Ja, ik vind het ook vreemd dat mensen roepen dat ze de boel moet afsluiten. Ze heeft namelijk geen papieren of telefoons of wat ook, want ze heeft alles moeten inleveren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef mime_negert het volgende:
Wie zegt dat de vriendin van TS alle nummers van haar nieuwe abo's weet?
Die zijn makkelijk te vinden, een kwestie van de facturen afgaan, daar staan de nummers op als het goed is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:33 schreef mime_negert het volgende:
Wie zegt dat de vriendin van TS alle nummers van haar nieuwe abo's weet?
Als de nummers op haar naam staan sluiten ze die wel af.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef lezzer het volgende:
Het enige dat ze heeft is haar naam, en daar kan (lees: doet) een telecommaatschappij volgens mij niet zo veel mee.
Voor die facturen moet ze een maandje wachtenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Die zijn makkelijk te vinden, een kwestie van de facturen afgaan, daar staan de nummers op als het goed is.
En anders even de winkels afgaan waar ze geweest is.
Klopt helemaal, positieve in dit verhaal is wel dat een flink aantal providers bereid bleek om een melding bij de abonnementhouder te plaatsen. Dat lijkt me wel gunstig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook vreemd dat mensen roepen dat ze de boel moet afsluiten. Ze heeft namelijk geen papieren of telefoons of wat ook, want ze heeft alles moeten inleveren.
Het enige dat ze heeft is haar naam, en daar kan (lees: doet) een telecommaatschappij volgens mij niet zo veel mee.
Tegen de tijd dat ze daar aan toe zijn is er al zoveel gebeurd dat die traceergegevens niet meer betrouwbaar zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:30 schreef Snapcount2 het volgende:
Hoe moeilijk moet het zijn om met de technologie van tegenwoordig iemand te traceren die een nummer gebruikt dat gekoppeld is aan een abonnement dat onder dwang afgesloten is?
Ik heb het toch ook niet over het mobieltje? Ik heb het toch over het abonnement?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die mobieltjes worden op bestelling verkocht. Wanneer je het mobieltje opspoort, heb je daarmee nog niet de oplichter te pakken. Zodra er genoeg bestellingen zijn, worden de abonnementen achterelkaar afgesloten en binnen enkele uren afgeleverd bij de koper.
Dat lijkt me niet zonder klantnummer of ordernummer of wat ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:35 schreef 700MB het volgende:
[..]
Als de nummers op haar naam staan sluiten ze die wel af.
ik ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over het mobieltje? Ik heb het toch over het abonnement?
Ja, want telecombedrijf zijn nog niet zo geavanceerd dat ze op naam, adres of postcode in combinatie met huisnummer kunnen zoeken in hun systemen...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:36 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Voor die facturen moet ze een maandje wachten
Als we dat gaan doen, kunnen we fok wel opdoekenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
bijna 11 paginas...
Misschien beter om even te wachten tot de hopelijk nuchtere TS weer post?
Dan is er misschien iets mis met het traceersysteem. Aan de ene kant zou de overheid zo min mogelijk moeten weten over haar burgers, maar in dit geval (als dit zo vaak voorkomt als Banjerkanjer zegt) zou ik zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om nummers effectief te kunnen traceren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef 700MB het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ze daar aan toe zijn is er al zoveel gebeurd dat die traceergegevens niet meer betrouwbaar zijn.
Oh, maar hoe bedoel je dat precies? Wie moet de abonnementhouder dan traceren? Die meldt zichzelf immers wel bij de politie en providers?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:38 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over het mobieltje? Ik heb het toch over het abonnement?
Het hangt er vanaf met welk verhaal je komt en hoe geloofwaardig dat is. Des te minder informatie je hebt des te beter moet je verhaal zijn, maar als het goed genoeg is dan lukt dat inderdaad wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zonder klantnummer of ordernummer of wat ook.
Dan kan ik ook opbellen dat ik 700MB heet en dat mijn nummer afgesloten moet worden.
Dat was een reactie op banjerkanjer....quote:
Niet de abonnementhouder, maar degene die het abonnement gebruikt moet getraceerd worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Oh, maar hoe bedoel je dat precies? Wie moet de abonnementhouder dan traceren? Die meldt zichzelf immers wel bij de politie en providers?
En dat hangt dan allemaal af van hoe geloofwaardig jij je verhaal kunt doen aan een 18-jarige telecomhelpdeskmedewerker.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:41 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf met welk verhaal je komt en hoe geloofwaardig dat is. Des te minder informatie je hebt des te beter moet je verhaal zijn, maar als het goed genoeg is dan lukt dat inderdaad wel.
Ze zal persoonlijk langs moeten gaan bij die providers waar de abonnementen zijn afgesloten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zonder klantnummer of ordernummer of wat ook.
Dan kan ik ook opbellen dat ik 700MB heet en dat mijn nummer afgesloten moet worden.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze zal persoonlijk langs moeten gaan bij die providers waar de abonnementen zijn afgesloten.
Het is niet zozeer dat er iets mis is met het traceersysteem maar meer dat het geen traceersysteem is. Je kunt tot op bepaalde hoogte achterhalen waar een bepaalde simkaart zich bevindt, maar dat heeft zijn grenzen. Behalve dat is dat ook te vervalsen, maar dat lijkt me in deze situatie niet zo relevant.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:40 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dan is er misschien iets mis met het traceersysteem. Aan de ene kant zou de overheid zo min mogelijk moeten weten over haar burgers, maar in dit geval (als dit zo vaak voorkomt als Banjerkanjer zegt) zou ik zeggen dat het wel mogelijk zou moeten zijn om nummers effectief te kunnen traceren.
Ohw, dan bedoelden we toch hetzelfdequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Niet de abonnementhouder, maar degene die het abonnement gebruikt moet getraceerd worden.
Als ze nog precies weet waar ze gisteren is geweest, dan kan dat. Maar dan moet je wel eerst aangifte hebben gedaan.quote:
In dit geval heeft TS gebeld en niet de dame in kwestie dus ik denk inderdaad niet dat ze afgesloten zijn. maar het is zeker wel mogelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef lezzer het volgende:
En dat hangt dan allemaal af van hoe geloofwaardig jij je verhaal kunt doen aan een 18-jarige telecomhelpdeskmedewerker.
Dan doe ik liever aangifte eigenlijk...
Dat komt door een risicoinschatting. Als ze het niet blokkeren kunnen ze nog veel meer gedoe krijgen. Dan hebben ze liever een boze klant die onterecht afgesloten is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:42 schreef lezzer het volgende:
Ik zou het trouwens schandalig vinden als mijn telecommaatschappij mijn abo afsluit op basis van het noemen van mijn naam en het doen van een verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |