Laatste post uit deel 17quote:De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.
Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.
De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het gaat verder, velen willen haar af houden van die reis. Bezorgdheid kan zich bijvoorbeeld ook uiten in het geven van extra tips om de reis zo veilig mogelijk te maken. Ik vind overigens, van wat ik tot nu gelezen heb, dat de voorbereiding beter kan, het vergemakkelijkt de omgang met een hoop problemen zodat de slagingskans van de reis dan sterk toeneemt.
En ook dat is niet zonder gevaar. Ook niet voor een sherpa.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:21 schreef Perico het volgende:
Ik wil als landrot aan de kade deze discussie blijven volgen. Was overigens net zo interessant geweest als Laura bergbeklimmer was en ze het jeugdrecord voor Everest wilde breken. Een 16-jarig sherpa meisje stond in 2002 op de top.
Kijk, dat is de nieuwe impuls aan deze discussie die we verder uit willen diepenquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
Morgen in de Volkskrant een interview met Laura's moeder.
Ja he?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kijk, dat is de nieuwe impuls aan deze discussie die we verder uit willen diepen
Ben erg benieuwd. Gokje: Ze heeft geen zak in te brengen. Dick's wil is wet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
Morgen in de Volkskrant een interview met Laura's moeder.
Precies, leedvermaak, hoe meer hoe beter.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wel, maar voor ons wel leuk om te lezen
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd. Gokje: Ze heeft geen zak in te brengen. Dick's wil is wet.
Heb de indruk dat Laura alleen maar bij pappie woont, omdat mammie haar wél probeerde op te voeden.
Wie weet, lezen we dat morgen wel in de krant!quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?
O? Jij leest het dus niet?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Precies, leedvermaak, hoe meer hoe beter.
[..]
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.quote:
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.
Nou... ze verschijnt anders wel in een grote krant op zaterdag. Maar eens zien of dat een wanhoopsdaad is want dat kan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.
Niet iedereen is publiciteitsgeil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |