Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:18 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo'n iemand maar waarom zou iemand de moeite doen cynische mensen te overtuigen die het toch niet zullen geloven als je een mooi verhaal hebt? Zij hoeven niemand te overtuigen.
Sorry, de associatie die ik heb bij het dikgedrukte is tóch dat je het doet voor een ander. Of beter gezegd: ik denk dat veel onzekere mannen die zich willen veranderen, dat eruit zullen halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:05 schreef TheGame het volgende:
Nee je doet het voor jezelf. Het doel is om uiteindelijk een relatie op te bouwen die je voldoening geeft. Je bent dus op zoek naar voldoening in je (liefdes)leven en om dat te bereiken zul je hard aan jezelf moeten werken.
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:21 schreef Garisson72 het volgende:
Maar wanneer is het wat jou betreft nou een houding aanmeten?
Geloof jij wel dat het mogelijk is je persoonlijkheid/gedachtengoed positief te veranderen, en zodoende gelukkiger te worden met jezelf?
Je stapt dus wel op willekeurige meiden af, zelfs op meiden waar je nog geen oogcontact mee hebt gemaakt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef solaire het volgende:
[..]
Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.
En als dat wel zo is dan mogen ze dat wel eens uitleggen aan de hand van voorbeelden die niet uit een boek afkomstig zijn.
Dat hoor je heel veel mensen zeggen, "Ja dat doe ik niet want zo ben ik niet, terwijl ze het eigenlijk wel zouden willen kunnen doen". Je beste zelf doet en kan die dingen wel en dat moet je naarboven zien te halen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.
Als je iets doet wat voor jou tegennatuurlijk is, maar wat je succes zou moeten brengen, dan denk ik dat je van meet af aan al verkeerd bezig bent. Je moet jezelf niet gaan ontkennen, maar aan de slag gaan met de zaken die je eigen zijn.
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Sorry, de associatie die ik heb bij het dikgedrukte is tóch dat je het doet voor een ander. Of beter gezegd: ik denk dat veel onzekere mannen die zich willen veranderen, dat eruit zullen halen.
De meeste mensen zullen hier uiteraard niet voor uitkomen, daarnaast is 30-40% ook al erg veel. Maar het grote probleem is dus de angst die deze mensen hebben om uit de relatie te stappen en iets nieuws met iemand anders op te bouwen en iemand vol zelfvertrouwen zal dit een stuk sneller doen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:22 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Ik weet dat dat besproken is, jij moet in een flink deprimerende omgeving wonen zeg.Bij mij zal dat hoogstens 30-40% zijn. En ik woon in een normaal dorp aan de randstad.
Maar jij gaat er dus van uit dat 70-80% van de relaties eigenlijk niet de moeite waard is, omdat mensen niet aan zichzelf hebben gewerkt. Ik denk dat dat eerder komt door andere factoren, dan door dingen als zelfvertrouwen en sociale skills. Als het met iemand klikt heb je geen sociale skills nodig, en ook geen gigantisch zelfvertrouwen. met normale sociale skills en een gezond beetje zelfvertrouwen kom je er ook wel. En die mensen die dat hebben zijn in mijn omgeving meer dan 60-70%, mij lijkt ook in jouw omgeving.
Die factoren heeft geen/weinig effect op relaties. Dat relaties stuk gaan of geen voldoening geven ligt aan andere factoren. Als 2 mensen in een relatie vol zelfvertrouwen zitten is de kans dat de relatie stuk loopt niet kleiner dan bij mensen met minder zelfvertrouwen.
Jij komt de hele tijd met niet steekhoudende argumenten. Nog niks wat jij hebt gezegd staat als een huis. Probeer alles nu is goed te onderbouwen, want zo lijkt het net of je het niet doordacht hebt.
Dat doe ik ook, maar ik ben hiermee geen PUA. Ik probeer mijzelf continue te ontwikkelen, dingen te doen die ik voorheen niet deed/anders deed.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef TheGame het volgende:
[..]
Dat hoor je heel veel mensen zeggen, "Ja dat doe ik niet want zo ben ik niet, terwijl ze het eigenlijk wel zouden willen kunnen doen". Je beste zelf doet en kan die dingen wel en dat moet je naarboven zien te halen.
[..]
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?
Ja precies, daar ben ik het mee eens - je kunt jezelf geen geweld aandoen. Iedereen heeft een bepaalde bandbreedte, denk ik, waarbinnen je wat voor elkaar kunt krijgen zonder dat het je tegen gaat staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:25 schreef Copycat het volgende:
Jawel, daar geloof ik wel in, tot op zekere hoogte. Want ik denk niet dat je een karakter/persoonlijkheid volledig kunt veranderen. Dan wordt het meer onderdrukken en dus niet genuine.
Als je iets doet wat voor jou tegennatuurlijk is, maar wat je succes zou moeten brengen, dan denk ik dat je van meet af aan al verkeerd bezig bent. Je moet jezelf niet gaan ontkennen, maar aan de slag gaan met de zaken die je eigen zijn.
Die relatie geeft je de voldoening, en die heb je met iemand anders. Om die relatie te krijgen, moet je iemand ánders zien te schaken. Die associatie is denk ik niet zo moeilijk te leggen, en ik denk dus dat er veel zullen zijn die het zo zien.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:28 schreef TheGame het volgende:
Die associatie heb ik totaal niet bij het woordje voldoening. Voldoening uit je leven halen doe je toch altijd voor jezelf, jij bent immers de enige die die voldoening zal voelen?
Bij een PUA is dit vooral gericht op vrouwen, waardoor hij naast persoonlijke ontwikkeling ook steeds beter wordt in de omgang met vrouwen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:33 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar ik ben hiermee geen PUA. Ik probeer mijzelf continue te ontwikkelen, dingen te doen die ik voorheen niet deed/anders deed.
Maar kom nu eens met steekhoudende argumenten wat betreft:
- Wat is het voordeel van de PUA t.o.v. voorgenoemd voorbeeld van mij?
- Waarom maakt een PUA zijn toekomstige relaties beter?
- Wat maakt jou een PUA, heb jij successtories van jezelf e.d.?
Ik snap je punt nog steeds niet helemaal... Die leuke relatie krijgen doe je uiteindelijk toch nog steeds voor jezelf, ook al heb je er eerst iemand anders voor nodig? Je partner moet natuurlijk ook voldoening uit de relatie halen, maar dan nog, een relatie begin je wel samen maar in de eerste plaats voor jezelf en niet voor iemand anders.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:39 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Die relatie geeft je de voldoening, en die heb je met iemand anders. Om die relatie te krijgen, moet je iemand ánders zien te schaken. Die associatie is denk ik niet zo moeilijk te leggen, en ik denk dus dat er veel zullen zijn die het zo zien.
Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik de laatste tijd afdwing bij mijzelf, heeft o.a. bovenstaand effect. Ik stel mijzelf niet alleen als doel beter met vrouwen om te gaan, ook op dat gebied , maar ook met mannen. Het hele sociale gebeuren bij elkaar, thuis, bij het uitgaan, op mn werk. Dat maakt mij een completer mens. Maar ik ben ook bezig met bijvoorbeeld meer initiatief leren nemen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:40 schreef TheGame het volgende:
[..]
Bij een PUA is dit vooral gericht op vrouwen, waardoor hij naast persoonlijke ontwikkeling ook steeds beter wordt in de omgang met vrouwen.
Zijn toekomstige relaties zijn beter omdat hij geen genoegen neemt met een relatie die niet aan zijn eisen voldoet (wat die eisen ook mogen zijn).
Ik ben er pas een aantal maanden mee bezig, dus zou mezelf zeker geen PUA durven noemen.
Jouw perspectief is ook eng naar mijn mening, jezelf helemaal modelleren zodat je succes hebt bij vrouwen, op je werk etc.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Flow. het volgende:
Kom maar met de kritiek en met de perspectieven die jullie hebben, ik ben ongelofelijk benieuwd naar wat jullie vinden van mijn perspectief.
Dan zitten we op dezelfde golflengte, alleen zal het succes bij vrouwen dan iets langzamer gaan, maar als dat geen prioriteit is is dat geen probleem natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ontwikkeling die ik de laatste tijd afdwing bij mijzelf, heeft o.a. bovenstaand effect. Ik stel mijzelf niet alleen als doel beter met vrouwen om te gaan, ook op dat gebied , maar ook met mannen. Het hele sociale gebeuren bij elkaar, thuis, bij het uitgaan, op mn werk. Dat maakt mij een completer mens. Maar ik ben ook bezig met bijvoorbeeld meer initiatief leren nemen.
Ik heb niet nodig dat ik mijzelf ga verdiepen in het PUA zijn bijvoorbeeld. Ik zie dat voordeel niet, omdat ik met datgene wat ik nu doe ga bereiken wat ik moet bereiken, en ik ook bijvoorbeeld op relationeel niveau een beter mens word. Ik neem zowiezo geen genoegen aan een relatie die niet aan bepaalde eisen voldoet, ik ben in dat opzicht niet anders dan de PUA die jij omschrijft.
Kijk eens op VH1 naar de serie "the pick up artist" misschien overtuigt je dat. In die serie leiden ze Nerds op tot Pua's in een van de eerste afleveringen doen de "leraren" even voor hoe het moet. Als je ook op het eind van de serie ziet hoe goed die nerds zijn geworden dat is best indrukwekkend. Alhoewel je natuurlijk zou kunnen zeggen dat het in scene is gezet als je erg sceptisch bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:23 schreef solaire het volgende:
[..]
Ik ben niet cynisch over vrouwen versieren en dat houding en gedrag je kansen significant kunnen vergroten, daar ben ik zelf maar al te bewust van, echter als iemand daadwerkelijk gelooft dat je 80-90% van de vrouwen ermee kan versieren kijk ik daar wel cynisch naar. Stap 1 van vrouwen versieren is door hebben wie ervoor open staat en wie niet. je stapt nooit op een willekeurige meid af.
En als dat wel zo is dan mogen ze dat wel eens uitleggen aan de hand van voorbeelden die niet uit een boek afkomstig zijn.
Dat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Copycat het volgende:
Het komt allemaal zo rigide en emotieloos over. Where is the fun in it all?
Jij weet eindelijk een pakkend antwoord neer te zetten. Wat jij dus zegt: een PUA legt zich toe op het leren van de sociale rules, om snel vriendschappen te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Flow. het volgende:
Jo Fokkers,
Ik kom hier net binnenlopen maar ik zie dat de discussie al aardig verhit is.
Aan de rechterkant van de kamer staat een groep niet al te shabby uitziende sceptici te schreeuwen naar de aan de linkerkant staande gepeacockte mooiboys.
Eigenlijk wil ik het als volgt brengen. In het sociale spel zijn er ongelofelijk veel principes die mensen onderbewust hanteren om met anderen om te gaan en ze te beoordelen. Pick-up is een ervaringswetenschap waarin geprobeerd wordt die regels zo pragmatisch en duidelijk mogelijk te modelleren, zodat wij wetenschappers der verleidkunst in onze lange witte jassen weten wat wij moeten doen om de reactie te krijgen die we willen. En het werkt. Ik denk dat iedereen het daar over eens kan zijn, want het gedrag van mensen is zeker te modelleren.
Dan nu vraagstuk twee, het scepticisme jegens goede resultaten en het nut van het bestuderen van de verleidkunst. Door wat ik heb geleerd maak ik degenen om me heen een stuk gelukkiger en ik kan veel sneller dan vroeger vertrouwensrelaties opbouwen. Tegelijkertijd heb ik ook geleerd mijn grenzen te bewaren. We zijn het er over eens dat dat een goed punt is.
Het enige vraagstuk waar we het dus over kunnen hebben is of het wel oprecht en authentiek is om te gebruiken wat je hebt geleerd in de omgang met anderen. Eerlijk gezegd is dit ook een ongelofelijk moeilijk iets, want het klopt dat ook ik 'technieken' loslaat op mensen om te krijgen wat ik wil. In de ideale situatie uit iedereen gewoon precies hoe hij zich voelt en is hij ongelofelijk oprecht. Dat voelt echt heerlijk. In een wereld zonder pick-up zijn we echter ook al constant bezig met nadenken over hoe we dingen aan anderen moeten brengen, over hoe we vrienden kunnen maken, hoe we in onze relaties staan. Ook in het werk kun je niet altijd alles tegen iedereen zeggen. Dat is onprofessioneel. Pick-up en het bestuderen van sociale dynamica leert ons ons vloeiender gedragen in dit soort situaties en dat is voor iedereen goed, voor degene met wie je omgaat én voor jezelf.
Kom maar met de kritiek en met de perspectieven die jullie hebben, ik ben ongelofelijk benieuwd naar wat jullie vinden van mijn perspectief.
Dat kan en je moet natuurlijk ook nooit iets doen waar je jezelf neit lekker bij voelt. Maar dit is gewoon een prcoes van jezelf constant verbeteren en niet jezelf beter voordoen maar ook daadwerkelijk veranderen,quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jouw perspectief is ook eng naar mijn mening, jezelf helemaal modelleren zodat je succes hebt bij vrouwen, op je werk etc.
Sorry hoor, maar ik ben liever gewoon mezelf, inclusief vrouwen-flaters, en zeggen op het werk wat ik denk ongeacht de consequenties.
Wat is er niet leuk aan uitgaan, een tiental vrouwen aanspreken en stuk voor stuk wat aan hun avond toevoegen? Niet alleen is het ontzettend leuk om te doen, maar je leert er ook nog een hoop van.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Copycat het volgende:
Het komt allemaal zo rigide en emotieloos over. Where is the fun in it all?
De menselijke persoonlijkheid is niet rigide maar ontzettend dynamisch. De dag dat je stopt met jezelf ontwikkelen en groeien kun je in principe beschouwen als je vervroegde sterfdatum.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dat.
En wat ik eigenlijk nog helemaal niet gelezen heb, in de liefde is het (vind ik) toch zo dat je iemand moet vinden die van je gaat houden om wie je bent, en niet om wie je bent geworden door allerlei zelfhulp-boeken ?
Nu komt toch de scepticus in mij weer naar boven. Ik geloof écht niet dat iemand vrouwen aanspreekt met het doel iets toe te voegen aan hún avond. Altruisme bestaat niet. Je doet het voor jezelf.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef TheGame het volgende:
Wat is er niet leuk aan uitgaan, een tiental vrouwen aanspreken en stuk voor stuk wat aan hun avond toevoegen? Niet alleen is het ontzettend leuk om te doen, maar je leert er ook nog een hoop van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |