1) Dank je!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:04 schreef error_404 het volgende:
1) gefeliciteerd!
2) je hebt geen kluservaring? Ik neem aan dat je dan alles door een aannemer laat doen?
3) offtopic; hoe lukt het je als 24 jarige alleenstaande zo.n bakbeestvan een huis te kopen?
De electriciteit word ook nagekeken (dat was ik dus vergeten te melden) en er komen ook nieuwe gas en electriciteit meters in, dus dan word er sowieso naar gekeken.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef Deetch het volgende:
sodeju dat is een hele klus. Wat ga je allemaal zelf doen en wat laat je doen?
Twee zaken zou ik aanpassen op je lijstje:
De electra ook laten vervangen want dat is ws. hopeloos verouderd en niet toereikend voor een "modern" huishouden.
Verder zou ik het dubbele glas vervangen door een minder lelijke optie,
dit is mogelijk zelfs subsidiabel. Anders stook je jezelf echt arm.
Ik denk dat ik zoiets sowieso wel onder mijn eigen (houten vloer) laat zetten. Ik heb nog geen bovenburen, dus zoiets kan ik dan wel aan eventuele nieuwe bewoners voorleggen ja. Bovendien is de VVE in oprichting, dus misschien kunnen we daar ook het 1 en ander in vastleggen.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:11 schreef Deetch het volgende:
oh en als je bovenburen krijgt zou ik kijken of je de vloer van geluidsisolatie kunt voorzien. DIt kun je denk ik het beste zelf betalen of in overleg met de nieuwe bewoners. Zij zullen nl. veel minder last hebben van jou als onderbuur dan jij van hen als bovenbuur.
Jep www.meermetminder.nl glassubsidie miv 1 okt.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Is dat subsidiabel? Dat wist ik niet...........
Geweldige tip, ik ga even in dat glas gebeuren duiken. In principe is het voor mij niet heel belangerijk, maar als het met subsidie gaat, kan ik het eventueel wel overwegen uiteraard! Ik ben sowieso niet van plan om raamkozijnen te vervangen waar het niet nodig is.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:21 schreef error_404 het volgende:
Electra zou ik ook zeker doen
Wat betreft dubbel glas is er ook "monumentenglas". Dat is simpel gezegd dun dubbel glas. Tot een bepaalde dikte kun je dat in je bestaande kozijnen laten zetten. Dan zit je ook niet meteen met andere (dure nieuwe) kozijnen en met zo'n overdreven duidelijk gerenoveerde gevel.
Ja, volgens mij wel (ik weet het zelf nieteens meerquote:Op woensdag 16 september 2009 15:06 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Wow, prachtig pand! Had je een paar maanden terug ook niet een topic hierover of je het wel of niet moest kopen? De vele erfgenamen en de verdiepingen kwamen me bekend voor.
Wat ga je doen met de inrichting (sorry als ik daar overheen gelezen heb)? Modern, klassiek of een combinatie? Ik vind dat tapijt wel heel erg zonde van de kamer, ik zou er zelf een houten vloer inleggen.
Wanneer wil je erin trekken? Eerst klussen en dan verhuizen, eerst verhuizen dan klussen, of eerst leefbaar maken en dan verhuizen en afklussen?
Ik ben heel erg benieuwd en wens je heel veel succes!
naja... hoewel goe dbedoeld, is die tip minde rmooi dan het lijkt.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Geweldige tip, ik ga even in dat glas gebeuren duiken. In principe is het voor mij niet heel belangerijk, maar als het met subsidie gaat, kan ik het eventueel wel overwegen uiteraard! Ik ben sowieso niet van plan om raamkozijnen te vervangen waar het niet nodig is.
subtielquote:Op woensdag 16 september 2009 15:38 schreef -marz- het volgende:
Gaaf huis zeg!
95m2 is ook lekker ruim.
Ben toch wel benieuwd waar het is en wat je ervoor betaald hebt? Of lees ik ergens overheen.
quote:Op woensdag 16 september 2009 15:38 schreef -marz- het volgende:
Gaaf huis zeg!
95m2 is ook lekker ruim.
Ben toch wel benieuwd waar het is en wat je ervoor betaald hebt? Of lees ik ergens overheen.
Omdat het mijn stijl niet is. Ik vind een visgraad vloer, echt ontzettend lelijk! Misschien is boerderijstijl een verkeerde benaming, maar ik wil het wel oud, en stijlvol maar toch gezellig houden.quote:[b]
Alleen begrijp ik niet, dat je in een dergelijk 100 jaar oud huis, spreekt over boerderij stijl.
Dan zou ik gaan voor herenhuis stijl en visgraat parket vloer (? euh ¤) passend bij glas in lood en overige stuc details.
Weet jij waar hij vandaan komt, of hoeveel hij kost?quote:Op woensdag 16 september 2009 16:41 schreef Ml-etje het volgende:
Dat meubel is ook sjiek! Hmm is wel één prijzige zo te zijn maar dan heb je ook wat
Heb het wel eens eerder gezien maar dan moet ik even de tijd nemen om te zoeken.quote:Op woensdag 16 september 2009 16:48 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Weet jij waar hij vandaan komt, of hoeveel hij kost?
Ik heb gezocht, en mijn oom ook, maar we konden het beiden op geen 1 website vinden.
ik zou beton laten storten over de houten vloer met lewisplaten, egaliseren, TNO gekeurde ondervloer en dan pas parket.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, daar heb ik ook nog heel even aan gedacht, maar ivm de onderburen ga ik dat maar niet doen... Dat zal echt te veel lawaai zijn denk ik... Er zit inderdaad nog een orginelen houten vloer onder, misschien is de geluidsisolatie wel heel goed, en kan ik het wie weet wel gebruiken, maar ik ben er eigenlijk al niet vanuit gegaan!!!
Wel héél leuk natuurlijk.
Bij een huis van 100 jaar heb je geen tussenvloer. Het storten van beton is goedkoper dan een badkamer of keuken. Beton is ook na een dag of minder al droog, dus ik denk dat als je iemand inschakelt om het te doen, het niet langer duurt dan paar dagen, maar je hebt er jaren plezier mee.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:02 schreef Deetch het volgende:
Isoleren is natuurlijk niet alleen een kostenverhaal maar is ook heel belangrijk voor je wooncomfort.
Er is niets zo vervelend als continue een koude tocht vanaf je ramen te voelen terwijl je 3000 m3 gas per jaar verstookt.
Ik zou ook voor de ruwe houten vloer gaan, die planken kun je er eerst uithalen en de hele tussevloer volstouwen met geluidsisolatie dan kun je prima op de vloer lopen zonder overlast te veroorzaken en dat is zeker de moeite waard.
Ja, ik ben ook niet echt een voorstander, en mijn onderbuurman heeft er ook nog niks over gezegd.........quote:Op donderdag 17 september 2009 13:35 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Is het niet doodzonde om beton over die oude planken te gieten? Of kun je dat weer verwijderen zonder de planken te beschadigen?
Weet niet of dat wel een goede oplossing is op een vloer van 100 jaar oud. Beton weegt nog al wat, het soortelijk gewicht van beton ligt tussen 2200 kg/m³ en 2450 kg/m² naargelang de toepassing.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef Pfft het volgende:
[..]
Bij een huis van 100 jaar heb je geen tussenvloer. Het storten van beton is goedkoper dan een badkamer of keuken. Beton is ook na een dag of minder al droog, dus ik denk dat als je iemand inschakelt om het te doen, het niet langer duurt dan paar dagen, maar je hebt er jaren plezier mee.
Hoeft niet perse tegels, maar kan ook laminaat of parket. Bij de meeste oude woningen wordt er vloerisolatie aangebracht in vorm van laag beton met lewisplaatsen.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:37 schreef klusfoobje het volgende:
de gewichten die nu genoemd worden is wat overtrokken.
als je een betonnen vloer op een houten balken verdieping wilt hebben kan dat wel. Je moet dan Lewisplaten gebruiken. Die komen OP de houten vloer. Op die lewis platen stort je dan 3-4 cm beton.
gebeurt voronamelijk in de gevallen dat men een .... denk ik en gaat STEVIG in de papieren en ZWEET lopen. Bedenk dat je er namelijk daarna ook nog tegels op moet leggen...
Ons huisje is volgend jaar 120 jr oud en beton beneden zo'n 40 jaar terug was al een kleine ramp.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:51 schreef Oblivion het volgende:
Nou, ik kan je vertellen, wij wonen ook in 100 jaar oude woning, ga alsjeblieft geen beton storten boven...![]()
Dat wordt een drama!
Hier wilde we de badkamer naar boven hebben en wat moet er dan gebeuren?
Alles moet worden verstevigd "beneden".... geen goed idee dus.
En dan hebben wij nog lage plafonds.
Tjsa zonder tussenvloer wordt het lastig, toch is het ook zonde om die mooie plankenvloer onder beton te verstoppen. Kan zo'n vloer dat constructietechnisch wel aan, dat extra gewicht? Verder moeten dan ook alle deuren natuurlijk aangepast.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:04 schreef Pfft het volgende:
[..]
Bij een huis van 100 jaar heb je geen tussenvloer. Het storten van beton is goedkoper dan een badkamer of keuken. Beton is ook na een dag of minder al droog, dus ik denk dat als je iemand inschakelt om het te doen, het niet langer duurt dan paar dagen, maar je hebt er jaren plezier mee.
Slim dat je er over begint. Die heb ik dus nog niet, maar die kan ik ook pas plaatsen als het kadastraal gesplitst is, en dat kan pas nadat ik bij wijze van spreken het "geraamte" gesplitst heb. Ze kunnen nu nog geen meters plaatsen, omdat het huis nog geen huis is. Dat was trouwens wel een hele rompslomp om te regelen, niemand kon me goed informeren.quote:[b]
Denk niet alleen hoe het eruit gaat ziet, maar ook aan de bouwtechnische kant, maw goede isolatie. Ander iets: je hebt wel je eigen watermeter? Koperen waterleidingen? eigen meterkast met aardlekschakelaar? Regel deze dingen eerst voordat je gaat beginnen met luxe dingen.
In ieder geval succes!
Ah, nog niet gesplitst? Hoe hebben jullie het huis dan gekocht? Heb je een berging boven? Zorg ervoor dat die ook kadastraal wordt gesplitst. Ook moeten jullie een VvE oprichten. Ik heb hier inderdaad ervaring mee. Ik heb hierdoor voor mezelf al besloten dat mijn volgend huis een nieuwbouwwoning gaat worden.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:18 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Slim dat je er over begint. Die heb ik dus nog niet, maar die kan ik ook pas plaatsen als het kadastraal gesplitst is, en dat kan pas nadat ik bij wijze van spreken het "geraamte" gesplitst heb. Ze kunnen nu nog geen meters plaatsen, omdat het huis nog geen huis is. Dat was trouwens wel een hele rompslomp om te regelen, niemand kon me goed informeren.
Alle meters lopen nu vanaf de bovenste verdieping. Heb jij er ervaring mee? Er is een optie om daar een soort van splitsing op te maken, maar het leek mij handiger (en voordeliger in de toekomst) om gewoon echt puur en alleen mijn eigen meters te hebben.
Uiteraard worden de leidingen etc eerst vervangen voordat er uberhaubt naar de vloer, nieuwe keuken en nieuwe badkamer gekeken word.
Ik denk sowieso niet dat ik aan beton storten in de kamers ga beginnen, alleen bij de badkamer dan. (als dit nodig is) teveel moeite, en teveel risico's. Dan maar wat meer lawaai.
Daar heb je een hypotheek adviseur voor!!quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef Csbs het volgende:
Stel zo'n huis kost 90.000, hoe bepaal je je hypotheek dan en wat doe je als je over de begrote kosten heen gaat?
Heemraadsingel?quote:Op woensdag 23 september 2009 16:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Als je als spartaan zijnde ook nog in Rotterdam woont, moet je toch wel weten waar dit is
... wat trouwens ook reuze meevalt.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:17 schreef Xs2Shanna het volgende:
maar dat was niet veilig als ik daar alleen zou gaan wonen met alle sexclubs, drugshuizen, en opvanghuizen in de straat.
Als je een gezinnetje start zou je ook kunnen proberen om een naastgelegen pand er bij te trekken.quote:Ik heb van verschillende mensen gehoord dat het een goede investering is, en mocht ik ooit een gezinnetje starten, ga ik natuurlijk verhuizen, en hoop dan een mooie opbrengt mee te nemen!!
Buiten de huiskamer om, neequote:Op donderdag 24 september 2009 21:47 schreef R2R het volgende:
Je kan daar ook bowlen toch?
Als ik het goed heb ...
Waarom? Klussen in een huurhuis mag zolang het waardevermeerderend is. Terug brengen in oude staat hoeft dan ook niet meer.quote:Op maandag 28 september 2009 12:04 schreef Stpan het volgende:
Waah, wat een geweldige verrassing!!!
(iets zegt me dat ik in mijn jaren '30 woning ook nog verstopte originele schuifdeuren heb, maar ja, huurwoning dus ik blijf overal vanaf....)
Ik ben jaloers!
GE-WEL-DIG! Wat een gave verrassingen kom jij daar tegen zeg! Gewoonweg jaloersmakendquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
We zijn inmiddels zover dat de muur geplaatst is, de draden voor de rookmelders via de vloer van de bovenverdieping gelegd zijn (mijn vader is top!) zodat je geen draden ziet lopen over mijn plafonds... Alleen de rookmelders zelf nog plaatsen, en een netwerkkabel er tussen plaatsen, zodat ze over de netspanning lopen met elkaar, en dan ben ik wat dat betreft klaar.
Vandaag nog de gemeente gehad, en die heeft toegezegd dat ze opgang voor de 3e verdieping ook echt op de 3e verdieping moet komen, en niet op mijn verdieping.
Zaterdag hadden we niet veel te doen, dus besloten we om te kijken wat voor deuren er onder de platen uit kwamen. We hadden gehoop op paneeldeuren, maar we kregen iets veel mooiers!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar liefst 3 deuren waar nog glas en lood in zat!!!![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
En heb mijn badmeubel gevonden. Ik moet er zelf nog een wasbak in maken, maar het is wel precies wat ik zocht..............Beetje onduidelijke foto (met mijn telefoon gemaakt) ik ga hem as weekend ophalen, dus dan hopelijk een beter beeld.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:42 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
GE-WEL-DIG! Wat een gave verrassingen kom jij daar tegen zeg! Gewoonweg jaloersmakend
Wat je badmeubel betreft, die moet wel haast van Braxton Interiors zijn... Look what we've got here
[ afbeelding ]
Oude foto, bijkeuken was toen nog niet helemaal klaar, maar het badmeubel is afgezien van de wasbak hetzelfde!![]()
Misschien zijn dat wel de oude inbouwkasten om de ensuitedeuren heenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:13 schreef Oblivion het volgende:
De kleinere deuren naast de ensuit deuren...
Waar zit daar omheen?
Zie ik daar ook platen opzitten?
Willen wij te graag?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Misschien zijn dat wel de oude inbouwkasten om de ensuitedeuren heen! Het is een mysterie
.
En het plaatwerk eromheen is vastgespijkerd tegen de originele ombouw, zodat als je dat weghaalt het er zo uitziet:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Die deuren naast de schuifdeuren zijn inderdaad inbouw kasten
what she said!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:10 schreef Sabinee het volgende:
Deze wil ik absoluut blijven volgen. Wat een plaatje van een huis
Als je het zo kunt krijgen, dan zou ik mooi beide deuren en bijbehorende plaatzooi weghalen, dat is echt prachtig! Sowieso schitterend, dat je al die onverwachte cadeautjes hebt gevondenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:43 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En het plaatwerk eromheen is vastgespijkerd tegen de originele ombouw, zodat als je dat weghaalt het er zo uitziet:
[ afbeelding ]
Huh? Je bent al bezig vóór je een handtekening hebt gezet?quote:Op maandag 9 november 2009 15:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
Dank je hihi!
Heb afgelopen Vrijdag na heel wat ellende eindelijk definitief getekend, dus niks houd mij meer tegen!
Dus binnenkort, wéér foto's!
Ja, dat is nu het enige nadeel. Maar ik zit met die kamer-ensuite, en als ik mijn slaapkamer daarnaast doe, wat moet ik dan met die mooie ruimte?! Die kun je het beste benutten door er een eetkamer van te maken denk ik....quote:Op donderdag 12 november 2009 16:30 schreef bleiblei het volgende:
Is dat handig, geen/weinig daglicht in je woonkamer maar wel in je slaapkamer?
Al heb je niet heel veel keuze trouwens, nu ik je plattegrond nog een keer bekijk...
Inderdaad!quote:Op donderdag 12 november 2009 17:55 schreef R2R het volgende:
Dan zou ik de eetkamer laten vervallen en er een zithoek van maken![]()
Maar da's geheel persoonlijk. Altijd in het midden van het huis zitten (woonkamer) terwijl je feitelijk op een hele mooie lokatie woont, lijkt mij niks.
Wat een ruimtequote:Op donderdag 12 november 2009 14:00 schreef Xs2Shanna het volgende:
Op verzoek, zo moet het worden...
[ afbeelding ]
Vragen staat helemaal vrij![]()
Daar zit hij nu ook al. Bovendien is hij toch afgesloten van de keuken?quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:27 schreef Charisma het volgende:
tweede toilet is zeker handig maar om die net zoals op de tekening precies IN de keuken te gaan plaatsen vind ik minder, ik zou de deur naar de woonkamer trekken en een muur tussen toilet en keuken plaatsen
Cool, kook eilanden zijnquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:50 schreef martinus- het volgende:
Dit misschien een optie? http://img130.imageshack.us/img130/4541/mathenesserlaan.jpg
Aan je ruimte in de eetkamer te zien is er zat ruimte voor een bedEchter het beste zou zijn de hele ensuite op te schuiven
zo zou ik het ook doen , dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 13 november 2009 15:04 schreef Pfft het volgende:
Ik zou een muur plaatsen tussen toilet en keuken om het toilet te verlengen tot aan de woonkamer. Kan erg mooi zijn, mooi fonteintje, spotjes, een toilet kastje. Ik zou dan de muur met deur van woonkamer naar keuken slopen.
Rotterdammanquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:17 schreef Gummibeer79 het volgende:
Staat dit huis in Breda...?
Ik heb het gevoel dat ik het herken....
Ah, daar hang ik ook dagelijks rond. Vandaar de herkenning.quote:
Mja, en nee. Oorspronkelijk was het 1 hele verdieping. Toen hebben ze besloten het te verhuren, en dus twee appartementen van 1 appartement gemaaktquote:Op maandag 16 november 2009 11:04 schreef P.F het volgende:
Ooo, je maakt eigenlijk van twee huizen een huis?!
quote:Op maandag 16 november 2009 10:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
afbeelding ]
Hoop stof, maar hij zit er echt nog! Mijn granieten vloer…..Hij liep dus toch door onder de badkamer…
+1quote:Op donderdag 12 november 2009 14:06 schreef JettAr het volgende:
tvp'tje en complimenten voor het plafond en die glas in lood ramen in die deuren... echt een top huis!
Dubbele bovenwoning zei ik ookquote:Op dinsdag 24 november 2009 11:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Maar dit is zeker geen dubbele benedenwoning geweest hoor! Ik heb namelijk de tweede etage.
Onder mij zit de dubbele beneden woning! Ik kan je wel het 1 en ander laten zien HOE ik het wil, maar ik koop nog niks, omdat ik nog niet uit ben over de kleuren van mijn vloeren, en muren.
De serre is vrij groot! Lengte 2.15 en breedte 3.90.
Maar dat was niet zo, want er was één kleine WC-rolhouder die dapper weerstand bood tegen de Romein...quote:
Heb vorige week in het buitenland gezeten voor mijn werk, dus is niet veel gebeurd, aankomende foto's zijn foto's van de laatste klussen. Behang afgehaald, de inbouwkasten helemaal kaal gehaald aan de buitenkant, daar zaten platen over, die ik niet mooi vond.. En mijn de andere keuken leeggehaald, en mijn vader heeft mijn afzuiginstallatie alvast opgehangen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 21:02 schreef RoryGilmore het volgende:
ik zit te wachten op nieuwe foto's
quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef rabjoo het volgende:
Ik ben ook nieuw op dit forum en heb jullie reacties gelezen.
Ik heb ook namelijk een oud huis gekocht via de site http://www.immovast.be; hier de volledig link http://www.immovast.be/woninggegevens.php?id=254459&page=%2Fzoekresultaten.php%3Fpage%3D3%26ipp%3D12%26city_or_postcode%3DGent%2B%2528Gent%2529%2B-%2B9000%26min_price%3D0%26order%3Ddate%26type%3DSale%26max_price%3D150000%26imageField.x%3D62%26imageField.y%3D11
Het is ons gezin's eerste huisje en ik heb gekozen voor (ook wegens financiële redenen) voor een huis waar een beetje werk aan is.
Het dak lekt een beetje. Ik had gedacht aan het dak te vernieuwen met zo zonnepanelen erin verwerkt van Eternit; heeft iemand daar ervaring mee?
Alle info is welkom
Raf.
Ik stel voor dat je een eigen topic opent, daar krijg je meer views en reacties
succes!
Moet je even zelf een topic kiezen. Maar kiezen wegens financiele redenen voor een oud huis, lijkt me juist niet verstandig. Vaak zijn de kosten hoger dan geschat!quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:55 schreef rabjoo het volgende:
Ik ben ook nieuw op dit forum en heb jullie reacties gelezen.
Ik heb ook namelijk een oud huis gekocht via de site http://www.immovast.be; hier de volledig link http://www.immovast.be/woninggegevens.php?id=254459&page=%2Fzoekresultaten.php%3Fpage%3D3%26ipp%3D12%26city_or_postcode%3DGent%2B%2528Gent%2529%2B-%2B9000%26min_price%3D0%26order%3Ddate%26type%3DSale%26max_price%3D150000%26imageField.x%3D62%26imageField.y%3D11
Het is ons gezin's eerste huisje en ik heb gekozen voor (ook wegens financiële redenen) voor een huis waar een beetje werk aan is.
Het dak lekt een beetje. Ik had gedacht aan het dak te vernieuwen met zo zonnepanelen erin verwerkt van Eternit; heeft iemand daar ervaring mee?
Alle info is welkom
Raf.
Twee zelfsquote:Op maandag 14 december 2009 15:56 schreef Beijtje het volgende:
Wow! (Is dat een marmeren schouw die ik daar zie?)
*zucht...quote:
Ehhhh dan moet je me even helpen?!quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:56 schreef bleiblei het volgende:
Is het een massieve vloer of is het multiplank?
Ziet er wel mooi uit!
Nee, het zijn massieve planken, dus volledig eiken!quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:35 schreef tim1986 het volgende:
massieve planken (volledig eiken)
of multiplank (eiken op een laagje multiplex)
tof! was je veel kwijt per m2?quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:45 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee, het zijn massieve planken, dus volledig eiken!
We leggen hem zwevend. Ik heb de beste ondervloer genoemen, omdat de onderbuurman dat graag wilde... De planken zelf zijn ook vrij dik, dus ik hoop dat de onderbuurman geen last zal krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
tof! was je veel kwijt per m2?
wel handig zoon voorbehandelde vloer.ga je em verlijmen of zwevend leggen? denk wel dat je een goeie ondervloer moet hebben ivm geluid...
Inderdaad een mooie prijs!quote:Op woensdag 30 december 2009 09:22 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
We leggen hem zwevend. Ik heb de beste ondervloer genoemen, omdat de onderbuurman dat graag wilde... De planken zelf zijn ook vrij dik, dus ik hoop dat de onderbuurman geen last zal krijgen.
Ik was 39 euro per m2 kwijt. Hij was eerst 45 euro per m2. Ik was totaal (incl de hoogst isolerende ondervloer) voor 75 m2 om precies te zijn 3650 euro kwijt.
Mooie prijs vind ik zelf!
Dat is alleen als multiplank zwevend wordt gelegd. Je kan het ook volledig verlijmen, zoals massieve planken, en dan klinkt het identiek aan massieve planken.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:49 schreef tim1986 het volgende:
mooi hoor.. ik vind multiplank namenlijk zo laminaat achtig klinken
Mwa het is een kwestie van smaak, ik vind het verschrikkelijk alsof het klinkt alsof je elk moment door de vloer kan storten. Volgens een houtboer worden echt massieve vloeren nog maar weinig verkocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
Vind ik niet helemaal! Mijn ouders hebben het in de woonkamer liggen, toch vind ik het "te strak" voor een "houten" vloer...
inderdaad schofterig duurquote:Op maandag 4 januari 2010 14:55 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik zoooo graag deze twee stoelen.... maar zo godsongelooflijk duur![]()
[ afbeelding ]
Nee hij is helemaal kant & klaar!quote:Op maandag 4 januari 2010 17:53 schreef bleiblei het volgende:
moet je trouwens jouw vloer nog nabehandelen? enne. welke stoelen heb je gezien?
1300 euro ps. Ik hou ze nog even in gedachte, en kijk wel hoe ik met mijn geld zit als het huis bijna klaar isquote:
Gelukkig dat ze het afgetimmerd hebben, en niet weggegooid!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:48 schreef Beijtje het volgende:
Wat gaaf zeg! Onbegrijpelijk dat mensen dat soort dingen ooit afgetimmerd hebben he?
Mooi!!!
quote:Op maandag 18 januari 2010 17:31 schreef Xs2Shanna het volgende:
Yes! Weer een cadeautje gekregen van mijn prachtige huis! Ik was gisteren bezig, en vroeg me af of de voordeur ook nog iets achterhield voor me (de toegangs deur vanaf de gang mijn huis in), hele dikke deur was het, maar er bleken platen op te zitten, dus hup aan het werk!
ik kan daar gewoon niet langer als 5 seconden naar kijken of ik word gekquote:Op maandag 18 januari 2010 18:01 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Gelukkig dat ze het afgetimmerd hebben, en niet weggegooid!
Haha! Mijn oom kon het ook niet voorstellen, maar in de jaren 70, was dat natuurlijk heel truttig.
Wie weet word dit ook nog ooit weleens in:
[ afbeelding ]
Ik zou niet durvenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:13 schreef Quir het volgende:
Je gaat het nou toch niet verpesten met een modern interieur, hè?
pst heb wat gevonden op MP (was zelf op zoek naar een kleed)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:12 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
1300 euro ps. Ik hou ze nog even in gedachte, en kijk wel hoe ik met mijn geld zit als het huis bijna klaar is
Hé thanks! Vind hem alleen te strakquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:39 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
pst heb wat gevonden op MP (was zelf op zoek naar een kleed)
http://link.marktplaats.nl/290865011 scheelt zo'n 1000 euro, en redelijk in de buurt van Rotterdam
Ja, maar alles is nog kaal natuurlijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef Pien85 het volgende:
Kun je niet van beide een stukje mee naar je huis nemen, dan kun je kijken welke kleur het beste past bij de rest
je kunt wel een beetje de lichtinval en het effect op de kleur beoordelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:42 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ja, maar alles is nog kaal natuurlijk
Nee, heb hem bij Budgetplan in Ridderkerk vandaan. HIj lijkt er wel erg op ja!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:54 schreef twentemeisje het volgende:
Wat ontzettend gaaf dat je huis zoveel prachtige verrassingen herbergt! Gewoon jaloersmakend.
Is dit een voorbeeld van de keuken die je hebt uitgezocht?
Deze foto komt van de Ballerina-site, het is een voorbeeldje van hoe jouw type keuken er uit kan zienquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee, heb hem bij Budgetplan in Ridderkerk vandaan. HIj lijkt er wel erg op ja!
Oeps, die Boretti slikt dan al bijna de helft van je budget op...quote:De ellende is, ik heb én een kleine ruimte, én een uitgesproken mening/smaak.
Ik heb "maar" 3.10 bij 1.30.
Daarin wil ik dus de 90 cm brede oven/6pits combinatie in van M-system/Boretti, ik wil een vaatwasser, die komt dan links van het gasfornuis, en daarnaast de koel/vries combinatie. Dan krijg ik een hoekkastje, en dan nog een kleine kastje waar ik een stenen wasbak in wil, en die kan maar 40 x 40 cm zijn. Verder wil ik ook het liefste een granieten blad.
Dus wat missen we dan? Lades, magnetron. Ik kan mijn bestek dus niet direct in de keuken kwijt, maar daar verzin ik wel iets leuks voor.
Máár ik wil weer niet meer dan max 5500 euro uitgeven, omdat dat 1/4 van mijn bouwdepot is, en ik nog verder hele dure dingen in het verschiet heb staan (oa restaureren granieten vloer, het glas en lood restaureren, en al het verf werk ).
Ik heb ook nog een dot spaargeld, maar ik wil ook een leuk interieur natuurlijk. En als ik moet kiezen tussen het restaureren van alle orginele details, of een mega dure keuken, is de keuze natuurlijk snel gemaakt.
Oh die keuken zou mooi staan in mijn huis zeg!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:54 schreef twentemeisje het volgende:
Wat ontzettend gaaf dat je huis zoveel prachtige verrassingen herbergt! Gewoon jaloersmakend.
Is dit een voorbeeld van de keuken die je hebt uitgezocht?
afbeelding ]
M-system is ook van Boretti, en ik betaal nu voor het gasfornuis, de spetterplaat, en de afzuigkap 1300 euro. Niet veel dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef twentemeisje het volgende:
Oeps, die Boretti slikt dan al bijna de helft van je budget op...
Snijmessen etc kan ik wel in de keuken kwijt. Maar echt bestek, leg ik dan liever in een rieten mandje in de serre, bij de borden etc, (daar komt de eettafel ook)..... Ik wilde eerst een losse SMEG koelkast, maar dan werd het geheel te rommelig, dus losse ijskast is kwa ruimte geen optie, en ook niet kwa zicht.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef twentemeisje het volgende:
Ik zou denk ik wel proberen om het bestek wel ergens in je keuken te kwijt te kunnen. Dat is toch iets dat je tijdens het koken heel vaak nodig hebt. Kun je de koelkast niet apart zetten? Of is daar in de ruimte voor de keuken geen plaats voor?
Mooie keuken, maar niet wat ik zoekquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef twentemeisje het volgende:
Als je het losse fornuis laat vervallen (of vloek ik nu heel ernstig in de kerk?) dan win je heel veel ruimte... Je krijgt er namelijk kastruimte voor terug. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze showroomkeuken (staat ook op marktplaats), daar zit op 3 mtr zowel een kookplaat, vaatwasser als koelkast (dan kan je altijd nog in een berging een grotere koel/vriescombi neerzetten).
[ afbeelding ]
Ze kunnen ze oude ramen toch gewoon bewerken of iets dergelijks? Weet niet of je in het zuid/westen van Nederland woont, anders kan ik je altijd nog het nummer geven van degene die al mijn hout restaureert etc!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:52 schreef heartwork het volgende:
Wat een prachtige verbouwing en wat lijkt het mij opwekkend om steeds zulke mooie verrassingen tegen te komen.
Ik vind het heel bemoedigend om jou bezig te zien. Heel af en toe twijfel ik zelf namelijk ook weleens over een modernisering in mijn huis. Zo heb ik bijvoorbeeld van dat oude getrokken (op sommige plekken dikker/dunner dan een paar cm ernaast) glas in huis. Het glas dat je zicht vervormt wanneer je naar buiten kijkt zeg maar. En O wat komt daar een kou doorheen. Ik zou het graag laten vervangen door dubbelglas, maar vind het dan weer zonde van die oude ramen.. Moeilijk hoor.
Ik blijf je topic weer lekker volgen. Goed voor mijn moraal!
Daar ontbreekt wel een beetje een oven.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:37 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Deze foto komt van de Ballerina-site, het is een voorbeeldje van hoe jouw type keuken er uit kan zien.
[..]
Oeps, die Boretti slikt dan al bijna de helft van je budget op...
Ik zou denk ik wel proberen om het bestek wel ergens in je keuken te kwijt te kunnen. Dat is toch iets dat je tijdens het koken heel vaak nodig hebt. Kun je de koelkast niet apart zetten? Of is daar in de ruimte voor de keuken geen plaats voor?
Als je het losse fornuis laat vervallen (of vloek ik nu heel ernstig in de kerk?) dan win je heel veel ruimte... Je krijgt er namelijk kastruimte voor terug. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze showroomkeuken (staat ook op marktplaats), daar zit op 3 mtr zowel een kookplaat, vaatwasser als koelkast (dan kan je altijd nog in een berging een grotere koel/vriescombi neerzetten).
[ afbeelding ]
Heb van het weekend zitten kwijlen! Hier ga ik zeker een kijkje nemenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:51 schreef Cyan het volgende:
Dan koop je zo'n geweldige servieskast met lades waarin je je bestek legt. Die kun je dan gewoon bij je eettafel zetten. Misschien is dit nog iets voor je? http://www.vandijkenko.nl/ (allemaal oude meubels en bouwmaterialen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |