abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73710718
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef Copycat het volgende:
Maar die Mystery zie ik zijn charm ook nog wel worken. Iets wat een huis-, tuin- en keukennerd volgens mij nooit soepeltjes onder de knie krijgt.
Mystery is anders wel de grondlegger van het hele PUA gebeuren, hij is de grondlegger van de theoriën waar nu nog op voortgeboorduurd wordt en is dus ook 1 van de eerste die alles zo uitgebreid is gaan analyseren. Verder is Mystery is ook een geval apart, hij leeft echt totaal in zijn eigen wereldje. Ik en een vriend van me kwamen hem toevallig tegen in LA. Na: "Hey, nice to meet you." begon hij ongevraagd meteen een heel theoretisch verhaal af te steken van wat allemaal moesten doen etc. Terwijl wij alleen maar dachten: "Waarom vertelt hij dit?" We willlen alleen maar een paar tips voor de beste uitgaansgelegenheden in San Diego en San Francisco. Na zijn verhaal afgestoken te hebben kon hij ons daar gelukkig ook aan helpen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:03:44 #252
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73710817
Wauw.. je kon dus gelijk zijn 'brain picken' ? Ik lees net dat anderen daar grof geld voor moeten neerleggen
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:04:31 #253
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73710852
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:54 schreef HgN-ex het volgende:
Andere vraag. Wat is dan volgens jullie de way to succes voor een basic nerd? En met succes bedoel ik dan echt voor hem de perfecte meid te vinden Is dat uberhaupt te bewerken? Of valt daaraan te werken?
De nerd moet zich gewoon in het sociale leven begeven, en zich aanleren mensen aan te spreken. Zal de eerste keren niet zo vlot lopen, maar men leert door te doen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:04:34 #254
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73710854
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:53 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik bedoel ze moeten toch ook de kans krijgen om te leren en ook een zelfzekerder type te worden.
Als je een meid aanspreekt zal het vaker niet dan wel wat worden. Er moet wel een klik zijn. Als je na een afwijziging in een hoekje gaat zitten huilen leer je het nooit in ieder geval. En ja, je zult zeker afgewezen worden.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:05:45 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710895
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:01 schreef TheGame het volgende:

Mystery is anders wel de grondlegger van het hele PUA gebeuren, hij is de grondlegger van de theoriën waar nu nog op voortgeboorduurd wordt en is dus ook 1 van de eerste die alles zo uitgebreid is gaan analyseren.
En waar hij lekker aan verdient ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_73710918
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:03 schreef Schenkstroop het volgende:
Wauw.. je kon dus gelijk zijn 'brain picken' ? Ik lees net dat anderen daar grof geld voor moeten neerleggen
Het was ook maar een gesprekje van 5 minuten, hij gaat echt niet gratis een uur lang met een stel vreemden over pick-up praten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:07:20 #257
254545 lichtekooi
niet zwaar dus.
pi_73710933
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:53 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik bedoel ze moeten toch ook de kans krijgen om te leren en ook een zelfzekerder type te worden.
En dan moet je als vrouw dus iets met iemand doen die je niet ziet zitten? Om een man zekerder te maken?
je kan kijken of je een gewone vriendin hebt waar je mee mag oefenen of bij vreemden en dan niet na 2 afwijzingen opgeven maar doorgaan. Maar dat doen mannen zoals jij niet want die halen iets uit dat zelf medelijden. Niet teveel moeite hoeven doen of aan je zelf hoeven werken dat is ook niet leuk om te doen.
Een lichtekooi is een wat oudere benaming voor een vrouw van lichte zeden, oftewel een prostituee.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:07:57 #258
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73710959
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

En dus moeten vrouwen maar social workers worden?
"social workers"?
nee gewoon proefkonijn. en so what ik keur dat wel goed. Jij niet natuurlijk maar, ik wel
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:08:41 #259
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73710991
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef Schenkstroop het volgende:
"social workers"?
nee gewoon proefkonijn. en so what ik keur dat wel goed. Jij niet natuurlijk maar, ik wel
Misschien moet je dan even wat geld op de wallen gaan besteden.
pi_73711046
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

En waar hij lekker aan verdient ...
Klopt, maar in principe is hij gewoon een redelijk intelligente autist die zichzelf sociale trucjes heeft aangeleerd. Zo komt hij in ieder geval op mij over.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:12:29 #261
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73711125
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:10 schreef TheGame het volgende:

Klopt, maar in principe is hij gewoon een redelijk intelligente autist die zichzelf sociale trucjes heeft aangeleerd. Zo komt hij in ieder geval op mij over.
En je denkt niet dat dit imago zorgvuldig is opgebouwd om jongens het gevoel te geven dat ook zij kunnen veranderen in een Mystery?
Dat idee heb ik namelijk heel sterk als ik hem te werk zie. Te Slick Rick.
pi_73711135
Neil Strauss ook gezien?
Btw, zouden vrouwen PUArtists niet hard doorzien nu als ze van het gedachtegoed kennis hebben genomen?
My fantastic all time high life..
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:13:41 #263
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73711165
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:12 schreef Copycat het volgende:
En je denkt niet dat dit imago zorgvuldig is opgebouwd om jongens het gevoel te geven dat ook zij kunnen veranderen in een Mystery?
Tuurlijk. Het is gewoon puur marketing. Van Nerd naar Tom Cruise in 10 makkelijke stappen. Koop nu!
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:14:31 #264
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_73711194
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:10 schreef TheGame het volgende:

[..]

Was hij niet ondertussen jou aan het versieren
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:15:09 #265
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73711221
Maar! Als het je helpt om meer zelfvertrouwen te krijgen in omgang met het andere geslacht: More power to ya!
Ik geloof enkel niet zo in het altruïstische plaatje.
pi_73711288
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, want hij heeft al zijn informatie in het begin jarenlang gratis gedeeld op internetfora toen hij zelf bezig was om 'goed' te worden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:17:56 #267
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73711316
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef lichtekooi het volgende:

[..]

En dan moet je als vrouw dus iets met iemand doen die je niet ziet zitten? Om een man zekerder te maken?
Huh waar zeg ik dat? Je moet toch gewoon jezelf blijven als vrouw. Gewoon een vervelend wijf in een bar ofzo dat dr eigen ding doet en aandacht loopt te zoeken. Er wordt toch nergens gevraagd dat je geforceerd 1 op 1 iemand te woord moet staan als bij een assertiviteits-training ofzo?

Trouwens wat vinden jullie van 'spreekvaardigheid in het openbaar' en dat soort cursussen meer. Werken die? Daar leer je toch ook kleine dingen als houding en hoe jeje stem moet gebruiken voor een beter resultaat enzo. Zodat je de aandacht beter houdt en dergelijke. zouden deze cursussen dan ook maar verboden moeten worden omdat het maar nep is "je moet jezelf zijn", werkt dat?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:18:56 #268
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711351
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:25 schreef Disorder het volgende:

[..]

Is de wens een chickmagnet te worden sowieso niet verbonden aan emotionele leegte?
Ik zie het verband tussen die twee eigenlijk niet.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:20:36 #269
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_73711411
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:12 schreef HgN-ex het volgende:
Btw, zouden vrouwen PUArtists niet hard doorzien nu als ze van het gedachtegoed kennis hebben genomen?
Kennelijk doet een goede PUA dat zo, dat die vrouw het niet eens doorheeft dat hij ermee bezig is. Althans, dat begreep ik eerder in dit topic.

Ik zou zélf ook denken dat vrouwen dat best door zouden moeten hebben, maar then again: ik heb ook mannen gadegeslagen die vrouwen op een bleeding obvious manier aan het slijmpaaien waren, wat die vrouwen kennelijk óf wel prima vonden óf toch echt niet doorhadden.

Het is die aandacht die ze krijgen, waardoor ze de rest vergeten, lijkt het wel.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:20:56 #270
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711420
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Waarom krijgen "huis tuin en keuken nerds" dan bij voorbaat geen kans van jou om iets te leren?
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:07 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

"social workers"?
Je bent jezelf aan het tegenspreken. Verwijt je haar nou wèl of niet dat ze voor haar (< disclaimertje ingevoegd je weets) onaantrekkelijke mannen afwijst of niet?
pi_73711511
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:18 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik zie het verband tussen die twee eigenlijk niet.
Waarom zou je iets willen hebben dat je niet hebt? Een vriend van me doet er alles aan om zijn 'grootse' imago in stand te houden. Als ik om 3 uur 's nachts thuis ben gekomen is hij een uur later pas naar huis gegaan. Als ik x bier heb gedronken heeft hij er 5 meer gehad. Als ik met dat meisje heb gepraat, heeft hij er al eens meer geneukt. Veel meisjes geloven hem en vinden hem ook echt aantrekkelijk. Maar dat zijn vaak niet echt de slimste types.

Hoe dan ook. Hij wil iets hebben. Hij heeft behoefte aan dat imago. Zonder dat imago voelt hij iets wat hij nu niet voelt. Daar gaat het om.
pi_73711520
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Kennelijk doet een goede PUA dat zo, dat die vrouw het niet eens doorheeft dat hij ermee bezig is. Althans, dat begreep ik eerder in dit topic.

Ik zou zélf ook denken dat vrouwen dat best door zouden moeten hebben, maar then again: ik heb ook mannen gadegeslagen die vrouwen op een bleeding obvious manier aan het slijmpaaien waren, wat die vrouwen kennelijk óf wel prima vonden óf toch echt niet doorhadden.

Het is die aandacht die ze krijgen, waardoor ze de rest vergeten, lijkt het wel.
Vrouwen zijn niet dom hoor. Ze weten heus wel dat als een kerel hen in een uitgaansgelegenheid aanspreekt dat daar dan in 90% van de gevallen bijbedoelingen achter zitten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:25:42 #273
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_73711608
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Trouwens wat vinden jullie van 'spreekvaardigheid in het openbaar' en dat soort cursussen meer. Werken die? Daar leer je toch ook kleine dingen als houding en hoe jeje stem moet gebruiken voor een beter resultaat enzo. Zodat je de aandacht beter houdt en dergelijke. zouden deze cursussen dan ook maar verboden moeten worden omdat het maar nep is "je moet jezelf zijn", werkt dat?
Alleen al om het placebo effect werkt het.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:23 schreef TheGame het volgende:
Vrouwen zijn niet dom hoor. Ze weten heus wel dat als een kerel hen in een uitgaansgelegenheid aanspreekt dat daar dan in 90% van de gevallen bijbedoelingen achter zitten.
Inderdaad. En dus lukt het je echt niet als die vrouw je eigenlijk gewoon absoluut niet aantrekkelijk vindt.
pi_73711633
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de wens die persoon te hebben de wens om hem vanwege vooraf ingestudeerde technieken af te wijzen als het ware overruled op dat moment.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:30:11 #275
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_73711787
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:23 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarom zou je iets willen hebben dat je niet hebt?
Ehm, bedoel je nou "als je het nooit kan krijgen" of iets anders? Ik wil namelijk heel graag een nieuwe TV, omdat ik een oud klotekreng heb. Maar als je zegt van; chickmagnet zijn met een grafkop en een lijf als Quasimodo ok, dan volg ik je. Al kan je dan nog beargumenteren dat het de uitstraling is.
quote:
Een vriend van me doet er alles aan om zijn 'grootse' imago in stand te houden. Als ik om 3 uur 's nachts thuis ben gekomen is hij een uur later pas naar huis gegaan. Als ik x bier heb gedronken heeft hij er 5 meer gehad. Als ik met dat meisje heb gepraat, heeft hij er al eens meer geneukt. Veel meisjes geloven hem en vinden hem ook echt aantrekkelijk. Maar dat zijn vaak niet echt de slimste types.
Nee, maar dat is denk ik niet de definitie van chickmagnet die je hier bedoelt, al zie ik wel de parallelen. Maar stel je je dat ten doel dan? Ik wil ook wel meer neuken, zuipen en later thuis komen (want ik heb ook vrienden die zo patsen). Daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar dat betekent niet dat ik met dezelfde vrouwen thuis moet komen.
quote:
Hoe dan ook. Hij wil iets hebben. Hij heeft behoefte aan dat imago. Zonder dat imago voelt hij iets wat hij nu niet voelt. Daar gaat het om.
Sure, fair enough. Maar dat is imago, vandaar dat-ie zo opschept. En een chickmagnet zijn betekent niet dat je gelijk emotioneel leeg bent. Laat ik mezelf even een chickmagnet noemen voor het gemak. Dat zijn, betekent niet dat ik leeg of dom of opschepperig of vervelend ben, laat staan dat ik niet de slimste types aantrek. Slimme vrouwen vallen ook op leuke mannen. En mannen zoals de vriend die jij beschrijft gaan misschien wel voor de "score", maar volgens mij gaan de mensen hier die "chickmagnet" willen worden, daar niet voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')