Laatste post uit deel 17quote:De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.
Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.
De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het gaat verder, velen willen haar af houden van die reis. Bezorgdheid kan zich bijvoorbeeld ook uiten in het geven van extra tips om de reis zo veilig mogelijk te maken. Ik vind overigens, van wat ik tot nu gelezen heb, dat de voorbereiding beter kan, het vergemakkelijkt de omgang met een hoop problemen zodat de slagingskans van de reis dan sterk toeneemt.
En ook dat is niet zonder gevaar. Ook niet voor een sherpa.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:21 schreef Perico het volgende:
Ik wil als landrot aan de kade deze discussie blijven volgen. Was overigens net zo interessant geweest als Laura bergbeklimmer was en ze het jeugdrecord voor Everest wilde breken. Een 16-jarig sherpa meisje stond in 2002 op de top.
Kijk, dat is de nieuwe impuls aan deze discussie die we verder uit willen diepenquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
Morgen in de Volkskrant een interview met Laura's moeder.
Ja he?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kijk, dat is de nieuwe impuls aan deze discussie die we verder uit willen diepen
Ben erg benieuwd. Gokje: Ze heeft geen zak in te brengen. Dick's wil is wet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
Morgen in de Volkskrant een interview met Laura's moeder.
Precies, leedvermaak, hoe meer hoe beter.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wel, maar voor ons wel leuk om te lezen
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd. Gokje: Ze heeft geen zak in te brengen. Dick's wil is wet.
Heb de indruk dat Laura alleen maar bij pappie woont, omdat mammie haar wél probeerde op te voeden.
Wie weet, lezen we dat morgen wel in de krant!quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?
O? Jij leest het dus niet?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Precies, leedvermaak, hoe meer hoe beter.
[..]
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.quote:
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.
Nou... ze verschijnt anders wel in een grote krant op zaterdag. Maar eens zien of dat een wanhoopsdaad is want dat kan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.
Niet iedereen is publiciteitsgeil.
Dat belooft watquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:31 schreef Disana het volgende:
'Laura's moeder over de moeilijkste beslissing in haar leven. Een hartverscheurend verhaal.'
Dat is wat de Volkskrant commercial op Radio1 letterlijk zegt.
Ik ben geïnteresseerd omdat ik zelf enkele pubers rond heb lopen en graag het verhaal van alle kanten wil horen. Door dit topic te volgen blijf ik behoorlijk op de hoogte. Hoewel de meeste reacties zogenaamde ervaringsdeskundigen zijn of mensen die allerlei aannames doen over wat allemaal heus wel geregeld zal zijn, hoor en lees je af en toe ook reacties vanuit de direct betrokkenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef ehqo het volgende:
Waarom houdt dit iedereen zo bezig eigenlijk?
Ik denk omdat het zo dichtbij is. We zijn allemaal kind geweest en hebben (normaliter) allemaal ouders (gehad). We kunnen ons voorstellen dat kinderen dromen hebben en weten hoe het is als ze niet waargemaakt kunnen worden omdat we gewoon naar school moeten, ze te duur zijn, of ze gewoon onhaalbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef ehqo het volgende:
Waarom houdt dit iedereen zo bezig eigenlijk?
Ze hebben toch gezamenlijk het ouder gezag? Dan mag ze dat voor zichzelf beslissen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.
Niet iedereen is publiciteitsgeil.
Ja... In haar voordeel pleit dan weer dat het een kwaliteitskrant is en niet De Telegraaf.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Niet publiciteitsgeil? Waarom dan een krant opzoeken en daar je verhaal in doen? Gratis en voor niets zeker?
Geen idee of ze er iets voor betaald krijgt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze hebben toch gezamenlijk het ouder gezag? Dan mag ze dat voor zichzelf beslissen.
Niet publiciteitsgeil? Waarom dan een krant opzoeken en daar je verhaal in doen? Gratis en voor niets zeker?
En nog mooi op tijd om een zekere deskundige en rechter met een hartverscheurend verhaal te kunnen beïnvloeden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee of ze er iets voor betaald krijgt.
Kan me wél voorstellen dat ze na de hele tijd stil te zijn geweest een keer háár kant van het verhaal te vertellen.
Waarom zou zij haar kant van het verhaal niet mogen vertellen en pa Dicky wel een pleidooi laten houden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En nog mooi op tijd om een zekere deskundige en rechter met een hartverscheurend verhaal te kunnen beïnvloeden.
Die dr. Moonen gaat sowieso wel doorvragen bij Laura over de band met haar moeder.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En nog mooi op tijd om een zekere deskundige en rechter met een hartverscheurend verhaal te kunnen beïnvloeden.
Dit soort zaken worden meestal achter gesloten deuren geregeld. In de rechtbank. Niet in de zaterdageditie van welke krant dan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou zij haar kant van het verhaal niet mogen vertellen en pa Dicky wel een pleidooi laten houden?
Kan me ook voorstellen dat zij het gezeik op internet en in de kranten over haar stilzwijgen behoorlijk zat zal zijn en daarom met een reactie komt.
Persoonlijk ben ik het meest nieuwsgierig naar de reden waarom zij niets gedaan heeft om dit tegen te houden. Het geval is pas openbaar geworden door een leerplichtambtenaar.
Hallo!!! Vader Dick komt ervoor uit dat hij aan haar verhaal wil verdienen om zijn bootje af te kunnen bouwen. Waarom houdt hij de zaak dan zelf niet ook uit de publiciteit?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden meestal achter gesloten deuren geregeld. In de rechtbank. Niet in de zaterdageditie van welke krant dan ook.
Ze had desnoods een verklaring op papier kunnen zetten voor de rechter. Of zelf kunnen verschijnen.
Nee dan maar via de krant zodat iedereen die dat wil mee kan smullen.
Daar is die vader toch niet zelf voor uitgekomen, Kuitenbrouwer heeft die suggestie gewekt in zijn laatste schrijfsel hierover, misschien zit daar een kern van waarheid in, misschien ook niet...quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo!!! Vader Dick komt ervoor uit dat hij aan haar verhaal wil verdienen om zijn bootje af te kunnen bouwen. Waarom houdt hij de zaak dan zelf niet ook uit de publiciteit?
Reken maar dat de moeder gehoord wordt door zowel de onderzoeker als de kinderbescherming als de rechter hoor..quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden meestal achter gesloten deuren geregeld. In de rechtbank. Niet in de zaterdageditie van welke krant dan ook.
Ze had desnoods een verklaring op papier kunnen zetten voor de rechter. Of zelf kunnen verschijnen.
Als ze de afspraak had met Laura en haar vader dat ze, om wat voor reden dan ook, niet tegen hun plannen in zou gaan terwijl ze het er niet mee eens is, aan welke "kant" had ze dan bij een rechtzaak moeten gaan zitten?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.
Enige wat bekend is gemaakt, is dat ze niet op die zitting is verschenen. Maar het kan best zijn, dat zij idd een schriftelijke verklaring heeft afgelegd aan de rechtbank. Of dat ze eerder of later apart is gehoord.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Maar van Pa vond je het niet erg dat hij zo in het nieuws kwam? Tot een persconferentie aan toe?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar 1 recht, het aanrecht?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar van Pa vond je het niet erg dat hij zo in het nieuws kwam? Tot een persconferentie aan toe?
Maar Ma moet het achter gesloten deuren doen?
O ja, dat is ook zoquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar 1 recht, het aanrecht?
en 1 rol, de keukenrol!quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar 1 recht, het aanrecht?
Wat weten vrouwen nou van zelfstandigheid..oh eeh...wacht...Laura...2 jaar zeilen...solo...quote:
Kun je nagaan, jij bent een volwassen vent en je kunt al niet eens voor je zelf zorgenquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat weten vrouwen nou van zelfstandigheid..oh eeh...wacht...Laura...2 jaar zeilen...solo...
Over vrouwen gesproken...die van mij zit gewoon doodleuk de was te doen + te douchen...en ik dan? Mijn verzorging dan?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kun je nagaan, jij bent een volwassen vent en je kunt al niet eens voor je zelf zorgen
Waar heeft hij dat gezegd dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo!!! Vader Dick komt ervoor uit dat hij aan haar verhaal wil verdienen om zijn bootje af te kunnen bouwen. Waarom houdt hij de zaak dan zelf niet ook uit de publiciteit?
Natuurlijk mag zij een pleidooi houden maar niet op een zodanige manier dat haar kind nog meer zal beschadigen. En daarbij is het opgetekend door een journalist.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou zij haar kant van het verhaal niet mogen vertellen en pa Dicky wel een pleidooi laten houden?
Kan me ook voorstellen dat zij het gezeik op internet en in de kranten over haar stilzwijgen behoorlijk zat zal zijn en daarom met een reactie komt.
Persoonlijk ben ik het meest nieuwsgierig naar de reden waarom zij niets gedaan heeft om dit tegen te houden. Het geval is pas openbaar geworden door een leerplichtambtenaar.
Is het dan van belang dat de moeder breeduit in de krant haar verhaal gaat doen. Ik persoonlijk zou dan mevrouw. Moonen eens bellen voor een afspraak?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die dr. Moonen gaat sowieso wel doorvragen bij Laura over de band met haar moeder.
Dan nog heeft haar moeder zelf met de afspraak ingestemd. Nogmaals ouders hebben met betrekking tot het gezag over een kind evenveel in te brengen dan wel te zeggen. Ik kan mij voorstellen dat ze geen zin heeft in publiciteit, maar de persmuskieten krijgen het wel voor elkaar met een mooi bedrag.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze de afspraak had met Laura en haar vader dat ze, om wat voor reden dan ook, niet tegen hun plannen in zou gaan terwijl ze het er niet mee eens is, aan welke "kant" had ze dan bij een rechtzaak moeten gaan zitten?
Ik kan me zo voorstellen (ja, dit is een aanname) dat ze dolblij was dat de rechter het niet goed vond dat Laura deze week het ruime sop koos, maar het was voor Laura en haar vader erg vervelend geweest als mama daar in de rechtzaal had staan juichen.
We hebben natuurlijk geen flauw idee of Laura bij mama thuis misschien in een compleet onhandelbare draak verandert omdat ze daar haar zin niet krijgt, zou gelijk verklaren waarom ze bij papa woont.
En in je eentje het ouderlijk gezag handhaven terwijl de andere ouder de wilde plannen van het kind alleen maar toejuicht valt ook niet mee.
Daar zou de uitspraak dan immers melding van hebben gemaakt. Ze is op correcte wijze opgeroepen maar niet verschenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Enige wat bekend is gemaakt, is dat ze niet op die zitting is verschenen. Maar het kan best zijn, dat zij idd een schriftelijke verklaring heeft afgelegd aan de rechtbank. Of dat ze eerder of later apart is gehoord.
Wat Laura, haar vader en advocaat hebben gedaan qua uitspraken richting de media vind ik sowieso niet verstandig. Zoek maar naar mijn eerdere posts met betrekking tot ontbreken van mediatraining bij Laura.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar van Pa vond je het niet erg dat hij zo in het nieuws kwam? Tot een persconferentie aan toe?
Maar Ma moet het achter gesloten deuren doen?
Kan ook zijn dat ze het co-ouderschap niet in gevaar wilde brengen.. Wie weet is die vader geweldadig, of gaat ie lage streken uithalen als ie zijn zin niet krijgt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Enige wat bekend is gemaakt, is dat ze niet op die zitting is verschenen. Maar het kan best zijn, dat zij idd een schriftelijke verklaring heeft afgelegd aan de rechtbank. Of dat ze eerder of later apart is gehoord.
Hoe verzin je het... gewelddadig en lage streken...quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze het co-ouderschap niet in gevaar wilde brengen.. Wie weet is die vader geweldadig, of gaat ie lage streken uithalen als ie zijn zin niet krijgt.
Of mss. is ze gewoon bang voor hem..
Nou ja, het blijft gissen.. Maar het zou me niet verbazen als het idd. in die hoek gezocht moet worden. Er zijn al vaker vraagtekens gezet bij zijn gedrag.
Er staat toch > het blijft gissen.... het is net zo vergezocht als jouw theorie m.b.t. voorbereiding. Tenzij je zelf Dick Dekker, Laura of de moeder bentquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Hoe verzin je het... gewelddadig en lage streken...
Zo zeldzaam is dat helaas niet..quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Hoe verzin je het... gewelddadig en lage streken...
Als jij nog even doorgaat dan heeft hij straks banden met de maffia.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo zeldzaam is dat helaas niet..
Of hij is heel manipulatief..
Het zou me echt niet verbazen als er echt wat aan de hand is met die man, hoor.. Maar ok, het is speculeren..
Als jij nog even doorgaat heeft Laura straks het medicijn tegen AIDS.....quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Als jij nog even doorgaat dan heeft hij straks banden met de maffia.
Beterschap!quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik mag van de dokter niks doen, dat is mijn excuus
Nee, daar is ie te narcistisch en/of te autistisch voor.. Die man kan onmogelijk functioneren in een team. Dan moet je rekening met elkaar houden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Als jij nog even doorgaat dan heeft hij straks banden met de maffia.
Juistquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als jij nog even doorgaat heeft Laura straks het medicijn tegen AIDS.....
Drogreden imo
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ma kan ook een interview geven op televisie. Dan hoort Nederland het in ieder geval uit haar mond en niet door de pen van een journalist.
Ja, maar dan wel ná het krantenartikel.quote:
Daar moet je maar net voor uitgenodigd worden ook?quote:
Dus Nederland is derde keus. Lekker onrustig allemaal voor een meisje dat stabiel op zou moeten groeien.quote:Samen met Laura zeilde het echtpaar in het voorjaar van 1996 richting Australië. Eigenlijk hadden zij in Nieuw-Zeeland willen blijven, maar Dick en Babs Dekker kregen geen toestemming zich in het land te vestigen en hoopten die wel in Australië te vinden.
Uiteindelijk lukte ook dat niet en het gezin zeilde terug naar Nederland.
Ik had dat al eerder gelezen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:06 schreef Disana het volgende:
Dit was ik nog niet eerder tegengekomen:
http://www.deweekkrant.nl(...)ad_al_vroeg_zeebenen
[..]
Dus Nederland is derde keus. Lekker onrustig allemaal voor een meisje dat stabiel op zou moeten groeien.
Zeker onrustig.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus Nederland is derde keus. Lekker onrustig allemaal voor een meisje dat stabiel op zou moeten groeien.
Ja, dat is natuurlijk zo. Dus kan ze kiezen met wie ze wil spreken en ze heeft voor de Volkskrant gekozen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar moet je maar net voor uitgenodigd worden ook?
In de tijd dat Dick en Babs Dekker-Müller op wereldreis waren, schreef Babs vaak stukjes voor de krant, als zijnde verslag.
Ze zal in die 7 jaren ongetwijfeld vertrouwelijke en vriendschappelijke contacten hebben opgedaan in die branche.
Je moet er maar net voor uitgenodigd worden en dus kun je kiezen?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk zo. Dus kan ze kiezen met wie ze wil spreken en ze heeft voor de Volkskrant gekozen.
Omdat ze vriendschappelijke banden heeft opgebouwd met journalisten. Dat zei jij toch?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Je moet er maar net voor uitgenodigd worden en dus kun je kiezen?
Mwah, over het algemeen heb je bij een interview met een serieuze krant wel de mogelijkheid om het artikel in te zien en eea gecorrigeerd te krijgen als het niet correct opgetekend is of de journalist je woorden net even verkeerd geïnterpreteerd heeft....quote:
Ik vermoed zo dat de moeder van Laura de afgelopen tijd meer dan genoeg uitnodigingen heeft gehad voor een interview, en dus idd kon kiezen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, over het algemeen heb je bij een interview met een serieuze krant wel de mogelijkheid om het artikel in te zien en eea gecorrigeerd te krijgen als het niet correct opgetekend is of de journalist je woorden net even verkeerd geïnterpreteerd heeft....
Lang geleden, bij de Woerder Courant, journalisten hoppen ook wel eens over. Wil niet zeggen dat je meteen overal in hoog aanzien staat, als je ergens zo je contacten hebt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Omdat ze vriendschappelijke banden heeft opgebouwd met journalisten. Dat zei jij toch?
Morgen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:55 schreef Cerbie het volgende:
Ik dacht dat dat interview met haar moeder vandaag in de krant zou staan?
Wanneer is het dan wel.
Zou dit dan haar moeder zijn?quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Oef zie het dan maar te verbieden als je ook nog zo'n zweverige coach bent!quote:
En wat onder dat uitgangspunt staat vind je niet vermeldenswaardig?quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:40 schreef MOVO het volgende:
[..]
Zou dit dan haar moeder zijn?
[ afbeelding ]
Als ze dit is dan staat ze er misschien niet negatief tegenover.
Haar uitgangspunt is: leven is leren!
Maar ze is het er dan weer niet zo mee eens dat haar eigen dochter dat verborgene en ongekende bij zichzelf naar boven wil halen in dit specifieke geval... Dat is niet zo fascinerend namelijk, maar vooral heel beangstigend (denk ik).quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:16 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En wat onder dat uitgangspunt staat vind je niet vermeldenswaardig?
"Mijn uitgangspunt is: LEVEN IS LEREN!
Mensen kunnen en weten vaak veel meer dan zij denken. Er is moed voor nodig om het verborgene en ongekende in jezelf naar boven te halen. Ik vind het fascinerend mensen te mogen begeleiden in dit proces."
Laura haar ouders zijn geschieden, dat is de nieuwe aanstaande vrouw van Dick Dekker (de vader van Laura dus, waar Laura ook bij woont). De moeder van Laura is iemand anders. Tenminste dat is wat ik er van begrepen heb.quote:Op zaterdag 5 september 2009 00:40 schreef MOVO het volgende:
Zou dit dan haar moeder zijn?
Pas maar op. Als Marijje een topic-report doet op je post, dan verwijdert Frutsel zomaar van alles en nog wat, en kunnen de internetdoosjes weer ongestoord verder chatten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zijn echt alleen maar roddeltantes in deze reeks. Het lijkt wel of we bij de kapper zitten. Al discussiërend vormen de klanten zich een oordeel zonder de persoon in kwestie zelfs ooit maar gesproken te hebben. Laat staan dat er een familiare of vriendschappelijke band is met Laura Dekker.
[..]
Laura haar ouders zijn geschieden, dat is de nieuwe aanstaande vrouw van Dick Dekker (de vader van Laura dus, waar Laura ook bij woont). De moeder van Laura is iemand anders. Tenminste dat is wat ik er van begrepen heb.
Dan zet ik de berichten weer terug.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:56 schreef OllieA het volgende:
Pas maar op. Als Marijje een topic-report doet op je post, dan verwijdert Frutsel zomaar van alles en nog wat, en kunnen de internetdoosjes weer ongestoord verder chatten.
Dat kan jij doen ja, maar ik niet, wb topic #16quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan zet ik de berichten weer terug.
Ja, dat is pas goed voor je ontwikkeling.quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:17 schreef leugenaar het volgende:
kan ze niet gewoon jongens gaan pijpen voor een breezertje zoals normale meisjes van haar leeftijd?
Nee, ik schreef niet voor niets dat ze er misschien niet negatief (is dus positef) tegenover staat...quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:16 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En wat onder dat uitgangspunt staat vind je niet vermeldenswaardig?
"Mijn uitgangspunt is: LEVEN IS LEREN!
Mensen kunnen en weten vaak veel meer dan zij denken. Er is moed voor nodig om het verborgene en ongekende in jezelf naar boven te halen. Ik vind het fascinerend mensen te mogen begeleiden in dit proces."
De moeder van Laura die in 1991 brieven over haar wereldreis naar de woerdense courant schreef heette Bärbel (Baps) Müller-Dekker.quote:Op zaterdag 5 september 2009 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het zijn echt alleen maar roddeltantes in deze reeks. Het lijkt wel of we bij de kapper zitten. Al discussiërend vormen de klanten zich een oordeel zonder de persoon in kwestie zelfs ooit maar gesproken te hebben. Laat staan dat er een familiare of vriendschappelijke band is met Laura Dekker.
[..]
Laura haar ouders zijn geschieden, dat is de nieuwe aanstaande vrouw van Dick Dekker (de vader van Laura dus, waar Laura ook bij woont). De moeder van Laura is iemand anders. Tenminste dat is wat ik er van begrepen heb.
quote:‘Laura is gewoon nog niet volwassen’
Van onze verslaggeefster Maud Effting
Gepubliceerd op 05 september 2009 03:00, bijgewerkt op 4 september 2009 23:51
Amsterdam - De moeder van de 13-jarige Laura Dekker wil niet dat haar dochter op deze leeftijd solo rond de wereld gaat zeilen. ‘Als het aan mij ligt, zou ik Laura niet laten gaan’, zegt Babs Müller in een eenmalig interview in de Volkskrant. Samen met haar man Anne Grondsma doet ze haar verhaal.
‘Het breekt mijn hart dat ik hierdoor misschien het contact met mijn dochter verlies’, zegt Müller. ‘Ik heb nog nooit in mijn leven zo’n moeilijk besluit moeten nemen. Maar ik moet de gevolgen van mijn beslissing accepteren. Ik heb liever een levende dochter die ik nooit meer zie, dan een dode dochter.’
Müller reageert hiermee voor het eerst op de commotie die ontstond toen haar dochter onlangs in een interview haar zeilplannen bekendmaakte. Zelf zeilde ze in de jaren negentig zeven jaar lang om de wereld met de vader van Laura, inmiddels haar ex-man.
Zeilen als de duivel
Ze denkt dat haar dochter de reis technisch aankan. ‘Ze kan zeilen als de duivel. Dat is het probleem niet.’ Maar ze ziet wel problemen in de derdewereldhavens en in de psychische druk van het alleen zijn op zee. ‘Het belangrijkste van alles is: in mijn ogen is ze gewoon nog niet volwassen.’ Ook vraagt ze zich af of de reis wel Laura’s eigen plan is, en niet dat van haar vader. ‘Ik heb het idee dat hij al jaren bezig is haar dit in te prenten.’
Of Laura’s reis hiermee definitief van de baan is, is nog niet duidelijk, maar de kansen worden vermoedelijk wel steeds kleiner. Laura is door de rechter voor twee maanden in voorlopige ondertoezichtstelling geplaatst. In deze periode wordt onderzocht of ze de reis aankan en wat de opvoedingsvaardigheden van de ouders zijn. Daarna beslist de rechter of verdere maatregelen nodig zijn.
Gezinsvoogd
Haar ouders zijn in die twee maanden beperkt in het ouderlijk gezag: elke belangrijke stap, zoals een wereldreis, moeten ze voorleggen aan de gezinsvoogd.
Laura woont al sinds haar zesde niet meer bij haar moeder; haar ouders scheidden in 2002. Müller zei haar eerder de plannen niet te zien zitten. ‘Maar Laura zei: als je het me verbiedt, heb je mijn hele leven verziekt, dan wil ik je nooit meer zien.’
Geruchten gaan dat een filmploeg van plan is Laura tijdens haar wereldreis te volgen. Dat zou, zegt Müller, haar kijk op de zaak mogelijk veranderen.
Zover zaten we er dus niet naast met onze speculaties.. De moeder denkt ook dat het idee van pa afkomstig is, en hij is dus idd. manipulatief. En dochter heeft idd. moeder onder druk gezet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:01 schreef MOVO het volgende:
MOEDER ZIET HET DUS TOCH NIET ZITTEN!!!!!!:
[..]
Bron: volkskrant
Het heeft er dus alle schijn van dat Laura deze trip op haar buik kan schrijven. De dreiging van Laura aan haar moeder zegt me genoeg; dan ben je idd nog niet volwassen. Dat Pa een dikke vinger in de ambitie van zijn dochter heeft is wat mij betreft waarschijnlijker geworden, het blijven echter gescheiden ouders, die kunnen elkaar ook behoorlijk zwart maken.
Dat pa een dikke vinger is de pap heeft is wel duidelijk. Welke vader laat zijn dochter nou gewoon in Engeland zitten na een telefonisch verzoek om haar op te halen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 04:01 schreef MOVO het volgende:
MOEDER ZIET HET DUS TOCH NIET ZITTEN!!!!!!:
[..]
Bron: volkskrant
Het heeft er dus alle schijn van dat Laura deze trip op haar buik kan schrijven. De dreiging van Laura aan haar moeder zegt me genoeg; dan ben je idd nog niet volwassen. Dat Pa een dikke vinger in de ambitie van zijn dochter heeft is wat mij betreft waarschijnlijker geworden, het blijven echter gescheiden ouders, die kunnen elkaar ook behoorlijk zwart maken.
Ik denk dat de mijne dat inderdaad zou doen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 07:45 schreef yyentle het volgende:
[..]
Dat pa een dikke vinger is de pap heeft is wel duidelijk. Welke vader laat zijn dochter nou gewoon in Engeland zitten na een telefonisch verzoek om haar op te halen.
Ben je zo'n onmogelijk kind dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 07:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat de mijne dat inderdaad zou doen.
Ach kom, niet als je een dertienjarig meisje zou zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 07:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat de mijne dat inderdaad zou doen.
Ah, ze willen het niet via de media uitvechten (maar wat doen ze nu dan?)quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
"Laura vindt dat haar moeder ''voor haar beurt spreekt'' door zich in het interview uit te laten over het voornemen van haar dochter."
![]()
http://www.nu.nl/algemeen(...)niet-laten-gaan.html
Wat wil dat zeggen, volgens jou?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Natuurlijk mag zij een pleidooi houden maar niet op een zodanige manier dat haar kind nog meer zal beschadigen. En daarbij is het opgetekend door een journalist.
[..]
De moeder heeft geld gevangen voor een interview? Waar blijf je het halenquote:Dan nog heeft haar moeder zelf met de afspraak ingestemd. Nogmaals ouders hebben met betrekking tot het gezag over een kind evenveel in te brengen dan wel te zeggen. Ik kan mij voorstellen dat ze geen zin heeft in publiciteit, maar de persmuskieten krijgen het wel voor elkaar met een mooi bedrag.
[..]
Denk je dat er in televisie-interviews niet geknipt en geplakt wordt?quote:Ma kan ook een interview geven op televisie. Dan hoort Nederland het in ieder geval uit haar mond en niet door de pen van een journalist.
Ja, in dit geval wel.. 'hallo ik ben de moeder van Laura Dekker' .. Ik wed dat ze bij een willekeurige krant een interview gekregen zou hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Pot en ketel enzoquote:Op zaterdag 5 september 2009 08:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ah, ze willen het niet via de media uitvechten (maar wat doen ze nu dan?)
Ik denk niet, dat ze die krant zelf benaderd heeftquote:Op zaterdag 5 september 2009 08:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, in dit geval wel.. 'hallo ik ben de moeder van Laura Dekker' .. Ik wed dat ze bij een willekeurige krant een interview gekregen zou hebben.
Ze zal wel aanbiedingen gehad hebben jaquote:Op zaterdag 5 september 2009 08:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik denk niet, dat ze die krant zelf benaderd heeft
Iig 1.quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze zal wel aanbiedingen gehad hebben ja
Omdat ze zelf de consequentie daarvan al aangeeft: de mogelijkheid dat haar dochter haar niet meer wil zien.quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo zeker van dat ze die krant niet zelf benaderd heeft, dan?
quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
"Laura vindt dat haar moeder ''voor haar beurt spreekt'' door zich in het interview uit te laten over het voornemen van haar dochter."
![]()
http://www.nu.nl/algemeen(...)niet-laten-gaan.html
quote:''Wij willen niet dat deze hetze in de media wordt uitgevochten'', aldus de zegsvrouw van Laura. ''We hebben alle begrip voor het standpunt van de moeder. Maar ze kan in het onderzoek van de Kinderbescherming nog uitgebreid haar verhaal doen. Het lijkt ons verstandiger als ze net als wij wacht op wat gaat komen.''
En dus zou ze niet zelf de krant benaderd kunnen hebben? En de dochter wil haar niet meer zien als ze openlijk haar mening uitspreekt? Die mening zal ze toch wel geven voor het onderzoek..quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat ze zelf de consequentie daarvan al aangeeft: de mogelijkheid dat haar dochter haar niet meer wil zien.
Ik krijg steeds meer het idee dat je gewoon per sé tegen mij in wil gaan, ookal staan we aan dezelfde kant in de discussie.quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En dus zou ze niet zelf de krant benaderd kunnen hebben? En de dochter wil haar niet meer zien als ze openlijk haar mening uitspreekt? Die mening zal ze toch wel geven voor het onderzoek..
Ze hoeft ook nergens mee in te stemmen, als ze wil zwijgen voor de media dan kan dat gewoon.
Ik zie eerlijk gezegd de logica niet..
Ik acht het natuurlijk wel heel goed mogelijk dat de krant haar benaderd heeft, ipv. andersom..
Nee, helemaal niet.. Ik begrijp gewoon je gedachtengang niet..quote:Op zaterdag 5 september 2009 08:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat je gewoon per sé tegen mij in wil gaan, ookal staan we aan dezelfde kant in de discussie.
Maar ze hadden wel sponsors nodig, dus konden ze niet helemaal om publiciteit heen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:08 schreef livelink het volgende:
Als Laura en haar vader niet in eerste instantie de media hadden opgezocht, had ze nu al gezeild. Dan was er een boze leerplichtambtenaar geweest en had haar vader het daarmee aan de stok gekregen, maar dat had de zeiltocht niet tegengehouden. Juist daarom wantrouw ik die vader. Het zeilen van dochterlief was niet genoeg, het gaat natuurlijk vooral om de aandacht.
En die moeder is ook hypocriet, want als haar dochter maar continue gevolgd wordt door een filmcrew is het ineens wel goed. Nou, dat lijkt me inderdaad echt gezond voor een 13-jarige.
Pa & dochter hadden de financiering nog niet rond.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:08 schreef livelink het volgende:
Als Laura en haar vader niet in eerste instantie de media hadden opgezocht, had ze nu al gezeild. Dan was er een boze leerplichtambtenaar geweest en had haar vader het daarmee aan de stok gekregen, maar dat had de zeiltocht niet tegengehouden. Juist daarom wantrouw ik die vader. Het zeilen van dochterlief was niet genoeg, het gaat natuurlijk vooral om de aandacht.
En die moeder is ook hypocriet, want als haar dochter maar continue gevolgd wordt door een filmcrew is het ineens wel goed. Nou, dat lijkt me inderdaad echt gezond voor een 13-jarige.
Ja, leuk hè.... maar toen wij het zeiden wisten we niet waar we het over hadden omdat het ons kind niet was, en wilden we een 13-jarige die toestemming van "haar ouders" heeft en wiens ouders haar volwassen genoeg vinden, beknotten in haar vrijheid en droomquote:Op zaterdag 5 september 2009 08:37 schreef E.T. het volgende:
De mening van Laura's moeder komt bijna exact overeen met de mening van vele 'tegenstanders' hier![]()
'niet volwassen genoeg', 'gevaarlijke havens', 'vaders idee'..
Ik denk niet dat Laura langer dan 6 weken aan een stuk op d'r zeilbootje kan zitten, zolang ze leerplichtig is
Als de dochter continue gevolgd wordt door een filmcrew dan staat dat ongeveer gelijk aan "niet alleen zeilen" en zeker niet alleen zijn in havens in andere landen, het zou dus idd nogal een verschil maken voor de veiligheid van haar dochter, daar maakt ze zich zo te zien immers de meeste zorgen over, niet over de zeiltechnische capaciteiten.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:08 schreef livelink het volgende:
Sommige mensen hebben last van 'gezond verstand'.. Vooral bij het roddelkransje bij de kapper..quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, leuk hè.... maar toen wij het zeiden wisten we niet waar we het over hadden omdat het ons kind niet was, en wilden we een 13-jarige die toestemming van "haar ouders" heeft en wiens ouders haar volwassen genoeg vinden, beknotten in haar vrijheid en droom
Heel opvallend dat een aantal moeders wiens kinderen de puberteit al bereikt hebben hetzelfde oordeel hebben als Laura's moeder, maar tot het interview was dat natuurlijk allemaal gebaseerd op onze bekrompenheid
Als je kind onder je eigen dak leeft, weet je als ouder dat dat loze teksten zijn. Maar in dit geval is het waarschijnlijk geen loze tekst. Pa en ma zijn beslist geen vriendjes en staan lijnrecht tegenover elkaar. En Laura woont nu eenmaal bij pa. Ik denk dat haar moeder echt niets te vertellen heeft mbt Laura. Ze heeft iig geen greintje respect voor haar moeder.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:38 schreef Leandra het volgende:
Nu ik toch een serie aan het posten ben.... ik snap trouwens niet waarom Laura's moeder zich wat aantrekt van een 13-jarige die roept dat ze haar nooit meer wil zien en haar hele leven verziekt als moeder het verbiedt.
Alsof ouders van 13-jarigen dat soort dingen niet vaker horen....
Aan de andere kant is zo'n opstandige kutpuber wel beter te hanteren als je als ouders tenminste aan dezelfde kant staat.
Haar vader heeft ook geen greintje respect voor haar moeder.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je kind onder je eigen dak leeft, weet je als ouder dat dat loze teksten zijn. Maar in dit geval is het waarschijnlijk geen loze tekst. Pa en ma zijn beslist geen vriendjes en staan lijnrecht tegenover elkaar. En Laura woont nu eenmaal bij pa. Ik denk dat haar moeder echt niets te vertellen heeft mbt Laura. Ze heeft iig geen greintje respect voor haar moeder.
Oh darn, ik kom bijna nooit bij de kapperquote:Op zaterdag 5 september 2009 09:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben last van 'gezond verstand'.. Vooral bij het roddelkransje bij de kapper..
Ik ook, maar misschien heeft ze geen gezag over Laura? Dat is ook nog een mogelijkheid. Niet dat dat je ervan hoeft te weerhouden om een beroep op Jeugdzorg te doen... Misschien is ze wel bang voor die vader oid, er zal vast een reden zijn waarom ze pas zo laat met haar standpunt naar buiten komt?quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar vader heeft ook geen greintje respect voor haar moeder.
Maar ik zou me, met de veiligheid van mijn kind in het geding, niet laten chanteren door zulke opmerkingen en zou het hele verhaal waarschijnlijk zelf hebben aangekaart bij jeugdzorg.
saiilant detail is dat ze vanaf haar zesde bij haar vader woont.. Ik meen wel begrepen te hebben dat de ouders een co-ouderschap hebben. Dat wordt natuurlijk in gevaar gebracht, plus het feit dat kinderen vanaf 12 jr. een eigen inbreng hebben mbt. bij welke ouder ze gaan wonen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je kind onder je eigen dak leeft, weet je als ouder dat dat loze teksten zijn. Maar in dit geval is het waarschijnlijk geen loze tekst. Pa en ma zijn beslist geen vriendjes en staan lijnrecht tegenover elkaar. En Laura woont nu eenmaal bij pa. Ik denk dat haar moeder echt niets te vertellen heeft mbt Laura. Ze heeft iig geen greintje respect voor haar moeder.
Het is met een kind van die leeftijd uitermate vreemd als een van de ouders geen wettelijk gezag heeft, ik ga er dan ook niet vanuit dat de vader alleen de voogdij heeft.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ook, maar misschien heeft ze geen gezag over Laura? Dat is ook nog een mogelijkheid. Niet dat dat je ervan hoeft te weerhouden om een beroep op Jeugdzorg te doen... Misschien is ze wel bang voor die vader oid, er zal vast een reden zijn waarom ze pas zo laat met haar standpunt naar buiten komt?
Haar ouders lijken een beetje 'spirituele', vrijheidslievende, hippe mensen te zijn.. Alleen die vader heeft echt een probleem met gezag, lijkt het wel..quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Haar vader heeft ook geen greintje respect voor haar moeder.
Maar ik zou me, met de veiligheid van mijn kind in het geding, niet laten chanteren door zulke opmerkingen en zou het hele verhaal waarschijnlijk zelf hebben aangekaart bij jeugdzorg.
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn? De (juridische) vader van mijn dochter heeft nooit ouderlijk gezag gehad (bijvoorbeeld), ik heb altijd alleen het gezag gehad.quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is met een kind van die leeftijd uitermate vreemd als een van de ouders geen wettelijk gezag heeft, ik ga er dan ook niet vanuit dat de vader alleen de voogdij heeft.
Ik ga er vanuit dat ze nu pas met haar standpunt naar buiten komt omdat ze voor de enorme commotie kennelijk bang was dat ze haar kind idd nooit meer zou zien als ze er tegenin zou gaan.
Daarbij werd ze tot dit interview neergezet als ouder die het allemaal wel prima vond.... die suggestie werd immers gewekt. Dan heb je het moment bereikt om eea recht te zetten.
Het zou niet voor het eerst zijn dat dit soort plannen in de wereld geholpen wordt om, in het geval van een scheiding, de "andere" ouder te schofferen. Duidelijk is, ik las het al eerder, dat de ouders het niet goed met elkaar kunnen vinden, dus je mag aannemen dat Laura door vader aardig is gehersenspoeld. Dat ze dan dergelijke uitspraken doet is haar niet kwalijk te nemen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
saiilant detail is dat ze vanaf haar zesde bij haar vader woont.. Ik meen wel begrepen te hebben dat de ouders een co-ouderschap hebben. Dat wordt natuurlijk in gevaar gebracht, plus het feit dat kinderen vanaf 12 jr. een eigen inbreng hebben mbt. bij welke ouder ze gaan wonen.
Dat Laura haar moeder echt nooit meer zou willen zien, dat zal wel los lopen..
Maar ze woont niet bij haar moeder maar bij haar vader. En zeker gezien ze dezelfde passie delen, en vader achter Laura staat en toch een zekere invloed op haar heeft zou het zeker kunnen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 09:38 schreef Leandra het volgende:
Nu ik toch een serie aan het posten ben.... ik snap trouwens niet waarom Laura's moeder zich wat aantrekt van een 13-jarige die roept dat ze haar nooit meer wil zien en haar hele leven verziekt als moeder het verbiedt.
Alsof ouders van 13-jarigen dat soort dingen niet vaker horen....
Aan de andere kant is zo'n opstandige kutpuber wel beter te hanteren als je als ouders tenminste aan dezelfde kant staat.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:21 schreef Taurus het volgende:
Zo, hehe, nu duidelijk is dat ook mams haar qua leeftijd helemaal niet capabel acht hoop ik dat alle 'wat zijn jullie jaloers' en 'eindelijk eens een hoogvlieger, houden we haar thuis'-mensen ook inzien dat dat wel degelijk ergens op slaat.
Ze wacht maar 'n paar jaartjes.
Dat ik daar niet eerder op ben gekomenquote:Op zaterdag 5 september 2009 10:10 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Het zou niet voor het eerst zijn dat dit soort plannen in de wereld geholpen wordt om, in het geval van een scheiding, de "andere" ouder te schofferen. Duidelijk is, ik las het al eerder, dat de ouders het niet goed met elkaar kunnen vinden, dus je mag aannemen dat Laura door vader aardig is gehersenspoeld. Dat ze dan dergelijke uitspraken doet is haar niet kwalijk te nemen.
Normale ouders zouden over dir soort aangelegenheden op een fatsoenlijke manier moeten overleggen, maar dat is niet gebeurd.
Vader heeft het hoofd van het meisje op hol gebracht met allerlei idiote beloftes en heeft nu alweer een stok gevonden waarmee hij zijn ex kan slaan en er een verdere verwijdering plaatsvindt.
Ze woont bij vader, maar die is dus niet in staat geweest om haar een opvoedeing te geven waarin respect voor moeder ook een plaats inneemt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar ze woont niet bij haar moeder maar bij haar vader. En zeker gezien ze dezelfde passie delen, en vader achter Laura staat en toch een zekere invloed op haar heeft zou het zeker kunnen.
Inderdaad, lijkt wel een anarchist!!quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Haar ouders lijken een beetje 'spirituele', vrijheidslievende, hippe mensen te zijn.. Alleen die vader heeft echt een probleem met gezag, lijkt het wel..
Hij lijkt geen greintje respect te hebben voor wat dan ook..
Het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal lijkt mij niet zo verstandig.quote:Op zaterdag 5 september 2009 10:38 schreef Disana het volgende:
Heeft iemand het hele artikel gelezen en kan iemand een scan posten? Ik krijg mijn scanner even niet aan de praat.
Oh, brrr, anarchisten. Anarchisten zijn mensen die over heel wat zeker beter na hebben gedacht dan de gemiddelde Nederlander, en daarbij tot de conclusie zijn gekomen dat het terugdringen van autoriteiten als overheid en andere vormen van illegaal verkregen gezag er toen kan leiden dat we in prettiger omgeving gaan samenleven. Een conclusie waar ik zeker gedeeltelijk achter sta.quote:
Och kom, gewoon een scan met bronvermelding. In SHO gebeurt dat aan de lopende band.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal lijkt mij niet zo verstandig.
Het mag gewoon niet van de policy, ik ben geen mod op NWS en zal het artikel dus ook laten staan, maar de policy is er duidelijk over, artikelen uit kranten, bladen of tijdschriften mogen niet gescand geplaatst worden. Citeren mag natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:11 schreef Disana het volgende:
Och kom, gewoon een scan met bronvermelding. In SHO gebeurt dat aan de lopende band.
Hmm, hoe kan het dan dat er op SHO niets anders gebeurt? Is het misschien per forum verschillend?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het mag gewoon niet van de policy, ik ben geen mod op NWS en zal het artikel dus ook laten staan, maar de policy is er duidelijk over, artikelen uit kranten, bladen of tijdschriften mogen niet gescand geplaatst worden. Citeren mag natuurlijk wel.
Ik weet dat het wel vaker voorkomt, maar bij scheidingen van na 1 januari 1998 is het niet standaard meer, voor die datum was er sprake van voogdij en toeziende voogdij, sinds die datum meestal van gedeelde voogdij en is de toeziende voogdij opgeheven (alleen een beetje jammer dat dat laatste niet gemeld is aan mensen waarbij al sprake was van toeziende voogdijquote:Op zaterdag 5 september 2009 10:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn? De (juridische) vader van mijn dochter heeft nooit ouderlijk gezag gehad (bijvoorbeeld), ik heb altijd alleen het gezag gehad.
Het is een beetje anders... De toeziende voogdij is vervangen door de testamentaire voogdij. Voor 1998 hadden beide ouders in de regel het ouderlijk gezag. Juist na 1998 komt het voor dat vaders geen gezag dragen, omdat ze dit na erkenning (buiten een huwelijk) apart moeten aanvragen. De vader van mijn dochter wilde geen gezag aanvragen. Hij is niet de enige. Maar er zijn dus vele variaties op dit thema mogelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet dat het wel vaker voorkomt, maar bij scheidingen van na 1 januari 1998 is het niet standaard meer, voor die datum was er sprake van voogdij en toeziende voogdij, sinds die datum meestal van gedeelde voogdij en is de toeziende voogdij opgeheven (alleen een beetje jammer dat dat laatste niet gemeld is aan mensen waarbij al sprake was van toeziende voogdij)
Ik weet dat er ook wel situaties zijn van na die datum waarbij het anders geregeld is, maar die behoren steeds meer tot de uitzonderingen.
Dat klopt ook, dat de toeziende voogdij is vervallen klopt ook.....quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is een beetje anders... De toeziende voogdij is vervangen door de testamentaire voogdij. Voor 1998 hadden beide ouders in de regel het ouderlijk gezag. Juist na 1998 komt het voor dat vaders geen gezag dragen, omdat ze dit na erkenning (buiten een huwelijk) apart moeten aanvragen. De vader van mijn dochter wilde geen gezag aanvragen. Hij is niet de enige. Maar er zijn dus vele variaties op dit thema mogelijk.
Ik heb geen idee hoe dat zit met het familierecht in Nieuw-Zeeland, en wat voor impact dat kan hebben op het verloop bij een scheiding in Nederland.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat klopt ook, dat de toeziende voogdij is vervallen klopt ook.....
Ik moest bij de geboorte van mijn zoon (1991) een toeziend voogd (laten) aanstellen omdat ik de enige ouder ben, mijn vader werd toen toeziend voogd, op een gegeven moment is de toeziende voogdij komen te vervallen zonder dat dat aangekondigd was.
Het had tot gevolg dat ik de enige voogd van mijn zoon was, op zich geen probleem, ik vond het echter wel een probleem dat mijn vader gelijk geen rechten meer had en geen plaatsvervangende beslissingen meer zou kunnen nemen mbt mijn zoon als ik dat om wat voor reden dan ook niet meer zelf zou kunnen, wat hij wel had kunnen doen onder de toeziende voogdij.
Maar goed, voor zover bekend was Laura binnen het huwelijk geboren en was het aanvragen van het gezag geen issue.
Die indruk heb ik nietquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:45 schreef Leandra het volgende:
Het is idd een beetje een vreemde verdeling, ik vraag me ook af of de kinderen wel regelmatig tijd bij de ouder die niet de dagelijkse zorg heeft hebben doorgebracht....
Ik denk niet dat die kutpuber dochterlief vatbaar is voor een gesprek met mams.quote:als je het me verbiedt, heb je mijn hele leven verziekt, dan wil ik je nooit meer zien.’
Maar andere bronnen zeggen weer dat LauraGuppy niet echt isquote:Op zaterdag 5 september 2009 12:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
Twittters van Laura:
LauraGuppy
1. Ik ben echt niet alleen op zee straks, zijn genoeg mensen in de buurt met camera, wordt nog druk om mij heen.about 2 hours ago from mobile web
2. Ga nu het water op en hoop dat ze mij even met rust laten, iedere keer mensen langs de steiger. Bah.about 2 hours ago from mobile web
3. Mijn opvoeding is nu eenmaal anders geweest dan bij andere. Ben zelfstandig en maak mijn eigen keuzes, altijd al. Al vanaf mijn 6e. Pffff.about 2 hours ago from mobile web
4. Ik doe gewoon wat we hebben afgesproken. Dit weekend nadenken over hoe en wat. Maar ik wil en ga. Ben vastbesloten.about 2 hours ago from mobile web
5. Ik begrijp niet iedereen nu alles weer opnieuw wil bespreken, is al lang geleden gebeurd. Was en is mijn keuze. Zeilen is MIJN leven.about 3 hours ago from mobile web
6. Jammer dat die kranten niet vertellen hoe het allemaal zit. Heeft nu geen zin om over de laatste jaren te praten, over mijn moeder dus.about 3 hours ago from mobile web
quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:08 schreef Cerbie het volgende:
Ik denk niet dat die kutpuber dochterlief vatbaar is voor een gesprek met mams.
Het is toch totaal irrelevant hoe de buitenwereld, anders dan de directe omgeving, ergens over denkt? Wat de fuck zou het mij als ouder kunnen schelen hoe Banjerkanjer denkt over de relatie met dochter of zoon?quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik begrijp wel dat die moeder haar mening juist in de media wil uiten. Tot nu toe werd steeds maar beweerd dat de ouders het plan steunden en het ermee eens zouden zijn (hoewel tussen de regels wel te lezen viel, dat dit niet helemaal op waarheid berustte). Als je als moeder daar dan mee geconfronteerd wordt, en er wellicht op wordt aangekeken in je omgeving, begrijp ik goed dat je je op deze manier verdedigt zodat daar iig geen misverstanden over kunnen bestaan.
En wat als moeder de kans niet kreeg haar dochter er op aan te spreken?quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Guttegut, ieder kind is wel eens dwars. En ja het kan soms wat moeite kosten, maar het via de media spelen is gewoon raar. Als moeder heb je het volste recht je kind direct ergens op aan te spreken, doe dat dan ook, en laat het niet optekenen in de krant.
Natuurlijk kan je zo'n kans wel krijgen, gewoon een beetje doordouwen. Het hoeft niet iedere dag feest te zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:22 schreef Leandra het volgende:
En wat als moeder de kans niet kreeg haar dochter er op aan te spreken?
Dat idee heb ik ook niet, maar dat zegt wat over de relevantie van het oordeel van de moeder. Als de moeder geen enkele direct invloed op haar dochter uit kan oefenen, dan is dat waarschijnlijk aan de moeder zelf te wijten. Daar moet de moeder dan iets aan gaan doen, en dat doe je niet door verhalen in de krant te laten opnemen. Dit zijn zaken die in de familiare kring opgelost moeten worden, wat de buitenwereld daar over denkt is volstrekt irrelevant.quote:Ik heb niet het idee dat het allemaal fijn en open aan de keukentafel besproken is
Misschien dat daar nu precies het probleem zit?quote:3. Mijn opvoeding is nu eenmaal anders geweest dan bij andere. Ben zelfstandig en maak mijn eigen keuzes, altijd al. Al vanaf mijn 6e. Pffff.about 2 hours ago from mobile web
Wat jij ervan vindt interesseert me ook geen donderquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is toch totaal irrelevant hoe de buitenwereld, anders dan de directe omgeving, ergens over denkt? Wat de fuck zou het mij als ouder kunnen schelen hoe Banjerkanjer denkt over de relatie met dochter of zoon?
quote:Müller zei haar eerder de plannen niet te zien zitten. ‘Maar Laura zei: als je het me verbiedt, heb je mijn hele leven verziekt, dan wil ik je nooit meer zien.’
Ja, inderdaad, die moeder wil haar dochter opvoeden en kaders stellen ipv een 6-jarige zelf de dienst uit te laten makenquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je zo'n kans wel krijgen, gewoon een beetje doordouwen. Het hoeft niet iedere dag feest te zijn.
[..]
Dat idee heb ik ook niet, maar dat zegt wat over de relevantie van het oordeel van de moeder. Als de moeder geen enkele direct invloed op haar dochter uit kan oefenen, dan is dat waarschijnlijk aan de moeder zelf te wijten. Daar moet de moeder dan iets aan gaan doen, en dat doe je niet door verhalen in de krant te laten opnemen. Dit zijn zaken die in de familiare kring opgelost moeten worden, wat de buitenwereld daar over denkt is volstrekt irrelevant.
Zo, die kan ik in m'n broekzak steken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wat jij ervan vindt interesseert me ook geen donder
Lijkt mij een puik plan. Ik zie Laura al zitten met haar armen over elkaar naar de grond kijkend 'het maakt me niet uit wat zij zegt, ze verziekt mijn hele leven, ik maak mijn eigen beslissingen wel, ik heb haar niet nodig'.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:22 schreef Leandra het volgende:
Maar misschien kunnen Laura en haar moeder een keer een gesprek hebben in een kamertje van jeugdzorg, als dat gesprek gevolgd kan worden dan hebben ze wellicht gelijk wat meer inzicht de "volwassenheid" van Laura.
Dat vind ik geen goed excuus. Met directe interactie van een gesprek tussen moeder en dochter kan het doel van moeder veel eenvoudiger en op een gezonde manier bereikt worden. Het spelen via de media duidt op een totaal gebrek aan controle en gezag bij die moeder.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:38 schreef Marrije het volgende:
En ja, het zou beter in familiekring opgelost kunnen worden, maar het moet allemaal op stel en sprong ivm dat record, dus echt veel tijd en ruimte krijgt het niet.
Dat is geen teken van onvolwassenheid hoor, zelfs regeringsleiders gaan op die manier met elkaar om als het zo uit komt.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:39 schreef Marrije het volgende:
Lijkt mij een puik plan. Ik zie Laura al zitten met haar armen over elkaar naar de grond kijkend 'het maakt me niet uit wat zij zegt, ze verziekt mijn hele leven, ik maak mijn eigen beslissingen wel, ik heb haar niet nodig'.
Tegen hun moeder??quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is geen teken van onvolwassenheid hoor, zelfs regeringsleiders gaan op die manier met elkaar om als het zo uit komt.
Daar blijkt wel een onvermogen van o.a. flexibiliteit uit, wat ze hard nodig zal hebben in de havens.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is geen teken van onvolwassenheid hoor, zelfs regeringsleiders gaan op die manier met elkaar om als het zo uit komt.
Gezien Laura haar reactie dat haar moeder dit haar niet mag verbieden, anders verziekt ze haar hele leven (quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat vind ik geen goed excuus. Met directe interactie van een gesprek tussen moeder en dochter kan het doel van moeder veel eenvoudiger en op een gezonde manier bereikt worden. Het spelen via de media duidt op een totaal gebrek aan controle en gezag bij die moeder.
Verder is de vader van Laura misschien wel op de NRC geabonneerd.
Nee, dat zijn geen ma Smit typesquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, hun moeders schrijven daar nooit een artikel over in de krant.
Ben je wel eens in een haven geweest? Je legt je boot aan, gaat naar de havenmeester, geeft de naam en lengte van de boot door, betaald, en klaar ben je. En meestal zijn havens gesloten voor publiek dus dat zal de nodige rust kunnen geven.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:45 schreef Marrije het volgende:
Daar blijkt wel een onvermogen van o.a. flexibiliteit uit, wat ze hard nodig zal hebben in de havens.
Net zo goed als er moeders zijn die hun kinderen op de meest ranzige manieren tegen hun vader ophitsen, kunnen er natuurlijk vaders zijn die hetzelfde doen....quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je zo'n kans wel krijgen, gewoon een beetje doordouwen. Het hoeft niet iedere dag feest te zijn.
[..]
Dat idee heb ik ook niet, maar dat zegt wat over de relevantie van het oordeel van de moeder. Als de moeder geen enkele direct invloed op haar dochter uit kan oefenen, dan is dat waarschijnlijk aan de moeder zelf te wijten. Daar moet de moeder dan iets aan gaan doen, en dat doe je niet door verhalen in de krant te laten opnemen. Dit zijn zaken die in de familiare kring opgelost moeten worden, wat de buitenwereld daar over denkt is volstrekt irrelevant.
Maar dat was nou net de bedoeling niet, de bedoeling was toch dat ze daar wat sociale contacten zou opdoen?quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ben je wel eens in een haven geweest? Je legt je boot aan, gaat naar de havenmeester, geeft de naam en lengte van de boot door, betaald, en klaar ben je. En meestal zijn havens gesloten voor publiek dus dat zal de nodige rust kunnen geven.
Dat is ook niet nodig omdat die regeringsleiders wel volwassen zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, hun moeders schrijven daar nooit een artikel over in de krant.
Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:49 schreef Marrije het volgende:
Maar dat was nou net de bedoeling niet, de bedoeling was toch dat ze daar wat sociale contacten zou opdoen?
Als ze maar flexibel genoeg is om met allerlei types om te gaan, ook als ze haar niet meteen te hulp schieten omdat ze het even te druk hebben met zichzelf. Maar iets is mij zegt dat ze gewoon een puber is en net niet flexibel genoeg.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.Maar in de haven zelf valt meestal wel een praatje te maken met andere schippers. Niet dat het een diepgaand gesprek is, maar dat is het in de kroeg ook nooit.
Een heel erg dwarse puber eerderquote:Op zaterdag 5 september 2009 13:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als ze maar flexibel genoeg is om met allerlei types om te gaan, ook als ze haar niet meteen te hulp schieten omdat ze het even te druk hebben met zichzelf. Maar iets is mij zegt dat ze gewoon een puber is en net niet flexibel genoeg.
Het duidt er eerder op dat die moeder onder druk is gezet..Als zij contact zoekt met de dochter en dat is haar zeil-ex onwelgevallig, dan kan hij de gedeelde voogdij gaan saboteren.quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat vind ik geen goed excuus. Met directe interactie van een gesprek tussen moeder en dochter kan het doel van moeder veel eenvoudiger en op een gezonde manier bereikt worden. Het spelen via de media duidt op een totaal gebrek aan controle en gezag bij die moeder.
Verder is de vader van Laura misschien wel op de NRC geabonneerd.
Zijn die volwassen dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een verhaal...quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:21 schreef sunmoonstar het volgende:
Download hieronder het kranten-artikel. Ik heb hier geen scanner, maar heb van het artikel even een foto gemaakt. Dit leverde overigens wel een wat groot bestand op, zo' n 13 MB.
Hierrrr is de foto te downloaden, en het Volkskrant-artikel dus te lezen:
http://www.2shared.com/file/7591356/9d7c7a27/krant.html
- Wat ik al een paar delen geleden al zei: Ze is niet volwassen voor haar leeftijd, ze heeft nooit kind kunnen zijn..quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:37 schreef MOVO het volgende:
[..]
Wat een verhaal...
Volgens moeder is het zelfstandigheid van Laura vooral gebaseerd op de spartaanse opvoeding van vader Laura moet alles vanaf haar zesde zelf regelen want dat doet vader niet,
als hij wat in zijn hoofd heeft heeft hij schijt aan alles en iedereen inclusief zijn vrouw zo lijkt het.
Dat ze niet in de rechtbank is verschenen komt omdat ze eenvoudig weg de uitnodiging niet heeft ontvangen. Omdat de advocaat van haar dochter blijft verklaren dat beide ouders achter het plan van de dochter staan voelde ze zich genoodzaakt om zich middels dit interview te laten horen.
Allemachtig ik krijg echt medelijden met dit kind, twee ouders die elkaar kennelijk sinds haar zesde uit de tent vechten. Alles zelf moeten regelen vanaf je zesde. En tot slot een dramatisch plan dat redelijke kans heeft getorpedeerd te worden waarmee je de eerst komende jaren gebrandmerkt wordt.
Het is inderdaad geen 'gewoon' meisje het is een in en in zielig meisje.
Als het tegenvalt komt ze niet meer terug.. één van de bezwaren is juist dat het gevaarlijk is..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land. En wat betreft die moeder, waarom moet ze haar verhaal via de media uiten en waarom gaat ze niet gewoon in gesprek met haar dochter om die op andere gedachten te brengen als ze niet wil dat de reis door gaat. Dat is de juiste weg, niet de krant.
"De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen."quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
- Wat ik al een paar delen geleden al zei: Ze is niet volwassen voor haar leeftijd, ze heeft nooit kind kunnen zijn..
- En schijt aan zijn dochter, kennelijk.. Hij zou ervoor moeten zorgen dat ze ook regelmatig contact met haar moeder heeft, om te beginnen..
- De moeder is dus niet behoorlijk opgeroepen..
Dat doen ze al, ze willen nog steeds een OTS, hetgeen ook verklaarbaar is: ze zijn er al meerdere keren bij dit gezin betrokken geweest.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Heftig! Als dit zo doorgaat voorzie ik dat BJZ nog heel andere stappen gaat nemen dan enkel de zeilreis verbieden
De rechtbank heeft nog geen oordeel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen."
Of twijfel je aan het oordeel van de rechtbank en geloof je het hartverscheurende relaas van moeder?
Gelukkig leeft dit kind nogquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:00 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat doen ze al, ze willen nog steeds een OTS, hetgeen ook verklaarbaar is: ze zijn er al meerdere keren bij dit gezin betrokken geweest.
De rechtbank heeft haar oordeel omtrent de oproeping van de moeder weergegeven in de uitspraak.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:01 schreef MOVO het volgende:![]()
[..]
De rechtbank heeft nog geen oordeel.
Wat een domme reactie zegquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Gelukkig leeft dit kind nog
[..]
De rechtbank heeft haar oordeel omtrent de oproeping van de moeder weergegeven in de uitspraak.
het gebeurt veel vaker dat mensen niet op een behoorlijke manier worden opgeroepen.. De rechter moet dat zeggen anders moeten ze de zaak verdagen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen."
Of twijfel je aan het oordeel van de rechtbank en geloof je het hartverscheurende relaas van moeder?
Waarom ben je dan eigenlijk mod?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, brrr, anarchisten. Anarchisten zijn mensen die over heel wat zeker beter na hebben gedacht dan de gemiddelde Nederlander, en daarbij tot de conclusie zijn gekomen dat het terugdringen van autoriteiten als overheid en andere vormen van illegaal verkregen gezag er toen kan leiden dat we in prettiger omgeving gaan samenleven. Een conclusie waar ik zeker gedeeltelijk achter sta.
Die twee hebben alles met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat een domme reactie zeg
Wat heeft mishandeling op fysiek gebied nu te maken met mishandeling op geeestelijk gebied.
Waarom niet? Ik keur autoriteit niet per definitie af, alleen als die autoriteit in mijn ogen niet op juiste wijze verkregen is.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom ben je dan eigenlijk mod?
Dat is inderdaad een heel groot verschil.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen.
Ja!quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen..
Dat is niet te vergelijken met het vrolijke admiraalzeilen wat iedereen altijd doet op de oceaan...
Welke autoriteit is in jouw ogen niet op de juiste wijze verkregen, dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik keur autoriteit niet per definitie af, alleen als die autoriteit in mijn ogen niet op juiste wijze verkregen is.
nope, ik heb meer te doen ..quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:58 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ja!
Hé Moussie:
Ben je overstag?
Is je ra lam geslagen?
Kom moussie: aan de bak!
Heb je inmiddels een kop als een boei?
Gooi je kont eens tegen de krib!
Heb je je anker gelicht?
Heb je het roer al omgegooid?
Ga je door de wind?
Kom op voor niemand de zeilen strijken nu!
Of heb je als een rat het zinkende schip verlaten?
Addergebroedquote:Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef moussie het volgende:
[..]
nope, ik heb meer te doen ..
Ik vind anders de woordkeuze van mams best wel apart .. Laura zeilt als een duivel ..
Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc... Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).quote:Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.quote:Op zondag 6 september 2009 00:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc.. Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).
Die speciale regelingen hoeven niet altijd goed te zijn! Ik heb verdorie pleegkids gehad die vrijstelling hadden (op welke idiote gronden dan ook) en die daarmee onthouden werden van scholing, en dus ook van een toekomst waarin ze in eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is niet ok! En het debiele was, dat als ze bij mij werden geplaatst en ik aandrong op scholing, dat er dan schouders werden opgehaald... ja vrijstelling he, boeit dus nietquote:Op zondag 6 september 2009 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.
Een uitspraak in deze kwestie zorgt alleen maar voor geroddel aan de keukentafel bij pappa en mamma die hun kinderen aankijken en zeggen; " je haalt het niet in je hoofd! "
Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!quote:Op zondag 6 september 2009 01:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die speciale regelingen hoeven niet altijd goed te zijn! Ik heb verdorie pleegkids gehad die vrijstelling hadden (op welke idiote gronden dan ook) en die daarmee onthouden werden van scholing, en dus ook van een toekomst waarin ze in eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is niet ok! En het debiele was, dat als ze bij mij werden geplaatst en ik aandrong op scholing, dat er dan schouders werden opgehaald... ja vrijstelling he, boeit dus niet![]()
School is belangrijk! Niet alleen voor de kennis, maar ook voor de sociale ontwikkeling en contacten. En voor sport... ja doei, ik ben zelf topsporter geweest in mijn jeugd. Ik ging toch heus naar school (net zoals het gros van de topsporters).
En inderdaad, iedere ouder met verantwoordelijkheidsgevoel zegt tegen een 13 jarige die voor 2 jaar op wereldreis denkt te kunnen gaan: "Je haalt het niet in je hoofd!!!"
Nou, weer lekker conservatief!quote:En inderdaad, iedere ouder met verantwoordelijkheidsgevoel zegt tegen een 13 jarige die voor 2 jaar op wereldreis denkt te kunnen gaan: "Je haalt het niet in je hoofd!!!"
Nah... ik heb er een stuk of 20 de puberteit door geloodsd (waar ze gestrand waren bij de eigen ouders). Maar ben altijd blij om bij te lezen bij mensen met meer ervaring.quote:Op zondag 6 september 2009 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!
Iemand die een speciale regeling krijgt op school vanwege een talent niet vanwege prive omstandigheden, want zo ken ik er ook een paar. Om dus onder leerplicht uit te komen krijgt dat niet zo maar! Daar worden tests etc. mee gedaan. De mensen die dat hebben gedaan, zijn daar tot nu toe alleen maar erg blij mee geweest! Als je een talent hebt, bijv. sport moet je daar voor gaan en weet je dat je daar andere dingen voor opoffert. (niet of minder uitgaan met vrienden bijv.) Top sporters bij ons gingen voor namelijk veel op reis, en waren dus soms weken weg van school. Uiteraard had je sommige die op een speciale school kwamen te zitten met alleen sport talenten..
Het enige waar ik het met je eens ben, is dat school belangrijk is, maar men overschat de kwaliteiten daar wel van. We mogen nu dan wel nu langer dan ooit studeren, we hebben ook meer dan ooit communicatie problemen, depressieve mensen en singles in dit land..
[..]
Nou, weer lekker conservatief!Lekker de talenten van je kinderen onder de tafel blijven houden en zorgen dat ze doen wat je wilt. Zal straks leuk worden als ze echt gaan puberen. Ouders !
![]()
Tuurlijk kan het gros van 13 jarigen niet voor 2 jaar ergens de wereld rond, maar in het geval van laura zou ze ook niet 2 jaar lang in d'r uppie ergens rond dobberen.. ze zou maar per aantal week echt alleen zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..
Hmm, ik heb zelf tijdens mn jeugd bij verschillende pleegouders gezetenquote:Op zondag 6 september 2009 01:30 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nah... ik heb er een stuk of 20 de puberteit door geloodst (waar ze gestrand waren bij de eigen ouders). Maar ben altijd blij om bij te lezen bij mensen met meer ervaring.
Ah vandaar!quote:Op zondag 6 september 2009 01:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, ik heb zelf tijdens mn jeugd bij verschillende pleegouders gezeten
Beslist nietquote:Op zondag 6 september 2009 01:58 schreef NoCigar het volgende:
Misschien hebben jullie wel bij elkaar gezeten!
Nee joh, het schip is nog lang niet vergaan, Laura is pas 13. Maar ik denk, dat met het hele verloop van dit verhaal, er nog wel drastische dingen kunnen gaan gebeuren. Gewoon omdat ik weet hoe die instanties werken. Niet omdat ik iets wel of niet zou vinden.quote:Op zondag 6 september 2009 02:20 schreef Montagui het volgende:
Gelet op de anarchistishe houding van de vader die mogelijk deze houding geindoctrineerd heeft (of mogelijk is het puur genetisch doorgegeven) bij/tav zijn dochter, zou Laura nog te redden zijn als sociaal vaardig mens?
M.i. is het schip al vergaan, op dit moment leven vader en dochter alleen maar in een ikke ikke ikke cultuur.
Ik denk dat Lauraguppy authentiek is.quote:Op zondag 6 september 2009 02:32 schreef Perico het volgende:
Wie van jullie verwacht dat Laura gewoon binnen nu en een maand op een kwade dag vertrokken is en begonnen aan de reis? Die Laura Guppy Twitter lijkt me toch best authentiek, ook al beweert de andere Twitter Laura van niet..
Was erg tegendraads op 13-jarige leeftijd, had een plan om op wereldreis te gaan maar niet eens nagedacht over scholing, moeilijk thuisfront..quote:Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
Bij Laura ging het juist om het ontbreken van bv. die tests, alsmede een gebrekkige voorbereiding in het algemeen.quote:Op zondag 6 september 2009 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!
Iemand die een speciale regeling krijgt op school vanwege een talent niet vanwege prive omstandigheden, want zo ken ik er ook een paar. Om dus onder leerplicht uit te komen krijgt dat niet zo maar! Daar worden tests etc. mee gedaan. De mensen die dat hebben gedaan, zijn daar tot nu toe alleen maar erg blij mee geweest! Als je een talent hebt, bijv. sport moet je daar voor gaan en weet je dat je daar andere dingen voor opoffert. (niet of minder uitgaan met vrienden bijv.) Top sporters bij ons gingen voor namelijk veel op reis, en waren dus soms weken weg van school. Uiteraard had je sommige die op een speciale school kwamen te zitten met alleen sport talenten..
Het enige waar ik het met je eens ben, is dat school belangrijk is, maar men overschat de kwaliteiten daar wel van. We mogen nu dan wel nu langer dan ooit studeren, we hebben ook meer dan ooit communicatie problemen, depressieve mensen en singles in dit land..
[..]
Nou, weer lekker conservatief!Lekker de talenten van je kinderen onder de tafel blijven houden en zorgen dat ze doen wat je wilt. Zal straks leuk worden als ze echt gaan puberen. Ouders !
![]()
Tuurlijk kan het gros van 13 jarigen niet voor 2 jaar ergens de wereld rond, maar in het geval van laura zou ze ook niet 2 jaar lang in d'r uppie ergens rond dobberen.. ze zou maar per aantal week echt alleen zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..
Veel mensen verwarren de leerplicht met de plicht om dagelijks een school te bezoeken. De wet eist alleen dat je onderwijs volgt, dat mag desnoods ook aan huis, via internet, de TV of schriftelijk mits het maar van voldoende niveau is.quote:Op zondag 6 september 2009 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.
Het punt is dat Laura haar hoofd boven het maaiveld heeft uitgestoken.quote:Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef voyeur het volgende:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is? Dat ze goed kan zeilen? Je zou ze de kost niet willen geven hoeveel kinderen heel goed kunnen zeilen.
Kom op zeg.quote:Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Het punt is dat Laura haar hoofd boven het maaiveld heeft uitgestoken.
En dat is in Nederland een doodzonde.
Die vraag is in deze reeks al vaak gesteld, en niemand weet het antwoord. Dat ze goed kan zeilen is niet meer dan normaal met zo'n vader, elk kind had dat gewoon geleerd. Gymnasium met overslaan van klassen doet ze ook niet, dus daar zit het hem ook niet in. Blijft over een vader die haar zo gek heeft gemaakt dat ze gelooft de wereld over te kunnen steken. En ook dat is niet bijzonder want elk kind heeft dromen.quote:Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef voyeur het volgende:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is?
In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.quote:Op zondag 6 september 2009 12:50 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Kom op zeg.
Het gaat niet daarom, het gaat erom dat zij zich uniek waant en buiten de regels om wil gaan enkel en alleen om een stupide punt te maken.
Als ze het beter hadden voorbereid (incl. het onderwijs-gedeelte) had ze misschien wel de beoogde goedkeuring gehad.
Nee, want die afvraag is al ver voor de media-aandacht afgewezen. Omdat ze alleen op die boot zit is er geen garantie van onderwijs.quote:Op zondag 6 september 2009 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.
Ze heeft geen speciaal talent, ze is een vlotte leerling en ze kan goed zeilen omdat ze dat vanaf dat ze kan lopen geleerd heeft. Geen dommerdje dus, maar absoluut geen wonderkind.quote:Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef voyeur het volgende:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is? Dat ze goed kan zeilen? Je zou ze de kost niet willen geven hoeveel kinderen heel goed kunnen zeilen. Dat ze een paar weken alleen op een bootje in de Friese meren heeft gevaren? Een speciaal talent of iets om pilletjes tegen te slikken.
Dat ze niet boos is op papa die haar in een kindertehuis liet opsluiten in een vreemd land omdat hij de moeite niet wilde nemen naar Engeland te vliegen. Ja, dat is inderdaad wel opmerkelijk, maar is dat het speciale talent waarom het meisje twee jaar niet naar school hoeft en zonder ouderlijk toezicht mag zijn? Zodat ze dit speciale talent wat me licht autistisch voorkomt verder kan ontwikkelen?
Ze kan zeilen als de duivel (ik citeer mama, dus we kunnen er vanuitgaan dat het waar is)quote:Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef voyeur het volgende:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is?
Uit het geheel ontstijgt een stuitende onverschilligheid van die vader en een gebrek aan wezenlijke zorg. Het lijkt erop dat vader meer met zichzelf bezig is dan met het opvoeden van zijn kind.quote:Op zondag 6 september 2009 16:05 schreef ValseNoot het volgende:
Ben paar dagen wezen werken, dus niet hier gepost. Gisteren snel tussendoor Volkskrant gekocht en interview gelezen. Moest toen wel onmiddellijk hier aan dit draadje denken. Velen hier hebben toch wel redelijk aangevoeld/ingeschat/gerechercheerd, dat er wel degelijk meer achter het hele wonderkindverhaal zit, dan een bureaucratische maatschappij , die kinderdromen in de kiem smoort en eenheidsworsten produceert.
Ja hoor, denk dat je dat wel kunt stellen.quote:Op zondag 6 september 2009 17:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Uit het geheel ontstijgt een stuitende onverschilligheid van die vader en een gebrek aan wezenlijke zorg. Het lijkt erop dat vader meer met zichzelf bezig is dan met het opvoeden van zijn kind.
Ik vond dat verhaal over het zeilen op het IJsselmeer nogal schokkend en een toonbeeld van onverschilligheid (als in niet omkijken naar je kind). En dat terwijl het hier is weggezet als 'zie je wel wat ze allemaal al heeft gedaan'.quote:Op zondag 6 september 2009 17:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja hoor, denk dat je dat wel kunt stellen.
De vraag is wie haar zee wil bevaren als ze de rode zee oversteekt, waarbij de Arabische grijpgrage handjes niet van de lucht zijnquote:13-jarige wil alleen de wereldzeeën bevaren deel 18
quote:Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Veel mensen verwarren de leerplicht met de plicht om dagelijks een school te bezoeken. De wet eist alleen dat je onderwijs volgt, dat mag desnoods ook aan huis, via internet, de TV of schriftelijk mits het maar van voldoende niveau is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schoolplichtquote:Schoolplicht is een wettelijke verplichting voor kinderen om vanaf een bepaalde leeftijd een school te bezoeken. Deze plicht moet worden uitgevoerd door de opvoedingsgerechtigden, meestal de ouders. Schoolplicht moet niet worden verward met leerplicht, die wel de verplichting oplegt om onderwijs te volgen, maar geen verplichtend bezoek aan een school of andere vorm van onderwijsinstelling. Vaak worden beide begrippen echter door elkaar gebruikt.
Nederland kent sinds 1969 bijna volledige schoolplicht, daar thuisonderwijs sindsdien in principe verboden is. Op bepaalde gronden kan hier echter vrijstelling voor worden aangevraagd, zoals bijvoorbeeld wanneer er sprake is van zogenoemde richtingbedenkingen; dat de ouders geen school in hun omgeving kunnen vinden die overeenkomt met hun eigen levensovertuiging.
Vlaanderen kent geen volledige schoolplicht. Als een van de thuisblijvende ouders kan aantonen over onderwijskundige vaardigheden te beschikken of een privè-leraar in de arm neemt, kan ook aan de leerplicht worden voldaan door huisonderwijs. De ouders moeten echter aantonen het te kunnen bekostigen en de onderwijsinspectie controleert of het onderwijs naar behoren plaatsvindt.
Ja, ik ook, een 11-jarige wekenlang alleen aan het vakantievieren ... of dat nou op een zeilboot is of anders ...Ik gun alle kinderen lange schoolvakanties, en ook dat ze tijdens die vakanties dagjes kunnen ondernemen met vriendjes en vriendinnetjes, zonder dat pa en ma zich alsmaar met ze bemoeien, en ik zou wel willen dat er nog voldoende (veilige) natuur was voor kinderen om lekker met elkaar te avonturieren, maar een 11-jarige zes weken alleen op vakantie ...... Dan valt mij echt de term "moederziel alleen" binnen.quote:Op zondag 6 september 2009 17:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond dat verhaal over het zeilen op het IJsselmeer nogal schokkend en een toonbeeld van onverschilligheid (als in niet omkijken naar je kind). En dat terwijl het hier is weggezet als 'zie je wel wat ze allemaal al heeft gedaan'.
Ja inderdaad, het is altijd weer een geruststellende gedachte te weten dat er nog veel mensen zijn die om zich heen kijken en aan de bel trekken als het nodig is. Wel vreemd is dat er door Jeugdzorg en dergelijke geen actie is ondernomen, zelfs niet toen de kleine Laura haar nog kleinere zusje ook maar mee had genomen. Als gewone omstanders daar de schrik van in de benen krijgen, moet je dat als deskundige instantie toch al helemaal krijgen?quote:Op zondag 6 september 2009 18:14 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Ja, ik ook, een 11-jarige wekenlang alleen aan het vakantievieren ... of dat nou op een zeilboot is of anders ...Ik gun alle kinderen lange schoolvakanties, en ook dat ze tijdens die vakanties dagjes kunnen ondernemen met vriendjes en vriendinnetjes, zonder dat pa en ma zich alsmaar met ze bemoeien, en ik zou wel willen dat er nog voldoende (veilige) natuur was voor kinderen om lekker met elkaar te avonturieren, maar een 11-jarige zes weken alleen op vakantie ...... Dan valt mij echt de term "moederziel alleen" binnen.
Huilden wij niet tranen met tuiten toen Rémy moeder Barbarin zo rond die leeftijd vaarwel moest zeggen om de wereld in te trekken (al bleek gelukkig Vitalis de beste pleegvader die je je kon wensen) .......
Wat ik wel vertrouwenwekkend vond om te lezen, is dat er verschillende brug/sluiswachters, etc. zijn geweest, die het ook vreemd vonden, en dat die mensen alarm hebben geslagen.
DAT vind ik nou een fijn idee, dat er mensen zijn, die in hun werk een situatie tegenkomen rondom een kind, die denken "Hee, klopt dit eigenlijk wel ......." en er vervolgens ook wat mee doen.
Inderdaad. Vond dat ook schokkend om te lezen. En zo'n kind moet dan twee jaar alleen op pad? Ben blij dat haar moeder háár kant van het verhaal verteld heeft, en vond het heel erg dat die zo vaak hulp gezocht heeft en net zoveel keer bot gevangen heeft bij de instanties.quote:Op zondag 6 september 2009 17:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vond dat verhaal over het zeilen op het IJsselmeer nogal schokkend en een toonbeeld van onverschilligheid (als in niet omkijken naar je kind). En dat terwijl het hier is weggezet als 'zie je wel wat ze allemaal al heeft gedaan'.
Met zo'n manipulatieve vader op de achtergrond, is het ook vechten tegen de bierkaai.quote:Op zondag 6 september 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad. Vond dat ook schokkend om te lezen. En zo'n kind moet dan twee jaar alleen op pad? Ben blij dat haar moeder háár kant van het verhaal verteld heeft, en vond het heel erg dat die zo vaak hulp gezocht heeft en net zoveel keer bot gevangen heeft bij de instanties.
Nou, ook weer zo'n bloedstollend detail ..... dat kleinere zusje. Jawel ff samen naar de AH om de hoek, maar niet samen op een bootje .......quote:Op zondag 6 september 2009 18:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja inderdaad, het is altijd weer een geruststellende gedachte te weten dat er nog veel mensen zijn die om zich heen kijken en aan de bel trekken als het nodig is. Wel vreemd is dat er door Jeugdzorg en dergelijke geen actie is ondernomen, zelfs niet toen de kleine Laura haar nog kleinere zusje ook maar mee had genomen. Als gewone omstanders daar de schrik van in de benen krijgen, moet je dat als deskundige instantie toch al helemaal krijgen?
Ongetwijfeld zal haar verhaal in de VK wel doordringen tot in de rechtskamers. En met een beetje geluk neemt de Kinderbescherming het ook mee.quote:Op zondag 6 september 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad. Vond dat ook schokkend om te lezen. En zo'n kind moet dan twee jaar alleen op pad? Ben blij dat haar moeder háár kant van het verhaal verteld heeft, en vond het heel erg dat die zo vaak hulp gezocht heeft en net zoveel keer bot gevangen heeft bij de instanties.
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.quote:Op zondag 6 september 2009 17:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je haar relaas in de VK gelezen? Mij kwam het alleszins geloofwaardig voor.quote:Op zondag 6 september 2009 18:25 schreef patatmetfriet het volgende:
Team Babs, laten we maar zeggen.
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.
Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Waar maak jeje druk om dan?quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.
Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Een willekeurige andere moeder zou het probleen denk ik niet zijn, maar net deze ene hè..quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
Haha, ja, zo'n reactie was wel fijn geweest.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.quote:Op zondag 6 september 2009 18:48 schreef ValseNoot het volgende:
[ ]
Hoe dan ook, ik heb er een prettig gevoel bij, dat er kritische mensen zijn, die niet zomaar krantenberichtjes over vermeende wonderkinderen napraten, en diep op zoek gaan naar naar achtergronden.
Ja, en nou in interview moeder komt het weer terug: het is gewoon een pubertje.quote:Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.
Ik vraag me nog wel af waarom ze HAVO is gaan doen i.p.v. VWO. Heeft dat ook met de opgelegde zelfredzaamheid of desinteresse van vader te maken, of is hij degene die haar dit adviseerde. Dat verhaal klopt voor mij ook nog niet.
Het is hier muisstil..quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd. een redelijk normale instelling voor een puber, maar niet de instelling van een bovengemiddeld intelligent kind met de drive om records te vestigen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
Iets met 'man en muis' misschien ?quote:Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is hier muisstil..
Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iets met 'man en muis' misschien ?
*piep*quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien zijn sommingen hun kinderen nu aan het opleiden zijn tot solozeiler.. Sponsoring is best cool als je op vakantie wil..quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land.
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.quote:Op zondag 6 september 2009 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.quote:Op zondag 6 september 2009 20:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.quote:Op zondag 6 september 2009 20:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.
Foei toch! Modjes horen al helemaal niet op de man te spelen... Misschien leuk om eens een opmerking in feedback over te maken..quote:Op zondag 6 september 2009 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.quote:Op zondag 6 september 2009 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.
Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindtquote:Op zondag 6 september 2009 20:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.
Ken er meerdere die dat doen. Mijn man had zo'n dochter die dat weigerde om tot meerdere glorie van ouders iets te doen omdat ze het toevallig kon. Die is volwassen en toch heel prima terecht gekomen. En zo ken ik er wel meer.
Dit even in het algemeen, he. Heeft even niets met Laura van doen. Het gaat me om het principe dat het zonde zou zijn.
Kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant is het heel demotiverend om een stap terug te moeten doen omdat je je eigenlijk liever zou bezighouden met andere dingen. Of dat nou zeilen of iets anders is waar je graag hartstochtelijk in stort. Vaak geven kinderen dat zelf ook wel aan bij hun ouders, maar worden ze niet gehoord.quote:Op zondag 6 september 2009 20:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindt
Je zegt dat je anarchist bent, maar je hebt wel heel strak omlijnde ideeën over wat andere mensen wel en niet zouden mogen doen..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
[..]
1 bit modus, dat betekent dat er sprake is van 1 bit, een bit kan de waarde 1 of 0 aannemen. En dat is een mooie metafoor voor de wijze waarop jij reageert, je leest niet secuur en springt van het ene uiterste naar het andere uiterste. Als je zo reageert is het niet mogelijk om een normale discussie te voeren.quote:Kun je deze sneer aan mijn adres trouwens nader motiveren? 'Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.'
quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je zet jezelf echt compleet voor schut EO.
[..]
1 bit modus, dat betekent dat er sprake is van 1 bit, een bit kan de waarde 1 of 0 aannemen. En dat is een mooie metafoor voor de wijze waarop jij reageert, je leest niet secuur en springt van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Dan wil ik graag van je weten in welk opzicht ik je woorden heb verdraait en in welk opzicht ik 'alles in het extreme' trek.quote:Op zondag 6 september 2009 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jij trekt alles zelf in het extreme hoor. Je plaatst je zelf daarmee buiten de discussie omdat je woorden van je discussiepartner verdraait. Dan ben je in feite met je zelf aan het discussiëren en daarom zet je jezelf voor schut. Succes er mee voor vanavond.
Het punt is dat ze in de leeftijd zitten waarop je het beste leert. Het is dan of nooit voor veel jonge mensen. Dat is misschien vervelend voor sommige kinderen, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat het VWO prima is te combineren met nog heel veel andere dingen.quote:Op zondag 6 september 2009 20:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant is het heel demotiverend om een stap terug te moeten doen omdat je je eigenlijk liever zou bezighouden met andere dingen. Of dat nou zeilen of iets anders is waar je graag hartstochtelijk in stort. Vaak geven kinderen dat zelf ook wel aan bij hun ouders, maar worden ze niet gehoord.
Haha!quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef nokwanda het volgende:
Overigens... die uitlatingen van Laura dat haar moeder haar leven verwoest als ze geen toestemming verleent.... dom kutkind. Ze weet nog niet dat je maar een moeder hebt en een vader en dat je die niet zomaar "overboord" gooit. Wat mij betreft ging ze zo over de knie.
quote:
quote:Op zondag 6 september 2009 21:12 schreef Dragorius het volgende:
Laten we oppassen dat we niet straks het kind met het badwater weggooien
Met de snotorganen gaat het redelijk...![]()
Echt ongekend wat één zo'n familie allemaal niet teweeg kan brengen zo
Fok! I Love Youhaha
Een jarenlange droom, waar moeder voor het eerst van hoorde in april 2009quote:Op zondag 6 september 2009 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
![]()
Beterschap!
Ja, het is wonderbaarlijk wat Laura en 'haar droom' teweeg brengt
quote:Hello All everything written on Lauraguppy is not coming from me Laura Dekker
10:24 PM Sep 2nd from webGisteren Op de Wereldhavendagen geweest in Rotterdam. Dit was wel leuk.
about 13 hours ago from webIk hoop dat iedereen aan de foto's wel ziet dat dit mijn enige twitter is en dat lauraguppy alleen maar een foto uit de krant heeft.
about 2 hours ago from webdus wat op lauraguppy geschreven staat is verzonnen.
about 2 hours ago from web
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het gros van de Laura-fans een 13-jarig kind hadden uitgekozen als symbool voor hun eigen vrijheidsdrang/dromen/idealen. Iets wat ze in hun eigen leven wensen maar niet kunnen/willen/durven, projecteerden ze op een 13-jarige. Zie ook de vaak nogal theatrale uitlatingen over hoe een kind verbieden zo'n gevaarlijke onderneming aan te gaan, de ondergang van de vrijheid in Nederland symboliseerde, etc. En zie ook de bijna mythische eigenschappen die aan dit meisje werden toegekend op basis van voornamelijk.... niets.quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je analyse aardig klopt. Toch is het jammer dat ze nu hun ideeën over de kwestie ineens niet meer delen.quote:Op maandag 7 september 2009 01:33 schreef watchers het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het gros van de Laura-fans een 13-jarig kind hadden uitgekozen als symbool voor hun eigen vrijheidsdrang/dromen/idealen. Iets wat ze in hun eigen leven wensen maar niet kunnen/willen/durven, projecteerden ze op een 13-jarige. Zie ook de vaak nogal theatrale uitlatingen over hoe een kind verbieden zo'n gevaarlijke onderneming aan te gaan, de ondergang van de vrijheid in Nederland symboliseerde, etc. En zie ook de bijna mythische eigenschappen die aan dit meisje werden toegekend op basis van voornamelijk.... niets.
Grappig genoeg probeerden dezelfde lieden de tocht zelf dan weer zo weinig mythisch mogelijk tot een pleziertocht te bagataliseren: want ja, ze voelden ook wel weer ergens aan dat een kind op een echt gevaarlijke tocht sturen toch niet helemaal kosjer was. Waarmee ze ironisch genoeg ook meteen hun eigen beweringen over de grote levenslessen voor Laura onderuit haalden. Die levenslessen doe je tenslotte niet zo erg op tijdens een veredelde pleziertocht.
Tja, en nu is de vervelende realiteit boven water gekomen: een nogal eenzaam, maar verder niet zo bijzonder getalenteerd kind, dat ervoor kiest vaak in haar eentje te vluchten op haar zeilboot (anderen vluchten weer naar hun kamertje) en een niet bepaald ideale gezinssituatie: zacht uitgedrukt. Daar gaat je vrijheidssymbool dan, ingehaald door die realiteit. En dan is het natuurlijk opeens een stuk minder interessant allemaal.
Maar niet getreurd: bij het volgende symbool dat in het nieuws opduikt, is het gros vast weer net zo hard terug om er van alles aan wensen en verlangens en onvrede over andere zaken op te projecteren.
Hoe meer ik erover nadenk, nog los van haar geestelijke rijpheid en het opgewassen zijn tegen alle tegenslagen die ze zal tegenkomen die twee jaar, ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat een kind van 13 het prima vindt om 2 jaar alleen weg te gaan. En ook al is ze niet continue alleen, een kind van 13 dat prima zo lang zonder ouders en aanverwanten kan, dat kan zichzelf heel volwassen vinden, ik vind dat een dermate afwijkende houding dat ik me afvraag of er niet veel meer achter zit. Ik denk niet dat ze is gepusht, ik denk dat Laura dit echt zelf wil, maar dat maakt het niet opeens een gezonde situatie. Ik zie het eerder als vluchtgedrag. Als je je zólang van je naasten kunt / wilt los maken, op je 13e, dan moet daar meer achter zitten dan alleen een puberige behoefte van het willen zeilen.quote:Op zondag 6 september 2009 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.
Moussie vertelde dat ze in een vloot zou varen, dat had ze op tv van een vriend van de familie gehoord. Later werd dit al afgezwakt op 'je legt vanzelf contact met andere zeilers'. Die vriend zal wel een vriend van pa zijn die net zo egocentrisch is.quote:Op maandag 7 september 2009 08:41 schreef Dragorius het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)aten-begeleiden.html
Wat is dat nou?![]()
Ze zou toch al "niet alleen varen" en "opgevangen worden in havens" ?
Nouja zeg, nu blijkt dat ook niet waar te zijn geweest! Goeie voorbereiding pa![]()
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
Ik weet het niet. Als het klopt dat ze alles zelf vanaf haar zesde zelf maar moest uitzoeken, dan kan het ook zijn dat ze heeft aangeleerd minder gehecht te zijn aan haar familie.quote:Op maandag 7 september 2009 08:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hoe meer ik erover nadenk, nog los van haar geestelijke rijpheid en het opgewassen zijn tegen alle tegenslagen die ze zal tegenkomen die twee jaar, ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat een kind van 13 het prima vindt om 2 jaar alleen weg te gaan. En ook al is ze niet continue alleen, een kind van 13 dat prima zo lang zonder ouders en aanverwanten kan, dat kan zichzelf heel volwassen vinden, ik vind dat een dermate afwijkende houding dat ik me afvraag of er niet veel meer achter zit. Ik denk niet dat ze is gepusht, ik denk dat Laura dit echt zelf wil, maar dat maakt het niet opeens een gezonde situatie. Ik zie het eerder als vluchtgedrag. Als je je zólang van je naasten kunt / wilt los maken, op je 13e, dan moet daar meer achter zitten dan alleen een puberige behoefte van het willen zeilen.
Maar dit neemt toch alle wind uit de zeilen van alle pro-Laura mensen?quote:Op maandag 7 september 2009 08:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Moussie vertelde dat ze in een vloot zou varen, dat had ze op tv van een vriend van de familie gehoord. Later werd dit al afgezwakt op 'je legt vanzelf contact met andere zeilers'. Die vriend zal wel een vriend van pa zijn die net zo egocentrisch is.
Je hoort de voorstanders toch ook al niet meer sinds het interview met de moeder? Voor hen valt er nog maar weinig te zeggen en inderdaad, dit maakt het oorspronkelijke verhaal alleen nog maar ongeloofwaardiger.quote:Op maandag 7 september 2009 08:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar dit neemt toch alle wind uit de zeilen van alle pro-Laura mensen?
Heel de illiusie waaromheen dit opgebouwd is ...te erg gewoonDan kun je toch niet zeggen als gezin Dekker zijnde dat het goed voorbereid is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |