abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 18:35:49 #251
137949 Disana
pi_72492874
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.

Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
pi_72492923
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook nogal een zwaktebod. Het is net alsof alle interesse weg is nu een andere moeder opstaat om dit kind te verdedigen.
Waar maak jeje druk om dan?
  zondag 6 september 2009 @ 18:48:57 #253
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72493265
Van dit draadje werd ook wel eens door mensen gezegd "Zijn jullie daar nou nog steeds mee bezig?"
Maar blijkbaar zat er toch bij heel veel mensen iets in het hoofd dat zei: "Hoooooo .... ff nadenken ....."

En natuurlijk ging dat nadenken in zo'n FOK-draadje met ietwat scherp gekante discussies gepaard, om je standpunt duidelijk te maken chargeer je wel eens, en laten we eerlijk wezen, er is heel wat afgegrapt ......
maar dat geeft niet, denk ik, dat hoort bij discussie.

Hoe dan ook, zo'n discussie op een forum is toch best wel belangrijk. Niet dat wij hier iets kunnen veranderen (al is wel mijn mening door deze discussie gevormd). Volgens mij is hier in deze discussie wel degelijk 'iets" gesignaleerd, wat niet "okee" aanvoelde. En blijkbaar zijn er dus mensen, die het tot hun verantwoordelijkheid rekenen om dat te uiten.
Misschien .... misschien .... misschien ...... heeft het feit dat veel mensen in vele fora, of op andere plaatsen hun bedenkingen t.o.v. de "Wonderkind ... must follow dream"-hype hebben verzet, de moeder van Laura wel gesterkt in haar mening om haar "Neen" te durven laten horen? Of draaf ik door.

Hoe dan ook, ik heb er een prettig gevoel bij, dat er kritische mensen zijn, die niet zomaar krantenberichtjes over vermeende wonderkinderen napraten, en diep op zoek gaan naar naar achtergronden.
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 18:51:16 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_72493348
quote:

[..]

Ik vind het dan ook erg jammer dat degenen die 17 topics lang zo druk waren het talent van Laura en de goedkeuring van haar "ouders" te verdedigen nu geen tijd meer hebben.

Ik had graag een uitgebreide reactie op het interview met Laura d'r moeder gelezen, maar kennelijk hoeven we dat wegens de enorme hoeveelheid activiteiten op andere vlakken niet meer te verwachten
  zondag 6 september 2009 @ 18:51:56 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72493372
quote:
[..]
Een willekeurige andere moeder zou het probleen denk ik niet zijn, maar net deze ene hè..
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 6 september 2009 @ 18:58:17 #256
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72493562
quote:

[..]

Haha, ja, zo'n reactie was wel fijn geweest.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen, dat juist al die informatie over "pretzeilen en feestzeilen" die Moussie hier inbracht, mij in mijn mening over de waarde van de zeilprestatie hebben gevormd (natuurlijk ook omdat andere mensen nav Moussie informatie linkten en je zelf ging googelen).

En de Bolkesteijn-informatie over zielen van de allerlaatste dagen vond ik heerlijk om te lezen.
Laat ze nou maar lekker ergens anders bezig zijn ......
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 19:11:56 #257
137949 Disana
pi_72494008
quote:
Op zondag 6 september 2009 18:48 schreef ValseNoot het volgende:
[ ]

Hoe dan ook, ik heb er een prettig gevoel bij, dat er kritische mensen zijn, die niet zomaar krantenberichtjes over vermeende wonderkinderen napraten, en diep op zoek gaan naar naar achtergronden.
Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.

Ik vraag me nog wel af waarom ze HAVO is gaan doen i.p.v. VWO. Heeft dat ook met de opgelegde zelfredzaamheid of desinteresse van vader te maken, of is hij degene die haar dit adviseerde. Dat verhaal klopt voor mij ook nog niet.
  zondag 6 september 2009 @ 19:18:59 #258
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72494280
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou ja voor de meeste posters ontbraken gewoon de feiten voor de titel 'wonderkind' of 'bijzonder'. In het Jeugdjournaal zagen we een doodgewoon pubertje dat het 'wel leuk' leek en veel meer niet. Geen enthousiaste verhalen over routes of vaardigheden of landen die ze altijd al eens had willen zien.

Ja, en nou in interview moeder komt het weer terug: het is gewoon een pubertje.

[ Bericht 0% gewijzigd door ValseNoot op 06-09-2009 19:19:39 (typo) ]
pi_72495782
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vraag me nog wel af waarom ze HAVO is gaan doen i.p.v. VWO. Heeft dat ook met de opgelegde zelfredzaamheid of desinteresse van vader te maken, of is hij degene die haar dit adviseerde. Dat verhaal klopt voor mij ook nog niet.
Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_72495819
quote:

[..]

Het is hier muisstil..
pi_72495969
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het komt zo vaak voor dat kinderen best een hoger niveau aankunnen, maar er gewoon geen trek in hebben en zeggen: ik doe het niet. Ken er zat die liever een niveautje lager gaan zitten om zodoende meer tijd te hebben voor andere dingen.
En waarom ook niet? Als je havo hebt gedaan en je wil wel een universitaire studie volgen, dan kan dat ook als je na de havo een jaartje HBO volgt en een propedeuse haalt. Ben je even veel tijd kwijt.
Dat is idd. een redelijk normale instelling voor een puber, maar niet de instelling van een bovengemiddeld intelligent kind met de drive om records te vestigen.
Ze zou al een jaar vooruit zijn qua leerstof, is ons voorgespiegeld. Als dat waar is, waarom is ze dan niet naar het VWO gegaan?
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 20:00:26 #262
249559 crew  Lavenderr
pi_72496136
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is hier muisstil..
Iets met 'man en muis' misschien ?
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 20:03:12 #263
137949 Disana
pi_72496260
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.
  zondag 6 september 2009 @ 20:03:23 #264
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72496267
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

pi_72496271
quote:

[..]

*piep*

The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72496354
quote:

[..]

Misschien zijn sommingen hun kinderen nu aan het opleiden zijn tot solozeiler.. Sponsoring is best cool als je op vakantie wil..
pi_72496840
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laat haar gewoon zeilen, als het tegenvalt keer je om en ben zo weer aan het vaste land.
Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..
  zondag 6 september 2009 @ 20:18:37 #268
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72496916
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:03 schreef Dragorius het volgende:

[..]

*piep*

Hoe is het met de snotorganen? Kunt u de zeelucht weer opsnuiven?
pi_72497225
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als het tegenvalt, kom je gewoon niet meer terug..
Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.
pi_72497296
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, je gaat niet gelijk dood ofzo.
Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.
pi_72497363
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nee, het is ook totaal niet gevaarlijk. Een kind kan de was doen.
Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.
pi_72497647
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Jeetje zeg, wordt je nou niet totaal ziek van jezelf? Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.
Foei toch! Modjes horen al helemaal niet op de man te spelen... Misschien leuk om eens een opmerking in feedback over te maken..

Voor motivatie van mijn antwoord: Zie alle uitspraken van ervaren zeezeilers. De uitspraak van de rechtbank of vraag het aan Myra ter Meulen. Zij is adviseur Jeugdbeleid en preventieve kindermishandeling, hartstochtelijk zeezeiler én kapitein van de abortusboot 'Women on Waves' ..
Zij zeilde met haar vriendin, zodat je afwisselend 3 uur kunt slapen, vond ze het nog steeds een levensgevaarlijke onderneming. Laat staan voor een meisje van 13 alleen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 06-09-2009 20:52:08 ]
pi_72497792
Al die tijd moeder niet gehoord. Ik heb geen idee hoe de relatie tussen moeder en kind en tussen de twee zusjes en die tussen het zusje en de vader is geweest al die tijd en wat hiervan de invloed is.

Nogmaals maar: ik zie niet in waarom een kind van 13 niet anders kan zijn dan anderen van 13. Ik zou het mijn kind niet laten doen, maar kan dat niet voor anderen bepalen. Zou het ook niet willen.

En deze vader en moeder moeten zelf eerst maar weer eens om de tafel met hun kinderen en zelf hun zaken uitzoeken. Dit gaat zo aardig op een soap lijken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72497895
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat kan hoor, maar volgens de moeder is het zeilplan ingegeven door de vader en wilde ze HAVO doen om het zichzelf gemakkelijker te maken i.v.m. dat zeilen. Dus eigenlijk vraag ik me af of die vader hierachter staat of dat hij het zelfs heeft voorgesteld. Want al is het waar dat je wel op de universiteit komt via een omweg, het is toch flink zonde als het alleen maar is vanwege een dom zeilrecord dat ze naar later bleek niet eens kan halen.
Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.
Ken er meerdere die dat doen. Mijn man had zo'n dochter die dat weigerde om tot meerdere glorie van ouders iets te doen omdat ze het toevallig kon. Die is volwassen en toch heel prima terecht gekomen. En zo ken ik er wel meer.
Dit even in het algemeen, he. Heeft even niets met Laura van doen. Het gaat me om het principe dat het zonde zou zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 20:43:06 #275
137949 Disana
pi_72497942
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:41 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ach, wat nou zonde. Dat vinden vaak alleen de ouders die trotser op hun kind zijn als ze kunnen zeggen: mijn kind doet VWO. Dan gaat het heel erg vaak ook heus niet om het geluk van het kind.
Ken er meerdere die dat doen. Mijn man had zo'n dochter die dat weigerde om tot meerdere glorie van ouders iets te doen omdat ze het toevallig kon. Die is volwassen en toch heel prima terecht gekomen. En zo ken ik er wel meer.
Dit even in het algemeen, he. Heeft even niets met Laura van doen. Het gaat me om het principe dat het zonde zou zijn.
Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindt
pi_72498028
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben van het principe dat je maar het beste kunt doen waartoe je in staat bent, dan kun je later altijd nog een stapje terug doen als je daar meer geluk vindt
Kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant is het heel demotiverend om een stap terug te moeten doen omdat je je eigenlijk liever zou bezighouden met andere dingen. Of dat nou zeilen of iets anders is waar je graag hartstochtelijk in stort. Vaak geven kinderen dat zelf ook wel aan bij hun ouders, maar worden ze niet gehoord.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72498040
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je zo'n kans wel krijgen, gewoon een beetje doordouwen. Het hoeft niet iedere dag feest te zijn.
[..]

Dat idee heb ik ook niet, maar dat zegt wat over de relevantie van het oordeel van de moeder. Als de moeder geen enkele direct invloed op haar dochter uit kan oefenen, dan is dat waarschijnlijk aan de moeder zelf te wijten. Daar moet de moeder dan iets aan gaan doen, en dat doe je niet door verhalen in de krant te laten opnemen. Dit zijn zaken die in de familiare kring opgelost moeten worden, wat de buitenwereld daar over denkt is volstrekt irrelevant.
Je zegt dat je anarchist bent, maar je hebt wel heel strak omlijnde ideeën over wat andere mensen wel en niet zouden mogen doen..
en op basis daarvan doe je aannames over situaties die de 'roddeltantes' kennelijk veel beter konden inschatten.
Kun je deze sneer aan mijn adres trouwens nader motiveren? 'Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.'
Word jij niet ziek van jezelf? We zullen toch niet te maken hebben met een trollende mod?
Ik meen ook alleszins redelijk te hebben gereageerd. Op basis van argumenten, zonder lelijke taal te gebruiken, zonder op de man te spelen..
pi_72498180
Je zet jezelf echt compleet voor schut EO.
quote:
Kun je deze sneer aan mijn adres trouwens nader motiveren? 'Je lijkt alleen maar binair te kunnen reageren, en dan ook nog in 1 bit modus.'
1 bit modus, dat betekent dat er sprake is van 1 bit, een bit kan de waarde 1 of 0 aannemen. En dat is een mooie metafoor voor de wijze waarop jij reageert, je leest niet secuur en springt van het ene uiterste naar het andere uiterste. Als je zo reageert is het niet mogelijk om een normale discussie te voeren.
pi_72498194
Overigens... die uitlatingen van Laura dat haar moeder haar leven verwoest als ze geen toestemming verleent.... dom kutkind. Ze weet nog niet dat je maar een moeder hebt en een vader en dat je die niet zomaar "overboord" gooit. Wat mij betreft ging ze zo over de knie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_72498571
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
Je zet jezelf echt compleet voor schut EO.
[..]

1 bit modus, dat betekent dat er sprake is van 1 bit, een bit kan de waarde 1 of 0 aannemen. En dat is een mooie metafoor voor de wijze waarop jij reageert, je leest niet secuur en springt van het ene uiterste naar het andere uiterste.

Sommige mensen kunnen een antwoord geven zonder iets te zeggen.. Een paar loze beweringen als onderbouwing? Is dat alles?

Wie heeft zichzelf eigenlijk voor schut gezet?
pi_72498800
Jij trekt alles zelf in het extreme hoor. Je plaatst je zelf daarmee buiten de discussie omdat je woorden van je discussiepartner verdraait. Dan ben je in feite met je zelf aan het discussiëren en daarom zet je jezelf voor schut. Succes er mee voor vanavond.
pi_72499004
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jij trekt alles zelf in het extreme hoor. Je plaatst je zelf daarmee buiten de discussie omdat je woorden van je discussiepartner verdraait. Dan ben je in feite met je zelf aan het discussiëren en daarom zet je jezelf voor schut. Succes er mee voor vanavond.
Dan wil ik graag van je weten in welk opzicht ik je woorden heb verdraait en in welk opzicht ik 'alles in het extreme' trek.
Het lijkt er trouwens sterk op dat een hoop dingen die je zegt op jezelf van toepassing zijn
  † In Memoriam † zondag 6 september 2009 @ 21:07:27 #283
137949 Disana
pi_72499047
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:45 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Kan ik me best voorstellen. Aan de andere kant is het heel demotiverend om een stap terug te moeten doen omdat je je eigenlijk liever zou bezighouden met andere dingen. Of dat nou zeilen of iets anders is waar je graag hartstochtelijk in stort. Vaak geven kinderen dat zelf ook wel aan bij hun ouders, maar worden ze niet gehoord.
Het punt is dat ze in de leeftijd zitten waarop je het beste leert. Het is dan of nooit voor veel jonge mensen. Dat is misschien vervelend voor sommige kinderen, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat het VWO prima is te combineren met nog heel veel andere dingen.
pi_72499273
Laten we oppassen dat we niet straks het kind met het badwater weggooien
Met de snotorganen gaat het redelijk...

Echt ongekend wat één zo'n familie allemaal niet teweeg kan brengen zo

Fok! I Love You haha
Mr. Prolapse 2009
pi_72499573
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:49 schreef nokwanda het volgende:
Overigens... die uitlatingen van Laura dat haar moeder haar leven verwoest als ze geen toestemming verleent.... dom kutkind. Ze weet nog niet dat je maar een moeder hebt en een vader en dat je die niet zomaar "overboord" gooit. Wat mij betreft ging ze zo over de knie.
Haha!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72499973
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 21:32:18 #287
249559 crew  Lavenderr
pi_72500193
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:12 schreef Dragorius het volgende:
Laten we oppassen dat we niet straks het kind met het badwater weggooien
Met de snotorganen gaat het redelijk...

Echt ongekend wat één zo'n familie allemaal niet teweeg kan brengen zo

Fok! I Love You haha

Beterschap!

Ja, het is wonderbaarlijk wat Laura en 'haar droom' teweeg brengt
pi_72502463
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Beterschap!

Ja, het is wonderbaarlijk wat Laura en 'haar droom' teweeg brengt
Een jarenlange droom, waar moeder voor het eerst van hoorde in april 2009
  maandag 7 september 2009 @ 00:11:05 #289
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_72508234
Nu zegt Born to Sail toch dat ze de enige echte Laura is, en niet Laura Guppy.
quote:
  • Hello All everything written on Lauraguppy is not coming from me Laura Dekker
    10:24 PM Sep 2nd from web

• Gisteren Op de Wereldhavendagen geweest in Rotterdam. Dit was wel leuk.
    about 13 hours ago from web

• Ik hoop dat iedereen aan de foto's wel ziet dat dit mijn enige twitter is en dat lauraguppy alleen maar een foto uit de krant heeft.
    about 2 hours ago from web

• dus wat op lauraguppy geschreven staat is verzonnen.
    about 2 hours ago from web

• Laura Guppy heeft nu 324 volgers en de "echte" Laura maar 31...
    Tijd voor een verified account!
    pi_72509711
    quote:

[..]

Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het gros van de Laura-fans een 13-jarig kind hadden uitgekozen als symbool voor hun eigen vrijheidsdrang/dromen/idealen. Iets wat ze in hun eigen leven wensen maar niet kunnen/willen/durven, projecteerden ze op een 13-jarige. Zie ook de vaak nogal theatrale uitlatingen over hoe een kind verbieden zo'n gevaarlijke onderneming aan te gaan, de ondergang van de vrijheid in Nederland symboliseerde, etc. En zie ook de bijna mythische eigenschappen die aan dit meisje werden toegekend op basis van voornamelijk.... niets.

Grappig genoeg probeerden dezelfde lieden de tocht zelf dan weer zo weinig mythisch mogelijk tot een pleziertocht te bagataliseren: want ja, ze voelden ook wel weer ergens aan dat een kind op een echt gevaarlijke tocht sturen toch niet helemaal kosjer was. Waarmee ze ironisch genoeg ook meteen hun eigen beweringen over de grote levenslessen voor Laura onderuit haalden. Die levenslessen doe je tenslotte niet zo erg op tijdens een veredelde pleziertocht.

Tja, en nu is de vervelende realiteit boven water gekomen: een nogal eenzaam, maar verder niet zo bijzonder getalenteerd kind, dat ervoor kiest vaak in haar eentje te vluchten op haar zeilboot (anderen vluchten weer naar hun kamertje) en een niet bepaald ideale gezinssituatie: zacht uitgedrukt. Daar gaat je vrijheidssymbool dan, ingehaald door die realiteit. En dan is het natuurlijk opeens een stuk minder interessant allemaal.

Maar niet getreurd: bij het volgende symbool dat in het nieuws opduikt, is het gros vast weer net zo hard terug om er van alles aan wensen en verlangens en onvrede over andere zaken op te projecteren.
      † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 01:37:02 #291
    137949 Disana
    pi_72509742
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 01:33 schreef watchers het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voornamelijk komt omdat het gros van de Laura-fans een 13-jarig kind hadden uitgekozen als symbool voor hun eigen vrijheidsdrang/dromen/idealen. Iets wat ze in hun eigen leven wensen maar niet kunnen/willen/durven, projecteerden ze op een 13-jarige. Zie ook de vaak nogal theatrale uitlatingen over hoe een kind verbieden zo'n gevaarlijke onderneming aan te gaan, de ondergang van de vrijheid in Nederland symboliseerde, etc. En zie ook de bijna mythische eigenschappen die aan dit meisje werden toegekend op basis van voornamelijk.... niets.

Grappig genoeg probeerden dezelfde lieden de tocht zelf dan weer zo weinig mythisch mogelijk tot een pleziertocht te bagataliseren: want ja, ze voelden ook wel weer ergens aan dat een kind op een echt gevaarlijke tocht sturen toch niet helemaal kosjer was. Waarmee ze ironisch genoeg ook meteen hun eigen beweringen over de grote levenslessen voor Laura onderuit haalden. Die levenslessen doe je tenslotte niet zo erg op tijdens een veredelde pleziertocht.

Tja, en nu is de vervelende realiteit boven water gekomen: een nogal eenzaam, maar verder niet zo bijzonder getalenteerd kind, dat ervoor kiest vaak in haar eentje te vluchten op haar zeilboot (anderen vluchten weer naar hun kamertje) en een niet bepaald ideale gezinssituatie: zacht uitgedrukt. Daar gaat je vrijheidssymbool dan, ingehaald door die realiteit. En dan is het natuurlijk opeens een stuk minder interessant allemaal.

Maar niet getreurd: bij het volgende symbool dat in het nieuws opduikt, is het gros vast weer net zo hard terug om er van alles aan wensen en verlangens en onvrede over andere zaken op te projecteren.
    Ik denk dat je analyse aardig klopt. Toch is het jammer dat ze nu hun ideeën over de kwestie ineens niet meer delen.
      † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 07:57:37 #292
    137949 Disana
    pi_72510734
    Laura gaat de tocht nog steeds maken. Ze onderzoekt of ze begeleiding onderweg kan krijgen en opvang in de havens. Laura is erg geschrokken van het interview van haar moeder.

Dit was te horen in het nieuwsoverzicht op Radio1. Niet duidelijk is dus wanneer ze van plan is die reis te maken en of ze denkt dat het over twee maanden ineens wel kan.
      maandag 7 september 2009 @ 08:29:46 #293
    127966 Marrije
    ja, met dubbel r
    pi_72510975
    quote:
    Op zondag 6 september 2009 12:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In primo gaat het toch om haar geestelijke toestand? De wereldschool lijkt het onderwijs goed te kunnen regelen.
    Hoe meer ik erover nadenk, nog los van haar geestelijke rijpheid en het opgewassen zijn tegen alle tegenslagen die ze zal tegenkomen die twee jaar, ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat een kind van 13 het prima vindt om 2 jaar alleen weg te gaan. En ook al is ze niet continue alleen, een kind van 13 dat prima zo lang zonder ouders en aanverwanten kan, dat kan zichzelf heel volwassen vinden, ik vind dat een dermate afwijkende houding dat ik me afvraag of er niet veel meer achter zit. Ik denk niet dat ze is gepusht, ik denk dat Laura dit echt zelf wil, maar dat maakt het niet opeens een gezonde situatie. Ik zie het eerder als vluchtgedrag. Als je je zólang van je naasten kunt / wilt los maken, op je 13e, dan moet daar meer achter zitten dan alleen een puberige behoefte van het willen zeilen.
    pi_72511067
    http://www.nu.nl/algemeen(...)aten-begeleiden.html

Wat is dat nou?
    Ze zou toch al "niet alleen varen" en "opgevangen worden in havens" ?

Nouja zeg, nu blijkt dat ook niet waar te zijn geweest! Goeie voorbereiding pa

[ ] Geschikt
    [X] Ongeschikt
    Mr. Prolapse 2009
      † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 08:52:28 #295
    137949 Disana
    pi_72511192
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 08:41 schreef Dragorius het volgende:

Wat is dat nou?
    Ze zou toch al "niet alleen varen" en "opgevangen worden in havens" ?

Nouja zeg, nu blijkt dat ook niet waar te zijn geweest! Goeie voorbereiding pa

[ ] Geschikt
    [X] Ongeschikt
    Moussie vertelde dat ze in een vloot zou varen, dat had ze op tv van een vriend van de familie gehoord. Later werd dit al afgezwakt op 'je legt vanzelf contact met andere zeilers'. Die vriend zal wel een vriend van pa zijn die net zo egocentrisch is.
      † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 08:53:34 #296
    137949 Disana
    pi_72511199
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 08:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hoe meer ik erover nadenk, nog los van haar geestelijke rijpheid en het opgewassen zijn tegen alle tegenslagen die ze zal tegenkomen die twee jaar, ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat een kind van 13 het prima vindt om 2 jaar alleen weg te gaan. En ook al is ze niet continue alleen, een kind van 13 dat prima zo lang zonder ouders en aanverwanten kan, dat kan zichzelf heel volwassen vinden, ik vind dat een dermate afwijkende houding dat ik me afvraag of er niet veel meer achter zit. Ik denk niet dat ze is gepusht, ik denk dat Laura dit echt zelf wil, maar dat maakt het niet opeens een gezonde situatie. Ik zie het eerder als vluchtgedrag. Als je je zólang van je naasten kunt / wilt los maken, op je 13e, dan moet daar meer achter zitten dan alleen een puberige behoefte van het willen zeilen.
    Ik weet het niet. Als het klopt dat ze alles zelf vanaf haar zesde zelf maar moest uitzoeken, dan kan het ook zijn dat ze heeft aangeleerd minder gehecht te zijn aan haar familie.
    pi_72511226
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 08:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Moussie vertelde dat ze in een vloot zou varen, dat had ze op tv van een vriend van de familie gehoord. Later werd dit al afgezwakt op 'je legt vanzelf contact met andere zeilers'. Die vriend zal wel een vriend van pa zijn die net zo egocentrisch is.
    Maar dit neemt toch alle wind uit de zeilen van alle pro-Laura mensen?

Heel de illiusie waaromheen dit opgebouwd is ...te erg gewoon Dan kun je toch niet zeggen als gezin Dekker zijnde dat het goed voorbereid is?
    Mr. Prolapse 2009
      maandag 7 september 2009 @ 08:58:18 #298
    78780 deedeetee
    rustig doorgaan met ademhalen
    pi_72511245

*Solo* om de wereld maar wel aan 't handje gehouden door een hele stoet anderen

Wat een slapjanus, doe het goed of doe het niet Treurig geval die meid hoor.....
    Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
    pi_72511264
    Spuit 11
    Mr. Prolapse 2009
      † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 09:03:28 #300
    137949 Disana
    pi_72511325
    quote:
    Op maandag 7 september 2009 08:56 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar dit neemt toch alle wind uit de zeilen van alle pro-Laura mensen?

Heel de illiusie waaromheen dit opgebouwd is ...te erg gewoon Dan kun je toch niet zeggen als gezin Dekker zijnde dat het goed voorbereid is?
    Je hoort de voorstanders toch ook al niet meer sinds het interview met de moeder? Voor hen valt er nog maar weinig te zeggen en inderdaad, dit maakt het oorspronkelijke verhaal alleen nog maar ongeloofwaardiger.

Ik denk echt dat noch pa noch die vriend van pa die bij Knevel voor de familie sprak ook maar enig moment werkelijk hebben beseft hoe onhaalbaar dit allemaal zou zijn voor zo'n jong meisje. Nu de moeder heeft gesproken lijkt dat althans tot Laura zelf door te dringen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')