ik heb em weggehaald, de OP is geloof ik van tommeke toch?quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:04 schreef cyclechick het volgende:
Supermooie op, netjes gedaan!
Wel een kleine vraag: ik wil liever niet zo met mn foto steeds in het topic staan... mag ik uit dat lijstje weg?
Nee, ik zou het doen maar was te laksquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:08 schreef el_salvador het volgende:
[..]
ik heb em weggehaald, de OP is geloof ik van tommeke toch?
Als je weet welke maat je nodig hebt en je hebt verstand van racefietsen kan je naar Mantel gaan, goedkoop maar mindere voorlichting.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:16 schreef Sautor het volgende:
Even een meelees-tvp. Zal straks in november eens langs een fietsenmaker gaan. Iemand nog tips voor omg. Arnhem?
ben op kantoor en kan de foto's niet zien. Zal vanavond eens even kijken of ik in proportie ben en of ik niet een betere foto heb. Ow, ook meteen een TVPquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:12 schreef marcodej het volgende:
Dank, maar de opmaak is een beetje verneukt nu.Namen moeten boven het plaatje, en de links moeten onder elkaar komen. En wellicht dat het plaatje van Superher0 ook wat meer in proportie kan.
Ga zo nog wel even kloten...
quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:46 schreef Aalbers het volgende:
Even een vraagje..
Ik heb een tijdje niet gefietst, anderhalve week ofzo, maar mijn voorband was leeg. Mijn fiets hangt aan een ophangsysteem boven in de schuur, maar dit is nu al de 3e keer dat die band leeg was nadat die een tijdje daar had gehangen. Iemand enig idee hoe dat komt? Want ik heb er geen last van als ik regelmatig fiets.
Merci, zal het even opschrijven.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:00 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Als je weet welke maat je nodig hebt en je hebt verstand van racefietsen kan je naar Mantel gaan, goedkoop maar mindere voorlichting.
Wil je service en kijk je niet op 100 tot 200 euro extra bij aanschaf kan je naar Roelofs gaan.
Heb ik ook een keer gehad. Hij blijft lang genoeg hard om gewoon twee uurtjes te fietsen, maar na enkele dagen is ´ie toch weer zacht/leeg.quote:
En bij het verwisselen ff de binnenkant van de buitenband checken, zit misschien een klein steentje oid inquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad. Hij blijft lang genoeg hard om gewoon twee uurtjes te fietsen, maar na enkele dagen is ´ie toch weer zacht/leeg.
Dan zit er blijkbaar toch een miniscuul gaatje in en loopt de band langzaam leeg. Gewoon het binnenbandje vervangen en dan zou het goed moeten zijn. Maar misschien moet je ook even kijken of er geen braampje op je velg zit die er een gaatje in heeft geboord. En ook altijd na elke rit even je hand langs de banden halen om alle zand en steentjes eraf te halen, zodat je ze er bij een volgende rit niet verder induwt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had ik laatst ook.. de periode waarin de band hard bleef werd steeds korterquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:22 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad. Hij blijft lang genoeg hard om gewoon twee uurtjes te fietsen, maar na enkele dagen is ´ie toch weer zacht/leeg.
Dan zit er blijkbaar toch een miniscuul gaatje in en loopt de band langzaam leeg. Gewoon het binnenbandje vervangen en dan zou het goed moeten zijn. Maar misschien moet je ook even kijken of er geen braampje op je velg zit die er een gaatje in heeft geboord. En ook altijd na elke rit even je hand langs de banden halen om alle zand en steentjes eraf te halen, zodat je ze er bij een volgende rit niet verder induwt.
Dan ontlopen we elkaar niet veel. Eind maart actief begonnen en nu 3000quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:56 schreef Aalbers het volgende:
Ik zal dat zo eens checken van braampjes/steentjes bij de band. Dank voor jullie hulp!
En als iedereen toch zit te praten over hoeveel die heeft gereden: Ik heb in maart een fiets gekocht en zit nu op ongeveer 3500km.
fijn dat je verschil merkt zeg!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:56 schreef Tommeke het volgende:
Er staat/stond echt een pittig windje vandaag inderdaad
Ik heb vandaag maar een uurtje gefietst. Gister 2 uur gefietst met de club, en aangezien ik woensdagnacht pas 6 uur in m'n nest lagwas dat wel redelijk afzien.
Ik merk trouwens wel dat het intensievere trainen z'n vruchten afwerpt. Ben al een stuk sterker
Dan kan je beter inderdaad wat rustiger aan doenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:03 schreef cyclechick het volgende:
[..]
fijn dat je verschil merkt zeg!!
ik wilde vandaag ook gaan eigenlijk, maar aangezien ik oefeningen van de fysiotherapeut heb gekregen sinds woesndag die ik elke dag moet doen, en ik daar nu nog ontzettend spierpijn van heb, heb ik daar maar vanaf gezien
Heel weinig. In het verleden had je wel eens iemand die als onafhankelijke gekoerst heeft. Er zou een nog actieve Italianse prof LEL gereden hebben, ik ken alleen z'n naam niet. 2 man in 1 keer die zich ook nog heel gewoon willen kwalificeren net zoals iedere andere randonneur (en de eisen zijn voor 2011 zwaarder), dat is bijzonder. Het is toch een heel andere tak van wielersport.quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:41 schreef jakkop het volgende:
Zijn er eigenlijk veel ex-profs in het randonneurs-wereldje? Kan me dat wel voorstellen, dat als je met pensioen bent dat je dan dingen zoals dat wil doen.
Herfstslaapquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:20 schreef Tommeke het volgende:
Wordt er nog wel gefietst hier?
Ik heb vandaag bijna 90 km kunnen fietsen zonder een regenbui tegen te komen. Wel een lekke band gescoordDat gaf nog een probleempje aangezien de korte ventielen echt net pasten in m'n hogere velgjes.
Wel zie je vooral in Italië nogal wat ex-profs bij cyclo's. Soms voor de leuk en promotie van het evenement, soms om echt mee te doen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heel weinig. In het verleden had je wel eens iemand die als onafhankelijke gekoerst heeft. Er zou een nog actieve Italianse prof LEL gereden hebben, ik ken alleen z'n naam niet. 2 man in 1 keer die zich ook nog heel gewoon willen kwalificeren net zoals iedere andere randonneur (en de eisen zijn voor 2011 zwaarder), dat is bijzonder. Het is toch een heel andere tak van wielersport.
Als ik vrijdag dacht dat ik pijn had.... had ik eens moeten weten hoe ik me zaterdag zou voelen!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan kan je beter inderdaad wat rustiger aan doen
Waar heb je last van?
Voorkeur voor bepaalde tuinen of je doet dat regelmatig als je bij mensen langs komtquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:16 schreef Gripper het volgende:
Ik weet nu wel zeker dat ik met dit weer liever in mn blote reet in een tuin rondloop
Auwquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:17 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Als ik vrijdag dacht dat ik pijn had.... had ik eens moeten weten hoe ik me zaterdag zou voelen!
Ik heb lunges gedaan, waarbij de kramp zowat in mn benen schoot en gaan zitten en weer opstaan/traplopen deed echt zoveel pijn dat ik er gewoon bijna van moest huilen![]()
Gelukkig was het vandaag al iets beter en zijn dat niet de spieren die je voor het fietse veel gebruikt, dus kon mijn spinningles zonder al te veel pijn gewoon geven
wat goed adt je nog 90km hebt gefietst buiten!
Ik heb er wel wat in m'n facebook staan, op welke termijn? (Heb wel een leuk idee).quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:29 schreef cyclechick het volgende:
vraagje!
misschien dat ik er een apart topic voor moet openen, maar probeer het eerst zo:
ik moet voor een studie-opdracht een topsporter gaan interviewen (ik studeer sport*psychologie), maar helaaas zitten die niet in mijn directe vriendenkring () dus ik dacht: kent iemand van jullie nog een topsporter, of heb je het telefoonnummer van lars boom/ gesink/ een ander leuk wielrenner?
Dan hoor ik het graag
volgens mij heb ik er ongeveer een maand de tijd voor! (dacht, begin eens een keer op tijdquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat in m'n facebook staan, op welke termijn? (Heb wel een leuk idee).
MSN werkt niet hier op het moment, en het is onduidelijk waar ik de rest van de week ben. Maar probeer maar ff rechtstreeks in contact te komen met me. Dan kijk ik ff of ik je deze week al aan iemand kan voorstellen of dat het volgende week wordt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:05 schreef cyclechick het volgende:
[..]
volgens mij heb ik er ongeveer een maand de tijd voor! (dacht, begin eens een keer op tijd
In dit geval was het de tuin van de sauna, waar we -na door zo'n saunagoeroe helemaal duizelig gestoomd te zijn- mekaar met ijsblokjes aan het insmeren warenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Voorkeur voor bepaalde tuinen of je doet dat regelmatig als je bij mensen langs komt![]()
![]()
Thomas D. zou wel interessant zijnquote:Op maandag 12 oktober 2009 10:29 schreef cyclechick het volgende:
vraagje!
misschien dat ik er een apart topic voor moet openen, maar probeer het eerst zo:
ik moet voor een studie-opdracht een topsporter gaan interviewen (ik studeer sport*psychologie), maar helaaas zitten die niet in mijn directe vriendenkring () dus ik dacht: kent iemand van jullie nog een topsporter, of heb je het telefoonnummer van lars boom/ gesink/ een ander leuk wielrenner?
Dan hoor ik het graag
Hoesjes helpen zeker maar als het echt koud is trek ik ook altijd dikke sokken aan. Zolang je nog geen hoesjes hebt kan je met dit weer ook volstaan met alleen dikke sokken. Overigens kan je ook speciale hoesjes kopen voor je tenen, die gaan dan over je schoen (toe caps).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:19 schreef guitarguru het volgende:
Alleen mijn grote tenen waren thuis dood en ijskoud. Lijkt me niet gezond...... Es kijken voor hoesjes.
Ai wat vervelend! vooral een gekneusde heup lijkt me niet zo fijn...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:33 schreef Zelva het volgende:
Deze week wordt het 0 kilometers voor mij. Gisteren na 200 meter al gecrasht. Zwaar gekneusde heup en overal schaafwonden.
Een alternatief is aluminiumfolie over je sokken. Doe dan wel je schoenen uit boven een krant, anders geeft 't een behoorlijke rommel als je weer thuis bent.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hoesjes helpen zeker maar als het echt koud is trek ik ook altijd dikke sokken aan. Zolang je nog geen hoesjes hebt kan je met dit weer ook volstaan met alleen dikke sokken. Overigens kan je ook speciale hoesjes kopen voor je tenen, die gaan dan over je schoen (toe caps).
Ik weet het niet, maar ik denk dat je dat maar amper zal voelen. Aluminium folie is immers zo dun.quote:
Heb ze zojuist besteld.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:22 schreef Tommeke het volgende:
Zoek maar eens op Pro Aerofoil. Bikestuff.nl heeft die voor een euro of 16 denk ik. Ze zijn niet dik maar houden de wind wel buiten
Ik heb ze daar vorig jaar ook zelf besteld. Zorg er wel voor dat je ze voorzichtig omdoet, ze vallen inderdaad kleinquote:
Aluminiumfoliequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil ze trouwens nog in het zilver omdat dat beter staat bij m'n clubkleding
http://cgi.ebay.nl/Shiman(...)?hash=item5d24a800efquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 00:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil ze trouwens nog in het zilver omdat dat beter staat bij m'n clubkleding
Die Pro's zijn er volgens mij ook wel in 't zilver.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:07 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
http://cgi.ebay.nl/Shiman(...)?hash=item5d24a800ef
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 20:52 schreef el_salvador het volgende:
waarmee ontvetten jullie eigenlijk?
ja kut ik heb vistaquote:
Wat kost dat ongeveer?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:47 schreef IdlersDream het volgende:
Ik ben van plan om tijdens de winter op een rollerbank te rijden, omdat ik een hekel heb aan kou. Nu zag ik dit apparaat en dat leek me wel wat.
http://www.tacx.com/producten.php?language=NL&ttop=i-Magic&lvlMain=1&lvlSub=1&lvlSubSub=2
Heeft iemand ervaring met een I-Magic TACX en in hoeverre zijn die parcoursen echt de moeite?
Kroon kettingreiniger...quote:
Niets zo frustrerend als dat. Ik heb altijd een klein pompje bij me, en thuis een paar pompen liggen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:06 schreef hetsjhokleek het volgende:
De laatste tijd vrij druk geweest dus had ik al een maandje niet meer gereden. Lekker weer dacht ik dus vandaag maar weer mijn fiets gepakt. Helaas waren mijn banden slap en kon ik dus weer rechtsomkeer maken
. Van de week dus maar een pompje kopen en dan kan ik hopelijk weer een keer gaan rijden.
Voor in de OP [ afbeelding ]. Afgelopen zomer op de Ventoux
Aardig weer ja, maar ík raak natuurlijk weer in een buitje verzeild.quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:56 schreef No-P het volgende:
Simpson!
Stap zo op de fiets. Aardig goed weer nu.
Ben vanmiddag naar Decathlon naast de ArenA afgereisd en ben wel aardig geslaagd: ondershirt lange mouw, lange fietsbroek, winterhandschoenen en regen/windjackje voor totaal 120. Goed betaalbaar spul dus!quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:17 schreef Bismarck het volgende:
Struin de verschillende webshops eens af. Vaak goed materiaal voor een lagere prijs dan bij je lokale fietsenboer. Komen natuurlijk wel verzendkosten bij maar als je de order weet te combineren met wat andere spullen of met een bestelling van een vriend dan ben je voordelig uit. Sommige webshops laten het ook gratis bezorgen vanaf een bepaald bedrag (bij All4Cycling vanaf 200 euro).
www.rose.nl
www.mammoet.nl
www.salden.nl
www.all4cycling.com
Een enkele keer hebben zaken zoals de Aldi en Favoriet Sport ook wel fietskleding voor weinig maar daar moet je dan net tegen aanlopen. Decathlon heeft ook een aantal voordelige lange broeken in haar assortiment maar heeft geen webshop en slechts twee vestigingen in Nederland (Amsterdam en Kerkrade).
goed idee! Daar kom ik elke vrijdag langs met de trein, en moet ook nog ondershirt lange mouwen/warme handschoenen en evt regenjasje.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ben vanmiddag naar Decathlon naast de ArenA afgereisd en ben wel aardig geslaagd: ondershirt lange mouw, lange fietsbroek, winterhandschoenen en regen/windjackje voor totaal 120. Goed betaalbaar spul dus!
Een vriendin van me woont vlakbij de ArenA en ik ga volgende week weer eens een avondje gek doen in Amsterdam. Misschien ook maar even een regenjasje scoren.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:38 schreef cyclechick het volgende:
[..]
goed idee! Daar kom ik elke vrijdag langs met de trein, en moet ook nog ondershirt lange mouwen/warme handschoenen en evt regenjasje.Vrijdag maar eens even kijken...
Het regenjackje is een beetje een vuilniszak inderdaad (als ik in racehouding zit heb ik een enorme luchtzak op mn buik) maar goed, de prijs was er ook naar en het is voor nood. De rest zit perfect.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Decathlon heeft een goede selectie gewone kleren, vooral onderkleding. De schoenen zijn zelfs super (precies passend voor mij). In regenkleren zijn ze een stuk minder.
Ik heb sinds kort ook een taxc, heb een matje gekocht bij de Perry sport om het geluid enigszins te dempen. Dit werkt wel geloof ik, maar ik blijf een 'brom'geluid houden. Inmiddels twee keer op gefietst en nog geen klagende buren gezien, beide keren waren echter wel overdag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:37 schreef marcodej het volgende:
Je hebt er toch ook isolatiematjes voor, die het nog enigszins moeten dempen?
satoriquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:28 schreef IdlersDream het volgende:
Wat voor een Tacx hebben jullie?
Onder de 15 graden gaan de armstukken iig aan, gaat het richting de 10 ook de beenstukken. Vorige week was het al kouder, en was ik ook blij met mn overschoenen. Die waren vandaag niet nodig achteraf.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:46 schreef jakkop het volgende:
Ik draag mijn beenstukken nog echt niet hoor. Het is hier rond de 11 graden, maar vind ze echt nog niet nodig.
Ik heb wel eens een stuk over een snelweg gefietstquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:46 schreef jakkop het volgende:
Ik draag mijn beenstukken nog echt niet hoor. Het is hier rond de 11 graden, maar vind ze echt nog niet nodig.
Overigens belandde ik vandaag op een 90km-weg
Ik ook, afgelopen fietsvakantie. We volgden een omleiding, maar die bleek niet voor fietsers gemaakt te zijn. Uiteindelijk bijna 4 km over de snelweg gefietst, tussen allemaal op en afritten in, dus zonder vluchtstrook en vet eng. Daar hebben we gemiddeld meer dan 35 op gereden, uit pure paniek. :pquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een stuk over een snelweg gefietstDe vluchtstrook, dat dan wel (was in Duitsland, ik zat meer op te letten welke plaats ik naar toe moest dan wat voor weg het was).
Same same! Begin de weg hier een beetje te kennen, heb al een aantal pittige heuveltjes gevondenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:57 schreef cyclechick het volgende:
Gister een heerlijk rondje van 60 km gedaan, zelfs nog met korte broek!
Ik ookquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:57 schreef cyclechick het volgende:
Gister een heerlijk rondje van 60 km gedaan, zelfs nog met korte broek!
Bladeren, daar ben ik ook zo'n held inquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:42 schreef No-P het volgende:
Vandaag ook lekker met korte broek rond gereden.
Mooie natuur zo in de herfst, maar al die bladeren weerhouden mij wel om hard door te rijden in de bochten, alhoewel dat niet eens zo erg is.
Van 't weekend pokkeweer inderdaad.
Als je alleen maar bergen/heuvels rijdt is een compact prima. Rij je afwisselend bergen, heuvels en vlak, dan moet je juist een triple hebben. Een triple heb je normaliter niet om extreem kleine versnellingen te hebben maar om veel goed afgestemde versnellingen te hebben. Een compact voldoet prima bij de twee uitersten van het spectrum, klein en groot. De middenversnellingen komen daar vaak rottig uit, veel wisselen tussen binnen en buitenblad en een rottige kettinglijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:45 schreef voigt het volgende:
Hoe wordt er hier op het forum gedacht over een compact crankstel tov een tripple?? Is een tripple echt noodzaak om een berg als de ventoux of de Alpe te beklimmen, of zou een compact genoeg zijn? Dan doel ik op de gemiddelde recreatieve renner.
Jazeker! Ik ga ook al naar de fotobeurs, en wilde die combineren met bikemotion!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:45 schreef voigt het volgende:
nog iets:
kocht eergisteren mijn tickets voor de bikemotion beurs, krijg ik vandaag een envelop binnen met 2 gratis kaartjes die ik gewonnen heb ...![]()
iemand interesse erin?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?
Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Ach, je hebt ook een keer geleerd om met klikpedalen te fietsen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?
Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Mwah...geleerd...als ik kijk hoe vaak ik zelf (en anderen in dit topic) nog vergeten uit te clicken, of de verkeerde voet doen...zou ik dat niet zo hard zeggenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:24 schreef jakkop het volgende:
Ach, je hebt ook een keer geleerd om met klikpedalen te fietsen.
Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?
Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Omdat remmen als je bovenin de kombocht zit geen goed idee is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?
Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Dat zijn maar 94 omwentelingen..?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.
50x13 als maximaal verzet is voor mij meestal genoeg. Maar soms kom ik te kort. Bij Trondheim-Oslo bijvoorbeeld, vals plat omlaag en een groot peloton. Na een tijdje moest ik gewoon bergaf lossen omdat ik niet hard genoeg kon, boven de 45 hou je dan niet lang vol.
Lekker samen gedoucht met je schatje?quote:Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vrijdag m'n fiets helemaal schoon gemaakt en gister 110km gefietst. Ze (m'n fiets is echt wel een meisje) was zo smerig dat ik haar maar onder de douche heb gezet
Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zittenquote:Op zondag 8 november 2009 15:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Lekker samen gedoucht met je schatje?
Mijn fiets ook al is het een Bianchi (in het Italiaans immers UNA Bianchi) is toch een jongetje hoor. Ook omdat ie grijs met zwart is. Maar wel een gevoelige kerel. Metroseksueel als je wilt.
Ik heb gisteren ook mijn fiets schoongemaakt, heb een mooi citrusachtig iets daarvoor ontdekt, wat je op je ketting doet en dan komt het smeer er meteen vanaf. Loopt weer als een trein.
Hier in Londen ga ik vlakbij mijn huis vaak de Hampstead Heath op, een heuveltje van ongeveer 134m hoog volgens Wikipedia, en ongeveer een kilometer lang. Dus een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 13.4% als ik me niet vergis. Ga overigens ook wel dood op dat klimmetje omdat ik voor niet kleiner kan rijden dan 39 en ik natuurlijk niet echt de meest getrainde wielrenner ter wereld ben.
Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.quote:Op zondag 8 november 2009 16:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zitten
Haha, m'n huisgenoten waren pissig omdat de boel lekker onder de modder zat
Heb je ook een merknaam van dat ontvetspul? 13.4% is natuurlijk wel pittig stijl he? Wat is je grootste kransje achter? Ik doe het met 34-21 of 34-30 zelfs, afhankelijk van het wiel. Op termijn wil ik wel een 39 voor de duurritjes.
Zijn juist mijn favoriete binnenbanden (afgezien van latex natuurlijk), ik rijd er duidelijk minder lek mee dan met andere (Vredestein, Vittoria, Michelin) en nog nooit rare afwijkingen meegemaakt.quote:Op zondag 8 november 2009 21:20 schreef Kadooosh het volgende:
Nooit meer Continental bandjes voor mij, wat een kut dingen, vanmiddag lekke band op de dijk naar lelystad dus ik pak een reservebandje en verwissel hem.. pomp hem op en blijkt het ventiel gewoon stuk te zijn.
Uiteindelijk bleef de lucht erin als ik het slangetje van mijn pomp erop liet(had gelukkig een stukje plakband op me pomp zitten).
Had een andere keer al dat ik ze oppompte en het slangetje van de pomp eraf schroefde dat het ventiel eraf ging... echt wat een kut kwaliteit.
Deze zijn het btw.
https://bike-components.de/products/info/p677_Schlauch-Race.html
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?quote:Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/
Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?quote:Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.quote:Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/
Nou is deze maximaal leverbaar in framemaat 58,5, en ik zit op 62.. Is dat een merkbaar verschil? Of zal dit niet zoveel uitmaken..? Hier hangt eigenlijk de aanschaf alleen nog van af.. Wil de fiets vooral gebruiken om de conditie op pijl te houden en leuke tochtjes te maken.. Ik zal er geen wedstrijden mee rijden, maar denk dat er af en toe best een tochtje van ong 100 km mee gemaakt kan worden.. Zal dit verschil me dan opbreken?
Wilde net zeggen, een collega van me heeft net een pracht Colnago gekocht met Ultegra voor 1500 euroquote:Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Ik heb zelf een Bianchi gekocht voor 850, afgemonteerd met Campagnolo. Was wel in Italië en het ging om een model uit 2007. Je zou eventueel voor een wat ouder modelletje kunnen gaan.quote:Op zondag 8 november 2009 21:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?
Heb al gekeken bij Kaptein in Amsterdam (tip van een vriend), maar daar ben ik nog duurder uit.. Online kon ik zo ook geen betere deal vinden..
Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?quote:Op zondag 8 november 2009 21:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.
De Giant in XL heeft een behoorlijke bovenbuis, nl. 59.5 cm, en een grote balhoofdbuis van 22.5 cm. Dat is echt een kegel van een fiets.. Die is alleen te klein als je 2 meter of groter bent. Als je het per se met een fiets met klassieke geometrie wil vergelijken zit je in de buurt van een 63cm (maar is echt natte vingerwerk). Wat is je binnenbeenlengte en totale lichaamslengte? Dan kan ik het nog een beetje met mezelf vergelijken. Voor mij (1.92m) zou de Giant te groot zijn, te lang en ik zou er niet diep genoeg op kunnen zitten.
Tiagra is inderdaad wel prima voor beginners, maar als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een fiets met 105 of hoger kan krijgen zou ik dat altijd doen.quote:Op zondag 8 november 2009 21:55 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?
Okeequote:Op zondag 8 november 2009 17:52 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.
Het werkt wel behoorlijk goed, haal gewoon alles wat je los kunt halen los (ik heb bijv. ook de 2 tandwieltjes achter bij schoongemaakt, weet niet hoe die heten) en leg het in een bak met dat spul en water, dan wrijf je het daarna even af en dan is het weer mooi schoon.
Zetten jullie je fiets trouwens echter onder de douche? Kan dat zomaar? Krijg je dan geen roest?
Achter is mijn grootste kransje trouwens 26, dus ik rijd dan 39-26. Ik weet niet of die hele heuvel 13.4% is, het is natuurlijk niet gezegd dat alleen omdat het hoogste punt 134 meter is je dan ook 134 meter omhoog gaat vanaf het punt waar je denkt te beginnen met klimmen. Maar er zitten echt behoorlijk steile stukken in waar ik met moeite de 14 km/u haal en na een tijdje vaak naar 12-10 km/u zak.
Ik was met mijn fiets alleen nog maar in NL geweest en realiseer me nu wel hoe zwaar klimmen is. Het gekke is dat je na een tijdje niet meer ziet dat je omhoog gaat, maar gewoon niet harder kunt dan een bepaalde, hele lag snelheid. Je snakt naar adem, je snakt naar een stukje vlak of zelfs vals plat, maar dan na de bocht gaat het nog steiler omhoog. Heerlijk!!!!
Idd. Ook net effe een uurtje geweest.quote:
Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ook net effe een uurtje geweest.
Vorige week zondag weer begonnen met fietsen, na 5 weken amper iets gedaan te hebben.
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.
Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.
Dat is zo. Ik ga volgend jaar wedstrijden rijden dus heb nu wel iets om naartoe te trainen, maar ik denk dat ik dan na het seizoen ook wel ff uitgefietst ben als je het zo steltquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
In de winter schaats ik. Maar ook daar richt ik me op een beperkt aantal wedstrijden. Het marathonrijden heb ik er al aan gegeven omdat je dan het hele seizoen behoorlijk moet zijn, maar nooit echt goed kunt zijn. Dit jaar hoef ik alleen in februari te pieken, 3 gewestelijke kampioenschappen in 1 maand en daarmee is gelijk het seizoen ten einde. Bevalt mij prima.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).
Voordeel van veel doelen is wel dat het niet afhangt van één doel. Als het niet naar wens gaat, komt het bij een volgende wel goed.
En dit jaar was qua resultaten eind augustus tot eind september mijn beste maand. In 5 weken 4 cyclo's gereden. Met 2 klasseringen daartussen waar ik echt wel tevreden mee was.
Het gaat erg hard ja..quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Tommeke het volgende:
@Oksel: Is dat niet superlink? Met zulke snelheden rijden? Trainen op snelheid doen we hier in de vorm van trainingswedstrijdjes op de wielerbaan
Super!quote:Op zondag 15 november 2009 08:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het gaat erg hard ja..Veel stoplicht sprintjes.. van 0 naar 45+ in no-time. Maargoed.. dat is de kracht van een grote groep, de auto's gaan tenminste om je heen. Fiets je alleen, gaan ze door je heen, of over je heen. Morgenochtend om 7 uur weer de 'Montville' rit, 70km met 6km klim van 10%..! Dat gaat stuk langzamer, gemiddeld 30 ofzo, op het eind.
[ afbeelding ]
Dat had ik zaterdag al. Via Amerongen naar Beneden-Leeuwen gefietst en weer terug. Vals plat de Prins Willem Alexanderbrug op met tegenwind vol in je smoel was veruit het zwaarst en de Amerongseberg een eitje.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Wombcat het volgende:
Ondanks de harde wind toch nog een uurtje gefietst. Was wel grappig. De A2 over met tegenwind met 17 per uur bovenkomen. Met wind mee met 40 per uur.
Haha, cool! Goede besteding van je centjes!quote:Op maandag 23 november 2009 03:43 schreef Oksel het volgende:
Gisteren mijn laatste ritje gemaakt op mijn eerste fiets..! En snel dat het was.. om 6 uur weg, 54km gefietst, kwam terug met een gemiddelde van 34,1km/uur, inclusief stuk of 10 stoplichten en paar klimmetjes. Het ging hard, heel hard. Continue tussen de 37 en 45 km/uur, in de hitte. Heerlijk.
Vanochtend mijn racefiets goed verkocht, en van het geld een verlovingsring gekocht..!![]()
't Schijnt sowieso erg goed te zijn. Ik kreeg 'op m'n flikker' van clubgenoten omdat ik lomp zwaar op m'n buitenblad scheen te rijden (al vond ik zelf dat ik nogal licht aan het rijden was). Je benen wennen er snel aan en aangezien ik doordat ik vroeger veel voetbalde ook niet geweldige knieën heb vind ik 't ook wel prettig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:26 schreef jakkop het volgende:
@tommeke ik train de laatste tijd ook veel op hoog aantal omwentelingen . Niet omdat het Lance's stijl is (), maar vooral omdat ik een knieblessure heb waarbij een zwaar verzet pijn doet.
Succes!quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:34 schreef cyclechick het volgende:
Graag jullie aandacht voor het volgende![]()
ik ga volgend jaar meedoen met alpe d'huzes en ben van plan om 3x die berg op te gaan fietsen!
Natuurlijk is het doel om zoveel mogeljik geld daarmee op te halen, dat allemaal naar het kankerfonds gaat
Dus, kun je wat missen, sponsor/steun mij dan via http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/meral/team/actie.aspx
Ik ben zelf inmiddels begonnen met keihard trainen (wel binnen, buiten doen we volgend jaar wel weer) en ben nu mijn conditie aan het opkrikken met spinnen, hardlopen en ook krachtraining om sterker te worden.
het is een supergoed doel natuurlijk, daar hoef ik denk ik niemand meer van te overtuigen...
Nog nooit een sprintje gedaan tegen iemand anders?quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb mijn buitenblad nog nooit gebruikt
Beetje door de polder met wat wind en je zit er zo. Ook omdat je achter (hoe heet dat in wielerlandquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb mijn buitenblad nog nooit gebruikt
nee heb nog maar 1 keer met iemand gereden, dat was een vriendin en we reden in formatie ongeveer 35.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nog nooit een sprintje gedaan tegen iemand anders?
Goeie, ff op marktplaats neuzen van de weekquote:Op zondag 29 november 2009 12:49 schreef Tommeke het volgende:
@pritt: Ik denk wel dat 't nu de tijd is om tweedehands een beetje voordelig een fiets te scoren. Iedereen wil nu wel 'n beetje van z'n spul van 't vorig seizoen af als ze wat nieuws gekocht hebben
Vorige week nog een rondje van rond de 100 gepland. Na 25 kilometer kwam ik echter in een afdaling een wildrooster tegen.quote:Op zondag 29 november 2009 12:25 schreef marcodej het volgende:
Van fietsen komt bij mij ook niet veel. De kou maakt me niet zo heel veel uit, het is meer de regen... Fiets nu zo´n beetje eens in de twee weken een rondje van 50/60km. Wil er eigenlijk bij gaan hardlopen, maar dat komt er niet van.
Klinkt als een aflevering van the bold & the beautifulquote:Op maandag 30 november 2009 00:55 schreef Oksel het volgende:
En hardlopen over het strand, in alleen een korte broek, met je verloofde in haar bikini, gevolgt door een duik in de heerlijke warme zee, afgerond met een koude douche is heerlijk!
Of Baywatchquote:Op maandag 30 november 2009 11:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klinkt als een aflevering van the bold & the beautiful
Niet zo patsen jijquote:Op maandag 30 november 2009 00:55 schreef Oksel het volgende:
Ik ben nu aan het hardlopen, aangezien mijn vriendin mijn fiets om haar vinger draagt..Nee, ben nu aan het rondreizen, kon mijn fiets toch niet meenemen. En hardlopen over het strand, in alleen een korte broek, met je verloofde in haar bikini, gevolgt door een duik in de heerlijke warme zee, afgerond met een koude douche is heerlijk!
De NTFU kalender is erg leeg...alleen wat veldtochten en ATB tochten. Asfalt moet je zelf organiseren ben ik bang.quote:Op maandag 30 november 2009 23:32 schreef eentwee het volgende:
Het zal vast wel weer een keer goed weer worden in het weekend. Net wanneer ik tentamens heb
Wordt er nog wel een beetje over asfalt gebanjerd?
Nah, in de winter is het mountainbiken voor mij. Op een mooie zonnige winterdag wil ik de racefiets nog wel eens pakkenquote:Op maandag 30 november 2009 23:32 schreef eentwee het volgende:
Het zal vast wel weer een keer goed weer worden in het weekend. Net wanneer ik tentamens heb
Wordt er nog wel een beetje over asfalt gebanjerd?
Alleen de laatste 4 zitten kort na elkaar in augustus/september. De rest zit in mei-juli en dat is gewoon het wielerseizoenquote:Op dinsdag 1 december 2009 17:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Het valt me op dat die cyclo's allemaal zo laat in het seizoen zijn.
Op die fiets. Voor mij was de afgelopen jaren de eerste afspraak in Sardinië (april). Aangezien ik die volgend jaar niet doe, bouw ik mijn seizoen ook wat anders op. Neemt niet weg dat ik in april wel een cyclo wil rijden, maar die moet wel voorhanden wezen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor mij begint het seizoen al in maart, in mei is het seizoen al halfweg (of verder).
Mijn favoriet is de Baraque Michel. Zeker als je doorrijdt tot het Signal de Botrange, het hoogste punt van België.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:10 schreef BraveDribbel het volgende:
Ben ook van plan om in de Alpen en Ardennen te gaan fietsen. Welke bergen moet je echt doen in de Ardennen? Ben dr nog niet echt bekend
Is die over de Ventoux ook van Sportcommunication? Die heet dacht ik gewoon La Ventoux. Je hebt ook nog de Beaumise de Venise (oid), die gaat ook over de Ventoux. Ik weet alleen niet wanneer die is.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef Superher0 het volgende:
Het plan is om eind mei de Ventoux te gaan beklimmen. Een cyclo, weet even niet uit mijn hoofd hoe deze heet, behalve dat eht de ventoux op is en 140km en een beetje. En omdat ik nog zo jong ben mag ik er maximaal 6 uur overdoen wil ik voor goud gaan.
Doe nu aan mountainbiken, hardlopen en af toe spinnen om op gewicht te blijven en conditie blijven te houden.
Die tochten in Belgie lijken mij erg leuk. Vlaamse pijl ofzo. Ga ik even serieus over nadenken. Ow, en heel erg misschien weer de marmotte, wil nu 8 uur rond. Hoewel ik niet erg veel tijd tot mijn beschikking heb.
uhm, mij is gewoon gezegd dat we de Ventoux op moeten knallen. vrienden van mij regelen dit. Elk jaar ga ik met ze op fietsvakantie. Zo hebben we de dolomiti al een keer gedaan, van Salzburg naar Venetie en de Marmotte. Dit seizoen dus de Ventoux. Lijkt mij super! En inderdaad die van de sportcommunication.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is die over de Ventoux ook van Sportcommunication? Die heet dacht ik gewoon La Ventoux. Je hebt ook nog de Beaumise de Venise (oid), die gaat ook over de Ventoux. Ik weet alleen niet wanneer die is.
Die van mij ookquote:Op woensdag 2 december 2009 15:18 schreef jakkop het volgende:
Over gewicht gesproken, ik ben benieuwd, wat is jullie bmi? gemiddeld genomen zijn wielrenners vrij licht, ben benieuwd of dat hier ook klopt.
Ik begin: ongeveer 20.5
23.6quote:
in het wiel. 10tje per keer krijg je van mij. Maar dan wil ik wel zien dat je afziet, foto's e.d.. Bel anders even als je na 3 keer boven bent. Als je dan nog kunt praten kun je nog een keerquote:Op woensdag 2 december 2009 15:51 schreef cyclechick het volgende:
Ciao!
Ik heb 3x9 versnellingen, maar geen idee hoeveel tandjes erop zitten![]()
En ik ben ook niet zo licht helaas, maar nu met die alpe d'huzes in het vooruitzicht wel bezig om wat kilo's te lozen.
bmi nu is 23.5 ongeveer en ik wil naar 21,7. Dat is een kilo of 5 er nog af. Helaas gaat het net zo hard nog, ondanks dat ik al een maand heel netjes eet en keihard train :[
Bedankt voor de eerste donatie trouwens!wie volgt?
Vetpercentages willen we wetenquote:Op woensdag 2 december 2009 16:50 schreef Yankee het volgende:
BMI - 22.5
BMI Cancellara - 22.3
Kortom niks aan het handje.
Ga trouwens ook misschien die alpe d'huez fietsen, lijkt me best mooi.
Eerlijk gezegd denk ik dat Fabian net iets afgetrainder is...quote:Op woensdag 2 december 2009 16:56 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Vetpercentages willen we wetenVele malen interessanter!
Ietsjes dan ;-)quote:Op woensdag 2 december 2009 16:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat Fabian net iets afgetrainder is...
Die man is echt mijn held. Ik wil volgend seizoen echt wel rondfietsen met een lager gewicht/vetpercentage. 72 a 73 kilo voor 1.86. Ik weeg nu 78 en heb een BMI van 22.55 maar van m'n buik kunnen wel 'n paar kilootjes af. Qua bouw ben ik al met al maar een tenger manneke als ik niet zo van 't leven genootquote:Op woensdag 2 december 2009 17:00 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ietsjes dan ;-)
Vond het zo mooi te zien wereldrecord tijdrijden, gemiddelde van boven de 50, en dan met losse handjes en de laatste 100meters rustig fietsen over de finish. Wat een man, wat een kracht.
Mijn BMI is ook 20 maar ik ben 1.90quote:Op woensdag 2 december 2009 19:20 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik ben komend jaar ook van plan om toertochten te gaan rijden. Ik wil in april starten met de AGR. Ik weet nog niet precies hoeveel ik wil gaan doen. Ik ben afgelopen jaar begonnen en heb nog niet meer dan 80 KM op een dag gereden. Maar ik zit toch te denken aan de 150. Is dat een beetje haalbaar? Ik rij nu overigens niet ben wel fanatiek aan het hardlopen. Dadelijk in februari, maart als het weer mooi weer wordt start ik wel weer met fietsen.
Mijn BMI is 20 en is dalende vooral door dat hardlopenen ik ben slechts 1.70 lang dus ideaal om mee te klimmen. Voor de zomer ben ik aan het twijfelen tussen de Franse Alpen of Italie (In de buurt van de Stelvio en de Gavia)
moet je voorstellen hoe hard je gaat als je eens gezond zou gaan leven!!quote:Op donderdag 3 december 2009 00:01 schreef el_salvador het volgende:
BMI 18 , altijd al geweest, vaste dieet is een zak croky bolognese of 5 per week en veel cola (geen light, jippie! cola!), of ik nu 6 dagen per week train een hele zomer, of 7 dagen per week op een burostoel zit de hele winter maakt niet uit. ZOEF ZOEF die berg op
ik rook niet!quote:Op donderdag 3 december 2009 09:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
moet je voorstellen hoe hard je gaat als je eens gezond zou gaan leven!!
Beter roken dan die 5 zakken croky's in de week!quote:
wat is je budget?quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:14 schreef Oksel het volgende:
Ik moet een nieuwe fiets als ik terug ben in NL! Twijfel nog.. iets nieuws, of een dure 2e hands? Full carbon, of gewoon heel licht alu?
Dat is alleen voor het frame of voor een complete fiets? In het geval van het laatste lijkt me een full carbon onmogelijk. Denk dat je dan of een goede tweedehands kunt kopen of een instapmodel (nieuw) van Bulls of Cube oid met bijvoorbeeld wel Ultegra afmontage.quote:
Voor 1000 heb je geen full carbon, tenzij tweedehands. Persoonlijk zou ik dan voor een nieuw aluminium frame gaan, afgemonteerd met Campa Veloce of Shimano 105. Wellicht dat je in de opruiming er nog eentje vindt met Ultegra afmontage.quote:
het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie carbon bike zoals het testmodel wat we vorih jaar tijdens de toertocht in heelsum ter beschikking hadden, mooi spul!quote:
een nieuwe 105 / ultegra afgemonteerde full carbon fiets voor rond de 1000 euro? Volgens mij gaat je dat dus nooit lukken, Cube heeft een carbon (GTC nogwat) vanaf 1700,-, Red bull / Stevens etc zitten daar volgens mij nog wel een stukje boven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie carbon bike zoals het testmodel wat we vorih jaar tijdens de toertocht in heelsum ter beschikking hadden, mooi spul!Maar of dat lukt voor onder de 1000... Moet je toch bij de duitse merken kijken, red bull of bulls.
Daar wil je nog wel eens een carbon bike met 105 of zelfs ultegra aantreffen. Let wel op de "onzichtbare" onderdelen, naven, velgen, bandjes. Daar wordt vaak op bezuinigd.
Missing links zijn snelsluiters voor kettingen, kunnen i.h.a. hergebruikt worden voor de levensduur van een ketting (niet langer!). Een kettingpons heb je nodig om je ketting te openen als je ketting geen missing link heeft, en om een nieuwe ketting op maat te maken. Is dus een handig stuk gereedschap en kost weinig. "Vroeger" gebruikte je de pons ook om de ketting te sluiten, door een pinnetje tussen twee schakels te duwen. Gewoon het omgekeerde van de ketting openen (pinnetjes kun je niet hergebruiken!). Missing links zijn praktischer, een goed idee om die te gebruiken. Om de goede missing link te kiezen moet je wel even opletten, er zijn verschillende soorten. Voor Campa 9 of 10 speed kun je ze iig vinden van KMC en Connex.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:17 schreef JohnDDD het volgende:
ik wil graag voor kerst iets vragen om mijn ketting te kunnen onderhouden. (ik wil 'm graag eens eraf halen en dan helemaal goed schoonmaken in een bak met schoonmaakspul). ik ga dus een kettingpons vragen. alleen ik zie op de website van featherbikes ook "missing links" staan, wt zijn dat precies? heb ik dat nodig bij het openen en sluiten van mijn ketting, of is dat alleen voor nieuwe kettingen om die vast te kunnen maken?
weet iemand welk gereedschap ik nodig zou hebben om de tandwielen van het achterwiel los te halen? die wil ik ook graag eens schoonmaken.
ook ga ik binnenkort een binnenblad nodig hebben dat kleiner is dan 39, iemand een ideetje waar ik een goede kan halen?
(mijn hele fiets is campagnolo)
Dat zou zo'n missing link kunnen zijn. Een missing link heeft wat ruimere gaten voor de pins, zodat je de twee helften naar elkaar toe kunt schuiven en de pin er dan uitkan.quote:Op woensdag 9 december 2009 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
Er zit bij mij wel een schakel in van een wat donkere kleur. Maar verder lijkt hij op de normale schakels.
Ja, nou ja: niet voor het openen, wel voor het sluiten.quote:Maar wat je dus zegt is voordat ik mijn campa 10speed open heb ik een campa sluitpin nodig?
Campagnolo ontraadt dat.quote:of kan ik dan de originele pin er gewoon niet helemaal uitdraaien met de kettingpons en 'm er dan weer indraaien?
Das de theorie. In de praktijk is het soms een half uur vloeken, worstelen, al je vingers ontveld, en uiteindelijk met twee schroevendraaiers een wig tussen de helften van de missing link slaan waardoor ze daarna nooit meer bruikbaar zijnquote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Wombcat het volgende:
Je moet dan aan weerszijden van de missing link de ketting beetpakken en dan je handen naar elkaar toe schuiven, dan vallen de pinnetjes in het ruimere gat, en kun je de ketting loshalen.
Goede aanvullingquote:Op woensdag 9 december 2009 12:30 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das de theorie. In de praktijk is het soms een half uur vloeken, worstelen, al je vingers ontveld, en uiteindelijk met twee schroevendraaiers een wig tussen de helften van de missing link slaan waardoor ze daarna nooit meer bruikbaar zijn
Bedankt voor je antwoord. In feite heb ik dus geen kettingpons nodig?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zou zo'n missing link kunnen zijn. Een missing link heeft wat ruimere gaten voor de pins, zodat je de twee helften naar elkaar toe kunt schuiven en de pin er dan uitkan.
[ afbeelding ]
Je moet dan aan weerszijden van de missing link de ketting beetpakken en dan je handen naar elkaar toe schuiven, dan vallen de pinnetjes in het ruimere gat, en kun je de ketting loshalen.
Als je een campa-ketting hebt, dan zit er ergens een pinnetje wat wat donkerder is, en waar gaatjes inziteen. Op plaatje 6, kun je bij D zien hoe zo'n sluitpin er ongeveer uitziet: Campagnolo handleiding kettingmontage
[..]
Ja, nou ja: niet voor het openen, wel voor het sluiten.
[..]
Campagnolo ontraadt dat.
Je kunt 't proberen, maar je moet dan wel goed zorgen dat je niets beschadigd en dat de pen er weer goed inkomt. En ik geef geen garantie!
Ik zou het risico niet nemen (en waarschijnlijk een nieuwe ketting monteren, dat doe ik toch sowieso regelmatig). Heb je alleen wel kans dat je je tandwielen achter ook moet vervangen.
Hoelang heb je al met de ketting gereden?
Met zo'n missing link als in de afbeelding, niet. (Met de nuance van Gripper erbij)quote:Op woensdag 9 december 2009 16:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. In feite heb ik dus geen kettingpons nodig?
Dan is vervangen idd nog niet nodigquote:Ik heb er trouwens pas zo'n 1000 km mee gereden maar wil mijn ketting vooral een keer goed schoonmaken door 'm in een bak met schoonmaakspul te leggen, ik heb 'm laatst wel schoongemaakt met een doek maar er blijft toch nog veel smeerlapperij in de schakels van de ketting zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |