abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72454585
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo zeker van dat ze die krant niet zelf benaderd heeft, dan?
Omdat ze zelf de consequentie daarvan al aangeeft: de mogelijkheid dat haar dochter haar niet meer wil zien.
pi_72454591
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
"Laura vindt dat haar moeder ''voor haar beurt spreekt'' door zich in het interview uit te laten over het voornemen van haar dochter."

http://www.nu.nl/algemeen(...)niet-laten-gaan.html
quote:
''Wij willen niet dat deze hetze in de media wordt uitgevochten'', aldus de zegsvrouw van Laura. ''We hebben alle begrip voor het standpunt van de moeder. Maar ze kan in het onderzoek van de Kinderbescherming nog uitgebreid haar verhaal doen. Het lijkt ons verstandiger als ze net als wij wacht op wat gaat komen.''
pi_72454642
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:40 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat ze zelf de consequentie daarvan al aangeeft: de mogelijkheid dat haar dochter haar niet meer wil zien.
En dus zou ze niet zelf de krant benaderd kunnen hebben? En de dochter wil haar niet meer zien als ze openlijk haar mening uitspreekt? Die mening zal ze toch wel geven voor het onderzoek..
Ze hoeft ook nergens mee in te stemmen, als ze wil zwijgen voor de media dan kan dat gewoon.

Ik zie eerlijk gezegd de logica niet..

Ik acht het natuurlijk wel heel goed mogelijk dat de krant haar benaderd heeft, ipv. andersom..
pi_72454656
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En dus zou ze niet zelf de krant benaderd kunnen hebben? En de dochter wil haar niet meer zien als ze openlijk haar mening uitspreekt? Die mening zal ze toch wel geven voor het onderzoek..
Ze hoeft ook nergens mee in te stemmen, als ze wil zwijgen voor de media dan kan dat gewoon.

Ik zie eerlijk gezegd de logica niet..

Ik acht het natuurlijk wel heel goed mogelijk dat de krant haar benaderd heeft, ipv. andersom..
Ik krijg steeds meer het idee dat je gewoon per sé tegen mij in wil gaan, ookal staan we aan dezelfde kant in de discussie.
pi_72454669
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer het idee dat je gewoon per sé tegen mij in wil gaan, ookal staan we aan dezelfde kant in de discussie.
Nee, helemaal niet.. Ik begrijp gewoon je gedachtengang niet..
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:08:59 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72454709
Als Laura en haar vader niet in eerste instantie de media hadden opgezocht, had ze nu al gezeild. Dan was er een boze leerplichtambtenaar geweest en had haar vader het daarmee aan de stok gekregen, maar dat had de zeiltocht niet tegengehouden. Juist daarom wantrouw ik die vader. Het zeilen van dochterlief was niet genoeg, het gaat natuurlijk vooral om de aandacht.

En die moeder is ook hypocriet, want als haar dochter maar continue gevolgd wordt door een filmcrew is het ineens wel goed. Nou, dat lijkt me inderdaad echt gezond voor een 13-jarige.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72454739
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:08 schreef livelink het volgende:
Als Laura en haar vader niet in eerste instantie de media hadden opgezocht, had ze nu al gezeild. Dan was er een boze leerplichtambtenaar geweest en had haar vader het daarmee aan de stok gekregen, maar dat had de zeiltocht niet tegengehouden. Juist daarom wantrouw ik die vader. Het zeilen van dochterlief was niet genoeg, het gaat natuurlijk vooral om de aandacht.

En die moeder is ook hypocriet, want als haar dochter maar continue gevolgd wordt door een filmcrew is het ineens wel goed. Nou, dat lijkt me inderdaad echt gezond voor een 13-jarige.
Maar ze hadden wel sponsors nodig, dus konden ze niet helemaal om publiciteit heen.

Het blijft natuurlijk altijd de vraag of een dergelijk project goed is, of juist niet goed is voor een kind..

Het heeft er wel alle schijn van dat het behalve om geld, ook om aandacht gaat ja..
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:24:14 #108
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72454814
quote:

Pa & dochter hadden de financiering nog niet rond.
Ik begrijp moeder aan de ene kant wel; dan is er een vaste ploeg volwassenen in de buurt, als je dat afzet tegen de bezwaren van moeder dan is het wel te volgen, maar of dat idd gezond is?
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, een boot plus een man of vier twee jaar lang, welke omroep kan of durft dat nog financieren?
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:27:31 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72454839
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 08:37 schreef E.T. het volgende:
De mening van Laura's moeder komt bijna exact overeen met de mening van vele 'tegenstanders' hier

'niet volwassen genoeg', 'gevaarlijke havens', 'vaders idee'..

Ik denk niet dat Laura langer dan 6 weken aan een stuk op d'r zeilbootje kan zitten, zolang ze leerplichtig is
Ja, leuk hè.... maar toen wij het zeiden wisten we niet waar we het over hadden omdat het ons kind niet was, en wilden we een 13-jarige die toestemming van "haar ouders" heeft en wiens ouders haar volwassen genoeg vinden, beknotten in haar vrijheid en droom

Heel opvallend dat een aantal moeders wiens kinderen de puberteit al bereikt hebben hetzelfde oordeel hebben als Laura's moeder, maar tot het interview was dat natuurlijk allemaal gebaseerd op onze bekrompenheid
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:33:34 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72454897
quote:

Als de dochter continue gevolgd wordt door een filmcrew dan staat dat ongeveer gelijk aan "niet alleen zeilen" en zeker niet alleen zijn in havens in andere landen, het zou dus idd nogal een verschil maken voor de veiligheid van haar dochter, daar maakt ze zich zo te zien immers de meeste zorgen over, niet over de zeiltechnische capaciteiten.

Overigens zegt Laura's moeder niet dat het wel akkoord zou zijn als er een filmploeg mee zou gaan, ze zegt dat het haar kijk op de zaak mogelijk zou veranderen. Kleine nuance enzo....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:38:44 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72454935
Nu ik toch een serie aan het posten ben.... ik snap trouwens niet waarom Laura's moeder zich wat aantrekt van een 13-jarige die roept dat ze haar nooit meer wil zien en haar hele leven verziekt als moeder het verbiedt.

Alsof ouders van 13-jarigen dat soort dingen niet vaker horen....
Aan de andere kant is zo'n opstandige kutpuber wel beter te hanteren als je als ouders tenminste aan dezelfde kant staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72454947
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, leuk hè.... maar toen wij het zeiden wisten we niet waar we het over hadden omdat het ons kind niet was, en wilden we een 13-jarige die toestemming van "haar ouders" heeft en wiens ouders haar volwassen genoeg vinden, beknotten in haar vrijheid en droom

Heel opvallend dat een aantal moeders wiens kinderen de puberteit al bereikt hebben hetzelfde oordeel hebben als Laura's moeder, maar tot het interview was dat natuurlijk allemaal gebaseerd op onze bekrompenheid
Sommige mensen hebben last van 'gezond verstand'.. Vooral bij het roddelkransje bij de kapper..
pi_72455015
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:38 schreef Leandra het volgende:
Nu ik toch een serie aan het posten ben.... ik snap trouwens niet waarom Laura's moeder zich wat aantrekt van een 13-jarige die roept dat ze haar nooit meer wil zien en haar hele leven verziekt als moeder het verbiedt.

Aan de andere kant is zo'n opstandige kutpuber wel beter te hanteren als je als ouders tenminste aan dezelfde kant staat.
Als je kind onder je eigen dak leeft, weet je als ouder dat dat loze teksten zijn. Maar in dit geval is het waarschijnlijk geen loze tekst. Pa en ma zijn beslist geen vriendjes en staan lijnrecht tegenover elkaar. En Laura woont nu eenmaal bij pa. Ik denk dat haar moeder echt niets te vertellen heeft mbt Laura. Ze heeft iig geen greintje respect voor haar moeder.
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:53:01 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72455092
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je kind onder je eigen dak leeft, weet je als ouder dat dat loze teksten zijn. Maar in dit geval is het waarschijnlijk geen loze tekst. Pa en ma zijn beslist geen vriendjes en staan lijnrecht tegenover elkaar. En Laura woont nu eenmaal bij pa. Ik denk dat haar moeder echt niets te vertellen heeft mbt Laura. Ze heeft iig geen greintje respect voor haar moeder.
Haar vader heeft ook geen greintje respect voor haar moeder.
Maar ik zou me, met de veiligheid van mijn kind in het geding, niet laten chanteren door zulke opmerkingen en zou het hele verhaal waarschijnlijk zelf hebben aangekaart bij jeugdzorg.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 5 september 2009 @ 09:53:56 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72455103
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben last van 'gezond verstand'.. Vooral bij het roddelkransje bij de kapper..
Oh darn, ik kom bijna nooit bij de kapper
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72455131
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar ik zou me, met de veiligheid van mijn kind in het geding, niet laten chanteren door zulke opmerkingen en zou het hele verhaal waarschijnlijk zelf hebben aangekaart bij jeugdzorg.
Ik ook, maar misschien heeft ze geen gezag over Laura? Dat is ook nog een mogelijkheid. Niet dat dat je ervan hoeft te weerhouden om een beroep op Jeugdzorg te doen... Misschien is ze wel bang voor die vader oid, er zal vast een reden zijn waarom ze pas zo laat met haar standpunt naar buiten komt?
pi_72455177
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

saiilant detail is dat ze vanaf haar zesde bij haar vader woont.. Ik meen wel begrepen te hebben dat de ouders een co-ouderschap hebben. Dat wordt natuurlijk in gevaar gebracht, plus het feit dat kinderen vanaf 12 jr. een eigen inbreng hebben mbt. bij welke ouder ze gaan wonen.

Dat Laura haar moeder echt nooit meer zou willen zien, dat zal wel los lopen..
pi_72455200
Tsja, gescheiden ouders en dan zijn die het niet met elkaar eens. Hoe verwonderlijk
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:03:16 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72455203
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ook, maar misschien heeft ze geen gezag over Laura? Dat is ook nog een mogelijkheid. Niet dat dat je ervan hoeft te weerhouden om een beroep op Jeugdzorg te doen... Misschien is ze wel bang voor die vader oid, er zal vast een reden zijn waarom ze pas zo laat met haar standpunt naar buiten komt?
Het is met een kind van die leeftijd uitermate vreemd als een van de ouders geen wettelijk gezag heeft, ik ga er dan ook niet vanuit dat de vader alleen de voogdij heeft.

Ik ga er vanuit dat ze nu pas met haar standpunt naar buiten komt omdat ze voor de enorme commotie kennelijk bang was dat ze haar kind idd nooit meer zou zien als ze er tegenin zou gaan.

Daarbij werd ze tot dit interview neergezet als ouder die het allemaal wel prima vond.... die suggestie werd immers gewekt. Dan heb je het moment bereikt om eea recht te zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72455227
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haar ouders lijken een beetje 'spirituele', vrijheidslievende, hippe mensen te zijn.. Alleen die vader heeft echt een probleem met gezag, lijkt het wel..
Hij lijkt geen greintje respect te hebben voor wat dan ook..
pi_72455251
Er is toch zo'n tekenfilmserie, 'de familie Tofu'? Je zou er een prachtige parodie op kunnen maken..
pi_72455272
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is met een kind van die leeftijd uitermate vreemd als een van de ouders geen wettelijk gezag heeft, ik ga er dan ook niet vanuit dat de vader alleen de voogdij heeft.

Ik ga er vanuit dat ze nu pas met haar standpunt naar buiten komt omdat ze voor de enorme commotie kennelijk bang was dat ze haar kind idd nooit meer zou zien als ze er tegenin zou gaan.

Daarbij werd ze tot dit interview neergezet als ouder die het allemaal wel prima vond.... die suggestie werd immers gewekt. Dan heb je het moment bereikt om eea recht te zetten.
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn? De (juridische) vader van mijn dochter heeft nooit ouderlijk gezag gehad (bijvoorbeeld), ik heb altijd alleen het gezag gehad.
pi_72455282
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

saiilant detail is dat ze vanaf haar zesde bij haar vader woont.. Ik meen wel begrepen te hebben dat de ouders een co-ouderschap hebben. Dat wordt natuurlijk in gevaar gebracht, plus het feit dat kinderen vanaf 12 jr. een eigen inbreng hebben mbt. bij welke ouder ze gaan wonen.

Dat Laura haar moeder echt nooit meer zou willen zien, dat zal wel los lopen..
Het zou niet voor het eerst zijn dat dit soort plannen in de wereld geholpen wordt om, in het geval van een scheiding, de "andere" ouder te schofferen. Duidelijk is, ik las het al eerder, dat de ouders het niet goed met elkaar kunnen vinden, dus je mag aannemen dat Laura door vader aardig is gehersenspoeld. Dat ze dan dergelijke uitspraken doet is haar niet kwalijk te nemen.
Normale ouders zouden over dir soort aangelegenheden op een fatsoenlijke manier moeten overleggen, maar dat is niet gebeurd.
Vader heeft het hoofd van het meisje op hol gebracht met allerlei idiote beloftes en heeft nu alweer een stok gevonden waarmee hij zijn ex kan slaan en er een verdere verwijdering plaatsvindt.
pi_72455286

Eigenlijk is het wel een heel sneu verhaal nu....
Je zal er als moeder maar zo middenin zitten. En dan zo door je dochter onder druk gezet worden (dat doen kids vast wel vaker...ze haten je heel snel enzo ) maar als je dan je verhaal kwijt wil is het ineens druk zetten via de media

Eng dat ze ook "ons" vermoeden deelt m.b.t. of het niet de vader van Laura zelf is die alles aanspoort continu... Typisch toch he?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:12:22 #125
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72455308
Oeh, wat een irritante blaag, die Laura. En het meest ergerlijke is dat ze het pas begrijpt zodra ze zelf kinderen krijgt wrs.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72455413
Zo, hehe, nu duidelijk is dat ook mams haar qua leeftijd helemaal niet capabel acht hoop ik dat alle 'wat zijn jullie jaloers' en 'eindelijk eens een hoogvlieger, houden we haar thuis'-mensen ook inzien dat dat wel degelijk ergens op slaat.
Ze wacht maar 'n paar jaartjes.
pi_72455438
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 09:38 schreef Leandra het volgende:

Maar ze woont niet bij haar moeder maar bij haar vader. En zeker gezien ze dezelfde passie delen, en vader achter Laura staat en toch een zekere invloed op haar heeft zou het zeker kunnen.
pi_72455450
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:21 schreef Taurus het volgende:
Zo, hehe, nu duidelijk is dat ook mams haar qua leeftijd helemaal niet capabel acht hoop ik dat alle 'wat zijn jullie jaloers' en 'eindelijk eens een hoogvlieger, houden we haar thuis'-mensen ook inzien dat dat wel degelijk ergens op slaat.
Ze wacht maar 'n paar jaartjes.

Maar ik verwacht nu tegenargumenten als > gescheiden dus rancuneus > moeder kent haar dochter niet > gechargeerde reactie

Standaard non-argumenten dus
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72455457
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:10 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Het zou niet voor het eerst zijn dat dit soort plannen in de wereld geholpen wordt om, in het geval van een scheiding, de "andere" ouder te schofferen. Duidelijk is, ik las het al eerder, dat de ouders het niet goed met elkaar kunnen vinden, dus je mag aannemen dat Laura door vader aardig is gehersenspoeld. Dat ze dan dergelijke uitspraken doet is haar niet kwalijk te nemen.
Normale ouders zouden over dir soort aangelegenheden op een fatsoenlijke manier moeten overleggen, maar dat is niet gebeurd.
Vader heeft het hoofd van het meisje op hol gebracht met allerlei idiote beloftes en heeft nu alweer een stok gevonden waarmee hij zijn ex kan slaan en er een verdere verwijdering plaatsvindt.
Dat ik daar niet eerder op ben gekomen
Er is idd. geen enkel overleg geweest tussen de ouders wbt. die plannen..
Wat betekent dit mbt. tot die 'jarenlange jeugddroom'?
pi_72455469
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maar ze woont niet bij haar moeder maar bij haar vader. En zeker gezien ze dezelfde passie delen, en vader achter Laura staat en toch een zekere invloed op haar heeft zou het zeker kunnen.
Ze woont bij vader, maar die is dus niet in staat geweest om haar een opvoedeing te geven waarin respect voor moeder ook een plaats inneemt.
Een verwend kind altijd maar haar zin geven heeft niets te maken met opvoeding.
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2009 @ 10:38:53 #131
137949 Disana
pi_72455640
Heeft iemand het hele artikel gelezen en kan iemand een scan posten? Ik krijg mijn scanner even niet aan de praat.
pi_72455692
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat Laura vooral weg wil om even twee jaar van die ouders af te zijn.
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:55:09 #133
3542 Gia
User under construction
pi_72455863
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Haar ouders lijken een beetje 'spirituele', vrijheidslievende, hippe mensen te zijn.. Alleen die vader heeft echt een probleem met gezag, lijkt het wel..
Hij lijkt geen greintje respect te hebben voor wat dan ook..
Inderdaad, lijkt wel een anarchist!!
pi_72457186
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:38 schreef Disana het volgende:
Heeft iemand het hele artikel gelezen en kan iemand een scan posten? Ik krijg mijn scanner even niet aan de praat.
Het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal lijkt mij niet zo verstandig.
pi_72457263
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:55 schreef Gia het volgende:
Inderdaad, lijkt wel een anarchist!!
Oh, brrr, anarchisten. Anarchisten zijn mensen die over heel wat zeker beter na hebben gedacht dan de gemiddelde Nederlander, en daarbij tot de conclusie zijn gekomen dat het terugdringen van autoriteiten als overheid en andere vormen van illegaal verkregen gezag er toen kan leiden dat we in prettiger omgeving gaan samenleven. Een conclusie waar ik zeker gedeeltelijk achter sta.
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2009 @ 12:11:42 #136
137949 Disana
pi_72457278
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal lijkt mij niet zo verstandig.
Och kom, gewoon een scan met bronvermelding. In SHO gebeurt dat aan de lopende band.
pi_72457320
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:11 schreef Disana het volgende:
Och kom, gewoon een scan met bronvermelding. In SHO gebeurt dat aan de lopende band.
Het mag gewoon niet van de policy, ik ben geen mod op NWS en zal het artikel dus ook laten staan, maar de policy is er duidelijk over, artikelen uit kranten, bladen of tijdschriften mogen niet gescand geplaatst worden. Citeren mag natuurlijk wel.
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2009 @ 12:21:06 #138
137949 Disana
pi_72457480
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het mag gewoon niet van de policy, ik ben geen mod op NWS en zal het artikel dus ook laten staan, maar de policy is er duidelijk over, artikelen uit kranten, bladen of tijdschriften mogen niet gescand geplaatst worden. Citeren mag natuurlijk wel.
Hmm, hoe kan het dan dat er op SHO niets anders gebeurt? Is het misschien per forum verschillend?
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:23:02 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72457529
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:09 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn? De (juridische) vader van mijn dochter heeft nooit ouderlijk gezag gehad (bijvoorbeeld), ik heb altijd alleen het gezag gehad.
Ik weet dat het wel vaker voorkomt, maar bij scheidingen van na 1 januari 1998 is het niet standaard meer, voor die datum was er sprake van voogdij en toeziende voogdij, sinds die datum meestal van gedeelde voogdij en is de toeziende voogdij opgeheven (alleen een beetje jammer dat dat laatste niet gemeld is aan mensen waarbij al sprake was van toeziende voogdij )

Ik weet dat er ook wel situaties zijn van na die datum waarbij het anders geregeld is, maar die behoren steeds meer tot de uitzonderingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72457670
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet dat het wel vaker voorkomt, maar bij scheidingen van na 1 januari 1998 is het niet standaard meer, voor die datum was er sprake van voogdij en toeziende voogdij, sinds die datum meestal van gedeelde voogdij en is de toeziende voogdij opgeheven (alleen een beetje jammer dat dat laatste niet gemeld is aan mensen waarbij al sprake was van toeziende voogdij )

Ik weet dat er ook wel situaties zijn van na die datum waarbij het anders geregeld is, maar die behoren steeds meer tot de uitzonderingen.
Het is een beetje anders... De toeziende voogdij is vervangen door de testamentaire voogdij. Voor 1998 hadden beide ouders in de regel het ouderlijk gezag. Juist na 1998 komt het voor dat vaders geen gezag dragen, omdat ze dit na erkenning (buiten een huwelijk) apart moeten aanvragen. De vader van mijn dochter wilde geen gezag aanvragen. Hij is niet de enige. Maar er zijn dus vele variaties op dit thema mogelijk.
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:39:54 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72457942
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:28 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is een beetje anders... De toeziende voogdij is vervangen door de testamentaire voogdij. Voor 1998 hadden beide ouders in de regel het ouderlijk gezag. Juist na 1998 komt het voor dat vaders geen gezag dragen, omdat ze dit na erkenning (buiten een huwelijk) apart moeten aanvragen. De vader van mijn dochter wilde geen gezag aanvragen. Hij is niet de enige. Maar er zijn dus vele variaties op dit thema mogelijk.
Dat klopt ook, dat de toeziende voogdij is vervallen klopt ook.....
Ik moest bij de geboorte van mijn zoon (1991) een toeziend voogd (laten) aanstellen omdat ik de enige ouder ben, mijn vader werd toen toeziend voogd, op een gegeven moment is de toeziende voogdij komen te vervallen zonder dat dat aangekondigd was.

Het had tot gevolg dat ik de enige voogd van mijn zoon was, op zich geen probleem, ik vond het echter wel een probleem dat mijn vader gelijk geen rechten meer had en geen plaatsvervangende beslissingen meer zou kunnen nemen mbt mijn zoon als ik dat om wat voor reden dan ook niet meer zelf zou kunnen, wat hij wel had kunnen doen onder de toeziende voogdij.

Maar goed, voor zover bekend was Laura binnen het huwelijk geboren en was het aanvragen van het gezag geen issue.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:43:57 #142
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72458040
De grote vraag is waarom haar zusje wel bij de moeder woont. Hebben ze handje klap gedaan? Ik kan me niet voorstellen dat Laura op haar 6e al zelf besloot bij haar vader te gaan wonen. Lijkt me toch een vrij ongezonde situatie als de dochters niet samen opgroeien maar als handelswaar verdeeld worden.
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:45:58 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72458083
Het is idd een beetje een vreemde verdeling, ik vraag me ook af of de kinderen wel regelmatig tijd bij de ouder die niet de dagelijkse zorg heeft hebben doorgebracht....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72458216
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat klopt ook, dat de toeziende voogdij is vervallen klopt ook.....
Ik moest bij de geboorte van mijn zoon (1991) een toeziend voogd (laten) aanstellen omdat ik de enige ouder ben, mijn vader werd toen toeziend voogd, op een gegeven moment is de toeziende voogdij komen te vervallen zonder dat dat aangekondigd was.

Het had tot gevolg dat ik de enige voogd van mijn zoon was, op zich geen probleem, ik vond het echter wel een probleem dat mijn vader gelijk geen rechten meer had en geen plaatsvervangende beslissingen meer zou kunnen nemen mbt mijn zoon als ik dat om wat voor reden dan ook niet meer zelf zou kunnen, wat hij wel had kunnen doen onder de toeziende voogdij.

Maar goed, voor zover bekend was Laura binnen het huwelijk geboren en was het aanvragen van het gezag geen issue.
Ik heb geen idee hoe dat zit met het familierecht in Nieuw-Zeeland, en wat voor impact dat kan hebben op het verloop bij een scheiding in Nederland.

Ik heb bij het vervallen van de toeziende voogdij (die verviel namelijk al in 1997, vóór de andere wetswijzigingen in het familierecht erdoor gingen) meteen een testamentaire voogdijbenoeming op laten stellen. In principe treedt deze pas in werking bij een overlijden van de voogd, maar hij heeft ook zeker waarde wanneer je in coma zou komen te liggen (bijvoorbeeld). Een jaar later is mijn dochter erkent om haar te kunnen beschermen tegen de wetswijzigingen die toen werden ingevoerd.
pi_72458232
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:45 schreef Leandra het volgende:
Het is idd een beetje een vreemde verdeling, ik vraag me ook af of de kinderen wel regelmatig tijd bij de ouder die niet de dagelijkse zorg heeft hebben doorgebracht....
Die indruk heb ik niet
pi_72458372
BELACHELIJK VAN DIE MOEDER DAT ZE HAAR DOCHTER NIET WIL LATEN ZEILEN!!!! ER MAG OOK NIKS IN DIT KUTLAND!!!!!!!!!!!!!
pi_72458374
Twittters van Laura:

LauraGuppy

1. Ik ben echt niet alleen op zee straks, zijn genoeg mensen in de buurt met camera, wordt nog druk om mij heen.about 2 hours ago from mobile web

2. Ga nu het water op en hoop dat ze mij even met rust laten, iedere keer mensen langs de steiger. Bah.about 2 hours ago from mobile web

3. Mijn opvoeding is nu eenmaal anders geweest dan bij andere. Ben zelfstandig en maak mijn eigen keuzes, altijd al. Al vanaf mijn 6e. Pffff.about 2 hours ago from mobile web

4. Ik doe gewoon wat we hebben afgesproken. Dit weekend nadenken over hoe en wat. Maar ik wil en ga. Ben vastbesloten.about 2 hours ago from mobile web

5. Ik begrijp niet iedereen nu alles weer opnieuw wil bespreken, is al lang geleden gebeurd. Was en is mijn keuze. Zeilen is MIJN leven.about 3 hours ago from mobile web

6. Jammer dat die kranten niet vertellen hoe het allemaal zit. Heeft nu geen zin om over de laatste jaren te praten, over mijn moeder dus.about 3 hours ago from mobile web
pi_72458467
Mijn god. "Al vanaf mijn 6e." Alsof je dat nog weet, gehersenspoelde blaag.
pi_72458547
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land. En wat betreft die moeder, waarom moet ze haar verhaal via de media uiten en waarom gaat ze niet gewoon in gesprek met haar dochter om die op andere gedachten te brengen als ze niet wil dat de reis door gaat. Dat is de juiste weg, niet de krant.
pi_72458632
quote:
als je het me verbiedt, heb je mijn hele leven verziekt, dan wil ik je nooit meer zien.’
Ik denk niet dat die kutpuber dochterlief vatbaar is voor een gesprek met mams.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')