De dreiging blijft hetzelfde. Zij weet niets van hen, maar zij weten alles van haar. Ze is voor hen geen vreemde immers, haar eigen vriendin heeft haar hierin gelokt. En de dreiging is een levensbedreiging. Die blijft ook bestaan, want het doen van aangifte of het blokkeren van die nummers maakt de boel er niet veiliger op. Dat is ook de reden waarom er meestal geen aangifte wordt gedaan, of dat de aangifte later toch weer wordt ingetrokken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:29 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze heel bang is geweest, maar waarom geen alarm slaan in een winkel vóór ze iets ingevuld heeft?
Da's waarschijnlijk al gebeurd. Zijn er nog steeds 7 telefoons foetsie... zullen niet de goedkoopste modelletjes zijn geweest, dus ga maar uit van een minimale schadepost van 7 maal 500 euro.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
En ik zou sowieso die abo's laten blokkeren. Dan maak je iig geen extra kosten en word het niet misbruikt
Ja, maar dit gaat achterelkaar door, bij verschillende providers, binnen een uurtje. Dat tempo houdt geen enkele registratie bij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:38 schreef lezzer het volgende:
Eigenlijk hè, zou er een soort systeem moeten zijn, dat je als particulier maar hooguit twee abo's af kunt sluiten voor een mobiele telefoon.
Een soort BKR voor telefoonabo's.
Ook makkelijk zeggen De heren hebben waarschijnlijk al haar gegevens, dus bij het blokkeren / opzeggen zal er wel een bezoekje naar mevrouw worden gebracht...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
En ik zou sowieso die abo's laten blokkeren. Dan maak je iig geen extra kosten en word het niet misbruikt
Dat het winkelpersoneel van het probleem weet heeft ze weinig aan als ze denkt dat ze meteen daarna een mes tussen haar ribben krijgt. Of als ze denkt dat als je op enige wijze niet meewerkt ze haar vriendin iets aan zullen gaan doen en/of op een later moment haarzelf.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:29 schreef lezzer het volgende:
Ik snap wel dat ze heel bang is geweest, maar waarom geen alarm slaan in een winkel vóór ze iets ingevuld heeft?
Dat dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef caspervc het volgende:
[..]
Ook makkelijk zeggen De heren hebben waarschijnlijk al haar gegevens, dus bij het blokkeren / opzeggen zal er wel een bezoekje naar mevrouw worden gebracht...
Het hangt er vanaf wat de 'connecties' van de groep zijn hoeveel schade er is. Het komt ook voor dat dergelijke telefoons worden gebruikt om naar dure (buitenlandse) betaalnummers te bellen, een methode die goed gebruikt kan worden om geld wit te wassen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef IntensiveGary het volgende:
Da's waarschijnlijk al gebeurd. Zijn er nog steeds 7 telefoons foetsie... zullen niet de goedkoopste modelletjes zijn geweest, dus ga maar uit van een minimale schadepost van 7 maal 500 euro.
Ik weet niet, maar zo lang je in de winkel blijft...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat het winkelpersoneel van het probleem weet heeft ze weinig aan als ze denkt dat ze meteen daarna een mes tussen haar ribben krijgt. Of als ze denkt dat als je op enige wijze niet meewerkt ze haar vriendin iets aan zullen gaan doen en/of op een later moment haarzelf.
Ik kan binnen vijf minuten, volledig automatisch een domeinnaam registreren, betalen en er over beschikken. Dan kan zo'n systeem ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, maar dit gaat achterelkaar door, bij verschillende providers, binnen een uurtje. Dat tempo houdt geen enkele registratie bij.
Het gaat er niet echt om of ze het daadwerkelijk zouden doen of niet, maar om het idee bij het meisje in kwestie of ze het zouden doen. Zolang zij denkt dat ze haar meteen neersteken als ze niet meewerkt heeft ze er ook weinig aan als degene die het deed (een beetje) in beeld was op de camera, dan steekt er nog steeds een mes uit haar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef lezzer het volgende:
Ik weet niet, maar zo lang je in de winkel blijft...
Of loopt je dan met die gasten naar buiten om daar neergestoken te worden?
Waarom zou hij dat in de gaten krijgen? Je komt de raarste mensen tegen, de beschrijving in dit topic door iemand die er niet eens bij was schetst misschien een verdachte situatie, maar als je niet bij elk stelletje dat je winkel binnenkomt nagaat of er misschien een bedreiging is dan valt je dat heus niet op. Dat porren e.d. dat wordt geschetst zal ook wel meevallen, ze zal zich zo bedreigd gevoeld hebben dat een klein duwtje al genoeg is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:45 schreef lezzer het volgende:
En, sorry hoor, maar een winkelmedewerker die in de gaten krijgt dat dat meisje in de problemen zit hoort 112 te bellen.
Je roept heel hard door de winkel "ik word bedreigd door deze man, buiten staan er nog 4, ik moet abo's afsluiten, bel de politie" ?quote:
Dat werkt niet zo goed zolang de providers nog concurrenten van elkaar zijn. De reden dat het bij een domeinnaam wel kan is omdat die maar 1 maal kan worden uitgegeven en het dus wel centraal moet worden bijgehouden aangezien je op verschillende plekken dezelfde naam aan zou kunnen vragen. Die noodzaak is er bij telefoonnummers niet aangezien elke provider zijn eigen reeksen heeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:55 schreef Loveless85 het volgende:
natuurlijk kan dat. Als je gewoon realtime een systeem bijhoudt van registraties van abonnementen kan je 1 minuut later al geen abo afsluiten.
Gewoon een tijdslimiet erop een max van 2 á 3 abo's per persoon
Daarbij ga je er van uit dat ze dat roept. Maar dat zal niet snel gebeuren. En veel heb je daar ook niet aan, want dan rennen de mannen weg en is zij (of haar vriendin) haar leven niet meeer zeker.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:57 schreef lezzer het volgende:
Je roept heel hard door de winkel "ik word bedreigd door deze man, buiten staan er nog 4, ik moet abo's afsluiten, bel de politie" ?
Dat was mijn suggestie ja... dat er geen misverstand over is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:00 schreef 700MB het volgende:
Daarbij ga je er van uit dat ze dat roept.
"Haar leven niet meer zeker."quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:00 schreef 700MB het volgende:
[..]
Daarbij ga je er van uit dat ze dat roept. Maar dat zal niet snel gebeuren. En veel heb je daar ook niet aan, want dan rennen de mannen weg en is zij (of haar vriendin) haar leven niet meeer zeker.
Centrum R'dam loopt normaal gesproken altijd wel wat politie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat was mijn suggestie ja... dat er geen misverstand over is.
Kijk, dat je denkt dat je op een stille landweg verkracht en vermoord wordt, dat kan ik me voorstellen. Maar in een winkel met andere mensen er bij?
Nogmaals, ik geloof best dat zij zich heel erg bedreigd heeft gevoeld, dat staat buiten kijf.
Combinatie van makkelijk-beinvloedbaar-meisje en en een groep die weet wat ze doen. Gillen en schreeuwen is lang niet altijd de beste oplossing. Want nogmaals: dat verhelpt alleen het moment in de winkel. Ook al komt de politie erbij, dan zijn ze al lang weggerend, politie kan vervolgens niets doen, en dan moet ze nog naar het station.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:04 schreef lezzer het volgende:
Maar in een winkel met andere mensen er bij?
Hoewel het voorkomt is het inderdaad onwaarschijnlijk dat ze heel veel gevaar loopt. Maar het gaat erom dat zij denkt dat ze wel gevaar loopt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:08 schreef Poepoog het volgende:
"Haar leven niet meer zeker."
ik vind dat je echt heel weinig vertrouwen in het politieapparaat hebt. Als zo'n meisje in een winkel met een hoop mensen er bij heeft lopen gillen dat ze bedreigd wordt, iedereen ziet dat, het staat op camera, die lui vluchten, zij is overstuur...quote:
Onwaarschijnlijk? Ze staan een week later gewoon bij je op de stoep.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:11 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hoewel het voorkomt is het inderdaad onwaarschijnlijk dat ze heel veel gevaar loopt. Maar het gaat erom dat zij denkt dat ze wel gevaar loopt.
Daarom moet ze dus gillen vóór ze haar gegevens geeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk? Ze staan een week later gewoon bij je op de stoep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |