abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73658606
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:07 schreef Cassandra87 het volgende:
ehh
Sims? Spelletje?

Nouja, je moet het maar net kennen. Ik bedoel in ieder geval zoiets:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er gaat niets boven Groningen
pi_73658775
Poehee, wat is er veel gepost hier zeg!

Morgenochtend heb ik een afspraak met de UWV arts.
Ze hebben mijn klacht goed opgepakt en nu gaat alles ook met "spoed" Ik ben erg benieuwd en
gespannen. Ik heb wel een mooie binnenkomer; ik heb overmorgen een gesprek om part-time post
te bezorgen voor DHL.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_73658808
het spel ken ik wel maar ik snap de link niet
pi_73659191
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef Cassandra87 het volgende:
het spel ken ik wel maar ik snap de link niet
Nu toch wel, met dat plaatje wat ik je gaf
Er gaat niets boven Groningen
pi_73660253
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
luistert en huivert allen..
Mijn stugge projectleider is on a roll. Hij was al behoorlijk, tsja.. Maar hij zeikt mijn collega's nu publiekelijk af. Ik zit er sterk aan te denken om hem er morgen op aan te spreken want volgens mij heeft hij het niet door, maar hij is behoorlijk gemeen.
en aan de ene kant is hij mijn projectleider en moet ik zwijgen, aan de andere kant wordt de sfeer steeds naarder en ben ik eigenlijk de enige die wel goed met hem kan opschieten. So what shall i do, mijn 'meerdere' respecteren of hem een hint geven dat dit niet te ver moet gaan?
Probeer eerst een hint. Daarna kan je wel verder zien.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73660577
het punt is dus dat hij geen hints snapt, sarcasme en humor ook niet.
pi_73660621
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:04 schreef Cassandra87 het volgende:
het punt is dus dat hij geen hints snapt, sarcasme en humor ook niet.
Misschien samen met je collega's duidelijk maken dat jullie het niet leuk vinden om zo te worden toegesproken. Samen sta je sterker.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73660703
Even een opmerking maken dat het je opvalt dat de sfeer achteruit gaat.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_73660784
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:08 schreef Autidude het volgende:
Even een opmerking maken dat het je opvalt dat de sfeer achteruit gaat.
Dat is waarschijnlijk te subtiel.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:24:14 #136
104367 Thrackan
new and improved
pi_73664122
Het valt me de afgelopen dagen steeds meer op dat tot nu toe elk aspect van mijn problemen passen in het plaatje van hoogbegaafdheid. Sinds dat de psych dat zo zijdelings een keer liet vallen is dat in mijn achterhoofd blijven spelen en zo langzamerhand bekijk ik steeds meer puzzelstukjes die hierin lijken te passen.

Zo ben ik zelfkritisch, perfectionistisch, kan ik me af en toe enorm ergeren aan mensen die een link die ik leg niet snappen en er daarom maar bot op reageren en kan ik me ernstig verdiepen als ik eenmaal een uitdaging heb gevonden die me interesseert.

Toen ik klein was fietste ik als een malloot door schoolstof heen, na de basisschool kreeg ik steeds meer het idee dat ik niet in "de groep" paste en ging ik dingen doen om daar wel in te passen. Dat leidde weer tot het andere extreme: ik ging lessen skippen, maakte huiswerk totaal niet (hoewel ik de stof toch wel snapte) en ben uiteindelijk zelfs blijven zitten op vakken die me niet interesseerden.

Vervolgens door gebrek aan interesse een HBO opleiding gestaakt na een half jaar, en "uiteindelijk" ben ik met een MBO diploma van school gekomen.

Toen ik mijn theorie van mijn rijbewijs haalde had ik voor het eerst sinds tijden weer eens het idee van "zie je wel, ik kan prima leren". Datzelfde idee had ik toen ik de afgelopen tijd een aantal tests heb gedaan bij PsyQ.

Tenslotte had ik vandaag een dringend probleem op mijn werk, waar ik me vervolgens als een idioot in gestort heb. Dat voelde best goed eigenlijk Dus ik word alleen maar benieuwder of men daadwerkelijk het labeltje hoogbegaafd op me wil gaan plakken.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  † In Memoriam † dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:17:48 #137
21636 Feestkabouter
pi_73666618
bij mij is het bij heel erg veel situaties ook een groot vraagteken: wat is nou mijn probleem, mijn hoogbegaafdheid of mijn Asperger?

en dan is er altijd dat ene element dat antwoord geeft op die vraag: mijn sterke dwangmatige gedrag maakt het toch echt Asperger, dat hoort niet bij hoogbegaafdheid.
en dan is er ook nog mijn hooggevoeligheid trouwens.

maar dan nog: in heel veel situaties denk ik echt dat andere mensen met een erg hoge intelligentie ook grote moeite hebben als ze moeten omgaan met de domheid van bijvoorbeeld een gemiddelde UWV-medewerker
pi_73667183
Mmm ik heb iets ontdekt, nog even aankijken of er een structuur in zit. Interessant zo

Thrackan help me even herinneren, jij wachtte nog op een officiele diagnose? Er waren er geloof ik 2 met een blauw plaatje en weet niet meer wie wat tikte. Vergeef mij
Ik herken sommige dingen wel hoor ik lijk daarin wel een beetje op je. Ben wel heel benieuwd hoe je omgaat met mensen die de link niet direct leggen, in hoeverre ben je daarin bot?
Ik vraag dit, omdat dit mijn zwakke punt is. Ik ben héél begripvol en meegaand, maar iemand 10 keer uitleggen hoe je je computer afsluit.. Ik ben 22 en coordineer een team van 6 man, allemaal tussen de 30 en de 50 jaar. Nouja das gelogen, er zit er een van 20 tussen. Maar het is zwaar hoor.. Daarom ben ik wel benieuwd naar hoe je dat ervaart.

Vervliegt je interesse snel, of heb je de verkeerde opleiding gekozen?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:54:24 #139
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73669573
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef Autidude het volgende:

Ze hebben mijn klacht goed opgepakt en nu gaat alles ook met "spoed" Ik ben erg benieuwd en
gespannen. Ik heb wel een mooie binnenkomer; ik heb overmorgen een gesprek om part-time post
te bezorgen voor DHL.
Nu, succes dan
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 00:57:48 #140
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73669634
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:24 schreef Thrackan het volgende:
Het valt me de afgelopen dagen steeds meer op dat tot nu toe elk aspect van mijn problemen passen in het plaatje van hoogbegaafdheid. Sinds dat de psych dat zo zijdelings een keer liet vallen is dat in mijn achterhoofd blijven spelen en zo langzamerhand bekijk ik steeds meer puzzelstukjes die hierin lijken te passen.

Zo ben ik zelfkritisch, perfectionistisch, kan ik me af en toe enorm ergeren aan mensen die een link die ik leg niet snappen en er daarom maar bot op reageren en kan ik me ernstig verdiepen als ik eenmaal een uitdaging heb gevonden die me interesseert.

Toen ik klein was fietste ik als een malloot door schoolstof heen, na de basisschool kreeg ik steeds meer het idee dat ik niet in "de groep" paste en ging ik dingen doen om daar wel in te passen. Dat leidde weer tot het andere extreme: ik ging lessen skippen, maakte huiswerk totaal niet (hoewel ik de stof toch wel snapte) en ben uiteindelijk zelfs blijven zitten op vakken die me niet interesseerden.

Vervolgens door gebrek aan interesse een HBO opleiding gestaakt na een half jaar, en "uiteindelijk" ben ik met een MBO diploma van school gekomen.

Toen ik mijn theorie van mijn rijbewijs haalde had ik voor het eerst sinds tijden weer eens het idee van "zie je wel, ik kan prima leren". Datzelfde idee had ik toen ik de afgelopen tijd een aantal tests heb gedaan bij PsyQ.

Tenslotte had ik vandaag een dringend probleem op mijn werk, waar ik me vervolgens als een idioot in gestort heb. Dat voelde best goed eigenlijk Dus ik word alleen maar benieuwder of men daadwerkelijk het labeltje hoogbegaafd op me wil gaan plakken.
&
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:17 schreef Feestkabouter het volgende:
bij mij is het bij heel erg veel situaties ook een groot vraagteken: wat is nou mijn probleem, mijn hoogbegaafdheid of mijn Asperger?

en dan is er altijd dat ene element dat antwoord geeft op die vraag: mijn sterke dwangmatige gedrag maakt het toch echt Asperger, dat hoort niet bij hoogbegaafdheid.
en dan is er ook nog mijn hooggevoeligheid trouwens.

maar dan nog: in heel veel situaties denk ik echt dat andere mensen met een erg hoge intelligentie ook grote moeite hebben als ze moeten omgaan met de domheid van bijvoorbeeld een gemiddelde UWV-medewerker
Volgens mij is hoogbegaafdheid het stukje wat zou moeten compenseren voor je autisme (zoals anderen goed zijn in getallen of feitenkennis)
Ik heb vaag het idee dat bij autisten met een hogere intelligentie het bewustzijn ook mee speelt: je bent je vaak bewust van wat er gebeurt, je kan er alleen niet zo heel veel mee (want dat is dat stuk autisme dan weer) Iemand anders?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_73669640
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:17 schreef Feestkabouter het volgende:

Mag ik (uit nieuwsgierigheid en niet uit onbeleefdheid) wat opmerken? Is het gebrek aan inlevingsvermogen dan niet juist weer wel kenmerkend voor asperger bijv.?
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 09:41:02 #142
21636 Feestkabouter
pi_73672706
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:58 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Mag ik (uit nieuwsgierigheid en niet uit onbeleefdheid) wat opmerken? Is het gebrek aan inlevingsvermogen dan niet juist weer wel kenmerkend voor asperger bijv.?
omdat we het hier objectief proberen te bespreken vat ik het niet als onbeleefd op

ja wat je schrijft is inderdaad een groot kenmerk.
hoe sta ik erin:
op zich neem ik helemaal niemand iets kwalijk, prima als iemand z'n eigen keuzes maakt die ik anders zou maken, en hoe intelligent iemand wel of niet is daar kan ie ook niets aan doen. maar op het moment dat het mij raakt, in de procedure bij het UWV die inmiddels al jaren loopt en waar echt gigantische fouten zijn gemaakt, dan speelt bij mij het probleem dat ik me ervan bewust ben dat ik leef in een wereld die voornamelijk bestaat uit mensen met een 'normale' (ten opzichte van mij: lage) intelligentie, en dat veel verantwoordelijke werkzaamheden worden uitgevoerd door die mensen die daarbij allerlei vormen van kennis en overzicht en inzicht missen......... en dat IK daarvan de dupe ben!!
en dat ik het daardoor heel erg moeilijk vind om in deze wereld te leven.

en dan lijkt het echt wel of er zich rond mijn dossier echt veel domme mensen hebben verzameld, ik zou je zo veel voorbeelden kunnen noemen die je versteld doen staan (zie onderaan deze post).
het lullige feit is gewoon dat die incapabele mensen moeten beslissen over mijn 60000 euro bruto die ik (over de afgelopen 5 jaar) van ze moet ontvangen!!

dus allerlei regels zijn (redelijk) goed uitgedacht, maar bij de uitvoering gaat het mis omdat die mensen gewoon eigenlijk hun werk en verantwoordelijkheid niet aankunnen.

dus ik probeer me wel in te leven, en eigenlijk is het inleven in dit geval niet eens zo relevant, het gaat om het feit dat mensen door onvermogen niet in staat zijn om situaties op te lossen.
plus het feit dat veel mensen het verdedigen van hun eigen positie belangrijker vinden dan het uitvoeren van hun werk, daar kan ik heel moeilijk mee omgaan.
ik snap allemaal hoe het psychologisch (of misschien meer antropologisch) werkt bij mensen, dat het allemaal in hun natuur zit en dat ze die prikkels moeilijk kunnen tegengaan, maar ik kan daar gewoon moeilijk mee omgaan. bij mij geeft mijn verstand sterkere prikkels voor wat ik moet doen en laten en zeggen dan mijn instinct.

maar soms zijn mensen ook echt dom:
gisteren een discussie met een dame van UWV, zij vertelde mij dat de laatste beslissing van haar collega niet goed was gemotiveerd. waarop ik zei: dan staat de hele beslissing an sich dus ter discussie. zij: nee de beslissing is goed, maar de motivering erachter klopt niet...........

ja daar zakt je broek toch van af???
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 09:46:53 #143
21636 Feestkabouter
pi_73672823
http://player.omroep.nl/?aflID=10175310
Vanaf 11.40 tot 22.20.

Als je nog eens met mensen te maken krijgt die niet weten wat het is: in dit fragment worden een aantal kenmerken genoemd en met heel duidelijke voorbeelden uitgelegd.

“Sigrid Landman heeft zelf autisme en ze voedt een dochter op, die ook autisme heeft. Hoe doe je dat? Boek: Moederen met autisme, Sigrid Landman, 2009, Uitg. Schrijverijmooimens.”

Niet schrikken: het is het programma "het elfde uur" met Andries Knevel
pi_73672993
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
luistert en huivert allen..
Mijn stugge projectleider is on a roll. Hij was al behoorlijk, tsja.. Maar hij zeikt mijn collega's nu publiekelijk af. Ik zit er sterk aan te denken om hem er morgen op aan te spreken want volgens mij heeft hij het niet door, maar hij is behoorlijk gemeen.
en aan de ene kant is hij mijn projectleider en moet ik zwijgen, aan de andere kant wordt de sfeer steeds naarder en ben ik eigenlijk de enige die wel goed met hem kan opschieten. So what shall i do, mijn 'meerdere' respecteren of hem een hint geven dat dit niet te ver moet gaan?
Volgens mij heb jij juist de capaciteiten in handen om hem dat duidelijk te maken (vanwege jouw credits bij hem, plus jouw interpersoonlijke vaardigheden)!

Dus een beetje in de trant van: "<naam projectleider>, ik merk dat jij in bepaalde gevallen, bijvoorbeeld <noem situatie>, wat onaardig bent tegen mijn collega's door een opmerking als <noemen uitspraak>. Hierdoor voel ik mij onprettig omdat het de onderlinge werksfeer nadeling beïnvloed. Wat denk jij hiervan?".

Ik zie het gerust gebeuren dat hij in eerste instantie mokt, zich misschien even terugtrekt, maar dat er wellicht toch iets van een dialoog ontstaat die wat verbetering met zich mee brengt.

Waarbij ik me wel afvraag of jij het op je hals moet halen om dit punt te maken, het kan natuurlijk zo zijn dat jij vervolgens alleen aangesproken wordt als er dusdanig verstoorde arbeidsrelaties staan dat managers boven jou zich ermee gaan bemoeien en wellicht niet op basis van de juiste feiten conclusies trekken.
Kunnen jullie niet gezamenlijk optreden? Meerdere mensen kunnen het me dunkt niet fout hebben als er wat dossiervorming plaatsvindt. .
pi_73673111
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef Autidude het volgende:

te bezorgen voor DHL.
Gefeliciteerd joh! Zie je er naar uit om een baan te hebben?
Volgens mij moet post bezorgen ideaal zijn om in het werkritme te komen, niet al teveel hinderlijke indrukken door collega's en bazen die met allerlei opdrachten, kritiek en deadlines. .
pi_73673260
Feestkabouter ik ga straks uitgebreid reageren, dankje voor je reactie alvast.
Ik heb een heleboel boeken geleend bij de bibliotheek om me sowieso in te lezen en in te leven

Deepchord, waarom ik het op mijn hals moet halen? Ik ben de enige die hij respecteerd en die niet de dupe is geworden van zijn stugheid. Verder heb ik nog veel te veel de instelling dat ik de wereld wil en kan veranderen Maar we merken het wel
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:20:07 #147
104367 Thrackan
new and improved
pi_73673488
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Mmm ik heb iets ontdekt, nog even aankijken of er een structuur in zit. Interessant zo

Thrackan help me even herinneren, jij wachtte nog op een officiele diagnose? Er waren er geloof ik 2 met een blauw plaatje en weet niet meer wie wat tikte. Vergeef mij
Ik herken sommige dingen wel hoor ik lijk daarin wel een beetje op je. Ben wel heel benieuwd hoe je omgaat met mensen die de link niet direct leggen, in hoeverre ben je daarin bot?
Ik vraag dit, omdat dit mijn zwakke punt is. Ik ben héél begripvol en meegaand, maar iemand 10 keer uitleggen hoe je je computer afsluit.. Ik ben 22 en coordineer een team van 6 man, allemaal tussen de 30 en de 50 jaar. Nouja das gelogen, er zit er een van 20 tussen. Maar het is zwaar hoor.. Daarom ben ik wel benieuwd naar hoe je dat ervaart.

Vervliegt je interesse snel, of heb je de verkeerde opleiding gekozen?
Klopt, ik wacht nog op een diagnose. Ik ben ingestapt met het idee van ADD vanwege concentratieproblemen en eenzelfde situatie als mijn vader, die medicijnen krijgt voor ADD.
Vervolgens via Dysthymie en de autistische hoek is er ook nog hoogbegaafdheid op het lijstje gekomen.

In hoeverre ik omga met mensen die de link niet leggen? Het zijn juist die mensen die bot op míj overkomen. Ik raak daar meestal ontmoedigd van om verder met die mensen te communiceren.
Als het voor mijn werk is, is dat probleem een stuk minder. Daar kan ik duidelijk tegen mezelf zeggen dat iemand gewoon niet snapt wat ik bedoel, en aangezien ik ook een ondersteunende functie heb zal ik het dan maar een niveau simpeler uit moeten leggen

Op mijn afdeling doet leeftijd er niet veel toe. Er wordt duidelijk gekeken waar je goed in bent en dat wordt geaccepteerd. Wat dat betreft ben ik nog steeds erg blij met mijn werk.
pi_73673584
Je schreef letterlijk dat je je ergert aan mensen (..) en daarom maar bot reageert In hoeverre reageren zij dan bot op jou?
Wat doe je voor werk?

Sorry ik wil op iedereen nog even uitgebreid reageren maar ik zit op mijn werk nu, doe ik vanavond, vergeet niemand hoor

Autitude alvast succes in ieder geval ik ga morgen voor je duimen!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:33:33 #149
104367 Thrackan
new and improved
pi_73673804
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Je schreef letterlijk dat je je ergert aan mensen (..) en daarom maar bot reageert In hoeverre reageren zij dan bot op jou?
Wat doe je voor werk?

Sorry ik wil op iedereen nog even uitgebreid reageren maar ik zit op mijn werk nu, doe ik vanavond, vergeet niemand hoor

Autitude alvast succes in ieder geval ik ga morgen voor je duimen!
quote:

Overigens ben ik programmeur/applicatiebeheerder en maak ik deel uit van onze Servicedesk groep Aardig wat tegelijk he?
pi_73674220
das nog geen antwoord op mijn vraag hihi
Want t staat er echt zoals ik t lees hoor. Heel letterlijk

Manusje van alles dus, kun je niet ff helpen, heb een applicatie beheerder nodig maar die neemt zn telefoon niet op hihi

Oooh ik heb zware griep, kan me niet concentreren dus zit maar op fok..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')