Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.
Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Waar maak jeje druk om dan?quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.
Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Een willekeurige andere moeder zou het probleen denk ik niet zijn, maar net deze ene hè..quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
Haha, ja, zo'n reactie was wel fijn geweest.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.quote:Op zondag 6 september 2009 18:48 schreef ValseNoot het volgende:
[ ]
Hoe dan ook, ik heb er een prettig gevoel bij, dat er kritische mensen zijn, die niet zomaar krantenberichtjes over vermeende wonderkinderen napraten, en diep op zoek gaan naar naar achtergronden.
Ja, en nou in interview moeder komt het weer terug: het is gewoon een pubertje.quote:Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.
Ik vraag me nog wel af waarom ze HAVO is gaan doen i.p.v. VWO. Heeft dat ook met de opgelegde zelfredzaamheid of desinteresse van vader te maken, of is hij degene die haar dit adviseerde. Dat verhaal klopt voor mij ook nog niet.
Het is hier muisstil..quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd. een redelijk normale instelling voor een puber, maar niet de instelling van een bovengemiddeld intelligent kind met de drive om records te vestigen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
Iets met 'man en muis' misschien ?quote:Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is hier muisstil..
Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iets met 'man en muis' misschien ?
*piep*quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien zijn sommingen hun kinderen nu aan het opleiden zijn tot solozeiler.. Sponsoring is best cool als je op vakantie wil..quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land.
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.quote:Op zondag 6 september 2009 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.quote:Op zondag 6 september 2009 20:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.quote:Op zondag 6 september 2009 20:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.
Foei toch! Modjes horen al helemaal niet op de man te spelen... Misschien leuk om eens een opmerking in feedback over te maken..quote:Op zondag 6 september 2009 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.quote:Op zondag 6 september 2009 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.
Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindtquote:Op zondag 6 september 2009 20:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.
Ken er meerdere die dat doen. Mijn man had zo'n dochter die dat weigerde om tot meerdere glorie van ouders iets te doen omdat ze het toevallig kon. Die is volwassen en toch heel prima terecht gekomen. En zo ken ik er wel meer.
Dit even in het algemeen, he. Heeft even niets met Laura van doen. Het gaat me om het principe dat het zonde zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |