abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74517981
sjooooo da's een mooi huis! En zo goedkoop!!! Opknappen is natuurlijk ook niet goedkoop (Tenzij je alles zelf gaat doen en op zoek gaat naar goedkopere alternatieVen voor sjieke sPullen) maar zoals je al zegt, eenmaal opgeknapt zul je het voor veel meer kunnen verkopen en heb je verbouwingskosten waarsch. er sowieso wel uit

Het lijkt me heel gaaf om zoiets als dat ontdekken van die schuifdeuren mee te maken..

superveel sterkte met alles verbouwen en superveel plezier met alles straks inrichten en erin wonen. Je bent een mazzelmeid!!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_74542363
Dank je hihi!

Heb afgelopen Vrijdag na heel wat ellende eindelijk definitief getekend, dus niks houd mij meer tegen!

Dus binnenkort, wéér foto's!
  maandag 9 november 2009 @ 15:24:46 #153
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74542661
Dus je was al aan het verbouwen voordat de papieren rond waren? Risky!

Ben zeer benieuwd naar meer foto's. Het ziet er echt heel goed uit!
pi_74547682
quote:
Op maandag 9 november 2009 15:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
Dank je hihi!

Heb afgelopen Vrijdag na heel wat ellende eindelijk definitief getekend, dus niks houd mij meer tegen!

Dus binnenkort, wéér foto's!
Huh? Je bent al bezig vóór je een handtekening hebt gezet?
pi_74571929
Ja, even in het kort.

Het is een pand van 30 erfgenamen, met 5 verdiepingen. Onderste twee is 1 woning, was al verkocht. En dan had je er nog 3 over. Dat was voor het kadaster ook 1 woning. Ik heb de woning (2e verdieping, dus maar 1 etage, blijven er nog twee over) gekocht op basis dat ik de splitsing voor mijn EIGEN verdieping in rekening zou nemen, waardoor ik dus eerder een sleutelovereenkomst heb gesloten.

Ik moest een muur doorbreken (de muur waar de schuifdeuren onder vandaan kwamen) een muur plaatsen (waar eerst een doorgang zat) en brand/rookmelders op netspanning plaatsen. Dat is allemaal vrij rap gebeurd, maar toen begonnen ze ineens over een doorgang op de gezamelijke gang van de 2e verdieping, als voordeur voor de 3e verdieping. Heb daar nooit voor getekend, en het liep nogal uit de hand, maar gelukkig is het nu helemaal van mij, en heb ik nergens last meer van......
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:02:04 #156
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_74579764
Prachtig huis en project zeg.. wat ga je allemaal zelf doen?

En van welke deuren van de en-suite wilde je nou een boekenkast maken?
pi_74633567
Op verzoek, zo moet het worden...

Vragen staat helemaal vrij
  donderdag 12 november 2009 @ 14:06:48 #158
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74633796
tvp'tje en complimenten voor het plafond en die glas in lood ramen in die deuren... echt een top huis!
Je maintiendrai
  donderdag 12 november 2009 @ 16:26:44 #159
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_74638685
Apparte plattegrond zeg.. heb je de originele ook toevallig?
  donderdag 12 november 2009 @ 16:30:05 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_74638816
Is dat handig, geen/weinig daglicht in je woonkamer maar wel in je slaapkamer?
Al heb je niet heel veel keuze trouwens, nu ik je plattegrond nog een keer bekijk...
  donderdag 12 november 2009 @ 17:29:24 #161
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74640680
wat een prachtige deuren komen er tevoorschijn....! hoe hebben ze die nou weg kunnen stoppen?
O+
pi_74640842
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:30 schreef bleiblei het volgende:
Is dat handig, geen/weinig daglicht in je woonkamer maar wel in je slaapkamer?
Al heb je niet heel veel keuze trouwens, nu ik je plattegrond nog een keer bekijk...
Ja, dat is nu het enige nadeel. Maar ik zit met die kamer-ensuite, en als ik mijn slaapkamer daarnaast doe, wat moet ik dan met die mooie ruimte?! Die kun je het beste benutten door er een eetkamer van te maken denk ik....

Ik moet mijn woonkamer zo licht mogelijk maken... Dus geen schuifdeuren dicht doen als ik thuis ben, en werken met veel lichte kleuren op de goede plekken..... Bovendien word de perenboom een heel stuk gekort, dus misschien valt er dan weer wat meer licht naar binnen.

Orginele moet ik nog maken. Deze heb ik via www.floorplanner.nl gemaakt.
pi_74640958
Mathenesserlaan dus... cool

Ik kom daar wel eens in een aantal verschillende panden voor m'n werk en die zien er echt mooi uit. Heeft zeker potentieel maar dat was op je foto's ook al te zien.
Helaas wel een hoop scheefgezakt. En ik raad je aan om het goed te isoleren, want het is allemaal wel gehorig en je wilt niet de hele dag/nacht je buren horen.

Persoonlijk zou ik in plaats van een eethoek denk ik voor een mooie extra zithoekje gaan bij het raam.

[ Bericht 49% gewijzigd door R2R op 12-11-2009 17:44:56 ]
pi_74641174
Deze panden staan nog kaarsrecht! Anders had ik het zeker niet gekocht! Op de s'gravendijkwal staan ze wel allemaal scheef.

Hoe bedoel je bij het raam? Zowel slaapkamer als woonkamer is maar 6.00 meter lang en 4.15 meter breed!! Kun je toch geen eetkamer er ook nog bijh doen?
pi_74641455
Dan zou ik de eetkamer laten vervallen en er een zithoek van maken
Maar da's geheel persoonlijk. Altijd in het midden van het huis zitten (woonkamer) terwijl je feitelijk op een hele mooie lokatie woont, lijkt mij niks.
pi_74644172
Ben verbaasd over één deur tussen toilet en keuken... mocht destijds vast nog?
  donderdag 12 november 2009 @ 19:48:42 #167
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74644734
Ooohh, .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 12 november 2009 @ 20:30:31 #168
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_74646014
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:55 schreef R2R het volgende:
Dan zou ik de eetkamer laten vervallen en er een zithoek van maken
Maar da's geheel persoonlijk. Altijd in het midden van het huis zitten (woonkamer) terwijl je feitelijk op een hele mooie lokatie woont, lijkt mij niks.
Inderdaad!
In je woonkamer wil je toch wel een raam hebben zodat je naar buiten kunt kijken? Dat is de kamer waar je het meeste zit.
Waarom zo'n huis kopen op zo'n mooie lokatie als je steeds tussen dichte muren zit?
Big mouth strikes again
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 20:34:32 #169
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74646142
Badkamer en washok draaien misschien? Er komt namelijk vrij veel vocht vrij natuurlijk

En hoe groot/breed wordt die eetkamer dan? kan je er wel een tafel kwijt en zo? Daar zou ik de slaapkamer van maken dan wanneer hij de breedte wel heeft. De eetkamer daar aan sluiten en dan een mooie grote woonkamer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74657794
Jullie opties klinken allemaal heel logisch, maar ik heb er wel over nagedacht. Mijn collega zei gisteren ook, waarom betrek je de eetkamer niet bij de woonkamer?

Maar, de eetkamer is een serre, dus kamer en-suite, met schuifdeuren, dus die WIL ik simpelweg niet weghalen. Dat is een stukje karakter van het huis. De buurman heeft die schuifdeuren/serre niet, en die had ze liever wel gewild.

Dit is de eetkamer :

De maten zijn:

Keuken :
Lengte : 4.20 (-1.10 voor het toilet) = 3.10
Breedte : 2.52 (is de wc al afgetrokken)

Serre:
Lengte : 2.15
Breedte : 3.90

Badkamer:
Lengte : 2.60
Breedte: 2.30

Washok:
Lengte: 3.30
Breedte: 2.40

Slaapkamer:
Lengte: 6.00
Breedte: 4.15

Woonkamer:
Lengte: 5.65
Breedte: 4.15

Dus als je in principe de serre bij de woonkamer optelt, heb je een lengte van 7.80 meter, de breedte blijft natuurlijk hetzelfde. Dan lijkt het mij juist zonde om van mijn slaapkamer een woonkamer te maken, want wat heb ik dan aan de ruimte van de serre??? Om daar een bed in te zetten krijg je zo'n goedkoop studentenflat idee, en daar heb ik geen zin in.

Vind ik ook gewoon enorme zonde van de ruimte, en het plaatje.

Over de badkamer, de aannemer opperde dat idee ook al. Maar mijn vader legt een hele goed afzuiginstallatie aan, die ook in mijn ouders huis in de badkamer zit, heeft 3 afzuigstanden, en bij standje 3, is geen enkele spiegel beslagen. Dus in principe moet dat wel goedkomen.

Ik zal even snel proberen een oude situatie te maken.

Ojaa, over het toilet. Logische vraag. In de oude situatie zit in de keuken een badkamer, dus de aansluiting voor het toilet zit er al. Aan de andere kant (dus waar de badkamer komt) zit ook al een aansluiting voor het toilet. Ik kon kiezen. 1 toilet, alleen in de badkamer, zou dus betekenen dat mijn gasten altijd door mijn slaapkamer naar het toilet moeten. Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar ze hebben natuurlijk in principe niks in je slaapkamer te zoeken. Dus hebben we ervoor gekozen nog een toilet naast de keuken te plaatsen....

Misschien kies ik er nog voor om de muur voor de keuken door te breken (heeft de buurman ook) maar daar twijfel ik nog over.............

Best moeilijk in je eentje beslissen Ik moet natuurlijk ook zicht houden op een eventuele verkoop over een paar jaar.
pi_74664581
tweede toilet is zeker handig maar om die net zoals op de tekening precies IN de keuken te gaan plaatsen vind ik minder, ik zou de deur naar de woonkamer trekken en een muur tussen toilet en keuken plaatsen
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:29:43 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_74664643
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:00 schreef Xs2Shanna het volgende:
Op verzoek, zo moet het worden...

[ afbeelding ]

Vragen staat helemaal vrij
Wat een ruimte !
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_74665128
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:27 schreef Charisma het volgende:
tweede toilet is zeker handig maar om die net zoals op de tekening precies IN de keuken te gaan plaatsen vind ik minder, ik zou de deur naar de woonkamer trekken en een muur tussen toilet en keuken plaatsen
Daar zit hij nu ook al. Bovendien is hij toch afgesloten van de keuken?
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:50:08 #174
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_74665323
Dit misschien een optie? http://img130.imageshack.us/img130/4541/mathenesserlaan.jpg

Aan je ruimte in de eetkamer te zien is er zat ruimte voor een bed Echter het beste zou zijn de hele ensuite op te schuiven
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:41:32 #175
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_74666933
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:50 schreef martinus- het volgende:
Dit misschien een optie? http://img130.imageshack.us/img130/4541/mathenesserlaan.jpg

Aan je ruimte in de eetkamer te zien is er zat ruimte voor een bed Echter het beste zou zijn de hele ensuite op te schuiven
Cool, kook eilanden zijn
Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_74667597
Ik zou een muur plaatsen tussen toilet en keuken om het toilet te verlengen tot aan de woonkamer. Kan erg mooi zijn, mooi fonteintje, spotjes, een toilet kastje. Ik zou dan de muur met deur van woonkamer naar keuken slopen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:11:12 #177
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74667804
Ik heb in m'n (jaren '30 woning) 2 verdiepingen, die ongeveer dezelfde indeling hebben (voor zover je het kunt veregelijken).

1: eigen gangetje / keuken / eetkamer / woonkamer
2. slaapkamer / washok / badkamer

Het hebben van een aparte eetkamer heeft echt iets sfeervols. Niet in een grote woonkamer met ook nog een TV erin verdrinken, maar prima ruimte (niet te krap) om een 6 persoons eettafel neer te zetten en je gasten te ontvangen.
Er staat daar (behalve dat er wat aan de muur hangt) helemaal niets, dus pure aandacht voor je gast(en) of als je samenwoont aandacht voor elkaar. Geen TV.

Dan in de woonkamer aan de andere kant van de schuifdeuren de cliché maar wel erg fijne hoekbank met TV.

Ik zou je indeling zo houden, tenzij je in de knel komt en iets niet zou passen.
pi_74669494
Ja, dat had ik dus ook in gedachten. Het lijkt me heerlijk om vrienden in de aparte ruimte te eten, in de zomer, met de ramen open, vogeltjes fluiten etc!

De nieuwe indeling is mooi, maar de muur die je weggehaald hebt, is een dragende muur, en kan op geen enkele wijze weggehaald worden. Ik moet al aan de VVE vragen of ik er een deur in mag zetten!
pi_74669804
tvp

Mooi man!!!!

Kan een mooi huisje worden!!
pi_74672022
Gefeliciteerd, ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Toegang is geen open deur.
pi_74692726
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:04 schreef Pfft het volgende:
Ik zou een muur plaatsen tussen toilet en keuken om het toilet te verlengen tot aan de woonkamer. Kan erg mooi zijn, mooi fonteintje, spotjes, een toilet kastje. Ik zou dan de muur met deur van woonkamer naar keuken slopen.
zo zou ik het ook doen , dat bedoelde ik
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:17:43 #182
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74693070
Staat dit huis in Breda...?
Ik heb het gevoel dat ik het herken....
Ik ben een eckte rapnegert
  Moderator zaterdag 14 november 2009 @ 14:58:59 #183
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74695474
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:17 schreef Gummibeer79 het volgende:
Staat dit huis in Breda...?
Ik heb het gevoel dat ik het herken....
Rotterdamman
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:01:09 #184
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_74695519
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

Rotterdamman
Ah, daar hang ik ook dagelijks rond. Vandaar de herkenning.

Wel verdomd leuk stekkie hoor!
Ik ben een eckte rapnegert
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:21:40 #185
64792 Mryc
play me one more song
pi_74697409
TerugVindensuite deurenPost
  Moderator zaterdag 14 november 2009 @ 16:52:54 #186
155227 crew  Guppy
dus
pi_74698189
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 november 2009 @ 04:32:14 #187
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_74712916
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:52 schreef Guppyfriend het volgende:

Dus dat. Práchtig!
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_74741931
We wilden het sloopwerk eerst laten doen door een aannemer (ivm puin afruiming etc) maar toen we er van het weekend stonden, hebben we het toch zelf maar gedaan! Scheelt toch weer wat centen, en we kunnen het zelf ook....

Resultaat... 78 puinzakken pff! Maar we hebben nu wel twee badkamer weggesloopt....

En zoals ik hoopte... liep de granieten vloer door onder de badkamer

Eerste badkamer VOOR:

Eerste badkamer TIJDENS:

Er bleek een deur in de muur gezeten te hebben, hebben ze gewoon overheen gebouwd haha!

Eerste badkamer NA:

Tweede badkamer VOOR:

We zijn nog niet helemaal klaar hiermee, maar dat is meer gedetailleerd slopen, gisteren was gewoon beunen en weg met de troep.

Hoop stof, maar hij zit er echt nog! Mijn granieten vloer….. Hij liep dus toch door onder de badkamer…
pi_74742099
Je deelt het huis in tweeën? Waarom hou je eigenlijk niet de gehele verdieping?
pi_74742156
Het is maar 1 verdieping Maar het waren twee appartementen, die dus 1 geworden zijn, maar er zitten nog wel twee badkamers en twee keukens in....

De eerste badkamer word mijn badkamer, en de tweede badkamer word de plaats van de keuken
pi_74742264
Ooo, je maakt eigenlijk van twee huizen een huis?!
pi_74742295
quote:
Op maandag 16 november 2009 11:04 schreef P.F het volgende:
Ooo, je maakt eigenlijk van twee huizen een huis?!
Mja, en nee. Oorspronkelijk was het 1 hele verdieping. Toen hebben ze besloten het te verhuren, en dus twee appartementen van 1 appartement gemaakt
pi_74743382
beste klus die badkamer (-s).
wel leuke dingen die je dan tegenkomt, hoe het dan gedaan blijkt te zijn enzo.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_74743877
Het ging vrij rap, meevallertje weer. We hebben zaterdag ongeveer twee uur gesloopt, en zondag van 11.00 tot 16.00, helemaal meegevallen voor ons!
  maandag 16 november 2009 @ 12:39:13 #195
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_74744790
Hebben jullie goed gedaan Shanna
Hard gewerkt en super dat de graniet vloer doorloopt

Net als eerder al is gezegd zou ik zelf ook de muur tussen toilet en keuken laten doorlopen tot aan de woonkamer.
Op een of andere manier lijkt me dat veel frisser...
  maandag 16 november 2009 @ 12:45:19 #196
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_74744936
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:52 schreef Xs2Shanna het volgende:
afbeelding ]

Hoop stof, maar hij zit er echt nog! Mijn granieten vloer….. Hij liep dus toch door onder de badkamer…
Ik zei het je toch .
pi_74746036
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:06 schreef JettAr het volgende:
tvp'tje en complimenten voor het plafond en die glas in lood ramen in die deuren... echt een top huis!
+1
Face up to the fact that you are who you are, and nothing can change that believe, JUST BE YOU.
pi_74748333
Mooooi!! Ik ga hier even meelezen want ben ontzettend benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden
pi_74960483
Ik moet zeggen, dat gezien het aantal uren dat we erin gestoken hebben, vrij snel gaan!
Afgelopen zaterdag hebben we weer wat puin opgeruimd, en Zondag heeft mijn vader de andere badkamer helemaal gestript, en heb ik de serre behang vrij afgemaakt. Gisteren heb ik een stoomapparaat gehaald, en op twee halve muren is alles kaal.

Er staat nu té veel puin, en het had geen zin om alles 3 keer in handen te hebben, dus als we dat afgevoerd hebben kan ik de rest binnen 2 uurtjes afmaken. Komen behoorlijk slechte muren onder vandaan, die nodig hersteld moeten worden.

Heb helaas van gisteren geen foto's, camera vergeten, die komen dan volgend weekend, want moet morgen t/m zaterdag naar Geneve voor mijn werk

Voor nu, foto's van de kale serre, en de andere gestripte badkamer.

Hoe we het vorige week achterlieten:

Helemaal kaal:

De granieten vloer loopt over de gehele ruimte gelukkig Wel flink kleurverschil maar dat laat ik restaureren.

Verder heeft mijn vader gisteren met de diamantboor twee grote gaten geboord voor mijn afzuig installatie (badkamer, wc's, en keuken). Dus die kan binnenkort beginnen aan de gloedjenieuwe afzuiginstallatie, volgens hemzelf behoorlijk "high tech spul" dat je niet vaak ziet.. ben benieuwd!~
pi_74960893
Leuk zeg Shanna!
Wel gaaf hoor dat die vloer doorloopt en ben erg benieuwd naar de details vd afzuiging.
Succes!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')