Het is ook niet altijd even gemakkelijk om te begrijpen wat vrouwen bedoelen, zeker bij ongeschreven communicatie. Zeker als mensen pdd-nos hebben worden de ongeschreven communicatie en stille hints moeilijk en misschien helemaal niet opgevangen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nog even dit haha. Heeft een hele hoop pijnlijke ervaringen gekost maar ik ben zooo blij dat ik er met mijn 22e achter ben gekomen en niet 10 jaar later.
En juist om niet voor pijnlijke teleurstellingen komen te staan zeg ik nu gewoon dat ik íets verwacht voor valentijnsdagHet leverde niets op om stille hints uit te delen en vervolgens niet te krijgen wat je wilt.
Doet me denken aan die scene van mr bean dat zijn vriendin een ring ziet, en hij denkt dat ze een schilderij wilt dat achter de ring ligt. Kennen jullie die?
Wat ben je de andere deel van de tijd dan?quote:
Dan ben ik "gewoon".quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat ben je de andere deel van de tijd dan?
Ik ben altijd gewoonquote:
Ik geloof je niet dus ik stap uitquote:
Die snap ik weer even niet.. Dat zijn ze toch ook?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:14 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Hoewel ik je niet ken, misschien zie je mensen met pdd-nos of een zwaardere vorm van autisme
als volwaardige mensen.
Hartelijk dank, als zelfs jullie het zelf al niet weten...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:33 schreef Troel het volgende:
Heren, maak je niet druk. Zelfs de gemiddelde vrouw weet zelf niet hoe ze in elkaar steekt
Dit dus. Weinig zelfvertrouwen, terwijl anderen vaak toch wel tegen je opkijken. Verder loop je rustig door de straat, je merkt wel dat vrouwen naar je kijken maar je vraagt je af waarom. Om 10 minuten later er achter te komen waarom, maar ja, te laat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk een beetje van beide. Mijn zelfvertrouwen is best wel laag eigenlijkik vraag mijzelf wel af wat andere in mij zien eigenlijk. Dat begrijp ik nooit.
Overigens heb ik sinds kort contact met een leuke vrouw. Volgende week hebben wij weer wat afgesproken
Hoe mij dat gelukt is weet ik eigenlijk ook niet. Het ging gewoon vanzelf.
![]()
Overingens is toch elke vrouw andersEn wat Troel zegt klopt ook
NT'ers hebben natuurlijk ook veel problemen, maar het maken en vooral onderhouden van contacten is iets wat specifiek bij autisten erg moeilijk is of veel moeite kost.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha troel ik weet dondersgoed hoe ik in elkaar steek hoorDaar niet van
Mmm ben het niet met je eens wat betreft flirten. Ik houd er niet van, omdat ik óók niet weet hoe ik ze moet interpreteren. Is het gemeent, is er echte interesse of zien jongens een lekker ding die ze op hun lijstje willen zetten? En als de interesse echt is, is dit langdurig of tot ze een ander leuk koppie tegen komen? Nee, ik heb liever recht voor zijn raap eerlijkheid. Zo heb ik mijn ex leren kennen, heb hem bij de eerste ontmoeting verteld dat ik m leuk vond en of ie wat wilde drinken.
Je begrijpt mijn stelling toch iets verkeerd vrees ik. Wellicht heb ik m door m niet opnieuw aan te halen, in de verkeerde context geplaatst. Ik vroeg mij in zijn algemeenheid af of het probleem met contacten leggen, relationeel of anderszijds, vooral aan autisme lag of voor een deel aan autisme en voor een deel aan nare ervaringen. Geldt dus zowel voor mannen als voor vrouwen, wanhopig of niet, in diverse situaties
klikquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:17 schreef Labjas het volgende:
Wat is de bedoeling van dat tweede plaatje in de OP?
Als ik "in the box" zeg ben ik autistisch?
Dan moet je 'The Manual' door Steve Santagati maar eens lezenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dit dus. Weinig zelfvertrouwen, terwijl anderen vaak toch wel tegen je opkijken. Verder loop je rustig door de straat, je merkt wel dat vrouwen naar je kijken maar je vraagt je af waarom. Om 10 minuten later er achter te komen waarom, maar ja, te laat.
Overigens, veel plezier en succes
quote:written manual on the way men think, act and date. Santagati, former model, serial dater and true bad boy come clean, gives women insightful information into the male mind using examples from his own dating experiences. The Manual encourages women to get to know the men they date and accept and acknowledge the way that they think. While it is characteristic for bad boys to be secretive, Santagati opens up and lets us know what all bad boys are thinking. He explains why men do the things that they do and why, after all the fuss women make over them, they are so appealing.
Hmmm, dat boek geeft vrouwen tips over hoe mannen denken? Daar heb ik als man dus weinig aan, ik weet redelijk aardig hoe ik denk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:36 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dan moet je 'The Manual' door Steve Santagati maar eens lezen
[..]
Dat begreep ik wel, dat het slechts een voorbeeld was van de valentijnskaartjes. Ik denk ook niet dat iemandquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Die snap ik weer even niet.. Dat zijn ze toch ook?![]()
ooh ja mijn post was geen verzoek om valentijnskaartjes, al zijn die áltijd leuk om te krijgen natuurlijk
Maar gewoon om aan te geven.. hoe ik zelf denk..
Heb het in het verleden inderdaad gehad, met mijn ex. Dat ik nee zei en ja bedoelde. En me dan irriteerde als de hint niet werd gepakt. Maar dan bedacht ik later, ja wat wíl ik nou, ik zeg toch zelf nee, moet blij zijn dat er zo goed geluisterd wordt! En eerlijk gezegd is het vermoeiend hoorbij houden wat je zegt en wat je bedoeld. En daarom heb ik besloten gewoon te zeggen wat ik denk zonder moeilijk te doen. Lekker recht door zee, lekker makkelijk
op fok of door instellingen?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:06 schreef Troel het volgende:
Wel jammer dat er dus compleet geen aandacht gegeven wordt aan zo'n dag.
Als ik niet zo moe was geweest had ik ook gegaan. Volgende keer ben ik er misschien weer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:57 schreef sempron2400 het volgende:
Deze avond ben ik bij de autismesoos geweest.
Helaas merkte ik tijdens een driegesprek dat ik er helemaal niet tussenkwam. Ik vond het een beetje jammer om als medewerker bij een ministerie buiten de boot te vallen (ik heb verder niet echt iets gezegd over mijn werk of zo). Maar hij kon er ook niet echt iets aan doen, dat de mannelijke groepsgenoot maar met één persoon wilde praten (overprikkeling). Dat ik langzaam praatte was voor hem moeilijk. Er waren ook positieve kanten; mijn eerste indruk was dat de bezoekers vrij goed in het leven staan en ik heb weer eens een spel gespeeld.
Dankjequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dit dus. Weinig zelfvertrouwen, terwijl anderen vaak toch wel tegen je opkijken. Verder loop je rustig door de straat, je merkt wel dat vrouwen naar je kijken maar je vraagt je af waarom. Om 10 minuten later er achter te komen waarom, maar ja, te laat.
Overigens, veel plezier en succes
Vreemd wel of je wild bent weet ik nietquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 09:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Misschien ben ik in februari geen wildvreemde meer haha
Maar goed ik vind valentijnsdag overigens complete hypocrisie, alsof je op de 14e meer van iemand houdt dan op de 13e of 15e. Dat terzijde.
In mijn voorstelpost gaf ik al aan dat ik een enorme flapuit benIk zal er op letten maar ik denk dat jullie er ook aan moeten wennen, water bij de wijn
Is wel langs gekomen hier, maar begraven onder andere posts.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:10 schreef Feestkabouter het volgende:
Ik heb even de posts van de afgelopen week doorgekeken (ook in het vorige deel), maar niets gezien over dit:
"Elk jaar is op 10 oktober de Landelijke Dag Psychische Gezondheid. Een dag waarop wereldwijd aandacht wordt besteed aan een thema binnen de psychische gezondheidszorg.
....
Tijdens de Landelijke Dag Psychische Gezondheid staat dit jaar het thema Autisme centraal. Kijk op onze site voor meer informatie over autisme."
http://www.psychischegezondheid.nl/landelijkedag
Of:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=landelijke+dag+autisme+10+oktober
op zich ga ik er niks bijzonders mee doen vandaag (Asperger, bekend sinds kleine 2 jaar), maar misschien voor anderen interessant.
er zijn op enkele plekken wel wat dingen te doen, vriendin van me (die pas sinds een paar maanden van haar Asperger weet en nog ontdekkende is) gaat wel op pad vandaag.
heb ik net 1 dag te weinig teruggekekenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:24 schreef Stupendous76 het volgende:
Is wel langs gekomen hier, maar begraven onder andere posts.
Waar wordt de serie uitgezonden?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:06 schreef TheVotary het volgende:
Voor de deelnemers aan dit topic met gevoel voor humor en niet al te lange tenen. Er is in Amerika een serie van start gegaan genaamd 'Community' waarin 1 van de hoofdrolspelers iemand is met Asperger. Ik lig elke keer weer dubbel om die gast.![]()
http://www.nbc.com/community/quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:11 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Waar wordt de serie uitgezonden?
Ik kijk soms (on)bewust mensen niet aan. Maar als ze zeggen kijk mij aan dan kijk ik ze wel aan. Alleen soms vind ik het prettiger om ze niet aan te kijken en mijn te concentreren op het gesprek ipv het gezicht.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:51 schreef DeepChord het volgende:
Beste mensen. Even een vraag van een totaal andere orde:
Het schijnt een van de problemen bij autisme moeite met oogcontact te zijn. Nou heb ik daar zelf lang niet altijd last van, en meestal kan ik mensen gewoon goed aankijken. Maar af en toe doet het soort van pijn aan mijn ogen en voelt het gewoon ronduit vervelend om iemand aan te kijken.
Hoe manifesteert dat zich nou bij jullie (als er überhaupt al sprake van is), want ik vraag me af of wat ik ervaar nou met autisme samenhangt of het "gewoon" een kenmerk is dat bij mij hoort.
...before I came to this school shaped toilet.quote:
Maar als zo iemand zegt "Kijk mij aan!" en je doet het dan ook, voelt het dan niet vervelend ofzo?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik kijk soms (on)bewust mensen niet aan. Maar als ze zeggen kijk mij aan dan kijk ik ze wel aan. Alleen soms vind ik het prettiger om ze niet aan te kijken en mijn te concentreren op het gesprek ipv het gezicht.
Ik krijg dan echt dat kleinerende beeld van mijn moeder van vroeger terug..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:00 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Maar als zo iemand zegt "Kijk mij aan!" en je doet het dan ook, voelt het dan niet vervelend ofzo?
Ja dan kijk ik die persoon aan. Dat is wel vervelend.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:00 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Maar als zo iemand zegt "Kijk mij aan!" en je doet het dan ook, voelt het dan niet vervelend ofzo?
Ik kijk altijd naar de mond, en af en toe ff oogcontact maken. Soms ook naar het gezicht in het algmeen. Ondertussen laten zien dat je het snapt door te knikken etceteraquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:51 schreef DeepChord het volgende:
Het schijnt een van de problemen bij autisme moeite met oogcontact te zijn. Nou heb ik daar zelf lang niet altijd last van, en meestal kan ik mensen gewoon goed aankijken. Maar af en toe doet het soort van pijn aan mijn ogen en voelt het gewoon ronduit vervelend om iemand aan te kijken.
Hoe manifesteert dat zich nou bij jullie (als er überhaupt al sprake van is), want ik vraag me af of wat ik ervaar nou met autisme samenhangt of het "gewoon" een kenmerk is dat bij mij hoort.
Sowieso wel een goede methode ja, naar de mond kijken bijvoorbeeld. Bij het geven van een presentatie wordt meestal een soortgelijke aanbeveling gedaan als je daarbij last van zenuwachtigheid hebt: naar het voorhoofd kijken in plaats van naar de ogen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:38 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik kijk altijd naar de mond, en af en toe ff oogcontact maken. Soms ook naar het gezicht in het algmeen. Ondertussen laten zien dat je het snapt door te knikken etcetera
Lijkt me wel vervelend, als iemand concludeert dat je hem/haar niet aankijkt en dan zo vermanend zegt "waarom kijk je mij niet aan?!". Dan wordt het misschien nog wel moeilijker ineens wél te kijken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja dan kijk ik die persoon aan. Dat is wel vervelend.Vaak heb ik niet eens door dat ik de ander niet aan kijk. Tot dat die ander het tegen mij zegt.
Dat is precies de reden waarom ik nooit zal zeggen dat iemand mij aan moet kijken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:09 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Lijkt me wel vervelend, als iemand concludeert dat je hem/haar niet aankijkt en dan zo vermanend zegt "waarom kijk je mij niet aan?!". Dan wordt het misschien nog wel moeilijker ineens wél te kijken.
Ja dat is zo. Maar het gebeurd ook niet vaak.(gelukkig) Meestal kijk ik gewoon in de richting van de persoon die praat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:09 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Lijkt me wel vervelend, als iemand concludeert dat je hem/haar niet aankijkt en dan zo vermanend zegt "waarom kijk je mij niet aan?!". Dan wordt het misschien nog wel moeilijker ineens wél te kijken.
ik kijk (net als DeHovenier) naar het gezicht in het algemeen. naar ogen en mond afwisselend, of (als je niet te dichtbij bent) je ziet beide tegelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:51 schreef DeepChord het volgende:
in The Big Bang Theory ligt de Asperger van 1 van de rollen er ook erg dik bovenop. Eerste serie is bij Veronica uitgezonden aantal maanden geleden, ik geloof dat ik 2 of 3 seizoenen gedownload heb, kan er erg om lachen (maar nog steeds niet alles gekeken).quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:06 schreef TheVotary het volgende:
Voor de deelnemers aan dit topic met gevoel voor humor en niet al te lange tenen. Er is in Amerika een serie van start gegaan genaamd 'Community' waarin 1 van de hoofdrolspelers iemand is met Asperger. Ik lig elke keer weer dubbel om die gast.![]()
Aha, het is je wel bevallen dus. Ik twijfel nog. Voor mij is het voor het educatieve, om de ‘autistische cultuur’ te leren kennen. Met een andere persoon had ik trouwens nog wel een aardig gesprek gehad. Is het trouwens vrij normaal dat mensen met autisme lang over zichzelf kunnen praten? Ik merk op forums dat sommige mensen met autisme heel lange levensverhalen schrijven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik niet zo moe was geweest had ik ook gegaan. Volgende keer ben ik er misschien weer.
Waarschijnlijk als je vaker komt kom je meer in contact met andere bezoekers.
Ik ga in ieder geval wel vaker naar die soos.
[..]
Dankje![]()
Inderdaad wat jij zegt.
Bij vrienden heb ik er over het algemeen geen last van, maar bij mijn vader dan soms weer wel. (wat verklaart kan worden door het feit dat ik jarenlang geen denderende relatie met hem gehad heb)quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:42 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
vraag: maakt het uit of het echt goeie bekenden zijn die je heel erg vertrouwt, of anderen?
misschien dat je bij de eerste groep sowieso al wat relaxter bent.
Blijkbaar wel dus. Dat autisten veel over zichzelf praten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:10 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Aha, het is je wel bevallen dus. Ik twijfel nog. Voor mij is het voor het educatieve, om de ‘autistische cultuur’ te leren kennen. Met een andere persoon had ik trouwens nog wel een aardig gesprek gehad. Is het trouwens vrij normaal dat mensen met autisme lang over zichzelf kunnen praten? Ik merk op forums dat sommige mensen met autisme heel lange levensverhalen schrijven.
Komt dat misschien niet omdat het een mooi medium is om hele epistels over je leven te plaatsen? Het is nou eenmaal wat makkelijker om met een teksteditor een levensloop te verwoorden en daar af en toe wat dingen aan toe te voegen en te verwijderen die je niet helemaal bevallen. Vervolgens heb je het in een wip op een forum geplaatst.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:10 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik merk op forums dat sommige mensen met autisme heel lange levensverhalen schrijven.
Vandaar dat ik er niet tussen kom... ik kijk in het begin ook vaak even de kat uit de boom.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus. Dat autisten veel over zichzelf praten.
Dat was ook mijn inzet om maar die soos te gaan.
Ik vermoed dat het ook vooral als serie moet slagen, onderwerpen zijn van minder belang.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:19 schreef tijnbrein het volgende:
Dat ziet er leuk uit. Alhoewel ik denk dat het voor de meeste eerder pijnlijk herkenbaar is dan grappig. Voor mij ook denk ik.
Dan zie ik je de volgende keer welquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik er niet tussen kom... ik kijk in het begin ook vaak even de kat uit de boom.
Als ze echt vooral over zichzelf praten, dan besteed ik mijn tijd liever aan een buikdansfeestje of zo.
Vooralsnog denk ik wel dat de soos voor herhaling vatbaar is.
Dat is waarquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het ook vooral als serie moet slagen, onderwerpen zijn van minder belang.
En is het een goed boek?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:40 schreef DeHovenier het volgende:
Vanochted The Shining uitgelezen van Stephen King, was gisteravond tegen 7 uur begonnen en ik had hem om 4 uur 's ochtends uit
Ik ken beide niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:49 schreef DeHovenier het volgende:
Zeker, beter dan de film denk ik. Ik heb de film niet gezien, maar in het boek gaat het veel meer om wat het hotel met die Jack doet.
Sorry ik weet dat een gebrek heb aan algemene ontwikkelingquote:
quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sorry ik weet dat een gebrek heb aan algemene ontwikkeling
Dat heb je morgen zeker wel uitquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:12 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zometeen beginnen aan The Stand, die heeft 1200 pagina's![]()
Jammer ik ook alquote:
Het ligt er aan. Basisvaardigheden zijn naar mijn mening wel belangrijk. Treinreizen vallen daar in feite ook onder: je hoeft alleen maar een kaartje te kopen en te gaan zitten. Als je per se moet staan (bijvoorbeeld drukte in de spits), kan kan ik me nog wel voorstellen dat de trein minder prettig is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie ervaring, met het volgende?
Situatie: vroeger ging ik soms lange treinreizen maken. Nu weet ik, dat ik toen, altijd over mijn grenzen ben gegaan van wat ik aankon. Mijn moeder ziet graag gebeuren, dat ik het treinreizen weer ga doen, ook omdat ze mij dan niet, elk weekend van de groep, moeten ophalen.
Maar ik zie dat niet zo zitten. Maar ik denk: het is toch veel belangrijker dat ik nu heb geleerd mijn grenzen aan te geven, dan dat ik mij zelfstandig gedraag (terwijl dat heelveel ''kost''), en mijn eigen grenzen dan overschreid?
Ik weet dat ik in een (heel), andere situatie ben dan de users in dit topic. Maar het zou mooi zijn als jullie mij, konden helpen, hoe ik dit moet vertellen/uitleggen.
Niks zo irritant als dat!quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:07 schreef Cassandra87 het volgende:
ik heb de film wel gezien. Incl. een vriendin die om de haverklap zei, kijk uit, nu wordt t spannend
Ik moet toegeven dat ik er geen ervaring mee heb, omdat ik redelijk wat kan hebben qua drukte en impulsen. Maar hoe ben je er achter gekomen dat het veel kostte? Heb je dat zelf vastgesteld of samen met een "deskundige"?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Situatie: vroeger ging ik soms lange treinreizen maken. Nu weet ik, dat ik toen, altijd over mijn grenzen ben gegaan van wat ik aankon. Mijn moeder ziet graag gebeuren, dat ik het treinreizen weer ga doen, ook omdat ze mij dan niet, elk weekend van de groep, moeten ophalen.
Maar ik zie dat niet zo zitten. Maar ik denk: het is toch veel belangrijker dat ik nu heb geleerd mijn grenzen aan te geven, dan dat ik mij zelfstandig gedraag (terwijl dat heelveel ''kost''), en mijn eigen grenzen dan overschreid?
Ik weet dat ik in een (heel), andere situatie ben dan de users in dit topic. Maar het zou mooi zijn als jullie mij, konden helpen, hoe ik dit moet vertellen/uitleggen.
Ik denk dat jij al goed bezig bent door te jouw moeder te zeggen dat het treinreizen over jouw grenzen heen gaat. Jouw moeder wilt natuurlijk dat jij zelfstandig wordt. Dat wil jij ook neem ik aan. Maar door haar wens dat jij zelfstandig wordt gaat zij voorbij aan jouw problemen en over jouw grenzen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
en....quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:02 schreef Thrackan het volgende:
Topic hierVoor was vol gePost.
En? Eigenlijk niet heel veel, behalve dat ik nu toch wel erg sterk overweeg om op mezelf te gaan wonen. Heb een leuk huisje gezien en ik ben nu bezig om te kijken in hoeverre ik daar financieel gezien een bod op kan doen.quote:
Het was een verkapte TVP (terugvindpost)quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:54 schreef Cassandra87 het volgende:
he haha ik snap even niet hoe je van een volgepost topic op een eigen huisje komt, maar top! wat voor huisje, vertel! Maar ik denk dat je beter eerst een indicatie kunt hebben van wat je maandelijks kunt opbrengen alvorens je een bod uit brengt
Niet enorm ruim maar goed indeelbaar, en veel zon door de ramenquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Ah ok het is maandag, niet helemaal wakker.
Maar spannend joh! Ruim 3 kamer appartementje? Haha leuk, halverwege werk en thuis, als t goed is wordt dat dan jouw huis dus dan is die 2e niet zo belangrijk meer
Whoei ik heb trouwens een slachtoffer gevonden om Inglorious Bastards mee te zien dus ik ga een hele leuke avond tegemoet denk ik
Hey, ik gluurde, ik postte alleen vanuit beleefdheidquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:20 schreef Cassandra87 het volgende:
klinkt goed! Ga voor je duimen dat het rond komt.
Leuke omgeving ookDelft, Rotterdam.
Hihi maar koken en opruimen leer je snel genoeg hoor en anders gewoon af en toe een vriendin inschakelen
(ps wist je niets beters dan gluurpost?)
Dat is waar, maar ik loop al een tijdje op één klus vast en ik dacht dat ik daar wat scheve blikken over zou gaan vangen, maar dat viel gelukkig meequote:Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Denk dat iedereen dat wel een beetje heeft maar dat is normaal als je je inzet voor je werk. Ik ben toch ook altijd bang dat ik dingen niet goed doe terwijl ik de boel nog wel draaiende houd. Dus niets raars aan hoor.
Ik heb veel meer gluurders mensen zijn om de een of andere reden erg nieuwsgierig naar mij terwijl ik een doodnormaal saai meisje ben hihi
Inglorious Basterds heb ik vorige week nog gezien, goede filmquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb geen zin meer in werken.. Wel zin in vanavondgelukkig hoef ik nog maar een uurtje
Have funquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:11 schreef Cassandra87 het volgende:
jaaa iedereen die ik ken, had m al gezien, en nu had ik een gewillig slachtoffer gevonden dus ik ga straks richting de stad
Oooh ik ga veel te vaak naar de bios de laatste tijd
Oh vandaar je avatarquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee nooit alleen, vandaar dat ik ook niet altijd naar de bios ga.
oooh ik moest vandaag wel een beetje lachen, mijn stugge projectleider, had al eens wat over hem gezegd. Maar die is dus behoorlijk.. stug. Mijn collega luistert de hele dag door van die pop-trance-techno, lady gaga, en allerlei andere remixes. Dus ik heb haar vandaag gevraagd of ze de zender als-je-blieft een keer op arrow jazz kon zetten. Nou dat was dus eígenlijk not done, jazz muziekWaarop mijn projectleider uitroept, dát vind ik nou een enorm pluspunt, een vrouw die naar jazz luistert!
En vervolgens de vraag of ik soms ook saxofoon speel? Nee, niet spelen, wel luisteren, me luv de sax! hihi.
Metalquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:26 schreef DeHovenier het volgende:
Jazz vind ik zo zenuwmuziek, dan heb ik liever blues.
Ookquote:
De eerste ken ik niet. De laatste twee heb ik niet echt iets mee.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:30 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
OokKalmah
_MegadethJudas Priest
Kijk maar op m'n last.fm voor een overzichtje
The End maakt symfo-postmetal.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:37 schreef DeHovenier het volgende:
Ah, da's weer een ander soort metal
Kalmah is Melodic Death, Megadeth is Trash, Judas Priest is Heavy, en Iced Earth Heavy-Power achtig. Jij hebt meer met die sferische symfo-metal? Die namen die je opnoemt ken ik wel (behalve The End), maar de muziek ken ik niet. Opeth wel een beetje.
Ja keihardquote:
Megadeth is opzich wel leukquote:Op maandag 12 oktober 2009 20:10 schreef DeHovenier het volgende:
Er was laatst een topic van een gast die net Nirvana had ontdekt en dacht dat het een nieuw bandje was, en ook niet wist dat Cobain al dood was
Vind je dit nummer leuk?
Blackmetal vind ik dan weer niet leuk
Ik heb een paar albums het luisterd wel lekker weg af en toe.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:28 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb z'n hele discography gedownload
Welke albums heb je?quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb een paar albums het luisterd wel lekker weg af en toe.
Te veel bands om op te noemen zie Fobo voor een lijstje met bands.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:13 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Welke albums heb je?
Ik heb alles van Ac/DC, Alice Cooper, Amon Amarth, Axel Rudi Pell, Black Sabbath, Blind Guardian, Bob Dylan, Chuck Berry, Cream, Deep Purple, Dio, Golden Earring, Guns 'n Roses, Iced Earth, iron Maiden, Jimi Hendrix, Joe Satriani, Joe Stump, Judas Priest, Kalmah, Kamelot, Kiss, Korpiklaani, Led Zeppelin, Lordi, Lost Horizon, Lynyrd Skynyrd, ManOwar, Megadeth, Metallica, Motley Crue, Neil Young, Nirvana, Noumena, O.S.I., Opeth, ozzy Osbourne, Pain, Pink Floyd, Porcupine Tree, Prong, Queen, Radiohead, Rainbow, RHCP, Rory Gallagher, Saxon, Stratovarius, The Clash, The Eagles, Thin Lizzy, Treshold, Trivium, Twisted Sister, Van Halen en Yngwie Malmsteen
Idd een toffe film!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef Cassandra87 het volgende:
zooo weer thuis, ga morgen luisteren, iedereen slaapt al. Was een heel gezellig avondje, harde film hoor! maar wel tof
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:28 schreef ImMaxa het volgende:
*Persoontje met asperger meldt zich*
Hoi Aspergerquote:
Dat lijkt net zo'n dilemma uit de Simsquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
luistert en huivert allen..
Mijn stugge projectleider is on a roll. Hij was al behoorlijk, tsja.. Maar hij zeikt mijn collega's nu publiekelijk af. Ik zit er sterk aan te denken om hem er morgen op aan te spreken want volgens mij heeft hij het niet door, maar hij is behoorlijk gemeen.
en aan de ene kant is hij mijn projectleider en moet ik zwijgen, aan de andere kant wordt de sfeer steeds naarder en ben ik eigenlijk de enige die wel goed met hem kan opschieten. So what shall i do, mijn 'meerdere' respecteren of hem een hint geven dat dit niet te ver moet gaan?
Sims? Spelletje?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven Groningen
Nu toch wel, met dat plaatje wat ik je gafquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef Cassandra87 het volgende:
het spel ken ik welmaar ik snap de link niet
Probeer eerst een hint. Daarna kan je wel verder zien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn stugge projectleider is on a roll. Hij was al behoorlijk, tsja.. Maar hij zeikt mijn collega's nu publiekelijk af. Ik zit er sterk aan te denken om hem er morgen op aan te spreken want volgens mij heeft hij het niet door, maar hij is behoorlijk gemeen.
en aan de ene kant is hij mijn projectleider en moet ik zwijgen, aan de andere kant wordt de sfeer steeds naarder en ben ik eigenlijk de enige die wel goed met hem kan opschieten. So what shall i do, mijn 'meerdere' respecteren of hem een hint geven dat dit niet te ver moet gaan?
Misschien samen met je collega's duidelijk maken dat jullie het niet leuk vinden om zo te worden toegesproken. Samen sta je sterker.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:04 schreef Cassandra87 het volgende:
het punt is dus dat hij geen hints snapt, sarcasme en humor ook niet.
Dat is waarschijnlijk te subtiel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:08 schreef Autidude het volgende:
Even een opmerking maken dat het je opvalt dat de sfeer achteruit gaat.
Nu, succes danquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef Autidude het volgende:
Poehee, wat is er veel gepost hier zeg!
Morgenochtend heb ik een afspraak met de UWV arts.
Ze hebben mijn klacht goed opgepakt en nu gaat alles ook met "spoed" Ik ben erg benieuwd en
gespannen. Ik heb wel een mooie binnenkomer; ik heb overmorgen een gesprek om part-time post
te bezorgen voor DHL.
"e:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:24 schreef Thrackan het volgende:
Het valt me de afgelopen dagen steeds meer op dat tot nu toe elk aspect van mijn problemen passen in het plaatje van hoogbegaafdheid. Sinds dat de psych dat zo zijdelings een keer liet vallen is dat in mijn achterhoofd blijven spelen en zo langzamerhand bekijk ik steeds meer puzzelstukjes die hierin lijken te passen.
Zo ben ik zelfkritisch, perfectionistisch, kan ik me af en toe enorm ergeren aan mensen die een link die ik leg niet snappen en er daarom maar bot op reageren en kan ik me ernstig verdiepen als ik eenmaal een uitdaging heb gevonden die me interesseert.
Toen ik klein was fietste ik als een malloot door schoolstof heen, na de basisschool kreeg ik steeds meer het idee dat ik niet in "de groep" paste en ging ik dingen doen om daar wel in te passen. Dat leidde weer tot het andere extreme: ik ging lessen skippen, maakte huiswerk totaal niet (hoewel ik de stof toch wel snapte) en ben uiteindelijk zelfs blijven zitten op vakken die me niet interesseerden.
Vervolgens door gebrek aan interesse een HBO opleiding gestaakt na een half jaar, en "uiteindelijk" ben ik met een MBO diploma van school gekomen.
Toen ik mijn theorie van mijn rijbewijs haalde had ik voor het eerst sinds tijden weer eens het idee van "zie je wel, ik kan prima leren". Datzelfde idee had ik toen ik de afgelopen tijd een aantal tests heb gedaan bij PsyQ.
Tenslotte had ik vandaag een dringend probleem op mijn werk, waar ik me vervolgens als een idioot in gestort heb. Dat voelde best goed eigenlijkDus ik word alleen maar benieuwder of men daadwerkelijk het labeltje hoogbegaafd op me wil gaan plakken.
Volgens mij is hoogbegaafdheid het stukje wat zou moeten compenseren voor je autisme (zoals anderen goed zijn in getallen of feitenkennis)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:17 schreef Feestkabouter het volgende:
bij mij is het bij heel erg veel situaties ook een groot vraagteken: wat is nou mijn probleem, mijn hoogbegaafdheid of mijn Asperger?
en dan is er altijd dat ene element dat antwoord geeft op die vraag: mijn sterke dwangmatige gedrag maakt het toch echt Asperger, dat hoort niet bij hoogbegaafdheid.
en dan is er ook nog mijn hooggevoeligheid trouwens.
maar dan nog: in heel veel situaties denk ik echt dat andere mensen met een erg hoge intelligentie ook grote moeite hebben als ze moeten omgaan met de domheid van bijvoorbeeld een gemiddelde UWV-medewerker
Mag ik (uit nieuwsgierigheid en niet uit onbeleefdheid) wat opmerken? Is het gebrek aan inlevingsvermogen dan niet juist weer wel kenmerkend voor asperger bijv.?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:17 schreef Feestkabouter het volgende:
maar dan nog: in heel veel situaties denk ik echt dat andere mensen met een erg hoge intelligentie ook grote moeite hebben als ze moeten omgaan met de domheid van bijvoorbeeld een gemiddelde UWV-medewerker
omdat we het hier objectief proberen te bespreken vat ik het niet als onbeleefd opquote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:58 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Mag ik (uit nieuwsgierigheid en niet uit onbeleefdheid) wat opmerken? Is het gebrek aan inlevingsvermogen dan niet juist weer wel kenmerkend voor asperger bijv.?
Volgens mij heb jij juist de capaciteiten in handen om hem dat duidelijk te maken (vanwege jouw credits bij hem, plus jouw interpersoonlijke vaardigheden)!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd joh! Zie je er naar uit om een baan te hebben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef Autidude het volgende:
Poehee, wat is er veel gepost hier zeg!
Morgenochtend heb ik een afspraak met de UWV arts.
Ze hebben mijn klacht goed opgepakt en nu gaat alles ook met "spoed" Ik ben erg benieuwd en
gespannen. Ik heb wel een mooie binnenkomer; ik heb overmorgen een gesprek om part-time post
te bezorgen voor DHL.
Klopt, ik wacht nog op een diagnose. Ik ben ingestapt met het idee van ADD vanwege concentratieproblemen en eenzelfde situatie als mijn vader, die medicijnen krijgt voor ADD.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Mmm ik heb iets ontdekt, nog even aankijken of er een structuur in zit. Interessant zo
Thrackan help me even herinneren, jij wachtte nog op een officiele diagnose? Er waren er geloof ik 2 met een blauw plaatje en weet niet meer wie wat tikte. Vergeef mij![]()
Ik herken sommige dingen wel hoorik lijk daarin wel een beetje op je. Ben wel heel benieuwd hoe je omgaat met mensen die de link niet direct leggen, in hoeverre ben je daarin bot?
Ik vraag dit, omdat dit mijn zwakke punt is. Ik ben héél begripvol en meegaand, maar iemand 10 keer uitleggen hoe je je computer afsluit..Ik ben 22 en coordineer een team van 6 man, allemaal tussen de 30 en de 50 jaar. Nouja das gelogen, er zit er een van 20 tussen. Maar het is zwaar hoor.. Daarom ben ik wel benieuwd naar hoe je dat ervaart.
Vervliegt je interesse snel, of heb je de verkeerde opleiding gekozen?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Je schreef letterlijk dat je je ergert aan mensen (..) en daarom maar bot reageertIn hoeverre reageren zij dan bot op jou?
Wat doe je voor werk?
Sorry ik wil op iedereen nog even uitgebreid reageren maar ik zit op mijn werk nu, doe ik vanavond, vergeet niemand hoor
Autitude alvast succes in ieder geval ik ga morgen voor je duimen!
quote:Zo ben ik zelfkritisch, perfectionistisch, kan ik me af en toe enorm ergeren aan mensen die een link die ik leg niet snappen en er daarom maar bot op reageren en kan ik me ernstig verdiepen als ik eenmaal een uitdaging heb gevonden die me interesseert.
Ik weet dat jij dat idee hebt. En misschien kun jij inderdaad wel de wereld verbeteren! Maar ik ben wat negatiever ingesteld dan jij, en ik zie misschien wat risico's die problemen zouden kunnen opleveren. Wat niet betekend dat het daadwerkelijk gebeurd, maar dat gewaarschuwde mens hè!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Feestkabouter ik ga straks uitgebreid reageren, dankje voor je reactie alvast.
Ik heb een heleboel boeken geleend bij de bibliotheek om me sowieso in te lezen en in te leven
Deepchord, waarom ik het op mijn hals moet halen? Ik ben de enige die hij respecteerd en die niet de dupe is geworden van zijn stugheid. Verder heb ik nog veel te veel de instelling dat ik de wereld wil en kan veranderenMaar we merken het wel
Dat zijn nou ook wel juist een aantal beroepen waarbij je af en toe botte opmerkingen op je dak krijgt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef Thrackan het volgende:
[..]
[..]
Overigens ben ik programmeur/applicatiebeheerder en maak ik deel uit van onze Servicedesk groepAardig wat tegelijk he?
ik leef heel erg met die 2 kanten:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:04 schreef DeepChord het volgende:
En misschien kun jij inderdaad wel de wereld verbeteren! Maar ik ben wat negatiever ingesteld dan jij, en ik zie misschien wat risico's die problemen zouden kunnen opleveren.
Ik wil me daardoor soms nog wel eens bijzonder voelen, weten dat ik een van de weinige ben. Respect voor die mensen!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik leef heel erg met die 2 kanten:
aan de ene kant heb ik heel erg de drang om alles in de wereld wat ik aan kroms en oneerlijks tegenkom te verbeteren (niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen in het algemeen), maar daarbij heb ik heel vaak het idee dat ik er heel erg alleen in sta............. en daardoor zie ik het juist vaak allemaal niet zitten en geef ik de hoop op.
gezond zou zijn om een beetje ertussenin te zitten: beetje positieve daden, beetje blij zijn met wat er wel is......... maar dat lukt me niet, ik ben heel erg van het alles of niets.
Juist op mijn werk is het te relativeren als zijnde "het is maar werk". In de privé sfeer vind ik dat véél moeilijker.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Dat zijn nou ook wel juist een aantal beroepen waarbij je af en toe botte opmerkingen op je dak krijgt.. Restecp man!
Waarom moeten we schrikken danquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:46 schreef Feestkabouter het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10175310
Vanaf 11.40 tot 22.20.
Als je nog eens met mensen te maken krijgt die niet weten wat het is: in dit fragment worden een aantal kenmerken genoemd en met heel duidelijke voorbeelden uitgelegd.
“Sigrid Landman heeft zelf autisme en ze voedt een dochter op, die ook autisme heeft. Hoe doe je dat? Boek: Moederen met autisme, Sigrid Landman, 2009, Uitg. Schrijverijmooimens.”
Niet schrikken: het is het programma "het elfde uur" met Andries Knevel
in mijn kenniskring wordt niet enthousiast gereageerd op AK (en dan druk ik het zacht uit).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:22 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Waarom moeten we schrikken dan
Ik heb het ook totaal niet op die vent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
in mijn kenniskring wordt niet enthousiast gereageerd op AK (en dan druk ik het zacht uit).
de mening van Brigitte Kaandorp wordt door velen gedeeld!
Andries Knevel is niet atheistisch.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:22 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Waarom moeten we schrikken dan
Nee, jij hebt de indruk dat hij jou respecteerd en dat jij (nog?) niet de dupe van zijn stugheid bent geworden. Het kan goed zijn dat als je een opmerking maakt, alles omslaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Feestkabouter ik ga straks uitgebreid reageren, dankje voor je reactie alvast.
Ik heb een heleboel boeken geleend bij de bibliotheek om me sowieso in te lezen en in te leven
Deepchord, waarom ik het op mijn hals moet halen? Ik ben de enige die hij respecteerd en die niet de dupe is geworden van zijn stugheid. Verder heb ik nog veel te veel de instelling dat ik de wereld wil en kan veranderenMaar we merken het wel
Mijn symptomen vullen bij zoveel dingen 90% van het lijstje dat ik daar eigenlijk niet meer naar kijk. Het gaat me juist om dat die laatste 10% ook kloppen. Jammer dat het zo lang duurt met die psyq alleen, zou het nu wel eens willen weten.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef Autidude het volgende:
People who are crazy enough to think they can change the world... are the ones who do!
!!!!![]()
![]()
!!
Hoogbegaafdheid (écht hoogbegaafd) heeft heel veel met autisme te maken. Bij mij is HB op 8
jarige leeftijd vastgesteld en van daaruit een hoop problemen daarop afgeschoven. Maar er zit
9 van de 10 keer een ASS aan die HB vast. Kijk alleen eens deze lijst van HIQ
http://hiq.nl/hb-sign-volw.php hoe dicht ligt dit bij het autistisch spectrum? IMHO ligt het er
dubbeldik bovenop...
Gesprek met de UWV arts vanmorgen is wel goed gegaan, te weinig tijd gehad maar volgens mij
heb ik mijzelf goed weten te profileren en redelijk goed kunnen uitleggen wat mijn knelpunten zijn.
Ik krijg nu nog een oproep voor een arbeidsdeskundige, maar ik denk wel dat het gaat lukken om
een WAjong te krijgen.
Ik ga iig lekker part time post bezorgen en dat vind ik heerlijk!
Morgen gesprek, dan weet ik voor hoeveel uur het precies is.
Klinkt bekend. Los van mijn eigen tekortkomingen en fouten (die zijn er genoeg...) probeer ik de nadelen daarvan te beperken tot in ieder geval mijzelf. En dan kijk ik naar een ander iemand die zonder probleem een blunder begaat zonder enig gevoel van schaamte of uberhaupt notie daarvan. En heel vaak hebben die mensen ook nog enige verantwoordelijkheid, of een leuk betaalde baan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
omdat we het hier objectief proberen te bespreken vat ik het niet als onbeleefd op
ja wat je schrijft is inderdaad een groot kenmerk.
hoe sta ik erin:
op zich neem ik helemaal niemand iets kwalijk, prima als iemand z'n eigen keuzes maakt die ik anders zou maken, en hoe intelligent iemand wel of niet is daar kan ie ook niets aan doen. maar op het moment dat het mij raakt, in de procedure bij het UWV die inmiddels al jaren loopt en waar echt gigantische fouten zijn gemaakt, dan speelt bij mij het probleem dat ik me ervan bewust ben dat ik leef in een wereld die voornamelijk bestaat uit mensen met een 'normale' (ten opzichte van mij: lage) intelligentie, en dat veel verantwoordelijke werkzaamheden worden uitgevoerd door die mensen die daarbij allerlei vormen van kennis en overzicht en inzicht missen......... en dat IK daarvan de dupe ben!!
en dat ik het daardoor heel erg moeilijk vind om in deze wereld te leven.
en dan lijkt het echt wel of er zich rond mijn dossier echt veel domme mensen hebben verzameld, ik zou je zo veel voorbeelden kunnen noemen die je versteld doen staan (zie onderaan deze post).
het lullige feit is gewoon dat die incapabele mensen moeten beslissen over mijn 60000 euro bruto die ik (over de afgelopen 5 jaar) van ze moet ontvangen!!
dus allerlei regels zijn (redelijk) goed uitgedacht, maar bij de uitvoering gaat het mis omdat die mensen gewoon eigenlijk hun werk en verantwoordelijkheid niet aankunnen.
dus ik probeer me wel in te leven, en eigenlijk is het inleven in dit geval niet eens zo relevant, het gaat om het feit dat mensen door onvermogen niet in staat zijn om situaties op te lossen.
plus het feit dat veel mensen het verdedigen van hun eigen positie belangrijker vinden dan het uitvoeren van hun werk, daar kan ik heel moeilijk mee omgaan.
ik snap allemaal hoe het psychologisch (of misschien meer antropologisch) werkt bij mensen, dat het allemaal in hun natuur zit en dat ze die prikkels moeilijk kunnen tegengaan, maar ik kan daar gewoon moeilijk mee omgaan. bij mij geeft mijn verstand sterkere prikkels voor wat ik moet doen en laten en zeggen dan mijn instinct.
maar soms zijn mensen ook echt dom:
gisteren een discussie met een dame van UWV, zij vertelde mij dat de laatste beslissing van haar collega niet goed was gemotiveerd. waarop ik zei: dan staat de hele beslissing an sich dus ter discussie. zij: nee de beslissing is goed, maar de motivering erachter klopt niet...........
ja daar zakt je broek toch van af???
Deze had ik eerder moeten kennenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef Autidude het volgende:
People who are crazy enough to think they can change the world... are the ones who do!
!!!!![]()
![]()
!!
Hoogbegaafdheid (écht hoogbegaafd) heeft heel veel met autisme te maken. Bij mij is HB op 8
jarige leeftijd vastgesteld en van daaruit een hoop problemen daarop afgeschoven. Maar er zit
9 van de 10 keer een ASS aan die HB vast. Kijk alleen eens deze lijst van HIQ
http://hiq.nl/hb-sign-volw.php hoe dicht ligt dit bij het autistisch spectrum? IMHO ligt het er
dubbeldik bovenop...
Succes!quote:Gesprek met de UWV arts vanmorgen is wel goed gegaan, te weinig tijd gehad maar volgens mij
heb ik mijzelf goed weten te profileren en redelijk goed kunnen uitleggen wat mijn knelpunten zijn.
Ik krijg nu nog een oproep voor een arbeidsdeskundige, maar ik denk wel dat het gaat lukken om
een WAjong te krijgen.
Ik ga iig lekker part time post bezorgen en dat vind ik heerlijk!
Morgen gesprek, dan weet ik voor hoeveel uur het precies is.
Een hoop stukjes die ik van jou lees kan ik met mijzelf spiegelen. HB en ADD zit er dik in, van wat ik lees dan.. maar een PDD ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:28 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Mijn symptomen vullen bij zoveel dingen 90% van het lijstje dat ik daar eigenlijk niet meer naar kijk. Het gaat me juist om dat die laatste 10% ook kloppen. Jammer dat het zo lang duurt met die psyq alleen, zou het nu wel eens willen weten.
Klopt, om deze reden heb ik besloten (nog) niets aan te kaarten. Overigens zet ik t erg kort door de bocht neer, stukje was de mening van mijn collega die gisteren werd aangevallen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, jij hebt de indruk dat hij jou respecteerd en dat jij (nog?) niet de dupe van zijn stugheid bent geworden. Het kan goed zijn dat als je een opmerking maakt, alles omslaat.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:39 schreef Stupendous76 het volgende:
Deze had ik eerder moeten kennen![]()
Thnxs, komt helemaal goed.. die wijk is van mijquote:Succes!
Ik vatte het ook wel serieus op, ik wil alleen zekerheid in plaats van speculatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef Autidude het volgende:
[..]
Een hoop stukjes die ik van jou lees kan ik met mijzelf spiegelen. HB en ADD zit er dik in, van wat ik lees dan.. maar een PDD ook.
Hoe ga jij met emoties om? Ben je een "vluchter" of opkropper?
En ik meen serieus, echt 9 van de 10 keer zit er meer achter hoogbegaafdheid, en als er niet meer achter zit dan ontstaat er wel een stoornis door de kloof tussen hoogbegaafd en "normaal" zijn.
Hoe ga jij om met tegenslagen en/of plotselinge veranderingen?
Ook dat klinkt best wel herkenbaar. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt e.d.quote:
Vind het wel grappig dat je het als "knap" beoordeelt. Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld om zo te reageren. Naast de standaard vooroordelen zijn er natuurlijk ook een hoop mensen met psychische afwijkingen die simpelweg genoeg trucjes hebben bedacht om er gewoon mee om te kunnen gaanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Thrackan ik vind het knap hoe jij ermee omgaat, eerlijk waar. En dat geldt voor een heleboel overigens. Communicatie is een heikel punt.
Zeker dingen als inlevingsvermogen en communicatie vind ik het heel frappant dat die eigenlijk onlosmakend verbonden zijn aan autisme.
Ik moest daar vanochtend stiekem wel een beetje om lachen. Ik mail dus met scott, die zanger met asperger van x factor. Ik kreeg een mail en stond even perplex want ik kreeg een redelijk bot mailtje terug terwijl ik dat imo niet verdiende. Zusje erbij geroepen (die is heel erg goed in engels) en die legde mij uit dat ik de hele mail verkeerd had geinterpreteerd. Dus de conclusie was heel duidelijk. Communicatie problemen zijn een maatschappelijk probleem.
Dus ik kan echt mijn bewondering en respect wel opbrengen als ik iets dergelijks lees.
Opkroppen is volgens mij ook niet goed. Zijn allemaal emmertjes water die op den duur vol zitten.
Overigens, hoe gaan sollicitatie gesprekken voor jullie?
Overigens is er nog een (nieuwe) reden voor mijn interesse. Ik schreef vroeger heel veel en heb (naar andere meningen) ook een leuke schrijfstijl. Dus ik speel al een tijdje met t idee om een verhaal te schrijven waarin ik in ieder geval veel vooroordelen aan de kaak stel.
Hey! Dat is mijn idee!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Overigens is er nog een (nieuwe) reden voor mijn interesse. Ik schreef vroeger heel veel en heb (naar andere meningen) ook een leuke schrijfstijl. Dus ik speel al een tijdje met t idee om een verhaal te schrijven waarin ik in ieder geval veel vooroordelen aan de kaak stel.
Dusquote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Andries Knevel is niet atheistisch.
Dus is het een conformist, en automatisch niet autistisch en daarom een lulquote:
Jij kan sowieso geen lul zijnquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je een lul als je niet autistisch bent? *maakt dat ze snel wegkomt*
Dat er geen lijn in mijn verhaal zit is ook een probleem. Soms kan ik aan mijn eigen gewauwel ook geen touw vast knopen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik denk dat je iets te snel gaat, ik kan geen lijn vinden in je verhaal. Overigens zeggen ze hier in de omgeving allemaal aspergersoep en het aspergesyndroom. Overigens vind ik dat wel een leuke titel voor mijn "boek".
Hoe werden de dingen dan duidelijk, als je zelf niet door hebt dat je afhaakt?
Euh geen ideequote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Hey wat apart, wat gaat er op t moment dat je de draad kwijt bent door jou heen dan? Ja misschien aparte vraag als je t zelf niet door hebt.. Maar ik merk bij mij zelf wel eens dat als iemand aan t praten is, ik soms t gevoel heb alsof er wolkjes in mn hoofd zitten ofzoen dan hoor ik alles in een roes. Gaat ook volledig aan mij voorbij. Dan moet ik heel diep graven want wat er is gezegd blijft wel hangen maar erg verstopt, en dat is echt vaag op zo'n moment.
Dan weet je dus tóch wat je voelt?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Euh geen ideeIk kan niet omschrijven wat ik dan voel. Maar wat jij zegt klinkt wel goed.
![]()
En als er dan gevraagd word van wat voel je nu dan voel ik mij compleet machteloos omdat ik niet weet wat ik voel en waarom ik dat voel.
Nee dat voel ik pas als er doorgevraagd wordt niet op het moment zelf.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:23 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Dan weet je dus tóch wat je voelt?Het is alleen een reactie op de vraag in plaats van dat de vraag bedoeld is om het gevoel van het gesprek daarvoor te peilen
Dat zegt hij ookquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee dat voel ik pas als er doorgevraagd wordt niet op het moment zelf.
Nou euh, er staat nog niets op papier of op schijf... Het zit in grote lijnen wel in mijn hoofd, alleen nog een beetje onsamenhangend, verspringend en met gaatjes.. net als de restquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je al ver autidude? Haha ik heb vanmiddag over mijn intro nagedacht. Ik wil er fanatiek mee aan de slag. Maar ik twijfel, óf ik probeer het vanuit het perspectief van een autist te schrijven, óf juist vanuit het perspectief van een buitenstaander maar ik vind beiden heel interessant en dat geeft mogelijkheid tot optie 3 en dat is een combi van optie 1 en 2 samen
Euh jaquote:
Veel autisten die zich staande kunnen houden in de maatschappij, dus die zich kunnen aanpassen of camoufleren, zijn de beste acteurs die er zijn. Helaas voor hen valt het doek ooit een keer, simpelweg omdat ze bepaalde dingen van nature uit niet kunnen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Overigens, hoe gaan sollicitatie gesprekken voor jullie?
[..]
Als je geen autist ben kan je het zeker proberen om vanuit de autistische kant te proberen, ik wens je veel succes maar geef je ook weinig kansquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je al ver autidude? Haha ik heb vanmiddag over mijn intro nagedacht. Ik wil er fanatiek mee aan de slag. Maar ik twijfel, óf ik probeer het vanuit het perspectief van een autist te schrijven, óf juist vanuit het perspectief van een buitenstaander maar ik vind beiden heel interessant en dat geeft mogelijkheid tot optie 3 en dat is een combi van optie 1 en 2 samen
Ik doe anders toch goed mijn best om mijzelf in te leven.. Misschien wordt dat ook wel als vreemd ervaren.. kan best..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je geen autist ben kan je het zeker proberen om vanuit de autistische kant te proberen, ik wens je veel succes maar geef je ook weinig kans
Meer als in: je kan zo goed mogelijk leren om Chinees te spreken, er eentje worden kan je niet. En andersom ook natuurlijk. Tis niet verkeerd bedoelt, maar een autist is anders, net als man en vrouw van elkaar verschillen. Helaas.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ik doe anders toch goed mijn best om mijzelf in te leven.. Misschien wordt dat ook wel als vreemd ervaren.. kan best..
En dat komt een heel klein beetje in de buurt maar omschrijft nog niet eens de helft...quote:Om u even een beeld te geven. Kijk naar 3 TV zenders, beluister 6 radiozenders en haal 10 brieven (nog in hun envelop) door een papierversnipperaar en hussel dit even door elkaar. Uw opdracht is: lees de brieven en geef ook nog even een reactie op brief nummer 3 en op een tv-programma gezien op de televisie nummer 1. En het liefst nog snel ook. Voelt u al wat er met u gebeurt?
Waarschijnlijk ervaart u complete chaos; de situatie is onvoorspelbaar en bedreigend geworden. U kunt uw taak niet volbrengen op een manier die van u gevraagd wordt. Misschien wordt u boos, agressief of heel erg verdrietig. Dit is voor vele kinderen dagelijkse realiteit.
Deze vergelijking is aangereikt door een ouder van een kind met Asperger.
Informatie die binnenkomt bij een autist kan je zien als een orkest. Mensen zonder autisme horen een samenspel van verschillende instrumenten, een muziekstuk. Autisten horen verschillende instrumenten die allemaal hun eigen riedel spelen, er is geen sprake van samenspel of muziekstuk wel van chaos en onrust de hele dag door. Letterlijk om “gek” van te worden.
Dat is wel een goede omschrijvingquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
En dat komt een heel klein beetje in de buurt maar omschrijft nog niet eens de helft...
Morgen is er hier in de buurt een lezing over autisme, ik ga er heen denk ik. Met of zonder ouders.
Ik kan juist weer heel afwezig lijken, maar wel alles horen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:38 schreef Autidude het volgende:
Als ik in een gesprek wegdwaal dan ben ik weg ook.. dan zit ik in mijn hoofd, ofzo
Ik krijg dan ook geen woord meer mee, het wordt achtergrondgebrabbel.. totdat er een interessant woord gebruikt wordt ofzo.
Ik heb iig als iemand het aan mij merkt en vraagt; wat heb ik nou zojuist gezegd.. dat ik dan plat op me bek ga. Heel asociaal.. maar dat ben ik dan ook eigenlijk best wel.
waar is dat?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:21 schreef Stupendous76 het volgende:
Vanmiddag trouwens in die tent geweest die de wereld van een autist moet nabootsen.
Dat het niet het formaat een circustent zou zijn had ik wel verwacht, maar deze is wel erg klein.
Verder wel aardig, het komt wel bekend voor, zeker al die geluiden die hetzelfde volume hebben.
of omdat het continu veel energie vreet en de batterij op een gegeven moment echt helemaal leeg isquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Veel autisten die zich staande kunnen houden in de maatschappij, dus die zich kunnen aanpassen of camoufleren, zijn de beste acteurs die er zijn. Helaas voor hen valt het doek ooit een keer, simpelweg omdat ze bepaalde dingen van nature uit niet kunnen.
same here.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:30 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
of omdat het continu veel energie vreet en de batterij op een gegeven moment echt helemaal leeg is
(zo is het bij mij sinds 2003)
Heerlen, in het gebouw van MEE.quote:
het was voor mij een 2e natuur, ik was me er ook echt niet van bewust, en door mijn ADHD heb ik het lang volgehouden........... maar in 2003 was het echt op. en nog steeds. en ik sta er nog steeds van versteld hoe weinig ik nu mentaal aankan, zeker ten opzichte van wat ik eerder allemaal aankon (men stond altijd versteld van mij)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef robuust89 het volgende:
[..]
same here.
heb wel mijn goedkope alkaline batterij kunnen vervangen door een duracell, maar dan nog![]()
en wat als het acteren een 2e natuur wordt?
Als je er eenmaal bewust van bent zit je in ieder geval op de goeie weg om weer normaal naar je eigen capaciteit bezig te zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het was voor mij een 2e natuur, ik was me er ook echt niet van bewust, en door mijn ADHD heb ik het lang volgehouden........... maar in 2003 was het echt op. en nog steeds. en ik sta er nog steeds van versteld hoe weinig ik nu mentaal aankan, zeker ten opzichte van wat ik eerder allemaal aankon (men stond altijd versteld van mij)
aha! interessantquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het was voor mij een 2e natuur, ik was me er ook echt niet van bewust, en door mijn ADHD heb ik het lang volgehouden........... maar in 2003 was het echt op. en nog steeds. en ik sta er nog steeds van versteld hoe weinig ik nu mentaal aankan, zeker ten opzichte van wat ik eerder allemaal aankon (men stond altijd versteld van mij)
ja dat kan zeker!!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:19 schreef robuust89 het volgende:
[..]
aha! interessantmerk bijvoorbeeld wel, als ik te weinig slaap krijg, dan gaat t ook meestal niet meer. point is, je kan het dus "overbelasten" goed om te weten!
Ik had nooit naar een psych gegaan als ik geen problemen had gehadquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ja dat kan zeker!!
hoe eerder je achter je asperger/pdd-nos komt, hoe eerder je goed kunt kijken naar wat je grenzen zijn, hoe beter dat voor je is.
volgens mijn therapeuten komt het veel voor dat aspergers pas later (als ze volwassen zijn) achter hun asperger komen (doordat ze helemaal opgebrand zijn en dan dus in de problemen komen), omdat ze nooit door hebben gehad dat ze bij al hun acteren (en sociale interactie en dwanghandelingen en andere dingen) veel meer energie gebruiken (zich mentaal meer belasten) dan goed voor ze is.
Normaal zijn als tistje heeft wel iets weg van overklokken van een processor: het gaat lange tijd goed, maar de levensduur neemt af. Dwanghandelingen lijkt me dat het minder energie kost, omdat dat natuurlijk is voor mensen met autisme.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ja dat kan zeker!!
hoe eerder je achter je asperger/pdd-nos komt, hoe eerder je goed kunt kijken naar wat je grenzen zijn, hoe beter dat voor je is.
volgens mijn therapeuten komt het veel voor dat aspergers pas later (als ze volwassen zijn) achter hun asperger komen (doordat ze helemaal opgebrand zijn en dan dus in de problemen komen), omdat ze nooit door hebben gehad dat ze bij al hun acteren (en sociale interactie en dwanghandelingen en andere dingen) veel meer energie gebruiken (zich mentaal meer belasten) dan goed voor ze is.
Dwanghandelingen als in compulsieve handelingen? Die vréten energie in mijn geval. Dan heb ik het voornamelijk over compulsief piekeren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:09 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Normaal zijn als tistje heeft wel iets weg van overklokken van een processor: het gaat lange tijd goed, maar de levensduur neemt af. Dwanghandelingen lijkt me dat het minder energie kost, omdat dat natuurlijk is voor mensen met autisme.
Maar is het dan ook waar dat (vrijwel) iedereen met autisme per week een minimale hoeveelheid tijd moet besteden aan autistische gedragingen om optimaal te blijven functioneren in de normale wereld?
heel mooi voorbeeld, zo vertel ik het ook wel eens aan mensen!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:09 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Normaal zijn als tistje heeft wel iets weg van overklokken van een processor: het gaat lange tijd goed, maar de levensduur neemt af. Dwanghandelingen lijkt me dat het minder energie kost, omdat dat natuurlijk is voor mensen met autisme.
Maar is het dan ook waar dat (vrijwel) iedereen met autisme per week een minimale hoeveelheid tijd moet besteden aan autistische gedragingen om optimaal te blijven functioneren in de normale wereld?
Grappig. Dit is iets dat ook in sociale vaardigheids- en assertiviteitscursussen gegeven wordt: hoe om te gaan met het krijgen en geven van complimenten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Waar ik héél veel moeite mee heb is het ontvangen van complimentjes. Als er word verteld wat mijn functie is word ik echt helemaal opgehemeld. Heel mooi, maar niet echt representatief ten opzichte van de sollicitant want ik kruip er een beetje van in mijn schulp. Ofzo..
ik wil een hoop leren en doen, maar ik moet nog wel ik blijven. en dit is niet ik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:06 schreef DeepChord het volgende:
Dan leer je dat als je een compliment krijgt je zoiets moet zeggen als "Dank je wel <naam persoon>, wat leuk dat je dat zegt!".
Ik denk dat het de sollicitant anders wel een leuk idee geeft van de plek waar hij/zij gaat belanden mocht hij/zij aangenomen worden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
zeker niet in een sollicitatiegesprek
Natuurlijk, uiteraard zul je die zin enigszins moeten ombutsen naar een variant die ook voor jou goed voelt, rekening houdend met de context waarin deze geuit wordt.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik wil een hoop leren en doen, maar ik moet nog wel ik blijven. en dit is niet ik.
mijn eerste reactie toen ik dit las was:![]()
ik snap wel hoe je het bedoelt......... maar het is niet voor iedereen allemaal haalbaar.
Als je sollicitatiegesprekken doet, moet je dan ook mensen ontslaanquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:45 schreef Cassandra87 het volgende:
fertig!!!
maandag nog één gesprek
En nu heb ik t gehad, ich gehe nach hause..
Nee hoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:19 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Als je sollicitatiegesprekken doet, moet je dan ook mensen ontslaan
Ja, dat besefte ik wel, in 2007: drie jaar na mijn afstuderen ging ik op mezelf wonen. Omdat ik zo moeilijk werk kon vinden (autisme --> moeilijkheden op het communicatieve vlak), bleef ik nog een tijdje postbezorger en dus kwam ik in de bijstand. Het enige positieve was dat ik nog 2000 euro had en geen schulden. Dan heb je maandelijks nog minder om rond te komen. Alle andere mensen die ik kende hadden gewoon vast werk, en dan kun je uitrekenen hoe mooi het leven kan zijn. Door een wonder heb ik nu wel passend werk gevonden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:09 schreef Intuit het volgende:
Zou kunnen dat ik ook autistish ben, laat me in elk geval onderzoeken binnenkort.
Denk zelf eerder aan een ontwijkings persoonlijkheidsstoornis of een combi.
Ik weet niet of veel autisten dat hebben dat je op een bepaald moment beseft (bij mij toen ik 11/12 was), dat je niet echt blij kan zijn met jezelf, dat je de toekomst van jezelf somber inziet.
Was altijd verlegen van aard, en voelde stemmingen zeer goed aan, zeer opnemend zeg maar. Meer bewust van de dingen om je heen en van jezelf, wat je onzeker (kan maken) maakt, wanneer je de controle enigzins verliest.
Daarbij kan ik slecht met bazen omgaan, iemand die sterk hun mening op mij legt / mij een bepaalde richting opdrukt.
Dus ook zeer sterke emoties (geen woede of kwaadheid zozeer, maar meer zeg maar een sterk gevoel met allerlei zaken, die je raken), maar die nu zeg maar afgevlakt zijn, dit om te overleven? Om met je situatie(s) die later ontstaan, om te gaan..
Toch vraag ik me af, tot hoeverre er echt iets mis met mij is, of dat door omstandigheden waar je tegenaan loopt hoe je bent feitelijk en ze het dan simpelweg een naam willen geven?
Opzich kan je wel uren doorlullen, maar hou het even hierbij..
dat laatste weet ik heel goed, maar toch overanalyseer ik alles!!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:38 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zie wel alle avatars.
Ik overanalyseer niks, je komt er meestal toch niet verder mee
Inderdaad goed ja, dat je zegt wat je ervan vindt!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Pfoe.. Ik word steeds een stukje sterker en volwassener en ik leer steeds meer straight forward mn zegje te doen, zonder gedraai en opgekrop.
Was nu wel een beetje geirriteerd. Een hele goede vriendin van me zegt elke keer af omdat ze met haar vriend wat gaat doen. Nu 3x achter elkaar gebeurd, en voor morgen was nr 4. Dus ik slikte en zei veel plezier. Heb haar nou toch wel verteld dat ze de volgende keer 3x moet nadenken voor ze wat besluit omdat nr 5 toch echt te gortig word. Bekijk het dan maar hoor
Als ze haar vriend eens in de maand ziet ok, maar 5 dagen in de week???
Of is dat weer de verbitterde vrijgezel in me hihi
Precies. En vaak, met goede redenen, kies je dan toch voor de optie die anderen willen volgen. Om er dan achter te komen dat de jouwe toch de beste en gemakkelijkste was...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:12 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat laatste weet ik heel goed, maar toch overanalyseer ik alles!!
ik word er doormoe van!
ik merk het in werk of bij klussen in huis: waar anderen 3 of 4 stappen vooruit kunnen denken, kan ik er 10 vooruit denken, en dat is soms wel eens handig. maar vaak is het ook moeilijk om anderen in die 10 stappen mee te nemen of om ze tegen te houden om iets stoms te doen (want bij stap 9 krijgen ze er spijt van).
Inderdaad. Niet verder kunnen maar vooral willen kijken dan hun eigen neus. Het raar vinden als zaken dan anders lopen. Niet willen begrijpen dat het inderdaad anders en beter kan. Levert redelijk wat stress op bij mij.quote:en vaak ook analyseer ik automatisch dingen die helemaal niet hoeven te worden geanalyseerd.
en vaak merk ik in contact met bedrijven dat ze dit of dat beter anders kunnen doen, en dan leg ik dat netjes uit (want ik ga er vanuit dat mensen altijd openstaan voor tips voor verbetering)............. maar veel mensen en ook veel bedrijven staan er helemaal niet voor open. en heel veel mensen ook niet.
ze snappen ook nooit waar ik me mee bemoei, ze zijn achterdochtig. terwijl het er mij alleen maar om gaat om de wereld te verbeteren, en helemaal niet om een persoonlijk belang.
alle Cote d'or producten in de aanbieding!! (t/m morgen)quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Poeh ik ben nu 2 weken gestopt met roken maar wat heb ik een zin om te snacken! Ga maar eens richting de ah denk ik..
Een vrouw die van voetbal houdt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 23:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ach we hebben met 4-0 gewonnen en de eerste 3 goals een keertje niet van suarez dus ik ben blij
De illusionist is top! Ik was danceflick aan t kijkenBij gebrek aan beter. Maar mijn vader is er bij gaan zitten dus nu zit ik al een tijd te surfen omdat ik de film niet kan afkijken.
Ik kreeg ook aandacht terug. De wet van Newton actie=reactie. Dus ik geef haar aandacht en ik krijg even veel aandacht van haar terugquote:Op zondag 18 oktober 2009 16:17 schreef DeepChord het volgende:
Sowieso: aandacht geven. Bweh, geef mij het maar liever..
Buitenspel is geen enorm moeilijk concept, hoewel de redenen voor de regel me wel onduidelijk zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Een vrouw die van voetbal houdt.![]()
Snap je de buitenspelregel ook dan? Want die snap ik dus niet![]()
![]()
Relaties zijn vermoeiend de hele dag aandacht aan iemand geven![]()
![]()
Het concept van de buitenspelregel snap ik wel opzich. Alleen tijdens de wedstrijd gaat het zo snel dat ik het niet zie dat het buitenspel is. En ik vind aan sport sowieso geen bal aan.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:36 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Buitenspel is geen enorm moeilijk concept, hoewel de redenen voor de regel me wel onduidelijk zijn.
In mijn ogen moet je als club maar een verdedigingslinie laten staan als je niet wilt dat een aanvaller tussen jouw verdediging en de keeper staat op het moment dat ie aangespeeld wordt
Ik ook .quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
. En ik vind aan sport sowieso geen bal aan.Zo wel er naar kijken als het zelf doen.
Op de MAVO wilden ik met Gym ook altijd schaken, dammen of klaverjassen in plaats van die andere sporten maar dat mocht nooitquote:
Neuh. Keuzevrijheid was mij destijds ook erg vreemd....quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:31 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Op de MAVO wilden ik met Gym ook altijd schaken, dammen of klaverjassen in plaats van die andere sporten maar dat mocht nooit![]()
Me too, ik vond het naast Goddienst het meest nutteloze vak wat er bestond.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Neuh. Keuzevrijheid was mij destijds ook erg vreemd....
Ik had er altijd een pokkehekel aan dat uurtje (soms wel 2)
Laat die foto's eens zien als jij wiltquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben gek op voetbal, deed altijd analyseren en scouten bij de jeugd
Maar het zien is sowieso moeilijk, net als een handsbal op de 16-meter lijn van de keeper, binnen of buiten? Of een keeper die de bal heeft maar half t doel in duikt, is de bal over of niet geweest? Kwestie van inschatten. Ik zit altijd in t vak schuin boven t doel, dan kun je buitenspel nog wel redelijk zien. De lijnen die getrokken worden op tv zijn nóg duidelijker
Zo dc houd jij niet van aandacht geven?
Ik houd van aandacht geven, iets minder van aandacht krijgen maar het kan ook fijn zijn op zn momenten. Maar momenteel, even helemaal niets graag.
Zo vanmiddag bezig geweest voor mijn schoolopdracht, héle gave foto;s geschoten! Ben er weer blij mee
Jij bent toch wel de uitzondering Cassandra87, ik krijg er namelijk wel zoveel moois voor terug.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo dc houd jij niet van aandacht geven?
Ziet er goed uitquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:58 schreef Cassandra87 het volgende:
heb ze in raw, moet ze ff corrigeren en in jpg omzetten
overigens, voor meer fotos: www.rcpictures.nl
Teamsporten vind ik ook geen bal aan. Aan de andere kant speel ik al menig jaar tafeltennis en daarbij vind ik dubbelen dan weer wel leuk. Hoewel dat ook aan je teamgenoot ligt, dubbelen met iemand waarmee ik niet kan samenwerken is gewoon niks.quote:Op zondag 18 oktober 2009 16:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Het concept van de buitenspelregel snap ik wel opzich. Alleen tijdens de wedstrijd gaat het zo snel dat ik het niet zie dat het buitenspel is. En ik vind aan sport sowieso geen bal aan.Zo wel er naar kijken als het zelf doen.
Een gebrek aan ruimtelijk inzicht maakt het voor mij erg moeilijk om de buitenspelregel te snappen.
In een niet-emotionele bui vragen wat ze dan wil?quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Dit weekend was mijn vriendin bij mij. Op een gegeven moment moest ze huilen om iets. En met die emoties kan ik niks.Ik probeer het wel maar het lukt niet.
Wat kan je daar aan doen?
Dat vragen is niet echt het probleem. Het is meer een probleem dat ik mij dan rot voel omdat ik er niet kan zijn voor haar. Maar vragen wat ik in zo'n geval moet doen is wel een goed idee.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In een niet-emotionele bui vragen wat ze dan wil?
(Maar dat zegt iemand die verder hetzelfde probleem heeft, dus als mijn tip werkt, graag even terugkoppelen)
Het ligt er een beetje aan hoe "labiel" dat huilen overkomt. Als het een huilen is waarbij je niet zeker weet of je een klap krijgt als je haar misschien aanraakt dan zou ik ook niet weten wat te doen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
Dit weekend was mijn vriendin bij mij. Op een gegeven moment moest ze huilen om iets. En met die emoties kan ik niks.Ik probeer het wel maar het lukt niet.
Wat kan je daar aan doen?
Op een leuke manier geschoten. Door die boom op de achtergrond en een klein stukje van de dakrailing lijkt het bijna alsof ze de ionosfeer tegemoet springt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Ohja, een schoolopdracht waar ik erg blij mee ben:
<foto>
Op mijn website (zie icoontje) heb ik een aantal boeken staan die ik persoonlijk erg goed vindquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:51 schreef w8jij17 het volgende:
Wat is het beste boek over autisme? En is er een link met een overdreven interesse in boeken over criminologie?
Supermooie foto!quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn in hoeverre weet je niet wat je moet doen? Je hoeft niet altijd wat bemoedigends te zeggen. Wat doe je nu, blijf je staan, houd je afstand? Een knuffel kan voldoende zijn, en meestal is dat al meer dan genoeg.
Ik herken het ook wel hoor, als iemand heel erg emotioneel is weet ik ook niet hoe ik er mee om moet gaan. En volgens mij is het iets natuurlijks, als lachen van de zenuwen (wat ik dus had op een begrafenis..)
Ik geef wel altijd een knuffel, laat merken dat ik er voor iemand ben, maar als ik buiten de situatie sta weet ik verder ook niet hoe of wat. Misschien is het wel onzekerheid, bang dat ik iets verkeerds zeg ofzo
[ link | afbeelding ]
Dat ligt er aan, van welke invalshoek je het bekijkt. Je hebt ervaringsverhalen van autistische mensen zelf. Die zien hun autisme vaak als een integraal deel van hun persoonlijkheid.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:51 schreef w8jij17 het volgende:
Wat is het beste boek over autisme? En is er een link met een overdreven interesse in boeken over criminologie?
Ik gaf haar ook een knuffel en spraak haar bemoedigend toe. Maar op dat moment gebeurd er iets waarvan jezelf niets snapt en je probeerd er iets aan te doen en je weet niet of je goed doet enzo. Erg lastig. Gelukkig snapte ze mij reactie wel dus het komt ook wel goed.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Tijn in hoeverre weet je niet wat je moet doen? Je hoeft niet altijd wat bemoedigends te zeggen. Wat doe je nu, blijf je staan, houd je afstand? Een knuffel kan voldoende zijn, en meestal is dat al meer dan genoeg.
Ik herken het ook wel hoor, als iemand heel erg emotioneel is weet ik ook niet hoe ik er mee om moet gaan. En volgens mij is het iets natuurlijks, als lachen van de zenuwen (wat ik dus had op een begrafenis..)
Ik geef wel altijd een knuffel, laat merken dat ik er voor iemand ben, maar als ik buiten de situatie sta weet ik verder ook niet hoe of wat. Misschien is het wel onzekerheid, bang dat ik iets verkeerds zeg ofzo
[ link | afbeelding ]
Ze huilde omdat het allemaal even te veel de stress van dagenslijks leven enzo en dingen uit het verleden. Dat is erg lastig om daar iets over te zeggen. Maar gewoon een knuffel geven enzo dan komt het meestal wel goed.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:24 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe "labiel" dat huilen overkomt. Als het een huilen is waarbij je niet zeker weet of je een klap krijgt als je haar misschien aanraakt dan zou ik ook niet weten wat te doen.
Maar als ze een traantje laat om een aandoenlijke scène uit een film dan is het makkelijk om even om haar schouder te gaan hangen en te zeggen "wat ben je toch een schatje ook.".
Maareh, is dit hetzelfde meisje dat je eerst via Internet hebt leren kennen tijnbrein? En dan is ze nú al aan het huilen in jouw bijzijn?.
Je hebt een vriendin van 38 jaar oudquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik gaf haar ook een knuffel en spraak haar bemoedigend toe. Maar op dat moment gebeurd er iets waarvan jezelf niets snapt en je probeerd er iets aan te doen en je weet niet of je goed doet enzo. Erg lastig. Gelukkig snapte ze mij reactie wel dus het komt ook wel goed.![]()
[..]
Ze huilde omdat het allemaal even te veel de stress van dagenslijks leven enzo en dingen uit het verleden. Dat is erg lastig om daar iets over te zeggen. Maar gewoon een knuffel geven enzo dan komt het meestal wel goed.
Ja dat is dezelfde vrouw. Iemand van 38 noem ik geen meisje meer.
Euh jaquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:37 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Je hebt een vriendin van 38 jaar oud
Idd kut dat je ouders miet accepteren dat je PDD-NOS hebt
Helaas welquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:02 schreef DeHovenier het volgende:
Je hebt verder geen broers/zussen ofzo?
Ik kan me goed voorstellen dat je er moeite mee hebt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn ouders kwamen net even koffiedrinken. Gewoon even gepraat. Best gezellig. Alleen zo wel mijn vader als moeder vinden niet dat ik PDD-NOS heb.
Het is ook meer het laatste, maar toen ik zei dat ik toch wel problemen had reageerde zij daar totaal niet op.quote:Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je er moeite mee hebt.
Maar misschien vinden ze dat je het niet hebt, omdat geen diagnose of etiket stimulerender werkt, positiever. Je kunt het ook op een positieve manier zien, dat je normaler overkomt dan een 'echte' autist.
Autisme is een beetje een modediagnose (je hebt zeer lichte vormen), ADHD ook trouwens. Dat laatste lijkt me erger, want ik heb het ook alle dagen heel druk (al werk ik niet op woensdag).
Wat zeggen die danquote:Op maandag 19 oktober 2009 22:04 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Helaas wel![]()
2 zusjes en 1 broertje
Ruimte lekker op hequote:Op maandag 19 oktober 2009 23:01 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben in een knopen-doorhak fase. Dat kan iets goeds zijn, maar dat kan ook zijn dat ik het enorm spuugzat ben... We zullen zien, voorlopig hak ik alleen goeie knopen door
Spullen opruimen, papierwerk opbergen, hoop ouwe meuk verkopen, dat soort spul.
Het papierwerk van het afgelopen jaar is in ieder geval opgeborgen, dat ruimt wel lekker jaquote:
Ze willen het etiket niet accepteren.... Dat is waarschijnlijk het punt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 20:36 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn ouders kwamen net even koffiedrinken. Gewoon even gepraat. Best gezellig. Alleen zo wel mijn vader als moeder vinden niet dat ik PDD-NOS heb.
ik ken dat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze willen het etiket niet accepteren.... Dat is waarschijnlijk het punt.
Mijn ouders hebben zelf nogal wat last gehad van psychische problemen, maar die zijn daar ook voor in behandeling geweest en dergelijke en snappen dus gelukkig wel wat het inhoudt om een labeltje te krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:14 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik ken dat.
mijn ouders ontkennen het hele bestaan van psychische/psychiatrische aandoeningen/stoornissen.
heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze zelf elk 1 grote psychische stoornis zijn
ach die van mij hebben inmiddels ook een label waar ze niet onderuit kunnen: verstoten door oudste zoonquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:27 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben zelf nogal wat last gehad van psychische problemen, maar die zijn daar ook voor in behandeling geweest en dergelijke en snappen dus gelukkig wel wat het inhoudt om een labeltje te krijgen.
Oh, dat is een kwestie van ontkennenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:00 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ach die van mij hebben inmiddels ook een label waar ze niet onderuit kunnen: verstoten door oudste zoon
sja sinds ik die knoop heb doorgehakt weet ik verder niet veel meer van ze, maar mijn ouders een beetje kennende zou je best wel eens flink gelijk kunnen hebben!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Oh, dat is een kwestie van ontkennen
Een projectleider stapt naar de directeur als jij geen promotie vraagt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat zal moeilijk zijn feestkabouter. Al lang?
Thrackan heb je al uitslag gehad?
Gossie zit ik 2 maanden lang aan te hikken tegen t vragen van promotie.. Mijn stugge projectleider heeft zelfs aangegeven als ik t níet voor elkaar krijg persoonlijk naar de directeur te stappen..
Heb ik gesprek met mijn teamleider, binnen 2 seconde geregeld. Wat is t leven soms simpel
het was veel moeilijker toen ik nog contact met ze had!!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:16 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat zal moeilijk zijn feestkabouter. Al lang?
Thrackan heb je al uitslag gehad?
Gossie zit ik 2 maanden lang aan te hikken tegen t vragen van promotie.. Mijn stugge projectleider heeft zelfs aangegeven als ik t níet voor elkaar krijg persoonlijk naar de directeur te stappen..
Heb ik gesprek met mijn teamleider, binnen 2 seconde geregeld. Wat is t leven soms simpel
Ik ben begonnen met onderzoeken omdat ik een handvat wilde. Dat heb ik nog niet. Dus ik heb me opgegeven voor behandeling bij de afdeling persoonlijkheidsstoornissenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat strookt met een theorie die ik had (in t algemeen)
Misschien een rare vraag maar is het iets waar je vrede mee hebt of waar je aan wilt werken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |