abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73674771
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Feestkabouter ik ga straks uitgebreid reageren, dankje voor je reactie alvast.
Ik heb een heleboel boeken geleend bij de bibliotheek om me sowieso in te lezen en in te leven

Deepchord, waarom ik het op mijn hals moet halen? Ik ben de enige die hij respecteerd en die niet de dupe is geworden van zijn stugheid. Verder heb ik nog veel te veel de instelling dat ik de wereld wil en kan veranderen Maar we merken het wel
Ik weet dat jij dat idee hebt. En misschien kun jij inderdaad wel de wereld verbeteren! Maar ik ben wat negatiever ingesteld dan jij, en ik zie misschien wat risico's die problemen zouden kunnen opleveren. Wat niet betekend dat het daadwerkelijk gebeurd, maar dat gewaarschuwde mens hè! . Verder zie ik niet in waarom het alleen jouw verantwoordelijkheid zou zijn aangezien het van invloed is op de gehele afdeling!

Maar nogmaals, wellicht dat ik problemen zie die er niet zijn, en dat jouw capaciteiten om mensen mee te krijgen en op een positieve manier tot inkeer te laten komen er voor zorgt dat het allemaal goed afloopt en dat jij de held van de dag wordt. .
pi_73674839
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:33 schreef Thrackan het volgende:

[..]

[..]

Overigens ben ik programmeur/applicatiebeheerder en maak ik deel uit van onze Servicedesk groep Aardig wat tegelijk he?
Dat zijn nou ook wel juist een aantal beroepen waarbij je af en toe botte opmerkingen op je dak krijgt. . Restecp man!
pi_73675090
DC ik mis wat persoonlijke aandacht *mail*
Je bent niet negatiever, ik ben naiever
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 11:16:00 #154
21636 Feestkabouter
pi_73675169
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:04 schreef DeepChord het volgende:

En misschien kun jij inderdaad wel de wereld verbeteren! Maar ik ben wat negatiever ingesteld dan jij, en ik zie misschien wat risico's die problemen zouden kunnen opleveren.
ik leef heel erg met die 2 kanten:
aan de ene kant heb ik heel erg de drang om alles in de wereld wat ik aan kroms en oneerlijks tegenkom te verbeteren (niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen in het algemeen), maar daarbij heb ik heel vaak het idee dat ik er heel erg alleen in sta............. en daardoor zie ik het juist vaak allemaal niet zitten en geef ik de hoop op.
gezond zou zijn om een beetje ertussenin te zitten: beetje positieve daden, beetje blij zijn met wat er wel is......... maar dat lukt me niet, ik ben heel erg van het alles of niets.
pi_73675353
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik leef heel erg met die 2 kanten:
aan de ene kant heb ik heel erg de drang om alles in de wereld wat ik aan kroms en oneerlijks tegenkom te verbeteren (niet alleen voor mezelf maar ook voor anderen in het algemeen), maar daarbij heb ik heel vaak het idee dat ik er heel erg alleen in sta............. en daardoor zie ik het juist vaak allemaal niet zitten en geef ik de hoop op.
gezond zou zijn om een beetje ertussenin te zitten: beetje positieve daden, beetje blij zijn met wat er wel is......... maar dat lukt me niet, ik ben heel erg van het alles of niets.
Ik wil me daardoor soms nog wel eens bijzonder voelen, weten dat ik een van de weinige ben. Respect voor die mensen!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:20:51 #156
104367 Thrackan
new and improved
pi_73675359
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:06 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Dat zijn nou ook wel juist een aantal beroepen waarbij je af en toe botte opmerkingen op je dak krijgt. . Restecp man!
Juist op mijn werk is het te relativeren als zijnde "het is maar werk". In de privé sfeer vind ik dat véél moeilijker.

Overigens, Cassandra, er stond dus dat die mensen juist bot reageren als ze een link niet leggen, niet dat ik dan bot reageer. Zoals ik al zei reageer ik dan meestal door me of aan die mensen te gaan ergeren, of de hele communicatie maar links te laten liggen en ze verder te negeren.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73675406
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:46 schreef Feestkabouter het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=10175310
Vanaf 11.40 tot 22.20.

Als je nog eens met mensen te maken krijgt die niet weten wat het is: in dit fragment worden een aantal kenmerken genoemd en met heel duidelijke voorbeelden uitgelegd.

“Sigrid Landman heeft zelf autisme en ze voedt een dochter op, die ook autisme heeft. Hoe doe je dat? Boek: Moederen met autisme, Sigrid Landman, 2009, Uitg. Schrijverijmooimens.”

Niet schrikken: het is het programma "het elfde uur" met Andries Knevel
Waarom moeten we schrikken dan
Children of the night. What music they make.
  † In Memoriam † woensdag 14 oktober 2009 @ 11:30:50 #158
21636 Feestkabouter
pi_73675704
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:22 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

in mijn kenniskring wordt niet enthousiast gereageerd op AK (en dan druk ik het zacht uit).
de mening van Brigitte Kaandorp wordt door velen gedeeld!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:47:13 #159
104367 Thrackan
new and improved
pi_73676305
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

in mijn kenniskring wordt niet enthousiast gereageerd op AK (en dan druk ik het zacht uit).
de mening van Brigitte Kaandorp wordt door velen gedeeld!
Ik heb het ook totaal niet op die vent.
pi_73676752
Ik ken hem niet en weet niet wat hij allemaal zegt en doet en hoe hij over dingen denkt. Ik denk zoiets van: leven en laten leven

Brigitte Kaandorp
Children of the night. What music they make.
pi_73677382
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:22 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Andries Knevel is niet atheistisch.
pi_73678037
People who are crazy enough to think they can change the world... are the ones who do!

!!!! !!

Hoogbegaafdheid (écht hoogbegaafd) heeft heel veel met autisme te maken. Bij mij is HB op 8
jarige leeftijd vastgesteld en van daaruit een hoop problemen daarop afgeschoven. Maar er zit
9 van de 10 keer een ASS aan die HB vast. Kijk alleen eens deze lijst van HIQ

http://hiq.nl/hb-sign-volw.php hoe dicht ligt dit bij het autistisch spectrum? IMHO ligt het er
dubbeldik bovenop...

Gesprek met de UWV arts vanmorgen is wel goed gegaan, te weinig tijd gehad maar volgens mij
heb ik mijzelf goed weten te profileren en redelijk goed kunnen uitleggen wat mijn knelpunten zijn.
Ik krijg nu nog een oproep voor een arbeidsdeskundige, maar ik denk wel dat het gaat lukken om
een WAjong te krijgen.

Ik ga iig lekker part time post bezorgen en dat vind ik heerlijk!
Morgen gesprek, dan weet ik voor hoeveel uur het precies is.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:27:43 #163
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73679425
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Feestkabouter ik ga straks uitgebreid reageren, dankje voor je reactie alvast.
Ik heb een heleboel boeken geleend bij de bibliotheek om me sowieso in te lezen en in te leven

Deepchord, waarom ik het op mijn hals moet halen? Ik ben de enige die hij respecteerd en die niet de dupe is geworden van zijn stugheid. Verder heb ik nog veel te veel de instelling dat ik de wereld wil en kan veranderen Maar we merken het wel
Nee, jij hebt de indruk dat hij jou respecteerd en dat jij (nog?) niet de dupe van zijn stugheid bent geworden. Het kan goed zijn dat als je een opmerking maakt, alles omslaat.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:28:46 #164
104367 Thrackan
new and improved
pi_73679459
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef Autidude het volgende:
People who are crazy enough to think they can change the world... are the ones who do!

!!!! !!

Hoogbegaafdheid (écht hoogbegaafd) heeft heel veel met autisme te maken. Bij mij is HB op 8
jarige leeftijd vastgesteld en van daaruit een hoop problemen daarop afgeschoven. Maar er zit

http://hiq.nl/hb-sign-volw.php hoe dicht ligt dit bij het autistisch spectrum? IMHO ligt het er
dubbeldik bovenop...

Gesprek met de UWV arts vanmorgen is wel goed gegaan, te weinig tijd gehad maar volgens mij
heb ik mijzelf goed weten te profileren en redelijk goed kunnen uitleggen wat mijn knelpunten zijn.
Ik krijg nu nog een oproep voor een arbeidsdeskundige, maar ik denk wel dat het gaat lukken om
een WAjong te krijgen.

Mijn symptomen vullen bij zoveel dingen 90% van het lijstje dat ik daar eigenlijk niet meer naar kijk. Het gaat me juist om dat die laatste 10% ook kloppen. Jammer dat het zo lang duurt met die psyq alleen, zou het nu wel eens willen weten.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:36:51 #165
188877 Stupendous76
pi_73679699
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 09:41 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

omdat we het hier objectief proberen te bespreken vat ik het niet als onbeleefd op

ja wat je schrijft is inderdaad een groot kenmerk.
hoe sta ik erin:
op zich neem ik helemaal niemand iets kwalijk, prima als iemand z'n eigen keuzes maakt die ik anders zou maken, en hoe intelligent iemand wel of niet is daar kan ie ook niets aan doen. maar op het moment dat het mij raakt, in de procedure bij het UWV die inmiddels al jaren loopt en waar echt gigantische fouten zijn gemaakt, dan speelt bij mij het probleem dat ik me ervan bewust ben dat ik leef in een wereld die voornamelijk bestaat uit mensen met een 'normale' (ten opzichte van mij: lage) intelligentie, en dat veel verantwoordelijke werkzaamheden worden uitgevoerd door die mensen die daarbij allerlei vormen van kennis en overzicht en inzicht missen......... en dat IK daarvan de dupe ben!!
en dat ik het daardoor heel erg moeilijk vind om in deze wereld te leven.

en dan lijkt het echt wel of er zich rond mijn dossier echt veel domme mensen hebben verzameld, ik zou je zo veel voorbeelden kunnen noemen die je versteld doen staan (zie onderaan deze post).
het lullige feit is gewoon dat die incapabele mensen moeten beslissen over mijn 60000 euro bruto die ik (over de afgelopen 5 jaar) van ze moet ontvangen!!

dus allerlei regels zijn (redelijk) goed uitgedacht, maar bij de uitvoering gaat het mis omdat die mensen gewoon eigenlijk hun werk en verantwoordelijkheid niet aankunnen.

dus ik probeer me wel in te leven, en eigenlijk is het inleven in dit geval niet eens zo relevant, het gaat om het feit dat mensen door onvermogen niet in staat zijn om situaties op te lossen.
plus het feit dat veel mensen het verdedigen van hun eigen positie belangrijker vinden dan het uitvoeren van hun werk, daar kan ik heel moeilijk mee omgaan.
ik snap allemaal hoe het psychologisch (of misschien meer antropologisch) werkt bij mensen, dat het allemaal in hun natuur zit en dat ze die prikkels moeilijk kunnen tegengaan, maar ik kan daar gewoon moeilijk mee omgaan. bij mij geeft mijn verstand sterkere prikkels voor wat ik moet doen en laten en zeggen dan mijn instinct.

maar soms zijn mensen ook echt dom:
gisteren een discussie met een dame van UWV, zij vertelde mij dat de laatste beslissing van haar collega niet goed was gemotiveerd. waarop ik zei: dan staat de hele beslissing an sich dus ter discussie. zij: nee de beslissing is goed, maar de motivering erachter klopt niet...........

ja daar zakt je broek toch van af???
Klinkt bekend. Los van mijn eigen tekortkomingen en fouten (die zijn er genoeg...) probeer ik de nadelen daarvan te beperken tot in ieder geval mijzelf. En dan kijk ik naar een ander iemand die zonder probleem een blunder begaat zonder enig gevoel van schaamte of uberhaupt notie daarvan. En heel vaak hebben die mensen ook nog enige verantwoordelijkheid, of een leuk betaalde baan.
Is het afgunst? Nee, van mij mag je veel verdienen. Maar dan moet je wel goed zijn, en op zijn minst fouten durven toe te geven en proberen te herstellen.
Vaak krijg je te horen: ach, daar moet je je niet druk over maken. Alsof de wereld van zo'n instelling beter wordt.

Ach, in het land der blinden is éénoog niet de koning, maar wel degene die alles ziet wat de anderen hem niet in dank afnemen.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:39:39 #166
188877 Stupendous76
pi_73679774
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:45 schreef Autidude het volgende:

!!!! !!

dubbeldik bovenop...
Deze had ik eerder moeten kennen
quote:
een WAjong te krijgen.

Succes!
Repent, Pray, Forgive
pi_73679849
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:28 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Mijn symptomen vullen bij zoveel dingen 90% van het lijstje dat ik daar eigenlijk niet meer naar kijk. Het gaat me juist om dat die laatste 10% ook kloppen. Jammer dat het zo lang duurt met die psyq alleen, zou het nu wel eens willen weten.
Een hoop stukjes die ik van jou lees kan ik met mijzelf spiegelen. HB en ADD zit er dik in, van wat ik lees dan.. maar een PDD ook.
Hoe ga jij met emoties om? Ben je een "vluchter" of opkropper?
En ik meen serieus, echt 9 van de 10 keer zit er meer achter hoogbegaafdheid, en als er niet meer achter zit dan ontstaat er wel een stoornis door de kloof tussen hoogbegaafd en "normaal" zijn.
Hoe ga jij om met tegenslagen en/of plotselinge veranderingen?
pi_73679931
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, jij hebt de indruk dat hij jou respecteerd en dat jij (nog?) niet de dupe van zijn stugheid bent geworden. Het kan goed zijn dat als je een opmerking maakt, alles omslaat.
Klopt, om deze reden heb ik besloten (nog) niets aan te kaarten. Overigens zet ik t erg kort door de bocht neer, stukje was de mening van mijn collega die gisteren werd aangevallen.
pi_73679948
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:39 schreef Stupendous76 het volgende:

Deze had ik eerder moeten kennen

Welke? die link naar HIQ of dat filmpje? Dat filmpje is ge-wel-dig! Het heeft mij heel veel steun gegeven, maar tegelijkertijd maakt het ook veel emoties bij mij los.. omdat ik mijn "bijdrage" nog niet echt heb geleverd aan de wereld/maatschappij. Maar ooit.. ooit schrijf ik een boek, in mijn hoofd is hij al zo goed als af... de rust om het uit te voeren heb ik nog niet gevonden.
quote:
Succes!
Thnxs, komt helemaal goed.. die wijk is van mij
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:58:11 #170
104367 Thrackan
new and improved
pi_73680286
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:42 schreef Autidude het volgende:

[..]

Een hoop stukjes die ik van jou lees kan ik met mijzelf spiegelen. HB en ADD zit er dik in, van wat ik lees dan.. maar een PDD ook.
Hoe ga jij met emoties om? Ben je een "vluchter" of opkropper?
En ik meen serieus, echt 9 van de 10 keer zit er meer achter hoogbegaafdheid, en als er niet meer achter zit dan ontstaat er wel een stoornis door de kloof tussen hoogbegaafd en "normaal" zijn.
Hoe ga jij om met tegenslagen en/of plotselinge veranderingen?
Ik vatte het ook wel serieus op, ik wil alleen zekerheid in plaats van speculatie.

Qua emoties en/of tegenslagen: dat hangt erg van de situatie af.
De ene keer kan, en wil, ik het prima met mensen delen en geeft dat ook echt wel een stukje opluchting, de andere keer houd ik het binnen en uit ik het door bijvoorbeeld even flink op een kussen in te rammen of een tikkeltje asocialer te gaan rijden.
Heb een tijd gehad dat ik het totáál niet uitte, maar dat is echt niet te doen. Dan ontplof je op een gegeven moment een keer en wat laat je dan achter? Een grote krater van mensen die niet snappen dat je ineens zo reageert (en terecht).
Nee, opkroppen doe ik zo min mogelijk, puur omdat ik wéét dat het gevaarlijk is. Aan de andere kant hang ik niet bij iedereen aan de grote klok dat ik ergens een probleem mee heb, maar kies ik wel de mensen uit waarbij ik dat wil en kan doen.
pi_73680725
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:58 schreef Thrackan het volgende:
knip
Ook dat klinkt best wel herkenbaar. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt e.d.
Al kan dat ook een beste klap in je smoel zijn hoor... Ik wist het van mezelf, min of meer, al tijden en het is ook wel een verademing dat het één en ander nu bevestigd is. Maar toch... leuk is anders en ik heb er
eigenlijk best moeite mee.
Maar dat komt misschien meer door het onbegrip van anderen. Het is een fucked up stempel, een hele vervelende waardoor mensen een beetje afstandig worden of juist overdreven zorgzaam.

Wordt trouwens ook de titel van mijn boek; Afstand houden!
Een boek over ASS in combinatie met Borderline/Emotionele Regulatie Stoornis, want die heb ik er namelijk ook nog eens naast

Ik ben een klein GGZ wondertje Mijn SPV'er gaf als reactie op mijn diagnose: zo.. het is nogal wat heh, hoe krijg je het voor elkaar! Mijn psych had ook al even gewaarschuwd voordat hij het mij vertelde..
Heel voorzichtig zei hij bij het overhandigen van mijn Medische Verklaring; het zijn er nogal wat heh?
En dan ben ik nog niet eens klaar.... Ik moet nog aan hem vragen waarom hij het op PDD-
NOS gooit en niet op Asperger.. want als ik de wikipedia site over Asperger lees dan is het midden in de roos.

En Dysthemie? Die krijg je er gratis bij Dat is gewoon een gevolg van de problemen die ontstaan door
de overige diagnoses.

Ik ben een beetje manisch vandaag, alles lijkt nu ook eindelijk weer eens goed te gaan en ik zit lekker in mijn vel. Totdat.... En dat is mijn probleem in een nootendop
pi_73681882
Thrackan ik vind het knap hoe jij ermee omgaat, eerlijk waar. En dat geldt voor een heleboel overigens. Communicatie is een heikel punt.
Zeker dingen als inlevingsvermogen en communicatie vind ik het heel frappant dat die eigenlijk onlosmakend verbonden zijn aan autisme.
Ik moest daar vanochtend stiekem wel een beetje om lachen. Ik mail dus met scott, die zanger met asperger van x factor. Ik kreeg een mail en stond even perplex want ik kreeg een redelijk bot mailtje terug terwijl ik dat imo niet verdiende. Zusje erbij geroepen (die is heel erg goed in engels) en die legde mij uit dat ik de hele mail verkeerd had geinterpreteerd. Dus de conclusie was heel duidelijk. Communicatie problemen zijn een maatschappelijk probleem.
Dus ik kan echt mijn bewondering en respect wel opbrengen als ik iets dergelijks lees.

Opkroppen is volgens mij ook niet goed. Zijn allemaal emmertjes water die op den duur vol zitten.

Overigens, hoe gaan sollicitatie gesprekken voor jullie?

Overigens is er nog een (nieuwe) reden voor mijn interesse. Ik schreef vroeger heel veel en heb (naar andere meningen) ook een leuke schrijfstijl. Dus ik speel al een tijdje met t idee om een verhaal te schrijven waarin ik in ieder geval veel vooroordelen aan de kaak stel.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:14:20 #173
104367 Thrackan
new and improved
pi_73682613
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Thrackan ik vind het knap hoe jij ermee omgaat, eerlijk waar. En dat geldt voor een heleboel overigens. Communicatie is een heikel punt.
Zeker dingen als inlevingsvermogen en communicatie vind ik het heel frappant dat die eigenlijk onlosmakend verbonden zijn aan autisme.
Ik moest daar vanochtend stiekem wel een beetje om lachen. Ik mail dus met scott, die zanger met asperger van x factor. Ik kreeg een mail en stond even perplex want ik kreeg een redelijk bot mailtje terug terwijl ik dat imo niet verdiende. Zusje erbij geroepen (die is heel erg goed in engels) en die legde mij uit dat ik de hele mail verkeerd had geinterpreteerd. Dus de conclusie was heel duidelijk. Communicatie problemen zijn een maatschappelijk probleem.
Dus ik kan echt mijn bewondering en respect wel opbrengen als ik iets dergelijks lees.

Opkroppen is volgens mij ook niet goed. Zijn allemaal emmertjes water die op den duur vol zitten.

Overigens, hoe gaan sollicitatie gesprekken voor jullie?

Overigens is er nog een (nieuwe) reden voor mijn interesse. Ik schreef vroeger heel veel en heb (naar andere meningen) ook een leuke schrijfstijl. Dus ik speel al een tijdje met t idee om een verhaal te schrijven waarin ik in ieder geval veel vooroordelen aan de kaak stel.
Vind het wel grappig dat je het als "knap" beoordeelt. Voor mij is het de normaalste zaak van de wereld om zo te reageren. Naast de standaard vooroordelen zijn er natuurlijk ook een hoop mensen met psychische afwijkingen die simpelweg genoeg trucjes hebben bedacht om er gewoon mee om te kunnen gaan

Sollicitatie heb ik op een hele simpele manier gedaan, maar ik had ook de vrijheid uit een hoop banen te kunnen kiezen toendertijd. Wordt er een vraag gesteld dan beantwoord ik die. Ik zal zelf niet met enorme verhalen komen, en ik ga mezelf ook écht niet proberen te verkopen. Zo ben ik niet en als je dat niet bevalt, dan beval jij mij waarschijnlijk net zomin als werkgever.
Salarisonderhandelingen en alle andere dingen waar ik zelf niet aan wilde beginnen heb ik overgelaten aan een detacheerder. Ideaal
pi_73682735
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Hey! Dat is mijn idee!

Nee hoor, in mijn geval wordt het een soort van autobiografie met diezelfde doelstelling.
pi_73682912
Ach, er is ooit een "dagboek van een R&P'er" (zie Discussietopic Dagboek van een R&Per als je dat nog niet wist) geschreven door meerdere mensen hier op Fok!. Misschien idee om zoiets te herhalen, maar nou voor de tistjes onder ons. . Mag Cassandra87 de eerste episode schrijven, doen we gewoon of ze autistisch is. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')