Zijn die volwassen dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is geen teken van onvolwassenheid hoor, zelfs regeringsleiders gaan op die manier met elkaar om als het zo uit komt.
Wat een verhaal...quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:21 schreef sunmoonstar het volgende:
Download hieronder het kranten-artikel. Ik heb hier geen scanner, maar heb van het artikel even een foto gemaakt. Dit leverde overigens wel een wat groot bestand op, zo' n 13 MB.
Hierrrr is de foto te downloaden, en het Volkskrant-artikel dus te lezen:
http://www.2shared.com/file/7591356/9d7c7a27/krant.html
- Wat ik al een paar delen geleden al zei: Ze is niet volwassen voor haar leeftijd, ze heeft nooit kind kunnen zijn..quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:37 schreef MOVO het volgende:
[..]
Wat een verhaal...
Volgens moeder is het zelfstandigheid van Laura vooral gebaseerd op de spartaanse opvoeding van vader Laura moet alles vanaf haar zesde zelf regelen want dat doet vader niet,
als hij wat in zijn hoofd heeft heeft hij schijt aan alles en iedereen inclusief zijn vrouw zo lijkt het.
Dat ze niet in de rechtbank is verschenen komt omdat ze eenvoudig weg de uitnodiging niet heeft ontvangen. Omdat de advocaat van haar dochter blijft verklaren dat beide ouders achter het plan van de dochter staan voelde ze zich genoodzaakt om zich middels dit interview te laten horen.
Allemachtig ik krijg echt medelijden met dit kind, twee ouders die elkaar kennelijk sinds haar zesde uit de tent vechten. Alles zelf moeten regelen vanaf je zesde. En tot slot een dramatisch plan dat redelijke kans heeft getorpedeerd te worden waarmee je de eerst komende jaren gebrandmerkt wordt.
Het is inderdaad geen 'gewoon' meisje het is een in en in zielig meisje.
Als het tegenvalt komt ze niet meer terug.. één van de bezwaren is juist dat het gevaarlijk is..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land. En wat betreft die moeder, waarom moet ze haar verhaal via de media uiten en waarom gaat ze niet gewoon in gesprek met haar dochter om die op andere gedachten te brengen als ze niet wil dat de reis door gaat. Dat is de juiste weg, niet de krant.
"De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen."quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
- Wat ik al een paar delen geleden al zei: Ze is niet volwassen voor haar leeftijd, ze heeft nooit kind kunnen zijn..
- En schijt aan zijn dochter, kennelijk.. Hij zou ervoor moeten zorgen dat ze ook regelmatig contact met haar moeder heeft, om te beginnen..
- De moeder is dus niet behoorlijk opgeroepen..
Dat doen ze al, ze willen nog steeds een OTS, hetgeen ook verklaarbaar is: ze zijn er al meerdere keren bij dit gezin betrokken geweest.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
Heftig! Als dit zo doorgaat voorzie ik dat BJZ nog heel andere stappen gaat nemen dan enkel de zeilreis verbieden
De rechtbank heeft nog geen oordeel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen."
Of twijfel je aan het oordeel van de rechtbank en geloof je het hartverscheurende relaas van moeder?
Gelukkig leeft dit kind nogquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:00 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat doen ze al, ze willen nog steeds een OTS, hetgeen ook verklaarbaar is: ze zijn er al meerdere keren bij dit gezin betrokken geweest.
De rechtbank heeft haar oordeel omtrent de oproeping van de moeder weergegeven in de uitspraak.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:01 schreef MOVO het volgende:![]()
[..]
De rechtbank heeft nog geen oordeel.
Wat een domme reactie zegquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Gelukkig leeft dit kind nog
[..]
De rechtbank heeft haar oordeel omtrent de oproeping van de moeder weergegeven in de uitspraak.
het gebeurt veel vaker dat mensen niet op een behoorlijke manier worden opgeroepen.. De rechter moet dat zeggen anders moeten ze de zaak verdagen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:58 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
"De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen."
Of twijfel je aan het oordeel van de rechtbank en geloof je het hartverscheurende relaas van moeder?
Waarom ben je dan eigenlijk mod?quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, brrr, anarchisten. Anarchisten zijn mensen die over heel wat zeker beter na hebben gedacht dan de gemiddelde Nederlander, en daarbij tot de conclusie zijn gekomen dat het terugdringen van autoriteiten als overheid en andere vormen van illegaal verkregen gezag er toen kan leiden dat we in prettiger omgeving gaan samenleven. Een conclusie waar ik zeker gedeeltelijk achter sta.
Die twee hebben alles met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat een domme reactie zeg
Wat heeft mishandeling op fysiek gebied nu te maken met mishandeling op geeestelijk gebied.
Waarom niet? Ik keur autoriteit niet per definitie af, alleen als die autoriteit in mijn ogen niet op juiste wijze verkregen is.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom ben je dan eigenlijk mod?
Dat is inderdaad een heel groot verschil.quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen.
Ja!quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen..
Dat is niet te vergelijken met het vrolijke admiraalzeilen wat iedereen altijd doet op de oceaan...
Welke autoriteit is in jouw ogen niet op de juiste wijze verkregen, dan?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik keur autoriteit niet per definitie af, alleen als die autoriteit in mijn ogen niet op juiste wijze verkregen is.
nope, ik heb meer te doen ..quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:58 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ja!
Hé Moussie:
Ben je overstag?
Is je ra lam geslagen?
Kom moussie: aan de bak!
Heb je inmiddels een kop als een boei?
Gooi je kont eens tegen de krib!
Heb je je anker gelicht?
Heb je het roer al omgegooid?
Ga je door de wind?
Kom op voor niemand de zeilen strijken nu!
Of heb je als een rat het zinkende schip verlaten?
Addergebroedquote:Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef moussie het volgende:
[..]
nope, ik heb meer te doen ..
Ik vind anders de woordkeuze van mams best wel apart .. Laura zeilt als een duivel ..
Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc... Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).quote:Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.quote:Op zondag 6 september 2009 00:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc.. Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |