Ja inderdaad. Helaas is elke handicap/ziekte/beperking dat.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:19 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zo’n bezoek lijkt me emotioneel wel vrij zwaar. Er komen dan blijkbaar toch mensen die zich in de maatschappij heel onbegrepen voelen, vaak worden geconfronteerd met zichzelf en verlangen naar herkenning. Het moeilijke is dat ze weten dat ze anders zijn. Niet kunnen werken door het sociale aspect is wel sneu. Zo ingrijpend kan autisme dus zijn.
Ach, dat is vergelijkbaar met mensen die "kankerhomo" roepen en zo... Die snappen ook niet wat ze zeggen maar gooien er maar eens een random woord doorheen om hun uitspraken kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:48 schreef sander-3 het volgende:
Wat wens ik dit soort gasten toch op een verschrikkelijke manier allerlei erge ziektes toe. Inclusief autisme.
[..]
Overigens worden er op meer plekken in heet land van die bijeenkomsten gehouden. http://www.autismevriendelijk.nlquote:Autisme vriendelijk 3 tot en met 10 oktober 2009
Iemand met autisme bekijkt de wereld anders dan u of ik.
Dat kan eenvoudige dingen als een gesprek voeren en begrip voor elkaar opbrengen lastig maken. Autisme is onzichtbaar. Er is niks te zien aan de mensen die dagelijks moeten leven met hun handicap. Wie het heeft, wordt nooit meer beter. En ondanks dat men zich anders gedraagt, iemand met autisme heeft hetzelfde gevoelsleven als alle andere mensen. Het onbegrip waarmee zij dagelijks te maken hebben levert frustratie en onzekerheid op. En dat kan veranderen.
Jaarlijks wordt wereldwijd op 10 oktober aandacht besteedt aan psychische problemen. In Nederland worden op deze Landelijke Dag Psychische Gezondheid in het gehele land activiteiten georganiseerd die dit jaar allen te maken hebben met het thema ´autisme vriendelijk´.
GGzE heeft in samenwerking met veel organisaties een weekprogramma samengesteld over autisme.
Het programma is bedoeld voor een breed publiek. U bent van harte welkom om aan deze activiteiten deel te nemen. Bekijk het volledige programma hier.
Praktische gegevens Autisme vriendelijk 3 t/n 10 oktober 2009
Alle activiteiten zijn gratis toegankelijk. Meld u snel aan: vol = vol.
Informatie en aanmelding
afdeling Preventie GGzE (040) 297 09 10 of preventie@ggze.nl
GGzE Eindhoven
Hier staan de activiteiten per provincie: klikquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:09 schreef Juup© het volgende:
Voor mensen die interesse hebben:
[..]
Overigens worden er op meer plekken in heet land van die bijeenkomsten gehouden. http://www.autismevriendelijk.nl
Dan zit je goed! Heel star zijn naar anderen toe lijkt me ook niet verstandig bij autisme. Of bij de kleinste dingen er iets persoonlijks achter zoeken. Dan zou ik tenminste juist de boot afhouden. Een flexibele instelling komt positief over, sluit beter aan bij de maatschappij en sommige minder prettige dingen kun je ook van de grappige kant bekijkenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 05:33 schreef NiceThingsAddict het volgende:
Sempron, dat is ook de versie die ik heb![]()
beetje grip op dingen willen hebben, maar tegelijkertijd ook zeer flexibel en nonchalant over een hoop zaken. stemmingswisselingen ken ik ook niet echt (hoogtens als ik honger heb).
Het geinige is wel dat ik het vaak 'zie' in anderen, maar anderen niet in mij. achja, de ervaring van 5 jaar internaat zeker. wat dat soort dingen betreft is autisme - asperger (de nonchalante variant) best fijn![]()
nouja, relatief dan. mensen inschatten, situaties pijlen, samen werken in kleine groepen... *ril*, gaat niet altijd lekker...
Sorry.quote:
Weekend he, dan ben ik niet zo druk bezig met afleiding zoeken van mijn werkquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:26 schreef sempron2400 het volgende:
Het is stil bij de vaste kern...
Da's een goede houdingquote:behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden

Tenzij hij sterk in zijn schoenen staat en/of goed begeleid wordt kan dit enorm over z'n hoofd gaan groeien. Hoop het niet voor hem, want als er één ding vervelend is, is het wel als dingen over je hoofd groeien en zo groot worden dat je niet meer weet waar je ze beet kan pakken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Van de engelse x factor, Scott James. Hij is zo'n onwijze inspiratie, heb echt bewondering voor hem.
Maar over het niet sociaal zijn in combinatie met asperger, ik ben echt benieuwd of dit nu grotendeels een symptoom is (onvermijdelijk), of een kwestie van buiten de maatschappij vallen of een combinatie hiervan.
Oftewel, is het iets wat overwonnen kan worden, met de juiste mensen om je heen, en dus dieper kan gaan dan 'aangeleerd gedrag?'
Ik heb globaal diverse topics doorgelezen en hier en daar is wat blijven hangen.
Maar het wekt zeer zeker mijn interesse, wat ik scott bijv. ook heb gevraagd, ik heb gelezen over het feit dat mensen met AS behoefte hebben aan structuur. Die jongen is na zijn auditie bij x factor door verschillende mensen enz. benaderd om op te treden en heeft t razend druk. 'Life's a rollercoaster', weg structuur. Hoe gaat zo iemand daar dan mee om?
Interessante instellingquote:Nogmaals, ik ben er nieuwsgierig van nature, absoluut niet bedoeld om mensen te kwetsen, meer om dingen beter te begrijpen.
Ik ben altijd op de hogere school de vreemde eend in de bijt geweest door met íedereen om te gaan en niets aan te trekken van stereotypen. In mijn schooljaren heeft dit alleen maar heel veel voordeel opgeleverd, de grootste etterbak van de klas respecteerde mij omdat ik niet naar m op keek of op m neerkeek, waardoor hij automatisch de pispaaltjes in de klas met rust liet omdat ik dat wilde.
Daar komt die instelling ook vandaan, behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Gelukkig is het acceptatieniveau in de afgelopen eeuw enórm gegroeid. Mag nog wel een stuk hoger hoor, maar als "beperkt" persoon zit je tegenwoordig een stuk beter dan vroegâh. Toen moest je maar gewoon als simpele ziel op het land of in de bouw gaan werken omdat niemand wist hoe ze met je om moesten gaan.quote:Maar, mensen met een 'beperking' of die anders zijn dan de maatschappelijke standaard, worden helaas in een hoekje gedrukt, terwijl ze zóveel te bieden hebben, elk op je eigen manier. En ik vind dat echt fantastisch gewoon om mee te kunnen maken of beleven. Gewoon door open te staan. En er zijn wel mensen die dezelfde instelling hebben maar helaas nog te weinig en zeker tijdens schooltijd![]()
Dat hoeft niks met autistiforme stoornissen te maken te hebben, kan ook een gevalletje hoogbegaafdheid zijn of iets dergelijks. Je hebt blijkbaar een bepaalde soort data die je goed kan verwerken.quote:Overigens ben ik in mijn jeugd ook getest op autisme omdat mijn ouders het idee hadden dat er iets niet goed zat bij me. Testen waren negatief maar ik heb toch nog steeds lichte trekjes. Motoriek, in een eigen wereldje leven, problemen met contacten. Mijn projectleider merkte afgelopen week nog op, of ik niet autistisch was (hij bedoelde t een beetje als grap) ik kende het hele klantenbestand van een paar 100 klanten nl. uit mijn hoofd, wie hadden we wel gesproken en wie niet?
quote:1% Amerikaanse kinderen autistisch
In de Verenigde Staten heeft 1 op de 100 kinderen autisme. Dat blijkt uit twee grote onderzoeken van de Amerikaanse overheid. Dit is fors meer dan vorige inzichten, toen nog uitgegaan werd van 1 op de 150 kinderen die met autisme te maken hebben.
Bij het nieuwe onderzoek zijn 17.000 ouders betrokken geweest en zijn gezondheidsonderzoeken in verschillende steden naast elkaar gelegd. Onderzoekers stellen dat de gevallen van autisme toenemen door meer kennis over het onderwerp, maar zij sluiten ook niet uit dat er steeds meer autisten geboren worden.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:38 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik wel, dat er mensen zijn met een ASS-diagnose, die heel erg afwijken van het ''standaard autisme''. Het spectrum is heel erg, breedt geworden, en ik vraag me af of dat positief is?!![]()
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:25 schreef Yi-Long het volgende:
Komt misschien vooral omdat we steeds meer weten over autisme,en het dus steeds vaker en eerder herkennen.
20-30 jaar geleden noemden we alleen kinderen die het overduidelijk hadden, autistisch, en al die anderen waarbij het minder duidelijk was, noemen we dom, moeilijk, druk, etc etc.
Dat bepaal je zelf toch?quote:Die kansen heb ik gepakt en verprutst en nu bestaat het leven voortaan uit grote grijze massa eenzaamheid.
Niemand kan je helpen op het gebied van liefde dat zal je toch helemaal zelf moeten doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:17 schreef DeHovenier het volgende:
Ik begreep dat plaatje ook nooit, tot nu
Ik had ook voor de mand gekozen. Wat ik niet snapte is waarom die Anne die bal in de doos doet
@Dr.Mikey: welkom! Ik heb gen ervaring in de liefde dus op dat gebied kan ik je niet helpen
Wat voor werk doe je? Welke opleiding heb je gedaan? Heb je hobby's? Je kan je leven zo interessant maken als je zelf wil.
[..]
Dat bepaal je zelf toch?
Klopt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niemand kan je helpen op het gebied van liefde dat zal je toch helemaal zelf moeten doen.![]()
En welkom trouwens Dr.Mikey
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |