abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72999651
Mooi!
Leuk dat je zoveel zelf aan gaat pakken, veel succes ermee.
pi_73001239
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef Csbs het volgende:
Stel zo'n huis kost 90.000, hoe bepaal je je hypotheek dan en wat doe je als je over de begrote kosten heen gaat?
Daar heb je een hypotheek adviseur voor!!

Bovendien is het ook wel handig om een spaarpotje te hebben en niet alleen uit te gaan van een eventueel bouwdepot.
  woensdag 23 september 2009 @ 15:57:42 #78
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73040480
Schaamteloze TVP. Mooi huis en ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat is!

Laat 19e eeuwse pandjes (L) . Jammer alleen dat ik geen kluskoning ben
pi_73040859
Als je als spartaan zijnde ook nog in Rotterdam woont, moet je toch wel weten waar dit is
pi_73041841
prachtig !!! ik dachtgelijk dat het in Den Haag was.....
dit blijf ik volgen
  Moderator woensdag 23 september 2009 @ 16:44:33 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73042085
Gaaaf
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73042266
Mooi huis zeg!
Hoe lang wil je er ongeveer over doen?

Super veel succes ermee, ben echt benieuw wat je ervan gaat maken. Zeker met al die oude elementen nog in het huis moet het echt mooi worden!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:54:28 #83
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_73042421
Wat een plaatje van een huis! Die ornamenten

Dat gaat echt mooi worden!

Kan je wel even een tip geven over je houten vloeren: behandel ze ajb tegen houtworm/kever! Die klotebeesten wil je echt niet in je vloeren hebben. Gewoon met terpentine insmeren en op laten drogen. Verder moet je zeker geen betonnnen vloeren nemen als het niet strikt noodzakelijk is. De muren van jouw huis zijn nu eenmaal niet gebouwd op het dragen van beton...

Verder ga ik dit volgen en ook schaamteloos de links naar mooie badkamers raadplegen

Ik heb net een pré-1850 burgerswoning in België gekocht en wil hem in de oude stijl terugbrengen...Ooit open ik er een topic over
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_73042445
Hoeveel mensen zijn er in dat huis overleden?
pi_73045899
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:08 schreef Xs2Shanna het volgende:
Als je als spartaan zijnde ook nog in Rotterdam woont, moet je toch wel weten waar dit is
Heemraadsingel?
pi_73061232
Nee!
pi_73061375
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nee!
Maar wel een beetje dezelfde wijk toch?
pi_73061423
Klopt!!!
  donderdag 24 september 2009 @ 09:47:59 #89
73305 Stpan
pi_73061668
De trambovenleiding icm 'het puntdak' verraadt waar het is

Wel een hele hoop werk zeg! Ik woon zelf in Blijdorp, maar blijf het eeuwig zonde vinden dat West zo verpauperd is. Het wemelt er van de oude panden en heeft een enorme potentie. En toch laat ik het even aan me voorbijgaan (om er over 10/15 jaar achter te komen dat de huizen niet meer te betalen zijn omdat het er vol zit met yuppies).
Kortom, goede investering.
pi_73061991
Bij station Noord? Is een prachtige brede straat met schitterende huizen
Daar zit je dan.
pi_73062253
Stpan, heeft gelijk.

Een straat waar de tram doorheen rijd, op de weg

Ik vind het ook jammer, ik kom dan nog op een redelijk stuk te wonen, maar het is nu bv al veel minder erg dan de straat voorheen was. Maar ik wilde persé zo'n pand! Ik heb toen ook een pand bekeken op de s'gravendijkwal, aangezien ze daar ook een bestemmingsplan hadden, maar dat was niet veilig als ik daar alleen zou gaan wonen met alle sexclubs, drugshuizen, en opvanghuizen in de straat.

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat het een goede investering is, en mocht ik ooit een gezinnetje starten, ga ik natuurlijk verhuizen, en hoop dan een mooie opbrengt mee te nemen!!
pi_73062290
quote:
Op donderdag 24 september 2009 10:17 schreef Xs2Shanna het volgende:

maar dat was niet veilig als ik daar alleen zou gaan wonen met alle sexclubs, drugshuizen, en opvanghuizen in de straat.
... wat trouwens ook reuze meevalt. Er is geen enkele woonwijk in Rotterdam waar het echt onveilig is. Hooguit zijn sommige dingen wat vervelend of lastig..
quote:
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat het een goede investering is, en mocht ik ooit een gezinnetje starten, ga ik natuurlijk verhuizen, en hoop dan een mooie opbrengt mee te nemen!!
Als je een gezinnetje start zou je ook kunnen proberen om een naastgelegen pand er bij te trekken.
  donderdag 24 september 2009 @ 19:30:35 #93
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73079150
weet je wat leuk is aan zo'n huis? als je een kozijn of muur weghaald zitten er kranten in als isolatie

ben zo bij een vriend zijn oma kranten tegen gekomen uit 1803 zeer intresant
pi_73084389
Je kan daar ook bowlen toch?
Als ik het goed heb ...
pi_73092046
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:47 schreef R2R het volgende:
Je kan daar ook bowlen toch?
Als ik het goed heb ...
Buiten de huiskamer om, nee
pi_73176167
Okee, tijd voor een eerste update.

Vrijdag heb ik voorlopig te sleutel gekregen om de splitsing van mijn kant te regelen. De erfgenamen (waarvan er 4 waren) waren mannen op leeftijd met een hoop humor, en ze zijn erg actief bezig met het huis, dat al bijna 100 jaar in de familie zit.

We hebben zaterdag de tussen muur doorbroken, die verbinding bied tot de voor en achterkamer (het waren eerst twee appartementen), en hoopten dat de orginele schuifdeuren daar nog tussen zaten, tijden het afbreken kwamen we kranten tegen uit 1992, wat dus betekent dat de deuren 18 jaar dicht gezeten hebben!

Tijd voor foto's!!

Een stuk van de muur, we hebben in alle kamers behang getrokken (1 strook) en tot mijn geluk bleef het bij 1 laag behang, en kwam daarna meteen de orginele betonnen muur tevoorschijn Incl wat schimmel

Uitzicht vanaf de eethoek/serre, niet geheel verkeerd !! De boom waar de trap tegenaan staat is een mega perenboom!

Mooi plaatje tussendoor..

Mijn vader begint aan de muur.... Zouden ze er zitten?

En jawel hoor!!!!!!!!! Ze zitten er!!!!!!!!!!

Run forest, RUN!

Nu de andere kant nog...

Nog een verrassing, een paneelzijkant die verstopt was van de kast!

Mijn broertje en padre!

Ik ben er blij mee!

Verder komt vanmiddag de aannemer, ik zit op mijn werk, dus mijn vader neemt het met hem door, en regelen we de rest van der splitsing!!
  maandag 28 september 2009 @ 12:04:50 #97
73305 Stpan
pi_73176224
Waah, wat een geweldige verrassing!!!

(iets zegt me dat ik in mijn jaren '30 woning ook nog verstopte originele schuifdeuren heb, maar ja, huurwoning dus ik blijf overal vanaf....)

Ik ben jaloers!
pi_73176385
quote:
Wel vet, zo'n tussendeur!
pi_73176763
wowow super relaxed die verstopte schuifdeuren!!

Ik wil ook zo'n huisje!
pi_73176795
Ohh ja, wat mooi! Ik doe mee, ik wil er ook zo eentje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')