Laatste post uit deel 17quote:De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.
Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.
De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het gaat verder, velen willen haar af houden van die reis. Bezorgdheid kan zich bijvoorbeeld ook uiten in het geven van extra tips om de reis zo veilig mogelijk te maken. Ik vind overigens, van wat ik tot nu gelezen heb, dat de voorbereiding beter kan, het vergemakkelijkt de omgang met een hoop problemen zodat de slagingskans van de reis dan sterk toeneemt.
En ook dat is niet zonder gevaar. Ook niet voor een sherpa.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:21 schreef Perico het volgende:
Ik wil als landrot aan de kade deze discussie blijven volgen. Was overigens net zo interessant geweest als Laura bergbeklimmer was en ze het jeugdrecord voor Everest wilde breken. Een 16-jarig sherpa meisje stond in 2002 op de top.
Kijk, dat is de nieuwe impuls aan deze discussie die we verder uit willen diepenquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
Morgen in de Volkskrant een interview met Laura's moeder.
Ja he?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Kijk, dat is de nieuwe impuls aan deze discussie die we verder uit willen diepen
Ben erg benieuwd. Gokje: Ze heeft geen zak in te brengen. Dick's wil is wet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:06 schreef Disana het volgende:
Morgen in de Volkskrant een interview met Laura's moeder.
Precies, leedvermaak, hoe meer hoe beter.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien wel, maar voor ons wel leuk om te lezen
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd. Gokje: Ze heeft geen zak in te brengen. Dick's wil is wet.
Heb de indruk dat Laura alleen maar bij pappie woont, omdat mammie haar wél probeerde op te voeden.
Wie weet, lezen we dat morgen wel in de krant!quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?
O? Jij leest het dus niet?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Precies, leedvermaak, hoe meer hoe beter.
[..]
Mocht het allemaal waar zijn wat je schrijft, dan zijn er andere wegen om er iets aan te doen als moeder. Waar was ze bijvoorbeeld tijdens de zitting?
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.quote:
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.
Nou... ze verschijnt anders wel in een grote krant op zaterdag. Maar eens zien of dat een wanhoopsdaad is want dat kan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.
Niet iedereen is publiciteitsgeil.
Dat belooft watquote:Op vrijdag 4 september 2009 17:31 schreef Disana het volgende:
'Laura's moeder over de moeilijkste beslissing in haar leven. Een hartverscheurend verhaal.'
Dat is wat de Volkskrant commercial op Radio1 letterlijk zegt.
Ik ben geïnteresseerd omdat ik zelf enkele pubers rond heb lopen en graag het verhaal van alle kanten wil horen. Door dit topic te volgen blijf ik behoorlijk op de hoogte. Hoewel de meeste reacties zogenaamde ervaringsdeskundigen zijn of mensen die allerlei aannames doen over wat allemaal heus wel geregeld zal zijn, hoor en lees je af en toe ook reacties vanuit de direct betrokkenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef ehqo het volgende:
Waarom houdt dit iedereen zo bezig eigenlijk?
Ik denk omdat het zo dichtbij is. We zijn allemaal kind geweest en hebben (normaliter) allemaal ouders (gehad). We kunnen ons voorstellen dat kinderen dromen hebben en weten hoe het is als ze niet waargemaakt kunnen worden omdat we gewoon naar school moeten, ze te duur zijn, of ze gewoon onhaalbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef ehqo het volgende:
Waarom houdt dit iedereen zo bezig eigenlijk?
Ze hebben toch gezamenlijk het ouder gezag? Dan mag ze dat voor zichzelf beslissen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien is haar wel verzocht om daar niet te verschijnen. Die ouders zijn tenslotte gescheiden, dus ik kan me er wat bij voorstellen dat alleen haar vader aanwezig was.
Niet iedereen is publiciteitsgeil.
Ja... In haar voordeel pleit dan weer dat het een kwaliteitskrant is en niet De Telegraaf.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Niet publiciteitsgeil? Waarom dan een krant opzoeken en daar je verhaal in doen? Gratis en voor niets zeker?
Geen idee of ze er iets voor betaald krijgt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ze hebben toch gezamenlijk het ouder gezag? Dan mag ze dat voor zichzelf beslissen.
Niet publiciteitsgeil? Waarom dan een krant opzoeken en daar je verhaal in doen? Gratis en voor niets zeker?
En nog mooi op tijd om een zekere deskundige en rechter met een hartverscheurend verhaal te kunnen beïnvloeden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen idee of ze er iets voor betaald krijgt.
Kan me wél voorstellen dat ze na de hele tijd stil te zijn geweest een keer háár kant van het verhaal te vertellen.
Waarom zou zij haar kant van het verhaal niet mogen vertellen en pa Dicky wel een pleidooi laten houden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En nog mooi op tijd om een zekere deskundige en rechter met een hartverscheurend verhaal te kunnen beïnvloeden.
Die dr. Moonen gaat sowieso wel doorvragen bij Laura over de band met haar moeder.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En nog mooi op tijd om een zekere deskundige en rechter met een hartverscheurend verhaal te kunnen beïnvloeden.
Dit soort zaken worden meestal achter gesloten deuren geregeld. In de rechtbank. Niet in de zaterdageditie van welke krant dan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou zij haar kant van het verhaal niet mogen vertellen en pa Dicky wel een pleidooi laten houden?
Kan me ook voorstellen dat zij het gezeik op internet en in de kranten over haar stilzwijgen behoorlijk zat zal zijn en daarom met een reactie komt.
Persoonlijk ben ik het meest nieuwsgierig naar de reden waarom zij niets gedaan heeft om dit tegen te houden. Het geval is pas openbaar geworden door een leerplichtambtenaar.
Hallo!!! Vader Dick komt ervoor uit dat hij aan haar verhaal wil verdienen om zijn bootje af te kunnen bouwen. Waarom houdt hij de zaak dan zelf niet ook uit de publiciteit?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden meestal achter gesloten deuren geregeld. In de rechtbank. Niet in de zaterdageditie van welke krant dan ook.
Ze had desnoods een verklaring op papier kunnen zetten voor de rechter. Of zelf kunnen verschijnen.
Nee dan maar via de krant zodat iedereen die dat wil mee kan smullen.
Daar is die vader toch niet zelf voor uitgekomen, Kuitenbrouwer heeft die suggestie gewekt in zijn laatste schrijfsel hierover, misschien zit daar een kern van waarheid in, misschien ook niet...quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo!!! Vader Dick komt ervoor uit dat hij aan haar verhaal wil verdienen om zijn bootje af te kunnen bouwen. Waarom houdt hij de zaak dan zelf niet ook uit de publiciteit?
Reken maar dat de moeder gehoord wordt door zowel de onderzoeker als de kinderbescherming als de rechter hoor..quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dit soort zaken worden meestal achter gesloten deuren geregeld. In de rechtbank. Niet in de zaterdageditie van welke krant dan ook.
Ze had desnoods een verklaring op papier kunnen zetten voor de rechter. Of zelf kunnen verschijnen.
Als ze de afspraak had met Laura en haar vader dat ze, om wat voor reden dan ook, niet tegen hun plannen in zou gaan terwijl ze het er niet mee eens is, aan welke "kant" had ze dan bij een rechtzaak moeten gaan zitten?quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee boeit me weinig. Als je al niet eens op de zitting komt van je dochter dan ben je in mijn ogen een ontaarde moeder.
Enige wat bekend is gemaakt, is dat ze niet op die zitting is verschenen. Maar het kan best zijn, dat zij idd een schriftelijke verklaring heeft afgelegd aan de rechtbank. Of dat ze eerder of later apart is gehoord.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Maar van Pa vond je het niet erg dat hij zo in het nieuws kwam? Tot een persconferentie aan toe?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar 1 recht, het aanrecht?quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar van Pa vond je het niet erg dat hij zo in het nieuws kwam? Tot een persconferentie aan toe?
Maar Ma moet het achter gesloten deuren doen?
O ja, dat is ook zoquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar 1 recht, het aanrecht?
en 1 rol, de keukenrol!quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:48 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vrouwen hebben maar 1 recht, het aanrecht?
Wat weten vrouwen nou van zelfstandigheid..oh eeh...wacht...Laura...2 jaar zeilen...solo...quote:
Kun je nagaan, jij bent een volwassen vent en je kunt al niet eens voor je zelf zorgenquote:Op vrijdag 4 september 2009 19:52 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat weten vrouwen nou van zelfstandigheid..oh eeh...wacht...Laura...2 jaar zeilen...solo...
Over vrouwen gesproken...die van mij zit gewoon doodleuk de was te doen + te douchen...en ik dan? Mijn verzorging dan?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kun je nagaan, jij bent een volwassen vent en je kunt al niet eens voor je zelf zorgen
Waar heeft hij dat gezegd dan?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo!!! Vader Dick komt ervoor uit dat hij aan haar verhaal wil verdienen om zijn bootje af te kunnen bouwen. Waarom houdt hij de zaak dan zelf niet ook uit de publiciteit?
Natuurlijk mag zij een pleidooi houden maar niet op een zodanige manier dat haar kind nog meer zal beschadigen. En daarbij is het opgetekend door een journalist.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom zou zij haar kant van het verhaal niet mogen vertellen en pa Dicky wel een pleidooi laten houden?
Kan me ook voorstellen dat zij het gezeik op internet en in de kranten over haar stilzwijgen behoorlijk zat zal zijn en daarom met een reactie komt.
Persoonlijk ben ik het meest nieuwsgierig naar de reden waarom zij niets gedaan heeft om dit tegen te houden. Het geval is pas openbaar geworden door een leerplichtambtenaar.
Is het dan van belang dat de moeder breeduit in de krant haar verhaal gaat doen. Ik persoonlijk zou dan mevrouw. Moonen eens bellen voor een afspraak?quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die dr. Moonen gaat sowieso wel doorvragen bij Laura over de band met haar moeder.
Dan nog heeft haar moeder zelf met de afspraak ingestemd. Nogmaals ouders hebben met betrekking tot het gezag over een kind evenveel in te brengen dan wel te zeggen. Ik kan mij voorstellen dat ze geen zin heeft in publiciteit, maar de persmuskieten krijgen het wel voor elkaar met een mooi bedrag.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze de afspraak had met Laura en haar vader dat ze, om wat voor reden dan ook, niet tegen hun plannen in zou gaan terwijl ze het er niet mee eens is, aan welke "kant" had ze dan bij een rechtzaak moeten gaan zitten?
Ik kan me zo voorstellen (ja, dit is een aanname) dat ze dolblij was dat de rechter het niet goed vond dat Laura deze week het ruime sop koos, maar het was voor Laura en haar vader erg vervelend geweest als mama daar in de rechtzaal had staan juichen.
We hebben natuurlijk geen flauw idee of Laura bij mama thuis misschien in een compleet onhandelbare draak verandert omdat ze daar haar zin niet krijgt, zou gelijk verklaren waarom ze bij papa woont.
En in je eentje het ouderlijk gezag handhaven terwijl de andere ouder de wilde plannen van het kind alleen maar toejuicht valt ook niet mee.
Daar zou de uitspraak dan immers melding van hebben gemaakt. Ze is op correcte wijze opgeroepen maar niet verschenen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Enige wat bekend is gemaakt, is dat ze niet op die zitting is verschenen. Maar het kan best zijn, dat zij idd een schriftelijke verklaring heeft afgelegd aan de rechtbank. Of dat ze eerder of later apart is gehoord.
Wat Laura, haar vader en advocaat hebben gedaan qua uitspraken richting de media vind ik sowieso niet verstandig. Zoek maar naar mijn eerdere posts met betrekking tot ontbreken van mediatraining bij Laura.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar van Pa vond je het niet erg dat hij zo in het nieuws kwam? Tot een persconferentie aan toe?
Maar Ma moet het achter gesloten deuren doen?
Kan ook zijn dat ze het co-ouderschap niet in gevaar wilde brengen.. Wie weet is die vader geweldadig, of gaat ie lage streken uithalen als ie zijn zin niet krijgt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Enige wat bekend is gemaakt, is dat ze niet op die zitting is verschenen. Maar het kan best zijn, dat zij idd een schriftelijke verklaring heeft afgelegd aan de rechtbank. Of dat ze eerder of later apart is gehoord.
Hoe verzin je het... gewelddadig en lage streken...quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze het co-ouderschap niet in gevaar wilde brengen.. Wie weet is die vader geweldadig, of gaat ie lage streken uithalen als ie zijn zin niet krijgt.
Of mss. is ze gewoon bang voor hem..
Nou ja, het blijft gissen.. Maar het zou me niet verbazen als het idd. in die hoek gezocht moet worden. Er zijn al vaker vraagtekens gezet bij zijn gedrag.
Er staat toch > het blijft gissen.... het is net zo vergezocht als jouw theorie m.b.t. voorbereiding. Tenzij je zelf Dick Dekker, Laura of de moeder bentquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Hoe verzin je het... gewelddadig en lage streken...
Zo zeldzaam is dat helaas niet..quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:12 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Hoe verzin je het... gewelddadig en lage streken...
Als jij nog even doorgaat dan heeft hij straks banden met de maffia.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo zeldzaam is dat helaas niet..
Of hij is heel manipulatief..
Het zou me echt niet verbazen als er echt wat aan de hand is met die man, hoor.. Maar ok, het is speculeren..
Als jij nog even doorgaat heeft Laura straks het medicijn tegen AIDS.....quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Als jij nog even doorgaat dan heeft hij straks banden met de maffia.
Beterschap!quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik mag van de dokter niks doen, dat is mijn excuus
Nee, daar is ie te narcistisch en/of te autistisch voor.. Die man kan onmogelijk functioneren in een team. Dan moet je rekening met elkaar houden.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:17 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Als jij nog even doorgaat dan heeft hij straks banden met de maffia.
Juistquote:Op vrijdag 4 september 2009 20:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Als jij nog even doorgaat heeft Laura straks het medicijn tegen AIDS.....
Drogreden imo
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ma kan ook een interview geven op televisie. Dan hoort Nederland het in ieder geval uit haar mond en niet door de pen van een journalist.
Ja, maar dan wel ná het krantenartikel.quote:
Daar moet je maar net voor uitgenodigd worden ook?quote:
Dus Nederland is derde keus. Lekker onrustig allemaal voor een meisje dat stabiel op zou moeten groeien.quote:Samen met Laura zeilde het echtpaar in het voorjaar van 1996 richting Australië. Eigenlijk hadden zij in Nieuw-Zeeland willen blijven, maar Dick en Babs Dekker kregen geen toestemming zich in het land te vestigen en hoopten die wel in Australië te vinden.
Uiteindelijk lukte ook dat niet en het gezin zeilde terug naar Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |