quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef TheGame het volgende:
[..]
Nee, maar waarde aan uiterlijk hechten bij een man ligt zover buiten mijn realiteit dat ik me bijna iedere a-list celebrity kan voorstellen als een computernerd met totaal geen uitstraling die het ook totaal niet goed zou doen bij vrouwen.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat is mijn punt ook niet, mijn punt is dat ik het PUA erg objectief en gemaakt vind (ook al zal je dat niet altijd merken), en dat het 'het succes met vrouwen' als doel maakt. In plaats van een normale sociale omgang waar je mensen durft aan te spreken/ te leren kennen. Je kan met bepaalde hulpmiddelen misschien wel vrouwen playen voor de korte termijn, maar voor langere termijn blijft het niet houdbaar.
Met het jezelf veranderen zeg je in principe hetzelfde als mij, alleen maak je het versieren van vrouwen objectief. Of ziek ik dat verkeerd?
Maar wat is jouw visie nu dan van de PUA? Waar leeft hij voor, hoe pakt hij het aan ( jezelf veranderen zoals je zegt), wat maakt de hedendaagse PUA anders dan de Mystery PUA, etc? Edit: Wat ik nu dus zojuist lees, is de hedendaagse PUA dus gewoon een normale gozer die met veel vrouwen goed kan opschieten en daardoor kieskeurig kan zijn?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Echt de grootste onzin, "minder jezelf zijn".
Niet jezelf zijn bestaat niet.
Hoe iemand eruit/knap ist is ook een deel van zijn imago, en zijn/haar manier van kleden/opmaken. Johny Depp vind ik wel één van de beste voorbeelden op dit gebied. Hij kan kan er idd uitzien als een behoorlijke nerd, maar hij doet dit wel wel classy. Als je hem bijvoorbeeld ziet in zijn laatste film, komt hij weer totaal anders over.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef TheGame het volgende:
[..]
Nee, maar waarde aan uiterlijk hechten bij een man ligt zover buiten mijn realiteit dat ik me bijna iedere a-list celebrity kan voorstellen als een computernerd met totaal geen uitstraling die het ook totaal niet goed zou doen bij vrouwen.
Ik rook al een tijdje niet meer, dus meer longinhoud!quote:
De Mystery Method bestaat slechts uit externe tactieken en trucjes om vrouwen het bed in te krijgen. Allemaal heel leuk en aardig, maar dit geeft natuurlijk volstrekt geen voldoening omdat je hier geen relaties mee kunt opbouwen omdat je binnenin nog steeds dezelfde loser bent die het boek "The Game" toevalligerwijs opgepikt heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:26 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat is mijn punt ook niet, mijn punt is dat ik het PUA erg objectief en gemaakt vind (ook al zal je dat niet altijd merken), en dat het 'het succes met vrouwen' als doel maakt. In plaats van een normale sociale omgang waar je mensen durft aan te spreken/ te leren kennen. Je kan met bepaalde hulpmiddelen misschien wel vrouwen playen voor de korte termijn, maar voor langere termijn blijft het niet houdbaar.
Met het jezelf veranderen zeg je in principe hetzelfde als mij, alleen maak je het versieren van vrouwen objectief. Of ziek ik dat verkeerd?
Maar wat is jouw visie nu dan van de PUA? Waar leeft hij voor, hoe pakt hij het aan ( jezelf veranderen zoals je zegt), wat maakt de hedendaagse PUA anders dan de Mystery PUA, etc?
handig bij het pijpen ook zeker?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik rook al een tijdje niet meer, dus meer longinhoud!
Dus de hedendaagse PUA die jij omschrijft is de persoon die ik omschrijf, alleen dan met meer handvaten om meer succes met de vrouwtjes te krijgen? En de hedendaagse PUA is niet gericht op ONS, maar op relatiemateriaal?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:56 schreef TheGame het volgende:
[..]
De Mystery Method bestaat slechts uit externe tactieken en trucjes om vrouwen het bed in te krijgen. Allemaal heel leuk en aardig, maar dit geeft natuurlijk volstrekt geen voldoening omdat je hier geen relaties mee kunt opbouwen omdat je binnenin nog steeds dezelfde loser bent die het boek "The Game" toevalligerwijs opgepikt heeft.
Waar het nu om draait is het opbouwen van een sterke persoonlijkheid en "core-confidence" (zelfvertrouwen niet onderhevig aan externe factoren maar zelfvertrouwen dat van binnenin komt). Om dit op te bouwen dien je buiten je comfort zone te stappen en zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken vooral met improvisatie (en een aantal richtlijnen van wat je zeker niet moet doen). Zo wordt je dus een beter persoon, beter in de omgang met vrouwen en heb je geen externe trucjes meer nodig om vrouwen aan te trekken.
Ach ja Singles gaat ook nergens over, daar zijn ze al in deel 324440quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:03 schreef Garisson72 het volgende:
Als het zo doorgaat staan die resultaten in deel 25.
Nee, die komen pas nadat de vijfjarige opleiding is voltooidquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:02 schreef solaire het volgende:
Na dit weekend staan hier resultaten waar menig persoon van gaat blozen
Nou ja dan worden het resultaten waarvan we gaan schaterlachen ipv blozenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:09 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Nee, die komen pas nadat de vijfjarige opleiding is voltooid
Singles gaat nergens over, full stop.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef solaire het volgende:
Ach ja Singles gaat ook nergens over, daar zijn ze al in deel 324440
Nee, het doel is uiteindelijk een relatie te krijgen met je "perfecte 10". Een vrouw die zowel uiterlijk en innerlijk voldoet aan de eisen die jij voorjezelf stelt (en dat kun je zo gek maken als je zelf wil). Maar zij zal moeilijk te verleiden en te onderhouden zijn en daarom dien je zoveel mogelijk ervaring op te bouwen zodat je "klaar" voor haar bent als je haar tegenkomt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dus de hedendaagse PUA die jij omschrijft is de persoon die ik omschrijf, alleen dan met meer handvaten om meer succes met de vrouwtjes te krijgen? En de hedendaagse PUA is niet gericht op ONS, maar op relatiemateriaal?
Heb ik het dan verkeerd of verdwijnt dan niet heel de essentie van de PUA? PUA zegt in zijn naam al dat hij ergens voor staat, iemand die goed is overal vrouwtjes te fixen. Terwijl de persoon die jij omschrijft snel klaar is omdat hij een relatie heeft, of als het niet lekker loopt na een bepaalde tijd weer nieuw relatiemateriaal kan fixen. Een relatie is bedoeld voor de lange termijn, dus de kans dat je weer aan de gang moet gaan bestaat zeker, maar is niet van te voren wenselijk.
In thegame wordt dit zelf ook al besproken. Het worden gewoon robots die vaste zinnetjes eruit gooien. Eenmaal in een relatie blijkt de ware aard en worden deze mensen weer gedumpt. De oude mystery method en dergelijkse is leuk om one night stands te hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:56 schreef TheGame het volgende:
[..]
De Mystery Method bestaat slechts uit externe tactieken en trucjes om vrouwen het bed in te krijgen. Allemaal heel leuk en aardig, maar dit geeft natuurlijk volstrekt geen voldoening omdat je hier geen relaties mee kunt opbouwen omdat je binnenin nog steeds dezelfde loser bent die het boek "The Game" toevalligerwijs opgepikt heeft.
Waar het nu om draait is het opbouwen van een sterke persoonlijkheid en "core-confidence" (zelfvertrouwen niet onderhevig aan externe factoren maar zelfvertrouwen dat van binnenin komt). Om dit op te bouwen dien je buiten je comfort zone te stappen en zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken vooral met improvisatie (en een aantal richtlijnen van wat je zeker niet moet doen). Zo wordt je dus een beter persoon, beter in de omgang met vrouwen en heb je geen externe trucjes meer nodig om vrouwen aan te trekken.
324441 inmiddels.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef solaire het volgende:
[..]
Ach ja Singles gaat ook nergens over, daar zijn ze al in deel 324440
Te onderhouden?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:14 schreef TheGame het volgende:
Maar zij zal moeilijk te verleiden en te onderhouden zijn
Dat is vervelend, want er bestaat geen perfecte 10. Niet qua uiterlijk, nog qua innerlijk. Het feit is dat je voor een relatie een deel van je van te voren gemaakte lijstje zal moeten laten varen. Dat is geen probleem, wantquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:14 schreef TheGame het volgende:
[..]
Nee, het doel is uiteindelijk een relatie te krijgen met je "perfecte 10". Een vrouw die zowel uiterlijk en innerlijk voldoet aan de eisen die jij voorjezelf stelt (en dat kun je zo gek maken als je zelf wil). Maar zij zal moeilijk te verleiden en te onderhouden zijn en daarom dien je zoveel mogelijk ervaring op te bouwen zodat je "klaar" voor haar bent als je haar tegenkomt.
Je moet wle zorgen dat ze d'r APK haalt he...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:19 schreef Copycat het volgende:
Te onderhouden?
Ik krijg een steeds raarder beeld van hoe er in dat wereldje tegen vrouwen wordt aangekeken.
Daarmee bedoel ik: interessant genoeg zijn/blijven om haar te houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Te onderhouden?
Ik krijg een steeds raarder beeld van hoe er in dat wereldje tegen vrouwen wordt aangekeken.
Een mollig meisje met leuke humor kan ook jouw perfecte 10 zijn, tis maar net wat je zelf wil. Welke vrouw er goed bij je past kom je dus door ervaring achter, maar wat het vooral betekent is dat je niet bij een vrouw blijft waar het niet optimaal mee klikt, maar bij wie je toch maar blijft omdat je geen zin hebt om iemand anders te zoeken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:23 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat is vervelend, want er bestaat geen perfecte 10. Niet qua uiterlijk, nog qua innerlijk. Het feit is dat je voor een relatie een deel van je van te voren gemaakte lijstje zal moeten laten varen. Dat is geen probleem, want
1. niemand kan aan jouw lijstje voldoen van 'de perfecte 10'. (iig niet aan mijn lijstje)
2. Als je van iemand houd/verliefd op raakt zal je je lijstje aan de kant gooien.
Hoe weet jij dat de vrouw die zo goed bij jou past wel aan dat lijstje voldoet? Soms kom je na een poos achter heel andere karaktertrekken van een ander. Waarom zal zij zo moeilijk te verleiden zijn dat je hier minstens 5! jaar relatieervaring voor moet hebben?
Ik ben van mening dat als je degene tegenkomt met wie alles klopt, je er vanzelf klaar voor bent.
De PUA volgens jou is dus iemand die lang ervaring heeft met diverse relaties, om uiteindelijk het perfecte über meisje te kunnen versieren.
Het komt op mij allemaal zo gemaakt over. TomPoes, verzin een list!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:38 schreef TheGame het volgende:
Daarmee bedoel ik: interessant genoeg zijn/blijven om haar te houden.
Ik zal het nog een keer anders verwoorden dan: Inmiddels zo'n sterke persoonlijkheid en zelfvertrouwen opgebouwd te hebben om interessant voor haar te zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het komt op mij allemaal zo gemaakt over. TomPoes, verzin een list!
Maar jij hebt het nu niet over PUA's. Jij hebt het gewoon over de leuke Jan met de pet die sociaal is, en ervaring opdoet in het sociale leven, en uiteindelijk het meisje aan de haak slaat (of zei hemquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:44 schreef TheGame het volgende:
[..]
Een mollig meisje met leuke humor kan ook jouw perfecte 10 zijn, tis maar net wat je zelf wil. Welke vrouw er goed bij je past kom je dus door ervaring achter, maar wat het vooral betekent is dat je niet bij een vrouw blijft waar het niet optimaal mee klikt, maar bij wie je toch maar blijft omdat je geen zin hebt om iemand anders te zoeken.
Ik zeg btw ook niet dat dit letterlijk mijn doelstelling is, maar dit is de klassieke doelstelling van de PUA.
Nee, maar als dat meisje zelf die eigenschappen ook heeft zul jij ook je beste zelf moeten zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef Copycat het volgende:
In die theorie wordt de vrouw dus nog steeds op een voetstuk gezet aangezien jij moet blijven werken aan je personality en zelfvertrouwen om haar maar te 'houden'?
Zoals ik eerder al vertelde, geloof ik er wel in dat er een zekere maakbaarheid in persoonlijkheid zit. Je kunt jezelf andere denkbeelden aanmeten, die je meer opleveren dan de angst-gemotiveerde, negatieve gedachten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:54 schreef TheGame het volgende:
Ik zal het nog een keer anders verwoorden dan: Inmiddels zo'n sterke persoonlijkheid en zelfvertrouwen opgebouwd te hebben om interessant voor haar te zijn.
Het verschil is dat een PUA een "closer" is en dat betekent dat hij sneller en effectiever fysiek escaleert dan sociale jan met de pet (die zich vaak de friend-zone inwerkt).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:55 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Maar jij hebt het nu niet over PUA's. Jij hebt het gewoon over de leuke Jan met de pet die sociaal is, en ervaring opdoet in het sociale leven, en uiteindelijk het meisje aan de haak slaat (of zei hem, waar hij uiteindelijk een levenslange, gelukkige relatie mee krijgt.
Wat is nu een PUA? Het topic draait om het 'pick uppen' van meiden. Jij hebt het over het beter worden in het sociale leven. Dat heeft trouwens niet alleen effect op je omgang met meiden, maar ook met het andere geslacht, en meiden kunnen dit ook toepassen. Volgens datgene wat jij schrijft zou ik ook een wannabee PUA zijn.
Wat is jouw doelstelling dan als PUA, daar ben ik dan wel benieuwd naar. En omschrijf nu s wat de PUA een PUA artist maakt tov de sociale jan met de pet met potentieel relationele behoeften.
Volgens mij is het grootste verschil tussen een "PUA" als jij en een normaal persoon, dat jij wat wij "common sense" noemen gaat vangen in suffe termen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:01 schreef TheGame het volgende:
Het verschil is dat een PUA een "closer" is en dat betekent dat hij sneller en effectiever fysiek escaleert dan sociale jan met de pet (die zich vaak de friend-zone inwerkt).
Gozer wie de fuck ben jij.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:54 schreef solaire het volgende:
Maar in de tussentijd wordt er toch wel aardig wat afgezoend/geneukt. toch.....
Vertel? Nog steeds geen verhalen gehoord.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:54 schreef solaire het volgende:
Maar in de tussentijd wordt er toch wel aardig wat afgezoend/geneukt. toch.....
Nee je doet het voor jezelf. Het doel is om uiteindelijk een relatie op te bouwen die je voldoening geeft. Je bent dus op zoek naar voldoening in je (liefdes)leven en om dat te bereiken zul je hard aan jezelf moeten werken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:01 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al vertelde, geloof ik er wel in dat er een zekere maakbaarheid in persoonlijkheid zit. Je kunt jezelf andere denkbeelden aanmeten, die je meer opleveren dan de angst-gemotiveerde, negatieve gedachten.
Jij stelt echter dat je dat allemaal moet doen met als doel die perfect 10 te scoren, dus je doet het voor een ander. En daar geloof ik dus niet in; het zal alleen beklijven als je het voor jezelf doet, en anders verval je binnen no-time weer in oude patronen.
Ja dat dus. En ik denk dat je een houding aanmeten nooit genuine is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:01 schreef Garisson72 het volgende:
Jij stelt echter dat je dat allemaal moet doen met als doel die perfect 10 te scoren, dus je doet het voor een ander. En daar geloof ik dus niet in; het zal alleen beklijven als je het voor jezelf doet, en anders verval je binnen no-time weer in oude patronen.
Het in theorie eigenlijk weten hoe het moet en het daadwerkelijk doen zijn twee heel verschillende dingen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Volgens mij is het grootste verschil tussen een "PUA" als jij en een normaal persoon, dat jij wat wij "common sense" noemen gaat vangen in suffe termen.
Het is geen houding aanmeten. Als je je constant buiten je comfort-zone begeeft in wat voor situaties dan ook, dan zul je ook echt veranderen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja dat dus. En ik denk dat je een houding aanmeten nooit genuine is.
Dat is dan wel vervelend dat dan al die mensen die geen PUA zijn geen voldoening in hun liefdesleven zullen bereiken, omdat ze nooit aan zichzelf hebben gewerkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef TheGame het volgende:
[..]
Nee je doet het voor jezelf. Het doel is om uiteindelijk een relatie op te bouwen die je voldoening geeft. Je bent dus op zoek naar voldoening in je (liefdes)leven en om dat te bereiken zul je hard aan jezelf moeten werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn vrouwen niet net mensen? Van die dingen die 'een beetje' aandacht best leuk vinden, maar waar geen generieke rules of engagement voor bestaan? Denken mannen niet veel te vaak; Ik heb die chick maar mooi gehosseld met mijn gladde praatjes! terwijl zij denkt: 'Wat een kneuzenopmerking! Maar ondanks dat is hij best schattig en ik bedacht me net al dat ik misschien wel een beschuitje met hem zou willen eten. Laat ik maar eens kijken wat blabalabla.'?Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Helaas is dat in 70-80% van de relaties ook niet het geval... Maar dat is in het vorige topic al besproken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:09 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat is dan wel vervelend dat dan al die mensen die geen PUA zijn geen voldoening in hun liefdesleven zullen bereiken, omdat ze nooit aan zichzelf hebben gewerkt.
Ik ben de gozer die zit te wachten op de eerste PUA die eens vertelt hoe hij daadwerkelijk zijn tricks heeft gebruikt om wat voor elkaar te krijgen, in deeltje 3 mag dat zo onderhand toch wel dacht ik zo..quote:
En toch blijf ik mijn vraagtekens zetten bij die extreem hoge percentages. Wat is je bron daarvan?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef TheGame het volgende:
Helaas is dat in 70-80% van de relaties ook niet het geval... Maar dat is in het vorige topic al besproken.
Dat boek natuurlijk...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:16 schreef Copycat het volgende:
En toch blijf ik mijn vraagtekens zetten bij die extreem hoge percentages. Wat is je bron daarvan?
Ik ben zelf niet zo'n iemand maar waarom zou iemand de moeite doen cynische mensen te overtuigen die het toch niet zullen geloven als je een mooi verhaal hebt? Zij hoeven niemand te overtuigen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:15 schreef solaire het volgende:
[..]
Ik ben de gozer die zit te wachten op de eerste PUA die eens vertelt hoe hij daadwerkelijk zijn tricks heeft gebruikt om wat voor elkaar te krijgen, in deeltje 3 mag dat zo onderhand toch wel dacht ik zo..
Maar wanneer is het wat jou betreft nou een houding aanmeten?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef Copycat het volgende:
Ja dat dus. En ik denk dat je een houding aanmeten nooit genuine is.
Ik weet dat dat besproken is, jij moet in een flink deprimerende omgeving wonen zeg.Bij mij zal dat hoogstens 30-40% zijn. En ik woon in een normaal dorp aan de randstad.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:11 schreef TheGame het volgende:
[..]
Helaas is dat in 70-80% van de relaties ook niet het geval... Maar dat is in het vorige topic al besproken.
Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:18 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo'n iemand maar waarom zou iemand de moeite doen cynische mensen te overtuigen die het toch niet zullen geloven als je een mooi verhaal hebt? Zij hoeven niemand te overtuigen.
Sorry, de associatie die ik heb bij het dikgedrukte is tóch dat je het doet voor een ander. Of beter gezegd: ik denk dat veel onzekere mannen die zich willen veranderen, dat eruit zullen halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef TheGame het volgende:
Nee je doet het voor jezelf. Het doel is om uiteindelijk een relatie op te bouwen die je voldoening geeft. Je bent dus op zoek naar voldoening in je (liefdes)leven en om dat te bereiken zul je hard aan jezelf moeten werken.
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef Garisson72 het volgende:
Maar wanneer is het wat jou betreft nou een houding aanmeten?
Geloof jij wel dat het mogelijk is je persoonlijkheid/gedachtengoed positief te veranderen, en zodoende gelukkiger te worden met jezelf?
Je stapt dus wel op willekeurige meiden af, zelfs op meiden waar je nog geen oogcontact mee hebt gemaakt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef solaire het volgende:
[..]
Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.
En als dat wel zo is dan mogen ze dat wel eens uitleggen aan de hand van voorbeelden die niet uit een boek afkomstig zijn.
Dat hoor je heel veel mensen zeggen, "Ja dat doe ik niet want zo ben ik niet, terwijl ze het eigenlijk wel zouden willen kunnen doen". Je beste zelf doet en kan die dingen wel en dat moet je naarboven zien te halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.
Als je iets doet wat voor jou tegennatuurlijk is, maar wat je succes zou moeten brengen, dan denk ik dat je van meet af aan al verkeerd bezig bent. Je moet jezelf niet gaan ontkennen, maar aan de slag gaan met de zaken die je eigen zijn.
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Sorry, de associatie die ik heb bij het dikgedrukte is tóch dat je het doet voor een ander. Of beter gezegd: ik denk dat veel onzekere mannen die zich willen veranderen, dat eruit zullen halen.
De meeste mensen zullen hier uiteraard niet voor uitkomen, daarnaast is 30-40% ook al erg veel. Maar het grote probleem is dus de angst die deze mensen hebben om uit de relatie te stappen en iets nieuws met iemand anders op te bouwen en iemand vol zelfvertrouwen zal dit een stuk sneller doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:22 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Ik weet dat dat besproken is, jij moet in een flink deprimerende omgeving wonen zeg.Bij mij zal dat hoogstens 30-40% zijn. En ik woon in een normaal dorp aan de randstad.
Maar jij gaat er dus van uit dat 70-80% van de relaties eigenlijk niet de moeite waard is, omdat mensen niet aan zichzelf hebben gewerkt. Ik denk dat dat eerder komt door andere factoren, dan door dingen als zelfvertrouwen en sociale skills. Als het met iemand klikt heb je geen sociale skills nodig, en ook geen gigantisch zelfvertrouwen. met normale sociale skills en een gezond beetje zelfvertrouwen kom je er ook wel. En die mensen die dat hebben zijn in mijn omgeving meer dan 60-70%, mij lijkt ook in jouw omgeving.
Die factoren heeft geen/weinig effect op relaties. Dat relaties stuk gaan of geen voldoening geven ligt aan andere factoren. Als 2 mensen in een relatie vol zelfvertrouwen zitten is de kans dat de relatie stuk loopt niet kleiner dan bij mensen met minder zelfvertrouwen.
Jij komt de hele tijd met niet steekhoudende argumenten. Nog niks wat jij hebt gezegd staat als een huis. Probeer alles nu is goed te onderbouwen, want zo lijkt het net of je het niet doordacht hebt.
Dat doe ik ook, maar ik ben hiermee geen PUA. Ik probeer mijzelf continue te ontwikkelen, dingen te doen die ik voorheen niet deed/anders deed.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dat hoor je heel veel mensen zeggen, "Ja dat doe ik niet want zo ben ik niet, terwijl ze het eigenlijk wel zouden willen kunnen doen". Je beste zelf doet en kan die dingen wel en dat moet je naarboven zien te halen.
[..]
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?
Ja precies, daar ben ik het mee eens - je kunt jezelf geen geweld aandoen. Iedereen heeft een bepaalde bandbreedte, denk ik, waarbinnen je wat voor elkaar kunt krijgen zonder dat het je tegen gaat staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.
Als je iets doet wat voor jou tegennatuurlijk is, maar wat je succes zou moeten brengen, dan denk ik dat je van meet af aan al verkeerd bezig bent. Je moet jezelf niet gaan ontkennen, maar aan de slag gaan met de zaken die je eigen zijn.
Die relatie geeft je de voldoening, en die heb je met iemand anders. Om die relatie te krijgen, moet je iemand ánders zien te schaken. Die associatie is denk ik niet zo moeilijk te leggen, en ik denk dus dat er veel zullen zijn die het zo zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef TheGame het volgende:
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?
Bij een PUA is dit vooral gericht op vrouwen, waardoor hij naast persoonlijke ontwikkeling ook steeds beter wordt in de omgang met vrouwen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar ik ben hiermee geen PUA. Ik probeer mijzelf continue te ontwikkelen, dingen te doen die ik voorheen niet deed/anders deed.
Maar kom nu eens met steekhoudende argumenten wat betreft:
- Wat is het voordeel van de PUA t.o.v. voorgenoemd voorbeeld van mij?
- Waarom maakt een PUA zijn toekomstige relaties beter?
- Wat maakt jou een PUA, heb jij successtories van jezelf e.d.?
Ik snap je punt nog steeds niet helemaal... Die leuke relatie krijgen doe je uiteindelijk toch nog steeds voor jezelf, ook al heb je er eerst iemand anders voor nodig? Je partner moet natuurlijk ook voldoening uit de relatie halen, maar dan nog, een relatie begin je wel samen maar in de eerste plaats voor jezelf en niet voor iemand anders.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Die relatie geeft je de voldoening, en die heb je met iemand anders. Om die relatie te krijgen, moet je iemand ánders zien te schaken. Die associatie is denk ik niet zo moeilijk te leggen, en ik denk dus dat er veel zullen zijn die het zo zien.
Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik de laatste tijd afdwing bij mijzelf, heeft o.a. bovenstaand effect. Ik stel mijzelf niet alleen als doel beter met vrouwen om te gaan, ook op dat gebied , maar ook met mannen. Het hele sociale gebeuren bij elkaar, thuis, bij het uitgaan, op mn werk. Dat maakt mij een completer mens. Maar ik ben ook bezig met bijvoorbeeld meer initiatief leren nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef TheGame het volgende:
[..]
Bij een PUA is dit vooral gericht op vrouwen, waardoor hij naast persoonlijke ontwikkeling ook steeds beter wordt in de omgang met vrouwen.
Zijn toekomstige relaties zijn beter omdat hij geen genoegen neemt met een relatie die niet aan zijn eisen voldoet (wat die eisen ook mogen zijn).
Ik ben er pas een aantal maanden mee bezig, dus zou mezelf zeker geen PUA durven noemen.
Jouw perspectief is ook eng naar mijn mening, jezelf helemaal modelleren zodat je succes hebt bij vrouwen, op je werk etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Flow. het volgende:
Kom maar met de kritiek en met de perspectieven die jullie hebben, ik ben ongelofelijk benieuwd naar wat jullie vinden van mijn perspectief.
Dan zitten we op dezelfde golflengte, alleen zal het succes bij vrouwen dan iets langzamer gaan, maar als dat geen prioriteit is is dat geen probleem natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik de laatste tijd afdwing bij mijzelf, heeft o.a. bovenstaand effect. Ik stel mijzelf niet alleen als doel beter met vrouwen om te gaan, ook op dat gebied , maar ook met mannen. Het hele sociale gebeuren bij elkaar, thuis, bij het uitgaan, op mn werk. Dat maakt mij een completer mens. Maar ik ben ook bezig met bijvoorbeeld meer initiatief leren nemen.
Ik heb niet nodig dat ik mijzelf ga verdiepen in het PUA zijn bijvoorbeeld. Ik zie dat voordeel niet, omdat ik met datgene wat ik nu doe ga bereiken wat ik moet bereiken, en ik ook bijvoorbeeld op relationeel niveau een beter mens word. Ik neem zowiezo geen genoegen aan een relatie die niet aan bepaalde eisen voldoet, ik ben in dat opzicht niet anders dan de PUA die jij omschrijft.
Kijk eens op VH1 naar de serie "the pick up artist" misschien overtuigt je dat. In die serie leiden ze Nerds op tot Pua's in een van de eerste afleveringen doen de "leraren" even voor hoe het moet. Als je ook op het eind van de serie ziet hoe goed die nerds zijn geworden dat is best indrukwekkend. Alhoewel je natuurlijk zou kunnen zeggen dat het in scene is gezet als je erg sceptisch bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef solaire het volgende:
[..]
Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.
En als dat wel zo is dan mogen ze dat wel eens uitleggen aan de hand van voorbeelden die niet uit een boek afkomstig zijn.
Dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Copycat het volgende:
Het komt allemaal zo rigide en emotieloos over. Where is the fun in it all?
Jij weet eindelijk een pakkend antwoord neer te zetten. Wat jij dus zegt: een PUA legt zich toe op het leren van de sociale rules, om snel vriendschappen te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Flow. het volgende:
Jo Fokkers,
Ik kom hier net binnenlopen maar ik zie dat de discussie al aardig verhit is.
Aan de rechterkant van de kamer staat een groep niet al te shabby uitziende sceptici te schreeuwen naar de aan de linkerkant staande gepeacockte mooiboys.
Eigenlijk wil ik het als volgt brengen. In het sociale spel zijn er ongelofelijk veel principes die mensen onderbewust hanteren om met anderen om te gaan en ze te beoordelen. Pick-up is een ervaringswetenschap waarin geprobeerd wordt die regels zo pragmatisch en duidelijk mogelijk te modelleren, zodat wij wetenschappers der verleidkunst in onze lange witte jassen weten wat wij moeten doen om de reactie te krijgen die we willen. En het werkt. Ik denk dat iedereen het daar over eens kan zijn, want het gedrag van mensen is zeker te modelleren.
Dan nu vraagstuk twee, het scepticisme jegens goede resultaten en het nut van het bestuderen van de verleidkunst. Door wat ik heb geleerd maak ik degenen om me heen een stuk gelukkiger en ik kan veel sneller dan vroeger vertrouwensrelaties opbouwen. Tegelijkertijd heb ik ook geleerd mijn grenzen te bewaren. We zijn het er over eens dat dat een goed punt is.
Het enige vraagstuk waar we het dus over kunnen hebben is of het wel oprecht en authentiek is om te gebruiken wat je hebt geleerd in de omgang met anderen. Eerlijk gezegd is dit ook een ongelofelijk moeilijk iets, want het klopt dat ook ik 'technieken' loslaat op mensen om te krijgen wat ik wil. In de ideale situatie uit iedereen gewoon precies hoe hij zich voelt en is hij ongelofelijk oprecht. Dat voelt echt heerlijk. In een wereld zonder pick-up zijn we echter ook al constant bezig met nadenken over hoe we dingen aan anderen moeten brengen, over hoe we vrienden kunnen maken, hoe we in onze relaties staan. Ook in het werk kun je niet altijd alles tegen iedereen zeggen. Dat is onprofessioneel. Pick-up en het bestuderen van sociale dynamica leert ons ons vloeiender gedragen in dit soort situaties en dat is voor iedereen goed, voor degene met wie je omgaat én voor jezelf.
Kom maar met de kritiek en met de perspectieven die jullie hebben, ik ben ongelofelijk benieuwd naar wat jullie vinden van mijn perspectief.
Dat kan en je moet natuurlijk ook nooit iets doen waar je jezelf neit lekker bij voelt. Maar dit is gewoon een prcoes van jezelf constant verbeteren en niet jezelf beter voordoen maar ook daadwerkelijk veranderen,quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jouw perspectief is ook eng naar mijn mening, jezelf helemaal modelleren zodat je succes hebt bij vrouwen, op je werk etc.
Sorry hoor, maar ik ben liever gewoon mezelf, inclusief vrouwen-flaters, en zeggen op het werk wat ik denk ongeacht de consequenties.
Wat is er niet leuk aan uitgaan, een tiental vrouwen aanspreken en stuk voor stuk wat aan hun avond toevoegen? Niet alleen is het ontzettend leuk om te doen, maar je leert er ook nog een hoop van.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Copycat het volgende:
Het komt allemaal zo rigide en emotieloos over. Where is the fun in it all?
De menselijke persoonlijkheid is niet rigide maar ontzettend dynamisch. De dag dat je stopt met jezelf ontwikkelen en groeien kun je in principe beschouwen als je vervroegde sterfdatum.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat.
En wat ik eigenlijk nog helemaal niet gelezen heb, in de liefde is het (vind ik) toch zo dat je iemand moet vinden die van je gaat houden om wie je bent, en niet om wie je bent geworden door allerlei zelfhulp-boeken ?
Nu komt toch de scepticus in mij weer naar boven. Ik geloof écht niet dat iemand vrouwen aanspreekt met het doel iets toe te voegen aan hún avond. Altruisme bestaat niet. Je doet het voor jezelf.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef TheGame het volgende:
Wat is er niet leuk aan uitgaan, een tiental vrouwen aanspreken en stuk voor stuk wat aan hun avond toevoegen? Niet alleen is het ontzettend leuk om te doen, maar je leert er ook nog een hoop van.
Omdat dit naar mijn mening nog altijd de beste manier is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:01 schreef mirved het volgende:
Het feit dat dit uit een zelf-hulpboek komt zegt niets. Je moet het toch ergens van leren. Waarom de moeilijke weg kiezen van leren van je fouten jarenlang als je het ook deels via deze manier kan.
Mijn punt is dat ik denk dat veel mannen zichzelf proberen te veranderen met het verkeerde doel voor ogen, en ik weet zeker dat het dan dus niet zal werken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef TheGame het volgende:
Ik snap je punt nog steeds niet helemaal... Die leuke relatie krijgen doe je uiteindelijk toch nog steeds voor jezelf, ook al heb je er eerst iemand anders voor nodig? Je partner moet natuurlijk ook voldoening uit de relatie halen, maar dan nog, een relatie begin je wel samen maar in de eerste plaats voor jezelf en niet voor iemand anders.
Je doet het uiteindelijk ook voor jezelf, want iets toevoegen aan hún avond geeft jezelf natuurlijk ook weer plezier.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nu komt toch de scepticus in mij weer naar boven. Ik geloof écht niet dat iemand vrouwen aanspreekt met het doel iets toe te voegen aan hún avond. Altruisme bestaat niet. Je doet het voor jezelf.
Tuurlijk wel. Oefening baart kunst, en je bent nooit te oud om te leren. Het zijn cliches maar daarom niet minder waar. Ben zelf 29 en heb net salsales genomen, je kunt met gemak nog dingen bijleren.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Als je iets vaak genoeg doet wordt het toch zeg maar tweede natuur, of kan dat met een bepaalde leeftijd niet meer?
Volgens mij zegt niemand dat. Je kunt door zaken te ondernemen prima socialer worden. Wat betreft dat "neppe", dat ging vooral om het jezelf anders voordoen dan je bent, in plaats van jezelf echt te veranderen.quote:Ik maak me best zorgen. Heel even over mij Ik ben al vanaf mijn 9e ziek geraakt. Toen ben ik oop mijn 16e van school gegaan. Ik loop nu tegen de 30 aan kwa leeftijd. In de tussentijd weinig mensen ontmoet, weinig sociale vaardigheden opgedaan die je als vanzelf opbouwt als je studeert enzo (en de dingen doet die jongeren ook doen). ik heb dus een persoonlijkheid van niks. met een 1 voor de moeite op de interesse-schaal. Dit is '0', dit ben ik zelf. Dit ben ik als ik "mezelf ben". Moet ik dan maar accepteren dat ik verloren ben als je ervanuit gaat dat je eenje jezelf niks nieuws kan of mag aanmenten omdat dat dan nep zou zijn?
Mensen veranderen continue. Tijdens hun jeugd misschien meer dan later, maar ik verander ook nog steeds en ik ga er van uit dat dat voor iedereen kan gelden.quote:Als je als tiener op een gegeven moment overal komt en veelvuldig bepaalde sociale acties onderneemt. Dan wordt dat toch ook deel van je persoonlijkheid of niet, groeien deze mensen niet? Kunnen mensen dan echt niet veranderen?
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zaken waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat ik denk dat veel mannen zichzelf proberen te veranderen met het verkeerde doel voor ogen, en ik weet zeker dat het dan dus niet zal werken.
Omdat button-pushing een lege bezigheid is, het voegt helemaal niks toe. Het mag dan misschien wel werken, maar je wordt er echt geen beter persoon door.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zkaen waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn, maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denkk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
Ik heb gisteravond een stukje van zo'n PUA gezien en die vond ik -ondanks zijn leuke uiterlijk- enorm blaaskakerig overkomen. Iets toevoegen aan mijn avond, klinkt weer even denigrerend.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:05 schreef TheGame het volgende:
Je doet het uiteindelijk ook voor jezelf, want iets toevoegen aan hún avond geeft jezelf natuurlijk ook weer plezier.
Dat is niet wat ik bedoel, Schenkstroop.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Van wat ik van Mystery heb begrepen. Hij heeft het over zaken waar vrouwen niet bewust mee bezig zijn maar die hen wel raken. 'knopjes' als het ware. En hij weet welke knopjes dat zijn. Niet mijn woorden.
Als je de knopjes-theorien van deze jongen analyseert. Waarom en waar denk jij dat hij fout zit met die "knopjes"?
Het doel van elke interactie is toch iets toe te voegen en/of iets te delen met je gesprekspartner? Als je maar lang genoeg doordenkt kun je alles chauvinistisch opvatten...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond een stukje van zo'n PUA gezien en die vond ik -ondanks zijn leuke uiterlijk- enorm blaaskakerig overkomen. Iets toevoegen aan mijn avond, klinkt weer even denigrerend.
Het zal wel niet zo bedoeld zijn, maar het past wel precies bij dat zelfgenoegzame toontje van die PUA-gozer.
Délen okay. Maar toevoegen vind ik echt een paar ijdele stappen te ver. En ik ben hartstikke ijdel, kenjenagaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:16 schreef TheGame het volgende:
Het doel van elke interactie is toch iets toe te voegen en/of iets te delen met je gesprekspartner? Als je maar lang genoeg doordenkt kun je alles chauvinistisch opvatten...
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Délen okay. Maar toevoegen vind ik echt een paar ijdele stappen te ver. En ik ben hartstikke ijdel, kenjenagaan.
'toevoegen' is niet De Naam, het is slechts jouw associatie bij wat er gebeurt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef TheGame het volgende:
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.
Een 'toevoeging' vind ik klinken als 'God's gift to women', en dan denk ik "Who the fuck denk je dat je bent, met je methodiekje?'quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:21 schreef TheGame het volgende:
Als je het een leuke interactie vond is er toch sprake van een toevoeging aan een avond die er anders niet was geweest? Het is gewoon wat het is..., ook al vindt jij het misschien te ver gaan om het bij de naam te noemen.
Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:25 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
'toevoegen' is niet De Naam, het is slechts jouw associatie bij wat er gebeurt.
Ik begin wel een beeld te krijgen bij dat zelfgenoegzame waar Cc het over heeft, maar dát is dan weer mijn associatie.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:30 schreef TheGame het volgende:
Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.
Dát is het; jij ontstijgt de gemiddelde mens. Mystery solved, and pun intended!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:30 schreef TheGame het volgende:
Als iemand uit het niets een gesprek met mij zou aanknopen (man of vrouw) en ik heb wat geleerd/gelachen/gehuild, dan vind ik het anders ook een toevoeging aan mijn avond hebben, maar goed misschien geniet ik wat meer van dat soort kleine dingen dan de gemiddelde mens.
Ik vind voorál die ongemakkelijke, opgelaten momenten het meeste bijdragen op zo'n avond.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Copycat het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat je met een gozer staat te praten in de kroeg en dat ie dan opeens in tranen uitbarst. Dat zou dan weer wel een toevoeging zijn. Van het hilarische, anekdotische soort.
in hoeverre pas je dit al in de praktijk toe ?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:30 schreef TheGame het volgende:
[..]
Ik denk dat eerst de ander begint te janken en hij vervolgens in overeenstemming met zijn tactiek ook begint te tranen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
Je moet er toch niet aan denken dat je met een gozer staat te praten in de kroeg en dat ie dan opeens in tranen uitbarst. Dat zou dan weer wel een toevoeging zijn. Van het hilarische, anekdotische soort.
Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:34 schreef solaire het volgende:
[..]
in hoeverre pas je dit al in de praktijk toe ?
Is jouw definitie van leuk ook haar definitie van leuk?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef TheGame het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.
Puur uit interesse, hoe spreek je een vrouw aan? Waar begin je mee? Waar vraag je naar? Etc. De grootste drempel voor de meesten is toch dat je met een bek vol tanden staat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef TheGame het volgende:
Zoveel mogelijk, op een stapavond probeer ik zoveel mogelijk vrouwen aan te spreken. De ene avond is de drempel wat hoger om die eerste vrouw aan te spreken dan de andere avond en dat geldt ook voor de resulaten. De ene avond werkt echt totaal niks en de andere avond heb je het gewoon en heb je een leuk gesprek met elk meisje dat je aanspreekt.
Als het voor haar niet leuk is wordt je binnen de kortste keren genegeerd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:40 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
Is jouw definitie van leuk ook haar definitie van leuk?
oke dat klinkt beterquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef TheGame het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |