abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72475428
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen.
Dat is inderdaad een heel groot verschil.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:58:00 #202
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72475838
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen..

Dat is niet te vergelijken met het vrolijke admiraalzeilen wat iedereen altijd doet op de oceaan...
Ja!

Hé Moussie:

Ben je overstag?
Is je ra lam geslagen?
Kom moussie: aan de bak!
Heb je inmiddels een kop als een boei?
Gooi je kont eens tegen de krib!
Heb je je anker gelicht?
Heb je het roer al omgegooid?
Ga je door de wind?
Kom op voor niemand de zeilen strijken nu!

Of heb je als een rat het zinkende schip verlaten?
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72476038
Tsja... na het bericht van mama zijn alle voorstanders (en vooral Laura zelf) in de aap gelogeerd

Er is geen rechter die nu nog toestemming gaat geven, als 1 ouder het er al niet mee eens is.
pi_72476044
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik keur autoriteit niet per definitie af, alleen als die autoriteit in mijn ogen niet op juiste wijze verkregen is.
Welke autoriteit is in jouw ogen niet op de juiste wijze verkregen, dan?
pi_72476429
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:58 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ja!

Hé Moussie:

Ben je overstag?
Is je ra lam geslagen?
Kom moussie: aan de bak!
Heb je inmiddels een kop als een boei?
Gooi je kont eens tegen de krib!
Heb je je anker gelicht?
Heb je het roer al omgegooid?
Ga je door de wind?
Kom op voor niemand de zeilen strijken nu!

Of heb je als een rat het zinkende schip verlaten?
nope, ik heb meer te doen ..

Ik vind anders de woordkeuze van mams best wel apart .. Laura zeilt als een duivel ..
pleased to meet you
pi_72476500
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef moussie het volgende:

[..]

nope, ik heb meer te doen ..

Ik vind anders de woordkeuze van mams best wel apart .. Laura zeilt als een duivel ..
Addergebroed
pi_72476561
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Addergebroed
Bezeten ..
pleased to meet you
pi_72476665
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72476822
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc... Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).
pi_72476902
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc.. Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).
Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.

Een uitspraak in deze kwestie zorgt alleen maar voor geroddel aan de keukentafel bij pappa en mamma die hun kinderen aankijken en zeggen; " je haalt het niet in je hoofd! "
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_72477020
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.

Een uitspraak in deze kwestie zorgt alleen maar voor geroddel aan de keukentafel bij pappa en mamma die hun kinderen aankijken en zeggen; " je haalt het niet in je hoofd! "
Die speciale regelingen hoeven niet altijd goed te zijn! Ik heb verdorie pleegkids gehad die vrijstelling hadden (op welke idiote gronden dan ook) en die daarmee onthouden werden van scholing, en dus ook van een toekomst waarin ze in eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is niet ok! En het debiele was, dat als ze bij mij werden geplaatst en ik aandrong op scholing, dat er dan schouders werden opgehaald... ja vrijstelling he, boeit dus niet

School is belangrijk! Niet alleen voor de kennis, maar ook voor de sociale ontwikkeling en contacten. En voor sport... ja doei, ik ben zelf topsporter geweest in mijn jeugd. Ik ging toch heus naar school (net zoals het gros van de topsporters).

En inderdaad, iedere ouder met verantwoordelijkheidsgevoel zegt tegen een 13 jarige die voor 2 jaar op wereldreis denkt te kunnen gaan: "Je haalt het niet in je hoofd!!!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 06-09-2009 01:10:43 ]
pi_72477315
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die speciale regelingen hoeven niet altijd goed te zijn! Ik heb verdorie pleegkids gehad die vrijstelling hadden (op welke idiote gronden dan ook) en die daarmee onthouden werden van scholing, en dus ook van een toekomst waarin ze in eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is niet ok! En het debiele was, dat als ze bij mij werden geplaatst en ik aandrong op scholing, dat er dan schouders werden opgehaald... ja vrijstelling he, boeit dus niet

School is belangrijk! Niet alleen voor de kennis, maar ook voor de sociale ontwikkeling en contacten. En voor sport... ja doei, ik ben zelf topsporter geweest in mijn jeugd. Ik ging toch heus naar school (net zoals het gros van de topsporters).

En inderdaad, iedere ouder met verantwoordelijkheidsgevoel zegt tegen een 13 jarige die voor 2 jaar op wereldreis denkt te kunnen gaan: "Je haalt het niet in je hoofd!!!"
Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!

Iemand die een speciale regeling krijgt op school vanwege een talent niet vanwege prive omstandigheden, want zo ken ik er ook een paar. Om dus onder leerplicht uit te komen krijgt dat niet zo maar! Daar worden tests etc. mee gedaan. De mensen die dat hebben gedaan, zijn daar tot nu toe alleen maar erg blij mee geweest! Als je een talent hebt, bijv. sport moet je daar voor gaan en weet je dat je daar andere dingen voor opoffert. (niet of minder uitgaan met vrienden bijv.) Top sporters bij ons gingen voor namelijk veel op reis, en waren dus soms weken weg van school. Uiteraard had je sommige die op een speciale school kwamen te zitten met alleen sport talenten..

Het enige waar ik het met je eens ben, is dat school belangrijk is, maar men overschat de kwaliteiten daar wel van. We mogen nu dan wel nu langer dan ooit studeren, we hebben ook meer dan ooit communicatie problemen, depressieve mensen en singles in dit land..
quote:
Nou, weer lekker conservatief! Lekker de talenten van je kinderen onder de tafel blijven houden en zorgen dat ze doen wat je wilt. Zal straks leuk worden als ze echt gaan puberen. Ouders !

Tuurlijk kan het gros van 13 jarigen niet voor 2 jaar ergens de wereld rond, maar in het geval van laura zou ze ook niet 2 jaar lang in d'r uppie ergens rond dobberen.. ze zou maar per aantal week echt alleen zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..
pi_72477386
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!

Iemand die een speciale regeling krijgt op school vanwege een talent niet vanwege prive omstandigheden, want zo ken ik er ook een paar. Om dus onder leerplicht uit te komen krijgt dat niet zo maar! Daar worden tests etc. mee gedaan. De mensen die dat hebben gedaan, zijn daar tot nu toe alleen maar erg blij mee geweest! Als je een talent hebt, bijv. sport moet je daar voor gaan en weet je dat je daar andere dingen voor opoffert. (niet of minder uitgaan met vrienden bijv.) Top sporters bij ons gingen voor namelijk veel op reis, en waren dus soms weken weg van school. Uiteraard had je sommige die op een speciale school kwamen te zitten met alleen sport talenten..

Het enige waar ik het met je eens ben, is dat school belangrijk is, maar men overschat de kwaliteiten daar wel van. We mogen nu dan wel nu langer dan ooit studeren, we hebben ook meer dan ooit communicatie problemen, depressieve mensen en singles in dit land..
[..]

Nou, weer lekker conservatief! Lekker de talenten van je kinderen onder de tafel blijven houden en zorgen dat ze doen wat je wilt. Zal straks leuk worden als ze echt gaan puberen. Ouders !

Tuurlijk kan het gros van 13 jarigen niet voor 2 jaar ergens de wereld rond, maar in het geval van laura zou ze ook niet 2 jaar lang in d'r uppie ergens rond dobberen.. ze zou maar per aantal week echt alleen zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..
Nah... ik heb er een stuk of 20 de puberteit door geloodsd (waar ze gestrand waren bij de eigen ouders). Maar ben altijd blij om bij te lezen bij mensen met meer ervaring.
pi_72477500
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nah... ik heb er een stuk of 20 de puberteit door geloodst (waar ze gestrand waren bij de eigen ouders). Maar ben altijd blij om bij te lezen bij mensen met meer ervaring.
Hmm, ik heb zelf tijdens mn jeugd bij verschillende pleegouders gezeten
pi_72477505
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm, ik heb zelf tijdens mn jeugd bij verschillende pleegouders gezeten
Ah vandaar!
pi_72477677
Misschien hebben jullie wel bij elkaar gezeten!
anonieme razernist
pi_72477720
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:58 schreef NoCigar het volgende:
Misschien hebben jullie wel bij elkaar gezeten!
Beslist niet

Mijn kids herkennen mij wel.
pi_72477881
Gelet op de anarchistishe houding van de vader die mogelijk deze houding geindoctrineerd heeft (of mogelijk is het puur genetisch doorgegeven) bij/tav zijn dochter, zou Laura nog te redden zijn als sociaal vaardig mens?

M.i. is het schip al vergaan, op dit moment leven vader en dochter alleen maar in een ikke ikke ikke cultuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_72477927
quote:
Op zondag 6 september 2009 02:20 schreef Montagui het volgende:
Gelet op de anarchistishe houding van de vader die mogelijk deze houding geindoctrineerd heeft (of mogelijk is het puur genetisch doorgegeven) bij/tav zijn dochter, zou Laura nog te redden zijn als sociaal vaardig mens?

M.i. is het schip al vergaan, op dit moment leven vader en dochter alleen maar in een ikke ikke ikke cultuur.
Nee joh, het schip is nog lang niet vergaan, Laura is pas 13. Maar ik denk, dat met het hele verloop van dit verhaal, er nog wel drastische dingen kunnen gaan gebeuren. Gewoon omdat ik weet hoe die instanties werken. Niet omdat ik iets wel of niet zou vinden.
  zondag 6 september 2009 @ 02:32:00 #220
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72477965
Wie van jullie verwacht dat Laura gewoon binnen nu en een maand op een kwade dag vertrokken is en begonnen aan de reis? Die Laura Guppy Twitter lijkt me toch best authentiek, ook al beweert de andere Twitter Laura van niet..
pi_72478039
quote:
Op zondag 6 september 2009 02:32 schreef Perico het volgende:
Wie van jullie verwacht dat Laura gewoon binnen nu en een maand op een kwade dag vertrokken is en begonnen aan de reis? Die Laura Guppy Twitter lijkt me toch best authentiek, ook al beweert de andere Twitter Laura van niet..
Ik denk dat Lauraguppy authentiek is.

En ik denk ook, dat ze er best tussenuit zou kunnen sneaken ergens tegen het einde van deze maand. Maar ik denk ook, dat haar dan een onaangename verrassing zal komen te staan.

Ik heb het ook wel meegemaakt dat kids dachten (ondanks waarschuwingen) dat ze gewoon maar hun eigen ding konden doen. En zich daarmee in gevaar brachten. Als er dan al een voogdij-instelling (Bureau Jeugdzorg) bij betrokken is, kan deze zomaar een jongere "gesloten" plaatsen: de gevangenis. Dat heet dan ter bescherming (of voor henzelf, dan wel voor hun omgeving). Ik weet, hoeveel kids er onder OTS gesloten geplaatst worden. Als pleegmoeder heb ik vele bezoeken afgelegd in de gevangenis Het klinkt allemaal niet zo ernstig, dat is het wel! Er bestaat geen verschil tussen een plaatsing onder OTS of onder strafrecht, het is hetzelfde.

En dit meisje nu aanmoedigen om toch haar ding te doen, kan haar juist daar doen belanden.
pi_72478702
Ook nog wel interresant, voor wie het gemist had eventueel

Klkkkerdeklik naar een link van netwerk
pi_72478773
Deel 18.....
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72479368
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Was erg tegendraads op 13-jarige leeftijd, had een plan om op wereldreis te gaan maar niet eens nagedacht over scholing, moeilijk thuisfront..

Ja, iemand met dat op z'n CV zou ik gelijk aannemen..
pi_72479377
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Bij Laura ging het juist om het ontbreken van bv. die tests, alsmede een gebrekkige voorbereiding in het algemeen.
Ze zou zonder begeleiding op pad gaan en dus was er geen alternatief voor de leerplicht voorhanden.

Dat het onderwijs beter zou kunnen ben ik wel met je eens ja..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')