abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:10:54 #151
73911 ultra_ivo
pi_74227601
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?

Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.

50x13 als maximaal verzet is voor mij meestal genoeg. Maar soms kom ik te kort. Bij Trondheim-Oslo bijvoorbeeld, vals plat omlaag en een groot peloton. Na een tijdje moest ik gewoon bergaf lossen omdat ik niet hard genoeg kon, boven de 45 hou je dan niet lang vol.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:14:07 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74227713
Maar wat is het voordeel van geen vrijloop? Dat snap ik dus niet....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:26:13 #153
73911 ultra_ivo
pi_74228152
Dat is niet te snappen, dat is een gevoel.
pi_74228311
hier is het traditie om in de winter op een fixie te rijden. maargoed, op dit moment zit ik met een kapotte fiets langs de kant van de weg te wachten tot ik word opgehaald. grrr.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_74229038
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarom heeft een baanfiets eigenlijk geen remmen...en geen versnelling?

Ik zou nooit op de baan kunnen rijden want ik vergeet gegarandeerd dat je je voeten niet stil kan houden zoals op een wegfiets! Dan schijn je heel fraai over de kop te vliegen, heb ik gehoord...dus maar niet!
Omdat remmen als je bovenin de kombocht zit geen goed idee is.
pi_74241414
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Er zijn mensen die met een vast verzet (en geen vrijloop) op de weg fietsen. En nog wel lang ook.

50x13 als maximaal verzet is voor mij meestal genoeg. Maar soms kom ik te kort. Bij Trondheim-Oslo bijvoorbeeld, vals plat omlaag en een groot peloton. Na een tijdje moest ik gewoon bergaf lossen omdat ik niet hard genoeg kon, boven de 45 hou je dan niet lang vol.
Dat zijn maar 94 omwentelingen..?
pi_74259323
Ook maar eens melden hier. Seizoen zit er eigenlijk voor mij wel op. Doel is bereikt, namelijk weer onder de 80 kg zien te komen na een operatie. Lekker strak op 78 kg nu, nu weer conditie gaan opbouwen met hardlopen.

Fietsen kijk ik ff mee uit in de herfst. Vorig jaar een keer vol op mijn plaat gegaan in de bladeren, was niet gezellig.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:41:49 #158
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_74259401
Vandaag bijna 80 km gefietst, waarvan 20 km in het donker. Had me nogal vergist in hoelaat het donker werd vandaag. Had gelukkig wel lichtjes bij me, maar die verlichten de weg niet echt goed waardoor het niet echt heel relaxt fietsen was. Binnenkort maar eens die lichten halen die hier al eens voorbij zijn gekomen.

Spinning nog niet aan begonnen. Nu nog af en toe fietsen en wat hardlopen. Spinning komt wel als het me te koud wordt.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_74262446
Ik spin zelfs in juni nog wel eens

Vandaag een heerlijk rustige duurtraining gedaan met de club. Totdat twee dames onderuit gingen en er meteen een heel stel (waaronder ik) erover heen ging. Eentje had een behoorlijke klapper gekregen omdat ik letterlijk over haar rug heengereden was (zat in haar wiel en kon er niet meer omheen).
Maar een andere moest naar een ziekenhuis en bleek een gebroken elleboog en vinger te hebben. Echt nasty
pi_74275217
Van de week hier in Londen gaan fietsen. Uurtje of 11 's morgens, de wegen waren rustig maar het had wel geregend 's morgens waardoor het nog een beetje glad was.

Me afgebeuld op een heuveltje hier in de buurt, en ik ging dus met plezier de afdaling in met zo'n 60 km/u. (Heb hier op andere afdalingen hier in Londen al 85 km/u gehaald). Met auto's voor en achter me moest dat natuurlijk misgaan met die snelheid, er zat een verkeersheuvel in de weg, de auto's voor me remden maar bleven langer stilstaan dan ik verwachtte, ik moest vol in de remmen en raakte ook de voorrem aan waardoor mijn fiets weggeglipte, over de kop ging en ik zo voorover van de fiets gesmeten werd.

Verder niets aan over gehouden behalve een schrammetje op mijn hand, een wat stijf rechter bovenbeen en een dagje pijn in mijn heup. Ook mijn fiets leek volledig in orde (daar heb ik natuurlijk als eerste naar gekeken!).

Verder een goede les. Niet meer idioot hard rijden als je tussen de auto's zit zeker niet als de weg nog wat nattig is en de remweg mogelijk langer.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74476542
Kom je goed weg zeg, met een beetje pech schuif je vol in een auto.

Lang levende grote stad Strakke fietspaden die perfect zijn verplicht. Rondjes van 50km zijn nog prima mogelijk. Wel een stuk rustiger door de bochten maar goed
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_74505302
Ik had vrijdag m'n fiets helemaal schoon gemaakt en gister 110km gefietst. Ze (m'n fiets is echt wel een meisje ) was zo smerig dat ik haar maar onder de douche heb gezet
pi_74505589
Vandaag ook weer eens een stukje gefietst
Was wel redelijk druk met fietsers en lopers.
pi_74507993
quote:
Op zondag 8 november 2009 13:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vrijdag m'n fiets helemaal schoon gemaakt en gister 110km gefietst. Ze (m'n fiets is echt wel een meisje ) was zo smerig dat ik haar maar onder de douche heb gezet
Lekker samen gedoucht met je schatje?

Mijn fiets ook al is het een Bianchi (in het Italiaans immers UNA Bianchi) is toch een jongetje hoor. Ook omdat ie grijs met zwart is. Maar wel een gevoelige kerel. Metroseksueel als je wilt.

Ik heb gisteren ook mijn fiets schoongemaakt, heb een mooi citrusachtig iets daarvoor ontdekt, wat je op je ketting doet en dan komt het smeer er meteen vanaf. Loopt weer als een trein.

Hier in Londen ga ik vlakbij mijn huis vaak de Hampstead Heath op, een heuveltje van ongeveer 134m hoog volgens Wikipedia, en ongeveer een kilometer lang. Dus een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 13.4% als ik me niet vergis. Ga overigens ook wel dood op dat klimmetje omdat ik voor niet kleiner kan rijden dan 39 en ik natuurlijk niet echt de meest getrainde wielrenner ter wereld ben.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74509726
Vanmiddag, na twee weken niet fietsen, weer even twee uurtjes geknald in een drietal. Op de stukken waar het kon lekker doorgereden, maar het was vaak druk met wandelaars en fietsers inderdaad. Ook een hoop bladeren op de weg, dus daar ook niet teveel risico´s genomen.

Straks maar even het fietsje afspuiten...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_74509781
quote:
Op zondag 8 november 2009 15:21 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Lekker samen gedoucht met je schatje?

Mijn fiets ook al is het een Bianchi (in het Italiaans immers UNA Bianchi) is toch een jongetje hoor. Ook omdat ie grijs met zwart is. Maar wel een gevoelige kerel. Metroseksueel als je wilt.

Ik heb gisteren ook mijn fiets schoongemaakt, heb een mooi citrusachtig iets daarvoor ontdekt, wat je op je ketting doet en dan komt het smeer er meteen vanaf. Loopt weer als een trein.

Hier in Londen ga ik vlakbij mijn huis vaak de Hampstead Heath op, een heuveltje van ongeveer 134m hoog volgens Wikipedia, en ongeveer een kilometer lang. Dus een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 13.4% als ik me niet vergis. Ga overigens ook wel dood op dat klimmetje omdat ik voor niet kleiner kan rijden dan 39 en ik natuurlijk niet echt de meest getrainde wielrenner ter wereld ben.
Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zitten
Haha, m'n huisgenoten waren pissig omdat de boel lekker onder de modder zat

Heb je ook een merknaam van dat ontvetspul? 13.4% is natuurlijk wel pittig stijl he? Wat is je grootste kransje achter? Ik doe het met 34-21 of 34-30 zelfs, afhankelijk van het wiel. Op termijn wil ik wel een 39 voor de duurritjes.
pi_74513063
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hallo, ik zit er soms meerdere uren bovenop. Ik ga echt niet meerdere uren bovenop een jongen zitten
Haha, m'n huisgenoten waren pissig omdat de boel lekker onder de modder zat

Heb je ook een merknaam van dat ontvetspul? 13.4% is natuurlijk wel pittig stijl he? Wat is je grootste kransje achter? Ik doe het met 34-21 of 34-30 zelfs, afhankelijk van het wiel. Op termijn wil ik wel een 39 voor de duurritjes.
Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.

Het werkt wel behoorlijk goed, haal gewoon alles wat je los kunt halen los (ik heb bijv. ook de 2 tandwieltjes achter bij schoongemaakt, weet niet hoe die heten) en leg het in een bak met dat spul en water, dan wrijf je het daarna even af en dan is het weer mooi schoon.

Zetten jullie je fiets trouwens echter onder de douche? Kan dat zomaar? Krijg je dan geen roest?

Achter is mijn grootste kransje trouwens 26, dus ik rijd dan 39-26. Ik weet niet of die hele heuvel 13.4% is, het is natuurlijk niet gezegd dat alleen omdat het hoogste punt 134 meter is je dan ook 134 meter omhoog gaat vanaf het punt waar je denkt te beginnen met klimmen. Maar er zitten echt behoorlijk steile stukken in waar ik met moeite de 14 km/u haal en na een tijdje vaak naar 12-10 km/u zak.

Ik was met mijn fiets alleen nog maar in NL geweest en realiseer me nu wel hoe zwaar klimmen is. Het gekke is dat je na een tijdje niet meer ziet dat je omhoog gaat, maar gewoon niet harder kunt dan een bepaalde, hele lag snelheid. Je snakt naar adem, je snakt naar een stukje vlak of zelfs vals plat, maar dan na de bocht gaat het nog steiler omhoog. Heerlijk!!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74522390
Nooit meer Continental bandjes voor mij, wat een kut dingen, vanmiddag lekke band op de dijk naar lelystad dus ik pak een reservebandje en verwissel hem.. pomp hem op en blijkt het ventiel gewoon stuk te zijn.
Uiteindelijk bleef de lucht erin als ik het slangetje van mijn pomp erop liet(had gelukkig een stukje plakband op me pomp zitten).
Had een andere keer al dat ik ze oppompte en het slangetje van de pomp eraf schroefde dat het ventiel eraf ging... echt wat een kut kwaliteit.
Deze zijn het btw.
https://bike-components.de/products/info/p677_Schlauch-Race.html

Iemand ervaring met de bandjes van Decathlon?
http://www.decathlon.nl/NL/700x18-25-lang-ventiel-13674993/ of http://www.decathlon.nl/NL/set-van-2-700x19-22-presta-11572132/ ?
pi_74523222
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/

Nou is deze maximaal leverbaar in framemaat 58,5, en ik zit op 62.. Is dat een merkbaar verschil? Of zal dit niet zoveel uitmaken..? Hier hangt eigenlijk de aanschaf alleen nog van af.. Wil de fiets vooral gebruiken om de conditie op pijl te houden en leuke tochtjes te maken.. Ik zal er geen wedstrijden mee rijden, maar denk dat er af en toe best een tochtje van ong 100 km mee gemaakt kan worden.. Zal dit verschil me dan opbreken?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74523523
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:20 schreef Kadooosh het volgende:
Nooit meer Continental bandjes voor mij, wat een kut dingen, vanmiddag lekke band op de dijk naar lelystad dus ik pak een reservebandje en verwissel hem.. pomp hem op en blijkt het ventiel gewoon stuk te zijn.
Uiteindelijk bleef de lucht erin als ik het slangetje van mijn pomp erop liet(had gelukkig een stukje plakband op me pomp zitten).
Had een andere keer al dat ik ze oppompte en het slangetje van de pomp eraf schroefde dat het ventiel eraf ging... echt wat een kut kwaliteit.
Deze zijn het btw.
https://bike-components.de/products/info/p677_Schlauch-Race.html
Zijn juist mijn favoriete binnenbanden (afgezien van latex natuurlijk), ik rijd er duidelijk minder lek mee dan met andere (Vredestein, Vittoria, Michelin) en nog nooit rare afwijkingen meegemaakt.
  zondag 8 november 2009 @ 21:38:42 #171
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74523572
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/
Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
.
pi_74524019
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?
Heb al gekeken bij Kaptein in Amsterdam (tip van een vriend), maar daar ben ik nog duurder uit.. Online kon ik zo ook geen betere deal vinden..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_74524042
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:31 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Vraagje: ik ben van plan een racefiets te kopen, specifiek deze: http://www2.giant-bicycle(...)l/defy.2/4576/39867/

Nou is deze maximaal leverbaar in framemaat 58,5, en ik zit op 62.. Is dat een merkbaar verschil? Of zal dit niet zoveel uitmaken..? Hier hangt eigenlijk de aanschaf alleen nog van af.. Wil de fiets vooral gebruiken om de conditie op pijl te houden en leuke tochtjes te maken.. Ik zal er geen wedstrijden mee rijden, maar denk dat er af en toe best een tochtje van ong 100 km mee gemaakt kan worden.. Zal dit verschil me dan opbreken?
Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.
De Giant in XL heeft een behoorlijke bovenbuis, nl. 59.5 cm, en een grote balhoofdbuis van 22.5 cm. Dat is echt een kegel van een fiets.. Die is alleen te klein als je 2 meter of groter bent. Als je het per se met een fiets met klassieke geometrie wil vergelijken zit je in de buurt van een 63cm (maar is echt natte vingerwerk). Wat is je binnenbeenlengte en totale lichaamslengte? Dan kan ik het nog een beetje met mezelf vergelijken. Voor mij (1.92m) zou de Giant te groot zijn, te lang en ik zou er niet diep genoeg op kunnen zitten.
  zondag 8 november 2009 @ 21:53:14 #174
11102 knep
Mountainfreak
pi_74524254
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:38 schreef Yankee het volgende:

[..]

Waarom ben je van plan om bijna duizend euro te betalen voor een fiets die afgemonteerd is met Tiagra?
Wilde net zeggen, een collega van me heeft net een pracht Colnago gekocht met Ultegra voor 1500 euro .

Gisteravond de slicks van mijn ATB afgehaald en de traktorwielen erop gelegd om vandaag daar maar meteen gebruik van te maken . Op de GPS een toertocht uit 2006 gereden, met heen- en terugrijden toch een mooie 70 km afgelegd en dat nog met korte broek .

[ Bericht 0% gewijzigd door knep op 08-11-2009 21:59:42 ]
pi_74524307
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:47 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Ik heb m ergens anders gevonden voor 850.. Zijn er betere fietsen voor die prijs te vinden dan? Zo ja welke?
Heb al gekeken bij Kaptein in Amsterdam (tip van een vriend), maar daar ben ik nog duurder uit.. Online kon ik zo ook geen betere deal vinden..
Ik heb zelf een Bianchi gekocht voor 850, afgemonteerd met Campagnolo. Was wel in Italië en het ging om een model uit 2007. Je zou eventueel voor een wat ouder modelletje kunnen gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_74524330
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:48 schreef eentwee het volgende:

[..]

Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.
De Giant in XL heeft een behoorlijke bovenbuis, nl. 59.5 cm, en een grote balhoofdbuis van 22.5 cm. Dat is echt een kegel van een fiets.. Die is alleen te klein als je 2 meter of groter bent. Als je het per se met een fiets met klassieke geometrie wil vergelijken zit je in de buurt van een 63cm (maar is echt natte vingerwerk). Wat is je binnenbeenlengte en totale lichaamslengte? Dan kan ik het nog een beetje met mezelf vergelijken. Voor mij (1.92m) zou de Giant te groot zijn, te lang en ik zou er niet diep genoeg op kunnen zitten.
Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  zondag 8 november 2009 @ 21:57:05 #177
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74524432
Bulls:

http://www.bulls.de/nl/co(...)desert-falcon-1.html

Dit is de 2010 versie, de 2009 versie is nu ook nog wel te koop denk ik en die is goedkoper. Anders een Bulls afgemonteerd met 105. Die moet wel te vinden zijn voor ongeveer 800 euro Of een Cube met 105.
.
  zondag 8 november 2009 @ 21:59:00 #178
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74524516
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:55 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?
Tiagra is inderdaad wel prima voor beginners, maar als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een fiets met 105 of hoger kan krijgen zou ik dat altijd doen.
.
pi_74527614
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:52 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.

Het werkt wel behoorlijk goed, haal gewoon alles wat je los kunt halen los (ik heb bijv. ook de 2 tandwieltjes achter bij schoongemaakt, weet niet hoe die heten) en leg het in een bak met dat spul en water, dan wrijf je het daarna even af en dan is het weer mooi schoon.

Zetten jullie je fiets trouwens echter onder de douche? Kan dat zomaar? Krijg je dan geen roest?

Achter is mijn grootste kransje trouwens 26, dus ik rijd dan 39-26. Ik weet niet of die hele heuvel 13.4% is, het is natuurlijk niet gezegd dat alleen omdat het hoogste punt 134 meter is je dan ook 134 meter omhoog gaat vanaf het punt waar je denkt te beginnen met klimmen. Maar er zitten echt behoorlijk steile stukken in waar ik met moeite de 14 km/u haal en na een tijdje vaak naar 12-10 km/u zak.

Ik was met mijn fiets alleen nog maar in NL geweest en realiseer me nu wel hoe zwaar klimmen is. Het gekke is dat je na een tijdje niet meer ziet dat je omhoog gaat, maar gewoon niet harder kunt dan een bepaalde, hele lag snelheid. Je snakt naar adem, je snakt naar een stukje vlak of zelfs vals plat, maar dan na de bocht gaat het nog steiler omhoog. Heerlijk!!!!
Okee
Ik moet ook maar eens zoiets zoeken, haha. Ik hou wel van een blinkend fietsje
Zorg er wel voor dat je na 't ontvetten alles weer goed insmeert. En dat je het even laat intrekken om dan het overtollige vet er met een doek af te wrijven. Als bijvoorbeeld de buitenkant van je ketting vol met vet zit trekt het alleen maar vuil aan

Over douchen met je fiets, je rijdt ook door de regen he? En het frame is van alu, dat kan wel een beetje water hebben
Ik droog de boel daarna meteen weer af en poets alles mooi op.
Misschien is voor zulk steil werk een 26 net te klein en zou je misschien een 28 kunnen proberen. Of meer trainen natuurlijk
Ik merkte een paar jaar geleden in Luxemburg binnen een week al verbetering qua klimmen.
Klimmen is echt heerlijk om te doen inderdaad. Vooral die kick als je boven bent!
  FOK!fotograaf maandag 9 november 2009 @ 00:51:17 #180
73911 ultra_ivo
pi_74530208
Net terug van een rondje Ardennen. Naar Lierneux, Durbuy en Amay. Krap over de 190km met fors wat hoogtemeters. Als ik vanochtend wat vroeger bij de levenden was geweest had ik het laatste stukje ook nog naar huis kunnen fietsen, nu maar gebruik gemaakt van de laatste trein vanuit Luik. Dat ging trouwens nog bijna mis, ik kwam langs het stadion net nadat een wedstrijd van Standard voorbij was. Was een beetje druk op straat.
pi_74685219
Hallo.. Vanochtend om 6 uur 43km gedaan.. net niet binnen het uur. Zonder stoplichten was het gelukt. Grote groep, komen niet onder de 45km uur.. En ik zat niet eens in de voorste groep, die komen niet onder de 50. Waarom zo vroeg? Omdat het hier (Australie) anders te warm is, en het verkeer is hier levensgevaarlijk.

Vertrekken hier 's elke ochtend groepen. Doordeweeks de eerste al om half 5, het is dan toch al licht, dus waarom niet? 2e om 6 uur, 3e om 7 uur. De laatste groep is voor werklozen, gepensioneerden en studenten. In het weekend (za en zo) 2 groepen, 1tje naar Montville, met een 6km klim naar 600 meter (10% gemiddeld dus), en een snelle dus, op het vlakke.

Mijn fiets staat trouwens op Ebay.com.au, geen zin om hem mee terug te nemen. Hopelijk verkoop ik hem...
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:33:56 #182
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74689133
Ik ben n iet stoer genoeg om nu buiten te fietsen, heb nu me maar in een sportschool voor drie maanden ingeschreven, kijken of ik me daar een beetje in conditie kan houden. D'r is wel geen hol aan, op zo'n hometrainer, maar als ik deze winter meer gewicht kan verliezen zal ik komende lente-zomer wel veel beter klimmen hoop ik!

Zodra de bladeren een beeje weg zijn en het weer meevalt wil ik nog wel naar buiten, maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik best een mooi-weer rijder ben...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74690949
Het grootste nadeel van dit vieze weer vind ik toch wel dat ik elke keer alles moet schoonmaken en afdrogen. In de regen fietsen maakt me nu niet zoveel uit eerlijk gezegd. Ik doe wel iets meer sportschool en tacxen.

@Oksel: Is dat niet superlink? Met zulke snelheden rijden? Trainen op snelheid doen we hier in de vorm van trainingswedstrijdjes op de wielerbaan
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:19:36 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74693143
Zonnetje.
Buienradar.
Fietsen?
pi_74694324
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:19 schreef Zelva het volgende:
Zonnetje.
Buienradar.
Fietsen?
Idd. Ook net effe een uurtje geweest.
Vorige week zondag weer begonnen met fietsen, na 5 weken amper iets gedaan te hebben.
pi_74700250
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Ook net effe een uurtje geweest.
Vorige week zondag weer begonnen met fietsen, na 5 weken amper iets gedaan te hebben.
Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.
pi_74702121
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 19:17:44 #188
73911 ultra_ivo
pi_74702231
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.
pi_74702400
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.
Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).
Voordeel van veel doelen is wel dat het niet afhangt van één doel. Als het niet naar wens gaat, komt het bij een volgende wel goed.
En dit jaar was qua resultaten eind augustus tot eind september mijn beste maand. In 5 weken 4 cyclo's gereden. Met 2 klasseringen daartussen waar ik echt wel tevreden mee was.
pi_74702401
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
Dat is zo. Ik ga volgend jaar wedstrijden rijden dus heb nu wel iets om naartoe te trainen, maar ik denk dat ik dan na het seizoen ook wel ff uitgefietst ben als je het zo stelt

Begin april ongeveer wil ik goed zijn
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 22:19:29 #191
73911 ultra_ivo
pi_74707131
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).
Voordeel van veel doelen is wel dat het niet afhangt van één doel. Als het niet naar wens gaat, komt het bij een volgende wel goed.
En dit jaar was qua resultaten eind augustus tot eind september mijn beste maand. In 5 weken 4 cyclo's gereden. Met 2 klasseringen daartussen waar ik echt wel tevreden mee was.
In de winter schaats ik. Maar ook daar richt ik me op een beperkt aantal wedstrijden. Het marathonrijden heb ik er al aan gegeven omdat je dan het hele seizoen behoorlijk moet zijn, maar nooit echt goed kunt zijn. Dit jaar hoef ik alleen in februari te pieken, 3 gewestelijke kampioenschappen in 1 maand en daarmee is gelijk het seizoen ten einde. Bevalt mij prima.
  zondag 15 november 2009 @ 08:55:10 #192
58560 Oksel
Gezellig.
pi_74713299
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Tommeke het volgende:

@Oksel: Is dat niet superlink? Met zulke snelheden rijden? Trainen op snelheid doen we hier in de vorm van trainingswedstrijdjes op de wielerbaan
Het gaat erg hard ja.. Veel stoplicht sprintjes.. van 0 naar 45+ in no-time. Maargoed.. dat is de kracht van een grote groep, de auto's gaan tenminste om je heen. Fiets je alleen, gaan ze door je heen, of over je heen. Morgenochtend om 7 uur weer de 'Montville' rit, 70km met 6km klim van 10%..! Dat gaat stuk langzamer, gemiddeld 30 ofzo, op het eind.

pi_74727442
Ik maak m'n fiets echt niet na elke rit schoon met dit weer, kost veel te veel tijd. De wegen zijn toch bijna altijd nat van november-april. Houd wel de ketting in de gaten zodat-ie niet gaat kraken of roesten. Voordeel is dat ik twee fietsen heb. Alleen als er gepekeld is (helaas ook veel te vaak), maak ik 'm wel wat vaker schoon.
pi_74729028
quote:
Op zondag 15 november 2009 08:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het gaat erg hard ja.. Veel stoplicht sprintjes.. van 0 naar 45+ in no-time. Maargoed.. dat is de kracht van een grote groep, de auto's gaan tenminste om je heen. Fiets je alleen, gaan ze door je heen, of over je heen. Morgenochtend om 7 uur weer de 'Montville' rit, 70km met 6km klim van 10%..! Dat gaat stuk langzamer, gemiddeld 30 ofzo, op het eind.

[ afbeelding ]
Super!
Wel een pittig klimmetje inderdaad, haha
pi_74738466
Pff, was echt te warm.. rond uurtje of 8 kwamen we aan bij de klim. 2 snelle (lichte) jongens deden de 'Razorback' route omhoog, 4km naar 600+ meter, ipv 6km. Ik dus niet. Rustig omhoog, want het was echt warm. Shirt helemaal open, en helm af..

Uurtje of 10 terug, 27 gemiddeld op de teller. Iets van 70km in totaal geloof ik.
pi_74813963
Ondanks de harde wind toch nog een uurtje gefietst. Was wel grappig. De A2 over met tegenwind met 17 per uur bovenkomen. Met wind mee met 40 per uur.
Op het vlakke op een paar stukken met tegenwind net boven de 20 gefietst, met wind mee tegen de 45 (met een maximum van 57).
Bij het optrekken na een stoplicht kwam er opeens een windvlaag en zat ik bijna tegen de stoeprand aan . Met zijwind af en toe flink over de weg gezwabberd.
pi_74819664
Ga zo ook een stukkie, ben benieuwd. T waait best hard en ik heb een paar open stukken de wind vol tegen/mee. Dat moet wel +65 kunnen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 18 november 2009 @ 16:33:23 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74820926
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Wombcat het volgende:
Ondanks de harde wind toch nog een uurtje gefietst. Was wel grappig. De A2 over met tegenwind met 17 per uur bovenkomen. Met wind mee met 40 per uur.
Dat had ik zaterdag al. Via Amerongen naar Beneden-Leeuwen gefietst en weer terug. Vals plat de Prins Willem Alexanderbrug op met tegenwind vol in je smoel was veruit het zwaarst en de Amerongseberg een eitje.
  FOK!fotograaf woensdag 18 november 2009 @ 16:42:44 #199
73911 ultra_ivo
pi_74821289
Ik had vanavond willen trainen op de ijsbaan. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het nu hordenspringen over de kussens is. Dus ik blijf maar thuis.
pi_74929060
Even een klein schopje.

Zaterdag bij m'n ouders even kunnen trainen. Een paar intervalletjes gedaan en lekker afgezien.
Toen ik thuis kwam zou m'n moeder net bij het voetbal van m'n broertje kijken. Ik zei: Ik ga wel even op m'n fiets. En wou natuurlijk even laten zien hoe snel ik kon

Dus met 45 per uur de wijk uit. (Gelukkig moest m'n moeder steeds afremmen voor verkeersdrempels en had ze een stoplicht tegen ) De weg naar de voetbalclub is een lange en rechte 50 km weg met een paar kruisingen en drempels. Dus ik kon lekker doorjakkeren. Uiteindelijk was moeders er een half minuutje eerder dan ik.

Wat dat betreft hoop en denk ik dat ik komend seizoen echt ga verbeteren in het tijdrijden.
Ik denk er ook aan om een budget tijdritfiets op te bouwen van een complete wegfiets, omdat ik 't zo'n mooie discipline van de sport vind. Een setje wielen heb ik al. Via het fiets forum vorige week voor 2 tientjes een setje 'versleten' Easton Vista's gekocht. De lagers liepen niet mooi meer en de remranden staan een beetje hol. Ik heb de lagers eruit gevist en schoongemaakt. De wielen lopen nu wel aardig, maar als ik er wedstrijden op wil fietsen moeten er wel even nieuwe lagers in. Van het achterwiel, of als de wielen erg bevallen een ander wiel, wil ik een dicht wiel maken. Voor een paar tientjes is dat wel te doen en ik ga toch geen officiele KNWU-tijdritten rijden voorlopig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')