Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?
Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Omdat remmen als je bovenin de kombocht zit geen goed idee is.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?
Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Dat zijn maar 94 omwentelingen..?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.
50x13 als maximaal verzet is voor mij meestal genoeg. Maar soms kom ik te kort. Bij Trondheim-Oslo bijvoorbeeld, vals plat omlaag en een groot peloton. Na een tijdje moest ik gewoon bergaf lossen omdat ik niet hard genoeg kon, boven de 45 hou je dan niet lang vol.
Lekker samen gedoucht met je schatje?quote:Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vrijdag m'n fiets helemaal schoon gemaakt en gister 110km gefietst. Ze (m'n fiets is echt wel een meisje) was zo smerig dat ik haar maar onder de douche heb gezet
Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zittenquote:Op zondag 8 november 2009 15:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Lekker samen gedoucht met je schatje?
Mijn fiets ook al is het een Bianchi (in het Italiaans immers UNA Bianchi) is toch een jongetje hoor. Ook omdat ie grijs met zwart is. Maar wel een gevoelige kerel. Metroseksueel als je wilt.
Ik heb gisteren ook mijn fiets schoongemaakt, heb een mooi citrusachtig iets daarvoor ontdekt, wat je op je ketting doet en dan komt het smeer er meteen vanaf. Loopt weer als een trein.
Hier in Londen ga ik vlakbij mijn huis vaak de Hampstead Heath op, een heuveltje van ongeveer 134m hoog volgens Wikipedia, en ongeveer een kilometer lang. Dus een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 13.4% als ik me niet vergis. Ga overigens ook wel dood op dat klimmetje omdat ik voor niet kleiner kan rijden dan 39 en ik natuurlijk niet echt de meest getrainde wielrenner ter wereld ben.
Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.quote:Op zondag 8 november 2009 16:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zitten
Haha, m'n huisgenoten waren pissig omdat de boel lekker onder de modder zat
Heb je ook een merknaam van dat ontvetspul? 13.4% is natuurlijk wel pittig stijl he? Wat is je grootste kransje achter? Ik doe het met 34-21 of 34-30 zelfs, afhankelijk van het wiel. Op termijn wil ik wel een 39 voor de duurritjes.
Zijn juist mijn favoriete binnenbanden (afgezien van latex natuurlijk), ik rijd er duidelijk minder lek mee dan met andere (Vredestein, Vittoria, Michelin) en nog nooit rare afwijkingen meegemaakt.quote:Op zondag 8 november 2009 21:20 schreef Kadooosh het volgende:
Nooit meer Continental bandjes voor mij, wat een kut dingen, vanmiddag lekke band op de dijk naar lelystad dus ik pak een reservebandje en verwissel hem.. pomp hem op en blijkt het ventiel gewoon stuk te zijn.
Uiteindelijk bleef de lucht erin als ik het slangetje van mijn pomp erop liet(had gelukkig een stukje plakband op me pomp zitten).
Had een andere keer al dat ik ze oppompte en het slangetje van de pomp eraf schroefde dat het ventiel eraf ging... echt wat een kut kwaliteit.
Deze zijn het btw.
https://bike-components.de/products/info/p677_Schlauch-Race.html
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?quote:Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/
Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?quote:Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.quote:Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/
Nou is deze maximaal leverbaar in framemaat 58,5, en ik zit op 62.. Is dat een merkbaar verschil? Of zal dit niet zoveel uitmaken..? Hier hangt eigenlijk de aanschaf alleen nog van af.. Wil de fiets vooral gebruiken om de conditie op pijl te houden en leuke tochtjes te maken.. Ik zal er geen wedstrijden mee rijden, maar denk dat er af en toe best een tochtje van ong 100 km mee gemaakt kan worden.. Zal dit verschil me dan opbreken?
Wilde net zeggen, een collega van me heeft net een pracht Colnago gekocht met Ultegra voor 1500 euroquote:Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Ik heb zelf een Bianchi gekocht voor 850, afgemonteerd met Campagnolo. Was wel in Italië en het ging om een model uit 2007. Je zou eventueel voor een wat ouder modelletje kunnen gaan.quote:Op zondag 8 november 2009 21:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?
Heb al gekeken bij Kaptein in Amsterdam (tip van een vriend), maar daar ben ik nog duurder uit.. Online kon ik zo ook geen betere deal vinden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |