abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73683034
Knap, ja niet alsof het een hele prestatie is (al is dat voor sommige mensen wel misschien), ik had een beetje moeite met onder woorden brengen wat ik nu bedoel. Maar het is gewoon simpel, ik kan er mijn respect voor opbrengen en uitspreken hoe er met een 'taboe-onderwerp' omgegaan wordt. En ik weet nog steeds niet hoe ik dit het beste kan omschrijven, mijn excuses, maar het is voor iedereen bedoeld als een compliment!

Autidude, hoe meer aandacht hoe beter toch? Ik zat nog maar kort met het idee hoor, nav een mail van scott die zich te pletter schrok van mijn lappen tekst (ik kan niet kort mailen hihi) maar hij had genoten van mijn manier van bewoording enz en het is heel toevallig dat ik dit de laatste paar weken meer teruggekoppeld krijg. Scott vroeg ook of ik niet auteur had willen worden. En ja eigenlijk wel maar ik wist niet waarover. Had geen inspiratie.
En de mensen die ik in korte tijd heb leren kennen vind ik onwijs inspirerend. En misschien dta ik, als totale buitenstaander, een ander licht kan werpen op een taboe onderwerp.
Wordt voor mij toch puzzelen hoe of wat, ik moet nog een hoofdkarakter hebben en een tijdsbestek, maar daar kan ik nog lekker op sudderen
pi_73687821
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:22 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Andries Knevel is niet atheistisch.
Dus
Children of the night. What music they make.
pi_73687929
Dat is waar, hoe meer aandacht hoe beter.. Dan doe jij de buitenstaander kant en ik de inside job

Dat dagboek idee is wel leuk, heb een korte periode een online dagboek bijgehouden op een borderline forum.. was wel een bevrijding en werd ook leuk en positief ontvangen. (Krijg ook altijd te horen dat ik leuk schrijf e.d.). Maar meerdere levenslopen in 1 dagboek wordt wel een beetje warrig denk ik.

Hoewel, het kan ook prima goed gaan.. 1e allinea even aandacht aan of visie op voorgaande post, en dan je eigen stukje.. of niet.. Het kan wel.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_73687994
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 17:54 schreef DeHovenier het volgende:

Dus
Dus is het een conformist, en automatisch niet autistisch en daarom een lul
pi_73688334
Ben je een lul als je niet autistisch bent? *maakt dat ze snel wegkomt*
pi_73688462
Ben je al ver autidude? Haha ik heb vanmiddag over mijn intro nagedacht. Ik wil er fanatiek mee aan de slag. Maar ik twijfel, óf ik probeer het vanuit het perspectief van een autist te schrijven, óf juist vanuit het perspectief van een buitenstaander maar ik vind beiden heel interessant en dat geeft mogelijkheid tot optie 3 en dat is een combi van optie 1 en 2 samen
pi_73688938
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je een lul als je niet autistisch bent? *maakt dat ze snel wegkomt*
Jij kan sowieso geen lul zijn
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73689293
Vandaag op mijn werk aspergersoep geanalyseerd Alleen niemand had door dat ik op het zo genoemd had
Bij een gesprek dat ik vandaag het bij het reïntergratiebureau. Weer een aantal dingen duidelijk geworden over waarom het soms vastloopt bij mij. Als het gesprek te snel gaat of er word te veel informatie geven dan haak ik af. Alleen dat heb ik zelf niet door dat ik dat doe.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73689304
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:43 schreef Cassandra87 het volgende:
heel slim
Wel iets anders
14 SHADES OF GREY
pi_73689516
Ik denk dat je iets te snel gaat, ik kan geen lijn vinden in je verhaal. Overigens zeggen ze hier in de omgeving allemaal aspergersoep en het aspergesyndroom. Overigens vind ik dat wel een leuke titel voor mijn "boek".
Hoe werden de dingen dan duidelijk, als je zelf niet door hebt dat je afhaakt?
pi_73689712
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik denk dat je iets te snel gaat, ik kan geen lijn vinden in je verhaal. Overigens zeggen ze hier in de omgeving allemaal aspergersoep en het aspergesyndroom. Overigens vind ik dat wel een leuke titel voor mijn "boek".
Hoe werden de dingen dan duidelijk, als je zelf niet door hebt dat je afhaakt?
Dat er geen lijn in mijn verhaal zit is ook een probleem. Soms kan ik aan mijn eigen gewauwel ook geen touw vast knopen.
Diegene die mij gaat begeleiden bij dat reïntergratiebureau merkte tijdens het gesprek dat ik het niet meer volgende waar hij het over had. Aan mijn lichaamstaal enzo. Maar dat had ik zelf niet door.
Dit soort dingen gebeurd wel vaker maar nu snap ik een beetje wat er gebeurd. En dat is een hele stap vooruit. Nu ik weet dat het gebeurd kan ik naar een oplossing gaan zoeken.
14 SHADES OF GREY
pi_73690097
Hey wat apart, wat gaat er op t moment dat je de draad kwijt bent door jou heen dan? Ja misschien aparte vraag als je t zelf niet door hebt.. Maar ik merk bij mij zelf wel eens dat als iemand aan t praten is, ik soms t gevoel heb alsof er wolkjes in mn hoofd zitten ofzo en dan hoor ik alles in een roes. Gaat ook volledig aan mij voorbij. Dan moet ik heel diep graven want wat er is gezegd blijft wel hangen maar erg verstopt, en dat is echt vaag op zo'n moment.
pi_73690322
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Hey wat apart, wat gaat er op t moment dat je de draad kwijt bent door jou heen dan? Ja misschien aparte vraag als je t zelf niet door hebt.. Maar ik merk bij mij zelf wel eens dat als iemand aan t praten is, ik soms t gevoel heb alsof er wolkjes in mn hoofd zitten ofzo en dan hoor ik alles in een roes. Gaat ook volledig aan mij voorbij. Dan moet ik heel diep graven want wat er is gezegd blijft wel hangen maar erg verstopt, en dat is echt vaag op zo'n moment.
Euh geen idee Ik kan niet omschrijven wat ik dan voel. Maar wat jij zegt klinkt wel goed.
En als er dan gevraagd word van wat voel je nu dan voel ik mij compleet machteloos omdat ik niet weet wat ik voel en waarom ik dat voel.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:23:09 #190
104367 Thrackan
new and improved
pi_73690459
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Euh geen idee Ik kan niet omschrijven wat ik dan voel. Maar wat jij zegt klinkt wel goed.
En als er dan gevraagd word van wat voel je nu dan voel ik mij compleet machteloos omdat ik niet weet wat ik voel en waarom ik dat voel.
Dan weet je dus tóch wat je voelt? Het is alleen een reactie op de vraag in plaats van dat de vraag bedoeld is om het gevoel van het gesprek daarvoor te peilen
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73690667
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:23 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Dan weet je dus tóch wat je voelt? Het is alleen een reactie op de vraag in plaats van dat de vraag bedoeld is om het gevoel van het gesprek daarvoor te peilen
Nee dat voel ik pas als er doorgevraagd wordt niet op het moment zelf.
14 SHADES OF GREY
pi_73690988
Als ik in een gesprek wegdwaal dan ben ik weg ook.. dan zit ik in mijn hoofd, ofzo
Ik krijg dan ook geen woord meer mee, het wordt achtergrondgebrabbel.. totdat er een interessant woord gebruikt wordt ofzo.

Ik heb iig als iemand het aan mij merkt en vraagt; wat heb ik nou zojuist gezegd.. dat ik dan plat op me bek ga. Heel asociaal.. maar dat ben ik dan ook eigenlijk best wel.
pi_73691081
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee dat voel ik pas als er doorgevraagd wordt niet op het moment zelf.
Dat zegt hij ook
pi_73691135
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben je al ver autidude? Haha ik heb vanmiddag over mijn intro nagedacht. Ik wil er fanatiek mee aan de slag. Maar ik twijfel, óf ik probeer het vanuit het perspectief van een autist te schrijven, óf juist vanuit het perspectief van een buitenstaander maar ik vind beiden heel interessant en dat geeft mogelijkheid tot optie 3 en dat is een combi van optie 1 en 2 samen
Nou euh, er staat nog niets op papier of op schijf... Het zit in grote lijnen wel in mijn hoofd, alleen nog een beetje onsamenhangend, verspringend en met gaatjes.. net als de rest
Héle grote diepe hersenspinsels, zoals ik zei; ik heb de rust nog niet gevonden om er aan te beginnen.
Een soort van writersblock, maar dan even anders. Het gaat dan ook een raar boek worden
Maar ik wil het wel als een geheel leesbaar maken, daarom wordt het dus ook een soort vorm van mijn levensverhaal tot nu toe.. als ik het zo mag uitleggen.
En juist dát verhaal kan heel veel inzicht geven in de problemen waar veel mensen (ASS/AD(H)D/BPS/ERS) tegen aan lopen en wat dat allemaal teweeg brengt etc.
pi_73691137
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:41 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat zegt hij ook
Euh ja
14 SHADES OF GREY
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:15:57 #196
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73692172
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Overigens, hoe gaan sollicitatie gesprekken voor jullie?
[..]
Veel autisten die zich staande kunnen houden in de maatschappij, dus die zich kunnen aanpassen of camoufleren, zijn de beste acteurs die er zijn. Helaas voor hen valt het doek ooit een keer, simpelweg omdat ze bepaalde dingen van nature uit niet kunnen.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:18:17 #197
188877 Stupendous76
pi_73692262
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Als je geen autist ben kan je het zeker proberen om vanuit de autistische kant te proberen, ik wens je veel succes maar geef je ook weinig kans
Repent, Pray, Forgive
pi_73692275
Of totdat ze het camoufleren helemaal beu zijn..
pi_73692287
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:18 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als je geen autist ben kan je het zeker proberen om vanuit de autistische kant te proberen, ik wens je veel succes maar geef je ook weinig kans
Ik doe anders toch goed mijn best om mijzelf in te leven.. Misschien wordt dat ook wel als vreemd ervaren.. kan best..
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:21:13 #200
188877 Stupendous76
pi_73692376
Vanmiddag trouwens in die tent geweest die de wereld van een autist moet nabootsen.
Dat het niet het formaat een circustent zou zijn had ik wel verwacht, maar deze is wel erg klein.
Verder wel aardig, het komt wel bekend voor, zeker al die geluiden die hetzelfde volume hebben.
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')