abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73509732
Ik hoop dat het voor jullie duidelijk is
Ik ben een beetje aangeschoten en ook heel erg boos.

Ik kom vandaag in mijn stamkroeg en ik zit daar gewoon lekker een beetje te bomen over IQ loze dingen ( jullie kennen het wel )
Opeens komt er een goede vriendin van me binnen en die loopt meteen door naar het rookhok
Zij kent iemand die net zoals mij heel erg close met haar is en urenlang liepen ze te praten en te praten en te praten , ze gaf wel constant signalen af van kom erbij maar ik dacht ze wil met die andere persoon praten.
Ik dacht........zal wel over vriendjes gaan ofzo maar aan haar gebarentaal kon ik eigenlijk ( achteraf ) al merken dat er meer aan de hand was.

En dat was er wel zeker

Die vriendin van mij was naar Rotterdam geweest , zogenaamd naar een vriendin van haar
Dat uitje liep heel anders af

Zij kwam aan bij die vriendin en ze werd eigenlijk vrijwel meteen gedwongen mee te gaan naar de binnenstad van Rotterdam
Daar aangekomen moest zij zwaar onder dwang abbonementen afsluiten bij the phonehouse , enz enz
Achteraf blijkt dat de gasten die haar onder dwang hebben gezet connecties hebben met een van de mensen bij"the phone house"

Mijn vraag aan jullie is de volgende
Mijn vriendin heeft NIKS , geen contract , geen pennestreep , niks ( afgepakt net zoals de telefoons die bij die abbo's hoorden )
Ze is wel direct naar de politie gegaan maar die zei , we hebben nu geen tijd voor je

DE vraag is , wat moet je doen ?
Uiteraard direct naar de politie gaan morgen !
Maar de providers/operators , hoe gaan die met dat soort zaken om?
Op de beveiligins camera's zijn volgens die vriendin genoeg aanwijzingen te zien dat het allemaal niet klopt.

Het gaat om 7 abbos'die onder dwang zijn afgesloten , het gaat om 2 jarige abbo's met een maandbedrag van minimaal 50 euro
2 daarvan zijn van KPN, een is van Vodaphone , de rest weet ik niet , helaas want ze weet het zelf ook niet meer , ze moest alles afstaan

Jullie begrijpen dat ik nu fuckin agressief achter mijn toetsenbord zit maar het enige dat ik wil is RAAD
Wijze raad, hoe moeten we hiermee omgaan ?

Nogmaals , dit is geen joke!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:29:03 #2
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73509747
Het is niet heel erg duidelijk.
2000 light years from home
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:29:07 #3
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73509748
Binnen 24 uur kan je alles opzeggen

moet je ook wel alle tel's inleveren
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_73509772
Aangifte gaan doen, zo simpel is het.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_73509778
Enige wat je kan doen: aangifte doen
pi_73509779
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:29 schreef marcel-o het volgende:

Dat doen, en aangifte doen van diefstal van de telefoons. En van afpersing.

En wat jij zelf moet doen is een glas water achterover tikken en gaan slapen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:33:56 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73509792
Fijn ook weer om te horen dat de politie er 'geen tijd' voor heeft(!)

Tja, wat kun je doen!? Toch maar door blijven zeiken bij de politie totdat ze het wel serieus nemen, I guess. Aangifte doen etc van afpersing, bedreiging, etc etc.

Maar goed, de politie doet er toch geen flikker aan, dus tja... she's shit outta luck, I'm affraid.
pi_73509798
Dit is wel een heel bizar verhaal...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_73509808
Heeft ze haar handtekening gezet bij het afsluiten van die abonnementen?
pi_73509809
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:33 schreef Yi-Long het volgende:
Voor aangiftes hebben ze om half 3 's nachts inderdaad geen tijd. .

In zo'n geval ben je gewoon morgenochtend de eerste.
pi_73509814
Als je grote groep kan optrommelen moet je gewoon die telefoons terughalen en dan bij dat telefoonbedrijf alles opzeggen.

Ondertussen kan je de nodige geweldsdelicten plegen uiteraard.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:37:44 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73509816
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:36 schreef Dhr.Donder het volgende:

[..]

Voor aangiftes hebben ze om half 3 's nachts inderdaad geen tijd. .

In zo'n geval ben je gewoon morgenochtend de eerste.
TS zegt dat ze DIRECT naar de politie is gegaan, dus ik neem aan dat dat nog voor 9 uur s'avonds is geweest.
pi_73509827
Hoe dwongen die gasten haar dan?
pi_73509845
Dit gebeurt helaas vaker maar meestal pakken ze toch de iets minder slimme mensen. Ik heb in een winkel gewerkt en we hebben vaak pogingen gehad van dit soort vreemde gasten die dan via primeline een dure laptop wilden kopen. Alleen als je het niet vertrouwde dan kon je iets aanvinken en dan kon je de aanvraag afmaken maar die werd hoe dan ook afgekeurd. Het is echt toch treurig gesteld met de mensheid tegewoordig
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_73509861
mja de incasso's ook gelijk blokkeren en ook de telecomproviders bellen met het verhaal

zorgen dat het afgesloten wordt iig.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:45:34 #16
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73509867
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:42 schreef stevenmac26 het volgende:
Dit gebeurt helaas vaker maar meestal pakken ze toch de iets minder slimme mensen. Ik heb in een winkel gewerkt en we hebben vaak pogingen gehad van dit soort vreemde gasten die dan via primeline een dure laptop wilden kopen. Alleen als je het niet vertrouwde dan kon je iets aanvinken en dan kon je de aanvraag afmaken maar die werd hoe dan ook afgekeurd. Het is echt toch treurig gesteld met de mensheid tegewoordig
Leve Code10 en wat je er aan kan verdienen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:46:19 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73509873
Ik zou mogen even poeslief en aardig contact opnemen met de desbetreffende telefoontoko, bedrijfsleider vragen en even uitleggen wat er is gebeurd.
Zeg tegen hem dat hij 2 uur heeft om terug te bellen over eventuele maatregelen die er getroffen gaan worden tegen het desbetreffende personeelslid, en dat er aangifte gedaan gaat worden if not so..

Daarna zet je een bakkie thee en ga je rustig afwachten..

Wordt er niet gebeld, dan heb je wat te doen op het bureau...

Ik ben overigens ernstig benieuwd wat het 'dwangmiddel' was, dat ze dat zomaar allemaal deed, en hoe ze aan die 'vriendin' kwam..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73509875
Dit gebeurt al een flink aantal jaren, mijn oudste pleegdochter is 5 jaar geleden slachtoffer van deze praktijken geworden, zelfde verhaal, tevens in Rotterdam.
pi_73509876
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:45 schreef marcel-o het volgende:

[..]

Leve Code10 en wat je er aan kan verdienen
hehe een kenner

toch een leuke bonus mee gehad ja
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:48:16 #20
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_73509887
100 pleury
pi_73509897
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:48 schreef marcel-o het volgende:
100 pleury
en heb dat 4x gehad
pi_73509974
SRY mensen , ben momenteel druk aan het bellen naar alle operators dus heb jullie helaas niet van repliek kunnen dienen , komt zo , geef me even een momentje

Edit ZPELVOUTEN
pi_73509990
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:26 schreef Martinovibes het volgende:
Maar de providers/operators , hoe gaan die met dat soort zaken om?
Die hebben daar een fraude-afdeling voor, maar die zullen er waarschijnlijk wel erg moeilijk over doen dat er niet meer actie is ondernomen om de schade te beperken (aangifte en blokkeren). Het is gelet op de omschrijving van de situatie namelijk onwaarschijnlijk dat de politie van een dergelijke zaak zelfs geen aangifte heeft willen opnemen. Wat voor gesprek heeft zij met de politie gehad? Is ze soms gewoon langsgegaan met de opmerking dat ze aangifte wilde doen van diefstal? Dan is het niet zo raar dat ze haar afwimpelen.
Als ze nu nog niet met de providers heeft gebeld om uit te laten zoeken of er nummers op haar naam zijn afgesloten om die te laten blokkeren kan ze er vanuit gaan dat de kosten die al gemaakt zijn (en gaan worden tot het moment van wel blokkeren) voor haar zijn.
Sowieso kan ze er vanuit gaan dat ze komende jaren geen nieuw abonnement zal kunnen afsluiten.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 03:07:23 #24
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73509996
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
Heeft ze haar handtekening gezet bij het afsluiten van die abonnementen?
Alsof dat een reet uitmaakt.

Haar wil is gebrekkig gevormd, dus is de overeenkomst niet geldig. Immers valt bedreiging onder één van de categorieën van wilsgebreken. En wat beschouwt de wet als bedreiging? Er is sprake van bedreiging als iemand met ongewone pressiemiddelen een ander beweegt tot het aangaan van een rechtshandeling.

Ik ben rechtenstudent, voor zover je nog vragen hebt.
pi_73509997
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:46 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben overigens ernstig benieuwd wat het 'dwangmiddel' was, dat ze dat zomaar allemaal deed, en hoe ze aan die 'vriendin' kwam..
Sommige mensen laten zich erg gemakkelijk intimideren. Meestal niet meer dan een id en geld afpakken en een beetje schreeuwen en gemeen kijken.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_73510013
Mijn pleegdochter kon destijds ook geen aangifte doen Probleem is namelijk, dat het een nogal bekende methode is die al heel veel jaren voorkomt. Die telefoons komen nooit meer terug, die zijn allang doorverkocht en ws is er al voor een vermogen mee gebeld naar Marokko en Turkije (bijvoorbeeld). Bewijs maar eens dat jij werkelijk onder druk bent gezet, en niet zelf de poet hebt gevangen.
pi_73510017
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:05 schreef 700MB het volgende:

[..]

Die hebben daar een fraude-afdeling voor, maar die zullen er waarschijnlijk wel erg moeilijk over doen dat er niet meer actie is ondernomen om de schade te beperken (aangifte en blokkeren). Het is gelet op de omschrijving van de situatie namelijk onwaarschijnlijk dat de politie van een dergelijke zaak zelfs geen aangifte heeft willen opnemen. Wat voor gesprek heeft zij met de politie gehad? Is ze soms gewoon langsgegaan met de opmerking dat ze aangifte wilde doen van diefstal? Dan is het niet zo raar dat ze haar afwimpelen.
Als ze nu nog niet met de providers heeft gebeld om uit te laten zoeken of er nummers op haar naam zijn afgesloten om die te laten blokkeren kan ze er vanuit gaan dat de kosten die al gemaakt zijn (en gaan worden tot het moment van wel blokkeren) voor haar zijn.
Sowieso kan ze er vanuit gaan dat ze komende jaren geen nieuw abonnement zal kunnen afsluiten.
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt maar...........
Ik neem aan dat de politie iemand wel serieus neemt als ze helemaal overstuur daar aankomt
Er moet in ieder geval een melding zijn in het systeem
Ik heb zojuist alle operators lopen afebellen , Alleen Vodafone weigert zo'n melding in hun systeem op te nemen , misschien iets om te onthouden!
Ik heb

T mobile KPN Telfort , Tele2 , enz enz lopen bellen en bijallemaal is er een meding in het systeem gezet , waarom Vodafoine dan niet ?

Waarom nu bellen , omdat zo snel mogelijk bellen beter is dan afwachten!
pi_73510018
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Haar wil is gebrekkig gevormd, dus is de overeenkomst niet geldig. Immers valt bedreiging onder één van de categorieën van wilsgebreken. En wat beschouwt de wet als bedreiging? Er is sprake van bedreiging als iemand met ongewone pressiemiddelen een ander beweegt tot het aangaan van een rechtshandeling.

Nou en of dat wat uitmaakt
pi_73510019
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:07 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
Mijn pleegdochter kon destijds ook geen aangifte doen Probleem is namelijk, dat het een nogal bekende methode is die al heel veel jaren voorkomt. Die telefoons komen nooit meer terug, die zijn allang doorverkocht en ws is er al voor een vermogen mee gebeld naar Marokko en Turkije (bijvoorbeeld). Bewijs maar eens dat jij werkelijk onder druk bent gezet, en niet zelf de poet hebt gevangen.
quote:
jij snapt hem en daarom ben ik midden in de nacht aan het bellen!

Mocht het zover komen wil ik graag van je diensten gebruik maken
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 03:13:42 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73510022
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:07 schreef 700MB het volgende:

[..]

Sommige mensen laten zich erg gemakkelijk intimideren. Meestal niet meer dan een id en geld afpakken en een beetje schreeuwen en gemeen kijken.
Hmmm, dat opent wel mogelijkheden

Ik vind het een erg apart verhaal, maargoed, het is een meid.. kan het me ook wel een beetje voorstellen.. maar dat het zó makkelijk is ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 03:13:42 #31
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73510023
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:12 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Maar natuurlijk.
pi_73510033
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:12 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

[..]

[..]

jij snapt hem en daarom ben ik midden in de nacht aan het bellen!

Heel verstandig!
pi_73510037
quote:
Mijn pleegdochter kon destijds ook geen aangifte doen Probleem is namelijk, dat het een nogal bekende methode is die al heel veel jaren voorkomt.
Dat spreekt elkaar eigenlijk een beetje tegen.
quote:
Die telefoons komen nooit meer terug, die zijn allang doorverkocht en ws is er al voor een vermogen mee gebeld naar Marokko en Turkije (bijvoorbeeld). Bewijs maar eens dat jij werkelijk onder druk bent gezet, en niet zelf de poet hebt gevangen.
Daarom doet de provider er ook moeilijk over, maar voor de politie moet dat voor de aangifte niet uitmaken, afhankelijk van de situatie en het verhaal is het niet perse het 'slachtoffer' dat dat bewijs moet leveren.
pi_73510040
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind het een erg apart verhaal, maargoed, het is een meid.. kan het me ook wel een beetje voorstellen.. maar dat het zó makkelijk is ??

Weet je hoe makkelijk het is

HEE HOER , JIJ GAAT NU MEE ANDERS MAKEN WE JE MOEDER AF!
Zo makkelijk is het

En ik wil een ding heel , maar dan ook heel duidelijk maken
Mensen op het forum weten hoe ik over de PVV, de multikul ED denk maar dit staat daar echt helemaal los van , dit is echt , dit is niet verzonnen

Ik heb gewoon heel , heel erg veel met dit meisje te doen!
pi_73510045
ga slapen man

Kijk morgen nuchter verder hoe of wat . Je laat je veelsteveel meesleuren om verstandige beslissingen te nemen en de mensen die je moet bellen liggen nu op een oor of zitten in de kroeg
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73510046
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:11 schreef Martinovibes het volgende:
Ik neem aan dat de politie iemand wel serieus neemt als ze helemaal overstuur daar aankomt
Mensen kloppen om de raarste redenen bij de politie aan en raken om nog vreemdere redenen overstuur. Als er net een paar voor haar aan langs zijn geweest die helemaal hysterisch waren om ontzettend onnozele dingen en zij komt niet verder dan 'telefoon gestolen'. Tja...
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:11 schreef Martinovibes het volgende:
T mobile KPN Telfort , Tele2 , enz enz lopen bellen en bijallemaal is er een meding in het systeem gezet , waarom Vodafoine dan niet ?
In het ideale geval omdat ze zelf moet bellen, in het slechtste geval is het beleid dat ze het zelf maar uit moet zoeken.
pi_73510055
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:16 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat spreekt elkaar eigenlijk een beetje tegen.
Nou nee, juist omdat de methode zo bekend is en veel voorkomt, zijn er natuurlijk ook mensen die doen alsof ze slachtoffer van die praktijken zijn geworden en een valse aangifte doen. Ook dat komt voor namelijk. Mja, dan ligt het een beetje aan je reputatie bij de politie, in hoeverre je serieus genomen wordt. Mijn pleegdochter had niet zo'n denderende reputatie.
pi_73510062
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
Mja, dan ligt het een beetje aan je reputatie bij de politie, in hoeverre je serieus genomen wordt. Mijn pleegdochter had niet zo'n denderende reputatie.
Ja, maar dan ligt het dus aan haar (reputatie) en niet echt aan de gebruikte methode.
pi_73510064
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ja, maar dan ligt het dus aan haar (reputatie) en niet echt aan de gebruikte methode.
Jawel, aan beide. Nadien heb ik meer ervaringen hierover aangehoord.

Een ander ding is, dat aangifte doen niet zonder gevaar is. Vergeet niet dat die gasten over al je gegevens beschikken. Die staan namelijk allemaal op die contracten vermeld.
pi_73510068
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:13 schreef Sounddragon het volgende:

Je hebt ze er tussen die overal van in paniek raken. Een beetje boos kijken en ze huilt al. Dat zou overigens ook wel verklaren waarom ze er niet uit kwam bij de politie, een en al gegil zonder dat er een zinnig woord uit komt.
pi_73510069
Goed , even wat meer uitleg .
Zij werd dus opeen op harde hand meegenomen
Ze moest met 5 ( antillianen )mee ( wat een vriendin is dat zeg )
4 man bleef buiten staan en een ging elke keer mee naar binnen
Ik wil even duidelijk maken dat het niet alleen in the phone house is gebeurt maar ook in andere zaken, ik bedoel , je sluit niet 7 abbo's af in een zaak

Het liefste zou je die gasten persoonlijk te grazen nemen , en dat kan ook maar wij willen die problemen niet hebben , want we kennen allemaal de methodiek van het OM!
Maar het liefste ......................................Motorkap!
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:24 schreef 700MB het volgende:

[..]

Je hebt ze er tussen die overal van in paniek raken. Een beetje boos kijken en ze huilt al. Dat zou overigens ook wel verklaren waarom ze er niet uit kwam bij de politie, een en al gegil zonder dat er een zinnig woord uit komt.
Zij is juist 180 graden anders , grote muil , nooit bang , een echte durfal , maar wel heel erg knap! en daar zit het probleem denk ik!
pi_73510077
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:24 schreef Martinovibes het volgende:
Goed , even wat meer uitleg .
Zij werd dus opeen op harde hand meegenomen
Ze moest met 5 ( antillianen )mee ( wat een vriendin is dat zeg )
4 man bleef buiten staan en een ging elke keer mee naar binnen
Ik wil even duidelijk maken dat het niet alleen in the phone house is gebeurt maar ook in andere zaken, ik bedoel , je sluit niet 7 abbo's af in een zaak

Het liefste zou je die gasten persoonlijk te grazen nemen , en dat kan ook maar wij willen die problemen niet hebben , want we kennen allemaal de methodiek van het OM!
Maar het liefste ......................................Motorkap!
Ja klopt, ze doen dan een rondje door de stad, overal 1 abonnement afsluiten en door naar de volgende. Waarschijnlijk zijn het dezelfde gasten, hoe oud is die vriendin?
pi_73510084
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:27 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja klopt, ze doen dan een rondje door de stad, overal 1 abonnement afsluiten en door naar de volgende. Waarschijnlijk zijn het dezelfde gasten, hoe oud is die vriendin?

23
pi_73510088
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:30 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

23
Ok, meestal zijn ze jonger. Loverboycircuit enzo...
pi_73510090
quote:
En dus is de conclusie dat ze in elke zaak waar ze geweest zijn een 'connectie' hebben? Wat is anders het nut van specifiek vermelden dat ze in 1 zaak een connectie hebben maar ze vervolgens toch naar meerdere winkels gaan. En als ze juist een handlanger in de winkel hebben, dan is het niet alleen zonder probleem mogelijk om 7 abonnementen af te sluiten, maar dan hoeft ze helemaal niet mee, dan laten ze haar op een rustige plek gewoon wat formulieren invullen, nemen ze haar id mee, en de handlanger voert het gewoon in. Het is dan wat onlogisch om zoveel risico te lopen om haar mee te nemen.
quote:
Zij is juist 180 graden anders , grote muil , nooit bang , een echte durfal ,
Dat ze zo lijkt te zijn wil niet zeggen dat ze ook zo is als het er echt op aan komt. En dat ze zich tegen jou zo gedraagt wil niet zeggen dat ze dat bij iedereen doet/kan.
quote:
maar wel heel erg knap! en daar zit het probleem denk ik!
pi_73510095
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ok, meestal zijn ze jonger. Loverboycircuit enzo...
Eigenlijk hoop ik stiekum op wat meer concrete informatie maar je hebt gelijk
Een ding is duidelijk, zij trapt niet in die pratjes maar mooi dat je het fenomeen loverboy aanstreeft , dat gaan we NL in de aangifte meenemen !
Dat ICM de CAM beelden moet de politie weer van wat minutie voorzien...................hoop ik!
pi_73510103
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:33 schreef 700MB het volgende:

[..]

En dus is de conclusie dat ze in elke zaak waar ze geweest zijn een 'connectie' hebben? Wat is anders het nut van specifiek vermelden dat ze in 1 zaak een connectie hebben maar ze vervolgens toch naar meerdere winkels gaan. En als ze juist een handlanger in de winkel hebben, dan is het niet alleen zonder probleem mogelijk om 7 abonnementen af te sluiten, maar dan hoeft ze helemaal niet mee, dan laten ze haar op een rustige plek gewoon wat formulieren invullen, nemen ze haar id mee, en de handlanger voert het gewoon in. Het is dan wat onlogisch om zoveel risico te lopen om haar mee te nemen.
[..]

Dat ze zo lijkt te zijn wil niet zeggen dat ze ook zo is als het er echt op aan komt. En dat ze zich tegen jou zo gedraagt wil niet zeggen dat ze dat bij iedereen doet/kan.
[..]

700MB
Je hebt helemaal gelijk!
Zij zei dat in een van die zaken ( the phone houde ) het duidelijk was
Ik hoop dat je begrijpt dat ik een beetje onzorgvuldig ben !
Jij draagt een relevant punt aan , waarvoor dank!!
MAW

Alleen bij the Phone house was het duidelijk dat een van die gasten de winklelbediende kende!
pi_73510104
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:35 schreef Martinovibes het volgende:
Dat ICM de CAM beelden moet de politie weer van wat minutie voorzien...................hoop ik!
Wat voor aanwijzingen gaan ze op die beelden aantreffen dan?
pi_73510107
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:38 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat voor aanwijzingen gaan ze op die beelden aantreffen dan?
Porren in de zij ETC ETC
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 03:40:22 #50
6941 APK
Factual, I think.
pi_73510114
Vaag verhaal, dit wil ik even volgen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_73510115
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:35 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Eigenlijk hoop ik stiekum op wat meer concrete informatie maar je hebt gelijk
Een ding is duidelijk, zij trapt niet in die pratjes maar mooi dat je het fenomeen loverboy aanstreeft , dat gaan we NL in de aangifte meenemen !
Die gasten zijn allang bekend hoor, bij de politie. Maar ze zijn nauwelijks op te pakken. Ze wonen niet op een vast adres, het is een netwerk wat zich uitspreidt over Den Haag, Rotterdam, Roozendaal en Antwerpen. Ze wonen steeds hooguit een maandje ergens, en rouleren continue tussen die steden. Vandaar dat (met name de zedenpolitie) zich voornamelijk richt op de slachtoffers en dagelijks een rondje doet en de meiden aanspreekt (als ze oud genoeg zijn om idd achter het raam te werken). Op die manier houden ze dan toch nog een oogje in het zeil.
pi_73510124
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:40 schreef APK het volgende:
Vaag verhaal, dit wil ik even volgen.
Ik ga jullie ook op de hoogte houden! want ik zit er bovenop! dit kan gewoon niet!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 03:43:00 #53
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73510126
Hmmzz.. samenvattend:

Je bent lazerus, dat meisje is een leukerdje van 23, zit nu zwaar in een dip en je hebt heel, heel veel medelijden met haar en hangt nu even de prins op het witte paard uit..

I wonder where this is gonna end

Je weet iig wat je moet doen als ze niet meewerkt
pi_73510128
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:38 schreef Martinovibes het volgende:
Porren in de zij ETC ETC
Ala ze vlak achter elkaar steeds met iemand anders in verschillende winkels in beeld is, dan is dat wel iets dat een deel van haar verhaal kan bevestigen, maar het is maar de vraag of dergelijke details als porren goed zichtbaar zijn.
pi_73510144
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die gasten zijn allang bekend hoor, bij de politie. Maar ze zijn nauwelijks op te pakken. Ze wonen niet op een vast adres, het is een netwerk wat zich uitspreidt over Den Haag, Rotterdam, Roozendaal en Antwerpen. Ze wonen steeds hooguit een maandje ergens, en rouleren continue tussen die steden. Vandaar dat (met name de zedenpolitie) zich voornamelijk richt op de slachtoffers en dagelijks een rondje doet en de meiden aanspreekt (als ze oud genoeg zijn om idd achter het raam te werken). Op die manier houden ze dan toch nog een oogje in het zeil.
Waarom dan niet die gasten aanpakken!?
Dat is echt iets waarmee je BIjv de PVV de wind uit de zeilen kan nemen, dit is echt een praktijkvoorbeeld
Waar gaat dit over , men weet om wie het gaat maar men doet niks
Blijkbaar is de bewijslast in NL nogal een probleem .......echt om te janken!

Jij schtest een probleem waar ik me echt in kan vinden , ik zal daar morgen ook wat meer vragen over stellen aan haar
Feit blijft dat we dit moeten oplossen , naar haar zeggen is er voor meer dan 7000 aan abbo's afgesloten
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:43 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmzz.. samenvattend:

Je bent lazerus, dat meisje is een leukerdje van 23, zit nu zwaar in een dip en je hebt heel, heel veel medelijden met haar en hangt nu even de prins op het witte paard uit..

I wonder where this is gonna end

Je weet iig wat je moet doen als ze niet meewerkt

Nee , zo zit het niet!
Maar het si wel een hele leuke meid !
Maar nogmaals , het is mijn gevoel tegen onrecht dat nu spreekt en dat had ik ook bij een levende grindtegel gedaan!
pi_73510159
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:47 schreef Martinovibes het volgende:
Dan moet je ze wel kunnen vinden, en...
quote:
... de meeste slachtoffers durven niet te getuigen.
pi_73510160
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:43 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ala ze vlak achter elkaar steeds met iemand anders in verschillende winkels in beeld is, dan is dat wel iets dat een deel van haar verhaal kan bevestigen, maar het is maar de vraag of dergelijke details als porren goed zichtbaar zijn.
Ik neem aan van wel eigenlijk
Waarom zou een camera dat soort handelingen niet registreren ?
pi_73510168
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:51 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dan moet je ze wel kunnen vinden, en...
[..]

... de meeste slachtoffers durven niet te getuigen.
Ik begin te geloven dat je echt weet waarover je praat.
Ik kan je nog meer verhalen vertellen maar die wil ik je om privacy redenen alleen via PB vertellen ( Hellevoetsluis , antillianen )
pi_73510177
quote:

[..]

Dat is echt iets waarmee je BIjv de PVV de wind uit de zeilen kan nemen, dit is echt een praktijkvoorbeeld
Waar gaat dit over , men weet om wie het gaat maar men doet niks

Jij schtest een probleem waar ik me echt in kan vinden , ik zal daar morgen ook wat meer vragen over stellen aan haar
Feit blijft dat we dit moeten oplossen , naar haar zeggen is er voor meer dan 7000 aan abbo's afgesloten
[..]

Nee , zo zit het niet!
Maar het si wel een hele leuke meid !
Maar nogmaals , het is mijn gevoel tegen onrecht dat nu spreekt en dat had ik ook bij een levende grindtegel gedaan!
Voor de Politie schijnt dit nogal lastig te zijn, ook omdat die meiden (uit angst en onder druk) ze steeds weer van een alibi voorzien en gewoon alles glashard ontkennen als het erop aan komt. Aan de andere kant is het zo, dat wanneer er een poging tot arrestatie wordt gedaan dmv een inval in een woning, er vaak of ineens iemand anders in die woning woont, of dat de woning ineens leeg staat. Maar op dat moment lopen er meteen ook een aantal (waaronder ook minderjarige) meisjes werkelijk levensgevaar. Schiet niet op allemaal.
pi_73510178
Beste mensen , ik ga nu naar bed , ik beloof jullie dat ik jullie op de hoogte hou!

TVP dus!!!
pi_73510184
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:51 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Ik neem aan van wel eigenlijk
Die gasten weten echt wel hoe de camera's overal hangen, die gaan niet zichtbaar lopen porren op de camera
pi_73510187
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:55 schreef Martinovibes het volgende:
Beste mensen , ik ga nu naar bed , ik beloof jullie dat ik jullie op de hoogte hou!

TVP dus!!!
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:55 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Voor de Politie schijnt dit nogal lastig te zijn, ook omdat die meiden (uit angst en onder druk) ze steeds weer van een alibi voorzien en gewoon alles glashard ontkennen als het erop aan komt. Aan de andere kant is het zo, dat wanneer er een poging tot arrestatie wordt gedaan dmv een inval in een woning, er vaak of ineens iemand anders in die woning woont, of dat de woning ineens leeg staat. Maar op dat moment lopen er meteen ook een aantal (waaronder ook minderjarige) meisjes werkelijk levensgevaar. Schiet niet op allemaal.
Die meid waar ik het nu over heb hangt ze met plezier op !, geen enkel probleem!
Wat je zegt over die arrestaties is natuurlijk lastig .
Als die gasten als een soort nomaden leven is het moeilijk! maar aan de andere kant....als die gasten nou ( in het gunstigste geval ) opgerot zijn dan zij die meiden ook vrij!

Mensen....welterusten, keep you informed!
pi_73510195
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:58 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

[..]

Die meid waar ik het nu over heb hangt ze met plezier op !, geen enkel probleem!
Wat je zegt over die arrestaties is natuurlijk lastig .
Als die gasten als een soort nomaden leven is het moeilijk! maar aan de andere kant....als die gasten nou ( in het gunstigste geval ) opgerot zijn dan zij die meiden ook vrij!

Mensen....welterusten, keep you informed!
Nee hoor, zo simpel is het echt niet. Het is een behoorlijk groot netwerk. Eentje oppakken, lost niets op maar brengt wel een aantal meiden in levensgevaar.

Weet je hoe ze dat in Nederland doen? De minderjarige meisjes pakken ze dan op en zetten ze tot hun 18e in de gevangenis onder OTS. En ook dat lost niets op, want de dag dat ze 18 worden en weer naar buiten komen, worden ze meteen opgewacht door hun loverboy/pooier en verdwijnen ze linea recta achter het raam. Met een leuke tattoo in de nek of dwars over de rug die de naam van de pooier vermeld.
pi_73510202
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:51 schreef Martinovibes het volgende:
Ze registreren het wel, maar de kwaliteit van de opnames zijn gewoon niet goed genoeg om dat soort dingen te registeren. Dat heeft verschillende oorzaken maar opslagcapaciteit is daarbij wel een belangrijke. Ooit naar die hakkelende, schokkerige beelden gekeken bij Opsporing Verzocht? Die bewakingscameras nemen meestal maar een beeld per seconde of halve seconde op, dan kunnen ze een langere tijdsperiode opslaan.
Voor het doel dat ze hebben (behalve een afschrikkende werking - sommige cameras nemen helemaal niets op) is dat ook goed genoeg, Je hebt immers maar 1 beeldje nodig van de inbreker/overvaller.
pi_73510212
quote:
Dat zegt ze nu, en dat zeggen ze allemaal vantevoren. Maar als het er echt op aan komt en ze oog in oog komen te staan met de daders, dan piepen ze wel anders. Ook omdat ze weet (en anders zorgen ze wel dat ze dat wet) dat ze vriendjes hebben die ze zelf niet kent, maar die haar wel kennen.
quote:
Dat is in het allergunstigste geval ja. Het alternatief is dat de meiden die er diep genoeg inzitten ook verdwijnen. En op een ander plek beginnen ze weer opnieuw met andere meiden dus daar schiet je ook weinig mee op.

Maar ik acht het gezien de omschrijving onwaarschijnlijk dat de dame waar dit topic over gaat er al zo diep inzit. Daarvoor lijkt het verhaal teveel op een incident. Misschien dat een vriendin van haar (degene waar ze naartoe ging wellicht) dat wel zit, en dat dat is waar ze druk mee hebben uitgeoefend 'als je niet meewerkt overkomt haar wat' oid.
pi_73510216
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:55 schreef Martinovibes het volgende:

TVP dus!!!
Een tvp in een topic dat jezelf geopend hebt , hoe hard kun je falen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73510236
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 04:13 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat zegt ze nu, en dat zeggen ze allemaal vantevoren. Maar als het er echt op aan komt en ze oog in oog komen te staan met de daders, dan piepen ze wel anders. Ook omdat ze weet (en anders zorgen ze wel dat ze dat wet) dat ze vriendjes hebben die ze zelf niet kent, maar die haar wel kennen.
[..]

Dat is in het allergunstigste geval ja. Het alternatief is dat de meiden die er diep genoeg inzitten ook verdwijnen. En op een ander plek beginnen ze weer opnieuw met andere meiden dus daar schiet je ook weinig mee op.

Maar ik acht het gezien de omschrijving onwaarschijnlijk dat de dame waar dit topic over gaat er al zo diep inzit. Daarvoor lijkt het verhaal teveel op een incident. Misschien dat een vriendin van haar (degene waar ze naartoe ging wellicht) dat wel zit, en dat dat is waar ze druk mee hebben uitgeoefend 'als je niet meewerkt overkomt haar wat' oid.
Zo zal het ook zeker gegaan zijn, probleem is nu alleen wel, dat die gasten alle persoonlijke info hebben van de vriendin van TS.
pi_73510352
WTF, .
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 06:42:47 #69
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73510356
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 06:39 schreef zarGon het volgende:
WTF, .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 06:47:37 #70
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_73510370
tvp
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 06:56:17 #71
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_73510380
TVP,succes.
pi_73510494
TVP
pi_73510498
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:43 schreef Sounddragon het volgende:

Ik snap alle moeite voor haar ook niet, heerlijk topic trouwens, lig helemaal krom om 07:30 in de ochtend
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:39:23 #74
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_73510507
En zowiezo, gewoon met een groepje naar die "vriendin" van haar.
Kom je vanzelf bij die Antillianen uit...
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 07:40:39 #75
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73510512
Ja, waarom kan zij eigenlijk zelf niet bellen.
pi_73510570
hmm lastige zaak..
Jammer dat we hier in NL geen soort van Charles Bronson / Steven Seagal hebben die al dat tuig gewoon afknalt. Zou een hoop problemen voorkomen.. Maargoed, dat blijft toch iets wat nooit gaat gebeuren..

Hopelijk komt ze hier nog goed uit!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:00:57 #77
167923 appelsjap
All the above
pi_73510611
Dit volg ik even.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73510612
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 07:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
hmm lastige zaak..
Jammer dat we hier in NL geen soort van Charles Bronson / Steven Seagal hebben die al dat tuig gewoon afknalt. Zou een hoop problemen voorkomen..
Ja, want in Amerika lopen die wel gewoon rond om mensen af te knallen .
pi_73510687
maar ik moet altijd een bankafschrift laten zien als ik een abbo afsluit.. die had ze toevallig bij zich toen ze naar die (vriendin) ging? het klinkt meer als een broodje aap verhaal
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vyKfQkAWiH4&feature=related[/youtube]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:15:24 #80
167923 appelsjap
All the above
pi_73510721
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:12 schreef Technofreakzz het volgende:
maar ik moet altijd een bankafschrift laten zien als ik een abbo afsluit.. die had ze toevallig bij zich toen ze naar die (vriendin) ging? het klinkt meer als een broodje aap verhaal
Een bankpas is nu al voldoende.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_73510926
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:12 schreef Technofreakzz het volgende:
Sterker nog, steeds vaker is een bankafschrift niet meer geldig als "bewijsje" bij het afsluiten van een abo. Bankpas + 1 cent pinnen + id.
blijf van mijn sig af homo!
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:35:48 #82
9859 crew  Karina
Woman
pi_73510927
TVP even volgen dit, zo'n vreemd verhaal, het klinkt inderdaad een beetje als een broodje aap. Als je onder dwang naar een of andere winkel wordt genomen om een abonnement af te sluiten en je bent bang, dan ga je in die winkel toch heel hard staan gillen/schoppen, weet ik wat?

En lekkere vriendin (als het waar is).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:39:06 #83
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73510972
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:35 schreef Karina het volgende:
TVP even volgen dit, zo'n vreemd verhaal, het klinkt inderdaad een beetje als een broodje aap. Als je onder dwang naar een of andere winkel wordt genomen om een abonnement af te sluiten en je bent bang, dan ga je in die winkel toch heel hard staan gillen/schoppen, weet ik wat?
En dan? 5 Antillianen die je begeleiden naar een plaats waar ze jou voor je geweldige medewerking bedanken?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:40:11 #84
9859 crew  Karina
Woman
pi_73510976
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:39 schreef caspervc het volgende:

[..]

En dan? 5 Antillianen die je begeleiden naar een plaats waar ze jou voor je geweldige medewerking bedanken?
Zo'n winkel is altijd in een winkelstraat/winkelcentrum, dus iemand zal je heus wel horen, en in een winkel zijn meestal ook wel andere klanten en ander personeel. Ik vind het maar een raar verhaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:41:21 #85
165922 Timm-PcTechsupport.nl
www.PcTechsupport.nl
pi_73510990
Tochmaareven Volgen Postje
Computer SERVICE aan huis in Friesland
www.PcTechsupport.nl
pi_73511008
TS zit nog steeds zijn roes uit te slapen ipv in actie te komen zie ik.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_73511049
Tvp, ben nog op zoek naar een goed abonnement. Welke bleek de goedkoopste van die 7?
pi_73511080
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:46 schreef boskameel het volgende:
Tvp, ben nog op zoek naar een goed abonnement. Welke bleek de goedkoopste van die 7?
pi_73511085
Raar verhaal eerlijk gezegd... ff volgen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 08:51:01 #90
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_73511116
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:43 schreef Strolie75 het volgende:
TS zit nog steeds zijn roes uit te slapen ipv in actie te komen zie ik.
Wat? Hij heeft alle providers al gebeld, terwijl dat zijn taak niet eens is.
pi_73511135
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:40 schreef Karina het volgende:

[..]

Zo'n winkel is altijd in een winkelstraat/winkelcentrum, dus iemand zal je heus wel horen, en in een winkel zijn meestal ook wel andere klanten en ander personeel. Ik vind het maar een raar verhaal.
Ja en je vult toch niet je echte gegevens in ofzo, maar een verkeerde bankrekeningnummer.
Ik zou het echt gewoon vertikken en het op een lopen zetten in centrum Rdam. Sowieso loopt daar ook altijd wel wat politie of stadswacht
pi_73511429
Ik denk bij dit verhaal eerder aan een naïef negersletje dat gouden bergen beloofd wordt en achteraf pas bedenkt dat hun toffe verhaal toch wel zeer nadelig voor haar uit kan pakken.
I was an atheist until I realized I was God
pi_73511480
Ik vind het maar een raar verhaal.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:20:25 #94
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73511606
Nooit gedacht dat ik dezelfde gedachtengang zou hebben als Kasta...

*topic volgt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73511672
Waarom belt ze eigenlijk zelf niet die providers?
pi_73511707
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:40 schreef Karina het volgende:

[..]

Als je in zo'n winkel keihard zegt dat je dit van die jongens onder dwang moet doen, dan zal er toch wel íemand in actie komen. Denk ik dan
pi_73511711
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:20 schreef Sjeen het volgende:
Nooit gedacht dat ik dezelfde gedachtengang zou hebben als Kasta...

*topic volgt
Dat dus

Klinkt eerder alsof ze het eerst allemaal wel cool vond, wie weet wat ze dr beloofd hebben, en later ineens dacht 'Shit, ze hebben de telefoons en ík krijg de kosten'...

Kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zo weggestuurd word bij de politie als het verhaal zo helder is als TS het doet voorkomen. Maar we horen nu maar één zijde natuurlijk, die ook nog eens overgoten met alcohol is
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:35:19 #98
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73511914
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:35 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Sterker nog, steeds vaker is een bankafschrift niet meer geldig als "bewijsje" bij het afsluiten van een abo. Bankpas + 1 cent pinnen + id.
3x verkeerde pin en je pas is geblokkeerd... geen abbo meer mogelijk 1
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73512027
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:33 schreef Yi-Long het volgende:

Tja, wat kun je doen!? Toch maar door blijven zeiken bij de politie totdat ze het wel serieus nemen, I guess. Aangifte doen etc van afpersing, bedreiging, etc etc.

Maar goed, de politie doet er toch geen flikker aan, dus tja... she's shit outta luck, I'm affraid.
Het is toch ook verschrikkelijk met de politie in dit land. Ik advisier die shit meteen te retouren morgen net zolang zeiken/klagen tot ze je aangifte opnemen. Daarna die lui eens op zoeken...
pi_73512093
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je zo weggestuurd word bij de politie als het verhaal zo helder is als TS het doet voorkomen.
Heb niet een te hoge pet op van de politie.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:46:52 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73512151
Het voordeel is dat ze de komende tijd wel prima bereikbaar is !
zzz
pi_73512251
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:35 schreef E.T. het volgende:

[..]

3x verkeerde pin en je pas is geblokkeerd... geen abbo meer mogelijk 1
Precies. En ik moet zeggen dat het me tegenvalt van de betreffende winkels. Wij worden er regelmatig aan herinnerd waar we op moeten letten bij het afsluiten van een abbo. Een Antiliaan die binnen komt met een blank meisje en de bellen moeten gaan rinkelen, als er dan buiten ook nog 4 a 5 voor de deur staan te drentelen: afwijzen.

Maar ja, helaas denken veel verkopers nog steeds alleen aan de te behalen targets.
pi_73512261
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja, want in Amerika lopen die wel gewoon rond om mensen af te knallen .
Dat niet alleen, maar in de kranten krijg je hier dan verhalen over die 'geweldige jongens met de tanden het hart van goud' en dat het alleen maar kwajongenstreken waren die ze uithaalden.

Daarna natuurlijk gevolgd door de verplichte stille tocht.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73512291
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:52 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Precies. En ik moet zeggen dat het me tegenvalt van de betreffende winkels. Wij worden er regelmatig aan herinnerd waar we op moeten letten bij het afsluiten van een abbo. Een Antiliaan die binnen komt met een blank meisje en de bellen moeten gaan rinkelen, als er dan buiten ook nog 4 a 5 voor de deur staan te drentelen: afwijzen.

Maar ja, helaas denken veel verkopers nog steeds alleen aan de te behalen targets.
Zijn dat ook harde regels die jullie van het hoofdkantoor te horen krijgen of is het meer op ervaring gestoeld en mogen bedrijfsleiders zelf kiezen of ze die regels toepassen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73512406
Dit is een tvp.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_73512547
tvp
Dirty politicians, Dirty judges and Dirty cops...
Who's the real CRIMINAL?!
pi_73512562
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:40 schreef wakajawaka het volgende:

[..]

Het is toch ook verschrikkelijk met de politie in dit land. Ik advisier die shit meteen te retouren morgen net zolang zeiken/klagen tot ze je aangifte opnemen. Daarna die lui eens op zoeken...
Volgens mij valt er niks te retourneren, want dat is afgepakt.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:07:47 #108
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73512587
Tvp
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73512656
tvp
pi_73512885
Het zou wel weer niet mogen gezegt worden, maar het gata weer om een groep allochtonen, waar mensen afpersen neem gewoon een baan, net zoveel werk en minder risico. Hier laat ik het maar bij
pi_73512898
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:23 schreef wakajawaka het volgende:
Het zou wel weer niet mogen gezegt worden, maar het gata weer om een groep allochtonen, waar mensen afpersen neem gewoon een baan, net zoveel werk en minder risico. Hier laat ik het maar bij
En de linkse wetgevers en poltiie doet er weer niks aan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73512920
Topic starter heeft in fotoboek, hier mij kan hij snel achterhaald worden, dus ik geloof wel dat het echt is. Als het nou een anoniem kloontje was die 2 dagen terug pas zich heeft aangemeld vind ik het een ander verhaal.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:25:28 #113
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_73512937
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:24 schreef wakajawaka het volgende:
Topic starten heeft in fotoboek, hier mij kan hij snel achterhaald worden, dus ik gelofo wel dat het echt is. Als het nou een anoniem kloontje was die 2 dagen terug aps zich heeft aangemeld vind ik het een ander verhaal.
Zuiplap.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_73512964
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:54 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Zijn dat ook harde regels die jullie van het hoofdkantoor te horen krijgen of is het meer op ervaring gestoeld en mogen bedrijfsleiders zelf kiezen of ze die regels toepassen?
Harde regels. Een winkel is mede verantwoordelijk voor fraude en bad debt. Natuurlijk is het een grijs gebied omdat niet elk fraude geval te spotten is en er af en toe ook fouten worden gemaakt.
Laatst was er bij ons een klant in de winkel die een adres op gaf dat me vaag bekend voorkwam omdat het in de stad was bij het uitgaansgebied. Ben ik het adres in google gaan opzoeken bleek het om het rechtsgebouw in Eindhoven te gaan. Ondanks dat ons systeem de klant wel goedkeurde heb ik hem afgewezen. Het systeem is niet binden, het winkelpersoneel heeft altijd een veto-recht (plicht)
pi_73512982
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En de linkse wetgevers en poltiie doet er weer niks aan
Goede aanvulling
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:29:47 #116
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73513046
Heeft ze geen valse handtekening gezet?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_73513114
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:29 schreef Christiaan het volgende:
Heeft ze geen valse handtekening gezet?
Als op camera staat dat ze wat getekend heeft, maakt het volgens mij niet uit wat daar staat.
pi_73513198
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom belt ze eigenlijk zelf niet die providers?
Dat vraag ik me ook af.
Mijn gok is dat hij stiekem verliefd op haar is en alles doet om in een goed boekje bij haar te komen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_73513205
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:26 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Harde regels. Een winkel is mede verantwoordelijk voor fraude en bad debt. Natuurlijk is het een grijs gebied omdat niet elk fraude geval te spotten is en er af en toe ook fouten worden gemaakt.
Laatst was er bij ons een klant in de winkel die een adres op gaf dat me vaag bekend voorkwam omdat het in de stad was bij het uitgaansgebied. Ben ik het adres in google gaan opzoeken bleek het om het rechtsgebouw in Eindhoven te gaan. Ondanks dat ons systeem de klant wel goedkeurde heb ik hem afgewezen. Het systeem is niet binden, het winkelpersoneel heeft altijd een veto-recht (plicht)
Okee, netjes. Jammer dat niet alle winkeliers zich geroepen voelen de regels op die manier toepassen. Ik vind het eigenlijk helemaal raar dat dat in Rotterdam eigenlijk niet gebeurd.

Nu slaat de nieuwsgierigheid toe bij mij, excuus voor de vraag maar wat is de meest bizarre aanvraag die je gehad hebt?
pi_73513535
Ben benieuwd naar de details die komen als TS weer nuchter is...
pi_73513710
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:49 schreef Tja... het volgende:
Ben benieuwd naar de details die komen als TS weer nuchter is...
Ik ook tvp dus.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:02:52 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73513862
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:11 schreef kastanova het volgende:
Ik denk bij dit verhaal eerder aan een naïef negersletje dat gouden bergen beloofd wordt en achteraf pas bedenkt dat hun toffe verhaal toch wel zeer nadelig voor haar uit kan pakken.
Ik ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:03:32 #123
182980 mime_negert
pi_73513882
Wanneer TS het allemaal oplost heeft hij er een neukerdje aan overgehouden
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:05:57 #124
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_73513964
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:03 schreef mime_negert het volgende:
Wanneer TS het allemaal oplost heeft hij er een neukerdje aan overgehouden
Ben je gek! Dit is zo'n type wat suffertjes als de TS voor zich laat rennen en zich volgend weekend weer door de eerste beste neger met een pak geld laat palen.
pi_73513965
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:35 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.
Mijn gok is dat hij stiekem verliefd op haar is en alles doet om in een goed boekje bij haar te komen.
Dit dus.

Mokkel laat zich eerst palen door negers
Vind die lui helemaal ge-wel-dig
Gaat lekker met ze de stad in de telco's oplichten
Beseft dan thuis dat enige die opgelicht en gebruikt is zijzelf is.
Gaat dan toch maar weer naar die lieve jongen die al jaaaaren gek op d'r is en alles voor d'r doet.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:11:14 #126
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73514093
tvp
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73514525
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:36 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Okee, netjes. Jammer dat niet alle winkeliers zich geroepen voelen de regels op die manier toepassen. Ik vind het eigenlijk helemaal raar dat dat in Rotterdam eigenlijk niet gebeurd.

Nu slaat de nieuwsgierigheid toe bij mij, excuus voor de vraag maar wat is de meest bizarre aanvraag die je gehad hebt?
Zakelijke aanvraag van iemand die een uitreksel had van de KVK. Naam op het uitreksel was 100% Nederlands, aanvrager was een Indiër oid. Meneer wilde 4 maal de Nokia N97, met 1000 minuten, data, de grootste smsbundel. Collega ingeseind dat hij even de bedrijfsnaam moest googlen en er achteraan moest bellen terwijl ik bezig was. Bleek dat bij het betreffende bedrijf kortgeleden was ingebroken en er o.a. bedrijfspapieren waren meegenomen. Uiteraard meteen de abo's geweigerd. Maar meneer had iets in de gaten en wist niet hoe snel hij het pand moest verlaten.
pi_73515086
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:24 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Zakelijke aanvraag van iemand die een uitreksel had van de KVK. Naam op het uitreksel was 100% Nederlands, aanvrager was een Indiër oid. Meneer wilde 4 maal de Nokia N97, met 1000 minuten, data, de grootste smsbundel. Collega ingeseind dat hij even de bedrijfsnaam moest googlen en er achteraan moest bellen terwijl ik bezig was. Bleek dat bij het betreffende bedrijf kortgeleden was ingebroken en er o.a. bedrijfspapieren waren meegenomen. Uiteraard meteen de abo's geweigerd. Maar meneer had iets in de gaten en wist niet hoe snel hij het pand moest verlaten.
Dat is inderdaad redelijk bizar. Jammer dat je zo een persoon niet uit kunt leveren aan de politie. Hebben jullie wel camera in de winkel?
pi_73515483
Ja, die hebben we 3
pi_73515718
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 11:24 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Waarom niet ondertussen dan de politie bellen en zeggen dat het aanvragen traag is op dat moment, en de man nog een kop koffie aanbieden? Ben je daarna meteen van die figuren af en heb je die bedrijfspapieren ook weer 'uit de handel'.

Of denk ik te makkelijk?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_73515815
Dit volg ik, dit moet wel eindigen in een gigantische fail.
Ja, ik generaliseer.
pi_73515843
Waar blijft TS
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:08:12 #133
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73515894
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:05 schreef Northside het volgende:
Dit volg ik, dit moet wel eindigen in een gigantische fail.
Ja tuurlijk
TS is nu zijn roes uit aan het slapen, wordt wakker, checkt FOK! en denkt:
"żWTF heb ik vannacht opgeschreven?, zo dronken was ik toch niet?"
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:16:43 #134
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_73516130
tvp
want de klop doet het niet.
pi_73516222
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:08 schreef caspervc het volgende:

Ja tuurlijk
TS is nu zijn roes uit aan het slapen, wordt wakker, checkt FOK! en denkt:
"żWTF heb ik vannacht opgeschreven?, zo dronken was ik toch niet?"
Mooiste zou natuurlijk zijn als TS vannacht op z'n eigen houtje en zonder overleg is gaan handelen. Dat meisje weet van niets en TS komt straks heel trots binnenlopen... "Ik heb vannacht alle providers afgebeld en alle abonnementen op jouw naam afgesloten! En de politie en alle instanties zijn ook op de hoogte! Goed van mij he!". En dat hij het verhaal dan met z'n zatte kop verkeerd begrepen heeft en het heel ergens anders om ging.
Ja, ik generaliseer.
pi_73516392
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:06 schreef Loveless85 het volgende:
Waar blijft TS
Als TS nog langer wegblijft slaat de conclusie door naar:
Vriendin ging naar rotterdam, haalde daar een aantal duistere figuren tegen hun zin over (met veel sex) om zogenaamd telco's op te lichten;
Vriendin komt daarna terug om komedie te spelen in de hoop dat TS veel medelijden met haar heeft en haar geld geeft.
Oh ja, en ze is inmiddels nog zwanger ook.

Welkom op fok.
pi_73516506
Hoelang kan een bierroes duren?! Ik bedoel, we hebben het over bier, niet over vodka of whisky...
TS, wakker worden!
pi_73516873
Ik wacht even mee op TS.....
pi_73517172
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:26 schreef mgerben het volgende:

[..]

Als TS nog langer wegblijft slaat de conclusie door naar:
Vriendin ging naar rotterdam, haalde daar een aantal duistere figuren tegen hun zin over (met veel sex) om zogenaamd telco's op te lichten;
Vriendin komt daarna terug om komedie te spelen in de hoop dat TS veel medelijden met haar heeft en haar geld geeft.
Oh ja, en ze is inmiddels nog zwanger ook.

Welkom op fok.
Als TS het goed gedaan heeft, is hij nu zijn 'damsel in distress' aan het krikken, als hij het slecht gedaan heeft is hij in elkaar geslagen door een groep Antillianen en zit hij in de wachtkamer voor de eerste hulp.
pi_73517664
Iedereen kan hier nu wel lacherig over doen, maar die vriendin van TS zit flink in de nesten. Als TS verstandig is, bemoeit hij zich er niet al te veel mee. In mijn gezin heb ik helaas exact hetzelfde meegemaakt, het hele verhaal van TS klopt van A tot Z. Dit zijn geen kleine crimineeltjes die zich enkel bezighouden met telefoondealtjes. Dit is een netwerk van volwassen Antillianen die meiden ronselen voor de prostitutie, drugssmokkel en meer van dat fraais.
pi_73517689
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 02:29 schreef marcel-o het volgende:

vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:08:26 #142
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_73517739
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 12:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Als TS het goed gedaan heeft, is hij nu zijn 'damsel in distress' aan het krikken, als hij het slecht gedaan heeft is hij in elkaar geslagen door een groep Antillianen en zit hij in de wachtkamer voor de eerste hulp.
En als hij het extreem heeft verpest, wordt hij nu gekrikt door een groep Antillianen op de eerste hulp.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:10:31 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73517786
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
Iedereen kan hier nu wel lacherig over doen, maar die vriendin van TS zit flink in de nesten. Als TS verstandig is, bemoeit hij zich er niet al te veel mee. In mijn gezin heb ik helaas exact hetzelfde meegemaakt, het hele verhaal van TS klopt van A tot Z. Dit zijn geen kleine crimineeltjes die zich enkel bezighouden met telefoondealtjes. Dit is een netwerk van volwassen Antillianen die meiden ronselen voor de prostitutie, drugssmokkel en meer van dat fraais.
Je kent TS persoonlijk en was erbij toen het gebeurde?
pi_73517807
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:08 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

En als hij het extreem heeft verpest, wordt hij nu gekrikt door een groep Antillianen op de eerste hulp.
Nadat hij in elkaar geslagen is door zijn 'damsel in distress'?
pi_73517819
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:10 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je kent TS persoonlijk en was erbij toen het gebeurde?
Het hele scenario wat hij schetst klopt precies met hoe die gasten te werk gaan.
pi_73517921
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 08:35 schreef Karina het volgende:
Als je onder dwang naar een of andere winkel wordt genomen om een abonnement af te sluiten en je bent bang, dan ga je in die winkel toch heel hard staan gillen/schoppen, weet ik wat?
De dwang die ze ervaren hoeft geen directe dreiging te zijn. Het kan ook iets zijn als 'als je niet meewerkt ziet niemand ooit vriendin x nog terug'. Maar een directe dreiging kan ook 'als je gaat gillen steek ik je meteen overhoop'. Als ze maar bang genoeg is werkt ze wel mee.
pi_73517996
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:14 schreef 700MB het volgende:

[..]

De dwang die ze ervaren hoeft geen directe dreiging te zijn. Het kan ook iets zijn als 'als je niet meewerkt ziet niemand ooit vriendin x nog terug'. Maar een directe dreiging kan ook 'als je gaat gillen steek ik je meteen overhoop'. Als ze maar bang genoeg is werkt ze wel mee.
Ga maar uit van een directe dreiging. En die is reëel, want ze heeft 7 contracten afgesloten die in hun bezit zijn, waar al haar persoonlijke gegevens op staan vermeld.
pi_73518326
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 09:46 schreef _Led_ het volgende:
Het voordeel is dat ze de komende tijd wel prima bereikbaar is !
pi_73518405
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:17 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ga maar uit van een directe dreiging. En die is reëel, want ze heeft 7 contracten afgesloten die in hun bezit zijn, waar al haar persoonlijke gegevens op staan vermeld.
Ik snap wel dat ze heel bang is geweest, maar waarom geen alarm slaan in een winkel vóór ze iets ingevuld heeft?
pi_73518434
En ik zou sowieso die abo's laten blokkeren. Dan maak je iig geen extra kosten en word het niet misbruikt
pi_73518594
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:29 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik snap wel dat ze heel bang is geweest, maar waarom geen alarm slaan in een winkel vóór ze iets ingevuld heeft?
De dreiging blijft hetzelfde. Zij weet niets van hen, maar zij weten alles van haar. Ze is voor hen geen vreemde immers, haar eigen vriendin heeft haar hierin gelokt. En de dreiging is een levensbedreiging. Die blijft ook bestaan, want het doen van aangifte of het blokkeren van die nummers maakt de boel er niet veiliger op. Dat is ook de reden waarom er meestal geen aangifte wordt gedaan, of dat de aangifte later toch weer wordt ingetrokken.
pi_73518726
Eigenlijk hè, zou er een soort systeem moeten zijn, dat je als particulier maar hooguit twee abo's af kunt sluiten voor een mobiele telefoon.
Een soort BKR voor telefoonabo's.
pi_73518818
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
En ik zou sowieso die abo's laten blokkeren. Dan maak je iig geen extra kosten en word het niet misbruikt
Da's waarschijnlijk al gebeurd. Zijn er nog steeds 7 telefoons foetsie... zullen niet de goedkoopste modelletjes zijn geweest, dus ga maar uit van een minimale schadepost van 7 maal 500 euro.

Maatje van mij werkt bij KPN op de afdeling waar dit soort verhalen binnenkomen en dit soort dingen komen helaas regelmatig voor. Meisje heeft mazzel dat ze er meteen achteraan gaat. Meeste meisjes zijn zo bang dat ze niets tegen familie, vrienden of politie durven te zeggen en dan kan het gespuis eerst een maand bellen voor de boel ontploft...
pi_73518829
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:38 schreef lezzer het volgende:
Eigenlijk hè, zou er een soort systeem moeten zijn, dat je als particulier maar hooguit twee abo's af kunt sluiten voor een mobiele telefoon.
Een soort BKR voor telefoonabo's.
Ja, maar dit gaat achterelkaar door, bij verschillende providers, binnen een uurtje. Dat tempo houdt geen enkele registratie bij.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:41:26 #155
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73518834
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
Ook makkelijk zeggen De heren hebben waarschijnlijk al haar gegevens, dus bij het blokkeren / opzeggen zal er wel een bezoekje naar mevrouw worden gebracht...
pi_73518835
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:29 schreef lezzer het volgende:
Dat het winkelpersoneel van het probleem weet heeft ze weinig aan als ze denkt dat ze meteen daarna een mes tussen haar ribben krijgt. Of als ze denkt dat als je op enige wijze niet meewerkt ze haar vriendin iets aan zullen gaan doen en/of op een later moment haarzelf.
pi_73518903
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ook makkelijk zeggen De heren hebben waarschijnlijk al haar gegevens, dus bij het blokkeren / opzeggen zal er wel een bezoekje naar mevrouw worden gebracht...
Dat dus.
pi_73518952
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef IntensiveGary het volgende:
Da's waarschijnlijk al gebeurd. Zijn er nog steeds 7 telefoons foetsie... zullen niet de goedkoopste modelletjes zijn geweest, dus ga maar uit van een minimale schadepost van 7 maal 500 euro.
Het hangt er vanaf wat de 'connecties' van de groep zijn hoeveel schade er is. Het komt ook voor dat dergelijke telefoons worden gebruikt om naar dure (buitenlandse) betaalnummers te bellen, een methode die goed gebruikt kan worden om geld wit te wassen.
pi_73518960
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat het winkelpersoneel van het probleem weet heeft ze weinig aan als ze denkt dat ze meteen daarna een mes tussen haar ribben krijgt. Of als ze denkt dat als je op enige wijze niet meewerkt ze haar vriendin iets aan zullen gaan doen en/of op een later moment haarzelf.
Ik weet niet, maar zo lang je in de winkel blijft...
Of loopt je dan met die gasten naar buiten om daar neergestoken te worden?
Ik zou mezelf nog eerder ín de winkel in elkaar laten slaan door zo'n figuur.

En, sorry hoor, maar een winkelmedewerker die in de gaten krijgt dat dat meisje in de problemen zit hoort 112 te bellen.

Misschien naïef, maar omdat niemand wat doet blijft het probleem bestaan.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:50:33 #160
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73519100
Ik vind het maar een raar verhaal.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73519206
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, maar dit gaat achterelkaar door, bij verschillende providers, binnen een uurtje. Dat tempo houdt geen enkele registratie bij.
Ik kan binnen vijf minuten, volledig automatisch een domeinnaam registreren, betalen en er over beschikken. Dan kan zo'n systeem ook.
Ik heb het over een landelijk systeem.
pi_73519216
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet, maar zo lang je in de winkel blijft...
Of loopt je dan met die gasten naar buiten om daar neergestoken te worden?
Het gaat er niet echt om of ze het daadwerkelijk zouden doen of niet, maar om het idee bij het meisje in kwestie of ze het zouden doen. Zolang zij denkt dat ze haar meteen neersteken als ze niet meewerkt heeft ze er ook weinig aan als degene die het deed (een beetje) in beeld was op de camera, dan steekt er nog steeds een mes uit haar.
Maar zo direct hoeft die dreiging helemaal niet te zijn, zolang ze maar bang is voor de gevolgen. 'Als je niet meewerkt steken we je vriendin dood' bijvoorbeeld. Of 'dan kom je de stad niet uit'. Dat soort dingen.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef lezzer het volgende:
En, sorry hoor, maar een winkelmedewerker die in de gaten krijgt dat dat meisje in de problemen zit hoort 112 te bellen.
Waarom zou hij dat in de gaten krijgen? Je komt de raarste mensen tegen, de beschrijving in dit topic door iemand die er niet eens bij was schetst misschien een verdachte situatie, maar als je niet bij elk stelletje dat je winkel binnenkomt nagaat of er misschien een bedreiging is dan valt je dat heus niet op. Dat porren e.d. dat wordt geschetst zal ook wel meevallen, ze zal zich zo bedreigd gevoeld hebben dat een klein duwtje al genoeg is.
pi_73519236
natuurlijk kan dat. Als je gewoon realtime een systeem bijhoudt van registraties van abonnementen kan je 1 minuut later al geen abo afsluiten.

Gewoon een tijdslimiet erop een max van 2 á 3 abo's per persoon
pi_73519293
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:54 schreef 700MB het volgende:
Waarom zou hij dat in de gaten krijgen?
Je roept heel hard door de winkel "ik word bedreigd door deze man, buiten staan er nog 4, ik moet abo's afsluiten, bel de politie" ?
pi_73519327
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
natuurlijk kan dat. Als je gewoon realtime een systeem bijhoudt van registraties van abonnementen kan je 1 minuut later al geen abo afsluiten.

Gewoon een tijdslimiet erop een max van 2 á 3 abo's per persoon
Dat werkt niet zo goed zolang de providers nog concurrenten van elkaar zijn. De reden dat het bij een domeinnaam wel kan is omdat die maar 1 maal kan worden uitgegeven en het dus wel centraal moet worden bijgehouden aangezien je op verschillende plekken dezelfde naam aan zou kunnen vragen. Die noodzaak is er bij telefoonnummers niet aangezien elke provider zijn eigen reeksen heeft.
pi_73519362
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 13:57 schreef lezzer het volgende:
Je roept heel hard door de winkel "ik word bedreigd door deze man, buiten staan er nog 4, ik moet abo's afsluiten, bel de politie" ?
Daarbij ga je er van uit dat ze dat roept. Maar dat zal niet snel gebeuren. En veel heb je daar ook niet aan, want dan rennen de mannen weg en is zij (of haar vriendin) haar leven niet meeer zeker.
pi_73519465
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:00 schreef 700MB het volgende:
Daarbij ga je er van uit dat ze dat roept.
Dat was mijn suggestie ja... dat er geen misverstand over is.
Kijk, dat je denkt dat je op een stille landweg verkracht en vermoord wordt, dat kan ik me voorstellen. Maar in een winkel met andere mensen er bij?
Nogmaals, ik geloof best dat zij zich heel erg bedreigd heeft gevoeld, dat staat buiten kijf.
pi_73519572
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:00 schreef 700MB het volgende:

[..]

Daarbij ga je er van uit dat ze dat roept. Maar dat zal niet snel gebeuren. En veel heb je daar ook niet aan, want dan rennen de mannen weg en is zij (of haar vriendin) haar leven niet meeer zeker.
"Haar leven niet meer zeker."

Uhu.
pi_73519592
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:04 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dat was mijn suggestie ja... dat er geen misverstand over is.
Kijk, dat je denkt dat je op een stille landweg verkracht en vermoord wordt, dat kan ik me voorstellen. Maar in een winkel met andere mensen er bij?
Nogmaals, ik geloof best dat zij zich heel erg bedreigd heeft gevoeld, dat staat buiten kijf.
Centrum R'dam loopt normaal gesproken altijd wel wat politie.
Ik vind het een errug raar verhaal
pi_73519633
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:04 schreef lezzer het volgende:
Maar in een winkel met andere mensen er bij?
Combinatie van makkelijk-beinvloedbaar-meisje en en een groep die weet wat ze doen. Gillen en schreeuwen is lang niet altijd de beste oplossing. Want nogmaals: dat verhelpt alleen het moment in de winkel. Ook al komt de politie erbij, dan zijn ze al lang weggerend, politie kan vervolgens niets doen, en dan moet ze nog naar het station.
pi_73519661
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:08 schreef Poepoog het volgende:
"Haar leven niet meer zeker."
Hoewel het voorkomt is het inderdaad onwaarschijnlijk dat ze heel veel gevaar loopt. Maar het gaat erom dat zij denkt dat ze wel gevaar loopt.
pi_73519693
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:10 schreef 700MB het volgende:
en dan moet ze nog naar het station.
ik vind dat je echt heel weinig vertrouwen in het politieapparaat hebt. Als zo'n meisje in een winkel met een hoop mensen er bij heeft lopen gillen dat ze bedreigd wordt, iedereen ziet dat, het staat op camera, die lui vluchten, zij is overstuur...
Denk je dat de politie haar alleen naar het station laat lopen?
Kom, een béétje vertrouwen in de politie mag wel hoor.
pi_73519791
Gut wat een drama word er van gemaakt zeg. Alsof die lui met M16's onder d'r jas lopen en nieeeeeeeemand die dat arme ding wil helpen. En ze moet nog wel een barre tocht van een half uur door de verlaten binnenstad van Rotterdam, naar het grote verlaten station
pi_73519800
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:11 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hoewel het voorkomt is het inderdaad onwaarschijnlijk dat ze heel veel gevaar loopt. Maar het gaat erom dat zij denkt dat ze wel gevaar loopt.
Onwaarschijnlijk? Ze staan een week later gewoon bij je op de stoep.
pi_73519826
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Daarom moet ze dus gillen vóór ze haar gegevens geeft.
En, als ik heel eerlijk ben, vind ik dat ouders hun kinderen dat moeten leren. Dat ze nooit hun gegevens moeten afgeven aan vreemden.
pi_73519861
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:17 schreef lezzer het volgende:

[..]

Daarom moet ze dus gillen vóór ze haar gegevens geeft.
En, als ik heel eerlijk ben, vind ik dat ouders hun kinderen dat moeten leren. Dat ze nooit hun gegevens moeten afgeven aan vreemden.
Dat maakt niet uit, want die gegevens hebben ze al, namelijk van de vriendin in kwestie.
(De vriendin van de vriendin dus)
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:19:15 #177
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_73519866
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:13 schreef lezzer het volgende:

[..]

ik vind dat je echt heel weinig vertrouwen in het politieapparaat hebt. Als zo'n meisje in een winkel met een hoop mensen er bij heeft lopen gillen dat ze bedreigd wordt, iedereen ziet dat, het staat op camera, die lui vluchten, zij is overstuur...
dan komen die gasten toch een dag later verhaal halen?
De 'vriendin' die haar er in geluisd heeft, zal ook haar adres wel weten..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_73519943
Aangifte doen tegen die vriendin?
pi_73519958
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je neemt wel erg veel aan voor iemand die zegt TS niet te kennen...
pi_73520034
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je neemt wel erg veel aan voor iemand die zegt TS niet te kennen...
Nou ja, als zij met haar pleegdochter een vergelijkbaar verhaal heeft meegemaakt kan ik me dat wel voorstellen.
Maar, ik vind wel dat er gedaan wordt alsof er niks aan dat soort dingen gedaan kan worden, en ik denk dat dat wel kan.
pi_73520091
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:25 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou ja, als zij met haar pleegdochter een vergelijkbaar verhaal heeft meegemaakt kan ik me dat wel voorstellen.
Maar, ik vind wel dat er gedaan wordt alsof er niks aan dat soort dingen gedaan kan worden, en ik denk dat dat wel kan.
Ja maar ze neemt voor het gemak maar even aan dat het precies dezelfde lui zijn met precies dezelfde werkwijze en roept meteen dat het verhaal van TS 'van A tot Z klopt'. Nogal wat aannames... Zeker nu TS het gister nog zoveel boeide en nu schijnbaar nog in zn nest ligt te stinken ofzo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:29:08 #182
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_73520123
Ik vermoed dat de camera helemaal niet gewerkt heeft
pi_73520284
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:13 schreef lezzer het volgende:
Hoe had je het precies in gedachten, de politie geeft haar een persoonlijke bewaker de komende paar jaar? Dat gaat niet werken.
En, nog veel belangrijker: het gaat niet om wat de politie wel en niet doet/kan (en in situaties als deze kunnen ze inderdaad vrij weinig), het gaat er volledig om wat het meisje in kwestie denkt wat er kan gebeuren. Als zij denkt 'als ik gil overleef ik/zij het niet/gebeurd er iets anders wat ik niet wil' dan zal ze gehoorzamen. Dan zijn alle theorieen over wat de politie allemaal wel niet zou moeten kunnen heel leuk, maar niet van toepassing, want ze zal domweg geen alarm slaan omdat ze gewoon te bang is.
pi_73520452
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:34 schreef 700MB het volgende:

[..]

Hoe had je het precies in gedachten, de politie geeft haar een persoonlijke bewaker de komende paar jaar? Dat gaat niet werken.
Nee, maar haar naar huis brengen en zorgen dat haar ouders thuis zijn of iemand anders die op let is een zeer reëele optie.
quote:
want ze zal domweg geen alarm slaan omdat ze gewoon te bang is.
Zie mijn punt over opvoeding.

En inderdaad, waar de fuck is TS?
pi_73520471
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:28 schreef Loveless85 het volgende:
Ja maar ze neemt voor het gemak maar even aan dat het precies dezelfde lui zijn met precies dezelfde werkwijze en roept meteen dat het verhaal van TS 'van A tot Z klopt'. Nogal wat aannames... Zeker nu TS het gister nog zoveel boeide en nu schijnbaar nog in zn nest ligt te stinken ofzo
Ik krijg bij haar het idee dat ze denkt dat het precies dezelfde 'bende' is, en dat hoeft natuurlijk niet. En het hoeft ook niet zo te zijn dat ze uit de 'loverboy'-scene komen. Wat verder niet wegneemt dat dergelijke situaties zeker voorkomen en de werkwijze vaak wel aardig op elkaar lijkt.

In hoeverre het allemaal van toepassing is op de vriendin van TS is natuurlijk niet te bepalen, maar het verhaal op zich is best plausibel.
pi_73520553
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:22 schreef lezzer het volgende:
Aangifte doen tegen die vriendin?
Die is zelf slachtoffer
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:43:04 #187
182980 mime_negert
pi_73520555
Ligt TS nog met z'n zatte harses in bed?
pi_73520588
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:40 schreef 700MB het volgende:

[..]

Ik krijg bij haar het idee dat ze denkt dat het precies dezelfde 'bende' is, en dat hoeft natuurlijk niet. En het hoeft ook niet zo te zijn dat ze uit de 'loverboy'-scene komen. Wat verder niet wegneemt dat dergelijke situaties zeker voorkomen en de werkwijze vaak wel aardig op elkaar lijkt.

In hoeverre het allemaal van toepassing is op de vriendin van TS is natuurlijk niet te bepalen, maar het verhaal op zich is best plausibel.
Reken er maar op dat het idd dezelfde gasten zijn. Ze zijn namelijk al erg lang actief.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:45:08 #189
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73520631
Aangifte doen.

Met die aangifte de phonehouse bellen en aangeven dat je alles teruggedraaid wil hebben en anders op Kassa, Radar en andere consumenten programma's mogen uitleggen waarom de phonehouse medeplichtig is aan aan criminele activiteiten.

Ook de bank inlichten dat de automatische incasso's worden geblokkeerd.
pi_73520634
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:34 schreef 700MB het volgende:

Nou nou, net alsof die antillianen actief op haar gaan jagen. Goed, je moet ze niet toevallig ergens tegenkomen, maar die gasten hebben waarschijnlijk 40 van die projectjes tegelijk lopen en dikke kans dat het ze gewoon teveel moeite is om echt werk te maken van het afstraffen van dat meisje. Die zijn alweer met de volgende bezig.
Ja, ik generaliseer.
pi_73520637
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Reken er maar op dat het idd dezelfde gasten zijn. Ze zijn namelijk al erg lang actief.
Aha en aangezien je dat zo zeker weet heb je daar vast ook wel bewijs voor?
pi_73520657
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:39 schreef lezzer het volgende:
Nee, maar haar naar huis brengen en zorgen dat haar ouders thuis zijn of iemand anders die op let is een zeer reëele optie.
Als ze 15 was geweest misschien. Hier gaat het over iemand van 23 ofzo, dat gaat echt niet gebeuren.
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:39 schreef lezzer het volgende:
Zie mijn punt over opvoeding.
Angst is een redelijk primaire emotie, die krijgt over het algemeen voorrang boven 'wijze lessen uit de opvoeding'. Het is niet voor niets dat er makkelijk beinvloedbare meiden worden uitgezocht.
pi_73520672
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar, dat TS met zijn vriendin op het politiebureau in Rotterdam zit om aangifte te doen.
pi_73520692
quote:
Dat hoeft niet hoor, er zijn wel meer groepen actief.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:47:08 #195
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73520718
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar, dat TS met zijn vriendin op het politiebureau in Rotterdam zit om aangifte te doen.
Dat zou dan fijn zijn... Maar dat kon toch niet volgens jou?
pi_73520737
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja en ik vermoed dat zij met dr benen omhoog ligt en 2 piemels in haar en TS nu zo ongeveer wakker word en een pilsje opentrekt tegen de kater en denkt 'Gut wat vertelde dat zeikwijf gister nou, en heb ik dr nou gepaald?'.

Maar dat post ik ook niet als ik het niet hard kan maken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2009 14:48:03 ]
pi_73520788
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Aha en aangezien je dat zo zeker weet heb je daar vast ook wel bewijs voor?
In de tijd dat mijn pleegdochter hierin verzeild raakte, heb ik erg veel gesprekken gehad met Jeugd- en zeden politie Haaglanden. Zij hebben mij precies uit de doeken gedaan hoe dit netwerk opereert, en waartoe de politie in dit geval wel en niet in staat is.
pi_73520808
quote:

Jij hoort erbij! Jij bent 1 van de antillianen die hier onder een schuilnaam via de vriend van het slachtoffer nog wat extra invloed wil uitoefenen!

Geef die telefoons eens terug!
Ja, ik generaliseer.
pi_73520822
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:47 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat zou dan fijn zijn... Maar dat kon toch niet volgens jou?
Mijn pleegdochter kon dat niet.
pi_73520840
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:49 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

In de tijd dat mijn pleegdochter hierin verzeild raakte, heb ik erg veel gesprekken gehad met Jeugd- en zeden politie Haaglanden. Zij hebben mij precies uit de doeken gedaan hoe dit netwerk opereert, en waartoe de politie in dit geval wel en niet in staat is.
Ten eerste; je hebt het over haaglanden, dit speelt zich in Rotterdam af
Ten tweede; dus omdat dat antillianen waren en dit ook zijn het vast dezelfde
Ten derde; als het zo lucratief is zijn er vast wel mee na-apers of mensen met dezelfde werkwijze
Ten vierde; als vanavond jouw tas word gejat en morgen hier een topic is over een tasjesdief dan is het ook meteen dezelfde?
pi_73520916
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ten eerste; je hebt het over haaglanden, dit speelt zich in Rotterdam af
Ten tweede; dus omdat dat antillianen waren en dit ook zijn het vast dezelfde
Ten derde; als het zo lucratief is zijn er vast wel mee na-apers of mensen met dezelfde werkwijze
Ten vierde; als vanavond jouw tas word gejat en morgen hier een topic is over een tasjesdief dan is het ook meteen dezelfde?
Ten eerste (lees mijn posts even terug)
Ten tweede, het verhaal van mijn pleegdochter speelde zich ook in Rotterdam af
Ten derde, het netwerk is verspreid over Den Haag, Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen.
Ten vierde, dit zijn geen boefjes maar is echt een crimineel netwerk
Ten vijfde, je hebt geen idee waar jij over lult
pi_73520961
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ten eerste (lees mijn posts even terug)
Ten tweede, het verhaal van mijn pleegdochter speelde zich ook in Rotterdam af
Ten derde, het netwerk is verspreid over Den Haag, Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen.
Ten vierde, dit zijn geen boefjes maar is echt een crimineel netwerk
Ten vijfde, je hebt geen idee waar jij over lult
Jij duidelijk ook niet, anders zou je niet zo even alles en iedereen over één kam scheren en met totaal géén informatie over die gasten behalve het feit wat ze plegen en dat het Antillianen zijn, roepen dat het één groep is
pi_73521075
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jij duidelijk ook niet, anders zou je niet zo even alles en iedereen over één kam scheren en met totaal géén informatie over die gasten behalve het feit wat ze plegen en dat het Antillianen zijn, roepen dat het één groep is
Misschien beschik ik toch over wat meer info dan jij, aangezien mijn partner rechercheur is.
pi_73521117
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:58 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Misschien beschik ik toch over wat meer info dan jij, aangezien mijn partner rechercheur is.
Oh ze zijn al opgepakt en geidentificeerd als zijnde dezelfde figuren als bij je dochter

Wat fijn voor TS
pi_73521145
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh ze zijn al opgepakt en geidentificeerd als zijnde dezelfde figuren als bij je dochter

Wat fijn voor TS
Sneu figuur.
pi_73521168
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:00 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Sneu figuur.
Nah je moet niet zoveel aannames maken en dan met totaal subjectieve info komen als dat je partner rechercheur is. Sowhee boeiend!

Ik zie nog steeds niet in waarom jij dan kan claimen dat het precies dezelfde lui zijn
pi_73521188
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:59 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Wat fijn voor TS
Doe effe normaal man.
pi_73521211
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nah je moet niet zoveel aannames maken en dan met totaal subjectieve info komen als dat je partner rechercheur is. Sowhee boeiend!

Ik zie nog steeds niet in waarom jij dan kan claimen dat het precies dezelfde lui zijn
Dat hoef jij ook niet in te zien, als de politie dat maar wel doet.
pi_73521230
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:01 schreef lezzer het volgende:

[..]

Doe effe normaal man.
Want?
Ik loop hier niet te claimen dat ik het allemaal zo goed weet en die criminelen precies dezelfde zijn als bij iets uit eigen ervaring. En dat allemaal 'omdat m'n partner rechercheur is'
pi_73521258
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:02 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat hoef jij ook niet in te zien, als de politie dat maar wel doet.
Precies, en ook jij weet dat niet (want er is dus geen eens aangifte van de vriendin van TS). Dus je doet aannames en onderbouwt die met totaal ongefundeerde andere feiten
pi_73521288
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, en ook jij weet dat niet (want er is dus geen eens aangifte van de vriendin van TS). Dus je doet aannames en onderbouwt die met totaal ongefundeerde andere feiten
Ja hoor, je hebt helemaal gelijk.
pi_73521331
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:03 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Want?
Je gedraagt je onfatsoenlijk.
En vooralsnog is Banjerkanjer de enige in dit topic die zegt dit van zeer dichtbij meegemaakt te hebben.
pi_73521380
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

En vooralsnog is Banjerkanjer de enige in dit topic die zegt dit van zeer dichtbij meegemaakt te hebben.
Dus omdat ze dit heeft meegemaakt mag er geen tegengas komen als ze dan maar meteen claimt dat het precies dezelfde lui zijn

Ik vind het heel vervelend voor haar hoor, en snap dat het TYPE figuur die dit doet vaak hetzelfde is. Maar om hier binnen te vallen en klakkeloos te claimen dat alles wat TS roept klopt en het precies dezelfde personen zijn vind ik wat ver gaan. Zeker als TS vervolgens niet meer reageert.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:10:05 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73521421
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

Spijker, kop...
pi_73521436
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dus omdat ze dit heeft meegemaakt mag er geen tegengas komen als ze dan maar meteen claimt dat het precies dezelfde lui zijn

Ik vind het heel vervelend voor haar hoor, en snap dat het TYPE figuur die dit doet vaak hetzelfde is. Maar om hier binnen te vallen en klakkeloos te claimen dat alles wat TS roept klopt en het precies dezelfde personen zijn vind ik wat ver gaan. Zeker als TS vervolgens niet meer reageert.
Dat is dan ook absoluut niet wat ik heb beweerd. Ik heb gezegd, dat het een erg groot netwerk is, dat die gasten continue rouleren tussen Den Haag, Rotterdam, Roosendaal en Antwerpen, en dat juist dat gegeven het zo moeilijk maakt voor de politie om daar iets tegen te doen. Ook omdat bij iedere actie de betrokken meisjes/jonge vrouwen in gevaar komen.
pi_73521502
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:10 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is dan ook absoluut niet wat ik heb beweerd.
quote:

[..]

'nuff said
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:14:14 #217
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_73521542
Ik werk voor een telecomprovider en dit horen we wel vaker hoor. Onder dwang wordt een meisje of jongen (vaak onzekere meisjes) 'gedwongen' om op hun naam een abonnement af te sluiten, vaak in ruil voor een loze belofte. Politie neemt -naar mijn weten- hier altijd aangifte van op, als telecomaanbieder wachten we in ieder geval altijd het PV af om te kijken wat we er mee gaan doen.
pi_73521549
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:12 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[..]

'nuff said
Uit datzelfde netwerk. Jij hoeft het allemaal niet te geloven, ik vind dat allemaal prima.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:15:47 #219
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73521593
In dit geval weliswaar een zwak begaafde man van 24 en niet een 23 jarige vrouw, maar toch wel een vergelijkbare zaak lijkt me.. Telecom bedrijf wil geld zien, komt voor rechter, en dan:
quote:
Overeenkomst m.b.t mobiele telefoon, aangegaan onder bedreiging. Dit kan gelet op art. 3:44 lid 5 BW niet worden tegengeworpen aan eiser, omdat geen feiten of omstandigheden zijn gesteld of gebleken op grond waarvan eiser reden had het bestaan van deze bedreiging te veronderstellen. Schade als gevolg van vroegtijdig beëindigen van de overeenkomst is door eiser onvoldoende onderbouwd en door gedaagde gemotiveerd betwist en wordt daarom afgewezen.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BA2024

Dus misschien was het niet eens zo'n slecht idee van TS om vannacht halfdronken die providers alvast te informeren...
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73521634
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:15 schreef Eg_Wel het volgende:
In dit geval weliswaar een zwak begaafde man van 24 en niet een 23 jarige vrouw, maar toch wel een vergelijkbare zaak lijkt me.. Telecom bedrijf wil geld zien, komt voor rechter, en dan:
[..]

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BA2024

Dus misschien was het niet eens zo'n slecht idee van TS om vannacht halfdronken die providers alvast te informeren...
Daar heeft TS zeker heel goed aan gedaan!
pi_73522043
Hoe moeilijk moet het zijn om met de technologie van tegenwoordig iemand te traceren die een nummer gebruikt dat gekoppeld is aan een abonnement dat onder dwang afgesloten is?

En als je daar een fikse straf tegenover zet (want bedreiging, fraude...enz, eventueel een wetswijziging ...)dan heeft men iig het middel om deze mensen achter de tralies te krijgen. Bij dit soort misdrijven begin ik ook steeds meer voor een "three strikes" wet te voelen.
pi_73522105
snap er de klote van
I'm not the man you think I am!
pi_73522137
Volgens mij staat of valt het hele verhaal met die meiden die hun mond open doen of niet.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:33:29 #224
182980 mime_negert
pi_73522139
Wie zegt dat de vriendin van TS alle nummers van haar nieuwe abo's weet?
pi_73522175
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:30 schreef Snapcount2 het volgende:
Hoe moeilijk moet het zijn om met de technologie van tegenwoordig iemand te traceren die een nummer gebruikt dat gekoppeld is aan een abonnement dat onder dwang afgesloten is?

En als je daar een fikse straf tegenover zet (want bedreiging, fraude...enz, eventueel een wetswijziging ...)dan heeft men iig het middel om deze mensen achter de tralies te krijgen. Bij dit soort misdrijven begin ik ook steeds meer voor een "three strikes" wet te voelen.
Die mobieltjes worden op bestelling verkocht. Wanneer je het mobieltje opspoort, heb je daarmee nog niet de oplichter te pakken. Zodra er genoeg bestellingen zijn, worden de abonnementen achterelkaar afgesloten en binnen enkele uren afgeleverd bij de koper.
pi_73522179
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef mime_negert het volgende:
Ja, ik vind het ook vreemd dat mensen roepen dat ze de boel moet afsluiten. Ze heeft namelijk geen papieren of telefoons of wat ook, want ze heeft alles moeten inleveren.
Het enige dat ze heeft is haar naam, en daar kan (lees: doet) een telecommaatschappij volgens mij niet zo veel mee.
pi_73522198
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef mime_negert het volgende:
Die zijn makkelijk te vinden, een kwestie van de facturen afgaan, daar staan de nummers op als het goed is.

En anders even de winkels afgaan waar ze geweest is.
pi_73522212
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef lezzer het volgende:
Het enige dat ze heeft is haar naam, en daar kan (lees: doet) een telecommaatschappij volgens mij niet zo veel mee.
Als de nummers op haar naam staan sluiten ze die wel af.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:36:39 #229
182980 mime_negert
pi_73522243
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Die zijn makkelijk te vinden, een kwestie van de facturen afgaan, daar staan de nummers op als het goed is.

En anders even de winkels afgaan waar ze geweest is.
Voor die facturen moet ze een maandje wachten
pi_73522277
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook vreemd dat mensen roepen dat ze de boel moet afsluiten. Ze heeft namelijk geen papieren of telefoons of wat ook, want ze heeft alles moeten inleveren.
Klopt helemaal, positieve in dit verhaal is wel dat een flink aantal providers bereid bleek om een melding bij de abonnementhouder te plaatsen. Dat lijkt me wel gunstig.
pi_73522286
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:30 schreef Snapcount2 het volgende:
Tegen de tijd dat ze daar aan toe zijn is er al zoveel gebeurd dat die traceergegevens niet meer betrouwbaar zijn.
pi_73522302
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die mobieltjes worden op bestelling verkocht. Wanneer je het mobieltje opspoort, heb je daarmee nog niet de oplichter te pakken. Zodra er genoeg bestellingen zijn, worden de abonnementen achterelkaar afgesloten en binnen enkele uren afgeleverd bij de koper.
Ik heb het toch ook niet over het mobieltje? Ik heb het toch over het abonnement?
pi_73522325
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef 700MB het volgende:

[..]

Als de nummers op haar naam staan sluiten ze die wel af.
Dat lijkt me niet zonder klantnummer of ordernummer of wat ook.
Dan kan ik ook opbellen dat ik 700MB heet en dat mijn nummer afgesloten moet worden.
pi_73522327
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik heb het toch ook niet over het mobieltje? Ik heb het toch over het abonnement?
ik ook.
pi_73522349
bijna 11 paginas...

Misschien beter om even te wachten tot de hopelijk nuchtere TS weer post?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:40:15 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73522364
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:36 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Voor die facturen moet ze een maandje wachten
Ja, want telecombedrijf zijn nog niet zo geavanceerd dat ze op naam, adres of postcode in combinatie met huisnummer kunnen zoeken in hun systemen...
pi_73522372
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
bijna 11 paginas...

Misschien beter om even te wachten tot de hopelijk nuchtere TS weer post?
Als we dat gaan doen, kunnen we fok wel opdoeken
pi_73522377
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef 700MB het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat ze daar aan toe zijn is er al zoveel gebeurd dat die traceergegevens niet meer betrouwbaar zijn.
Dan is er misschien iets mis met het traceersysteem. Aan de ene kant zou de overheid zo min mogelijk moeten weten over haar burgers, maar in dit geval (als dit zo vaak voorkomt als Banjerkanjer zegt) zou ik zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om nummers effectief te kunnen traceren.
pi_73522384
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Oh, maar hoe bedoel je dat precies? Wie moet de abonnementhouder dan traceren? Die meldt zichzelf immers wel bij de politie en providers?
pi_73522386
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Dan kan ik ook opbellen dat ik 700MB heet en dat mijn nummer afgesloten moet worden.
Het hangt er vanaf met welk verhaal je komt en hoe geloofwaardig dat is. Des te minder informatie je hebt des te beter moet je verhaal zijn, maar als het goed genoeg is dan lukt dat inderdaad wel.
pi_73522401
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef 700MB het volgende:

[..]

ik ook.
Dat was een reactie op banjerkanjer....
pi_73522439
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:41 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Oh, maar hoe bedoel je dat precies? Wie moet de abonnementhouder dan traceren? Die meldt zichzelf immers wel bij de politie en providers?
Niet de abonnementhouder, maar degene die het abonnement gebruikt moet getraceerd worden.
pi_73522445
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:41 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf met welk verhaal je komt en hoe geloofwaardig dat is. Des te minder informatie je hebt des te beter moet je verhaal zijn, maar als het goed genoeg is dan lukt dat inderdaad wel.
En dat hangt dan allemaal af van hoe geloofwaardig jij je verhaal kunt doen aan een 18-jarige telecomhelpdeskmedewerker.
Dan doe ik liever aangifte eigenlijk...

Ik zou het trouwens schandalig vinden als mijn telecommaatschappij mijn abo afsluit op basis van het noemen van mijn naam en het doen van een verhaal.
pi_73522456
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ze zal persoonlijk langs moeten gaan bij die providers waar de abonnementen zijn afgesloten.
pi_73522468
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:43 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ze zal persoonlijk langs moeten gaan bij die providers waar de abonnementen zijn afgesloten.

Kan dat?
pi_73522484
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:40 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dan is er misschien iets mis met het traceersysteem. Aan de ene kant zou de overheid zo min mogelijk moeten weten over haar burgers, maar in dit geval (als dit zo vaak voorkomt als Banjerkanjer zegt) zou ik zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om nummers effectief te kunnen traceren.
Het is niet zozeer dat er iets mis is met het traceersysteem maar meer dat het geen traceersysteem is. Je kunt tot op bepaalde hoogte achterhalen waar een bepaalde simkaart zich bevindt, maar dat heeft zijn grenzen. Behalve dat is dat ook te vervalsen, maar dat lijkt me in deze situatie niet zo relevant.
pi_73522512
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Niet de abonnementhouder, maar degene die het abonnement gebruikt moet getraceerd worden.
Ohw, dan bedoelden we toch hetzelfde Degene die gebruik maakt van het abonnement, is niet de oplichter zelf maar een klant van die oplichter. De abonnementen worden niet voor eigen gebruik van die mannen afgesloten, maar om te verhandelen.
pi_73522562
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:43 schreef lezzer het volgende:

[..]

Kan dat?
Als ze nog precies weet waar ze gisteren is geweest, dan kan dat. Maar dan moet je wel eerst aangifte hebben gedaan.
pi_73522565
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef lezzer het volgende:
En dat hangt dan allemaal af van hoe geloofwaardig jij je verhaal kunt doen aan een 18-jarige telecomhelpdeskmedewerker.
In dit geval heeft TS gebeld en niet de dame in kwestie dus ik denk inderdaad niet dat ze afgesloten zijn. maar het is zeker wel mogelijk.
quote:
Ik zou het trouwens schandalig vinden als mijn telecommaatschappij mijn abo afsluit op basis van het noemen van mijn naam en het doen van een verhaal.
Dat komt door een risicoinschatting. Als ze het niet blokkeren kunnen ze nog veel meer gedoe krijgen. Dan hebben ze liever een boze klant die onterecht afgesloten is.
pi_73522594
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef 700MB het volgende:
Dat komt door een risicoinschatting. Als ze het niet blokkeren kunnen ze nog veel meer gedoe krijgen. Dan hebben ze liever een boze klant die onterecht afgesloten is.
En dat weet jij omdat?
pi_73522640
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 07:37 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ik snap alle moeite voor haar ook niet, heerlijk topic trouwens, lig helemaal krom om 07:30 in de ochtend
Nou hilarisch zeg.

Sukkel.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_73522659
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef lezzer het volgende:

[..]

En dat weet jij omdat?
Ervaring.

Maar probeer het uit zou ik zeggen. Zet nummerherkenning uit, bel je provider, zeg dat je 'een vriend van' bent, en hou een leuk verhaaltje. Als je een serieuze poging doet lukt dat je heus wel.
pi_73522664
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef 700MB het volgende:

In dit geval heeft TS gebeld en niet de dame in kwestie dus ik denk inderdaad niet dat ze afgesloten zijn. maar het is zeker wel mogelijk.
TS zei, dat 6 providers een melding bij haar naam hadden gezet, en dat 1 provider (Vodafone) daartoe niet bereid was. De abonnementen werden iig niet meteen geblokkeerd. Dat zou ook niet mogen, want dan kun je met een leuk verhaal het abonnement van wie dan ook zomaar laten blokkeren.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:50:54 #255
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73522693
quote:

[..]

Zie bovenstaande link naar uitspraak in vergelijkbare rechtszaak. Daar staat namelijk dat jij dan opdraait voor de kosten die er met het toestel gemaakt worden tot het moment dat je de provider ingelicht hebt.
En eigenlijk is dat wel logisch ook..

Tuurlijk kun je dan een civiele procedure starten om dat geld weer te vorderen van de afpersers maar of dat nou zo snel gaat lukken....
pi_73522702
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:49 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat zou ook niet mogen, want dan kun je met een leuk verhaal het abonnement van wie dan ook zomaar laten blokkeren.
Dat kan ook wel.
pi_73522737
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:44 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ohw, dan bedoelden we toch hetzelfde Degene die gebruik maakt van het abonnement, is niet de oplichter zelf maar een klant van die oplichter. De abonnementen worden niet voor eigen gebruik van die mannen afgesloten, maar om te verhandelen.
Oh, okee. Je had het over mobieltjes, maar goed, misverstandje.... Maar het verhandelen van abonnementen van een ander die onder dwang zijn afgesloten is volgens mij heling. (Ik kan er natuurlijk naast zitten...)

En via de klant zou je weer bij de oplichter moeten kunnen komen.
pi_73522776
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:51 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat kan ook wel.
Mooi is dat
pi_73522782
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef Snapcount2 het volgende:
Dat ze weten wie het zijn wil niet zeggen dat ze ze ook zomaar kunnen vinden.
pi_73522849
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:52 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Oh, okee. Je had het over mobieltjes, maar goed, misverstandje.... Maar het verhandelen van abonnementen van een ander die onder dwang zijn afgesloten is volgens mij heling. (Ik kan er natuurlijk naast zitten...)

Het mobieltje is toch ook het enige traceerbare? Het abonnement staat immers gewoon op naam van het slachtoffer, die hoef je niet te traceren immers. En ja, je hebt gelijk, de aanschaf van zo'n mobieltje is ook strafbaar, maar daarmee ben je nog niet bij de kern van het probleem.

Die klant kijkt wel uit om een naam te noemen.
pi_73522903
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:53 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat ze weten wie het zijn wil niet zeggen dat ze ze ook zomaar kunnen vinden.
Nope, maar je moet een aardig lijstje samen kunnen stellen met namen. Die kun je sowieso laten circuleren bij mobiele telefoonaanbieders, banken, verzekeraars, het BKR enz, zodat ze daar nooit meer terecht kunnen. Overal foto's ophangen van deze mensen met daaronder een lijstje van wan- en misdaden.

Dit soort mensen wil zich niet conformeren aan de normen van de samenleving, dus het lijkt me alleen maar fair om tegemoet te komen aan hun wensen.
pi_73522916
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Mooi is dat
Wat is het alternatief? Perse bij een winkel langs moeten komen met ID voordat hij geblokkeerd kan worden zodat het absoluut zeker is dat het de juiste persoon is? Wie draait er dan voor die kosten op die in de tussentijd gemaakt worden van bijvoorbeeld zaterdagavond tot en met maandagochtend? Dat zal de provider zijn aangezien zij geen mogelijkheid bieden om het eerder/makkelijker te regelen. Daar hebben ze ook geen zin in. Dus dan maar die gok nemen.
pi_73522943
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:57 schreef Snapcount2 het volgende:
Nope, maar je moet een aardig lijstje samen kunnen stellen met namen. Die kun je sowieso laten circuleren bij mobiele telefoonaanbieders, banken, verzekeraars, het BKR enz, zodat ze daar nooit meer terecht kunnen.
Dat heeft geen zin, de abonnementen (en ook leningen) staan immers niet op hun naam.
pi_73523026
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:59 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin, de abonnementen (en ook leningen) staan immers niet op hun naam.
Denk je echt dat dat soort mensen zonder bankrekening en/of verzekering kunnen?
pi_73523043
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:58 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Perse bij een winkel langs moeten komen met ID voordat hij geblokkeerd kan worden zodat het absoluut zeker is dat het de juiste persoon is? Wie draait er dan voor die kosten op die in de tussentijd gemaakt worden van bijvoorbeeld zaterdagavond tot en met maandagochtend? Dat zal de provider zijn aangezien zij geen mogelijkheid bieden om het eerder/makkelijker te regelen. Daar hebben ze ook geen zin in. Dus dan maar die gok nemen.
In ons geval lukte dat iig niet
pi_73523067
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het mobieltje is toch ook het enige traceerbare?
Er zijn 2 dingen 'traceerbaar'. Het IMEI nummer van de telefoon, en het simkaartnummer van de gebruikte simkaart (het telefoonnummer staat daar verder niet op). Het IMEI nummer is te veranderen, dus daar heb je niet perse iets aan, de simkaart zelf kan ook in een andere telefoon zitten. De 'koper' van het abonnement KAN ook strafbaar zijn, maar het is ook niet ongebruikelijk dat ALS die abonnementen al worden doorverkocht (cashen met buitenlandse betaalnummers is lucratiever) de koper ook opgelicht is.
pi_73523083
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:01 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

De slachtoffers kennen de werkelijke namen van die lui doorgaans ook niet, ze laten zich allemaal bij een nickname noemen, zoals Iceman etc.
pi_73523120
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:01 schreef Snapcount2 het volgende:
Ze doen niet zonder, maar het kan prima. Het is niet zo dat ze een bankrekeningnummer nodig hebben voor hun salarisstorting of zoiets. Behalve dat kunnen ze natuurlijk ook een bankrekening of een verzekering op een andere naam nemen.
pi_73523129
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:03 schreef 700MB het volgende:

[..]

Er zijn 2 dingen 'traceerbaar'. Het IMEI nummer van de telefoon, en het simkaartnummer van de gebruikte simkaart (het telefoonnummer staat daar verder niet op). Het IMEI nummer is te veranderen, dus daar heb je niet perse iets aan, de simkaart zelf kan ook in een andere telefoon zitten. De 'koper' van het abonnement KAN ook strafbaar zijn, maar het is ook niet ongebruikelijk dat ALS die abonnementen al worden doorverkocht (cashen met buitenlandse betaalnummers is lucratiever) de koper ook opgelicht is.
Ohw maar dat bedoelde ik niet hoor, ik bedoelde het signaal wat iedere mobiel met regelmaat uitzendt en wat getraceerd kan worden. Ook als de telefoon uit staat (!). Maar niet als de simcard is verwijderd.
pi_73523158
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De slachtoffers kennen de werkelijke namen van die lui doorgaans ook niet, ze laten zich allemaal bij een nickname noemen, zoals Iceman etc.
Je riep zelf dat die personen bekend zijn bij de politie. Dan moet dat dus gewoon een kwestie zijn van fotootjes kijken of een leuke line-up maken van alle usual suspects?
pi_73523207
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:06 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Je riep zelf dat die personen bekend zijn bij de politie. Dan moet dat dus gewoon een kwestie zijn van fotootjes kijken of een leuke line-up maken van alle usual suspects?
De werkelijke namen zijn lang niet altijd bekend, de nicknames wel. Nogmaals, die gasten rouleren continue. Ze blijven zelden langer dan 1 maand in dezelfde plaats actief.
pi_73523211
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:05 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ohw maar dat bedoelde ik niet hoor, ik bedoelde het signaal wat iedere mobiel met regelmaat uitzendt en wat getraceerd kan worden. Ook als de telefoon uit staat (!). Maar niet als de simcard is verwijderd.
Die identificatie is te veranderen.
pi_73523233
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:55 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Het mobieltje is toch ook het enige traceerbare? Het abonnement staat immers gewoon op naam van het slachtoffer.
Ja, maar als er aangegeven wordt dat het abonnement onder dwang is afgesloten, dan kun je dat abonnement toch volgen?

En een abonnement niet traceerbaar? Hoe denk je dan dat mobiele providers een factuur opstellen?
pi_73523252
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:08 schreef 700MB het volgende:

[..]

Die identificatie is te veranderen.
Ah ok.
pi_73523290
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De werkelijke namen zijn lang niet altijd bekend, de nicknames wel. Nogmaals, die gasten rouleren continue. Ze blijven zelden langer dan 1 maand in dezelfde plaats actief.
Hoe moeilijk moet het zijn om nicknames aan echte namen te koppelen? Volgens mij hebben we gewoon een wet in Nederland waarin staat dat je ten alle tijde moet kunnen legitimeren.

Het lijkt me niet dat de mogelijkheden ontbreken, het lijkt me eerder dat de wil ontbreekt.
pi_73523306
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:08 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ja, maar als er aangegeven wordt dat het abonnement onder dwang is afgesloten, dan kun je dat abonnement toch volgen?

En een abonnement niet traceerbaar? Hoe denk je dan dat mobiele providers een factuur opstellen?
Pfff, je hoeft het abonnement niet te traceren, omdat de abonnementhouder (= het slachtoffer) zichzelf wel meldt bij de politie en providers. Wat begrijp je daar nou niet aan? Dat abonnement blijft gewoon op dezelfde naam en adresgegevens staan, dat wandelt nergens heen. Het mobieltje daarentegen wel.
pi_73523361
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Pfff, je hoeft het abonnement niet te traceren, omdat de abonnementhouder (= het slachtoffer) zichzelf wel meldt bij de politie en providers. Wat begrijp je daar nou niet aan? Dat abonnement blijft gewoon op dezelfde naam en adresgegevens staan, dat wandelt nergens heen. Het mobieltje daarentegen wel.
Je moet het abonnement wel traceren. Je weet dat het abonnement onder dwang is afgesloten dus als er met het abonnement gebeld wordt DAN WEET JE TOCH ZEKER DAT HET NIET DEGENE IS DIE HET ABONNEMENT IS AFGESLOTEN!!!
pi_73523367
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:10 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Hoe moeilijk moet het zijn om nicknames aan echte namen te koppelen? Volgens mij hebben we gewoon een wet in Nederland waarin staat dat je ten alle tijde moet kunnen legitimeren.

Het lijkt me niet dat de mogelijkheden ontbreken, het lijkt me eerder dat de wil ontbreekt.
Die wil ontbreekt zeker niet. Ik heb zelfs hele zoekacties in Antwerpen vanuit Nederland mogen meemaken, die dagen in beslag namen. De slachtoffers kennen doorgaans enkel de nicknames, dus meer info kunnen ze de politie daarover ook niet geven.
pi_73523384
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:08 schreef Snapcount2 het volgende:
Een factuur wordt samengesteld op basis van bepaalde netwerkactiviteiten die vanaf een bepaald simkaartnummer, dat heeft niet zoveel met traceren te maken. Er kunnen ook meerdere identieke simkaarten bij hetzelfde abonnement horen.
pi_73523404
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:12 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Je moet het abonnement wel traceren. Je weet dat het abonnement onder dwang is afgesloten dus als er met het abonnement gebeld wordt DAN WEET JE TOCH ZEKER DAT HET NIET DEGENE IS DIE HET ABONNEMENT IS AFGESLOTEN!!!
Een abonnement is gewoon een registratie in een systeem. Je belt niet met een abonnement, je belt met een mobiele telefoon.
pi_73523418
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die wil ontbreekt zeker niet. Ik heb zelfs hele zoekacties in Antwerpen vanuit Nederland mogen meemaken, die dagen in beslag namen. De slachtoffers kennen doorgaans enkel de nicknames, dus meer info kunnen ze de politie daarover ook niet geven.
Dus dan ga je met de mobiele eenheid een keer een wijk in, vraagt er een stel om hun legitimatie en zodra er een aantal hun legitimatie niet bij zich hebben neem je ze mee totdat je helder hebt wie je in welke cel hebt zitten.

Aan de ene kant roepen dat de politie geen echte namen en foto's aan nicknames kan koppelen en aan de andere kant zeggen dat de wil er wel is??
pi_73523468
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:15 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dus dan ga je met de mobiele eenheid een keer een wijk in, vraagt er een stel om hun legitimatie en zodra er een aantal hun legitimatie niet bij zich hebben neem je ze mee totdat je helder hebt wie je in welke cel hebt zitten.
Je hebt je roeping gemist, je had bij de politie moeten gaan werken!
pi_73523500
quote:
Aan de ene kant roepen dat de politie geen echte namen en foto's aan nicknames kan koppelen en aan de andere kant zeggen dat de wil er wel is??
Iets weten en iets kunnen bewijzen zijn dingen die soms heel ver uit elkaar liggen.
pi_73523519
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:16 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Je hebt je roeping gemist, je had bij de politie moeten gaan werken!
Ik heb het overigens niet over het gebrek aan wil bij de politie, maar meer over een gebrek aan politieke wil.
pi_73523531
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:14 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Een abonnement is gewoon een registratie in een systeem. Je belt niet met een abonnement, je belt met een mobiele telefoon.
Je belt niet met een abonnement??? PARDON?
pi_73523613
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:18 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik heb het overigens niet over het gebrek aan wil bij de politie, maar meer over een gebrek aan politieke wil.
Er is wel meer mis dan dat. Het is niet voor niets dat ze verspreid over een aantal regio's rouleren. De politie heeft namelijk nog altijd geen landelijk systeem. Als je in Den Haag iets uitvreet, staat dat in Rotterdam niet in het systeem, en je kunt er ook niet op inloggen. Dat kan alleen wanneer je in het kader van een lopend onderzoek daar uitdrukkelijke toestemming voor krijgt van de ovj.
pi_73523642
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:18 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Je belt niet met een abonnement??? PARDON?
Lul jij dan maar een eind weg in je abonnement, als ik iemand moet bellen pak ik mijn mobieltje wel
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:23:43 #288
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73523690
quote:

[..]

Ja leuk! Razzia's!

Maar even serieus, de politie zuid holland zuid wilde een database aanleggen met daarin de gegevens en bijnamen van de groep verdachte Antillianen. Helaas besloot een rechter dat dit niet toegestaan was. Iets met privacy en onderscheid maken enzo..

Maar ze zijn er nog mee bezig in den-haag
http://dossiers.nieuws.nl(...)istratie_antillianen
pi_73523693
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Lul jij dan maar een eind weg in je abonnement, als ik iemand moet bellen pak ik mijn mobieltje wel
Is goed, pak jij je mobieltje en haal de sim er maar uit die gekoppeld is aan je abonnement en probeer maar iemand te bellen.

Je abonnement heb je volgens eigen zeggen toch niet nodig om te bellen, jij kunt het alleen met je mobiel.
pi_73523757
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Is goed, pak jij je mobieltje en haal de sim er maar uit die gekoppeld is aan je abonnement en probeer maar iemand te bellen.

Je abonnement heb je volgens eigen zeggen toch niet nodig om te bellen, jij kunt het alleen met je mobiel.
Begrijp nou eens dat een abonnement een contract is wat je aangaat, en dat het middel waarmee je dat abonnement kunt gebruiken de mobiele telefoon zelf is.

Als jij een abonnement hebt, en ik heb de bijbehorende mobiel in mijn bezit. Wie van ons tweeën is dan in staat om een gesprek te voeren met die mobiel?
pi_73523817
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ja leuk! Razzia's!

Maar even serieus, de politie zuid holland zuid wilde een database aanleggen met daarin de gegevens en bijnamen van de groep verdachte Antillianen. Helaas besloot een rechter dat dit niet toegestaan was. Iets met privacy en onderscheid maken enzo..

Maar ze zijn er nog mee bezig in den-haag
http://dossiers.nieuws.nl(...)istratie_antillianen

Ja klopt, en ze mogen geen gegevens registreren uit andere regio's.
pi_73523818
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ja leuk! Razzia's!

Daar heeft de rechter natuurlijk ook gelijk in. Van de andere kant kun je natuurlijk beargumenteren dat men niet willekeurig onderscheid aan het maken is. We zitten zo erg met onze gedachte in het schuldgevoel van de 2e wereldoorlog dat alleen al het noemen van het woordje "discriminatie" genoeg is om allerlei deuren dicht te gooien. En daar wordt handig gebruik van gemaakt.
pi_73523838
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Begrijp nou eens dat een abonnement een contract is wat je aangaat, en dat het middel waarmee je dat abonnement kunt gebruiken de mobiele telefoon zelf is.

Als jij een abonnement hebt, en ik heb de bijbehorende mobiel in mijn bezit. Wie van ons tweeën is dan in staat om een gesprek te voeren met die mobiel?
Je begrijpt het niet he... Het ging erom de mensen te traceren die bellen met het abonnement dat onder dwang afgesloten is. Dan heeft het weinig zin een mobiel toestel te gaan zoeken, je gaat op zoek naar de simkaart waarmee gebeld wordt; het abonnement dus.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_73523854
quote:
Degene die een werkende simkaart heeft
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 16:29:03 #295
71333 BUG80
Stop making sense
pi_73523883
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Snapcount2 het volgende:
Een abonnement is niet hetzelfde als een simkaart? Een abonnement is alleen iets administratiefs, niet iets tastbaars.

Je rijdt toch ook niet in je autoverzekering, ook al is die aan je auto gekoppeld?

Verder, eng verhaal! Hopelijk wordt dit opgelost.
pi_73523887
quote:

[..]

Om een factuur op te kunnen stellen, heeft de GSM-paal toch echt data van de sim nodig op het moment dat je een gesprek begint of ontvangt. De data van die sim is gekoppeld aan een abonnement.

De mobiel daarentegen is NIET gekoppeld aan het abonnement.
pi_73523955
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:27 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet he... Het ging erom de mensen te traceren die bellen met het abonnement dat onder dwang afgesloten is. Dan heeft het weinig zin een mobiel toestel te gaan zoeken, je gaat op zoek naar de simkaart waarmee gebeld wordt; het abonnement dus.
Jij hebt het steeds over een abonnement. Ik heb het steeds over de mobiel met simcard. Eindelijk valt het kwartje bij jou en nu draai je ineens de boel om?

Sorry, zie nu dat jij een ander bent
pi_73523962
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:29 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Een abonnement is niet hetzelfde als een simkaart? Een abonnement is alleen iets administratiefs, niet iets tastbaars.

Je rijdt toch ook niet in je autoverzekering, ook al is die aan je auto gekoppeld?

Verder, eng verhaal! Hopelijk wordt dit opgelost.
Een simkaart hoort bij een abonnement. Zonder simkaart (dus zonder abonnement) kan jij niet bellen.
pi_73523984
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jij hebt het steeds over een abonnement. Ik heb het steeds over de mobiel met simcard. Eindelijk valt het kwartje bij jou en nu draai je ineens de boel om?
Jij hebt het niet over een mobiel met simkaart. Je had het over een mobiel.
pi_73524012
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:29 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Om een factuur op te kunnen stellen, heeft de GSM-paal toch echt data van de sim nodig op het moment dat je een gesprek begint of ontvangt. De data van die sim is gekoppeld aan een abonnement.

De mobiel daarentegen is NIET gekoppeld aan het abonnement.
Ik word hier een beetje moe van.
pi_73524026
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 16:27 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Oh gelukkig, iemand die begrijpt wat ik bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')