abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73752866
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:45 schreef Cassandra87 het volgende:
fertig!!!
maandag nog één gesprek
En nu heb ik t gehad, ich gehe nach hause..
Als je sollicitatiegesprekken doet, moet je dan ook mensen ontslaan
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:46:14 #227
104367 Thrackan
new and improved
pi_73753871
Bijna weekend!
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73753946
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 16:19 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Als je sollicitatiegesprekken doet, moet je dan ook mensen ontslaan
Nee hoor Gelukkig niet. Ik hoef ze gelukkig alleen aan te nemen
pi_73758184
Zou kunnen dat ik ook autistish ben, laat me in elk geval onderzoeken binnenkort.
Denk zelf eerder aan een ontwijkings persoonlijkheidsstoornis of een combi.

Ik weet niet of veel autisten dat hebben dat je op een bepaald moment beseft (bij mij toen ik 11/12 was), dat je niet echt blij kan zijn met jezelf, dat je de toekomst van jezelf somber inziet.
Was altijd verlegen van aard, en voelde stemmingen zeer goed aan, zeer opnemend zeg maar. Meer bewust van de dingen om je heen en van jezelf, wat je onzeker (kan maken) maakt, wanneer je de controle enigzins verliest.
Daarbij kan ik slecht met bazen omgaan, iemand die sterk hun mening op mij legt / mij een bepaalde richting opdrukt.

Dus ook zeer sterke emoties (geen woede of kwaadheid zozeer, maar meer zeg maar een sterk gevoel met allerlei zaken, die je raken), maar die nu zeg maar afgevlakt zijn, dit om te overleven? Om met je situatie(s) die later ontstaan, om te gaan..

Toch vraag ik me af, tot hoeverre er echt iets mis met mij is, of dat door omstandigheden waar je tegenaan loopt hoe je bent feitelijk en ze het dan simpelweg een naam willen geven?

Opzich kan je wel uren doorlullen, maar hou het even hierbij..

[ Bericht 4% gewijzigd door Intuit op 16-10-2009 19:25:15 ]
pi_73764893
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 19:09 schreef Intuit het volgende:
Zou kunnen dat ik ook autistish ben, laat me in elk geval onderzoeken binnenkort.
Denk zelf eerder aan een ontwijkings persoonlijkheidsstoornis of een combi.

Ik weet niet of veel autisten dat hebben dat je op een bepaald moment beseft (bij mij toen ik 11/12 was), dat je niet echt blij kan zijn met jezelf, dat je de toekomst van jezelf somber inziet.
Was altijd verlegen van aard, en voelde stemmingen zeer goed aan, zeer opnemend zeg maar. Meer bewust van de dingen om je heen en van jezelf, wat je onzeker (kan maken) maakt, wanneer je de controle enigzins verliest.
Daarbij kan ik slecht met bazen omgaan, iemand die sterk hun mening op mij legt / mij een bepaalde richting opdrukt.

Dus ook zeer sterke emoties (geen woede of kwaadheid zozeer, maar meer zeg maar een sterk gevoel met allerlei zaken, die je raken), maar die nu zeg maar afgevlakt zijn, dit om te overleven? Om met je situatie(s) die later ontstaan, om te gaan..

Toch vraag ik me af, tot hoeverre er echt iets mis met mij is, of dat door omstandigheden waar je tegenaan loopt hoe je bent feitelijk en ze het dan simpelweg een naam willen geven?

Opzich kan je wel uren doorlullen, maar hou het even hierbij..
Ja, dat besefte ik wel, in 2007: drie jaar na mijn afstuderen ging ik op mezelf wonen. Omdat ik zo moeilijk werk kon vinden (autisme --> moeilijkheden op het communicatieve vlak), bleef ik nog een tijdje postbezorger en dus kwam ik in de bijstand. Het enige positieve was dat ik nog 2000 euro had en geen schulden. Dan heb je maandelijks nog minder om rond te komen. Alle andere mensen die ik kende hadden gewoon vast werk, en dan kun je uitrekenen hoe mooi het leven kan zijn. Door een wonder heb ik nu wel passend werk gevonden.

Als je eenmaal een diagnose hebt en de smaak te pakken, loop je het risico dat je jezelf heel intensief gaat analyseren. Waarom je anders bent dan andere mensen (NT’ers). Sommige mensen met autisme zoeken intensief contact met lotgenoten (ASS’ers) om hun diagnose te verwerken. De meesten die dat doen zien autisme als een deel van zichzelf.
pi_73766020
Hmmm, vandaag opslag gekregen omdat ik mn werk goed doe... maar wou eigenlijk aangeven dat het op het moment even iets te zwaar voor me wordt (rijbewijs pas behaald, veel naar klanten, beetje 'paniekerig' met parkeren enzo (bang dat je iets zou raken tijdens parkeren, of geen parkeerplek vind))
pi_73772588
goeiemorgen
pi_73775522
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:07 schreef Cassandra87 het volgende:
goeiemorgen
Goedemiddag. . .
pi_73776307
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:29 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Goedemiddag. . .
Goeieavond
pi_73776415
he hov waar is je ava heen? Die gekleurde was toch van jou?

uit nieuwsgierigheid, wat ik me net bedacht:
Geen/moeilijk signalen oppikken in beeld en voor sommige ook in schrift. Heeft dit nu tot gevolg dat je nergens iets achter zoekt, of juist wel?
Ik heb bijv. wel eens de irritante trek om dingen die gezegd worden te over analyseren, heel frustrerend
pi_73776722
Hoe bedoel je? Ik heb toch nog een avatar
pi_73776926
ik zie niets daarom juist
pi_73777299
Ik zie wel alle avatars.

Ik overanalyseer niks, je komt er meestal toch niet verder mee
pi_73777728
* DeepChord ziet ook niets bijzonders bij The Hovv.

OT: ik zou willen dat ik dingen niet overanalyseerde. . Ignorance is bliss in dat geval.

Al vind ik het een goede stelling van Cassandra87. Misschien dat je niet direct ergens iets in zoekt als je een tistje bent, vanwege het missen van bepaalde signalen of het gebrek aan tussen de regels lezen.
Maar toch denk ik dat er zo'n knauwend rotgevoel is dat zegt dat je het niet helemaal snapt, waardoor je gaat overfocussen om het punt toch te willen snappen. Zo gaat dat in ieder geval bij mij, en ik vind het rete-frustrerend. Terwijl het voor bepaalde groepen mensen misschien wel hatske fijn is, wat niet weet wat niet deert en zulks.
  † In Memoriam † zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:12:17 #240
21636 Feestkabouter
pi_73779472
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:38 schreef DeHovenier het volgende:
Ik zie wel alle avatars.

Ik overanalyseer niks, je komt er meestal toch niet verder mee
dat laatste weet ik heel goed, maar toch overanalyseer ik alles!!
ik word er doormoe van!
ik merk het in werk of bij klussen in huis: waar anderen 3 of 4 stappen vooruit kunnen denken, kan ik er 10 vooruit denken, en dat is soms wel eens handig. maar vaak is het ook moeilijk om anderen in die 10 stappen mee te nemen of om ze tegen te houden om iets stoms te doen (want bij stap 9 krijgen ze er spijt van).
en vaak ook analyseer ik automatisch dingen die helemaal niet hoeven te worden geanalyseerd.
en vaak merk ik in contact met bedrijven dat ze dit of dat beter anders kunnen doen, en dan leg ik dat netjes uit (want ik ga er vanuit dat mensen altijd openstaan voor tips voor verbetering)............. maar veel mensen en ook veel bedrijven staan er helemaal niet voor open. en heel veel mensen ook niet.
ze snappen ook nooit waar ik me mee bemoei, ze zijn achterdochtig. terwijl het er mij alleen maar om gaat om de wereld te verbeteren, en helemaal niet om een persoonlijk belang.
pi_73779765
Pfoe.. Ik word steeds een stukje sterker en volwassener en ik leer steeds meer straight forward mn zegje te doen, zonder gedraai en opgekrop.
Was nu wel een beetje geirriteerd. Een hele goede vriendin van me zegt elke keer af omdat ze met haar vriend wat gaat doen. Nu 3x achter elkaar gebeurd, en voor morgen was nr 4. Dus ik slikte en zei veel plezier. Heb haar nou toch wel verteld dat ze de volgende keer 3x moet nadenken voor ze wat besluit omdat nr 5 toch echt te gortig word. Bekijk het dan maar hoor
Als ze haar vriend eens in de maand ziet ok, maar 5 dagen in de week???
Of is dat weer de verbitterde vrijgezel in me hihi
pi_73784280
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 15:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Pfoe.. Ik word steeds een stukje sterker en volwassener en ik leer steeds meer straight forward mn zegje te doen, zonder gedraai en opgekrop.
Was nu wel een beetje geirriteerd. Een hele goede vriendin van me zegt elke keer af omdat ze met haar vriend wat gaat doen. Nu 3x achter elkaar gebeurd, en voor morgen was nr 4. Dus ik slikte en zei veel plezier. Heb haar nou toch wel verteld dat ze de volgende keer 3x moet nadenken voor ze wat besluit omdat nr 5 toch echt te gortig word. Bekijk het dan maar hoor
Als ze haar vriend eens in de maand ziet ok, maar 5 dagen in de week???
Of is dat weer de verbitterde vrijgezel in me hihi
Inderdaad goed ja, dat je zegt wat je ervan vindt!
Een oude vriendin van mij heeft het 5 of 6 keer geflikt om op het laatst via SMS af te zeggen, en iedere keer had ik er dan wel begrip voor, maar ik kreeg iedere keer als ze weer wilde afspreken alleen maar meer het gevoel dat ze toch wel op het laatste moment zou afzeggen. De 6e keer dat ze dat flikte heb ik geen SMS meer terug gestuurd toen ze "sorry" zei omdat ze het weer op het laatste moment afzegde. En nooit meer iets van gehoord. .

Ik vind het wel naadje dat het steeds meer voor andere vriendschappen gevolgen heeft: dat je probeert af te spreken en dan ineens denkt een SMS'je te krijgen waarin hij/zij het afzegt terwijl uiteindelijk alles gewoon goed gaat. Of dat je helemaal van slag raakt als iemand een keer afzegt, omdat je dan een verband legt met eerder. Ik hoop dat dat bij jou niet gaat gebeuren Cassandra87.

Je snijdt wel iets wezenlijks aan trouwens, van die mensen die zo overdreven veel met vriendje/vriendinnetje samen zijn en ineens totaal geen zicht meer hebben op vrienden en vriendinnen en alleen nog maar saai op de bank willen zitten. En als zo'n relatie over is vragen ze zichzelf ineens af waarom ze geen vrienden meer hebben. . 5 x per week afspreken is trouwens wel veel hoor, ik zou er wee van worden.
pi_73784837
Punt is dat ik haar al 12 jaar ken. We zijn totaal verschillend, andere interesses, andere persoonlijkheden. Maar we kennen elkaar door en door en als we stappen ben ik iets meer oppervlakkig, just having a good time. Ik begrijp haar ook wel, ze zit een beetje in t schuitje waar ik vorig jaar in zat. Maar ik wilde haar wel tonen dat ik niet altijd en eeuwig begrip vol ben, al schijnen mensen te denken dat er geen grens zit bij mij. Jammer dan. Ze begreep me overigens wel dus ik hoop dat ze dat in gedachten houdt de volgende keer.

Overigens ben ik het type niet om er een volgende keer wat achter te zoeken Ja mij afbellen omdat je ziek bent en een uur later smsen dat je de hort op bent, haha. Dan ben je bij mij aan t verkeerde adres. Maar over t algemeen ben ik echt heel makkelijk. Moet ook wel, als je naar mijn vriendenlijst kijkt. Een Engelse zanger die overgeprikkeld raakt van al die fans, een muzikant bij 2 van de grootste bands in nederland, een meisje onder de plak.. Ik zoek ze wel uit.

En ja, om wee van te worden. Voorlopig geen relatie voor mij hoor!

Poeh ik ben nu 2 weken gestopt met roken maar wat heb ik een zin om te snacken! Ga maar eens richting de ah denk ik..
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:53:27 #244
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_73786369
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 15:12 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat laatste weet ik heel goed, maar toch overanalyseer ik alles!!
ik word er doormoe van!
ik merk het in werk of bij klussen in huis: waar anderen 3 of 4 stappen vooruit kunnen denken, kan ik er 10 vooruit denken, en dat is soms wel eens handig. maar vaak is het ook moeilijk om anderen in die 10 stappen mee te nemen of om ze tegen te houden om iets stoms te doen (want bij stap 9 krijgen ze er spijt van).
Precies. En vaak, met goede redenen, kies je dan toch voor de optie die anderen willen volgen. Om er dan achter te komen dat de jouwe toch de beste en gemakkelijkste was...
quote:
en vaak ook analyseer ik automatisch dingen die helemaal niet hoeven te worden geanalyseerd.
en vaak merk ik in contact met bedrijven dat ze dit of dat beter anders kunnen doen, en dan leg ik dat netjes uit (want ik ga er vanuit dat mensen altijd openstaan voor tips voor verbetering)............. maar veel mensen en ook veel bedrijven staan er helemaal niet voor open. en heel veel mensen ook niet.
ze snappen ook nooit waar ik me mee bemoei, ze zijn achterdochtig. terwijl het er mij alleen maar om gaat om de wereld te verbeteren, en helemaal niet om een persoonlijk belang.
Inderdaad. Niet verder kunnen maar vooral willen kijken dan hun eigen neus. Het raar vinden als zaken dan anders lopen. Niet willen begrijpen dat het inderdaad anders en beter kan. Levert redelijk wat stress op bij mij.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  † In Memoriam † zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:10:02 #245
21636 Feestkabouter
pi_73790291
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:59 schreef Cassandra87 het volgende:

Poeh ik ben nu 2 weken gestopt met roken maar wat heb ik een zin om te snacken! Ga maar eens richting de ah denk ik..
alle Cote d'or producten in de aanbieding!! (t/m morgen)
pi_73791357
Ik heb kruidencake gemaakt, heerlijk

aaah das lullig, az 3-2 verloren in de slotminuten. Wel een mooie 2e helft om te zien
ben benieuwd naar de andere samenvattingen
pi_73791854
en ajax is aan t flipperkasten
pi_73792723
Voetbal vergeten
Ik zat lekker Once Upon A Time In China 3 en daarna The Illusionist te kijken
pi_73792888
Ach we hebben met 4-0 gewonnen en de eerste 3 goals een keertje niet van suarez dus ik ben blij

De illusionist is top! Ik was danceflick aan t kijken Bij gebrek aan beter. Maar mijn vader is er bij gaan zitten dus nu zit ik al een tijd te surfen omdat ik de film niet kan afkijken.
pi_73806795
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 23:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ach we hebben met 4-0 gewonnen en de eerste 3 goals een keertje niet van suarez dus ik ben blij

De illusionist is top! Ik was danceflick aan t kijken Bij gebrek aan beter. Maar mijn vader is er bij gaan zitten dus nu zit ik al een tijd te surfen omdat ik de film niet kan afkijken.
Een vrouw die van voetbal houdt.
Snap je de buitenspelregel ook dan? Want die snap ik dus niet

Relaties zijn vermoeiend de hele dag aandacht aan iemand geven
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')