abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72387115

Hosgeldiniz - Welkom!

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic.
Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Trigger en Vonnuh de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Trigger en Emel, . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan. Leuke dynamische boel dus! .

De begintopics 2 t/m 21, voor als je je verveelt:
Turken maken kennis
Turken willen meeten
Turken kunnen ook lachen
Turken hebben altijd honger
Turken en Ramadan
Haat-liefde relatie tussen de Turken
Turken zijn gesteld op Turkije
Turken plannen een meet
Turken zijn lief voor elkaar
Turken kunnen ook flirten
Turken pesten Emel
Turken zijn nachtmensen
Turken zeggen de meet af
Turken kunnen ook serieus zijn
Turken en politiek
Turken zijn gastvrij
Rellen met de Turken
Turken en voetbal
Turken en Grieken
Turken zijn behulpzaam
Dialoog tussen twee Turken

Na topicnr. 21 ben ik maar gestopt, want de dialoog ging eindeloos door tussen twee Turken, .
De Turken praten veel! .

Wie zijn hier NIET welkom?
Flamers, pubers en Turken/moslim-bashers. .
Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .
quote:
     -scorpione-

Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:
     ACT-F

...
quote:
     Burakius

...
quote:
     ClioSporT

Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:
     Da.Rock

...
quote:
     Devrim_

...
quote:
     dvdfreak

the strong silent type like Gary Cooper
quote:
     EMEL

Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:
     GoeRoe86

...
quote:
     IHVK

Schepper van het topic
quote:
     Jero

Snel, goed en gek
quote:
     Min-e

...
quote:
     msnk

...
quote:
     RoW-0

...
quote:
     saban

Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:
     Slayage

Buffy, Tori en Lynch
quote:
     stukovich

Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:
     TheMagnificent

...
quote:
     zarGon

Lief, guitig en een sarcast
quote:
     - En iedere vatandas die ik vergeten ben, .
pi_72387125
En gelijk centraal
pi_72387238
hoax!
pi_72387429
TurkishVictoryPost
pi_72398001
Goede titel btw.
pi_72400317
Even ter info: in het vorige deel werd door iemand gezegd dat de meerderheid van de alevieten Koerdisch is, maar dit klopt dus niet. De meerderheid van de alevieten is Turks. Maar 25-30% van de alevieten is Koerdisch. De overgrote meerderheid van de Koerden is op zijn beurt weer soenniet, dus dat zij vaker aleviet zouden zijn klopt ook niet.
Het Alevitisme is dan ook eigenlijk iets typisch Turks. Dit is terug te zien in de dansen en sommige rituelen, die teruggaan tot het Sjamanisme, het geloof van de Turken in Centraal-Azië voordat ze massaal overgingen tot de Islam. 'Officieel' is het Alevitisme inderdaad een sekte van het Sjiisme, maar daar is tegenwoordig eigenlijk vrij weinig van terug te zien. De sjiieten verrichten bijvoorbeeld de Salaat, gaan op bedevaart en vasten met Ramadan. Bij de hedendaagse alevieten zie je dit helemaal niet, of nauwelijks, terug.

Dit even om een aantal misverstanden de wereld uit te helpen. Ik geef nergens een (waarde)oordeel over.
pi_72400413
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:19 schreef TheMagnificent het volgende:
Even ter info: in het vorige deel werd door iemand gezegd dat de meerderheid van de alevieten Koerdisch is, maar dit klopt dus niet. De meerderheid van de alevieten is Turks. Maar 25-30% van de alevieten is Koerdisch. De overgrote meerderheid van de Koerden is op zijn beurt weer soenniet, dus dat zij vaker aleviet zouden zijn klopt ook niet.
Het Alevitisme is dan ook eigenlijk iets typisch Turks. Dit is terug te zien in de dansen en sommige rituelen, die teruggaan tot het Sjamanisme, het geloof van de Turken in Centraal-Azië voordat ze massaal overgingen tot de Islam. 'Officieel' is het Alevitisme inderdaad een sekte van het Sjiisme, maar daar is tegenwoordig eigenlijk vrij weinig van terug te zien. De sjiieten verrichten bijvoorbeeld de Salaat, gaan op bedevaart en vasten met Ramadan. Bij de huidige Alevieten zie je dit helemaal niet, of nauwelijks, terug.

Dit even om een aantal misverstanden de wereld uit te helpen. Ik geef nergens een (waarde)oordeel over.
Goede analyse.

Echter een opmerking. Alevieten verschillen onderling ook heel erg. Er zijn ook veel Alevi's die wel bidden en vasten tijdens de Ramadan.
pi_72401567
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oja? Sorry hoor maar dit lijkt gewoon heel erg alsof je iemand aan het napraten bent.
Nee, is gewoon the truth.
pi_72402314
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Goede analyse.

Echter een opmerking. Alevieten verschillen onderling ook heel erg. Er zijn ook veel Alevi's die wel bidden en vasten tijdens de Ramadan.
Mogen ze wel drinken? Er was een alevi aan het kotsen door de drank, ze werd opgehaald door haar moeder of vader. De vraag of ze mocht drinken, werd beantwoord met: ja, ze is alevi.
Ik ben een pure Turk.
  donderdag 3 september 2009 @ 16:22:38 #10
267706 stan5374
hoeverziekjetopics.nl EINZ!1!
pi_72402336
-opgejorist-
Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef Banzaiaap het volgende:
Stan heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden, qua kwaliteitstopics.
vraagjes ivm bed LEMMING !!!
pi_72402435
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:22 schreef stan5374 het volgende:
-opgejorist-
Verkeerde website. Je moet bij Geenstijl wezen.
pi_72402464
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Mogen ze wel drinken? Er was een alevi aan het kotsen door de drank, ze werd opgehaald door haar moeder of vader. De vraag of ze mocht drinken, werd beantwoord met: ja, ze is alevi.
Zoals ik al zei verschilt heel erg.

Soennieten mogen ook niet drinken en doen het ook vaak wel dus dat zegt nog niet veel.
pi_72402491
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei verschilt heel erg.

Soennieten mogen ook niet drinken en doen het ook vaak wel dus dat zegt nog niet veel.
Ja, maar dat is dan een fout. Mag het volgens de regels wel?
Ik ben een pure Turk.
pi_72402588
Sinan een Imam, whats next.
pi_72403102
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Sinan een Imam, whats next.
waar ben ik een imam benjamin.
pi_72403169
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:27 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan een fout. Mag het volgens de regels wel?
kweetnie eigenlijk. misschien yel.
pi_72403188
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

waar ben ik een imam benjamin.
Leiden!
pi_72403257
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leiden!
cool. er was daar een iftar gisteren.
pi_72405983
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

cool. er was daar een iftar gisteren.
Welk vereniging?
pi_72406874
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leiden!
leef jij nog?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_72406970
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:08 schreef Yel het volgende:

[..]

De basis is ontstaan na de dood van onze profeet.. Conflict in opvolging.
das sja islam

het alevitisme heeft wel sja elementen maar is zeer zeker niet sjiitisch

wat ze over zichzelf te zeggen hebben zeer goed verwoord ook trouwens:
quote:
Het is voor buitenstaanders niet eenvoudig uit te leggen wat het Alevitisme nu precies is. Dat komt omdat het Alevitisme in tegenstelling tot godsdiensten als het Jodendom, Christendom en Islam geen bepaalde bron heeft, maar door de eeuwen heen via verschillende religieuze adaptaties uit andere godsdiensten, culturen en levenswijzen gegroeid is tot wat we tegenwoordig als het 'Alevitisme' gadeslaan. Een dergelijk complex patroon zien we ook bij het Hindoeïsme.

Initieel is het Alevitisme te bezien als een Turkse volksreligie met sterke shamane, mystieke en humanistische beginselen. Die beginselen zien we nog steeds terug in het Alevitisme. Door de eeuwen heen zijn echter ook vele islamitische beginselen in het Alevitisme binnengeslopen. Velen gaan daarbij zover dat men het Alevitisme als een islamitische stroming beziet. Vooral in Turkije wordt het Alevitisme vanwege politieke assimilatiemotieven neergezet als een islamitische stroming. In hoeverre islamitische beginselen echter door alevieten in hun levenswijze zijn geïncorporeerd (hoe marginaal ook), verschilt per alevitische populatie en per regio.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_72410137
tvp
pi_72410380
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:19 schreef TheMagnificent het volgende:
Het Alevitisme is dan ook eigenlijk iets typisch Turks. Dit is terug te zien in de dansen en sommige rituelen, die teruggaan tot het Sjamanisme, het geloof van de Turken in Centraal-Azië voordat ze massaal overgingen tot de Islam. 'Officieel' is het Alevitisme inderdaad een sekte van het Sjiisme, maar daar is tegenwoordig eigenlijk vrij weinig van terug te zien. De sjiieten verrichten bijvoorbeeld de Salaat, gaan op bedevaart en vasten met Ramadan. Bij de hedendaagse alevieten zie je dit helemaal niet, of nauwelijks, terug.

Hier in NL doelde ik op he Die zijn vaak Koerdisch.
Het woord sekte is hier niet op zijn plaats.... Stupid Wiki..
pi_72410451
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

kweetnie eigenlijk. misschien yel.
Het wordt getolereerd. Het hoort niet tabi.
Ik wil nou niet de spreekbuis van het Alevietisme zijn.. Ik weet er niet alles van Ik ben een slechte Alevi.
pi_72410541
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

das sja islam

het alevitisme heeft wel sja elementen maar is zeer zeker niet sjiitisch

wat ze over zichzelf te zeggen hebben zeer goed verwoord ook trouwens:
[..]

Ik heb jouw gekopieerde tekst eerder gelezen. Flikker aub op met die idioten, wat kan ik me daar pissig op maken.....
Wij zijn moslim, accepteer dat.
pi_72410595
Wat is het alevietisme dan vraag ik mij af..
Velen oordelen, maar weten er niets van af.
pi_72416112
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:36 schreef Yel het volgende:

[..]

Ik heb jouw gekopieerde tekst eerder gelezen. Flikker aub op met die idioten, wat kan ik me daar pissig op maken.....
Wij zijn moslim, accepteer dat.
ik ken deze gasten natuurlijk niet wie ze exact zijn waar ze voor staan, maar feitelijk klopt hun stukje wel, het alevitisme is mix van allemaal overtuigingen, syncretisme

het woordbetekent iets als: "alinin yolunda olan" als dat zo zou zijn zouden op zou het op zijn minst heel veel gemeen moeten hebben met de sjia, maar op wat theoretische dingen na is dat niet zo

wiki is ook altijd handig en vaak ook heel goed wat info betreft:
quote:
Volgens andere wetenschappers heeft het alevitisme zijn oorsprong in sjamane gebruiken en zou dit met andere of latere opvattingen en/of gebruiken zijn verweven. Bijvoorbeeld met een christelijk-filosofisch wereldbeeld of met geadapteerde sjiitisch-islamitische concepten. Zij zien het woordje alevi als een verbastering van het Turkse 'alev'. Dit heeft de betekenis van vlam of vuur in het Turks. Dit zou beter stroken met de vele pre-islamitische rituelen en gebruiken binnen het alevitisme, waarbij vuur een belangrijke rol speelt, bijvoorbeeld tijdens de zogenoemde cems. Deze wetenschappers plaatsen het alevitisme in een historisch-antropologisch kader. De westwaartse nomadentrek van de Turkse stammen westwaarts vanuit centraal-Azië en het overnemen van invloeden van het toenmalige zoroastrisme, waarbij vuur een belangrijke rol speelde, zou de naam verklaren. Dit zou ook de wezenlijke verschillen tussen de alevieten en de moslims verklaren[2]. Zo kennen de alevieten geen moskee. Wel wijzen sommige sociologen op het feit dat er thans sprake is van een islamisering van het alevitisme en vele alevieten zich ook als zodanig bezien, zonder dat daarbij de initiële islamitische zuilen zijn overgenomen. Het neologisme 'alevitische moslims' zou niet alleen een plaats in de Turkse (islamitisch gerichte) samenleving garanderen, maar ook door middel van een self-fulfilling prophecy bewerkstelligen dat men zich meer en meer met de islam identificeert en daarmee daadwerkelijk een schisma of stroming in de islam waarmaakt[3]. In Turkije is er al een grote (alevitische) beweging die zich sterk profileert als een islamitische schisma.[4]
wat het alevitisme is en waar het vandaan komt is gewoon discussie over, dat islamitisch is is maar de vraag, dat het islamitische elementen heeft maakt het nog niet islamitisch, maar er zijn zoveel verschillende stromingen in het alevitisme en dat is zo gek niet, omdat het zoals wordt gesteld een volksgodstdienst is, die eigenlijk helemaal geen bronnen heeft, waarom gelooft men wat men gelooft? bv en doet men wat ze doen? veel aleviten zeggen bv, "god is liefde, als je dat gelooft is dat genoeg" ik vind dat echt christelijk, sommigen vasten sommigen zeggen bizim orucumuz tutulmus, sommigen camiye gider, sommigen gaan niet omdat ali er vermoord zou zijn

dat sommige aleviler moslim zijn, zonder twijfel, maar dat het alevitisme als zodanig islamitisch is, geloof ik niet, omdat er gewoon geen eenduidig antwoord is wat het alevitisme is en waar het voor staat
-Rabia Al-Basri
pi_72416132
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

leef jij nog?
Geen idee?
pi_72416229
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:34 schreef Yel het volgende:

[..]

Ik weet er niet alles van Ik ben een slechte Alevi.
verdiep je erin, je zal er alleen maar spiritueel rijker van worden

wie ben ik? wat ben ik? zijn de meest interessante vragen in je leven, als mens zouden we allen met dit soort vragen bezig moeten zijn
-Rabia Al-Basri
pi_72416266
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee?
nog steeds zoekende dus?
-Rabia Al-Basri
pi_72416281
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

nog steeds zoekende dus?
naar?
pi_72416289
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

verdiep je erin, je zal er alleen maar spiritueel rijker van worden

wie ben ik? wat ben ik? zijn de meest interessante vragen in je leven, als mens zouden we allen met dit soort vragen bezig moeten zijn
Breng je mening niet als een feit
Ik ben een pure Turk.
pi_72416356
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

naar?
geestelijke rust
-Rabia Al-Basri
pi_72416383
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

geestelijke rust
sure?
pi_72416405
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:36 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Breng je mening niet als een feit
wel zeggen wat er interessanter is, anders is het een loze kreet
-Rabia Al-Basri
pi_72416419
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sure?
is dat een nee?
-Rabia Al-Basri
pi_72416554
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

wel zeggen wat er interessanter is, anders is het een loze kreet
ben ik goed bezig?

even een mop, verveling :
waarom hebben de Fransen de guillotine bedacht? om geld te besparen, zodat er niet meer zoveel Fransen zijn die dagelijks hun haar wassen. haaaaaahaaaaaaahaaaaaaaa schoolopdracht
Ik ben een pure Turk.
pi_72416614
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

ben ik goed bezig?

even een mop, verveling :
waarom hebben de Fransen de guillotine bedacht? om geld te besparen, zodat er niet meer zoveel Fransen zijn die dagelijks hun haar wassen. haaaaaahaaaaaaahaaaaaaaa schoolopdracht
ook een goeie

snap em niet
-Rabia Al-Basri
pi_72416739
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

ook een goeie

snap em niet
dus het is geen loze kreet?

guillotine, hoofd eraf, geld besparen, geen Fransen meer die dagelijks hun haren wassen. Snap je 'm
Ik ben een pure Turk.
pi_72416855
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

snap em niet
Houd je hoofd erbij!
pi_72417039
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:48 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

dus het is geen loze kreet?

guillotine, hoofd eraf, geld besparen, geen Fransen meer die dagelijks hun haren wassen. Snap je 'm
nu niet meer nee

ahaaa, hadden ze water tekort ofzo dan?
-Rabia Al-Basri
pi_72417045
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Houd je hoofd erbij!
Die is weg door de guillotine
Ik ben een pure Turk.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:56:36 #43
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72417069
Ik meld me weer eens in dit topique...

Vriendin van m'n vriendin is dit keer overleden en netzoals de laatste keer ( ) haalt dit wederom het nieuws in Turkije...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_72417102
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Houd je hoofd erbij!
idd scherpte is niet helemaal aanwezig...
-Rabia Al-Basri
pi_72417125
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

nu niet meer nee

ahaaa, hadden ze water tekort ofzo dan?
Dit meen je niet.... minder water gebruiken = besparen, het gaat hier niet om een te kort aan water
het is gewoon een domme mop die ik moest vertalen uit m'n Franse boek, ik dacht dat ik het fout had vertaald, omdat de mop zo dom was. Bleek dat het niet zo was, de lerares moest er erg om lachen (nep )
Ik ben een pure Turk.
pi_72417163
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Die is weg door de guillotine
okadar da degil canim
-Rabia Al-Basri
pi_72417198
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:56 schreef nils7 het volgende:

Vriendin van m'n vriendin is dit keer overleden en netzoals de laatste keer ( ) haalt dit wederom het nieuws in Turkije...
weer een vriendin? wat doen je vriendinnen daar dan?

link en alles?
-Rabia Al-Basri
pi_72417242
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:57 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dit meen je niet.... minder water gebruiken = besparen, het gaat hier niet om een te kort aan water
het is gewoon een domme mop die ik moest vertalen uit m'n Franse boek, ik dacht dat ik het fout had vertaald, omdat de mop zo dom was. Bleek dat het niet zo was, de lerares moest er erg om lachen (nep )
frans zuigt
-Rabia Al-Basri
pi_72417274
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

okadar da degil canim
bewijs het maar, er is nog een mop, die snapte ik niet, misschien jij wel
Fransen dragen een stokbrood onder hun arm (bij hun oksel), zodat ze geen deodorant hoeven te gebruiken.
Ik ben een pure Turk.
pi_72417322
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

frans zuigt
Praat niet zo over m'n lievelingsvak
Ik ben een pure Turk.
pi_72417357
quote:

Gecondoleerd
zijn het vriendinnen die uit Nederland komen? Wat doen ze in Turkije? Waren ze op vakantie?
Ik ben een pure Turk.
pi_72417436
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:00 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

bewijs het maar, er is nog een mop, die snapte ik niet, misschien jij wel
Fransen dragen een stokbrood onder hun arm (bij hun oksel), zodat ze geen deodorant hoeven te gebruiken.
stokbrood is droog, zuigt vocht op, daarom geen deo nodig!!!!!
-Rabia Al-Basri
pi_72417461
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:02 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Gecondoleerd

ik zou een andere smilie gebruiken
-Rabia Al-Basri
pi_72417596
quote:

[..]

francais sucer fesses
-Rabia Al-Basri
pi_72417604
Ik dacht dat je geen deo nodig zou hebben, omdat stokbrood lekker ruikt ofzo. En die was niet lullig bedoeld, jammer dat het zo wordt opgevat (ik vat het zelf ook vaak verkeerd op).
Ik ben een pure Turk.
pi_72417653
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

francais sucer fesses

Frans, een prachtige taal Wat had ik anders moeten kiezen
Ik ben een pure Turk.
pi_72417723
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Frans, een prachtige taal Wat had ik anders moeten kiezen
aardrijkskunde

-Rabia Al-Basri
pi_72417910
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

aardrijkskunde

Nee, aardrijkskunde is nuttelozer dan Frans. Het is voor geen enkele vervolgopleiding verplicht. Niet dat ik iets met Frans ga doen, dus misschien was aardrijkskunde toch wel verstandiger.

Weltrusten
Ik ben een pure Turk.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:24:11 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72418284
quote:

[..]

Gecondoleerd
zijn het vriendinnen die uit Nederland komen? Wat doen ze in Turkije? Waren ze op vakantie?
Nee eerst een vriend en nu een vriendin van d'r uit Istanbul...
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

weer een vriendin? wat doen je vriendinnen daar dan?

link en alles?
In december een vriend en nu een vriendin (beide vrienden van mijn vriendin welke in Istanbul woont, maar nu voor vakantie hier in NL is)...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 3 september 2009 @ 23:41:37 #60
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72419059
quote:

[..]

frans is egt zo kk

door die kutvak bleef ik bijna ziitten.
nee, doe mij dan maar duits
mundus vult decipi
pi_72419159
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:41 schreef Gratau het volgende:

[..]

frans is egt zo kk

door die kutvak bleef ik bijna ziitten.
nee, doe mij dan maar duits
Waarom heb je het gekozen, kon je niet inschatten hoe moeilijk het zou worden? Of heb je gewoon niets gedaan, je maakt me bang
Ik ben een pure Turk.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:48:10 #62
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72419304
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:44 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Waarom heb je het gekozen, kon je niet inschatten hoe moeilijk het zou worden? Of heb je gewoon niets gedaan, je maakt me bang
haha, nee het was verplicht, maar heb em gelukkig laten vallen.
3 jaar nutteloos frans gehad

ik ga pitten
mundus vult decipi
pi_72419419
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:48 schreef Gratau het volgende:

[..]

haha, nee het was verplicht, maar heb em gelukkig laten vallen.
3 jaar nutteloos frans gehad

ik ga pitten
onderbouw Frans was geweldig, allemaal negens en tienen
weltrusten
Ik ben een pure Turk.
pi_72419660
Frans
Duits
Oké!
pi_72422055
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:34 schreef Yel het volgende:

[..]
Ik wil nou niet de spreekbuis van het Alevietisme zijn..
Je weet inderdaad geen drol als ik zo je berichten lees die elke keer worden gecorrigeerd door niet alevieten..

Heb je ook nog een bron m.b.t je laatste onderzoek over alevieten in nederland.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_72424097
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 01:50 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Je weet inderdaad geen drol als ik zo je berichten lees die elke keer worden gecorrigeerd door niet alevieten..

Heb je ook nog een bron m.b.t je laatste onderzoek over alevieten in nederland.
Die zgn correcties kloppen niet. Als bron Wiki! En wrm blijf je op mij reageren, terwijl ik jou iedere x negeer?
pi_72424123
Trouwens, jij weet veel..... Met je Mum Sondu... Neyse, ik negeer jou weer. Cok konustum zaten.
pi_72424294
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ken deze gasten natuurlijk niet wie ze exact zijn waar ze voor staan, maar feitelijk klopt hun stukje wel, het alevitisme is mix van allemaal overtuigingen, syncretisme

het woordbetekent iets als: "alinin yolunda olan" als dat zo zou zijn zouden op zou het op zijn minst heel veel gemeen moeten hebben met de sjia, maar op wat theoretische dingen na is dat niet zo

wiki is ook altijd handig en vaak ook heel goed wat info betreft:
[..]

wat het alevitisme is en waar het vandaan komt is gewoon discussie over, dat islamitisch is is maar de vraag, dat het islamitische elementen heeft maakt het nog niet islamitisch, maar er zijn zoveel verschillende stromingen in het alevitisme en dat is zo gek niet, omdat het zoals wordt gesteld een volksgodstdienst is, die eigenlijk helemaal geen bronnen heeft, waarom gelooft men wat men gelooft? bv en doet men wat ze doen? veel aleviten zeggen bv, "god is liefde, als je dat gelooft is dat genoeg" ik vind dat echt christelijk, sommigen vasten sommigen zeggen bizim orucumuz tutulmus, sommigen camiye gider, sommigen gaan niet omdat ali er vermoord zou zijn

dat sommige aleviler moslim zijn, zonder twijfel, maar dat het alevitisme als zodanig islamitisch is, geloof ik niet, omdat er gewoon geen eenduidig antwoord is wat het alevitisme is en waar het voor staat
Wil je mij nou zeggen dat jouw stroming geen invloeden heeft van andere godsdiensten/culturen?
Waar staat het alevietisme voor? Vertel mij dat dan eens.. Misschien heb je dan gelijk je antwoord.

Het Alevietisme is islamitisch.. Anders zou jullie profeet niet onze profeet zijn. Hz Alinin yolundan gitmeseydik, Allah, Muhammed ya Ali demezdik. Hz. Ali yi Allahin arslani olarak gormezdik. 12 imam orucunu neden tutuyoruz sence? Kerbela da seyit olanlari anmak icin. Waarom begraven wij onze doden op de Islamitsche wijze? Er zitten invloeden van andere godsdiensten/stromingen in ja. Maar kom op zeg... Net of de Turkse moslims de pure Islam aanhangen. Die zit vol met culturele begrippen.
Maar oke, als jij het als niet islamitsch beschouwt, dat is jouw goed recht.

Ga weg met het zinnetje: Aliyi camide oldurduler.. ondan gitmiyoruz. Dat is het antwoord van onwetenden.
Het is trouwens Hz. Ali.. Je hebt toch geen knikker gespeeld met hem

Je zou je eens moeten richten op andere bronnen dan Wiki...
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:37:18 #69
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72429056
quote:

linkje naar nieuwsbron?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:39:05 #70
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72429102
wie gaat er nou Frans leren.. tenzij je in Afrika gaat werken en Duits waar kan je dat spreken behalve in Duitsland zelf en in Alanya.
pi_72430966
quote:
En wrm blijf je op mij reageren, terwijl ik jou iedere x negeer?
quote:
Neyse, ik negeer jou weer.

ps. Je vind mum sondu wel opwindend..
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_72431452

[ Bericht 100% gewijzigd door Yel op 04-09-2009 14:05:48 (Was vies.) ]
pi_72431557
Ben jij ook verwerkt tijdens Mum Sondu? Is jouw opa ook je vader?
pi_72432235
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:06 schreef Yel het volgende:
Ben jij ook verwerkt tijdens Mum Sondu? Is jouw opa ook je vader?

Nee ben niet verwekt tijdens mum sondu omdat wij geen alevieten zijn, mijn opa is niet mijn vader nee..

Met "ook" wil je dus aangeven dat jij wel tijdens een Mum Sondu (met hoofdletters uiteraard ) verwekt bent en je opa tevens je vader is ? Wat erg..
pi_72433136
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:28 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Nee ben niet verwekt tijdens mum sondu omdat wij geen alevieten zijn, mijn opa is niet mijn vader nee..

Met "ook" wil je dus aangeven dat jij wel tijdens een Mum Sondu (met hoofdletters uiteraard ) verwekt bent en je opa tevens je vader is ? Wat erg..
Ja, je hebt gelijk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:53:59 #76
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72434633
weekend
mundus vult decipi
pi_72434827

net meegeholpen met brugerdag, jezus wat zijn die kinderen vervelend
  vrijdag 4 september 2009 @ 16:53:48 #78
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72436494
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:45 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

[..]

ps. Je vind mum sondu wel opwindend..
Mum sondu geen idee wat het is maar het klinkt als een natte geile bende...
pi_72438475
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:12 schreef Yel het volgende:

[..]

Wil je mij nou zeggen dat jouw stroming geen invloeden heeft van andere godsdiensten/culturen?
Waar staat het alevietisme voor? Vertel mij dat dan eens.. Misschien heb je dan gelijk je antwoord.

Het Alevietisme is islamitisch.. Anders zou jullie profeet niet onze profeet zijn. Hz Alinin yolundan gitmeseydik, Allah, Muhammed ya Ali demezdik. Hz. Ali yi Allahin arslani olarak gormezdik. 12 imam orucunu neden tutuyoruz sence? Kerbela da seyit olanlari anmak icin. Waarom begraven wij onze doden op de Islamitsche wijze? Er zitten invloeden van andere godsdiensten/stromingen in ja. Maar kom op zeg... Net of de Turkse moslims de pure Islam aanhangen. Die zit vol met culturele begrippen.
Maar oke, als jij het als niet islamitsch beschouwt, dat is jouw goed recht.

Ga weg met het zinnetje: Aliyi camide oldurduler.. ondan gitmiyoruz. Dat is het antwoord van onwetenden.
Het is trouwens Hz. Ali.. Je hebt toch geen knikker gespeeld met hem

Je zou je eens moeten richten op andere bronnen dan Wiki...

alinin yolu peygamberin yolu, peygamberin yolu kuranin yolu, zolang een aleviet die dingen ontkent, die in de koran staan, kan deze persoon niet moslim zijn klaar, inkara dusuyor ozaman

het probleem van de alevitische bronnen is dat je ze niet hebt, je hebt alleen bronnen, over alevieten, dit is ook bewijs dat het een pure mix is van alles, je kan immers niet afleiden waar iets vandaan komt

daarnaast is er niets mis met dat stukje van wiki, daar kan jij aardig wat van leren nog

kerbelayi aniyoruz diyosun, wat was daar gebeurd dan? waarom is huseyin vermoord? waar streed huseyin voor? sence ali, hasan, huseyin namazlarini kiliyormuydu? oruclarini tutuyormuydu?

je kan niet zeggen namaz bana ne? oruc bana ne? en dan ook nog eens roepen, biz alinin yolundayiz, jaja maak dat de kat maar wijs

geloven is niet genoeg in islam, geloof gaat hand in hand met daden

roepen ik houd van god, is makkelijk, het laten zien is iets heel anders
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:33:02 #80
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72441169
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:37 schreef marcusa het volgende:

[..]

linkje naar nieuwsbron?
Hiero http://www.gencturkhaber.(...)siri-doz.html,017714
Het was gisteren op haber turk het eerste item

Op een facebook erover staat wel een mindere foto

Geen idee wat de text zegt maar die foto is dus bij ons (bij mijn vriendin thuis in Eskisehir, waar ze studeerd) genomen door mijn vriendin...
N/A
pi_72442189
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:39 schreef marcusa het volgende:
wie gaat er nou Frans leren.. tenzij je in Afrika gaat werken en Duits waar kan je dat spreken behalve in Duitsland zelf en in Alanya.
Ik moet het wel leren, ik wil m'n diploma halen.
Ik ben een pure Turk.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:16:56 #82
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72442682
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Geen idee wat de text zegt maar die foto is dus bij ons (bij mijn vriendin thuis in Eskisehir, waar ze studeerd) genomen door mijn vriendin...
overleden aan OD..
pi_72444008
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:53 schreef marcusa het volgende:

[..]

Mum sondu geen idee wat het is maar het klinkt als een natte geile bende...
Letterlijk: " kaarsjes uit"

Wat er daarna gebeurt weet de volgende ochtend niemand
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:33:41 #84
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72445424
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:53 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ik weet het wel..
fuckingvette orgie a la Eyes Wide Shut..
pi_72445436
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:53 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

echt? nou nou.. poehoe.
pi_72445478
hoe vaak gaan we het hier nog over hebben.? laat mensen gewoon in hun waarde.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:48:55 #87
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72445975
als we (A Milli Takim) niet naar het WK in Zuid Afrika gaan word ik gekkkk
pi_72449942
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:48 schreef marcusa het volgende:
als we (A Milli Takim) niet naar het WK in Zuid Afrika gaan word ik gekkkk
bel alvast het gesticht dan maar
-Rabia Al-Basri
pi_72450045
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
triest, maarja OD en dat wordt dan toch je eigen verantwoordelijkheid
-Rabia Al-Basri
pi_72450109
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:33 schreef marcusa het volgende:

[..]

ik weet het wel..
fuckingvette orgie a la Eyes Wide Shut..
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 5 september 2009 @ 00:15:43 #91
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72451292
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

bel alvast het gesticht dan maar
Sen nediyon lannn
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 september 2009 @ 01:01:51 #92
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_72452323
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:15 schreef marcusa het volgende:

[..]

Sen nediyon lannn
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baas
mundus vult decipi
pi_72452868
Cocuklar siyaset meydani'nda kurt acilimi'ni tartisiyor
Ik ben een pure Turk.
pi_72453360
pi_72453505
çocuklar ga slapen.
pi_72454107
Koerdisch kind zegt het volgende.

"Pe ke ke kimdir ? benim ablamdır , benim dayımdır , benim amcamdır ,benim abimdir...
kürtlerinde kendisine önder olarak kabul ettiği kişi sayın abdullah öcalandır"

Sende Orospu Cocugunun ta kendisisin.
pi_72454241
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 03:25 schreef ClioSporT het volgende:

"Pe ke ke kimdir ? benim ablamdır , benim dayımdır , benim amcamdır ,benim abimdir...

Tja. Toch is t best logisch.

En voel je je nu beter na het schelden?>
pi_72454259
quote:

Zo gek is dat niet. Vergeet niet dat het een volk zonder land is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2009 04:58:20 ]
pi_72454261
Trouwens. dat kind is duidelijk ingefsluiterd.
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:29:47 #100
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72456496
quote:

Eğitim Şart..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')