abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72799629
En een alleenstaande 24-jarige

Eindelijk, nadat ik in Februari voor het eerst dit 95m2 huis in zicht kreeg, heb ik ein-de-lijk, het huis in mijn handen. Het is nogal een rompslomp geweest, het hele pand was van een man die vorig jaar overleden is, waardoor het hele pand op 30 erfgenamen terecht kwam.

De onderste twee verdiepingen zijn altijd bewoond door de eigenaar die overleden is, en is vrij snel verkocht. Ze boden ze bovenste 3 etages aan als 1 huis, of twee huizen. Ik wilde maar 1 verdieping, maar de makelaar wilde het liever als 1 huis verkopen, dus het is nogal moeilijk gelopen.

Maar gezien dit huis precies was wat ik zocht, en ook nog eens redelijk te betalen was, ben ik vast blijven bijten. Alles, werkelijk alles in dit huis is nog 100 jaar oud.

De glas in lood schuiframen, inclusief gewichtjes , de glas in lood schuifdeuren, de orginele paneeldeuren, de orginele ornamenten, het hoge plafond, de granieten stenen vloer in de keuken, en mijn hoge ramen, ik ben verliefd

Maaaaaaaar, zowel mijn verdieping als de bovenste twee verdiepingen zijn verhuurd geweest, en dus totaal uitgewoond. Voor mij geen reden om dit huis niet te kopen. Ik heb een bouwtechnische keuring gedaan, en een taxatie uit laten voeren. Nu kan ik eindelijk gaan beginnen.

De planning tot nu toe is als volgt:

- Beide keukens eruit
- Beide badkamers volledig eruit
- De muren van de badkamers afbreken
- WC creeren (die wil ik niet in mijn badkamer, omdat visite dan door de slaapkamer moet)
- Nieuwe badkamer creeren
- Nieuwe keuken creeren
- CV Ketel plaatsen
- Loden waterleidingen vervangen
- De kozijnen en balkon deuren van het franse balkon vervangen
- Alle raamkozijnen schuren en verven (uitgedroogd)
- Al de "dubbele" beglazing verwijderen (plexiglas )
- Granieten stenen vloer laten restaureren
- Ornamenten restaureren

En dan verder alle kleine dingen, muren, deuren etc etc.....

Maar voordat dat gebeurd, moet ik eerst het "geraamte" splitsen. Vanaf 25 September krijg ik de sleutel en moet ik eerst een deur verwijderen (ik heb nu in principe twee voordeuren op de etage) en daar een muur van maken. De muur tussen de voor en achterkamer openbreken (gips muurtje), en brandmelders plaatsen. Dan komen de offertes tevoorschijn, en kan het grove werk gaan beginnen!

Advertentie foto's (waar ik héél goed doorheen geprobeerd heb te kijken)

Voorkant..

Woonkamer + serre (daar komt de eethoek in)

Woonkamer
Serre
Ornamenten woonkamer
Nog steeds dezelfde ornamenten

Badkamer 1

Badkamer 2

Keuken 1

De vloer (waarvan ik hoop deze ook nog doorloopt onder (nu nog) badkamer)
Keuken 2 (voor de geintresseerden nog te koop)

Eindbestemming Slaapkamer..

Slaapkamer
Nog 1 keer slaapkamer
Het gipsmuurtje dat weg moet....
Ornamenten Slaapkamer (hoezo gerookt?)

1 van de de ramen (deze hangt helemaal scheef)

Meer foto's en van de ontwikkeling uiteraard komen vanaf de 25e!

Mocht ik iets vergeten zijn te melden, en je bent toch benieuwd hoe of wat! Vraag me! (misschien kom ik dan zelf ook nog op ideen)
  woensdag 16 september 2009 @ 13:00:23 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72799734
Daar kun je waarschijnlijk iets heel moois van maken!
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_72799787
Ik sluit me daar bij aan.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_72799836
leuk project dus succes
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:04:15 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72799861
1) gefeliciteerd!
2) je hebt geen kluservaring? Ik neem aan dat je dan alles door een aannemer laat doen?
3) offtopic; hoe lukt het je als 24 jarige alleenstaande zo.n bakbeestvan een huis te kopen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_72799925
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:04 schreef error_404 het volgende:
1) gefeliciteerd!
2) je hebt geen kluservaring? Ik neem aan dat je dan alles door een aannemer laat doen?
3) offtopic; hoe lukt het je als 24 jarige alleenstaande zo.n bakbeestvan een huis te kopen?
1) Dank je!
2) Jawel, en ik heb die zeg maar van mijn vader gekregen, dus ik doe samen met mijn vader een hele hoop, maar gezien we er niet een jaar over willen doen, laten we wat grof werk door een aannemer doen.
3) Ik denk dat ik een goede baan heb , en, heb het ook vrij goedkoop kunnen kopen.
pi_72799933
Mooi allemaal! Wel oud maar er valt zeker iets van te maken! Succes!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72799950
Je hebt nu de middelste verdieping dus? Sorry, begrijpend lezen is niet mn sterkste kwaliteit
pi_72799966

Prachtig huis hoor.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 16 september 2009 @ 13:08:46 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72799993
tis wel een bakbeest, maar wel een met een bakwerk.
Leidingen slopen etckeukens, badkamers... Hij heeft in principe een mooi casco en daar moet hij mee aan de slag...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72800028
sodeju dat is een hele klus. Wat ga je allemaal zelf doen en wat laat je doen?
Twee zaken zou ik aanpassen op je lijstje:
De electra ook laten vervangen want dat is ws. hopeloos verouderd en niet toereikend voor een "modern" huishouden.
Verder zou ik het dubbele glas vervangen door een minder lelijke optie,
dit is mogelijk zelfs subsidiabel. Anders stook je jezelf echt arm.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72800067
Deze wil ik absoluut blijven volgen. Wat een plaatje van een huis
pi_72800085
oh en als je bovenburen krijgt zou ik kijken of je de vloer van geluidsisolatie kunt voorzien. DIt kun je denk ik het beste zelf betalen of in overleg met de nieuwe bewoners. Zij zullen nl. veel minder last hebben van jou als onderbuur dan jij van hen als bovenbuur.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72800113
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:09 schreef Deetch het volgende:
sodeju dat is een hele klus. Wat ga je allemaal zelf doen en wat laat je doen?
Twee zaken zou ik aanpassen op je lijstje:
De electra ook laten vervangen want dat is ws. hopeloos verouderd en niet toereikend voor een "modern" huishouden.
Verder zou ik het dubbele glas vervangen door een minder lelijke optie,
dit is mogelijk zelfs subsidiabel. Anders stook je jezelf echt arm.
De electriciteit word ook nagekeken (dat was ik dus vergeten te melden) en er komen ook nieuwe gas en electriciteit meters in, dus dan word er sowieso naar gekeken.

Ik (nouja niet ik alleen) heb besloten dat ik het enkele glas laat zitten. Ik ben zelden thuis, ik werk tot een uur of half 7, en ga dan meteen door naar mijn paarden, en kom dan rond 10 uur thuis. Dus in principe zal er bij mij niet vaak de verwarming aanstaan. Is dat subsidiabel? Dat wist ik niet...........
  woensdag 16 september 2009 @ 13:14:21 #15
266241 H1F5
Type III-II-Ix
pi_72800174
Alweer zo'n geweldig pand. Gefeliciteerd & heel veel succes met het klussen, ik blijf dit graag volgen.
Homo Sapiens H1 histone family, member 5
pi_72800227
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:11 schreef Deetch het volgende:
oh en als je bovenburen krijgt zou ik kijken of je de vloer van geluidsisolatie kunt voorzien. DIt kun je denk ik het beste zelf betalen of in overleg met de nieuwe bewoners. Zij zullen nl. veel minder last hebben van jou als onderbuur dan jij van hen als bovenbuur.
Ik denk dat ik zoiets sowieso wel onder mijn eigen (houten vloer) laat zetten. Ik heb nog geen bovenburen, dus zoiets kan ik dan wel aan eventuele nieuwe bewoners voorleggen ja. Bovendien is de VVE in oprichting, dus misschien kunnen we daar ook het 1 en ander in vastleggen.

Sorry, misschien niet duidelijk vermeld. Maar ik heb de tweede etage, onder mij zit een dubbele benedenwoning...
pi_72800276
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:12 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Is dat subsidiabel? Dat wist ik niet...........
Jep www.meermetminder.nl glassubsidie miv 1 okt.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:21:48 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72800395
Electra zou ik ook zeker doen
Wat betreft dubbel glas is er ook "monumentenglas". Dat is simpel gezegd dun dubbel glas. Tot een bepaalde dikte kun je dat in je bestaande kozijnen laten zetten . Dan zit je ook niet meteen met andere (dure nieuwe) kozijnen en met zo'n overdreven duidelijk gerenoveerde gevel.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_72800574
Mooi hoor die Glas in lood ramen.
pi_72802225
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:21 schreef error_404 het volgende:
Electra zou ik ook zeker doen
Wat betreft dubbel glas is er ook "monumentenglas". Dat is simpel gezegd dun dubbel glas. Tot een bepaalde dikte kun je dat in je bestaande kozijnen laten zetten . Dan zit je ook niet meteen met andere (dure nieuwe) kozijnen en met zo'n overdreven duidelijk gerenoveerde gevel.
Geweldige tip, ik ga even in dat glas gebeuren duiken. In principe is het voor mij niet heel belangerijk, maar als het met subsidie gaat, kan ik het eventueel wel overwegen uiteraard! Ik ben sowieso niet van plan om raamkozijnen te vervangen waar het niet nodig is.
pi_72802481
Denk aan de isolatie! Ik zou ook beton laten storten op de vloer met lewisplaten. Je moet vragen of je bovenburen dat ook willen doen, dan heb je geen zorgen meer over contactgeluid.
pi_72803806
Wow, prachtig pand! Had je een paar maanden terug ook niet een topic hierover of je het wel of niet moest kopen? De vele erfgenamen en de verdiepingen kwamen me bekend voor.

Wat ga je doen met de inrichting (sorry als ik daar overheen gelezen heb)? Modern, klassiek of een combinatie? Ik vind dat tapijt wel heel erg zonde van de kamer, ik zou er zelf een houten vloer inleggen.

Wanneer wil je erin trekken? Eerst klussen en dan verhuizen, eerst verhuizen dan klussen, of eerst leefbaar maken en dan verhuizen en afklussen?

Ik ben heel erg benieuwd en wens je heel veel succes!
pi_72803938
Hey, je hebt het toch te pakken kunnen krijgen, gefeliciteerd!

Mooie etage heb je gekocht!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_72804639
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:06 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Wow, prachtig pand! Had je een paar maanden terug ook niet een topic hierover of je het wel of niet moest kopen? De vele erfgenamen en de verdiepingen kwamen me bekend voor.

Wat ga je doen met de inrichting (sorry als ik daar overheen gelezen heb)? Modern, klassiek of een combinatie? Ik vind dat tapijt wel heel erg zonde van de kamer, ik zou er zelf een houten vloer inleggen.

Wanneer wil je erin trekken? Eerst klussen en dan verhuizen, eerst verhuizen dan klussen, of eerst leefbaar maken en dan verhuizen en afklussen?

Ik ben heel erg benieuwd en wens je heel veel succes!
Ja, volgens mij wel (ik weet het zelf nieteens meer ).

Inrichting heb ik eigenlijk nog helemaal niet ter sprake gebracht. Ik wil graag een houten vloer 1 of, houten vloer 2 in de woon & slaapkamer & serre, de "vloer" die er nu inligt, word er uitgehaald door erfgenamen (ligt nu oa vloerbedekking en daaronder houten platen), zodat ik die ellende en vieze troep niet hoef weg te halen. Het moet in ieder geval een beetje een klassieke boerderij achtige vloer worden.

De paneeldeuren wil ik hoogglans verven, zodat dat weer afsteekt tegen de (misschien) wat donkere vloer. En er dan weer een beetje een moderne tint aangeeft. Ik wil eigenlijk een combinatie van modern, en klassiek, maar wel meer klassiek als modern. Past wel een beetje bij het huis. Ik wil dan ongeveer zo'n keuken....... wel iets anders, maar dat ligt aan het budget na de verbouwing

De badkamer wil ik ook graag een beetje moderner, maar ik heb wel deze fantastische badkamer meubel gezien, helaas kan ik hem nergens terugvinden, deze kwam ik bij toeval tegen op Funda in een huis... En als ik zoiets niet kan vinden, ga ik twee marmeren of stenen wastafels in combinatie met een houten meubel of iets dergelijks. Het liefste wil ik ook nog een antiek bad, maar dat kan ik pas beslissen als ik alle precieze maten heb na het slopen. Geen voorkeur, want ik ga nooit in bad, maar simpelweg omdat hij in het huis past.

De banken wil ik ook klassiek/barok houden, moet wel comfortabel zijn (lekker bankhangen!!), en dan word dan waarschijnlijk zoiets met combinatie van een love seat.

De eettafel moet ook een grote lange houten worden, liefst ook donker, maar dan beslis ik pas als de vloer erin ligt, als hij maar minstens twee meter lang is, zodat er altijd vrienden aan kunnens schuiven... Daar wil ik dan aan de ene kant houten stoelen zetten (die mijn ouders nog over hebben ) en aan de andere kant een picknick bank. Lekker boerderij achtig

En voor de rest kan ik het pas beslissen als het geraamte in orde is, (vloer verf etc) dan kan ik pas definitief kiezen, maar kwa inrichting weet ik wel precies wat ik wil.............
pi_72804711
Oeh nr 2 is mooi (houten vloer)!
Ah die keuken is wel wat anders dan de onze maar die hebben ze ook wel bij diezelfde zaak.

Goede smaak hoor!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')