abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72475428
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen.
Dat is inderdaad een heel groot verschil.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:58:00 #202
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72475838
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja maar.. ja maar.. Dat zijn wedstrijdzeilers die het uiterste van zichzelf en van hun boot vergen..

Dat is niet te vergelijken met het vrolijke admiraalzeilen wat iedereen altijd doet op de oceaan...
Ja!

Hé Moussie:

Ben je overstag?
Is je ra lam geslagen?
Kom moussie: aan de bak!
Heb je inmiddels een kop als een boei?
Gooi je kont eens tegen de krib!
Heb je je anker gelicht?
Heb je het roer al omgegooid?
Ga je door de wind?
Kom op voor niemand de zeilen strijken nu!

Of heb je als een rat het zinkende schip verlaten?
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72476038
Tsja... na het bericht van mama zijn alle voorstanders (en vooral Laura zelf) in de aap gelogeerd

Er is geen rechter die nu nog toestemming gaat geven, als 1 ouder het er al niet mee eens is.
pi_72476044
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik keur autoriteit niet per definitie af, alleen als die autoriteit in mijn ogen niet op juiste wijze verkregen is.
Welke autoriteit is in jouw ogen niet op de juiste wijze verkregen, dan?
pi_72476429
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:58 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ja!

Hé Moussie:

Ben je overstag?
Is je ra lam geslagen?
Kom moussie: aan de bak!
Heb je inmiddels een kop als een boei?
Gooi je kont eens tegen de krib!
Heb je je anker gelicht?
Heb je het roer al omgegooid?
Ga je door de wind?
Kom op voor niemand de zeilen strijken nu!

Of heb je als een rat het zinkende schip verlaten?
nope, ik heb meer te doen ..

Ik vind anders de woordkeuze van mams best wel apart .. Laura zeilt als een duivel ..
pleased to meet you
pi_72476500
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef moussie het volgende:

[..]

nope, ik heb meer te doen ..

Ik vind anders de woordkeuze van mams best wel apart .. Laura zeilt als een duivel ..
Addergebroed
pi_72476561
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:31 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Addergebroed
Bezeten ..
pleased to meet you
pi_72476665
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72476822
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is me echt een raadsel waarom iedereen hier nou zo goed een mening over moet hebben. Eigenlijk hebben ze het wel slim gespeeld, die ouders en het meisje zelf, haar naam is al meer dan een miljoen keer terug te vinden op het internet en het staat leuk op het CV.
Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc... Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).
pi_72476902
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Omdat heel veel ouders pubers met dromen hebben? En schoolplicht en leerplicht etc.. Een uitspraak in deze kwestie heeft verstrekkende gevolgen. Niet alleen voor Laura, maar voor alle ouders van leerplichtige kids (en omgekeerd).
Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.

Een uitspraak in deze kwestie zorgt alleen maar voor geroddel aan de keukentafel bij pappa en mamma die hun kinderen aankijken en zeggen; " je haalt het niet in je hoofd! "
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_72477020
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nou en? Ik ken genoeg gevallen die 'speciale' regelingen hebben op school die nog leerplichtig zijn, maar niet altijd op school hoeven te zijn vanwege hun talent. Bijv. voor sport. Leerplichtig of niet maakt in dit geval niks uit.

Een uitspraak in deze kwestie zorgt alleen maar voor geroddel aan de keukentafel bij pappa en mamma die hun kinderen aankijken en zeggen; " je haalt het niet in je hoofd! "
Die speciale regelingen hoeven niet altijd goed te zijn! Ik heb verdorie pleegkids gehad die vrijstelling hadden (op welke idiote gronden dan ook) en die daarmee onthouden werden van scholing, en dus ook van een toekomst waarin ze in eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is niet ok! En het debiele was, dat als ze bij mij werden geplaatst en ik aandrong op scholing, dat er dan schouders werden opgehaald... ja vrijstelling he, boeit dus niet

School is belangrijk! Niet alleen voor de kennis, maar ook voor de sociale ontwikkeling en contacten. En voor sport... ja doei, ik ben zelf topsporter geweest in mijn jeugd. Ik ging toch heus naar school (net zoals het gros van de topsporters).

En inderdaad, iedere ouder met verantwoordelijkheidsgevoel zegt tegen een 13 jarige die voor 2 jaar op wereldreis denkt te kunnen gaan: "Je haalt het niet in je hoofd!!!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 06-09-2009 01:10:43 ]
pi_72477315
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Die speciale regelingen hoeven niet altijd goed te zijn! Ik heb verdorie pleegkids gehad die vrijstelling hadden (op welke idiote gronden dan ook) en die daarmee onthouden werden van scholing, en dus ook van een toekomst waarin ze in eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is niet ok! En het debiele was, dat als ze bij mij werden geplaatst en ik aandrong op scholing, dat er dan schouders werden opgehaald... ja vrijstelling he, boeit dus niet

School is belangrijk! Niet alleen voor de kennis, maar ook voor de sociale ontwikkeling en contacten. En voor sport... ja doei, ik ben zelf topsporter geweest in mijn jeugd. Ik ging toch heus naar school (net zoals het gros van de topsporters).

En inderdaad, iedere ouder met verantwoordelijkheidsgevoel zegt tegen een 13 jarige die voor 2 jaar op wereldreis denkt te kunnen gaan: "Je haalt het niet in je hoofd!!!"
Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!

Iemand die een speciale regeling krijgt op school vanwege een talent niet vanwege prive omstandigheden, want zo ken ik er ook een paar. Om dus onder leerplicht uit te komen krijgt dat niet zo maar! Daar worden tests etc. mee gedaan. De mensen die dat hebben gedaan, zijn daar tot nu toe alleen maar erg blij mee geweest! Als je een talent hebt, bijv. sport moet je daar voor gaan en weet je dat je daar andere dingen voor opoffert. (niet of minder uitgaan met vrienden bijv.) Top sporters bij ons gingen voor namelijk veel op reis, en waren dus soms weken weg van school. Uiteraard had je sommige die op een speciale school kwamen te zitten met alleen sport talenten..

Het enige waar ik het met je eens ben, is dat school belangrijk is, maar men overschat de kwaliteiten daar wel van. We mogen nu dan wel nu langer dan ooit studeren, we hebben ook meer dan ooit communicatie problemen, depressieve mensen en singles in dit land..
quote:
Nou, weer lekker conservatief! Lekker de talenten van je kinderen onder de tafel blijven houden en zorgen dat ze doen wat je wilt. Zal straks leuk worden als ze echt gaan puberen. Ouders !

Tuurlijk kan het gros van 13 jarigen niet voor 2 jaar ergens de wereld rond, maar in het geval van laura zou ze ook niet 2 jaar lang in d'r uppie ergens rond dobberen.. ze zou maar per aantal week echt alleen zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..
pi_72477386
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is by far de meest kortzichtige post die ik vandaag op FOK! heb gelezen.Waarvan hulde!

Iemand die een speciale regeling krijgt op school vanwege een talent niet vanwege prive omstandigheden, want zo ken ik er ook een paar. Om dus onder leerplicht uit te komen krijgt dat niet zo maar! Daar worden tests etc. mee gedaan. De mensen die dat hebben gedaan, zijn daar tot nu toe alleen maar erg blij mee geweest! Als je een talent hebt, bijv. sport moet je daar voor gaan en weet je dat je daar andere dingen voor opoffert. (niet of minder uitgaan met vrienden bijv.) Top sporters bij ons gingen voor namelijk veel op reis, en waren dus soms weken weg van school. Uiteraard had je sommige die op een speciale school kwamen te zitten met alleen sport talenten..

Het enige waar ik het met je eens ben, is dat school belangrijk is, maar men overschat de kwaliteiten daar wel van. We mogen nu dan wel nu langer dan ooit studeren, we hebben ook meer dan ooit communicatie problemen, depressieve mensen en singles in dit land..
[..]

Nou, weer lekker conservatief! Lekker de talenten van je kinderen onder de tafel blijven houden en zorgen dat ze doen wat je wilt. Zal straks leuk worden als ze echt gaan puberen. Ouders !

Tuurlijk kan het gros van 13 jarigen niet voor 2 jaar ergens de wereld rond, maar in het geval van laura zou ze ook niet 2 jaar lang in d'r uppie ergens rond dobberen.. ze zou maar per aantal week echt alleen zijn. Er zijn altijd uitzonderingen..
Nah... ik heb er een stuk of 20 de puberteit door geloodsd (waar ze gestrand waren bij de eigen ouders). Maar ben altijd blij om bij te lezen bij mensen met meer ervaring.
pi_72477500
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:30 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nah... ik heb er een stuk of 20 de puberteit door geloodst (waar ze gestrand waren bij de eigen ouders). Maar ben altijd blij om bij te lezen bij mensen met meer ervaring.
Hmm, ik heb zelf tijdens mn jeugd bij verschillende pleegouders gezeten
pi_72477505
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm, ik heb zelf tijdens mn jeugd bij verschillende pleegouders gezeten
Ah vandaar!
pi_72477677
Misschien hebben jullie wel bij elkaar gezeten!
anonieme razernist
pi_72477720
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:58 schreef NoCigar het volgende:
Misschien hebben jullie wel bij elkaar gezeten!
Beslist niet

Mijn kids herkennen mij wel.
pi_72477881
Gelet op de anarchistishe houding van de vader die mogelijk deze houding geindoctrineerd heeft (of mogelijk is het puur genetisch doorgegeven) bij/tav zijn dochter, zou Laura nog te redden zijn als sociaal vaardig mens?

M.i. is het schip al vergaan, op dit moment leven vader en dochter alleen maar in een ikke ikke ikke cultuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_72477927
quote:
Op zondag 6 september 2009 02:20 schreef Montagui het volgende:
Gelet op de anarchistishe houding van de vader die mogelijk deze houding geindoctrineerd heeft (of mogelijk is het puur genetisch doorgegeven) bij/tav zijn dochter, zou Laura nog te redden zijn als sociaal vaardig mens?

M.i. is het schip al vergaan, op dit moment leven vader en dochter alleen maar in een ikke ikke ikke cultuur.
Nee joh, het schip is nog lang niet vergaan, Laura is pas 13. Maar ik denk, dat met het hele verloop van dit verhaal, er nog wel drastische dingen kunnen gaan gebeuren. Gewoon omdat ik weet hoe die instanties werken. Niet omdat ik iets wel of niet zou vinden.
  zondag 6 september 2009 @ 02:32:00 #220
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72477965
Wie van jullie verwacht dat Laura gewoon binnen nu en een maand op een kwade dag vertrokken is en begonnen aan de reis? Die Laura Guppy Twitter lijkt me toch best authentiek, ook al beweert de andere Twitter Laura van niet..
pi_72478039
quote:
Op zondag 6 september 2009 02:32 schreef Perico het volgende:
Wie van jullie verwacht dat Laura gewoon binnen nu en een maand op een kwade dag vertrokken is en begonnen aan de reis? Die Laura Guppy Twitter lijkt me toch best authentiek, ook al beweert de andere Twitter Laura van niet..
Ik denk dat Lauraguppy authentiek is.

En ik denk ook, dat ze er best tussenuit zou kunnen sneaken ergens tegen het einde van deze maand. Maar ik denk ook, dat haar dan een onaangename verrassing zal komen te staan.

Ik heb het ook wel meegemaakt dat kids dachten (ondanks waarschuwingen) dat ze gewoon maar hun eigen ding konden doen. En zich daarmee in gevaar brachten. Als er dan al een voogdij-instelling (Bureau Jeugdzorg) bij betrokken is, kan deze zomaar een jongere "gesloten" plaatsen: de gevangenis. Dat heet dan ter bescherming (of voor henzelf, dan wel voor hun omgeving). Ik weet, hoeveel kids er onder OTS gesloten geplaatst worden. Als pleegmoeder heb ik vele bezoeken afgelegd in de gevangenis Het klinkt allemaal niet zo ernstig, dat is het wel! Er bestaat geen verschil tussen een plaatsing onder OTS of onder strafrecht, het is hetzelfde.

En dit meisje nu aanmoedigen om toch haar ding te doen, kan haar juist daar doen belanden.
pi_72478702
Ook nog wel interresant, voor wie het gemist had eventueel

Klkkkerdeklik naar een link van netwerk
pi_72478773
Deel 18.....
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72479368
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Was erg tegendraads op 13-jarige leeftijd, had een plan om op wereldreis te gaan maar niet eens nagedacht over scholing, moeilijk thuisfront..

Ja, iemand met dat op z'n CV zou ik gelijk aannemen..
pi_72479377
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[..]

Bij Laura ging het juist om het ontbreken van bv. die tests, alsmede een gebrekkige voorbereiding in het algemeen.
Ze zou zonder begeleiding op pad gaan en dus was er geen alternatief voor de leerplicht voorhanden.

Dat het onderwijs beter zou kunnen ben ik wel met je eens ja..
pi_72482684
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Veel mensen verwarren de leerplicht met de plicht om dagelijks een school te bezoeken. De wet eist alleen dat je onderwijs volgt, dat mag desnoods ook aan huis, via internet, de TV of schriftelijk mits het maar van voldoende niveau is.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 6 september 2009 @ 12:32:40 #227
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72482702
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is? Dat ze goed kan zeilen? Je zou ze de kost niet willen geven hoeveel kinderen heel goed kunnen zeilen. Dat ze een paar weken alleen op een bootje in de Friese meren heeft gevaren? Een speciaal talent of iets om pilletjes tegen te slikken.

Dat ze niet boos is op papa die haar in een kindertehuis liet opsluiten in een vreemd land omdat hij de moeite niet wilde nemen naar Engeland te vliegen. Ja, dat is inderdaad wel opmerkelijk, maar is dat het speciale talent waarom het meisje twee jaar niet naar school hoeft en zonder ouderlijk toezicht mag zijn? Zodat ze dit speciale talent wat me licht autistisch voorkomt verder kan ontwikkelen?
Here we are now, entertain us.
pi_72483002
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef voyeur het volgende:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is? Dat ze goed kan zeilen? Je zou ze de kost niet willen geven hoeveel kinderen heel goed kunnen zeilen.
Het punt is dat Laura haar hoofd boven het maaiveld heeft uitgestoken.
En dat is in Nederland een doodzonde.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_72483153
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Het punt is dat Laura haar hoofd boven het maaiveld heeft uitgestoken.
En dat is in Nederland een doodzonde.
Kom op zeg.
Het gaat niet daarom, het gaat erom dat zij zich uniek waant en buiten de regels om wil gaan enkel en alleen om een stupide punt te maken.

Als ze het beter hadden voorbereid (incl. het onderwijs-gedeelte) had ze misschien wel de beoogde goedkeuring gehad.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 12:53:50 #230
137949 Disana
pi_72483234
quote:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is?
Die vraag is in deze reeks al vaak gesteld, en niemand weet het antwoord. Dat ze goed kan zeilen is niet meer dan normaal met zo'n vader, elk kind had dat gewoon geleerd. Gymnasium met overslaan van klassen doet ze ook niet, dus daar zit het hem ook niet in. Blijft over een vader die haar zo gek heeft gemaakt dat ze gelooft de wereld over te kunnen steken. En ook dat is niet bijzonder want elk kind heeft dromen.
pi_72483278
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:50 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Kom op zeg.
Het gaat niet daarom, het gaat erom dat zij zich uniek waant en buiten de regels om wil gaan enkel en alleen om een stupide punt te maken.

Als ze het beter hadden voorbereid (incl. het onderwijs-gedeelte) had ze misschien wel de beoogde goedkeuring gehad.
In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.
pi_72483313
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.
Nee, want die afvraag is al ver voor de media-aandacht afgewezen. Omdat ze alleen op die boot zit is er geen garantie van onderwijs.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72483347
quote:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is? Dat ze goed kan zeilen? Je zou ze de kost niet willen geven hoeveel kinderen heel goed kunnen zeilen. Dat ze een paar weken alleen op een bootje in de Friese meren heeft gevaren? Een speciaal talent of iets om pilletjes tegen te slikken.

Dat ze niet boos is op papa die haar in een kindertehuis liet opsluiten in een vreemd land omdat hij de moeite niet wilde nemen naar Engeland te vliegen. Ja, dat is inderdaad wel opmerkelijk, maar is dat het speciale talent waarom het meisje twee jaar niet naar school hoeft en zonder ouderlijk toezicht mag zijn? Zodat ze dit speciale talent wat me licht autistisch voorkomt verder kan ontwikkelen?
Ze heeft geen speciaal talent, ze is een vlotte leerling en ze kan goed zeilen omdat ze dat vanaf dat ze kan lopen geleerd heeft. Geen dommerdje dus, maar absoluut geen wonderkind.

Waarschijnlijk is ze wel boos op haar papa, haar gedrag is knap rebels. En daarmee imiteert ze gek genoeg het gedrag van haar vader, die geen andere wet kent dan zijn rechtlijnige ideeën.

Of dat een trekje is dat genetisch is doorgegeven, of dat het een jeugdtrauma is dat wordt doorgegeven, of beide, weet ik niet.
Volgens het interview adoreert ze haar vader mateloos. Dat is dan wel weer tegenstrijdig.
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 14:15:56 #234
137949 Disana
pi_72485471
Wat quotes uit de VK:

Müller zei haar eerder de plannen niet te zien zitten. Maar Laura zei: 'als je het me verbiedt, heb je mijn hele leven verziekt, dan wil ik je nooit meer zien'.

Laura, die op 20 september 14 wordt

'Ze kunnen wel zeggen dat ze haar leeftijdgenoten ver vooruit is', zegt haar huidige man Gronsma, zelf een binnenvaartschipper: 'Maar dat is gewoon flauwekul. Ze is een beginnende puber, met alle puberstreken die daarbij horen. Jongens, feesten, noem maar op. Ze is heel normaal.

In 2002 liep het mis in het huwelijk van Müller en de vader van Laura: ze scheidden. Laura was toen 6 jaar oud. Over de scheiding wil Müller alleen kwijt dat haar ex-man zeer rechtlijnige ideeën heeft waar hij zich onder geen enkele voorwaarde vanaf laat brengen. 'Je kunt zeggen wat je wilt, hij doet toch wat hij wil.'

'Maar achteraf bezien is het de grootste fout van mijn leven om haar daar te laten wonen.'

Laura krijgt van hem een spartaanse opvoeding, vertelt ze. Voorbeelden wil ze niet geven. 'Hij houdt wel van haar, maar laten we het erop houden dat Laura in haar leven altijd alles zelf heeft moeten regelen. Ze moest alles zelf uitzoeken. Mijn maag draaide zich soms om.'

'Ze is gek gemaakt, denk ik. Kijk, haar vader is alles voor haar. Laura vertrouwt honderd procent op hem. Voor haar telt alleen wat hij zegt. En nu heeft ze zich in haar kop gezet dat ze gaat. Ze snapt niet wat het werkelijk betekent. Ze vindt het alleen maar cool. Ze is een tiener.'

Drie jaar geleden deden ze vergeefse pogingen om Laura bij haar moeder te laten wonen. Aanleiding waren Laura's solotochten op het IJsselmeer, op haar tiende. 'Er waren heel veel problemen,' zegt Grondsma. 'We zijn talloze keren gebeld door sluiswachters, door de rijkspolitie, door andere bezorgde mensen. In Diemen is ze tegengehouden door de havenmeester'.
'Ze heeft ook één keer geprobeerd om haar zusje Kim mee te nemen. Toen werden we gebeld door de moeder van een vriendinnetje, die vroeg of we dat wel goed vonden. Uiteindelijk hebben we Kim van die boot weggehaald.'

Grondsma: 'Ik heb aangifte gedaan, ben naar de Kinderbescherming geweest, naar Bureau Jeugdzorg. Ik heb alles gedaan, maar niemand wilde naar ons luisteren. We hebben drie rechters gehad. Steeds moesten we weer opnieuw ons verhaal doen. Laura en haar vader zijn ook nooit op komen dagen.'
  zondag 6 september 2009 @ 14:25:46 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72485776
quote:
Kan iemand me nog eens uitleggen wat dat speciale unieke etc talent van die Laura is?
Ze kan zeilen als de duivel (ik citeer mama, dus we kunnen er vanuitgaan dat het waar is)

Verder snap ik niet hoe het heeft kunnen gebeuren dat haar moeder al diverse malen het gebrek aan zorg door de vader aanhangig heeft gemaakt en dat daar telkens niet op gereageerd is, en dat nu een leerplicht-ambtenaar de zaak aanhangig heeft gemaakt zowel Laura als haar vader al gehoord zijn door diverse instanties, maar haar moeder kennelijk nog niet.
Sterker nog: Laura (of haar PR-doos) vindt zelfs dat moeder "voor haar beurt spreekt en in het onderzoek van de kinderbescherming nog wel de kans krijgt haar verhaal te doen".

Conclusie: Laura's moeder was voor de rechtzaak niet gehoord door de instanties en Laura en Dick Dekker luisteren sowieso niet naar Bärbel Müller. Als er geen leerplicht-ambtenaar aan de bel had getrokken dan was Laura zonder toestemming van haar moeder vertrokken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2009 @ 16:05:18 #236
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72488473
Ben paar dagen wezen werken, dus niet hier gepost. Gisteren snel tussendoor Volkskrant gekocht en interview gelezen. Moest toen wel onmiddellijk hier aan dit draadje denken. Velen hier hebben toch wel redelijk aangevoeld/ingeschat/gerechercheerd, dat er wel degelijk meer achter het hele wonderkindverhaal zit, dan een bureaucratische maatschappij , die kinderdromen in de kiem smoort en eenheidsworsten produceert.
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 17:41:24 #237
137949 Disana
pi_72491187
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:05 schreef ValseNoot het volgende:
Ben paar dagen wezen werken, dus niet hier gepost. Gisteren snel tussendoor Volkskrant gekocht en interview gelezen. Moest toen wel onmiddellijk hier aan dit draadje denken. Velen hier hebben toch wel redelijk aangevoeld/ingeschat/gerechercheerd, dat er wel degelijk meer achter het hele wonderkindverhaal zit, dan een bureaucratische maatschappij , die kinderdromen in de kiem smoort en eenheidsworsten produceert.
Uit het geheel ontstijgt een stuitende onverschilligheid van die vader en een gebrek aan wezenlijke zorg. Het lijkt erop dat vader meer met zichzelf bezig is dan met het opvoeden van zijn kind.
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 17:47:51 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_72491364
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Uit het geheel ontstijgt een stuitende onverschilligheid van die vader en een gebrek aan wezenlijke zorg. Het lijkt erop dat vader meer met zichzelf bezig is dan met het opvoeden van zijn kind.
Ja hoor, denk dat je dat wel kunt stellen.
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 17:55:31 #239
137949 Disana
pi_72491614
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor, denk dat je dat wel kunt stellen.
Ik vond dat verhaal over het zeilen op het IJsselmeer nogal schokkend en een toonbeeld van onverschilligheid (als in niet omkijken naar je kind). En dat terwijl het hier is weggezet als 'zie je wel wat ze allemaal al heeft gedaan'.
pi_72491897
quote:
13-jarige wil alleen de wereldzeeën bevaren deel 18
De vraag is wie haar zee wil bevaren als ze de rode zee oversteekt, waarbij de Arabische grijpgrage handjes niet van de lucht zijn
pi_72492019
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:32 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Veel mensen verwarren de leerplicht met de plicht om dagelijks een school te bezoeken. De wet eist alleen dat je onderwijs volgt, dat mag desnoods ook aan huis, via internet, de TV of schriftelijk mits het maar van voldoende niveau is.
quote:
Schoolplicht is een wettelijke verplichting voor kinderen om vanaf een bepaalde leeftijd een school te bezoeken. Deze plicht moet worden uitgevoerd door de opvoedingsgerechtigden, meestal de ouders. Schoolplicht moet niet worden verward met leerplicht, die wel de verplichting oplegt om onderwijs te volgen, maar geen verplichtend bezoek aan een school of andere vorm van onderwijsinstelling. Vaak worden beide begrippen echter door elkaar gebruikt.

Nederland kent sinds 1969 bijna volledige schoolplicht, daar thuisonderwijs sindsdien in principe verboden is. Op bepaalde gronden kan hier echter vrijstelling voor worden aangevraagd, zoals bijvoorbeeld wanneer er sprake is van zogenoemde richtingbedenkingen; dat de ouders geen school in hun omgeving kunnen vinden die overeenkomt met hun eigen levensovertuiging.

Vlaanderen kent geen volledige schoolplicht. Als een van de thuisblijvende ouders kan aantonen over onderwijskundige vaardigheden te beschikken of een privè-leraar in de arm neemt, kan ook aan de leerplicht worden voldaan door huisonderwijs. De ouders moeten echter aantonen het te kunnen bekostigen en de onderwijsinspectie controleert of het onderwijs naar behoren plaatsvindt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schoolplicht
  zondag 6 september 2009 @ 18:14:43 #242
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72492217
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vond dat verhaal over het zeilen op het IJsselmeer nogal schokkend en een toonbeeld van onverschilligheid (als in niet omkijken naar je kind). En dat terwijl het hier is weggezet als 'zie je wel wat ze allemaal al heeft gedaan'.
Ja, ik ook, een 11-jarige wekenlang alleen aan het vakantievieren ... of dat nou op een zeilboot is of anders ...Ik gun alle kinderen lange schoolvakanties, en ook dat ze tijdens die vakanties dagjes kunnen ondernemen met vriendjes en vriendinnetjes, zonder dat pa en ma zich alsmaar met ze bemoeien, en ik zou wel willen dat er nog voldoende (veilige) natuur was voor kinderen om lekker met elkaar te avonturieren, maar een 11-jarige zes weken alleen op vakantie ...... Dan valt mij echt de term "moederziel alleen" binnen.

Huilden wij niet tranen met tuiten toen Rémy moeder Barbarin zo rond die leeftijd vaarwel moest zeggen om de wereld in te trekken (al bleek gelukkig Vitalis de beste pleegvader die je je kon wensen) .......

Wat ik wel vertrouwenwekkend vond om te lezen, is dat er verschillende brug/sluiswachters, etc. zijn geweest, die het ook vreemd vonden, en dat die mensen alarm hebben geslagen.
DAT vind ik nou een fijn idee, dat er mensen zijn, die in hun werk een situatie tegenkomen rondom een kind, die denken "Hee, klopt dit eigenlijk wel ......." en er vervolgens ook wat mee doen.
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 18:18:10 #243
137949 Disana
pi_72492332
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:14 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Ja, ik ook, een 11-jarige wekenlang alleen aan het vakantievieren ... of dat nou op een zeilboot is of anders ...Ik gun alle kinderen lange schoolvakanties, en ook dat ze tijdens die vakanties dagjes kunnen ondernemen met vriendjes en vriendinnetjes, zonder dat pa en ma zich alsmaar met ze bemoeien, en ik zou wel willen dat er nog voldoende (veilige) natuur was voor kinderen om lekker met elkaar te avonturieren, maar een 11-jarige zes weken alleen op vakantie ...... Dan valt mij echt de term "moederziel alleen" binnen.

Huilden wij niet tranen met tuiten toen Rémy moeder Barbarin zo rond die leeftijd vaarwel moest zeggen om de wereld in te trekken (al bleek gelukkig Vitalis de beste pleegvader die je je kon wensen) .......

Wat ik wel vertrouwenwekkend vond om te lezen, is dat er verschillende brug/sluiswachters, etc. zijn geweest, die het ook vreemd vonden, en dat die mensen alarm hebben geslagen.
DAT vind ik nou een fijn idee, dat er mensen zijn, die in hun werk een situatie tegenkomen rondom een kind, die denken "Hee, klopt dit eigenlijk wel ......." en er vervolgens ook wat mee doen.
Ja inderdaad, het is altijd weer een geruststellende gedachte te weten dat er nog veel mensen zijn die om zich heen kijken en aan de bel trekken als het nodig is. Wel vreemd is dat er door Jeugdzorg en dergelijke geen actie is ondernomen, zelfs niet toen de kleine Laura haar nog kleinere zusje ook maar mee had genomen. Als gewone omstanders daar de schrik van in de benen krijgen, moet je dat als deskundige instantie toch al helemaal krijgen?
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 18:20:04 #244
249559 crew  Lavenderr
pi_72492395
quote:

[..]

Inderdaad. Vond dat ook schokkend om te lezen. En zo'n kind moet dan twee jaar alleen op pad? Ben blij dat haar moeder háár kant van het verhaal verteld heeft, en vond het heel erg dat die zo vaak hulp gezocht heeft en net zoveel keer bot gevangen heeft bij de instanties.
  zondag 6 september 2009 @ 18:21:20 #245
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72492429
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad. Vond dat ook schokkend om te lezen. En zo'n kind moet dan twee jaar alleen op pad? Ben blij dat haar moeder háár kant van het verhaal verteld heeft, en vond het heel erg dat die zo vaak hulp gezocht heeft en net zoveel keer bot gevangen heeft bij de instanties.
Met zo'n manipulatieve vader op de achtergrond, is het ook vechten tegen de bierkaai.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_72492554
Team Babs, laten we maar zeggen.
  zondag 6 september 2009 @ 18:31:39 #247
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72492733
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja inderdaad, het is altijd weer een geruststellende gedachte te weten dat er nog veel mensen zijn die om zich heen kijken en aan de bel trekken als het nodig is. Wel vreemd is dat er door Jeugdzorg en dergelijke geen actie is ondernomen, zelfs niet toen de kleine Laura haar nog kleinere zusje ook maar mee had genomen. Als gewone omstanders daar de schrik van in de benen krijgen, moet je dat als deskundige instantie toch al helemaal krijgen?
Nou, ook weer zo'n bloedstollend detail ..... dat kleinere zusje. Jawel ff samen naar de AH om de hoek, maar niet samen op een bootje .......
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 18:33:20 #248
137949 Disana
pi_72492781
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ongetwijfeld zal haar verhaal in de VK wel doordringen tot in de rechtskamers. En met een beetje geluk neemt de Kinderbescherming het ook mee.
  zondag 6 september 2009 @ 18:34:08 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72492814
quote:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.

Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 18:34:50 #250
137949 Disana
pi_72492838
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:25 schreef patatmetfriet het volgende:
Team Babs, laten we maar zeggen.
Heb je haar relaas in de VK gelezen? Mij kwam het alleszins geloofwaardig voor.

Of vader manipulatief is weet ik niet, wel denk ik dat hij voornamelijk zijn eigen stokpaardje berijdt en veel van zijn eigen dromen op zijn dochtertje projecteert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')