En een alleenstaande 24-jarige
Eindelijk, nadat ik in Februari voor het eerst dit 95m2 huis in zicht kreeg, heb ik ein-de-lijk, het huis in mijn handen. Het is nogal een rompslomp geweest, het hele pand was van een man die vorig jaar overleden is, waardoor het hele pand op 30 erfgenamen terecht kwam.
De onderste twee verdiepingen zijn altijd bewoond door de eigenaar die overleden is, en is vrij snel verkocht. Ze boden ze bovenste 3 etages aan als 1 huis, of twee huizen. Ik wilde maar 1 verdieping, maar de makelaar wilde het liever als 1 huis verkopen, dus het is nogal moeilijk gelopen.
Maar gezien dit huis precies was wat ik zocht, en ook nog eens redelijk te betalen was, ben ik vast blijven bijten. Alles, werkelijk alles in dit huis is nog 100 jaar oud.
De glas in lood schuiframen, inclusief gewichtjes

, de glas in lood schuifdeuren, de orginele paneeldeuren, de orginele ornamenten, het hoge plafond, de granieten stenen vloer in de keuken, en mijn hoge ramen, ik ben verliefd
Maaaaaaaar, zowel mijn verdieping als de bovenste twee verdiepingen zijn verhuurd geweest, en dus totaal uitgewoond. Voor mij geen reden om dit huis niet te kopen. Ik heb een bouwtechnische keuring gedaan, en een taxatie uit laten voeren. Nu kan ik eindelijk gaan beginnen.
De planning tot nu toe is als volgt:
- Beide keukens eruit
- Beide badkamers volledig eruit
- De muren van de badkamers afbreken
- WC creeren (die wil ik niet in mijn badkamer, omdat visite dan door de slaapkamer moet)
- Nieuwe badkamer creeren
- Nieuwe keuken creeren
- CV Ketel plaatsen
- Loden waterleidingen vervangen
- De kozijnen en balkon deuren van het franse balkon vervangen
- Alle raamkozijnen schuren en verven (uitgedroogd)
- Al de "dubbele" beglazing verwijderen (plexiglas

)
- Granieten stenen vloer laten restaureren
- Ornamenten restaureren
En dan verder alle kleine dingen, muren, deuren etc etc.....
Maar voordat dat gebeurd, moet ik eerst het "geraamte" splitsen. Vanaf 25 September krijg ik de sleutel en moet ik eerst een deur verwijderen (ik heb nu in principe twee voordeuren op de etage) en daar een muur van maken. De muur tussen de voor en achterkamer openbreken (gips muurtje), en brandmelders plaatsen. Dan komen de offertes tevoorschijn, en kan het grove werk gaan beginnen!
Advertentie foto's (waar ik héél goed doorheen geprobeerd heb te kijken)
Voorkant..
![]()
Woonkamer + serre (daar komt de eethoek in)
WoonkamerSerreOrnamenten woonkamerNog steeds dezelfde ornamentenBadkamer 1
Badkamer 2Keuken 1
De vloer (waarvan ik hoop deze ook nog doorloopt onder (nu nog) badkamer)Keuken 2 (voor de geintresseerden nog te koop)Eindbestemming Slaapkamer..
SlaapkamerNog 1 keer slaapkamerHet gipsmuurtje dat weg moet....Ornamenten Slaapkamer (hoezo gerookt?)1 van de de ramen (deze hangt helemaal scheef)
Meer foto's en van de ontwikkeling uiteraard komen vanaf de 25e!
Mocht ik iets vergeten zijn te melden, en je bent toch benieuwd hoe of wat! Vraag me! (misschien kom ik dan zelf ook nog op ideen)