abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:10:54 #151
73911 ultra_ivo
pi_74227601
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?

Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.

50x13 als maximaal verzet is voor mij meestal genoeg. Maar soms kom ik te kort. Bij Trondheim-Oslo bijvoorbeeld, vals plat omlaag en een groot peloton. Na een tijdje moest ik gewoon bergaf lossen omdat ik niet hard genoeg kon, boven de 45 hou je dan niet lang vol.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:14:07 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74227713
Maar wat is het voordeel van geen vrijloop? Dat snap ik dus niet....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:26:13 #153
73911 ultra_ivo
pi_74228152
Dat is niet te snappen, dat is een gevoel.
pi_74228311
hier is het traditie om in de winter op een fixie te rijden. maargoed, op dit moment zit ik met een kapotte fiets langs de kant van de weg te wachten tot ik word opgehaald. grrr.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_74229038
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?

Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Omdat remmen als je bovenin de kombocht zit geen goed idee is.
pi_74241414
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.

50x13 als maximaal verzet is voor mij meestal genoeg. Maar soms kom ik te kort. Bij Trondheim-Oslo bijvoorbeeld, vals plat omlaag en een groot peloton. Na een tijdje moest ik gewoon bergaf lossen omdat ik niet hard genoeg kon, boven de 45 hou je dan niet lang vol.
Dat zijn maar 94 omwentelingen..?
pi_74259323
Ook maar eens melden hier. Seizoen zit er eigenlijk voor mij wel op. Doel is bereikt, namelijk weer onder de 80 kg zien te komen na een operatie. Lekker strak op 78 kg nu, nu weer conditie gaan opbouwen met hardlopen.

Fietsen kijk ik ff mee uit in de herfst. Vorig jaar een keer vol op mijn plaat gegaan in de bladeren, was niet gezellig.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:41:49 #158
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_74259401
Vandaag bijna 80 km gefietst, waarvan 20 km in het donker. Had me nogal vergist in hoelaat het donker werd vandaag. Had gelukkig wel lichtjes bij me, maar die verlichten de weg niet echt goed waardoor het niet echt heel relaxt fietsen was. Binnenkort maar eens die lichten halen die hier al eens voorbij zijn gekomen.

Spinning nog niet aan begonnen. Nu nog af en toe fietsen en wat hardlopen. Spinning komt wel als het me te koud wordt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_74262446
Ik spin zelfs in juni nog wel eens

Vandaag een heerlijk rustige duurtraining gedaan met de club. Totdat twee dames onderuit gingen en er meteen een heel stel (waaronder ik) erover heen ging. Eentje had een behoorlijke klapper gekregen omdat ik letterlijk over haar rug heengereden was (zat in haar wiel en kon er niet meer omheen).
Maar een andere moest naar een ziekenhuis en bleek een gebroken elleboog en vinger te hebben. Echt nasty
pi_74275217
Van de week hier in Londen gaan fietsen. Uurtje of 11 's morgens, de wegen waren rustig maar het had wel geregend 's morgens waardoor het nog een beetje glad was.

Me afgebeuld op een heuveltje hier in de buurt, en ik ging dus met plezier de afdaling in met zo'n 60 km/u. (Heb hier op andere afdalingen hier in Londen al 85 km/u gehaald). Met auto's voor en achter me moest dat natuurlijk misgaan met die snelheid, er zat een verkeersheuvel in de weg, de auto's voor me remden maar bleven langer stilstaan dan ik verwachtte, ik moest vol in de remmen en raakte ook de voorrem aan waardoor mijn fiets weggeglipte, over de kop ging en ik zo voorover van de fiets gesmeten werd.

Verder niets aan over gehouden behalve een schrammetje op mijn hand, een wat stijf rechter bovenbeen en een dagje pijn in mijn heup. Ook mijn fiets leek volledig in orde (daar heb ik natuurlijk als eerste naar gekeken!).

Verder een goede les. Niet meer idioot hard rijden als je tussen de auto's zit zeker niet als de weg nog wat nattig is en de remweg mogelijk langer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74476542
Kom je goed weg zeg, met een beetje pech schuif je vol in een auto.

Lang levende grote stad Strakke fietspaden die perfect zijn verplicht. Rondjes van 50km zijn nog prima mogelijk. Wel een stuk rustiger door de bochten maar goed
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_74505302
Ik had vrijdag m'n fiets helemaal schoon gemaakt en gister 110km gefietst. Ze (m'n fiets is echt wel een meisje ) was zo smerig dat ik haar maar onder de douche heb gezet
pi_74505589
Vandaag ook weer eens een stukje gefietst
Was wel redelijk druk met fietsers en lopers.
pi_74507993
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vrijdag m'n fiets helemaal schoon gemaakt en gister 110km gefietst. Ze (m'n fiets is echt wel een meisje ) was zo smerig dat ik haar maar onder de douche heb gezet
Lekker samen gedoucht met je schatje?

Mijn fiets ook al is het een Bianchi (in het Italiaans immers UNA Bianchi) is toch een jongetje hoor. Ook omdat ie grijs met zwart is. Maar wel een gevoelige kerel. Metroseksueel als je wilt.

Ik heb gisteren ook mijn fiets schoongemaakt, heb een mooi citrusachtig iets daarvoor ontdekt, wat je op je ketting doet en dan komt het smeer er meteen vanaf. Loopt weer als een trein.

Hier in Londen ga ik vlakbij mijn huis vaak de Hampstead Heath op, een heuveltje van ongeveer 134m hoog volgens Wikipedia, en ongeveer een kilometer lang. Dus een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 13.4% als ik me niet vergis. Ga overigens ook wel dood op dat klimmetje omdat ik voor niet kleiner kan rijden dan 39 en ik natuurlijk niet echt de meest getrainde wielrenner ter wereld ben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74509726
Vanmiddag, na twee weken niet fietsen, weer even twee uurtjes geknald in een drietal. Op de stukken waar het kon lekker doorgereden, maar het was vaak druk met wandelaars en fietsers inderdaad. Ook een hoop bladeren op de weg, dus daar ook niet teveel risico´s genomen.

Straks maar even het fietsje afspuiten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74509781
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Lekker samen gedoucht met je schatje?

Mijn fiets ook al is het een Bianchi (in het Italiaans immers UNA Bianchi) is toch een jongetje hoor. Ook omdat ie grijs met zwart is. Maar wel een gevoelige kerel. Metroseksueel als je wilt.

Ik heb gisteren ook mijn fiets schoongemaakt, heb een mooi citrusachtig iets daarvoor ontdekt, wat je op je ketting doet en dan komt het smeer er meteen vanaf. Loopt weer als een trein.

Hier in Londen ga ik vlakbij mijn huis vaak de Hampstead Heath op, een heuveltje van ongeveer 134m hoog volgens Wikipedia, en ongeveer een kilometer lang. Dus een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 13.4% als ik me niet vergis. Ga overigens ook wel dood op dat klimmetje omdat ik voor niet kleiner kan rijden dan 39 en ik natuurlijk niet echt de meest getrainde wielrenner ter wereld ben.
Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zitten
Haha, m'n huisgenoten waren pissig omdat de boel lekker onder de modder zat

Heb je ook een merknaam van dat ontvetspul? 13.4% is natuurlijk wel pittig stijl he? Wat is je grootste kransje achter? Ik doe het met 34-21 of 34-30 zelfs, afhankelijk van het wiel. Op termijn wil ik wel een 39 voor de duurritjes.
pi_74513063
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zitten
Haha, m'n huisgenoten waren pissig omdat de boel lekker onder de modder zat

Heb je ook een merknaam van dat ontvetspul? 13.4% is natuurlijk wel pittig stijl he? Wat is je grootste kransje achter? Ik doe het met 34-21 of 34-30 zelfs, afhankelijk van het wiel. Op termijn wil ik wel een 39 voor de duurritjes.
Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.

Het werkt wel behoorlijk goed, haal gewoon alles wat je los kunt halen los (ik heb bijv. ook de 2 tandwieltjes achter bij schoongemaakt, weet niet hoe die heten) en leg het in een bak met dat spul en water, dan wrijf je het daarna even af en dan is het weer mooi schoon.

Zetten jullie je fiets trouwens echter onder de douche? Kan dat zomaar? Krijg je dan geen roest?

Achter is mijn grootste kransje trouwens 26, dus ik rijd dan 39-26. Ik weet niet of die hele heuvel 13.4% is, het is natuurlijk niet gezegd dat alleen omdat het hoogste punt 134 meter is je dan ook 134 meter omhoog gaat vanaf het punt waar je denkt te beginnen met klimmen. Maar er zitten echt behoorlijk steile stukken in waar ik met moeite de 14 km/u haal en na een tijdje vaak naar 12-10 km/u zak.

Ik was met mijn fiets alleen nog maar in NL geweest en realiseer me nu wel hoe zwaar klimmen is. Het gekke is dat je na een tijdje niet meer ziet dat je omhoog gaat, maar gewoon niet harder kunt dan een bepaalde, hele lag snelheid. Je snakt naar adem, je snakt naar een stukje vlak of zelfs vals plat, maar dan na de bocht gaat het nog steiler omhoog. Heerlijk!!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74522390
Nooit meer Continental bandjes voor mij, wat een kut dingen, vanmiddag lekke band op de dijk naar lelystad dus ik pak een reservebandje en verwissel hem.. pomp hem op en blijkt het ventiel gewoon stuk te zijn.
Uiteindelijk bleef de lucht erin als ik het slangetje van mijn pomp erop liet(had gelukkig een stukje plakband op me pomp zitten).
Had een andere keer al dat ik ze oppompte en het slangetje van de pomp eraf schroefde dat het ventiel eraf ging... echt wat een kut kwaliteit.
Deze zijn het btw.
https://bike-components.de/products/info/p677_Schlauch-Race.html

Iemand ervaring met de bandjes van Decathlon?
http://www.decathlon.nl/NL/700x18-25-lang-ventiel-13674993/ of http://www.decathlon.nl/NL/set-van-2-700x19-22-presta-11572132/ ?
pi_74523222
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/

Nou is deze maximaal leverbaar in framemaat 58,5, en ik zit op 62.. Is dat een merkbaar verschil? Of zal dit niet zoveel uitmaken..? Hier hangt eigenlijk de aanschaf alleen nog van af.. Wil de fiets vooral gebruiken om de conditie op pijl te houden en leuke tochtjes te maken.. Ik zal er geen wedstrijden mee rijden, maar denk dat er af en toe best een tochtje van ong 100 km mee gemaakt kan worden.. Zal dit verschil me dan opbreken?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74523523
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:20 schreef Kadooosh het volgende:
Nooit meer Continental bandjes voor mij, wat een kut dingen, vanmiddag lekke band op de dijk naar lelystad dus ik pak een reservebandje en verwissel hem.. pomp hem op en blijkt het ventiel gewoon stuk te zijn.
Uiteindelijk bleef de lucht erin als ik het slangetje van mijn pomp erop liet(had gelukkig een stukje plakband op me pomp zitten).
Had een andere keer al dat ik ze oppompte en het slangetje van de pomp eraf schroefde dat het ventiel eraf ging... echt wat een kut kwaliteit.
Deze zijn het btw.
https://bike-components.de/products/info/p677_Schlauch-Race.html
Zijn juist mijn favoriete binnenbanden (afgezien van latex natuurlijk), ik rijd er duidelijk minder lek mee dan met andere (Vredestein, Vittoria, Michelin) en nog nooit rare afwijkingen meegemaakt.
  zondag 8 november 2009 @ 21:38:42 #171
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74523572
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
.
pi_74524019
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?
Heb al gekeken bij Kaptein in Amsterdam (tip van een vriend), maar daar ben ik nog duurder uit.. Online kon ik zo ook geen betere deal vinden..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74524042
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/

Nou is deze maximaal leverbaar in framemaat 58,5, en ik zit op 62.. Is dat een merkbaar verschil? Of zal dit niet zoveel uitmaken..? Hier hangt eigenlijk de aanschaf alleen nog van af.. Wil de fiets vooral gebruiken om de conditie op pijl te houden en leuke tochtjes te maken.. Ik zal er geen wedstrijden mee rijden, maar denk dat er af en toe best een tochtje van ong 100 km mee gemaakt kan worden.. Zal dit verschil me dan opbreken?
Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.
De Giant in XL heeft een behoorlijke bovenbuis, nl. 59.5 cm, en een grote balhoofdbuis van 22.5 cm. Dat is echt een kegel van een fiets.. Die is alleen te klein als je 2 meter of groter bent. Als je het per se met een fiets met klassieke geometrie wil vergelijken zit je in de buurt van een 63cm (maar is echt natte vingerwerk). Wat is je binnenbeenlengte en totale lichaamslengte? Dan kan ik het nog een beetje met mezelf vergelijken. Voor mij (1.92m) zou de Giant te groot zijn, te lang en ik zou er niet diep genoeg op kunnen zitten.
  zondag 8 november 2009 @ 21:53:14 #174
11102 knep
Mountainfreak
pi_74524254
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Wilde net zeggen, een collega van me heeft net een pracht Colnago gekocht met Ultegra voor 1500 euro .

Gisteravond de slicks van mijn ATB afgehaald en de traktorwielen erop gelegd om vandaag daar maar meteen gebruik van te maken . Op de GPS een toertocht uit 2006 gereden, met heen- en terugrijden toch een mooie 70 km afgelegd en dat nog met korte broek .

[ Bericht 0% gewijzigd door knep op 08-11-2009 21:59:42 ]
pi_74524307
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?
Heb al gekeken bij Kaptein in Amsterdam (tip van een vriend), maar daar ben ik nog duurder uit.. Online kon ik zo ook geen betere deal vinden..
Ik heb zelf een Bianchi gekocht voor 850, afgemonteerd met Campagnolo. Was wel in Italië en het ging om een model uit 2007. Je zou eventueel voor een wat ouder modelletje kunnen gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')