam al dat hij ergens voor staat, iemand die goed is overal vrouwtjes te fixen. Terwijl de persoon die jij omschrijft snel klaar is omdat hij een relatie heeft, of als het niet lekker loopt na een bepaalde tijd weer nieuw relatiemateriaal kan fixen. Een relatie is bedoeld voor de lange termijn, dus de kans dat je weer aan de gang moet gaan bestaat zeker, maar is niet van te voren wenselijk.
Nee, het doel is uiteindelijk een relatie te krijgen met je "perfecte 10". Een vrouw die zowel uiterlijk en innerlijk voldoet aan de eisen die jij voorjezelf stelt (en dat kun je zo gek maken als je zelf wil). Maar zij zal moeilijk te verleiden en te onderhouden zijn en daarom dien je zoveel mogelijk ervaring op te bouwen zodat je "klaar" voor haar bent als je haar tegenkomt.
pi_73679001
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:56 schreef TheGame het volgende:

[..]

In thegame wordt dit zelf ook al besproken. Het worden gewoon robots die vaste zinnetjes eruit gooien. Eenmaal in een relatie blijkt de ware aard en worden deze mensen weer gedumpt. De oude mystery method en dergelijkse is leuk om one night stands te hebben.

David Deangelo zijn stuff over innergame vond ik erg leerzaam. Over dat je doelen moet stellen en er constant aan werken om deze te bereiken. Als je niet een interessant persoon bent dan moet je jezelf een interessant persoon maken. Niet faken.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_73679072
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef solaire het volgende:

[..]

324441 inmiddels.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:19:18 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73679155
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:14 schreef TheGame het volgende:
Maar zij zal moeilijk te verleiden en te onderhouden zijn
Te onderhouden?
Ik krijg een steeds raarder beeld van hoe er in dat wereldje tegen vrouwen wordt aangekeken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:23:10 #21
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73679277
quote:

[..]

Nee, het doel is uiteindelijk een relatie te krijgen met je "perfecte 10". Een vrouw die zowel uiterlijk en innerlijk voldoet aan de eisen die jij voorjezelf stelt (en dat kun je zo gek maken als je zelf wil). Maar zij zal moeilijk te verleiden en te onderhouden zijn en daarom dien je zoveel mogelijk ervaring op te bouwen zodat je "klaar" voor haar bent als je haar tegenkomt.
Dat is vervelend, want er bestaat geen perfecte 10. Niet qua uiterlijk, nog qua innerlijk. Het feit is dat je voor een relatie een deel van je van te voren gemaakte lijstje zal moeten laten varen. Dat is geen probleem, want
1. niemand kan aan jouw lijstje voldoen van 'de perfecte 10'. (iig niet aan mijn lijstje)
2. Als je van iemand houd/verliefd op raakt zal je je lijstje aan de kant gooien.

Hoe weet jij dat de vrouw die zo goed bij jou past wel aan dat lijstje voldoet? Soms kom je na een poos achter heel andere karaktertrekken van een ander. Waarom zal zij zo moeilijk te verleiden zijn dat je hier minstens 5! jaar relatieervaring voor moet hebben?

Ik ben van mening dat als je degene tegenkomt met wie alles klopt, je er vanzelf klaar voor bent.

De PUA volgens jou is dus iemand die lang ervaring heeft met diverse relaties, om uiteindelijk het perfecte über meisje te kunnen versieren.
pi_73679325
Ik vind het persoonlijk een beetje ''eng'' worden zelfs, die theorieën van TheGame.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:34:51 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73679649
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:19 schreef Copycat het volgende:
Te onderhouden?
Ik krijg een steeds raarder beeld van hoe er in dat wereldje tegen vrouwen wordt aangekeken.
Je moet wle zorgen dat ze d'r APK haalt he...

Tevens TVP
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73679733
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Te onderhouden?
Daarmee bedoel ik: interessant genoeg zijn/blijven om haar te houden.
pi_73679906
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:23 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Dat is vervelend, want er bestaat geen perfecte 10. Niet qua uiterlijk, nog qua innerlijk. Het feit is dat je voor een relatie een deel van je van te voren gemaakte lijstje zal moeten laten varen. Dat is geen probleem, want
1. niemand kan aan jouw lijstje voldoen van 'de perfecte 10'. (iig niet aan mijn lijstje)
2. Als je van iemand houd/verliefd op raakt zal je je lijstje aan de kant gooien.

Hoe weet jij dat de vrouw die zo goed bij jou past wel aan dat lijstje voldoet? Soms kom je na een poos achter heel andere karaktertrekken van een ander. Waarom zal zij zo moeilijk te verleiden zijn dat je hier minstens 5! jaar relatieervaring voor moet hebben?

Ik ben van mening dat als je degene tegenkomt met wie alles klopt, je er vanzelf klaar voor bent.

De PUA volgens jou is dus iemand die lang ervaring heeft met diverse relaties, om uiteindelijk het perfecte über meisje te kunnen versieren.
Een mollig meisje met leuke humor kan ook jouw perfecte 10 zijn, tis maar net wat je zelf wil. Welke vrouw er goed bij je past kom je dus door ervaring achter, maar wat het vooral betekent is dat je niet bij een vrouw blijft waar het niet optimaal mee klikt, maar bij wie je toch maar blijft omdat je geen zin hebt om iemand anders te zoeken.

Ik zeg btw ook niet dat dit letterlijk mijn doelstelling is, maar dit is de klassieke doelstelling van de PUA.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:49:52 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73680063
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:38 schreef TheGame het volgende:

Daarmee bedoel ik: interessant genoeg zijn/blijven om haar te houden.
Het komt op mij allemaal zo gemaakt over. TomPoes, verzin een list!
pi_73680160
Maar in de tussentijd wordt er toch wel aardig wat afgezoend/geneukt. toch.....
pi_73680170
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het komt op mij allemaal zo gemaakt over. TomPoes, verzin een list!
Ik zal het nog een keer anders verwoorden dan: Inmiddels zo'n sterke persoonlijkheid en zelfvertrouwen opgebouwd te hebben om interessant voor haar te zijn.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:55:45 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73680213
In die theorie wordt de vrouw dus nog steeds op een voetstuk gezet aangezien jij moet blijven werken aan je personality en zelfvertrouwen om haar maar te 'houden'?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:55:57 #30
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73680224
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef TheGame het volgende:

[..]

Een mollig meisje met leuke humor kan ook jouw perfecte 10 zijn, tis maar net wat je zelf wil. Welke vrouw er goed bij je past kom je dus door ervaring achter, maar wat het vooral betekent is dat je niet bij een vrouw blijft waar het niet optimaal mee klikt, maar bij wie je toch maar blijft omdat je geen zin hebt om iemand anders te zoeken.

Ik zeg btw ook niet dat dit letterlijk mijn doelstelling is, maar dit is de klassieke doelstelling van de PUA.
Maar jij hebt het nu niet over PUA's. Jij hebt het gewoon over de leuke Jan met de pet die sociaal is, en ervaring opdoet in het sociale leven, en uiteindelijk het meisje aan de haak slaat (of zei hem , waar hij uiteindelijk een levenslange, gelukkige relatie mee krijgt.

Wat is nu een PUA? Het topic draait om het 'pick uppen' van meiden. Jij hebt het over het beter worden in het sociale leven. Dat heeft trouwens niet alleen effect op je omgang met meiden, maar ook met het andere geslacht, en meiden kunnen dit ook toepassen. Volgens datgene wat jij schrijft zou ik ook een wannabee PUA zijn.

Wat is jouw doelstelling dan als PUA, daar ben ik dan wel benieuwd naar. En omschrijf nu s wat de PUA een PUA artist maakt tov de sociale jan met de pet met potentieel relationele behoeften.
pi_73680296
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef Copycat het volgende:
In die theorie wordt de vrouw dus nog steeds op een voetstuk gezet aangezien jij moet blijven werken aan je personality en zelfvertrouwen om haar maar te 'houden'?
Nee, maar als dat meisje zelf die eigenschappen ook heeft zul jij ook je beste zelf moeten zijn.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:00:19 #32
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73680337
Klinkt nog steeds als zelfhulpboeken voor antisociale nerds, niet als een 'methode' om de mooiste vrouwen op te pikken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:01:23 #33
94676 Garisson72
pi_73680364
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:54 schreef TheGame het volgende:
Ik zal het nog een keer anders verwoorden dan: Inmiddels zo'n sterke persoonlijkheid en zelfvertrouwen opgebouwd te hebben om interessant voor haar te zijn.
Zoals ik eerder al vertelde, geloof ik er wel in dat er een zekere maakbaarheid in persoonlijkheid zit. Je kunt jezelf andere denkbeelden aanmeten, die je meer opleveren dan de angst-gemotiveerde, negatieve gedachten.

Jij stelt echter dat je dat allemaal moet doen met als doel die perfect 10 te scoren, dus je doet het voor een ander. En daar geloof ik dus niet in; het zal alleen beklijven als je het voor jezelf doet, en anders verval je binnen no-time weer in oude patronen.
pi_73680369
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Maar jij hebt het nu niet over PUA's. Jij hebt het gewoon over de leuke Jan met de pet die sociaal is, en ervaring opdoet in het sociale leven, en uiteindelijk het meisje aan de haak slaat (of zei hem , waar hij uiteindelijk een levenslange, gelukkige relatie mee krijgt.

Wat is nu een PUA? Het topic draait om het 'pick uppen' van meiden. Jij hebt het over het beter worden in het sociale leven. Dat heeft trouwens niet alleen effect op je omgang met meiden, maar ook met het andere geslacht, en meiden kunnen dit ook toepassen. Volgens datgene wat jij schrijft zou ik ook een wannabee PUA zijn.

Wat is jouw doelstelling dan als PUA, daar ben ik dan wel benieuwd naar. En omschrijf nu s wat de PUA een PUA artist maakt tov de sociale jan met de pet met potentieel relationele behoeften.
Het verschil is dat een PUA een "closer" is en dat betekent dat hij sneller en effectiever fysiek escaleert dan sociale jan met de pet (die zich vaak de friend-zone inwerkt).
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:02:47 #35
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73680407
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:01 schreef TheGame het volgende:
Het verschil is dat een PUA een "closer" is en dat betekent dat hij sneller en effectiever fysiek escaleert dan sociale jan met de pet (die zich vaak de friend-zone inwerkt).
Volgens mij is het grootste verschil tussen een "PUA" als jij en een normaal persoon, dat jij wat wij "common sense" noemen gaat vangen in suffe termen.
pi_73680427
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:54 schreef solaire het volgende:
Gozer wie de fuck ben jij.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:05:00 #37
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73680480
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:54 schreef solaire het volgende:
Vertel? Nog steeds geen verhalen gehoord.
pi_73680482
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:01 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al vertelde, geloof ik er wel in dat er een zekere maakbaarheid in persoonlijkheid zit. Je kunt jezelf andere denkbeelden aanmeten, die je meer opleveren dan de angst-gemotiveerde, negatieve gedachten.

Jij stelt echter dat je dat allemaal moet doen met als doel die perfect 10 te scoren, dus je doet het voor een ander. En daar geloof ik dus niet in; het zal alleen beklijven als je het voor jezelf doet, en anders verval je binnen no-time weer in oude patronen.
Nee je doet het voor jezelf. Het doel is om uiteindelijk een relatie op te bouwen die je voldoening geeft. Je bent dus op zoek naar voldoening in je (liefdes)leven en om dat te bereiken zul je hard aan jezelf moeten werken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:05:15 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73680488
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:01 schreef Garisson72 het volgende:
Ja dat dus. En ik denk dat je een houding aanmeten nooit genuine is.
pi_73680542
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Volgens mij is het grootste verschil tussen een "PUA" als jij en een normaal persoon, dat jij wat wij "common sense" noemen gaat vangen in suffe termen.
Het in theorie eigenlijk weten hoe het moet en het daadwerkelijk doen zijn twee heel verschillende dingen.
pi_73680592
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is geen houding aanmeten. Als je je constant buiten je comfort-zone begeeft in wat voor situaties dan ook, dan zul je ook echt veranderen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:09:03 #42
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73680612
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef TheGame het volgende:

[..]

Nee je doet het voor jezelf. Het doel is om uiteindelijk een relatie op te bouwen die je voldoening geeft. Je bent dus op zoek naar voldoening in je (liefdes)leven en om dat te bereiken zul je hard aan jezelf moeten werken.
Dat is dan wel vervelend dat dan al die mensen die geen PUA zijn geen voldoening in hun liefdesleven zullen bereiken, omdat ze nooit aan zichzelf hebben gewerkt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:10:46 #43
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73680665
Mijn visualisatie van de topic titel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Zijn vrouwen niet net mensen? Van die dingen die 'een beetje' aandacht best leuk vinden, maar waar geen generieke rules of engagement voor bestaan? Denken mannen niet veel te vaak; Ik heb die chick maar mooi gehosseld met mijn gladde praatjes! terwijl zij denkt: 'Wat een kneuzenopmerking! Maar ondanks dat is hij best schattig en ik bedacht me net al dat ik misschien wel een beschuitje met hem zou willen eten. Laat ik maar eens kijken wat blabalabla.'?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73680693
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:09 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Dat is dan wel vervelend dat dan al die mensen die geen PUA zijn geen voldoening in hun liefdesleven zullen bereiken, omdat ze nooit aan zichzelf hebben gewerkt.
Helaas is dat in 70-80% van de relaties ook niet het geval... Maar dat is in het vorige topic al besproken.
pi_73680808
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:03 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Gozer wie de fuck ben jij.
Ik ben de gozer die zit te wachten op de eerste PUA die eens vertelt hoe hij daadwerkelijk zijn tricks heeft gebruikt om wat voor elkaar te krijgen, in deeltje 3 mag dat zo onderhand toch wel dacht ik zo..
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:16:00 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73680832
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef TheGame het volgende:

Helaas is dat in 70-80% van de relaties ook niet het geval... Maar dat is in het vorige topic al besproken.
En toch blijf ik mijn vraagtekens zetten bij die extreem hoge percentages. Wat is je bron daarvan?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:18:02 #47
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73680889
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:16 schreef Copycat het volgende:
En toch blijf ik mijn vraagtekens zetten bij die extreem hoge percentages. Wat is je bron daarvan?
Dat boek natuurlijk...
pi_73680905
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef solaire het volgende:

[..]

Ik ben de gozer die zit te wachten op de eerste PUA die eens vertelt hoe hij daadwerkelijk zijn tricks heeft gebruikt om wat voor elkaar te krijgen, in deeltje 3 mag dat zo onderhand toch wel dacht ik zo..
Ik ben zelf niet zo'n iemand maar waarom zou iemand de moeite doen cynische mensen te overtuigen die het toch niet zullen geloven als je een mooi verhaal hebt? Zij hoeven niemand te overtuigen.
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:21:32 #49
94676 Garisson72
pi_73680988
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef Copycat het volgende:
Maar wanneer is het wat jou betreft nou een houding aanmeten?
Geloof jij wel dat het mogelijk is je persoonlijkheid/gedachtengoed positief te veranderen, en zodoende gelukkiger te worden met jezelf?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:22:58 #50
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73681045
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef TheGame het volgende:

[..]

Ik weet dat dat besproken is, jij moet in een flink deprimerende omgeving wonen zeg.Bij mij zal dat hoogstens 30-40% zijn. En ik woon in een normaal dorp aan de randstad.

Maar jij gaat er dus van uit dat 70-80% van de relaties eigenlijk niet de moeite waard is, omdat mensen niet aan zichzelf hebben gewerkt. Ik denk dat dat eerder komt door andere factoren, dan door dingen als zelfvertrouwen en sociale skills. Als het met iemand klikt heb je geen sociale skills nodig, en ook geen gigantisch zelfvertrouwen. met normale sociale skills en een gezond beetje zelfvertrouwen kom je er ook wel. En die mensen die dat hebben zijn in mijn omgeving meer dan 60-70%, mij lijkt ook in jouw omgeving.

Die factoren heeft geen/weinig effect op relaties. Dat relaties stuk gaan of geen voldoening geven ligt aan andere factoren. Als 2 mensen in een relatie vol zelfvertrouwen zitten is de kans dat de relatie stuk loopt niet kleiner dan bij mensen met minder zelfvertrouwen.

Jij komt de hele tijd met niet steekhoudende argumenten. Nog niks wat jij hebt gezegd staat als een huis. Probeer alles nu is goed te onderbouwen, want zo lijkt het net of je het niet doordacht hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Goldfoxx op 14-10-2009 14:28:07 ]
pi_73681058
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:18 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo'n iemand maar waarom zou iemand de moeite doen cynische mensen te overtuigen die het toch niet zullen geloven als je een mooi verhaal hebt? Zij hoeven niemand te overtuigen.
Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.
En als dat wel zo is dan mogen ze dat wel eens uitleggen aan de hand van voorbeelden die niet uit een boek afkomstig zijn.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:23:53 #52
94676 Garisson72
pi_73681069
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef TheGame het volgende:
Sorry, de associatie die ik heb bij het dikgedrukte is tóch dat je het doet voor een ander. Of beter gezegd: ik denk dat veel onzekere mannen die zich willen veranderen, dat eruit zullen halen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:25:20 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73681115
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef Garisson72 het volgende:

Maar wanneer is het wat jou betreft nou een houding aanmeten?
Geloof jij wel dat het mogelijk is je persoonlijkheid/gedachtengoed positief te veranderen, en zodoende gelukkiger te worden met jezelf?
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.

Als je iets doet wat voor jou tegennatuurlijk is, maar wat je succes zou moeten brengen, dan denk ik dat je van meet af aan al verkeerd bezig bent. Je moet jezelf niet gaan ontkennen, maar aan de slag gaan met de zaken die je eigen zijn.
pi_73681157
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef solaire het volgende:

[..]

Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.
En als dat wel zo is dan mogen ze dat wel eens uitleggen aan de hand van voorbeelden die niet uit een boek afkomstig zijn.
Je stapt dus wel op willekeurige meiden af, zelfs op meiden waar je nog geen oogcontact mee hebt gemaakt.
pi_73681212
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.

Als je iets doet wat voor jou tegennatuurlijk is, maar wat je succes zou moeten brengen, dan denk ik dat je van meet af aan al verkeerd bezig bent. Je moet jezelf niet gaan ontkennen, maar aan de slag gaan met de zaken die je eigen zijn.
Dat hoor je heel veel mensen zeggen, "Ja dat doe ik niet want zo ben ik niet, terwijl ze het eigenlijk wel zouden willen kunnen doen". Je beste zelf doet en kan die dingen wel en dat moet je naarboven zien te halen.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Sorry, de associatie die ik heb bij het dikgedrukte is tóch dat je het doet voor een ander. Of beter gezegd: ik denk dat veel onzekere mannen die zich willen veranderen, dat eruit zullen halen.
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:22 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Ik weet dat dat besproken is, jij moet in een flink deprimerende omgeving wonen zeg.Bij mij zal dat hoogstens 30-40% zijn. En ik woon in een normaal dorp aan de randstad.

Maar jij gaat er dus van uit dat 70-80% van de relaties eigenlijk niet de moeite waard is, omdat mensen niet aan zichzelf hebben gewerkt. Ik denk dat dat eerder komt door andere factoren, dan door dingen als zelfvertrouwen en sociale skills. Als het met iemand klikt heb je geen sociale skills nodig, en ook geen gigantisch zelfvertrouwen. met normale sociale skills en een gezond beetje zelfvertrouwen kom je er ook wel. En die mensen die dat hebben zijn in mijn omgeving meer dan 60-70%, mij lijkt ook in jouw omgeving.

Die factoren heeft geen/weinig effect op relaties. Dat relaties stuk gaan of geen voldoening geven ligt aan andere factoren. Als 2 mensen in een relatie vol zelfvertrouwen zitten is de kans dat de relatie stuk loopt niet kleiner dan bij mensen met minder zelfvertrouwen.

Jij komt de hele tijd met niet steekhoudende argumenten. Nog niks wat jij hebt gezegd staat als een huis. Probeer alles nu is goed te onderbouwen, want zo lijkt het net of je het niet doordacht hebt.
De meeste mensen zullen hier uiteraard niet voor uitkomen, daarnaast is 30-40% ook al erg veel. Maar het grote probleem is dus de angst die deze mensen hebben om uit de relatie te stappen en iets nieuws met iemand anders op te bouwen en iemand vol zelfvertrouwen zal dit een stuk sneller doen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:30:25 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73681267
Soort Jeckyll en Hyde.

Let your better half take over!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:33:08 #57
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73681346
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef TheGame het volgende:

[..]

Dat hoor je heel veel mensen zeggen, "Ja dat doe ik niet want zo ben ik niet, terwijl ze het eigenlijk wel zouden willen kunnen doen". Je beste zelf doet en kan die dingen wel en dat moet je naarboven zien te halen.
[..]

Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?
Dat doe ik ook, maar ik ben hiermee geen PUA. Ik probeer mijzelf continue te ontwikkelen, dingen te doen die ik voorheen niet deed/anders deed.

Maar kom nu eens met steekhoudende argumenten wat betreft:
- Wat is het voordeel van de PUA t.o.v. voorgenoemd voorbeeld van mij?
- Waarom maakt een PUA zijn toekomstige relaties beter?
- Wat maakt jou een PUA, heb jij successtories van jezelf e.d.?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:34:57 #58
94676 Garisson72
pi_73681397
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:

Ja precies, daar ben ik het mee eens - je kunt jezelf geen geweld aandoen. Iedereen heeft een bepaalde bandbreedte, denk ik, waarbinnen je wat voor elkaar kunt krijgen zonder dat het je tegen gaat staan.

Zoals TheGame bijvoorbeeld zei: als je vaak dingen buiten je comfort zone doet, zul je merken dat je verandert. Zo was ik een weinigtal jaren geleden nog zéér beperkt pro-actief in mijn werk, initiatiefloos enzo. Door invloeden van buitenaf werd ik een aantal keren gedwongen om initiatieven te nemen, waardoor ik het the hard way leerde en nu is het 'normaal' geworden.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:35:06 #59
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73681405
tvp.

-edit-
Of pua-methoden werken of niet. Je doet toch wel enige ervaring op denk ik. ik denk dat dat alleen al je persoon verandert en iets voor je zelfvertrouwen doet. als je ook met afwijzing kunt omgaan dan. ik vind het wel interessant allemaal. zeker wat david-d allemaal zegt.

[ Bericht 48% gewijzigd door Schenkstroop op 14-10-2009 14:49:51 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:39:45 #60
94676 Garisson72
pi_73681519
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef TheGame het volgende:
Die relatie geeft je de voldoening, en die heb je met iemand anders. Om die relatie te krijgen, moet je iemand ánders zien te schaken. Die associatie is denk ik niet zo moeilijk te leggen, en ik denk dus dat er veel zullen zijn die het zo zien.
pi_73681533
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar ik ben hiermee geen PUA. Ik probeer mijzelf continue te ontwikkelen, dingen te doen die ik voorheen niet deed/anders deed.

Bij een PUA is dit vooral gericht op vrouwen, waardoor hij naast persoonlijke ontwikkeling ook steeds beter wordt in de omgang met vrouwen.

Zijn toekomstige relaties zijn beter omdat hij geen genoegen neemt met een relatie die niet aan zijn eisen voldoet (wat die eisen ook mogen zijn).

Ik ben er pas een aantal maanden mee bezig, dus zou mezelf zeker geen PUA durven noemen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:42:29 #62
272712 Flow.
Professioneel verleider
pi_73681602
Jo Fokkers,

Ik kom hier net binnenlopen maar ik zie dat de discussie al aardig verhit is.

Aan de rechterkant van de kamer staat een groep niet al te shabby uitziende sceptici te schreeuwen naar de aan de linkerkant staande gepeacockte mooiboys.

Eigenlijk wil ik het als volgt brengen. In het sociale spel zijn er ongelofelijk veel principes die mensen onderbewust hanteren om met anderen om te gaan en ze te beoordelen. Pick-up is een ervaringswetenschap waarin geprobeerd wordt die regels zo pragmatisch en duidelijk mogelijk te modelleren, zodat wij wetenschappers der verleidkunst in onze lange witte jassen weten wat wij moeten doen om de reactie te krijgen die we willen. En het werkt. Ik denk dat iedereen het daar over eens kan zijn, want het gedrag van mensen is zeker te modelleren.

Dan nu vraagstuk twee, het scepticisme jegens goede resultaten en het nut van het bestuderen van de verleidkunst. Door wat ik heb geleerd maak ik degenen om me heen een stuk gelukkiger en ik kan veel sneller dan vroeger vertrouwensrelaties opbouwen. Tegelijkertijd heb ik ook geleerd mijn grenzen te bewaren. We zijn het er over eens dat dat een goed punt is.

Het enige vraagstuk waar we het dus over kunnen hebben is of het wel oprecht en authentiek is om te gebruiken wat je hebt geleerd in de omgang met anderen. Eerlijk gezegd is dit ook een ongelofelijk moeilijk iets, want het klopt dat ook ik 'technieken' loslaat op mensen om te krijgen wat ik wil. In de ideale situatie uit iedereen gewoon precies hoe hij zich voelt en is hij ongelofelijk oprecht. Dat voelt echt heerlijk. In een wereld zonder pick-up zijn we echter ook al constant bezig met nadenken over hoe we dingen aan anderen moeten brengen, over hoe we vrienden kunnen maken, hoe we in onze relaties staan. Ook in het werk kun je niet altijd alles tegen iedereen zeggen. Dat is onprofessioneel. Pick-up en het bestuderen van sociale dynamica leert ons ons vloeiender gedragen in dit soort situaties en dat is voor iedereen goed, voor degene met wie je omgaat én voor jezelf.

Kom maar met de kritiek en met de perspectieven die jullie hebben, ik ben ongelofelijk benieuwd naar wat jullie vinden van mijn perspectief.
pi_73681754
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:39 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Die relatie geeft je de voldoening, en die heb je met iemand anders. Om die relatie te krijgen, moet je iemand ánders zien te schaken. Die associatie is denk ik niet zo moeilijk te leggen, en ik denk dus dat er veel zullen zijn die het zo zien.
Ik snap je punt nog steeds niet helemaal... Die leuke relatie krijgen doe je uiteindelijk toch nog steeds voor jezelf, ook al heb je er eerst iemand anders voor nodig? Je partner moet natuurlijk ook voldoening uit de relatie halen, maar dan nog, een relatie begin je wel samen maar in de eerste plaats voor jezelf en niet voor iemand anders.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:47:59 #64
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73681780
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef TheGame het volgende:

[..]

Bij een PUA is dit vooral gericht op vrouwen, waardoor hij naast persoonlijke ontwikkeling ook steeds beter wordt in de omgang met vrouwen.

Zijn toekomstige relaties zijn beter omdat hij geen genoegen neemt met een relatie die niet aan zijn eisen voldoet (wat die eisen ook mogen zijn).

Ik ben er pas een aantal maanden mee bezig, dus zou mezelf zeker geen PUA durven noemen.
Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik de laatste tijd afdwing bij mijzelf, heeft o.a. bovenstaand effect. Ik stel mijzelf niet alleen als doel beter met vrouwen om te gaan, ook op dat gebied , maar ook met mannen. Het hele sociale gebeuren bij elkaar, thuis, bij het uitgaan, op mn werk. Dat maakt mij een completer mens. Maar ik ben ook bezig met bijvoorbeeld meer initiatief leren nemen.

Ik heb niet nodig dat ik mijzelf ga verdiepen in het PUA zijn bijvoorbeeld. Ik zie dat voordeel niet, omdat ik met datgene wat ik nu doe ga bereiken wat ik moet bereiken, en ik ook bijvoorbeeld op relationeel niveau een beter mens word. Ik neem zowiezo geen genoegen aan een relatie die niet aan bepaalde eisen voldoet, ik ben in dat opzicht niet anders dan de PUA die jij omschrijft.
pi_73681811
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Flow. het volgende:
Kom maar met de kritiek en met de perspectieven die jullie hebben, ik ben ongelofelijk benieuwd naar wat jullie vinden van mijn perspectief.
Jouw perspectief is ook eng naar mijn mening, jezelf helemaal modelleren zodat je succes hebt bij vrouwen, op je werk etc.

Sorry hoor, maar ik ben liever gewoon mezelf, inclusief vrouwen-flaters, en zeggen op het werk wat ik denk ongeacht de consequenties.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:50:22 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73681864
Het komt allemaal zo rigide en emotieloos over. Where is the fun in it all?
pi_73681875
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik de laatste tijd afdwing bij mijzelf, heeft o.a. bovenstaand effect. Ik stel mijzelf niet alleen als doel beter met vrouwen om te gaan, ook op dat gebied , maar ook met mannen. Het hele sociale gebeuren bij elkaar, thuis, bij het uitgaan, op mn werk. Dat maakt mij een completer mens. Maar ik ben ook bezig met bijvoorbeeld meer initiatief leren nemen.

Ik heb niet nodig dat ik mijzelf ga verdiepen in het PUA zijn bijvoorbeeld. Ik zie dat voordeel niet, omdat ik met datgene wat ik nu doe ga bereiken wat ik moet bereiken, en ik ook bijvoorbeeld op relationeel niveau een beter mens word. Ik neem zowiezo geen genoegen aan een relatie die niet aan bepaalde eisen voldoet, ik ben in dat opzicht niet anders dan de PUA die jij omschrijft.
Dan zitten we op dezelfde golflengte, alleen zal het succes bij vrouwen dan iets langzamer gaan, maar als dat geen prioriteit is is dat geen probleem natuurlijk.
pi_73681914
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef solaire het volgende:

[..]

Kijk eens op VH1 naar de serie "the pick up artist" misschien overtuigt je dat. In die serie leiden ze Nerds op tot Pua's in een van de eerste afleveringen doen de "leraren" even voor hoe het moet. Als je ook op het eind van de serie ziet hoe goed die nerds zijn geworden dat is best indrukwekkend. Alhoewel je natuurlijk zou kunnen zeggen dat het in scene is gezet als je erg sceptisch bent.
pi_73681955
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Copycat het volgende:
Dat.

En wat ik eigenlijk nog helemaal niet gelezen heb, in de liefde is het (vind ik) toch zo dat je iemand moet vinden die van je gaat houden om wie je bent, en niet om wie je bent geworden door allerlei zelfhulp-boeken ?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:55:30 #70
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73681999
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Flow. het volgende:
Jo Fokkers,

Ik kom hier net binnenlopen maar ik zie dat de discussie al aardig verhit is.

Aan de rechterkant van de kamer staat een groep niet al te shabby uitziende sceptici te schreeuwen naar de aan de linkerkant staande gepeacockte mooiboys.

Eigenlijk wil ik het als volgt brengen. In het sociale spel zijn er ongelofelijk veel principes die mensen onderbewust hanteren om met anderen om te gaan en ze te beoordelen. Pick-up is een ervaringswetenschap waarin geprobeerd wordt die regels zo pragmatisch en duidelijk mogelijk te modelleren, zodat wij wetenschappers der verleidkunst in onze lange witte jassen weten wat wij moeten doen om de reactie te krijgen die we willen. En het werkt. Ik denk dat iedereen het daar over eens kan zijn, want het gedrag van mensen is zeker te modelleren.

Dan nu vraagstuk twee, het scepticisme jegens goede resultaten en het nut van het bestuderen van de verleidkunst. Door wat ik heb geleerd maak ik degenen om me heen een stuk gelukkiger en ik kan veel sneller dan vroeger vertrouwensrelaties opbouwen. Tegelijkertijd heb ik ook geleerd mijn grenzen te bewaren. We zijn het er over eens dat dat een goed punt is.

Het enige vraagstuk waar we het dus over kunnen hebben is of het wel oprecht en authentiek is om te gebruiken wat je hebt geleerd in de omgang met anderen. Eerlijk gezegd is dit ook een ongelofelijk moeilijk iets, want het klopt dat ook ik 'technieken' loslaat op mensen om te krijgen wat ik wil. In de ideale situatie uit iedereen gewoon precies hoe hij zich voelt en is hij ongelofelijk oprecht. Dat voelt echt heerlijk. In een wereld zonder pick-up zijn we echter ook al constant bezig met nadenken over hoe we dingen aan anderen moeten brengen, over hoe we vrienden kunnen maken, hoe we in onze relaties staan. Ook in het werk kun je niet altijd alles tegen iedereen zeggen. Dat is onprofessioneel. Pick-up en het bestuderen van sociale dynamica leert ons ons vloeiender gedragen in dit soort situaties en dat is voor iedereen goed, voor degene met wie je omgaat én voor jezelf.

Jij weet eindelijk een pakkend antwoord neer te zetten. Wat jij dus zegt: een PUA legt zich toe op het leren van de sociale rules, om snel vriendschappen te krijgen.

Het is inderdaad dat met de manier van antwoorden en je houding iemand totaal anders kan laten reageren. Je gebruikt dat nu dus om positieve reacties te kunnen krijgen. Ik zie dit meer als een deel van mijn persoonlijke ontwikkeling, want dit probeer ik niet alleen op dit gebied, maar op alle gebieden in mijn leven.

Ik denk zolang dit een deel van je persoon is/word dit niet onpersoonlijk is maar juist opbouwend, maar zolang het een trucje is om dingen gedaan te krijgen het behoorlijk egocentrisch is.

Ik ben zeker niet sceptisch, ik geloof dat e.e.a. werkt/kan werken, maar je moet dit niet onpersoonlijk (het geen deel van 'ík' zijn) maken, dan ben je mensen aan het manipuleren.

Zoals jij het overbrengt, en het de echte PUA op mij overkomt, snap ik heel goed dat iedereen zeer negatief hier over is.
pi_73682021
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:48 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Jouw perspectief is ook eng naar mijn mening, jezelf helemaal modelleren zodat je succes hebt bij vrouwen, op je werk etc.

Sorry hoor, maar ik ben liever gewoon mezelf, inclusief vrouwen-flaters, en zeggen op het werk wat ik denk ongeacht de consequenties.
Dat kan en je moet natuurlijk ook nooit iets doen waar je jezelf neit lekker bij voelt. Maar dit is gewoon een prcoes van jezelf constant verbeteren en niet jezelf beter voordoen maar ook daadwerkelijk veranderen,
pi_73682058
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Copycat het volgende:
Wat is er niet leuk aan uitgaan, een tiental vrouwen aanspreken en stuk voor stuk wat aan hun avond toevoegen? Niet alleen is het ontzettend leuk om te doen, maar je leert er ook nog een hoop van.
pi_73682167
Overigens de "pua wereld" is enorm groot. Je hebt de oude technieken zoals Mystery Method maar dat waren idd meer handige trucjes. Zoals ik al eerder zei de boeken van David Deangelo vallen er ook onder en gaat er over om doelen in je leven te bereiken. Hoe je innerlijk een beter persoon kan worden, meer zekfvertrouwen hebt, een betere kijk op het leven en daardoor de goeie uitstraling vanzelf kan krijgt.

Het feit dat dit uit een zelf-hulpboek komt zegt niets. Je moet het toch ergens van leren. Waarom de moeilijke weg kiezen van leren van je fouten jarenlang als je het ook deels via deze manier kan.
pi_73682195
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat.

En wat ik eigenlijk nog helemaal niet gelezen heb, in de liefde is het (vind ik) toch zo dat je iemand moet vinden die van je gaat houden om wie je bent, en niet om wie je bent geworden door allerlei zelfhulp-boeken ?
De menselijke persoonlijkheid is niet rigide maar ontzettend dynamisch. De dag dat je stopt met jezelf ontwikkelen en groeien kun je in principe beschouwen als je vervroegde sterfdatum.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:02:49 #75
94676 Garisson72
pi_73682208
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef TheGame het volgende:
Wat is er niet leuk aan uitgaan, een tiental vrouwen aanspreken en stuk voor stuk wat aan hun avond toevoegen? Niet alleen is het ontzettend leuk om te doen, maar je leert er ook nog een hoop van.
Nu komt toch de scepticus in mij weer naar boven. Ik geloof écht niet dat iemand vrouwen aanspreekt met het doel iets toe te voegen aan hún avond. Altruisme bestaat niet. Je doet het voor jezelf.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:02:53 #76
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73682211
Als je iets vaak genoeg doet wordt het toch zeg maar tweede natuur of kan dat met een bepaalde leeftijd niet meer? Ik maak me best zorgen. Heel even over mij. Ik ben vanaf mijn 9e ziek geraakt. Toen ben ik oop mijn 16e van school gegaan. Ik loop nu tegen de 30 aan kwa leeftijd. In de tussentijd weinig mensen ontmoet. Eeinig sociale vaardigheden opgedaan die je als vanzelf opbouwt als je studeert enzo (en de dingen doet die andere jongeren ook doen). ik heb dus een persoonlijkheid van niks. met een 1 voor de moeite op de interesse-schaal. Dit is '0' dit ben ik zelf. Dit ben ik als ik "mezelf ben". Moet ik dan maar accepteren dat ik verloren ben, als je ervanuit gaat dat je jezelf niks nieuws kan of mag aanmenten omdat dat dan nep zou zijn? Alles komt toch nep oevr in 't begin?

Als je als tiener op een gegeven moment overal komt en veelvuldig bepaalde sociale acties onderneemt. Dan wordt dat toch ook deel van je persoonlijkheid of niet. Kunnen mensen dan echt niet veranderen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73682218
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:01 schreef mirved het volgende:
Het feit dat dit uit een zelf-hulpboek komt zegt niets. Je moet het toch ergens van leren. Waarom de moeilijke weg kiezen van leren van je fouten jarenlang als je het ook deels via deze manier kan.
Omdat dit naar mijn mening nog altijd de beste manier is.

Zelfhulp-boeken kunnen absoluut helpen hoor, daar niet van, maar als ik sommige teksten hier zie dan vraag ik me af of die mensen nog dicht bij zichzelf staan, kan het me niet voorstellen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:04:57 #78
94676 Garisson72
pi_73682267
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef TheGame het volgende:
Ik snap je punt nog steeds niet helemaal... Die leuke relatie krijgen doe je uiteindelijk toch nog steeds voor jezelf, ook al heb je er eerst iemand anders voor nodig? Je partner moet natuurlijk ook voldoening uit de relatie halen, maar dan nog, een relatie begin je wel samen maar in de eerste plaats voor jezelf en niet voor iemand anders.
Mijn punt is dat ik denk dat veel mannen zichzelf proberen te veranderen met het verkeerde doel voor ogen, en ik weet zeker dat het dan dus niet zal werken.
pi_73682283
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Nu komt toch de scepticus in mij weer naar boven. Ik geloof écht niet dat iemand vrouwen aanspreekt met het doel iets toe te voegen aan hún avond. Altruisme bestaat niet. Je doet het voor jezelf.
Je doet het uiteindelijk ook voor jezelf, want iets toevoegen aan hún avond geeft jezelf natuurlijk ook weer plezier.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:06:30 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73682312
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Als je iets vaak genoeg doet wordt het toch zeg maar tweede natuur, of kan dat met een bepaalde leeftijd niet meer?
Tuurlijk wel. Oefening baart kunst, en je bent nooit te oud om te leren. Het zijn cliches maar daarom niet minder waar. Ben zelf 29 en heb net salsales genomen, je kunt met gemak nog dingen bijleren.
quote:
Ik maak me best zorgen. Heel even over mij Ik ben al vanaf mijn 9e ziek geraakt. Toen ben ik oop mijn 16e van school gegaan. Ik loop nu tegen de 30 aan kwa leeftijd. In de tussentijd weinig mensen ontmoet, weinig sociale vaardigheden opgedaan die je als vanzelf opbouwt als je studeert enzo (en de dingen doet die jongeren ook doen). ik heb dus een persoonlijkheid van niks. met een 1 voor de moeite op de interesse-schaal. Dit is '0', dit ben ik zelf. Dit ben ik als ik "mezelf ben". Moet ik dan maar accepteren dat ik verloren ben als je ervanuit gaat dat je eenje jezelf niks nieuws kan of mag aanmenten omdat dat dan nep zou zijn?
Volgens mij zegt niemand dat. Je kunt door zaken te ondernemen prima socialer worden. Wat betreft dat "neppe", dat ging vooral om het jezelf anders voordoen dan je bent, in plaats van jezelf echt te veranderen.
quote:
Als je als tiener op een gegeven moment overal komt en veelvuldig bepaalde sociale acties onderneemt. Dan wordt dat toch ook deel van je persoonlijkheid of niet, groeien deze mensen niet? Kunnen mensen dan echt niet veranderen?
Mensen veranderen continue. Tijdens hun jeugd misschien meer dan later, maar ik verander ook nog steeds en ik ga er van uit dat dat voor iedereen kan gelden.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:08:29 #81
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73682378
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:04 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ik denk dat veel mannen zichzelf proberen te veranderen met het verkeerde doel voor ogen, en ik weet zeker dat het dan dus niet zal werken.
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zaken waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
pi_73682443
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:08 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zkaen waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn, maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denkk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
Omdat button-pushing een lege bezigheid is, het voegt helemaal niks toe. Het mag dan misschien wel werken, maar je wordt er echt geen beter persoon door.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:11:32 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73682487
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:05 schreef TheGame het volgende:

Je doet het uiteindelijk ook voor jezelf, want iets toevoegen aan hún avond geeft jezelf natuurlijk ook weer plezier.
Ik heb gisteravond een stukje van zo'n PUA gezien en die vond ik -ondanks zijn leuke uiterlijk- enorm blaaskakerig overkomen. Iets toevoegen aan mijn avond, klinkt weer even denigrerend.
Het zal wel niet zo bedoeld zijn, maar het past wel precies bij dat zelfgenoegzame toontje van die PUA-gozer.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:15:58 #84
94676 Garisson72
pi_73682671
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zaken waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
Dat is niet wat ik bedoel, Schenkstroop.
Ik bedoel dat men bijvoorbeeld denkt: "Als ik dit-en-dat verander aan mezelf, dan zullen de vrouwen op me af komen." Als de eerste resultaten van die veranderingen dan merkbaar zijn, maar blijkt dat de vrouwen nog steeds niet meteen een slakkenspoor achterlaten, zakt de moed weer in de schoenen... zó hard gewerkt, en nóg geen resultaat.

Veranderen doe je voor jezelf, omdat jij vindt dat het beter voor je is, omdat je snapt dat het oude gedrag je niets oplevert (en please, denk jij eens na over gedrag dat je niets oplevert), omdat je niet meer negatief wil zijn... whatever. Maar het is 100% voor jezelf, en wat daar verder uit voortkomt (ook relaties of liefdesgeluk) is mooi meegenomen. Meer niet.
pi_73682689
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond een stukje van zo'n PUA gezien en die vond ik -ondanks zijn leuke uiterlijk- enorm blaaskakerig overkomen. Iets toevoegen aan mijn avond, klinkt weer even denigrerend.
Het zal wel niet zo bedoeld zijn, maar het past wel precies bij dat zelfgenoegzame toontje van die PUA-gozer.
Het doel van elke interactie is toch iets toe te voegen en/of iets te delen met je gesprekspartner? Als je maar lang genoeg doordenkt kun je alles chauvinistisch opvatten...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:18:30 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73682746
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:16 schreef TheGame het volgende:
Het doel van elke interactie is toch iets toe te voegen en/of iets te delen met je gesprekspartner? Als je maar lang genoeg doordenkt kun je alles chauvinistisch opvatten...
Délen okay. Maar toevoegen vind ik echt een paar ijdele stappen te ver. En ik ben hartstikke ijdel, kenjenagaan.
pi_73682862
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Délen okay. Maar toevoegen vind ik echt een paar ijdele stappen te ver. En ik ben hartstikke ijdel, kenjenagaan.
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:24:09 #88
273119 BeSimple
or die trying!
pi_73682943
Wat ik denk is, kijk je moet gewoon de durf hebben om een beetje arrogant tegen een meisje te doen, in combinatie met complimentjes geven. Ook moet je eigen wil hebben en goed op haar gefocust zijn. Natuurlijk iedereen zegt 'die dingen zijn vanzelfsprekend'. Maar als je erop gaat letten verbeter jezelf wel zodat het meisje ook interesse in jou gaat tonen, waardoor ze dus jou leert kennen.

Tussentijdse conclusie hoor
Laat me met rust!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:25:18 #89
94676 Garisson72
pi_73682980
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef TheGame het volgende:
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.
'toevoegen' is niet De Naam, het is slechts jouw associatie bij wat er gebeurt.
Ik begin wel een beeld te krijgen bij dat zelfgenoegzame waar Cc het over heeft, maar dát is dan weer mijn associatie.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:26:30 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73683028
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef TheGame het volgende:

Een 'toevoeging' vind ik klinken als 'God's gift to women', en dan denk ik "Who the fuck denk je dat je bent, met je methodiekje?'
Maar misschien let ik daar idd wel te veel op. En ik moet natuurlijk niet de Amerikaanse achtergrond vergeten van dat ge-PUA.
pi_73683168
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:25 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

'toevoegen' is niet De Naam, het is slechts jouw associatie bij wat er gebeurt.
Ik begin wel een beeld te krijgen bij dat zelfgenoegzame waar Cc het over heeft, maar dát is dan weer mijn associatie.
Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:31:30 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73683214
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:30 schreef TheGame het volgende:

Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.

Je moet er toch niet aan denken dat je met een gozer staat te praten in de kroeg en dat ie dan opeens in tranen uitbarst. Dat zou dan weer wel een toevoeging zijn. Van het hilarische, anekdotische soort.
pi_73683222
Ik denk dat je nooit een leuke relatie krijgt, als je de vrouw als een object gaat ziet dat je gemakkelijk kunt manipuleren. Ik vind het verhaal van TheGame redelijk respectloos klinken. Een vrouw heeft ook een eigen wil, ze moet dus ook de man leuk vinden en ik denk dat de meeste vrouwen afknappen op robots.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:32:10 #94
94676 Garisson72
pi_73683234
quote:
Dát is het; jij ontstijgt de gemiddelde mens. Mystery solved, and pun intended!
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Copycat het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je met een gozer staat te praten in de kroeg en dat ie dan opeens in tranen uitbarst. Dat zou dan weer wel een toevoeging zijn. Van het hilarische, anekdotische soort.
Ik vind voorál die ongemakkelijke, opgelaten momenten het meeste bijdragen op zo'n avond.
pi_73683292
quote:

[..]

in hoeverre pas je dit al in de praktijk toe ?
pi_73683480
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat eerst de ander begint te janken en hij vervolgens in overeenstemming met zijn tactiek ook begint te tranen.
pi_73683500
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:34 schreef solaire het volgende:

[..]

in hoeverre pas je dit al in de praktijk toe ?
Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.
pi_73683540
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef TheGame het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.
Is jouw definitie van leuk ook haar definitie van leuk?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:41:36 #99
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73683567
quote:
Puur uit interesse, hoe spreek je een vrouw aan? Waar begin je mee? Waar vraag je naar? Etc. De grootste drempel voor de meesten is toch dat je met een bek vol tanden staat.
pi_73683685
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:40 schreef hetzwartegat het volgende:

[..]

Is jouw definitie van leuk ook haar definitie van leuk?
Als het voor haar niet leuk is wordt je binnen de kortste keren genegeerd.
pi_73683687
quote:

[..]

oke dat klinkt beter
Ben je dan altijd bewust bezig met wat je doet of gaat dat soms al gewoon automatisch (zoals zeg maar een deur openhouden ook gewoon een natuurlijk automatisme wordt zonder dat dit verkrampt overkomt)
pi_73683942
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Puur uit interesse, hoe spreek je een vrouw aan? Waar begin je mee? Waar vraag je naar? Etc. De grootste drempel voor de meesten is toch dat je met een bek vol tanden staat.
Hoe je haar aanspreekt maakt in principe niks uit, je kunt zeggen wat je wilt als je het maar op de goede manier doet (enthousiast, met een glimlach). Verder denk ik eigenlijk nooit echt na over wat ik ga zeggen, het komt vanzelf, of het komt niet. In het laatste geval is het natuurlijk ff awkward maar dit gebeurt eigenlijk alleen maar soms bij de eerste 3 vrouwen die je aanspreekt, daarna ben je over die drempel heen en zul je zien dat gespreksstof ook uit het niets in jezelf opkomt.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:45 schreef solaire het volgende:

[..]

oke dat klinkt beter
Ben je dan altijd bewust bezig met wat je doet of gaat dat soms al gewoon automatisch (zoals zeg maar een deur openhouden ook gewoon een natuurlijk automatisme wordt zonder dat dit verkrampt overkomt)
Ik ben eigenlijk alleen verder maar bezig met het geïmproviseerde gesprek luchtig en leuk te houden en haar af en toe aan te raken op momenten dat dat goed voelt.

[ Bericht 26% gewijzigd door TheGame op 14-10-2009 16:02:01 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:12:07 #103
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73684638
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:52 schreef TheGame het volgende:

[..]

Hoe je haar aanspreekt maakt in principe niks uit, je kunt zeggen wat je wilt als je het maar op de goede manier doet (enthousiast, met een glimlach). Verder denk ik eigenlijk nooit echt na over wat ik ga zeggen, het komt vanzelf, of het komt niet. In het laatste geval is het natuurlijk ff awkward maar dit gebeurt eigenlijk alleen maar soms bij de eerste 3 vrouwen die je aanspreekt, daarna ben je over die drempel heen en zul je zien dat gespreksstof ook uit het niets in jezelf opkomt.
[..]

Ik ben eigenlijk alleen verder maar bezig met het geïmproviseerde gesprek luchtig en leuk te houden en haar af en toe aan te raken op momenten dat dat goed voelt.
Zoals jij overkomt lijkt het mij dat je op een natuurlijke manier aan zelfontwikkeling doet, maar zoals die andere gozer het vertelt word het een soort 'eng'. Maar dat betekent dat jij alleen bepaalde punten van PUA overneemt (een groot deel kan je op een normale manier gewoon praktisch toepassen.) zonder het totale gedachtengoed je eigen te maken.
pi_73684652
quote:

[..]

Dit is wel een nuttige post. Mijn glimlach is niet optimaal, zag ik net in de spiegel, door mijn slechte tanden en de rare manier waarop ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik zal dit eens aanpassen, kijken of het werkt...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:19:19 #105
94676 Garisson72
pi_73684921
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:12 schreef hetzwartegat het volgende:
Dit is wel een nuttige post. Mijn glimlach is niet optimaal, zag ik net in de spiegel, door mijn slechte tanden en de rare manier waarop ik mijn wenkbrauwen optrek. Ik zal dit eens aanpassen, kijken of het werkt...
Gekunsteldheid (onechtheid dus) aan de glimlach is iets wat héél snel opvalt.

Ik weet iig van mezelf: als ik niet metéén wat weet te zeggen tegen de dame die ik wil aanspreken, dan moet ik er ook niet naar gaan zoeken, want dan wordt het zéker krampachtig. Het moet dus spontaan zijn.
pi_73685048
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:12 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Zoals jij overkomt lijkt het mij dat je op een natuurlijke manier aan zelfontwikkeling doet, maar zoals die andere gozer het vertelt word het een soort 'eng'. Maar dat betekent dat jij alleen bepaalde punten van PUA overneemt (een groot deel kan je op een normale manier gewoon praktisch toepassen.) zonder het totale gedachtengoed je eigen te maken.
`

Idd, ik gebruik gewoon wat mij bruikbaar lijkt en waar ik me goed bij voel.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:23:36 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73685077
quote:
Noem gewoon eens wat recente voorbeelden?
pi_73685197
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kan je zelf niets bedenken? Je kan alles zeggen wat je wilt als je het maar leuk brengt.
pi_73685306
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:19 schreef Garisson72 het volgende:
Gekunsteldheid (onechtheid dus) aan de glimlach is iets wat héél snel opvalt.
"Bewust onbekwaam" gedrag ziet er inderdaad heel gekunsteld uit. Dat is bij elke verandering het geval. Op een gegeven moment gebeurt het "onbewust bekwaam" en valt het voor de ongeoefende onbekende niet meer op.

De meeste mensen hebben ook pas leren lopen nadat ze heel wat keren op hun smoel zijn gegaan. Waarom zou dat voor een gedragsverandering niet het geval mogen zijn?

Ik vind dat PUA-verhaal en die zelfhulpboeken wel erg veel op een standaard assertiviteit-en verkooptraining lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shodan op 14-10-2009 16:31:21 (ongeoefende = onbekende) ]
pi_73685393
Voor iedereen nieuwsgierig is naar hoe het in de praktijk wordt toegepast, raad ik aan een aantal 'Field Reports' te lezen. Bijvoorbeeld hier:

http://www.fastseduction.com/discussion/fs?action=10&boardid=2&fid=24
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:36:58 #111
94676 Garisson72
pi_73685596
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:29 schreef Shodan het volgende:
"Bewust onbekwaam" gedrag ziet er inderdaad heel gekunsteld uit. Dat is bij elke verandering het geval. Op een gegeven moment gebeurt het "onbewust bekwaam" en valt het voor de ongeoefende onbekende niet meer op.

De meeste mensen hebben ook pas leren lopen nadat ze heel wat keren op hun smoel zijn gegaan. Waarom zou dat voor een gedragsverandering niet het geval mogen zijn?
Ja, klopt en als je eerdere posts van mijn hand zou lezen in dit topic, zou je zien dat ik de mogelijkheden tot gedragsverandering juist propageer.

Het is specifiek de (glim)lach waar ik nou weer net niet zo geloof in veranderingsmogelijkheid, omdat dát in mijn beleving altijd het spontane moet houden.
pi_73685701
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:36 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ja, klopt en als je eerdere posts van mijn hand zou lezen in dit topic, zou je zien dat ik de mogelijkheden tot gedragsverandering juist propageer.

Het is specifiek de (glim)lach waar ik nou weer net niet zo geloof in veranderingsmogelijkheid, omdat dát in mijn beleving altijd het spontane moet houden.
Als je met je eerste gesprekken van de avond uit je comfortzone bent gegaan voel je je redelijk goed en is die (glim)lach de rest van de avond ook echt.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Openen doe ik vaak met observeringen bijv. tegen een meisje met een schoonheidsvlekje op haar bovenlip: "Je krijgt zeker veel voor elkaar met dat vlekje, of niet?" "Hoezo?" Dan even de zeven schoonheden aanhalen, vergelijking maken met Marilyn Monroe etc. en dan staat ze meestal wel open voor je.

Maarja, je kan gewoon vanalles verzinnen als je het maar leuk brengt.

[ Bericht 31% gewijzigd door TheGame op 14-10-2009 16:47:35 ]
pi_73685722
Kennis nemen van de trucjes van een PUA is natuurlijk handig. Zoals met alles, aan de meeste kennis heb je wel wat
Die kennis actief bezigen en ermee 'op jacht' gaan komt een beetje tever voor mij over, maar wel respect, die mensen bouwen ook gewoon hard aan zichzelf. Beetje sad is dat sommige meiden eigenlijk dus gewoon gebruikt worden. (zoals wanneer een PUA zich even bewijst, en verder niets met de girl doet.)
Verder is het naar mijn mening simpel, kom je een leuke meid tegen, er gewoon voor gaan. Niets heb je, en alles kan je krijgen. That easy.
Snap niet waarom de meeste lads het gewoon niet zo zien, of niet durven en die shit. Life is short, enjoy. Afgewezen worden hoort ook bij het leven, het geeft het zelfs meer diepgang en uitdaging =)
My fantastic all time high life..
  woensdag 14 oktober 2009 @ 16:51:40 #114
167595 mirved
Infobesitas
pi_73686076
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:40 schreef HgN-ex het volgende:
Kennis nemen van de trucjes van een PUA is natuurlijk handig. Zoals met alles, aan de meeste kennis heb je wel wat
Die kennis actief bezigen en ermee 'op jacht' gaan komt een beetje tever voor mij over, maar wel respect, die mensen bouwen ook gewoon hard aan zichzelf. Beetje sad is dat sommige meiden eigenlijk dus gewoon gebruikt worden. (zoals wanneer een PUA zich even bewijst, en verder niets met de girl doet.)
Verder is het naar mijn mening simpel, kom je een leuke meid tegen, er gewoon voor gaan. Niets heb je, en alles kan je krijgen. That easy.
Snap niet waarom de meeste lads het gewoon niet zo zien, of niet durven en die shit. Life is short, enjoy. Afgewezen worden hoort ook bij het leven, het geeft het zelfs meer diepgang en uitdaging =)
Sommige mensen moeten ook het geloof hebben dat ze het nu wel kunnen. "Ik heb nu gelezen hoe ik me meot gedragen, nu durf ik er wel op af te stappen" terwijl ze dit eigenlijjk altijd al konden maar zichzelf vanalles in het hoofd haalde om het niet te doen. Maar dat betekend niet dat er niet veel bruikbaars uit te halen valt. Veel mannen doen zoveel fout: constant slijmen, drankjes aanbieden etc. Dat doet net enorm afscrhikken.
pi_73686277
quote:

[..]

Nee, het doel is uiteindelijk een relatie te krijgen met je "perfecte 10". Een vrouw die zowel uiterlijk en innerlijk voldoet aan de eisen die jij voorjezelf stelt (en dat kun je zo gek maken als je zelf wil).
En jij gelooft echt dat zo'n vrouw bestaat?
pi_73686447
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:51 schreef mirved het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten ook het geloof hebben dat ze het nu wel kunnen. "Ik heb nu gelezen hoe ik me meot gedragen, nu durf ik er wel op af te stappen" terwijl ze dit eigenlijjk altijd al konden maar zichzelf vanalles in het hoofd haalde om het niet te doen. Maar dat betekend niet dat er niet veel bruikbaars uit te halen valt. Veel mannen doen zoveel fout: constant slijmen, drankjes aanbieden etc. Dat doet net enorm afscrhikken.
Exact. Key is idd in jezelf geloven, en zeker niet drankjes gaan kopen om binnen te komen (buying love)
Dat heb ik nog nooit gedaan, eikel als ik ben, zijn er alleen maar door meiden drankjes vóór mij gekocht

Be yourself! Op elk potje past een deksel.

Benieuwd wat Copycat van zo'n instelling vind (A)
pi_73686515
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik wel. Een tien bestaat man. Alleen niet iedereen vind zijn of haar tien in het leven
Mijn ex was voor mij echt een tien. Dus ze bestaan
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:07:25 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73686575
Welke instelling?

Be yourself? Dat lijkt mij een heel gezonde instelling.

Maar ik heb net even een paar van die reports gelezen en daarvan kneep ik wel mijn tenen van bij elkaar, wat een hoop vrouwonvriendelijk 'pull' gewauwel. Vrouwen die onder 'par' zijn, dat soort kwalificaties ... En dat zegt dan een kneus die zijn skills van een DVD haalt (denk ik er dan meteen achteraan).
pi_73686694
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Als jij jouw perfecte 10 ziet als een supermodel met een IQ van 140 niet natuurlijk, zoals ik al zei, het ligt aan jezelf wat voor eisen je aan je droomvrouw stelt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:12:29 #120
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73686698
Ik hou zelf absoluut niet van slijmballen dus zou het nooit doen. Maar slijmen en meisjes de "zachte treatment" geven dat schijnt toch het beste te werken, merk en jullie dat ook?. Je ziet het al in fotoboeken. Ik kan mijzelf nooit toe zetten the suckup game te spelen tegenover meisjes. Dan voel ik mij pas nep en vind het nogal gay. Maar het werkt wel.. Dus ws. my loss.
Alle mannen passen hun toon trouwens aan als ze een telefoontje van een vrouw/meisje krijgen. is dat jullie nooit opgevallen?

[ Bericht 41% gewijzigd door Schenkstroop op 14-10-2009 17:21:54 ]
pi_73686859
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:07 schreef Copycat het volgende:
Welke instelling?

Maar ik heb net even een paar van die reports gelezen en daarvan kneep ik wel mijn tenen van bij elkaar, wat een hoop vrouwonvriendelijk 'pull' gewauwel. Vrouwen die onder 'par' zijn, dat soort kwalificaties ... En dat zegt dan een kneus die zijn skills van een DVD haalt (denk ik er dan meteen achteraan).
Welke reports? Heb je een link?
Tnxs, jij bent een girl toch? Wat vind jij dan de beste instelling voor een man? Hoe zou jij 'benaderd/behandeld/versiert' willen worden ?
--
Een tien is behoorlijk subjectief idd. Dus niet voor iedereen zullen ze bestaan, pech voor de veeleisende mensen.

@ Schenkstroop
Zelf zou ik me waarschijnlijk ook te beroerd voelen om tot het slijmerige achter een meisje aan te lopen. Besides, op die manier ga je ze waarschijnlijk helemaal niet 'krijgen'. Geen klik? Too bad, jezelf opdringen is ook not done.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:25:54 #122
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73687050
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef HgN-ex het volgende:

@ Schenkstroop
Zelf zou ik me waarschijnlijk ook te beroerd voelen om tot het slijmerige achter een meisje aan te lopen. Besides, op die manier ga je ze waarschijnlijk helemaal niet 'krijgen'. Geen klik? Too bad, jezelf opdringen is ook not done.
Maar het punt is dat ik om mij heen zie dat dat slijmerige juist wel werkt. Das het stomme. Ik vraag me trouwnes af waarom ik met mijn gevoel persé moet afzetten tegen al datgene wat wel werkt. Zo kom ik steek verder. hebben pua-gamers dat ook welleens Dat je iets doet dat eigenlijk tegen je eigen wereldbeeld en gevoel ingaat. Maar het moet omdat het wel schijnt te werken bij vrouwen? volgens mij ben ik op gevoelsniveau gewoon verbitterd en wil ik de dingen en de wereld en zoals het allemaal wel werkt niet accepteren. Weet niet waar het vandaan komt.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:26:47 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73687080
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:19 schreef HgN-ex het volgende:
Welke reports? Heb je een link?
Tnxs, jij bent een girl toch? Wat vind jij dan de beste instelling voor een man? Hoe zou jij 'benaderd/behandeld/versiert' willen worden ?
--
Deze:
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:31 schreef Trip-Tronic het volgende:
Voor iedereen nieuwsgierig is naar hoe het in de praktijk wordt toegepast, raad ik aan een aantal 'Field Reports' te lezen. Bijvoorbeeld hier:

http://www.fastseduction.com/discussion/fs?action=10&boardid=2&fid=24
Ik ben een vrouw .

Ik vind dat een man lekker zichzelf moet zijn en een natuurlijke flair over zich moet hebben. Zelfverzekerd, maar niet doorslaand naar die misantropische arrogantie die ik in die reports lees.
En verder heb ik geen gulden regel voor hoe ik versierd wens te worden. Meestal is dat een wisselwerking en kun je niet echt spreken van 'de een die versiert en de ander wordt versierd'.
Ik ben iig zelf niet echt afwachtend, maar neem ook initiatief.

Maar - ik weet dat jullie daarvan gruwelen - uiteindelijk is de chemie toch heus doorslaggevend en die kun je niet nabootsen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:30:58 #124
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73687193
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Deze:
[..]

Ik ben een vrouw .

Ik vind dat een man lekker zichzelf moet zijn en een natuurlijke flair over zich moet hebben. Zelfverzekerd, maar niet doorslaand naar die misantropische arrogantie die ik in die reports lees.

Kun je een tv-persoonlijkheid noemen die in de buurt komt?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:30:58 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73687194
En ik bedoel niet misantropie, maar misogynie.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:31:20 #126
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73687207
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:30 schreef Schenkstroop het volgende:

Kun je een tv-persoonlijkheid noemen die in de buurt komt?
Nee. Want dat is een totaal ander concept.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:33:43 #127
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73687265
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee. Want dat is een totaal ander concept.
Wat is in hemelsnaam dan 'flair'' volgens jou. Bij 'flair' denk ik aan die rtl-boulevard homos.. Is dat flair?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:35:48 #128
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73687321
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:07 schreef Copycat het volgende:
Welke instelling?

Hij bedoelt dat hij jou de drankjes laat kopen

Ik begrijp na een topic daar te hebben gelezen inderdaad dat jij je tenen bij elkaar knijpt. Die PUA hebben vrouwen alleen als doel, en vrouwen worden zo een voorwerp ipv een persoon met wie je lekker aan het socialicen bent.
pi_73687362
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:12 schreef TheGame het volgende:

[..]

Als jij jouw perfecte 10 ziet als een supermodel met een IQ van 140 niet natuurlijk, zoals ik al zei, het ligt aan jezelf wat voor eisen je aan je droomvrouw stelt.
Het punt is echter dat wanneer je een vrouw leert kennen en haar als een 'tien' omschrijft wat later blijkt dat ze niet perfect is. Iemand kan nog zo mooi zijn en nog zo vriendelijk van karakter, niemand is foutloos. De 'tien' is een illusie.

edit: Het is trouwens ook een illusie te geloven dat je verliefd wordt op iemand die aan jouw eisen voldoet. Dat heeft niets met chemie te maken.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 17:39:17 #130
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73687399
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:33 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wat is in hemelsnaam dan 'flair'' volgens jou. Bij 'flair' denk ik aan die rtl-boulevard homos.. Is dat flair?
Flair komt bij mij over als zelfverzekerd/spontaan met een leuke lach. Dat komt bij mij altijd goed over copycat.
pi_73687485
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:38 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het punt is echter dat wanneer je een vrouw leert kennen en haar als een 'tien' omschrijft wat later blijkt dat ze niet perfect is. Iemand kan nog zo mooi zijn en nog zo vriendelijk van karakter, niemand is foutloos. De 'tien' is een illusie.
Wat een deprimerend beeld..
Een tien is volgens jou perfect. Niemand is perfect. Dus de perfecte girl, die niet bestaat, zou geen tien, maar bijvoorbeeld een elf moeten zijn. Dan kan je een tien hebben Als je alleen tevreden bent met iets wat er toch niet is, heb je een rotleven.
pi_73687496
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Maar het punt is dat ik om mij heen zie dat dat slijmerige juist wel werkt. Das het stomme. Ik vraag me trouwnes af waarom ik met mijn gevoel persé moet afzetten tegen al datgene wat wel werkt. Zo kom ik steek verder. hebben pua-gamers dat ook welleens Dat je iets doet dat eigenlijk tegen je eigen wereldbeeld en gevoel ingaat. Maar het moet omdat het wel schijnt te werken bij vrouwen? volgens mij ben ik op gevoelsniveau gewoon verbitterd en wil ik de dingen en de wereld en zoals het allemaal wel werkt niet accepteren. Weet niet waar het vandaan komt.
Je moet jezelf afvragen of jij uit dezelfde vijver van vrouwen wenst te vissen. Die openstaan voor slijmerig gedrag over een moedervlek en de zeven schoonheden.
pi_73687570
Binnen de community heeft iedereen z'n eigen visie. Bijvoorbeeld Alex Allman.

Beginnend bij deel 1: (5 delen in totaal)

pi_73687598
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef HgN-ex het volgende:

[..]

Als je alleen tevreden bent met iets wat er toch niet is, heb je een rotleven.
Als dit je instelling is vrees ik dat je altijd zult blijven zoeken.
pi_73687639
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Deze:
[..]

Ik ben een vrouw .

En verder heb ik geen gulden regel voor hoe ik versierd wens te worden. Meestal is dat een wisselwerking en kun je niet echt spreken van 'de een die versiert en de ander wordt versierd'.
Ik ben iig zelf niet echt afwachtend, maar neem ook initiatief.

Maar - ik weet dat jullie daarvan gruwelen - uiteindelijk is de chemie toch heus doorslaggevend en die kun je niet nabootsen.
Hier ben ik het helemaal mee eens ja. Chemie is er, of is er uiteindelijk niet. Als het er niet is moet je het niet gaan forceren. Dat geld beide kanten op.
Heb ook even een paar topics gelezen van je link. Meiden zijn er echt gebruiksvoorwerpen. De kunst van het in bed krijgen van vrouwen soort van Mwah.
Al kan ik wel snappen dat sommige mensen hier een sport inzien.
Op dit moment en in die topics mis ik dus totaal het persoonlijke aspect wat poster TheGame aanhaalt.

Is flair al niet een eerste gedeelte van de chemie? Niet bij iedereen word de flair hetzelfde ervaren
Ow, vrouwen die initiatief nemen zijn btw ubercool. Zijn er te weinig van (A)
pi_73687727
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Krijgen die mensen ook goede relaties? Volgensmij kan het geen kwaad om ook zelf een beetje hard to get te zijn, en een evenwichtige relatie te hebben, ipv dat de gozer maar aan het slijmen is om zn meisje aan zich te binden. Ga iig niet tegen je wereldbeeld in man. Vind een andere vijver om meiden uit te vissen
Zwaar goed btw dat je er kritisch naar kijkt Zo maak je altijd progressie.
pi_73687799
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Als dit je instelling is vrees ik dat je altijd zult blijven zoeken.
Mijn persoonlijke instelling iig niet. Als tienen niet bestaan zou ik heel goed tevreden kunnen zijn met negens. En uberhaupt alle cijfers, zolang ze iets met mijn gevoel doen (positief)
pi_73688089
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Ik denk dat dit heel goede eerlijke vragen zijn. En wat ik met name door deze vragen geloof is dat "PUA's" in principe erg bange mensen zijn. Waarom al die moeite doen om een methode te ontwikkelen die er voor zorgt dat je élke vrouw die je zou willen hebben kunt krijgen? Waarom altijd maar keihard werken om 'je beste zelf' te zijn? Waarom geloven in een 'perfecte tien'? Waarom geloven dat zij een relatie wél vol kunnen houden tot de dood? Juist. Omdat ze erg bang zijn teleurgesteld te worden.
pi_73688131
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je moet jezelf afvragen of jij uit dezelfde vijver van vrouwen wenst te vissen. Die openstaan voor slijmerig gedrag over een moedervlek en de zeven schoonheden.
Lol, je moet het natuurlijk wel op een bepaalde humoristische, op het randje van sarcastische, toon zeggen. Trouwens grappig hoe mensen dit kunnen interpreteren en meteen denken dat je dit op een zwijmelige toon moet zeggen. Ik had daar namelijk niet eens bij stilgestaan.

En nee, slijmen werkt absoluut niet, vrouwen zien dat als zwakte.
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:05 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik denk dat dit heel goede eerlijke vragen zijn. En wat ik met name door deze vragen geloof is dat "PUA's" in principe erg bange mensen zijn. Waarom al die moeite doen om een methode te ontwikkelen die er voor zorgt dat je élke vrouw die je zou willen hebben kunt krijgen? Waarom altijd maar keihard werken om 'je beste zelf' te zijn? Waarom geloven in een 'perfecte tien'? Waarom geloven dat zij een relatie wél vol kunnen houden tot de dood? Juist. Omdat ze erg bang zijn teleurgesteld te worden.
Omdat ze het beste uit hun zelf willen halen ipv bij de pakken neerzitten. En om zover te komen zul je meer teleurstellingen moeten doorstaan dan iemand die niets onderneemt.

[ Bericht 22% gewijzigd door TheGame op 14-10-2009 18:20:38 ]
pi_73688348
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:07 schreef TheGame het volgende:

Omdat ze het beste uit hun zelf willen halen ipv bij de pakken neerzitten. En om zover te komen zul je meer teleurstellingen moeten doorstaan dan iemand die niets onderneemt.
Ja, maar mijn vraag dus.. Waarom wil je het beste uit jezelf halen? Geen verkeerde eigenschap, maar ik heb sterk het vermoeden dat het bij mensen zoals jij uit angst ontstaan is.
pi_73688471
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:14 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja, maar mijn vraag dus.. Waarom wil je het beste uit jezelf halen? Geen verkeerde eigenschap, maar ik heb sterk het vermoeden dat het bij mensen zoals jij uit angst ontstaan is.
Je zou het een bepaalde angst kunnen noemen, namelijk jezelf realiseren dat je niet het optimale uit het leven haalt en dat je veel beter kan dan wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:37:08 #142
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73688971
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:51 schreef HgN-ex het volgende:

[..]

Krijgen die mensen ook goede relaties? Volgensmij kan het geen kwaad om ook zelf een beetje hard to get te zijn, en een evenwichtige relatie te hebben, ipv dat de gozer maar aan het slijmen is om zn meisje aan zich te binden. Ga iig niet tegen je wereldbeeld in man. Vind een andere vijver om meiden uit te vissen
Zwaar goed btw dat je er kritisch naar kijkt Zo maak je altijd progressie.
Ik heb niet het idee dat vrouwen onder mekaar erg verschillen van deze vijver. Al beweren ze allemaal zelf natuurlijk van wel. Maar ik merk er niks van. Er is dus geen andere vijver helaas. Ik ben bang dat ik gewoon moet zijn en worden wat wel werkt. Naja iedereen heeft zijn/.haar mening over wat slijmen eigenlijk is en hoe dat zich uit natuurlijk. Het moet wel erg duidelijk zijn dat mannen hun toon in ene 10 noten omlaag aanpassen als ze te maken krijgen met een (mooi) meisje.
pi_73689120
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:37 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat vrouwen onder mekaar erg verschillen van deze vijver. Al beweren ze allemaal zelf natuurlijk van wel. Maar ik merk er niks van. Er is dus geen andere vijver helaas. Ik ben bang dat ik gewoon moet zijn en worden wat wel werkt. Naja iedereen heeft zijn/.haar mening over wat slijmen eigenlijk is en hoe dat zich uit natuurlijk. Het moet wel erg duidelijk zijn dat mannen hun toon in ene 10 noten omlaag aanpassen als ze te maken krijgen met een (mooi) meisje.
Ik heb anders nooit mannen horen praten tegen een mooi meisje alsof het hun 3-jarig nichtje is. Vergeet je 'waarheden' en ga zelf experimenteren, dan kom je er vanzelf achter wat werkt en wat niet.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:41:37 #144
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73689127
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:12 schreef Schenkstroop het volgende:

Ik hou zelf absoluut niet van slijmballen dus zou het nooit doen. Maar slijmen en meisjes de "zachte treatment" geven dat schijnt toch het beste te werken, merk en jullie dat ook?. Je ziet het al in fotoboeken. Ik kan mijzelf nooit toe zetten the suckup game te spelen tegenover meisjes. Dan voel ik mij pas nep en vind het nogal gay. Maar het werkt wel.. Dus ws. my loss.
Alle mannen passen hun toon trouwens aan als ze een telefoontje van een vrouw/meisje krijgen. is dat jullie nooit opgevallen?
Je kunt IMHO geslijm op een fotoboek niet vergelijken met 't echte werk. Als je in een cafe enorm gaat lopen slijmen zal een meid op een gegeven moment aardig afknappen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:42:24 #145
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73689158
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:26 schreef Chuck_Norris het volgende:
Kan je zelf niets bedenken?
Tuurlijk wel, maar ik vind het grappig te lezen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:55:00 #146
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73689529
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:14 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het grappige dat 'het beste uit jezelf halen' bij veel mensen niet boven komt. Veel mensen doen gewoon wat ze doen, leven hun leven, en doen niet aan zelfontplooing. Een andere groep lijkt een hoger niveau van zelfbewustzijn te hebben, en willen met hun persoon beter worden.

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Nieuwsgierigheid, leergierigheid, inderdaad angst, onbehagen tov huidige situatie, mogelijkheden zien. Ik zelf doe dit uit onbehagen en mogelijkheden zien. Ik zie dat ik dingen beter kan doen, en daarmee het negatieve verschil t.o.v. mijn omgeving ongedaan te maken. Ik zie dat ik meer zou kunnen dan ik op dit moment doe, en wil dat bereiken.

Om mij op een bepaald gebied te masteren, daar heb ik geen behoefte aan. Ik wil mij zo breed mogelijk op een normaal/hoger niveau ontwikkelen, om mijn geluksfactor op te schroeven.

p.s. Die Alex Allman in dat filmpje is totally right.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:08:14 #147
167595 mirved
Infobesitas
pi_73689933
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:37 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Als jij voor een mooie vrouw wilt gaan dan zal je met slijmen niet ver komen. Dat krijgt ze 100x per dag over haar heen. Daar is ze totaal niet gevoelig voor. Heb je het oog op iemand die minder aandacht krijgt van het mannelijk geslacht dan is slijmen een goede manier om duidelijk te maken dat je interesse in haar hebt (teveel is nog steeds irritant). Je hebt het toch vast zelf ook wel meegemaakt als een meid compleet verliefd op je is en totaal geen eigen mening meer heeft en alles wat je doet geweldig vindt. Dan verlies je toch meteen je interesse en andersom is dat ook zo. Een vrouw heeft liever een man die andere vrouwen ook willen waar ze als het ware mee kan showen. Niet zo'n zwak slijmerig mannetje.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:12:50 #148
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73690084
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:41 schreef TheGame het volgende:

[..]

Ik heb anders nooit mannen horen praten tegen een mooi meisje alsof het hun 3-jarig nichtje is. Vergeet je 'waarheden' en ga zelf experimenteren, dan kom je er vanzelf achter wat werkt en wat niet.
Nee? Het komt naar mijn ervaring wel aardig in de buurt. Het is wel leuk dat je dat "3 jarige nichtje" als voorbeeld geeft. Het is alsof je wel weet waar ik het over heb namelijk. Maar wat je verder zegt ben ik het mee eens. En is het enige juiste natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 14-10-2009 19:29:00 ]
pi_73690872
in liefde en oorlog is alles geoorloofd Schenkstroop!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:24:45 #150
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73692513
Mensen, tune in, zometeen Nederland 3!
quote:
Doc op 3: De verleiders
In Amerika worden ze pick-up artists genoemd. De Casanova's van de disco die moeiteloos de leukste en mooiste meisjes om hun vinger winden. Hoe doen ze dat toch? vragen duizenden mannen over de hele wereld zich af. De verleiders duikt in de wereld van 21ste eeuwse Don Juans die aan onervaren mannen leren hoe ze hun angsten overwinnen en geeft antwoord op de vraag die vele mannen bezighoudt: Hoe krijg ik haar?
Edit:

Ik las net dat het vooral gaat over PUA Gambler en zijn Bootcamps.
Gambler is wel een van een zooitje luidruchtige PUA's die een hoop onzin uitkraamt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Crutch op 14-10-2009 20:31:22 ]
Je moeder is een hamster
pi_73692815
Nu Ned. 3
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:35:12 #152
118585 Crutch
pi_73692898
Je moeder is een hamster
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:26:06 #153
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73694950
Ik heb geen kabel

-edit-
uitzending gemist .
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:30:09 #154
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73695111
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef Copycat het volgende:
ja waarom vrouwen nog op een voetstuk ztten. Het zijn godverdomde krengen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:25:16 #155
244764 zoekjewat
wie zoekt zal vinden
pi_73697520
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:33 schreef Urquhart het volgende:
Nu Ned. 3
Hoe heet het programma? Dan kan ik die docu morgen terugvinden op uitzendinggemist .
Pics van me nichtje: http://tinyurl.com/y8ufsnp
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:36:12 #156
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73698028
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:25 schreef zoekjewat het volgende:

[..]

Hoe heet het programma? Dan kan ik die docu morgen terugvinden op uitzendinggemist .
De Verleiders
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:37:19 #157
273119 BeSimple
or die trying!
pi_73698069
Hebben ze dat nu op Ned3... ik had wel verwacht dat PowNed ofso er iets mee zou gaan doen. Maar geen andere publieke omroep.
Laat me met rust!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:40:22 #158
244764 zoekjewat
wie zoekt zal vinden
pi_73698195
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:36 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

De Verleiders
dankje
Pics van me nichtje: http://tinyurl.com/y8ufsnp
pi_73698231
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:37 schreef BeSimple het volgende:
Hebben ze dat nu op Ned3... ik had wel verwacht dat PowNed ofso er iets mee zou gaan doen. Maar geen andere publieke omroep.
Was een docu van de VPRO
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:06:50 #160
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_73699175
tvp
Jonge, ik bin op de weaze
pi_73700268
Wel grappige ideeen die jullie hier hebben.

Vraag aan de experts:
Jullie weten vast wel hoe je moet verleiden enzo, maar weten jullie ook hoe je vrienden kan worden met meisjes?
pi_73700379
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:38 schreef slangappel het volgende:

Vraag aan de experts:
Jullie weten vast wel hoe je moet verleiden enzo, maar weten jullie ook hoe je vrienden kan worden met meisjes?
Dat is vaak mijn manco. Heel simpel: gewoon belangstelling tonen. Maak gewoon een paar keer een praatje, en je bent al snel vrienden hoor. Meisjes houden van aandacht, en als je voor de rest een beetje afstand houdt, blijf je sowieso in die friendszone hangen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:55:15 #163
118585 Crutch
pi_73700825
quote:

Vraag aan de experts:
Ja daar heb ik er dus inmiddels heel veel van. Overigens weten zij nu inmiddels wel wat van het PUA-gebeuren.
Je moeder is een hamster
pi_73702521
quote:

Vraag aan de experts:
Er gewoon mee praten zonder bijbedoelingen, iemand per ongeluk verleiden is namelijk vrij lastig.
pi_73702955
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:30 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ho boy. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:32:44 #166
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73704033
Laat ik het topic maar weer even aanzwengelen.

Ik heb gisteren het grootste deel van die docu gekeken. Aantal dingen die mij opvielen:
- Die gast met die lange haren had iig wel skills
- Hij trok doorgaans een ongelukkig gezicht, alsof hij niet blij was met zijn leven
- Ik heb sterk het idee dat veel van die dingen werken, maar dat voor een groot deel komt door het zelfverzekerd zijn, en het durven aanspreken van meiden, en hierin ook een stukje ervaring.
- Die éne gozer die doorgaans guitar hero speelde ging wel stukken voorruit
- Die andere gozer: groter onzeker noobpersoon dan hem denk ik nooit gezien :p
- Het is doods/leeg, doel is alleen om vrouwtjes in grote getale te fixen, maar weinig aandacht voor het individu.

Iemand anders opmerkingen over wat hij wel of niet gezien heeft?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:49:13 #167
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73704238
Ik moest er soms erg om lachen.

Vooral die driehoek theorie, hoe je iemand in het gezicht moet kijken van ogen naar mond en terug. Als iemand me zo psychopatisch aanstaart, zou ik er bang van worden.
Die hook met die 200 pond van een vriend vond ik ook tenenkrommend. 'Vrouwen houden van shoppen, celebs en nog iets oppervlakkigs'. Vrouwen zijn ook allemaal hetzelfde .

De docu staafde in ieder geval mijn gevoel dat het een emotieloze 'jacht' is waarbij het merendeel achter het net blijft vissen, omdat ze misschien wel de (vaak stupide imo) theorie snappen, maar de sociale skills missen om in de praktijk te slagen.

Deze docu was voor mij dus zeker geen reclame voor de PUA.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:52:48 #168
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73704286
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:49 schreef Copycat het volgende:
Ik moest er soms erg om lachen.

Vooral die driehoek theorie, hoe je iemand in het gezicht moet kijken van ogen naar mond en terug. Als iemand me zo psychopatisch aanstaart, zou ik er bang van worden.
Die hook met die 200 pond van een vriend vond ik ook tenenkrommend. 'Vrouwen houden van shoppen, celebs en nog iets oppervlakkigs'. Vrouwen zijn ook allemaal hetzelfde .

De docu staafde in ieder geval mijn gevoel dat het een emotieloze 'jacht' is waarbij het merendeel achter het net blijft vissen, omdat ze misschien wel de (vaak stupide imo) theorie snappen, maar de sociale skills missen om in de praktijk te slagen.

Deze docu was voor mij dus zeker geen reclame voor de PUA.
Idem

Copycat wordt niet zo snel versierd door een PUA lijkt mij zo. (of misschien net wel aangezien het foute types zijn )

Copycat, wat is jouw passie, en hoe voel je jezelf bij die passie?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:55:41 #169
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73704322
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:52 schreef Goldfoxx het volgende:

Copycat, wat is jouw passie, en hoe voel je jezelf bij die passie?
Ja, die was ook zo hilarisch erg.

What's your passion?
Dogs
How does that make you feel?

Sorry hoor, maar als iemand met zo'n 'gevoelsleven' opening begint, kan ie het echt schudden. Ik kijk je meewarig aan, knik vriendelijk en loop weer door.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:56:38 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73704333
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:52 schreef Goldfoxx het volgende:

Copycat wordt niet zo snel versierd door een PUA lijkt mij zo. (of misschien net wel aangezien het foute typers zijn :p)
Nee, dit was van het kaliber suf fout. Ook die 'made guy' was echt tenenkrommend suf.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:04:13 #171
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73704425
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, die was ook zo hilarisch erg.

What's your passion?
Dogs
How does that make you feel?

Sorry hoor, maar als iemand met zo'n 'gevoelsleven' opening begint, kan ie het echt schudden. Ik kijk je meewarig aan, knik vriendelijk en loop weer door.
Goh, dacht ik net een manier gevonden te hebben om jou te versieren
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:14:38 #172
94676 Garisson72
pi_73704573
Ik heb weer wat gemist zie ik. Vanavond ff Uitzending Gemist bezichtigen.

Ik heb gisteren wel deze link geklikz0rd:
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:45 schreef Trip-Tronic het volgende:
Binnen de community heeft iedereen z'n eigen visie. Bijvoorbeeld Alex Allman.

Beginnend bij deel 1: (5 delen in totaal)

Geëngageerd spreker, iig. Realistische kijk op de zaak, which is a good thing.

Het enige wat me tegen de borst stootte, was zijn betoog rond de Perfect 10. Hij zei: De Perfect 10 is degene die de beste variant van jou naar buiten brengt, en bij wie jij de beste variant van hem/haar naar buiten brengt.
Dat staat me tegen, dat je afhankelijk bent van een ander om de beste 'jou' te zijn.

[ Bericht 89% gewijzigd door Garisson72 op 15-10-2009 09:20:04 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:25:12 #173
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73704721
Ik moet bij die sprekers de hele tijd aan Tom Cruise in Magnolia denken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:25:33 #174
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73704725
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het enige wat me tegen de borst stootte, was zijn betoog rond de Perfect 10. Hij zei: De Perfect 10 is degene die de beste variant van jou naar buiten brengt, en bij wie jij de beste variant van hem/haar naar buiten brengt.
Dat staat me tegen, dat je afhankelijk bent van een ander om de beste 'jou' te zijn.
Ben ik helemaal met je eens. Ik geloof wél dat je een positieve invloed op elkaar kan hebben.

Maar ook hij heeft niet de volkomen waarheid.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:32:27 #175
94676 Garisson72
pi_73704831
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:25 schreef Copycat het volgende:
Tame the cunt!

Magistrale rol, magistrale film.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:34:36 #176
94676 Garisson72
pi_73704865
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:25 schreef Goldfoxx het volgende:
Ben ik helemaal met je eens. Ik geloof wél dat je een positieve invloed op elkaar kan hebben.
Komen we weer op het 'wel een áánvulling, niet een invulling'-adagium.
pi_73704890
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:25 schreef Copycat het volgende:
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:55:37 #178
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73705326
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:34 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Komen we weer op het 'wel een áánvulling, niet een invulling'-adagium.
Ik denk alleen dat niet alleen je partner dat kan hebben, maar dat ook andere mensen die invloed op je kunnen hebben.

Het was niet mijn bedoeling om daar weer over te discussieren.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:59:26 #179
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73705399
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:30 schreef Schenkstroop het volgende:
Als je jouw falen bij de vrouwen blijft leggen in plaats van jezelf ga je nooit ergens komen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:02:44 #180
94676 Garisson72
pi_73705467
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:59 schreef Catbert het volgende:
Als je jouw falen bij de vrouwen blijft leggen in plaats van jezelf ga je nooit ergens komen.
It's no use, dude.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:08:29 #181
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73705586
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:02 schreef Garisson72 het volgende:
It's no use, dude.
Ja ik weet 't. Maar spring dan gewoon van een hoge brug als je 't zo zwaar hebt zeg. Pff.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:17:14 #182
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73705770
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Niet afhankelijk denk ik, maar bij sommige mensen merk je dat je een beter mens bent, meer voor ze over hebt. Een relatie met iemand bij wie je je zelf niet beter voelt dan alleen of juist slechter is geen toevoeging en dus beter niet doen.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:17:33 #183
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73705776
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja ik weet 't. Maar spring dan gewoon van een hoge brug als je 't zo zwaar hebt zeg. Pff.
`

Schenkstroop bashing? Laat die gozer lekker met rust, je aan hem ergeren heeft hij niks aan, en jij hebt er ook niets aan. Ik zou mij nog kunnen gaan ergeren aan jouw geerger

[ Bericht 1% gewijzigd door Goldfoxx op 15-10-2009 10:36:52 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:21:35 #184
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73705875
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:17 schreef Goldfoxx het volgende:
Schenkstroop bashing? Laat die gozer lekker met rust, aan hem irriteren heeft hij niks aan, en jij hebt er ook niets aan. Ik zou mij nog kunnen gaan irriteren aan jouw geiriteer
Iets irriteert je en je ergert je ergens aan.
Zo.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:30:12 #185
94676 Garisson72
pi_73706127
De irritatiegrens is halverwege het derde deel pas bereikt zie ik.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:17 schreef lichtekooi het volgende:
Niet afhankelijk denk ik, maar bij sommige mensen merk je dat je een beter mens bent, meer voor ze over hebt. Een relatie met iemand bij wie je je zelf niet beter voelt dan alleen of juist slechter is geen toevoeging en dus beter niet doen.
Da's ook weer waar.

Hoe zijn jouw ervaringen met de PUA's om je heen, Lichtekooi?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:35:50 #186
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73706288
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:30 schreef Garisson72 het volgende:
De irritatiegrens is halverwege het derde deel pas bereikt zie ik.
[..]

Da's ook weer waar.

Hoe zijn jouw ervaringen met de PUA's om je heen, Lichtekooi?
Ik heb niet genoeg gelezen om precies te weten wat dat zijn.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:38:41 #187
94676 Garisson72
pi_73706365
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:35 schreef lichtekooi het volgende:
Ik heb niet genoeg gelezen om precies te weten wat dat zijn.
Mannen die jou versieren door precies dát te zeggen wat werkt om jou in bed te praten, doorgaans meer als sport dan dat ze echt in je geinteresseerd zijn. Als het een heel goeie PUA is, dan merk jij niet eens dat hij dat doet.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:40:10 #188
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73706396
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Iets irriteert je en je ergert je ergens aan.
Zo.
Zo leer ik nog s wat , heb het aangepast.
Zo.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:46:33 #189
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73706601
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:38 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mannen die jou versieren door precies dát te zeggen wat werkt om jou in bed te praten, doorgaans meer als sport dan dat ze echt in je geinteresseerd zijn. Als het een heel goeie PUA is, dan merk jij niet eens dat hij dat doet.
Ik denk dat die het eerder bij andere vrouwen doen Dat is denk ik ook lastig, want ik val meestal op wat stille en verlegen jongens. En nooit meteen.
Ik ben 1 keer meteen met iemand seks gehad en bij hem viel ik op zijn uitstraling en niet op zijn woorden. Ik wist 10 seconden nadat ik hem zag al dat dat zou gebeuren. Hij heeft daar wel gebruik van gemaakt

[ Bericht 12% gewijzigd door lichtekooi op 15-10-2009 10:52:52 (Het was niet goed gezegt }:|) ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:12:56 #190
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73707291
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:46 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Ik denk dat die het eerder bij andere vrouwen doen Dat is denk ik ook lastig, want ik val meestal op wat stille en verlegen jongens. En nooit meteen.
Ik ben 1 keer meteen met iemand seks gehad en bij hem viel ik op zijn uitstraling en niet op zijn woorden. Ik wist 10 seconden nadat ik hem zag al dat dat zou gebeuren. Hij heeft daar wel gebruik van gemaakt
"Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden" staat er als handtekening onder jouw post?

*fout*
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:19:01 #191
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73707483
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:12 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

"Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden" staat er als handtekening onder jouw post?

*fout*
Wat bedoel je? Mijn naam is een grapje, ik ben best netjes.
pi_73707516
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:19 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Mijn naam is een grapje, ik ben best netjes.
Je naam boeit ook helemaal niet, je avatar, die boeit !

Dus....
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:21:33 #193
94676 Garisson72
pi_73707564
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 10:46 schreef lichtekooi het volgende:
Ik denk dat die het eerder bij andere vrouwen doen
Dat zal ongetwijfeld het standaard-antwoord zijn van alle vrouwen die die vraag gesteld zouden worden.
quote:
Dat is denk ik ook lastig, want ik val meestal op wat stille en verlegen jongens. En nooit meteen.
De sneak!
Dat is dan zo'n exemplaar van een PUA geweest die het helemaal in de vingers had.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:23:43 #194
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73707647
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:21 schreef Garisson72 het volgende:

Dat is dan zo'n exemplaar van een PUA geweest die het helemaal in de vingers had.
Of gewoon een vent die het van nature in de vingers heeft. De PUA avant la lettre, zeg maar.
pi_73707663
Heeft iemand een uitzending gemist linkje?
pi_73707696
Vrij hopeloos eigenlijk dat hele gedachtegoed. Hoe versier ik meiden? Zou toch echt een té grote inbreuk doen op mijn ego om daar een cursus voor te gaan doen zoals in die docu De Verleiders, of eentje van bijv lovesystems.com.

Probeer het liever zelf allemaal uit.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:25:44 #197
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73707733
http://www.uitzendinggemist.nl/

Hij staat direct bovenaan: De Verleiders.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:28:00 #198
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73707814
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:21 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld het standaard-antwoord zijn van alle vrouwen die die vraag gesteld zouden worden.
[..]

De sneak!
Ik bedoel dat ik niet vaak versierd word. Ik ben niet opvallend genoeg. Ze gaan altijd voor anderen

ik vond het niet zo erg, ik was er ook bij
allen vervelend dat ik toch wel een beetje verlieft was
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:29:39 #199
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73707862
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je naam boeit ook helemaal niet, je avatar, die boeit !

Dus....
dat past bij mijn naam
pi_73707904
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:25 schreef Copycat het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/

Hij staat direct bovenaan: De Verleiders.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:31:52 #201
94676 Garisson72
pi_73707926
Hoe zat dit stukje...
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:49 schreef Copycat het volgende:
...nou eigenlijk precies?
Dat vond ik wel grappig om te lezen namelijk, ik schijn dat namelijk ook veelvuldig te doen bij vrouwen, veel naar de mond kijken. Niet met opzet, ik doe dat automatisch (want vrouwenmonden zijn sexy, denk ik, ofzo ).
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:34:27 #202
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73708009
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:31 schreef Garisson72 het volgende:
Hoe zat dit stukje...
[..]

Dat vond ik wel grappig om te lezen namelijk, ik schijn dat namelijk ook veelvuldig te doen bij vrouwen, veel naar de mond kijken. Niet met opzet, ik doe dat automatisch (want vrouwenmonden zijn sexy, denk ik, ofzo ).
Ik kijk ook vaak naar de mond en heb me er wel eens op betrapt dat ik dan zelf mijn lippen likte.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:34:32 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73708012
quote:
Hoe zat dit stukje...
Deze gozers gingen echt heel krampachtig van ogen naar mond en weer terug. En dan gingen ze er ook nog heel verleidelijk bij kijken en praten ... Serieus: Ted Bundy tegenkomen in een donker steegje leek me minder scarry.

Dat soort dingen werken alleen als er chemie is; als ik jou niet zie zitten, wordt het lachwekkend of eng.
pi_73708026
Je kan beter daar kijken dan dat je voortdurend naar beneden zakt met je ogen lijkt mij zo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:38:51 #205
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73708151
En dan zo geil mogelijk vertellen terwijl je met je blik driehoekige bewegingen maakt (van l oog naar r oog naar mond naar l oog, enz.) wat je op hebt bij het ontbijt. En dat moest die éne gozer bij die andere oefenen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:40:59 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73708206
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:38 schreef Goldfoxx het volgende:
En dan zo geil mogelijk vertellen terwijl je met je blik driehoekige bewegingen maakt (van l oog naar r oog naar mond naar l oog, enz.) wat je op hebt bij het ontbijt.
Ja!
Echt, je zou toch spontaan frigide worden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:42:04 #207
94676 Garisson72
pi_73708230
Okay, nu *moet* ik het zien vanavond.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef lichtekooi het volgende:
Ik kijk ook vaak naar de mond en heb me er wel eens op betrapt dat ik dan zelf mijn lippen likte.
Ja het zou raar zijn als hij in dat stadium al jouw lippen likte.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef Copycat het volgende:
Serieus: Ted Bundy tegenkomen in een donker steegje leek me minder scarry.
Bij Ted Bundy kun je tenminste nog naar de swastika op zijn voorhoofd kijken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:44:00 #208
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73708293
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef Garisson72 het volgende:
Okay, nu *moet* ik het zien vanavond.
[..]

Ja het zou raar zijn als hij in dat stadium al jouw lippen likte.
Ik bedoelde dat dat volgens mij ook een truukje is
pi_73708301
En van 1 tot 10 tellen xD
Ow, zag die vrouwelijke coach, zou die in zichzelf niet heel erg hard hebben gelachen?
Nja, respect wel voor die ene gozer, hij had 2x (!) een kus gehad
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:44:42 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73708310
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef Garisson72 het volgende:

Bij Ted Bundy kun je tenminste nog naar de swastika op zijn voorhoofd kijken.
Je bedoelt Charles Manson ...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:45:21 #211
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73708319
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:44 schreef HgN-ex het volgende:

Nja, respect wel voor die ene gozer, hij had 2x (!) een kus gehad
'Can I get a kiss?' En die meiden zo verbouwereerd dat ze het maar deden .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:50:35 #212
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73708482
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 08:32 schreef Goldfoxx het volgende:
Laat ik het topic maar weer even aanzwengelen.
- Het is doods/leeg, doel is alleen om vrouwtjes in grote getale te fixen, maar weinig aandacht voor het individu.
Al dat zogenaamde ethiek. ook gewoon hup uit de duim gezogen. Nog meer bullshit dus bovenop de tactieken die wel of niet werken.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:52:02 #213
94676 Garisson72
pi_73708540
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:44 schreef Copycat het volgende:
Je bedoelt Charles Manson ...
Oja.
Maar die is ook eng.
En jij zei:
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:34 schreef Copycat het volgende:
Serieus: Ted Bundy tegenkomen in een donker steegje leek me minder scarry.
...en het moet 'scary' zijn.
So there.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:52:27 #214
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73708555
quote:
Dat is normaal. Je wisselt als je met iemand praat continue tussen mond en ogen. Je bent bovendien onbewust aan het liplezen. Vooral met veel omgevingsgeluid is het veel lastiger iemand te verstaan als je zijn of haar mond niet kan zien. Mensen die het krampachtig gaan doen zullen waarschijnlijk nogal freaky overkomen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:53:00 #215
94676 Garisson72
pi_73708578
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:44 schreef lichtekooi het volgende:
Ik bedoelde dat dat volgens mij ook een truukje is
I know.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:55:11 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73708659
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:52 schreef Garisson72 het volgende:
...en het moet 'scary' zijn.
So there.
Damn.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:57:52 #217
94676 Garisson72
pi_73708746
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:52 schreef Catbert het volgende:
Dat is normaal. Je wisselt als je met iemand praat continue tussen mond en ogen. Je bent bovendien onbewust aan het liplezen. Vooral met veel omgevingsgeluid is het veel lastiger iemand te verstaan als je zijn of haar mond niet kan zien. Mensen die het krampachtig gaan doen zullen waarschijnlijk nogal freaky overkomen.
En alleen non-stop in de ogen staren schijnt weer een teken van agressie te zijn, dus je móet ook wel.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:55 schreef Copycat het volgende:
Damn.
De boog kan niet altijd gespannen zijn, hè Cc.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:00:41 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73708826
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:57 schreef Garisson72 het volgende:

En alleen non-stop in de ogen staren schijnt weer een teken van agressie te zijn, dus je móet ook wel.
Ja, maar dan niet "En linkeroog twee, drie vier, én rechteroog twee, drie vier én door naar de mond twee, drie, vier en weer van voren af aan!"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:04:51 #219
94676 Garisson72
pi_73708959
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:00 schreef Copycat het volgende:
Ja, maar dan niet "En linkeroog twee, drie vier, én rechteroog twee, drie vier én door naar de mond twee, drie, vier en weer van voren af aan!"

Het zou nog mooier zijn als je het echt helemaal niet begrepen hebt, en dan ook van heel dichtbij strak in dat oog gaat staren.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:08:18 #220
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73709056
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:57 schreef Garisson72 het volgende:
Ik krijg iedere keer het idee dat een stel nerds (niet denigrend bedoeld) gekeken hebben naar normale mensen die gewoon een praatje zijn gaan maken, en dat gesprek en vooral de non-verbale communicatie helemaal uitgeanalyseerd hebben. Met het gevaar dat 'nerds' dit soort richtlijnen als harde regels gaan zien en heel krampachtig met "rechteroog, 2 seconden, linkeroog, 2 seconden, mond, 2 seconden" routines bezig gaan.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:00 schreef Copycat het volgende:
Heh, ja dat dus
pi_73709193
Toch schijnt deze kerel : http://en.wikipedia.org/wiki/Mystery_pua
best wel een baas te zijn.

Samen met Neil Strauss, alter ego is Style, schrijver van The Game.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:13:29 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73709218
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:12 schreef HgN-ex het volgende:
Toch schijnt deze kerel : http://en.wikipedia.org/wiki/Mystery_pua
best wel een baas te zijn.

Samen met Neil Strauss, alter ego is Style, schrijver van The Game.
Ja! Daar had ik een stukje van gezien. Wat een vervelend stuk vreten in een leuk jasje.
pi_73709259
Toch was ie behoorlijk succesvol. Wat vast voor een groot gedeelte aan zijn methode heeft gelegen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:17:54 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73709339
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:14 schreef HgN-ex het volgende:
Toch was ie behoorlijk succesvol. Wat vast voor een groot gedeelte aan zijn methode heeft gelegen
Weet ik niet. Toen ie zijn mond nog dichthield, vond ik het best een lekker ding. Maar toen kwam me er toch een hoop zelfingenomen, populistisch geblaat uit die mond dat ik direct afknapte.
Ik vermoed dat hij al een getapte gozer was en nu een slaatje slaat uit zijn 'aangeboren' charme in theoretische vorm aan jongens zonder die charme te verkopen.
pi_73709448
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Weet ik niet. Toen ie zijn mond nog dichthield, vond ik het best een lekker ding. Maar toen kwam me er toch een hoop zelfingenomen, populistisch geblaat uit die mond dat ik direct afknapte.
Ik vermoed dat hij al een getapte gozer was en nu een slaatje slaat uit zijn 'aangeboren' charme in theoretische vorm aan jongens zonder die charme te verkopen.
Interessant is ook om te weten dat hij sinds zijn jeugd kampt met depressies, en nog altijd niet heeft geleerd hoe een relatie in stand te houden (stopt meestal destructief na enkele weken/maanden).
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:23:00 #226
94676 Garisson72
pi_73709463
Overigens denk ik wel, dat onder Amerikaanse vrouwen dat succespercentage veel hoger zal liggen dan onder Europese.
Heeft die Mystery-held zijn fratsen ook al in Europa geprobeerd, eigenlijk?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:23:31 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73709481
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:22 schreef Disorder het volgende:
Interessant is ook om te weten dat hij sinds zijn jeugd kampt met depressies, en nog altijd niet heeft geleerd hoe een relatie in stand te houden (stopt meestal destructief na enkele weken/maanden).
Goeie leermeester!
Of was hij van de school: 'Versieren, neuken en verder'?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:24:46 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73709521
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:23 schreef Garisson72 het volgende:
Overigens denk ik wel, dat onder Amerikaanse vrouwen dat succespercentage veel hoger zal liggen dan onder Europese.
Heeft die Mystery-held zijn fratsen ook al in Europa geprobeerd, eigenlijk?
Dat linkt aan wat ik me afvraag: of de Nederlandse PUA's de Amerikaanse methode een op een naar de Nederlandse situatie vertalen of rekening houden met het cultuurverschil?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:24:51 #229
94676 Garisson72
pi_73709525
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:22 schreef Disorder het volgende:
Doet me ineens héél sterk denken aan een vriend die ik lange tijd had; een chick-magnet eerste klas, maar eigenlijk diep ongelukkig met zichzelf. Tragisch.
pi_73709548
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:24 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Doet me ineens héél sterk denken aan een vriend die ik lange tijd had; een chick-magnet eerste klas, maar eigenlijk diep ongelukkig met zichzelf. Tragisch.
Is de wens een chickmagnet te worden sowieso niet verbonden aan emotionele leegte?
pi_73709666
Hey, Copycat,
Can i ask you a quick question? What is your passion?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:30:50 #232
94676 Garisson72
pi_73709703
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:24 schreef Copycat het volgende:
Dat linkt aan wat ik me afvraag: of de Nederlandse PUA's de Amerikaanse methode een op een naar de Nederlandse situatie vertalen of rekening houden met het cultuurverschil?
Ik bedoel maar.
Op die wikipedia-pagina die hierboven gelinkt werd, zag ik dit:

"Peacocking - Dressing to stand out, or to have an item of clothing or an accessory that looks interesting, allowing the girl to comment on it if she is interested in starting a conversation with you."

Werkt dat ook zo denderend onder Nederlandse vrouwen? Dat je één of ander raar hoedje opzet, of overal binnenkomt op je rollerblades, en die vrouwen allemaal van "Interessant! Wat een mooie hoed!"
Ik denk van niet.
Amerikaanse vrouwen daarentegen, dat is natuurlijk meteen van "I lóóóóve them rollerblades!" met bijpassende knikkende knieën en spontaan openvallend decolleté.
pi_73709804
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:30 schreef Garisson72 het volgende:
Amerikaanse vrouwen daarentegen, dat is natuurlijk meteen van "I lóóóóve them rollerblades!" met bijpassende knikkende knieën en spontaan openvallend decolleté.
Net niet helemaal, het zou zijn : ''ohhh my god, i'm like i looooove them rollerblades!''
pi_73709816
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:08 schreef Catbert het volgende:
Ik krijg iedere keer het idee dat een stel nerds (niet denigrend bedoeld) gekeken hebben naar normale mensen die gewoon een praatje zijn gaan maken, en dat gesprek en vooral de non-verbale communicatie helemaal uitgeanalyseerd hebben. Met het gevaar dat 'nerds' dit soort richtlijnen als harde regels gaan zien en heel krampachtig met "rechteroog, 2 seconden, linkeroog, 2 seconden, mond, 2 seconden" routines bezig gaan.
Die driehoektheorie komt in elke assertiviteitstraining voor. Doel van die theorie is te voorkomen dat mensen onbewust wegkijken (verlegenheid/onzekerheid) of de focus continu naar andere delen van de gesprekspartner afdwaalt.

Elke assertiviteitstraining is kennelijk waardeloos als ik de reacties in dit topic peil, aangezien de bijeffecten onderdeel zijn van het gedragsveranderingproces. Onbewust onbekwaam, bewust onbekwaam, bewust bekwaam, onbewust bekwaam. Zo moeilijk is het allemaal niet
pi_73709848
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Is de wens een chickmagnet te worden sowieso niet verbonden aan emotionele leegte?
Een goeie, je zoekt idd iets om een gedeelte van je leven mee te vullen. Waarom zou je een vrouwenversierer willen worden? Voor het aanzien onder de 'guys'? Om je behoefte maar te bevredigen?

Die Mystery is btw ook in Europa geweest, Oost Europa, daar schijnen de mooiste vrouwen rond te lopen. En met succes, naar eigen zeggen

donderdag 15 oktober 2009 @ 12:39:04 #236
94676 Garisson72
pi_73709935
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:36 schreef HgN-ex het volgende:
Die Mystery is btw ook in Europa geweest, Oost Europa, daar schijnen de mooiste vrouwen rond te lopen. En met succes, naar eigen zeggen
Daar hoef je alleen maar een goldcard te laten zien. Big deal.
pi_73709953
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:30 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

"Peacocking - Dressing to stand out, or to have an item of clothing or an accessory that looks interesting, allowing the girl to comment on it if she is interested in starting a conversation with you."
Ook dat werkt hier, de 3dbrillen van de efteling doen 't behoorlijk goed
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:21 #238
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73710004
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:34 schreef Shodan het volgende:
Die driehoektheorie komt in elke assertiviteitstraining voor. Doel van die theorie is te voorkomen dat mensen onbewust wegkijken (verlegenheid/onzekerheid) of de focus continu naar andere delen van de gesprekspartner afdwaalt.

Elke assertiviteitstraining is kennelijk waardeloos als ik de reacties in dit topic peil, aangezien de bijeffecten onderdeel zijn van het gedragsveranderingproces. Onbewust onbekwaam, bewust onbekwaam, bewust bekwaam, onbewust bekwaam. Zo moeilijk is het allemaal niet
Een assertivieteitstraining die je dat "druihoekkijken" als truukje aanleert in plaats van de zorgen dat je niet meer verlegen bent en wegkijkt lijkt me anders net zo goed weinig nut hebben. Als je krampachtig op die manier gaat zitten staren zal het een averechts effect hebben.

En dat is een beetje m'n issue met die boeken/DVDs. Ik geloof echt dat je jezelf kan trainen assertiever te worden maar dat heeft er vooral mee te maken niet meer zo bang te zijn een keer op je plaat te gaan. Niet door regeltjes letterlijk toe te gaan passen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:31 #239
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710010
Maar die Mystery zie ik zijn charm ook nog wel worken. Iets wat een huis-, tuin- en keukennerd volgens mij nooit soepeltjes onder de knie krijgt.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:36 #240
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73710014
Volgens mij komen wij langzaam maar zeker tot dezelfde conclusie.

P.s.
Hgnex moet jij niet in bed liggen en rust houden?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:42:40 #241
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73710047
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:36 schreef HgN-ex het volgende:
Ja hallo. Ik ben een hardstikke doorsnee persoon maar in Praag kreeg ik ook bijzonder veel aandacht. "Ooh rijke westerling!"
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:47:23 #242
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73710192
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja hallo. Ik ben een hardstikke doorsnee persoon maar in Praag kreeg ik ook bijzonder veel aandacht. "Ooh rijke westerling!"
En dan zeggen dat vrouwen niet op geld en status vallen.

Allá, niet alle vrouwen natuurlijk, *iets met dom en blond*.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:50:14 #243
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73710311
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef Copycat het volgende:
Maar die Mystery zie ik zijn charm ook nog wel worken. Iets wat een huis-, tuin- en keukennerd volgens mij nooit soepeltjes onder de knie krijgt.
Mystery heeft zich toch ook niet alles in één week aangemeten denk ik. En heeft zich al helemaal niet zo snel weten aantepassen kwa gedrag/kleding etcetera. Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" dan bij voorbaat geen kans van jou om iets te leren? Mannen moeten maar in één keer succesvol zijn zodat jij kan aanschouwen "maar natuurlijk zijn zij succesvol!". Succes moet je in een keer hebben zeker
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:51:50 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710360
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" bij voorbaat geen kans van jou?
Omdat ik hopeloze mannetjes niet aantrekkelijk vind.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:51:55 #245
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73710361
quote:
Mystery heeft zich toch ook niet alles in één week aangemeten denk ik.
Een vriend van me heeft dat ook gewoon. Die heeft een natuurlijke charme, stapt enorm makkelijk op meiden af, en ook nog de looks om er mee weg te komen. Sommige mensen hebben 't wat makkelijker wat dat betreft, boeiend
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:52:15 #246
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73710376
quote:

[..]

Mystery heeft zich toch ook niet alles in één week aangemeten denk ik. En heeft zich al helemaal niet zo snel weten aantepassen kwa gedrag/kleding etcetera. Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" bij voorbaat geen kans van jou? Mannen moeten maar in één keer succesvol zijn zodat jij kan aanschouwen "maar natuurlijk zijn zij succesvol!". Succes moet je in een keer jebben zeker
Onzekere mannetjes krijgen meestal bij voorbaat geen kans. Daar kijk je langs af maar de wat zekerder types.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:53:49 #247
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73710435
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:52 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

Onzekere mannetjes krijgen meestal bij voorbaat geen kans. Daar kijk je langs af maar de wat zekerder types.
Ik bedoel ze moeten toch ook de kans krijgen om te leren en ook een zelfzekerder type te worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 15-10-2009 13:02:12 ]
pi_73710475
Andere vraag. Wat is dan volgens jullie de way to succes voor een basic nerd? En met succes bedoel ik dan echt voor hem de perfecte meid te vinden Is dat uberhaupt te bewerken? Of valt daaraan te werken?

@ Cc, idd, volgensmij was die Mystery ook gewoon een baas. De schrijver van The Game, Style, heeft zijn manier van doen zichzelf snel eigen gemaakt, en is van nerd ook meesterCasanova geworden. De dude heeft er alleen zijn droomvrouw mee versiert, en is nu gelukkig met r. Dus nerd kunnen goed worden, naar zijn voorbeeld lijkt sommige PUA shit te werken, en hij is gelukkig nu, naar eigen zeggen.

Massaal zijn boek kopen dus? (A)

@Goldfoxx, dude, ik rust, lig op de bank. F**k voetbal.
pi_73710522
quote:

[..]

Mystery heeft zich toch ook niet alles in één week aangemeten denk ik. En heeft zich al helemaal niet zo snel weten aantepassen kwa gedrag/kleding etcetera. Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" dan bij voorbaat geen kans van jou om iets te leren? Mannen moeten maar in één keer succesvol zijn zodat jij kan aanschouwen "maar natuurlijk zijn zij succesvol!". Succes moet je in een keer hebben zeker
De dude heeft er tien jaar over gedaan, en is aan het begin alleen maar keihard gedumpt etc. Zijn story is best interessant en leerzaam
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:59:39 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710654
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:53 schreef Schenkstroop het volgende:

Ik bedoel, ze moeten toch ook de kans krijgen om te leren en ook een zelfzekerder type te worden?
En dus moeten vrouwen maar social workers worden?
pi_73710718
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef Copycat het volgende:
Mystery is anders wel de grondlegger van het hele PUA gebeuren, hij is de grondlegger van de theoriën waar nu nog op voortgeboorduurd wordt en is dus ook 1 van de eerste die alles zo uitgebreid is gaan analyseren. Verder is Mystery is ook een geval apart, hij leeft echt totaal in zijn eigen wereldje. Ik en een vriend van me kwamen hem toevallig tegen in LA. Na: "Hey, nice to meet you." begon hij ongevraagd meteen een heel theoretisch verhaal af te steken van wat allemaal moesten doen etc. Terwijl wij alleen maar dachten: "Waarom vertelt hij dit?" We willlen alleen maar een paar tips voor de beste uitgaansgelegenheden in San Diego en San Francisco. Na zijn verhaal afgestoken te hebben kon hij ons daar gelukkig ook aan helpen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:03:44 #252
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73710817
Wauw.. je kon dus gelijk zijn 'brain picken' ? Ik lees net dat anderen daar grof geld voor moeten neerleggen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:04:31 #253
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73710852
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:54 schreef HgN-ex het volgende:
Andere vraag. Wat is dan volgens jullie de way to succes voor een basic nerd? En met succes bedoel ik dan echt voor hem de perfecte meid te vinden Is dat uberhaupt te bewerken? Of valt daaraan te werken?
De nerd moet zich gewoon in het sociale leven begeven, en zich aanleren mensen aan te spreken. Zal de eerste keren niet zo vlot lopen, maar men leert door te doen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:04:34 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73710854
quote:
Ik bedoel ze moeten toch ook de kans krijgen om te leren en ook een zelfzekerder type te worden.
Als je een meid aanspreekt zal het vaker niet dan wel wat worden. Er moet wel een klik zijn. Als je na een afwijziging in een hoekje gaat zitten huilen leer je het nooit in ieder geval. En ja, je zult zeker afgewezen worden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:05:45 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710895
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:01 schreef TheGame het volgende:

Mystery is anders wel de grondlegger van het hele PUA gebeuren, hij is de grondlegger van de theoriën waar nu nog op voortgeboorduurd wordt en is dus ook 1 van de eerste die alles zo uitgebreid is gaan analyseren.
En waar hij lekker aan verdient ...
pi_73710918
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Wauw.. je kon dus gelijk zijn 'brain picken' ? Ik lees net dat anderen daar grof geld voor moeten neerleggen
Het was ook maar een gesprekje van 5 minuten, hij gaat echt niet gratis een uur lang met een stel vreemden over pick-up praten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:07:20 #257
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73710933
quote:

[..]

En dan moet je als vrouw dus iets met iemand doen die je niet ziet zitten? Om een man zekerder te maken?
je kan kijken of je een gewone vriendin hebt waar je mee mag oefenen of bij vreemden en dan niet na 2 afwijzingen opgeven maar doorgaan. Maar dat doen mannen zoals jij niet want die halen iets uit dat zelf medelijden. Niet teveel moeite hoeven doen of aan je zelf hoeven werken dat is ook niet leuk om te doen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:07:57 #258
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73710959
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dus moeten vrouwen maar social workers worden?
"social workers"?
nee gewoon proefkonijn. en so what ik keur dat wel goed. Jij niet natuurlijk maar, ik wel
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:08:41 #259
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710991
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef Schenkstroop het volgende:
"social workers"?
nee gewoon proefkonijn. en so what ik keur dat wel goed. Jij niet natuurlijk maar, ik wel
Misschien moet je dan even wat geld op de wallen gaan besteden.
pi_73711046
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

En waar hij lekker aan verdient ...
Klopt, maar in principe is hij gewoon een redelijk intelligente autist die zichzelf sociale trucjes heeft aangeleerd. Zo komt hij in ieder geval op mij over.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:12:29 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73711125
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:10 schreef TheGame het volgende:

Klopt, maar in principe is hij gewoon een redelijk intelligente autist die zichzelf sociale trucjes heeft aangeleerd. Zo komt hij in ieder geval op mij over.
En je denkt niet dat dit imago zorgvuldig is opgebouwd om jongens het gevoel te geven dat ook zij kunnen veranderen in een Mystery?
Dat idee heb ik namelijk heel sterk als ik hem te werk zie. Te Slick Rick.
pi_73711135
Neil Strauss ook gezien?
Btw, zouden vrouwen PUArtists niet hard doorzien nu als ze van het gedachtegoed kennis hebben genomen?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:13:41 #263
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73711165
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:12 schreef Copycat het volgende:
En je denkt niet dat dit imago zorgvuldig is opgebouwd om jongens het gevoel te geven dat ook zij kunnen veranderen in een Mystery?
Tuurlijk. Het is gewoon puur marketing. Van Nerd naar Tom Cruise in 10 makkelijke stappen. Koop nu!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:14:31 #264
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73711194
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:10 schreef TheGame het volgende:

[..]

Was hij niet ondertussen jou aan het versieren
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:15:09 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73711221
Maar! Als het je helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen in omgang met het andere geslacht: More power to ya!
Ik geloof enkel niet zo in het altruïstische plaatje.
pi_73711288
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, want hij heeft al zijn informatie in het begin jarenlang gratis gedeeld op internetfora toen hij zelf bezig was om 'goed' te worden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:17:56 #267
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73711316
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

En dan moet je als vrouw dus iets met iemand doen die je niet ziet zitten? Om een man zekerder te maken?
Huh waar zeg ik dat? Je moet toch gewoon jezelf blijven als vrouw. Gewoon een vervelend wijf in een bar ofzo dat dr eigen ding doet en aandacht loopt te zoeken. Er wordt toch nergens gevraagd dat je geforceerd 1 op 1 iemand te woord moet staan als bij een assertiviteits-training ofzo?

Trouwens wat vinden jullie van 'spreekvaardigheid in het openbaar' en dat soort cursussen meer. Werken die? Daar leer je toch ook kleine dingen als houding en hoe jeje stem moet gebruiken voor een beter resultaat enzo. Zodat je de aandacht beter houdt en dergelijke. zouden deze cursussen dan ook maar verboden moeten worden omdat het maar nep is "je moet jezelf zijn", werkt dat?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:18:56 #268
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711351
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik zie het verband tussen die twee eigenlijk niet.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:20:36 #269
94676 Garisson72
pi_73711411
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:12 schreef HgN-ex het volgende:
Btw, zouden vrouwen PUArtists niet hard doorzien nu als ze van het gedachtegoed kennis hebben genomen?
Kennelijk doet een goede PUA dat zo, dat die vrouw het niet eens doorheeft dat hij ermee bezig is. Althans, dat begreep ik eerder in dit topic.

Ik zou zélf ook denken dat vrouwen dat best door zouden moeten hebben, maar then again: ik heb ook mannen gadegeslagen die vrouwen op een bleeding obvious manier aan het slijmpaaien waren, wat die vrouwen kennelijk óf wel prima vonden óf toch echt niet doorhadden.

Het is die aandacht die ze krijgen, waardoor ze de rest vergeten, lijkt het wel.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:20:56 #270
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711420
quote:
Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" dan bij voorbaat geen kans van jou om iets te leren?
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

"social workers"?
Je bent jezelf aan het tegenspreken. Verwijt je haar nou wèl of niet dat ze voor haar (< disclaimertje ingevoegd je weets) onaantrekkelijke mannen afwijst of niet?
pi_73711511
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik zie het verband tussen die twee eigenlijk niet.
Waarom zou je iets willen hebben dat je niet hebt? Een vriend van me doet er alles aan om zijn 'grootse' imago in stand te houden. Als ik om 3 uur 's nachts thuis ben gekomen is hij een uur later pas naar huis gegaan. Als ik x bier heb gedronken heeft hij er 5 meer gehad. Als ik met dat meisje heb gepraat, heeft hij er al eens meer geneukt. Veel meisjes geloven hem en vinden hem ook echt aantrekkelijk. Maar dat zijn vaak niet echt de slimste types.

Hoe dan ook. Hij wil iets hebben. Hij heeft behoefte aan dat imago. Zonder dat imago voelt hij iets wat hij nu niet voelt. Daar gaat het om.
pi_73711520
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Kennelijk doet een goede PUA dat zo, dat die vrouw het niet eens doorheeft dat hij ermee bezig is. Althans, dat begreep ik eerder in dit topic.

Ik zou zélf ook denken dat vrouwen dat best door zouden moeten hebben, maar then again: ik heb ook mannen gadegeslagen die vrouwen op een bleeding obvious manier aan het slijmpaaien waren, wat die vrouwen kennelijk óf wel prima vonden óf toch echt niet doorhadden.

Het is die aandacht die ze krijgen, waardoor ze de rest vergeten, lijkt het wel.
Vrouwen zijn niet dom hoor. Ze weten heus wel dat als een kerel hen in een uitgaansgelegenheid aanspreekt dat daar dan in 90% van de gevallen bijbedoelingen achter zitten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:25:42 #273
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73711608
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Trouwens wat vinden jullie van 'spreekvaardigheid in het openbaar' en dat soort cursussen meer. Werken die? Daar leer je toch ook kleine dingen als houding en hoe jeje stem moet gebruiken voor een beter resultaat enzo. Zodat je de aandacht beter houdt en dergelijke. zouden deze cursussen dan ook maar verboden moeten worden omdat het maar nep is "je moet jezelf zijn", werkt dat?
Alleen al om het placebo effect werkt het.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:23 schreef TheGame het volgende:
Vrouwen zijn niet dom hoor. Ze weten heus wel dat als een kerel hen in een uitgaansgelegenheid aanspreekt dat daar dan in 90% van de gevallen bijbedoelingen achter zitten.
Inderdaad. En dus lukt het je echt niet als die vrouw je eigenlijk gewoon absoluut niet aantrekkelijk vindt.
pi_73711633
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de wens die persoon te hebben de wens om hem vanwege vooraf ingestudeerde technieken af te wijzen als het ware overruled op dat moment.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:30:11 #275
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711787
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarom zou je iets willen hebben dat je niet hebt?
Ehm, bedoel je nou "als je het nooit kan krijgen" of iets anders? Ik wil namelijk heel graag een nieuwe TV, omdat ik een oud klotekreng heb. Maar als je zegt van; chickmagnet zijn met een grafkop en een lijf als Quasimodo ok, dan volg ik je. Al kan je dan nog beargumenteren dat het de uitstraling is.
quote:
Een vriend van me doet er alles aan om zijn 'grootse' imago in stand te houden. Als ik om 3 uur 's nachts thuis ben gekomen is hij een uur later pas naar huis gegaan. Als ik x bier heb gedronken heeft hij er 5 meer gehad. Als ik met dat meisje heb gepraat, heeft hij er al eens meer geneukt. Veel meisjes geloven hem en vinden hem ook echt aantrekkelijk. Maar dat zijn vaak niet echt de slimste types.
Nee, maar dat is denk ik niet de definitie van chickmagnet die je hier bedoelt, al zie ik wel de parallelen. Maar stel je je dat ten doel dan? Ik wil ook wel meer neuken, zuipen en later thuis komen (want ik heb ook vrienden die zo patsen). Daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar dat betekent niet dat ik met dezelfde vrouwen thuis moet komen.
quote:
Hoe dan ook. Hij wil iets hebben. Hij heeft behoefte aan dat imago. Zonder dat imago voelt hij iets wat hij nu niet voelt. Daar gaat het om.
Sure, fair enough. Maar dat is imago, vandaar dat-ie zo opschept. En een chickmagnet zijn betekent niet dat je gelijk emotioneel leeg bent. Laat ik mezelf even een chickmagnet noemen voor het gemak. Dat zijn, betekent niet dat ik leeg of dom of opschepperig of vervelend ben, laat staan dat ik niet de slimste types aantrek. Slimme vrouwen vallen ook op leuke mannen. En mannen zoals de vriend die jij beschrijft gaan misschien wel voor de "score", maar volgens mij gaan de mensen hier die "chickmagnet" willen worden, daar niet voor.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:30:44 #276
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73711810
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:20 schreef Sander het volgende:

[..]

[..]

Je bent jezelf aan het tegenspreken. Verwijt je haar nou wèl of niet dat ze voor haar (< disclaimertje ingevoegd je weets) onaantrekkelijke mannen afwijst of niet?
Hoezo ben ik mezelf aan het tegenspreken? Copycat keurt elk zelfverbeterings-cusrsusje af omdat je maar in één keer succesvol moet zijn of je bent het niet. Ze zegt dat ze "Mystery" zijn eigen trucjes wel met succes ziet doen. Ik stel dat Mystery niet in een week zijn hele houding/presona/kledingstijl naar zijn ideen heeft gevormd. Tuurlijk ziet hij er nu uit alsof hij succes kan hebben met zijn eigen trucjes. Kwam zijn succes over één nacht ijs? Copycat geeft de indruk dat je niks mag bijleren als jongen/man. Ik heb nergens expliciet gezegd dat meisjes in een dancing geforceerd als social-worker een nerd te woord moet staan hoor. Als een gesprek je niet aanstaat loop je als meisje gewoon weg klaar. Das het hele punt daar kan je van leren. Ipv. dat je na twee pogingen in een hoek gaat zitten en niet weet wat je in godsnaam fout doet. Kunnen PUA's (wat een woord) je wat trucjes aanleren om gesprekken soepeler te laten verlopen. En naar blijkt kunnen ze je meer trucjes leren waar vrouwen niet bewust van zijn maar die wel werken. Mooi toch?

[ Bericht 14% gewijzigd door Schenkstroop op 15-10-2009 13:36:46 ]
pi_73711814
http://en.wikipedia.org/wiki/Concepts_in_the_seduction_community oa.

Over vrouwen met een negatieve eerste indruk, wat moet die gozer?

Lees hier: bitch shield . Volgens de Mystery Method. Vrouwen hebben bijna altijd zoiets van wtf, wat moet die gozer als je ze aanspreekt. Je zal ze dus eerst gerust moeten stellen, comforting, voordat je ze gaat verleiden, seducing. Comforting is gewoon het normale gesprek, be the funny guy, zodat ze een positief beeld van je krijgt. Dus, dat is de oplossing van de PUA voor de eerste indruk.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:31:29 #278
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711840
Mijn punt is een beetje Disorder, dat je er zelf bij bent.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:34:34 #279
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711957
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:30 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Hoezo ben ik mezelf aan het tegenspreken? Copycat keurt elk zelfverbeterings-cusrsusje af omdat je maar maar in één keer succesvol moet zijn of je bent het niet. Ze zegt daarnaast dat "Mystery" zijn eigen trucjes wel met succes ziet doen. Ik stel dat Mystery niet in een week zijn hele houding/presona/kledingstijl naar zijn ideen heeft gevormd. Tuurlijk ziet hij er nu uit alsof hij succes kan hebben met zijn eigen trucjes, kwam zijn succes over één nacht ijs? Copycat geeft de indruk dat je niks mag bijleren. Ik heb nergens expliciet gezegd dat meisjes in een dancing geforceerd als social-worker een nerd te woord moet staan. Als een gesprek je niet aanstaat loop je als wijf gewoon weg. Klaar.
Ik krijg niet de indruk dat ze dat zegt; wel is ze zéér kritisch ten opzichte van de PUA-cursusjes die hier besproken worden. En dat is niet elk zelfverbeteringscursusje. Sterker nog, haar punt is volgens mij een beetje dat de PAU-cursussen gewoon verkapte assertiviteitstrainingen zijn.

En als ik het zo lees, is CC gewoon één van die vrouwen (oh help) waar je keihard een blauwtje loopt als je "het" (versieren, leuk zijn, chemie creeëren) niet kan. Nou ja, prima toch? Ze is heus niet de enige.

Maar even over je laatste zin (dan loop je gewoon weg). In de eerste post die ik van je quotte vroeg je aan CC precies dàt:
quote:
Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" dan bij voorbaat geen kans van jou om iets te leren?
Nu geef je zelf aan dat ze dan maar gewoon weg moet lopen. En dat doet ze. En dan vraag je waarom.

Heb je er overigens al bij stilgestaan dat als je dit alles (versieren) een beetje onder de knie hebt, je geen huis- tuin- en keukennerd meer bent?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:35:14 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73711980
Ik keur geen cursussen af, ik zet mijn grote vraagtekens bij de slagingskans.

Vooral doen als je denkt dat je er beter uit komt.
pi_73711997
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef Catbert het volgende:
En dat is een beetje m'n issue met die boeken/DVDs. Ik geloof echt dat je jezelf kan trainen assertiever te worden maar dat heeft er vooral mee te maken niet meer zo bang te zijn een keer op je plaat te gaan. Niet door regeltjes letterlijk toe te gaan passen.
In het begin pas je die regeltjes bewust toe, later wordt het 'gewoon' gedrag. Dat is de kenmerk van gedragverandering. Die assertiviteitstrainingen gaan veel verder dan het eenzijdige "niet bang zijn om op je plaat te gaan", daar hebben de meeste van die lui niets aan. Als je niet op de hoogte wordt gesteld van de verkeerd gedragspatronen, dan kan je er niets aan doen. Een assertiviteitstraining probeert mensen handvaten te geven om verkeerde gedragspatronen te veranderen. Daar horen in het begin ook die regeltjes bij. Als de gedragsverandering een feit is, zijn die regels ook niet meer relevant.

Mijn stelling blijft dat die 'pickup-trainingen' in feite verkapte assertiviteitstrainingen zijn, en iedereen die daar dus zijn vraagtekens bij zet, zal ook zijn vraagtekens bij assertiviteitstrainingen in het algemeen zijn vraagtekens moeten zetten. En ik denk dat we dat stadium 20 jaar geleden zijn gepasseerd. Toen deed iedereen ook uiterst lacherig over die assertiviteitstrainingen, nu is het een middel dat bij veel bedrijven uiterst succesvol wordt toegepast om personeel beter te laten presteren.
pi_73712125
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:30 schreef Sander het volgende:

Sure, fair enough. Maar dat is imago, vandaar dat-ie zo opschept. En een chickmagnet zijn betekent niet dat je gelijk emotioneel leeg bent. Laat ik mezelf even een chickmagnet noemen voor het gemak. Dat zijn, betekent niet dat ik leeg of dom of opschepperig of vervelend ben, laat staan dat ik niet de slimste types aantrek. Slimme vrouwen vallen ook op leuke mannen. En mannen zoals de vriend die jij beschrijft gaan misschien wel voor de "score", maar volgens mij gaan de mensen hier die "chickmagnet" willen worden, daar niet voor.
Ik denk toch echt dat er sprake is van een sterke emotionele behoefte (beter woord) als je het zo belangrijk vind mooie vrouwen te kunnen scoren dat je bereid bent er grof geld voor neer te leggen (er zijn complete seminairs met betrekking tot dit onderwerp). En bij sommige mensen ontstaat die behoefte uit een leegte, dat geloof ik. Die vriend van mij die zo zit te patsen, is eigenlijk ontzettend onzeker. Zijn grandiose imago dient ter bescherming van zijn ego.
pi_73712171
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:35 schreef Shodan het volgende:

Mijn stelling blijft dat die 'pickup-trainingen' in feite verkapte assertiviteitstrainingen zijn.
Eens, maar dan gericht op de verlegen man, kassa !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:42:01 #284
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73712225
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:40 schreef PBateman1978 het volgende:
De verlegen man die toch graag wil neuken.

Ka-ching!
pi_73712237
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

De verlegen man die toch graag wil neuken.

Ka-ching!
Een behoorlijke ka-ching.
pi_73712268
Ik vind zo'n pick up training nog altijd tien keer beter als een full membership op relatieplanet, misschien wat duurder maar je komt nog eens ergens
pi_73712358
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:40 schreef PBateman1978 het volgende:
Alsof die mannen voor die inhoud betalen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:45:56 #288
94676 Garisson72
pi_73712365
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:35 schreef Shodan het volgende:
En ik denk dat we dat stadium 20 jaar geleden zijn gepasseerd. Toen deed iedereen ook uiterst lacherig over die assertiviteitstrainingen, nu is het een middel dat bij veel bedrijven uiterst succesvol wordt toegepast om personeel beter te laten presteren.
Toch blijft het zo dat veel mensen die zo'n cursus hebben doorlopen en de truukjes vol verve toepassen, iets gekunstelds, iets krampachtigs, iets geforceerds blijven houden. Het komt vaak zo onnatuurlijk over.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:46:49 #289
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73712394
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:39 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat er sprake is van een sterke emotionele behoefte (beter woord) als je het zo belangrijk vind mooie vrouwen te kunnen scoren dat je bereid bent er grof geld voor neer te leggen (er zijn complete seminairs met betrekking tot dit onderwerp). En bij sommige mensen ontstaat die behoefte uit een leegte, dat geloof ik. Die vriend van mij die zo zit te patsen, is eigenlijk ontzettend onzeker. Zijn grandiose imago dient ter bescherming van zijn ego.
Dat laatste is logisch idd. Maar wat je verder zegt; als die behoefte er nu is zijn ze dus straks als 'chickmagnet' emotioneel beter voorzien. Dan gaan ze er dus op vooruit.
pi_73712469
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:45 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Toch blijft het zo dat veel mensen die zo'n cursus hebben doorlopen en de truukjes vol verve toepassen, iets gekunstelds, iets krampachtigs, iets geforceerds blijven houden. Het komt vaak zo onnatuurlijk over.
Maar ik neem niet aan dat je bij zo'n assertiviteitscursus aangeraden wordt om elke week 20 vreemde mensen oid aan te spreken (afgezien van het feit dat ze dat toch niet zouden doen), dat lijkt me namelijk stukken effectiever.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:50:41 #291
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73712522
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:43 schreef solaire het volgende:
Ik vind zo'n pick up training nog altijd tien keer beter als een full membership op relatieplanet, misschien wat duurder maar je komt nog eens ergens
Ik vind beide even kansloos. Als jij zelf niet van je luie stoel durft af te komen, moet je eer eens bij de psycholoog langs.

HgN-ex, misschien wat voor jou om dit op te pakken. Denk dat er wel een markt voor is.
pi_73712569
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:45 schreef Shodan het volgende:

[..]

Alsof die mannen voor die inhoud betalen
Niet dan ?
pi_73712624
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:46 schreef Sander het volgende:

[..]

Dat laatste is logisch idd. Maar wat je verder zegt; als die behoefte er nu is zijn ze dus straks als 'chickmagnet' emotioneel beter voorzien. Dan gaan ze er dus op vooruit.
Ik geef aan hoe ik denk dat zij denken

Wat ik vermoed is dat ze uiteindelijk teleurgesteld raken in het 'chickmagnet' gebeuren. Dat geeft uiteindelijk ook geen bevrediging.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:55:12 #294
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73712659
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:45 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Dat is oefening. Daar gaan jarens overheen denk ik.maar dan heb je in het begin wel handvaten. Als je een taal leert klinkt dat in het begin ook gekunsteld en als een truc. Later wordt dat steeds natuurlijker. Natuurlijk heeft de een meer aanleg dan de ander, maar iedereen kan het leren. Dat denk ik ook echt.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:55:17 #295
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73712662
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:34 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik krijg niet de indruk dat ze dat zegt; wel is ze zéér kritisch ten opzichte van de PUA-cursusjes die hier besproken worden. En dat is niet elk zelfverbeteringscursusje. Sterker nog, haar punt is volgens mij een beetje dat de PAU-cursussen gewoon verkapte assertiviteitstrainingen zijn.
Nou die indruk krijg ik niet. Je bent haar woorden namelijk erg aan het nuanceren. Copycat zie ik als trol van de hoogste orde trouwens. Overal tegenaan schoppen en tegenin gaan voor de lol. En ergens lees ik dat ze Ali B geweldig vindt. tsja.. Hoe serieus neem je mensen en hun meningen nog op internet?
quote:
En als ik het zo lees, is CC gewoon één van die vrouwen (oh help) waar je keihard een blauwtje loopt als je "het" (versieren, leuk zijn, chemie creeëren) niet kan. Nou ja, prima toch? Ze is heus niet de enige.
Maar je moet toch ergens beginnen. Iedereen stottert en hakelt als ze iets nieuws leren. En volgens mij gaat het niet enkelt om de "pickup-lines" ed. Ik denk dat critici (vooral vrouwen) daar onterecht de nadruk leggen. Bij assertiviteits-training krijg je toch ook kaartjes met opdrachten als "vraag je buuf mee uit naar de bios" enzo? Je kan het ook zien als aanloop naar .. eh..tja een beter begrip?. Dat je gewoon leert om je over angsten heen te zetten door specifieke opdrachten uittevoeren. Is dat zo erg fout?
pi_73712710
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef Schenkstroop het volgende:
En ergens lees ik dat ze Ali B geweldig vindt. tsja.. Hoe serieus neem je mensen en hun meningen nog op internet?
Wat heeft iemands muzieksmaak hiermee te maken ?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:58:12 #297
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73712745
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:43 schreef solaire het volgende:
Alsof je als sociale nul iets met een RP date aan zou kunnen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:59:00 #298
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73712767
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef PBateman1978 het volgende:
Ali B is een van die 'negerts' aan wie Schenkstroop zo'n hekel heeft.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:59:02 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73712769
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:55 schreef Schenkstroop het volgende:

Nou die indruk krijg ik niet. Je bent haar woorden namelijk erg aan het nuanceren. Copycat zie ik als trol van de hoogste orde trouwens. Overal tegenaan schoppen en tegenin gaan voor de lol. En ergens lees ik dat ze Ali B geweldig vindt. tsja.. Hoe serieus neem je mensen en hun meningen nog op internet?
Vind ik Ali B. gewéldig? Ik vind hem overkomen als een aardige gozer, maar verder?

En voor de umpth time: ga die cursus volgen als je denkt dat je er baat bij hebt. Verwacht echter niet dat vervolgens elke vrouw in katzwijm gaat vallen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:59:08 #300
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73712777
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:56 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het ging niet over muzieksmaak dacht ik. meer wie heeft flair/wie vind je een schatje ofzo.
pi_73712798
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:59 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Het ging niet over muzieksmaak dacht ik. meer wie heeft flair/wie vind je een schatje ofzo.
Ah ok, duidelijk.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:00:20 #302
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73712814
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:54 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik geef aan hoe ik denk dat zij denken

Wat ik vermoed is dat ze uiteindelijk teleurgesteld raken in het 'chickmagnet' gebeuren. Dat geeft uiteindelijk ook geen bevrediging.
Nee dat is waar. En dat denk ik ook. Maarja, dan hebben ze het in elk geval gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')