Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.
Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Waar maak jeje druk om dan?quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.
Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Een willekeurige andere moeder zou het probleen denk ik niet zijn, maar net deze ene hè..quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
Haha, ja, zo'n reactie was wel fijn geweest.quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.quote:Op zondag 6 september 2009 18:48 schreef ValseNoot het volgende:
[ ]
Hoe dan ook, ik heb er een prettig gevoel bij, dat er kritische mensen zijn, die niet zomaar krantenberichtjes over vermeende wonderkinderen napraten, en diep op zoek gaan naar naar achtergronden.
Ja, en nou in interview moeder komt het weer terug: het is gewoon een pubertje.quote:Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.
Ik vraag me nog wel af waarom ze HAVO is gaan doen i.p.v. VWO. Heeft dat ook met de opgelegde zelfredzaamheid of desinteresse van vader te maken, of is hij degene die haar dit adviseerde. Dat verhaal klopt voor mij ook nog niet.
Het is hier muisstil..quote:Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd. een redelijk normale instelling voor een puber, maar niet de instelling van een bovengemiddeld intelligent kind met de drive om records te vestigen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
Iets met 'man en muis' misschien ?quote:Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is hier muisstil..
Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.quote:Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iets met 'man en muis' misschien ?
*piep*quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien zijn sommingen hun kinderen nu aan het opleiden zijn tot solozeiler.. Sponsoring is best cool als je op vakantie wil..quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land.
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.quote:Op zondag 6 september 2009 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.quote:Op zondag 6 september 2009 20:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.quote:Op zondag 6 september 2009 20:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.
Foei toch! Modjes horen al helemaal niet op de man te spelen... Misschien leuk om eens een opmerking in feedback over te maken..quote:Op zondag 6 september 2009 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.quote:Op zondag 6 september 2009 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.
Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindtquote:Op zondag 6 september 2009 20:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.
Ken er meerdere die dat doen. Mijn man had zo'n dochter die dat weigerde om tot meerdere glorie van ouders iets te doen omdat ze het toevallig kon. Die is volwassen en toch heel prima terecht gekomen. En zo ken ik er wel meer.
Dit even in het algemeen, he. Heeft even niets met Laura van doen. Het gaat me om het principe dat het zonde zou zijn.
Kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant is het heel demotiverend om een stap terug te moeten doen omdat je je eigenlijk liever zou bezighouden met andere dingen. Of dat nou zeilen of iets anders is waar je graag hartstochtelijk in stort. Vaak geven kinderen dat zelf ook wel aan bij hun ouders, maar worden ze niet gehoord.quote:Op zondag 6 september 2009 20:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindt
Je zegt dat je anarchist bent, maar je hebt wel heel strak omlijnde ideeën over wat andere mensen wel en niet zouden mogen doen..quote:Op zaterdag 5 september 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je zo'n kans wel krijgen, gewoon een beetje doordouwen. Het hoeft niet iedere dag feest te zijn.
[..]
Dat idee heb ik ook niet, maar dat zegt wat over de relevantie van het oordeel van de moeder. Als de moeder geen enkele direct invloed op haar dochter uit kan oefenen, dan is dat waarschijnlijk aan de moeder zelf te wijten. Daar moet de moeder dan iets aan gaan doen, en dat doe je niet door verhalen in de krant te laten opnemen. Dit zijn zaken die in de familiare kring opgelost moeten worden, wat de buitenwereld daar over denkt is volstrekt irrelevant.
1 bit modus, dat betekent dat er sprake is van 1 bit, een bit kan de waarde 1 of 0 aannemen. En dat is een mooie metafoor voor de wijze waarop jij reageert, je leest niet secuur en springt van het ene uiterste naar het andere uiterste. Als je zo reageert is het niet mogelijk om een normale discussie te voeren.quote:Kun je deze sneer aan mijn adres trouwens nader motiveren? 'Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.'
quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je zet jezelf echt compleet voor schut EO.
[..]
1 bit modus, dat betekent dat er sprake is van 1 bit, een bit kan de waarde 1 of 0 aannemen. En dat is een mooie metafoor voor de wijze waarop jij reageert, je leest niet secuur en springt van het ene uiterste naar het andere uiterste.
Dan wil ik graag van je weten in welk opzicht ik je woorden heb verdraait en in welk opzicht ik 'alles in het extreme' trek.quote:Op zondag 6 september 2009 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jij trekt alles zelf in het extreme hoor. Je plaatst je zelf daarmee buiten de discussie omdat je woorden van je discussiepartner verdraait. Dan ben je in feite met je zelf aan het discussiëren en daarom zet je jezelf voor schut. Succes er mee voor vanavond.
Het punt is dat ze in de leeftijd zitten waarop je het beste leert. Het is dan of nooit voor veel jonge mensen. Dat is misschien vervelend voor sommige kinderen, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat het VWO prima is te combineren met nog heel veel andere dingen.quote:Op zondag 6 september 2009 20:45 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant is het heel demotiverend om een stap terug te moeten doen omdat je je eigenlijk liever zou bezighouden met andere dingen. Of dat nou zeilen of iets anders is waar je graag hartstochtelijk in stort. Vaak geven kinderen dat zelf ook wel aan bij hun ouders, maar worden ze niet gehoord.
Haha!quote:Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef nokwanda het volgende:
Overigens... die uitlatingen van Laura dat haar moeder haar leven verwoest als ze geen toestemming verleent.... dom kutkind. Ze weet nog niet dat je maar een moeder hebt en een vader en dat je die niet zomaar "overboord" gooit. Wat mij betreft ging ze zo over de knie.
quote:
quote:Op zondag 6 september 2009 21:12 schreef Dragorius het volgende:
Laten we oppassen dat we niet straks het kind met het badwater weggooien
Met de snotorganen gaat het redelijk...![]()
Echt ongekend wat één zo'n familie allemaal niet teweeg kan brengen zo
Fok! I Love Youhaha
Een jarenlange droom, waar moeder voor het eerst van hoorde in april 2009quote:Op zondag 6 september 2009 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
![]()
Beterschap!
Ja, het is wonderbaarlijk wat Laura en 'haar droom' teweeg brengt
quote:Hello All everything written on Lauraguppy is not coming from me Laura Dekker
10:24 PM Sep 2nd from webGisteren Op de Wereldhavendagen geweest in Rotterdam. Dit was wel leuk.
about 13 hours ago from webIk hoop dat iedereen aan de foto's wel ziet dat dit mijn enige twitter is en dat lauraguppy alleen maar een foto uit de krant heeft.
about 2 hours ago from webdus wat op lauraguppy geschreven staat is verzonnen.
about 2 hours ago from web
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het gros van de Laura-fans een 13-jarig kind hadden uitgekozen als symbool voor hun eigen vrijheidsdrang/dromen/idealen. Iets wat ze in hun eigen leven wensen maar niet kunnen/willen/durven, projecteerden ze op een 13-jarige. Zie ook de vaak nogal theatrale uitlatingen over hoe een kind verbieden zo'n gevaarlijke onderneming aan te gaan, de ondergang van de vrijheid in Nederland symboliseerde, etc. En zie ook de bijna mythische eigenschappen die aan dit meisje werden toegekend op basis van voornamelijk.... niets.quote:Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat je analyse aardig klopt. Toch is het jammer dat ze nu hun ideeën over de kwestie ineens niet meer delen.quote:Op maandag 7 september 2009 01:33 schreef watchers het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het gros van de Laura-fans een 13-jarig kind hadden uitgekozen als symbool voor hun eigen vrijheidsdrang/dromen/idealen. Iets wat ze in hun eigen leven wensen maar niet kunnen/willen/durven, projecteerden ze op een 13-jarige. Zie ook de vaak nogal theatrale uitlatingen over hoe een kind verbieden zo'n gevaarlijke onderneming aan te gaan, de ondergang van de vrijheid in Nederland symboliseerde, etc. En zie ook de bijna mythische eigenschappen die aan dit meisje werden toegekend op basis van voornamelijk.... niets.
Grappig genoeg probeerden dezelfde lieden de tocht zelf dan weer zo weinig mythisch mogelijk tot een pleziertocht te bagataliseren: want ja, ze voelden ook wel weer ergens aan dat een kind op een echt gevaarlijke tocht sturen toch niet helemaal kosjer was. Waarmee ze ironisch genoeg ook meteen hun eigen beweringen over de grote levenslessen voor Laura onderuit haalden. Die levenslessen doe je tenslotte niet zo erg op tijdens een veredelde pleziertocht.
Tja, en nu is de vervelende realiteit boven water gekomen: een nogal eenzaam, maar verder niet zo bijzonder getalenteerd kind, dat ervoor kiest vaak in haar eentje te vluchten op haar zeilboot (anderen vluchten weer naar hun kamertje) en een niet bepaald ideale gezinssituatie: zacht uitgedrukt. Daar gaat je vrijheidssymbool dan, ingehaald door die realiteit. En dan is het natuurlijk opeens een stuk minder interessant allemaal.
Maar niet getreurd: bij het volgende symbool dat in het nieuws opduikt, is het gros vast weer net zo hard terug om er van alles aan wensen en verlangens en onvrede over andere zaken op te projecteren.
Hoe meer ik erover nadenk, nog los van haar geestelijke rijpheid en het opgewassen zijn tegen alle tegenslagen die ze zal tegenkomen die twee jaar, ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat een kind van 13 het prima vindt om 2 jaar alleen weg te gaan. En ook al is ze niet continue alleen, een kind van 13 dat prima zo lang zonder ouders en aanverwanten kan, dat kan zichzelf heel volwassen vinden, ik vind dat een dermate afwijkende houding dat ik me afvraag of er niet veel meer achter zit. Ik denk niet dat ze is gepusht, ik denk dat Laura dit echt zelf wil, maar dat maakt het niet opeens een gezonde situatie. Ik zie het eerder als vluchtgedrag. Als je je zólang van je naasten kunt / wilt los maken, op je 13e, dan moet daar meer achter zitten dan alleen een puberige behoefte van het willen zeilen.quote:Op zondag 6 september 2009 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.
Moussie vertelde dat ze in een vloot zou varen, dat had ze op tv van een vriend van de familie gehoord. Later werd dit al afgezwakt op 'je legt vanzelf contact met andere zeilers'. Die vriend zal wel een vriend van pa zijn die net zo egocentrisch is.quote:Op maandag 7 september 2009 08:41 schreef Dragorius het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)aten-begeleiden.html
Wat is dat nou?![]()
Ze zou toch al "niet alleen varen" en "opgevangen worden in havens" ?
Nouja zeg, nu blijkt dat ook niet waar te zijn geweest! Goeie voorbereiding pa![]()
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt
Ik weet het niet. Als het klopt dat ze alles zelf vanaf haar zesde zelf maar moest uitzoeken, dan kan het ook zijn dat ze heeft aangeleerd minder gehecht te zijn aan haar familie.quote:Op maandag 7 september 2009 08:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Hoe meer ik erover nadenk, nog los van haar geestelijke rijpheid en het opgewassen zijn tegen alle tegenslagen die ze zal tegenkomen die twee jaar, ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat een kind van 13 het prima vindt om 2 jaar alleen weg te gaan. En ook al is ze niet continue alleen, een kind van 13 dat prima zo lang zonder ouders en aanverwanten kan, dat kan zichzelf heel volwassen vinden, ik vind dat een dermate afwijkende houding dat ik me afvraag of er niet veel meer achter zit. Ik denk niet dat ze is gepusht, ik denk dat Laura dit echt zelf wil, maar dat maakt het niet opeens een gezonde situatie. Ik zie het eerder als vluchtgedrag. Als je je zólang van je naasten kunt / wilt los maken, op je 13e, dan moet daar meer achter zitten dan alleen een puberige behoefte van het willen zeilen.
Maar dit neemt toch alle wind uit de zeilen van alle pro-Laura mensen?quote:Op maandag 7 september 2009 08:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Moussie vertelde dat ze in een vloot zou varen, dat had ze op tv van een vriend van de familie gehoord. Later werd dit al afgezwakt op 'je legt vanzelf contact met andere zeilers'. Die vriend zal wel een vriend van pa zijn die net zo egocentrisch is.
Je hoort de voorstanders toch ook al niet meer sinds het interview met de moeder? Voor hen valt er nog maar weinig te zeggen en inderdaad, dit maakt het oorspronkelijke verhaal alleen nog maar ongeloofwaardiger.quote:Op maandag 7 september 2009 08:56 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar dit neemt toch alle wind uit de zeilen van alle pro-Laura mensen?
Heel de illiusie waaromheen dit opgebouwd is ...te erg gewoonDan kun je toch niet zeggen als gezin Dekker zijnde dat het goed voorbereid is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |