abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:02:53 #76
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73682211
Als je iets vaak genoeg doet wordt het toch zeg maar tweede natuur of kan dat met een bepaalde leeftijd niet meer? Ik maak me best zorgen. Heel even over mij. Ik ben vanaf mijn 9e ziek geraakt. Toen ben ik oop mijn 16e van school gegaan. Ik loop nu tegen de 30 aan kwa leeftijd. In de tussentijd weinig mensen ontmoet. Eeinig sociale vaardigheden opgedaan die je als vanzelf opbouwt als je studeert enzo (en de dingen doet die andere jongeren ook doen). ik heb dus een persoonlijkheid van niks. met een 1 voor de moeite op de interesse-schaal. Dit is '0' dit ben ik zelf. Dit ben ik als ik "mezelf ben". Moet ik dan maar accepteren dat ik verloren ben, als je ervanuit gaat dat je jezelf niks nieuws kan of mag aanmenten omdat dat dan nep zou zijn? Alles komt toch nep oevr in 't begin?

Als je als tiener op een gegeven moment overal komt en veelvuldig bepaalde sociale acties onderneemt. Dan wordt dat toch ook deel van je persoonlijkheid of niet. Kunnen mensen dan echt niet veranderen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73682218
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:01 schreef mirved het volgende:
Het feit dat dit uit een zelf-hulpboek komt zegt niets. Je moet het toch ergens van leren. Waarom de moeilijke weg kiezen van leren van je fouten jarenlang als je het ook deels via deze manier kan.
Omdat dit naar mijn mening nog altijd de beste manier is.

Zelfhulp-boeken kunnen absoluut helpen hoor, daar niet van, maar als ik sommige teksten hier zie dan vraag ik me af of die mensen nog dicht bij zichzelf staan, kan het me niet voorstellen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:04:57 #78
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73682267
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef TheGame het volgende:
Ik snap je punt nog steeds niet helemaal... Die leuke relatie krijgen doe je uiteindelijk toch nog steeds voor jezelf, ook al heb je er eerst iemand anders voor nodig? Je partner moet natuurlijk ook voldoening uit de relatie halen, maar dan nog, een relatie begin je wel samen maar in de eerste plaats voor jezelf en niet voor iemand anders.
Mijn punt is dat ik denk dat veel mannen zichzelf proberen te veranderen met het verkeerde doel voor ogen, en ik weet zeker dat het dan dus niet zal werken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_73682283
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Nu komt toch de scepticus in mij weer naar boven. Ik geloof écht niet dat iemand vrouwen aanspreekt met het doel iets toe te voegen aan hún avond. Altruisme bestaat niet. Je doet het voor jezelf.
Je doet het uiteindelijk ook voor jezelf, want iets toevoegen aan hún avond geeft jezelf natuurlijk ook weer plezier.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:06:30 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73682312
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Als je iets vaak genoeg doet wordt het toch zeg maar tweede natuur, of kan dat met een bepaalde leeftijd niet meer?
Tuurlijk wel. Oefening baart kunst, en je bent nooit te oud om te leren. Het zijn cliches maar daarom niet minder waar. Ben zelf 29 en heb net salsales genomen, je kunt met gemak nog dingen bijleren.
quote:
Ik maak me best zorgen. Heel even over mij Ik ben al vanaf mijn 9e ziek geraakt. Toen ben ik oop mijn 16e van school gegaan. Ik loop nu tegen de 30 aan kwa leeftijd. In de tussentijd weinig mensen ontmoet, weinig sociale vaardigheden opgedaan die je als vanzelf opbouwt als je studeert enzo (en de dingen doet die jongeren ook doen). ik heb dus een persoonlijkheid van niks. met een 1 voor de moeite op de interesse-schaal. Dit is '0', dit ben ik zelf. Dit ben ik als ik "mezelf ben". Moet ik dan maar accepteren dat ik verloren ben als je ervanuit gaat dat je eenje jezelf niks nieuws kan of mag aanmenten omdat dat dan nep zou zijn?
Volgens mij zegt niemand dat. Je kunt door zaken te ondernemen prima socialer worden. Wat betreft dat "neppe", dat ging vooral om het jezelf anders voordoen dan je bent, in plaats van jezelf echt te veranderen.
quote:
Als je als tiener op een gegeven moment overal komt en veelvuldig bepaalde sociale acties onderneemt. Dan wordt dat toch ook deel van je persoonlijkheid of niet, groeien deze mensen niet? Kunnen mensen dan echt niet veranderen?
Mensen veranderen continue. Tijdens hun jeugd misschien meer dan later, maar ik verander ook nog steeds en ik ga er van uit dat dat voor iedereen kan gelden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:08:29 #81
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73682378
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:04 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat ik denk dat veel mannen zichzelf proberen te veranderen met het verkeerde doel voor ogen, en ik weet zeker dat het dan dus niet zal werken.
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zaken waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73682443
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:08 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zkaen waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn, maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denkk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
Omdat button-pushing een lege bezigheid is, het voegt helemaal niks toe. Het mag dan misschien wel werken, maar je wordt er echt geen beter persoon door.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:11:32 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73682487
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:05 schreef TheGame het volgende:

Je doet het uiteindelijk ook voor jezelf, want iets toevoegen aan hún avond geeft jezelf natuurlijk ook weer plezier.
Ik heb gisteravond een stukje van zo'n PUA gezien en die vond ik -ondanks zijn leuke uiterlijk- enorm blaaskakerig overkomen. Iets toevoegen aan mijn avond, klinkt weer even denigrerend.
Het zal wel niet zo bedoeld zijn, maar het past wel precies bij dat zelfgenoegzame toontje van die PUA-gozer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:15:58 #84
94676 Garisson72
pi_73682671
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zaken waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
Dat is niet wat ik bedoel, Schenkstroop.
Ik bedoel dat men bijvoorbeeld denkt: "Als ik dit-en-dat verander aan mezelf, dan zullen de vrouwen op me af komen." Als de eerste resultaten van die veranderingen dan merkbaar zijn, maar blijkt dat de vrouwen nog steeds niet meteen een slakkenspoor achterlaten, zakt de moed weer in de schoenen... zó hard gewerkt, en nóg geen resultaat.

Veranderen doe je voor jezelf, omdat jij vindt dat het beter voor je is, omdat je snapt dat het oude gedrag je niets oplevert (en please, denk jij eens na over gedrag dat je niets oplevert), omdat je niet meer negatief wil zijn... whatever. Maar het is 100% voor jezelf, en wat daar verder uit voortkomt (ook relaties of liefdesgeluk) is mooi meegenomen. Meer niet.
pi_73682689
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond een stukje van zo'n PUA gezien en die vond ik -ondanks zijn leuke uiterlijk- enorm blaaskakerig overkomen. Iets toevoegen aan mijn avond, klinkt weer even denigrerend.
Het zal wel niet zo bedoeld zijn, maar het past wel precies bij dat zelfgenoegzame toontje van die PUA-gozer.
Het doel van elke interactie is toch iets toe te voegen en/of iets te delen met je gesprekspartner? Als je maar lang genoeg doordenkt kun je alles chauvinistisch opvatten...
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:18:30 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73682746
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:16 schreef TheGame het volgende:
Het doel van elke interactie is toch iets toe te voegen en/of iets te delen met je gesprekspartner? Als je maar lang genoeg doordenkt kun je alles chauvinistisch opvatten...
Délen okay. Maar toevoegen vind ik echt een paar ijdele stappen te ver. En ik ben hartstikke ijdel, kenjenagaan.
pi_73682862
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Délen okay. Maar toevoegen vind ik echt een paar ijdele stappen te ver. En ik ben hartstikke ijdel, kenjenagaan.
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:24:09 #88
273119 BeSimple
or die trying!
pi_73682943
Wat ik denk is, kijk je moet gewoon de durf hebben om een beetje arrogant tegen een meisje te doen, in combinatie met complimentjes geven. Ook moet je eigen wil hebben en goed op haar gefocust zijn. Natuurlijk iedereen zegt 'die dingen zijn vanzelfsprekend'. Maar als je erop gaat letten verbeter jezelf wel zodat het meisje ook interesse in jou gaat tonen, waardoor ze dus jou leert kennen.

Tussentijdse conclusie hoor
Laat me met rust!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:25:18 #89
94676 Garisson72
pi_73682980
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef TheGame het volgende:
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.
'toevoegen' is niet De Naam, het is slechts jouw associatie bij wat er gebeurt.
Ik begin wel een beeld te krijgen bij dat zelfgenoegzame waar Cc het over heeft, maar dát is dan weer mijn associatie.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:26:30 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73683028
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef TheGame het volgende:

Een 'toevoeging' vind ik klinken als 'God's gift to women', en dan denk ik "Who the fuck denk je dat je bent, met je methodiekje?'
Maar misschien let ik daar idd wel te veel op. En ik moet natuurlijk niet de Amerikaanse achtergrond vergeten van dat ge-PUA.
pi_73683168
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:25 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

'toevoegen' is niet De Naam, het is slechts jouw associatie bij wat er gebeurt.
Ik begin wel een beeld te krijgen bij dat zelfgenoegzame waar Cc het over heeft, maar dát is dan weer mijn associatie.
Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:31:30 #92
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73683214
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:30 schreef TheGame het volgende:

Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.

Je moet er toch niet aan denken dat je met een gozer staat te praten in de kroeg en dat ie dan opeens in tranen uitbarst. Dat zou dan weer wel een toevoeging zijn. Van het hilarische, anekdotische soort.
pi_73683222
Ik denk dat je nooit een leuke relatie krijgt, als je de vrouw als een object gaat ziet dat je gemakkelijk kunt manipuleren. Ik vind het verhaal van TheGame redelijk respectloos klinken. Een vrouw heeft ook een eigen wil, ze moet dus ook de man leuk vinden en ik denk dat de meeste vrouwen afknappen op robots.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:32:10 #94
94676 Garisson72
pi_73683234
quote:
Dát is het; jij ontstijgt de gemiddelde mens. Mystery solved, and pun intended!
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Copycat het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je met een gozer staat te praten in de kroeg en dat ie dan opeens in tranen uitbarst. Dat zou dan weer wel een toevoeging zijn. Van het hilarische, anekdotische soort.
Ik vind voorál die ongemakkelijke, opgelaten momenten het meeste bijdragen op zo'n avond.
pi_73683292
quote:

[..]

in hoeverre pas je dit al in de praktijk toe ?
pi_73683480
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk dat eerst de ander begint te janken en hij vervolgens in overeenstemming met zijn tactiek ook begint te tranen.
pi_73683500
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:34 schreef solaire het volgende:

[..]

in hoeverre pas je dit al in de praktijk toe ?
Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.
pi_73683540
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef TheGame het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.
Is jouw definitie van leuk ook haar definitie van leuk?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:41:36 #99
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73683567
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef TheGame het volgende:
Puur uit interesse, hoe spreek je een vrouw aan? Waar begin je mee? Waar vraag je naar? Etc. De grootste drempel voor de meesten is toch dat je met een bek vol tanden staat.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_73683685
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:40 schreef hetzwartegat het volgende:

[..]

Is jouw definitie van leuk ook haar definitie van leuk?
Als het voor haar niet leuk is wordt je binnen de kortste keren genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')