Ja dat is zo. Maar het gebeurd ook niet vaak.(gelukkig) Meestal kijk ik gewoon in de richting van de persoon die praat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:09 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Lijkt me wel vervelend, als iemand concludeert dat je hem/haar niet aankijkt en dan zo vermanend zegt "waarom kijk je mij niet aan?!". Dan wordt het misschien nog wel moeilijker ineens wél te kijken.
ik kijk (net als DeHovenier) naar het gezicht in het algemeen. naar ogen en mond afwisselend, of (als je niet te dichtbij bent) je ziet beide tegelijk.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:51 schreef DeepChord het volgende:
Beste mensen. Even een vraag van een totaal andere orde:
Het schijnt een van de problemen bij autisme moeite met oogcontact te zijn. Nou heb ik daar zelf lang niet altijd last van, en meestal kan ik mensen gewoon goed aankijken. Maar af en toe doet het soort van pijn aan mijn ogen en voelt het gewoon ronduit vervelend om iemand aan te kijken.
Hoe manifesteert dat zich nou bij jullie (als er überhaupt al sprake van is), want ik vraag me af of wat ik ervaar nou met autisme samenhangt of het "gewoon" een kenmerk is dat bij mij hoort.
in The Big Bang Theory ligt de Asperger van 1 van de rollen er ook erg dik bovenop. Eerste serie is bij Veronica uitgezonden aantal maanden geleden, ik geloof dat ik 2 of 3 seizoenen gedownload heb, kan er erg om lachen (maar nog steeds niet alles gekeken).quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:06 schreef TheVotary het volgende:
Voor de deelnemers aan dit topic met gevoel voor humor en niet al te lange tenen. Er is in Amerika een serie van start gegaan genaamd 'Community' waarin 1 van de hoofdrolspelers iemand is met Asperger. Ik lig elke keer weer dubbel om die gast.![]()
Aha, het is je wel bevallen dus. Ik twijfel nog. Voor mij is het voor het educatieve, om de ‘autistische cultuur’ te leren kennen. Met een andere persoon had ik trouwens nog wel een aardig gesprek gehad. Is het trouwens vrij normaal dat mensen met autisme lang over zichzelf kunnen praten? Ik merk op forums dat sommige mensen met autisme heel lange levensverhalen schrijven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als ik niet zo moe was geweest had ik ook gegaan. Volgende keer ben ik er misschien weer.
Waarschijnlijk als je vaker komt kom je meer in contact met andere bezoekers.
Ik ga in ieder geval wel vaker naar die soos.
[..]
Dankje![]()
Inderdaad wat jij zegt.
Bij vrienden heb ik er over het algemeen geen last van, maar bij mijn vader dan soms weer wel. (wat verklaart kan worden door het feit dat ik jarenlang geen denderende relatie met hem gehad heb)quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:42 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
vraag: maakt het uit of het echt goeie bekenden zijn die je heel erg vertrouwt, of anderen?
misschien dat je bij de eerste groep sowieso al wat relaxter bent.
Blijkbaar wel dus. Dat autisten veel over zichzelf praten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:10 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Aha, het is je wel bevallen dus. Ik twijfel nog. Voor mij is het voor het educatieve, om de ‘autistische cultuur’ te leren kennen. Met een andere persoon had ik trouwens nog wel een aardig gesprek gehad. Is het trouwens vrij normaal dat mensen met autisme lang over zichzelf kunnen praten? Ik merk op forums dat sommige mensen met autisme heel lange levensverhalen schrijven.
Komt dat misschien niet omdat het een mooi medium is om hele epistels over je leven te plaatsen? Het is nou eenmaal wat makkelijker om met een teksteditor een levensloop te verwoorden en daar af en toe wat dingen aan toe te voegen en te verwijderen die je niet helemaal bevallen. Vervolgens heb je het in een wip op een forum geplaatst.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:10 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik merk op forums dat sommige mensen met autisme heel lange levensverhalen schrijven.
Vandaar dat ik er niet tussen kom... ik kijk in het begin ook vaak even de kat uit de boom.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:20 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Blijkbaar wel dus. Dat autisten veel over zichzelf praten.
Dat was ook mijn inzet om maar die soos te gaan.
Ik vermoed dat het ook vooral als serie moet slagen, onderwerpen zijn van minder belang.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:19 schreef tijnbrein het volgende:
Dat ziet er leuk uit. Alhoewel ik denk dat het voor de meeste eerder pijnlijk herkenbaar is dan grappig. Voor mij ook denk ik.
Dan zie ik je de volgende keer welquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:53 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik er niet tussen kom... ik kijk in het begin ook vaak even de kat uit de boom.
Als ze echt vooral over zichzelf praten, dan besteed ik mijn tijd liever aan een buikdansfeestje of zo.
Vooralsnog denk ik wel dat de soos voor herhaling vatbaar is.
Dat is waarquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het ook vooral als serie moet slagen, onderwerpen zijn van minder belang.
En is het een goed boek?quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:40 schreef DeHovenier het volgende:
Vanochted The Shining uitgelezen van Stephen King, was gisteravond tegen 7 uur begonnen en ik had hem om 4 uur 's ochtends uit
Ik ken beide niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:49 schreef DeHovenier het volgende:
Zeker, beter dan de film denk ik. Ik heb de film niet gezien, maar in het boek gaat het veel meer om wat het hotel met die Jack doet.
Sorry ik weet dat een gebrek heb aan algemene ontwikkelingquote:
quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:09 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sorry ik weet dat een gebrek heb aan algemene ontwikkeling
Dat heb je morgen zeker wel uitquote:Op zondag 11 oktober 2009 14:12 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zometeen beginnen aan The Stand, die heeft 1200 pagina's![]()
Jammer ik ook alquote:
Het ligt er aan. Basisvaardigheden zijn naar mijn mening wel belangrijk. Treinreizen vallen daar in feite ook onder: je hoeft alleen maar een kaartje te kopen en te gaan zitten. Als je per se moet staan (bijvoorbeeld drukte in de spits), kan kan ik me nog wel voorstellen dat de trein minder prettig is.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie ervaring, met het volgende?
Situatie: vroeger ging ik soms lange treinreizen maken. Nu weet ik, dat ik toen, altijd over mijn grenzen ben gegaan van wat ik aankon. Mijn moeder ziet graag gebeuren, dat ik het treinreizen weer ga doen, ook omdat ze mij dan niet, elk weekend van de groep, moeten ophalen.
Maar ik zie dat niet zo zitten. Maar ik denk: het is toch veel belangrijker dat ik nu heb geleerd mijn grenzen aan te geven, dan dat ik mij zelfstandig gedraag (terwijl dat heelveel ''kost''), en mijn eigen grenzen dan overschreid?
Ik weet dat ik in een (heel), andere situatie ben dan de users in dit topic. Maar het zou mooi zijn als jullie mij, konden helpen, hoe ik dit moet vertellen/uitleggen.
Niks zo irritant als dat!quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:07 schreef Cassandra87 het volgende:
ik heb de film wel gezien. Incl. een vriendin die om de haverklap zei, kijk uit, nu wordt t spannend
Ik moet toegeven dat ik er geen ervaring mee heb, omdat ik redelijk wat kan hebben qua drukte en impulsen. Maar hoe ben je er achter gekomen dat het veel kostte? Heb je dat zelf vastgesteld of samen met een "deskundige"?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Situatie: vroeger ging ik soms lange treinreizen maken. Nu weet ik, dat ik toen, altijd over mijn grenzen ben gegaan van wat ik aankon. Mijn moeder ziet graag gebeuren, dat ik het treinreizen weer ga doen, ook omdat ze mij dan niet, elk weekend van de groep, moeten ophalen.
Maar ik zie dat niet zo zitten. Maar ik denk: het is toch veel belangrijker dat ik nu heb geleerd mijn grenzen aan te geven, dan dat ik mij zelfstandig gedraag (terwijl dat heelveel ''kost''), en mijn eigen grenzen dan overschreid?
Ik weet dat ik in een (heel), andere situatie ben dan de users in dit topic. Maar het zou mooi zijn als jullie mij, konden helpen, hoe ik dit moet vertellen/uitleggen.
Ik denk dat jij al goed bezig bent door te jouw moeder te zeggen dat het treinreizen over jouw grenzen heen gaat. Jouw moeder wilt natuurlijk dat jij zelfstandig wordt. Dat wil jij ook neem ik aan. Maar door haar wens dat jij zelfstandig wordt gaat zij voorbij aan jouw problemen en over jouw grenzen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
en....quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:02 schreef Thrackan het volgende:
Topic hierVoor was vol gePost.
En? Eigenlijk niet heel veel, behalve dat ik nu toch wel erg sterk overweeg om op mezelf te gaan wonen. Heb een leuk huisje gezien en ik ben nu bezig om te kijken in hoeverre ik daar financieel gezien een bod op kan doen.quote:
Het was een verkapte TVP (terugvindpost)quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:54 schreef Cassandra87 het volgende:
he haha ik snap even niet hoe je van een volgepost topic op een eigen huisje komt, maar top! wat voor huisje, vertel! Maar ik denk dat je beter eerst een indicatie kunt hebben van wat je maandelijks kunt opbrengen alvorens je een bod uit brengt
Niet enorm ruim maar goed indeelbaar, en veel zon door de ramenquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Ah ok het is maandag, niet helemaal wakker.
Maar spannend joh! Ruim 3 kamer appartementje? Haha leuk, halverwege werk en thuis, als t goed is wordt dat dan jouw huis dus dan is die 2e niet zo belangrijk meer
Whoei ik heb trouwens een slachtoffer gevonden om Inglorious Bastards mee te zien dus ik ga een hele leuke avond tegemoet denk ik
Hey, ik gluurde, ik postte alleen vanuit beleefdheidquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:20 schreef Cassandra87 het volgende:
klinkt goed! Ga voor je duimen dat het rond komt.
Leuke omgeving ookDelft, Rotterdam.
Hihi maar koken en opruimen leer je snel genoeg hoor en anders gewoon af en toe een vriendin inschakelen
(ps wist je niets beters dan gluurpost?)
Dat is waar, maar ik loop al een tijdje op één klus vast en ik dacht dat ik daar wat scheve blikken over zou gaan vangen, maar dat viel gelukkig meequote:Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Denk dat iedereen dat wel een beetje heeft maar dat is normaal als je je inzet voor je werk. Ik ben toch ook altijd bang dat ik dingen niet goed doe terwijl ik de boel nog wel draaiende houd. Dus niets raars aan hoor.
Ik heb veel meer gluurders mensen zijn om de een of andere reden erg nieuwsgierig naar mij terwijl ik een doodnormaal saai meisje ben hihi
Inglorious Basterds heb ik vorige week nog gezien, goede filmquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb geen zin meer in werken.. Wel zin in vanavondgelukkig hoef ik nog maar een uurtje
Have funquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:11 schreef Cassandra87 het volgende:
jaaa iedereen die ik ken, had m al gezien, en nu had ik een gewillig slachtoffer gevonden dus ik ga straks richting de stad
Oooh ik ga veel te vaak naar de bios de laatste tijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |