Pfff, je hoeft het abonnement niet te traceren, omdat de abonnementhouder (= het slachtoffer) zichzelf wel meldt bij de politie en providers. Wat begrijp je daar nou niet aan? Dat abonnement blijft gewoon op dezelfde naam en adresgegevens staan, dat wandelt nergens heen. Het mobieltje daarentegen wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:08 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ja, maar als er aangegeven wordt dat het abonnement onder dwang is afgesloten, dan kun je dat abonnement toch volgen?
En een abonnement niet traceerbaar? Hoe denk je dan dat mobiele providers een factuur opstellen?
Je moet het abonnement wel traceren. Je weet dat het abonnement onder dwang is afgesloten dus als er met het abonnement gebeld wordt DAN WEET JE TOCH ZEKER DAT HET NIET DEGENE IS DIE HET ABONNEMENT IS AFGESLOTEN!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pfff, je hoeft het abonnement niet te traceren, omdat de abonnementhouder (= het slachtoffer) zichzelf wel meldt bij de politie en providers. Wat begrijp je daar nou niet aan? Dat abonnement blijft gewoon op dezelfde naam en adresgegevens staan, dat wandelt nergens heen. Het mobieltje daarentegen wel.
Die wil ontbreekt zeker niet. Ik heb zelfs hele zoekacties in Antwerpen vanuit Nederland mogen meemaken, die dagen in beslag namen. De slachtoffers kennen doorgaans enkel de nicknames, dus meer info kunnen ze de politie daarover ook niet geven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:10 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Hoe moeilijk moet het zijn om nicknames aan echte namen te koppelen? Volgens mij hebben we gewoon een wet in Nederland waarin staat dat je ten alle tijde moet kunnen legitimeren.
Het lijkt me niet dat de mogelijkheden ontbreken, het lijkt me eerder dat de wil ontbreekt.
Een factuur wordt samengesteld op basis van bepaalde netwerkactiviteiten die vanaf een bepaald simkaartnummer, dat heeft niet zoveel met traceren te maken. Er kunnen ook meerdere identieke simkaarten bij hetzelfde abonnement horen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:08 schreef Snapcount2 het volgende:
En een abonnement niet traceerbaar? Hoe denk je dan dat mobiele providers een factuur opstellen?
Een abonnement is gewoon een registratie in een systeem. Je belt niet met een abonnement, je belt met een mobiele telefoon.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:12 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je moet het abonnement wel traceren. Je weet dat het abonnement onder dwang is afgesloten dus als er met het abonnement gebeld wordt DAN WEET JE TOCH ZEKER DAT HET NIET DEGENE IS DIE HET ABONNEMENT IS AFGESLOTEN!!!
Dus dan ga je met de mobiele eenheid een keer een wijk in, vraagt er een stel om hun legitimatie en zodra er een aantal hun legitimatie niet bij zich hebben neem je ze mee totdat je helder hebt wie je in welke cel hebt zitten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die wil ontbreekt zeker niet. Ik heb zelfs hele zoekacties in Antwerpen vanuit Nederland mogen meemaken, die dagen in beslag namen. De slachtoffers kennen doorgaans enkel de nicknames, dus meer info kunnen ze de politie daarover ook niet geven.
Je hebt je roeping gemist, je had bij de politie moeten gaan werken!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus dan ga je met de mobiele eenheid een keer een wijk in, vraagt er een stel om hun legitimatie en zodra er een aantal hun legitimatie niet bij zich hebben neem je ze mee totdat je helder hebt wie je in welke cel hebt zitten.
Iets weten en iets kunnen bewijzen zijn dingen die soms heel ver uit elkaar liggen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:15 schreef Snapcount2 het volgende:
Aan de ene kant roepen dat de politie geen echte namen en foto's aan nicknames kan koppelen en aan de andere kant zeggen dat de wil er wel is??
Ik heb het overigens niet over het gebrek aan wil bij de politie, maar meer over een gebrek aan politieke wil.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je hebt je roeping gemist, je had bij de politie moeten gaan werken!
Je belt niet met een abonnement??? PARDON?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Een abonnement is gewoon een registratie in een systeem. Je belt niet met een abonnement, je belt met een mobiele telefoon.
Er is wel meer mis dan dat. Het is niet voor niets dat ze verspreid over een aantal regio's rouleren. De politie heeft namelijk nog altijd geen landelijk systeem. Als je in Den Haag iets uitvreet, staat dat in Rotterdam niet in het systeem, en je kunt er ook niet op inloggen. Dat kan alleen wanneer je in het kader van een lopend onderzoek daar uitdrukkelijke toestemming voor krijgt van de ovj.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:18 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik heb het overigens niet over het gebrek aan wil bij de politie, maar meer over een gebrek aan politieke wil.
Lul jij dan maar een eind weg in je abonnement, als ik iemand moet bellen pak ik mijn mobieltje welquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:18 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je belt niet met een abonnement??? PARDON?
Ja leuk! Razzia's!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dus dan ga je met de mobiele eenheid een keer een wijk in, vraagt er een stel om hun legitimatie en zodra er een aantal hun legitimatie niet bij zich hebben neem je ze mee totdat je helder hebt wie je in welke cel hebt zitten.
Aan de ene kant roepen dat de politie geen echte namen en foto's aan nicknames kan koppelen en aan de andere kant zeggen dat de wil er wel is??
Is goed, pak jij je mobieltje en haal de sim er maar uit die gekoppeld is aan je abonnement en probeer maar iemand te bellen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Lul jij dan maar een eind weg in je abonnement, als ik iemand moet bellen pak ik mijn mobieltje wel
Begrijp nou eens dat een abonnement een contract is wat je aangaat, en dat het middel waarmee je dat abonnement kunt gebruiken de mobiele telefoon zelf is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Is goed, pak jij je mobieltje en haal de sim er maar uit die gekoppeld is aan je abonnement en probeer maar iemand te bellen.
Je abonnement heb je volgens eigen zeggen toch niet nodig om te bellen, jij kunt het alleen met je mobiel.
Ja klopt, en ze mogen geen gegevens registreren uit andere regio's.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ja leuk! Razzia's!![]()
Maar even serieus, de politie zuid holland zuid wilde een database aanleggen met daarin de gegevens en bijnamen van de groep verdachte Antillianen. Helaas besloot een rechter dat dit niet toegestaan was. Iets met privacy en onderscheid maken enzo..
Maar ze zijn er nog mee bezig in den-haag
http://dossiers.nieuws.nl(...)istratie_antillianen
Daar heeft de rechter natuurlijk ook gelijk in. Van de andere kant kun je natuurlijk beargumenteren dat men niet willekeurig onderscheid aan het maken is. We zitten zo erg met onze gedachte in het schuldgevoel van de 2e wereldoorlog dat alleen al het noemen van het woordje "discriminatie" genoeg is om allerlei deuren dicht te gooien. En daar wordt handig gebruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ja leuk! Razzia's!![]()
Maar even serieus, de politie zuid holland zuid wilde een database aanleggen met daarin de gegevens en bijnamen van de groep verdachte Antillianen. Helaas besloot een rechter dat dit niet toegestaan was. Iets met privacy en onderscheid maken enzo..
Je begrijpt het niet he... Het ging erom de mensen te traceren die bellen met het abonnement dat onder dwang afgesloten is. Dan heeft het weinig zin een mobiel toestel te gaan zoeken, je gaat op zoek naar de simkaart waarmee gebeld wordt; het abonnement dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Begrijp nou eens dat een abonnement een contract is wat je aangaat, en dat het middel waarmee je dat abonnement kunt gebruiken de mobiele telefoon zelf is.
Als jij een abonnement hebt, en ik heb de bijbehorende mobiel in mijn bezit. Wie van ons tweeën is dan in staat om een gesprek te voeren met die mobiel?
Degene die een werkende simkaart heeftquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als jij een abonnement hebt, en ik heb de bijbehorende mobiel in mijn bezit. Wie van ons tweeën is dan in staat om een gesprek te voeren met die mobiel?
Een abonnement is niet hetzelfde als een simkaart? Een abonnement is alleen iets administratiefs, niet iets tastbaars.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:23 schreef Snapcount2 het volgende:
Je abonnement heb je volgens eigen zeggen toch niet nodig om te bellen, jij kunt het alleen met je mobiel.
Om een factuur op te kunnen stellen, heeft de GSM-paal toch echt data van de sim nodig op het moment dat je een gesprek begint of ontvangt. De data van die sim is gekoppeld aan een abonnement.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Begrijp nou eens dat een abonnement een contract is wat je aangaat, en dat het middel waarmee je dat abonnement kunt gebruiken de mobiele telefoon zelf is.
Jij hebt het steeds over een abonnement. Ik heb het steeds over de mobiel met simcard. Eindelijk valt het kwartje bij jou en nu draai je ineens de boel om?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:27 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet he... Het ging erom de mensen te traceren die bellen met het abonnement dat onder dwang afgesloten is. Dan heeft het weinig zin een mobiel toestel te gaan zoeken, je gaat op zoek naar de simkaart waarmee gebeld wordt; het abonnement dus.
Een simkaart hoort bij een abonnement. Zonder simkaart (dus zonder abonnement) kan jij niet bellen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:29 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een abonnement is niet hetzelfde als een simkaart? Een abonnement is alleen iets administratiefs, niet iets tastbaars.
Je rijdt toch ook niet in je autoverzekering, ook al is die aan je auto gekoppeld?
Verder, eng verhaal! Hopelijk wordt dit opgelost.
Jij hebt het niet over een mobiel met simkaart. Je had het over een mobiel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over een abonnement. Ik heb het steeds over de mobiel met simcard. Eindelijk valt het kwartje bij jou en nu draai je ineens de boel om?
Ik word hier een beetje moe van.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:29 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Om een factuur op te kunnen stellen, heeft de GSM-paal toch echt data van de sim nodig op het moment dat je een gesprek begint of ontvangt. De data van die sim is gekoppeld aan een abonnement.
De mobiel daarentegen is NIET gekoppeld aan het abonnement.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |