abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72387115

Hosgeldiniz - Welkom!

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic.
Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Trigger en Vonnuh de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Trigger en Emel, . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan. Leuke dynamische boel dus! .

De begintopics 2 t/m 21, voor als je je verveelt:
Turken maken kennis
Turken willen meeten
Turken kunnen ook lachen
Turken hebben altijd honger
Turken en Ramadan
Haat-liefde relatie tussen de Turken
Turken zijn gesteld op Turkije
Turken plannen een meet
Turken zijn lief voor elkaar
Turken kunnen ook flirten
Turken pesten Emel
Turken zijn nachtmensen
Turken zeggen de meet af
Turken kunnen ook serieus zijn
Turken en politiek
Turken zijn gastvrij
Rellen met de Turken
Turken en voetbal
Turken en Grieken
Turken zijn behulpzaam
Dialoog tussen twee Turken

Na topicnr. 21 ben ik maar gestopt, want de dialoog ging eindeloos door tussen twee Turken, .
De Turken praten veel! .

Wie zijn hier NIET welkom?
Flamers, pubers en Turken/moslim-bashers. .
Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .
quote:
     -scorpione-

Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:
     ACT-F

...
quote:
     Burakius

...
quote:
     ClioSporT

Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:
     Da.Rock

...
quote:
     Devrim_

...
quote:
     dvdfreak

the strong silent type like Gary Cooper
quote:
     EMEL

Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:
     GoeRoe86

...
quote:
     IHVK

Schepper van het topic
quote:
     Jero

Snel, goed en gek
quote:
     Min-e

...
quote:
     msnk

...
quote:
     RoW-0

...
quote:
     saban

Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:
     Slayage

Buffy, Tori en Lynch
quote:
     stukovich

Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:
     TheMagnificent

...
quote:
     zarGon

Lief, guitig en een sarcast
quote:
     - En iedere vatandas die ik vergeten ben, .
pi_72387125
En gelijk centraal
pi_72387238
hoax!
pi_72387429
TurkishVictoryPost
pi_72398001
Goede titel btw.
pi_72400317
Even ter info: in het vorige deel werd door iemand gezegd dat de meerderheid van de alevieten Koerdisch is, maar dit klopt dus niet. De meerderheid van de alevieten is Turks. Maar 25-30% van de alevieten is Koerdisch. De overgrote meerderheid van de Koerden is op zijn beurt weer soenniet, dus dat zij vaker aleviet zouden zijn klopt ook niet.
Het Alevitisme is dan ook eigenlijk iets typisch Turks. Dit is terug te zien in de dansen en sommige rituelen, die teruggaan tot het Sjamanisme, het geloof van de Turken in Centraal-Azië voordat ze massaal overgingen tot de Islam. 'Officieel' is het Alevitisme inderdaad een sekte van het Sjiisme, maar daar is tegenwoordig eigenlijk vrij weinig van terug te zien. De sjiieten verrichten bijvoorbeeld de Salaat, gaan op bedevaart en vasten met Ramadan. Bij de hedendaagse alevieten zie je dit helemaal niet, of nauwelijks, terug.

Dit even om een aantal misverstanden de wereld uit te helpen. Ik geef nergens een (waarde)oordeel over.
pi_72400413
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:19 schreef TheMagnificent het volgende:
Even ter info: in het vorige deel werd door iemand gezegd dat de meerderheid van de alevieten Koerdisch is, maar dit klopt dus niet. De meerderheid van de alevieten is Turks. Maar 25-30% van de alevieten is Koerdisch. De overgrote meerderheid van de Koerden is op zijn beurt weer soenniet, dus dat zij vaker aleviet zouden zijn klopt ook niet.
Het Alevitisme is dan ook eigenlijk iets typisch Turks. Dit is terug te zien in de dansen en sommige rituelen, die teruggaan tot het Sjamanisme, het geloof van de Turken in Centraal-Azië voordat ze massaal overgingen tot de Islam. 'Officieel' is het Alevitisme inderdaad een sekte van het Sjiisme, maar daar is tegenwoordig eigenlijk vrij weinig van terug te zien. De sjiieten verrichten bijvoorbeeld de Salaat, gaan op bedevaart en vasten met Ramadan. Bij de huidige Alevieten zie je dit helemaal niet, of nauwelijks, terug.

Dit even om een aantal misverstanden de wereld uit te helpen. Ik geef nergens een (waarde)oordeel over.
Goede analyse.

Echter een opmerking. Alevieten verschillen onderling ook heel erg. Er zijn ook veel Alevi's die wel bidden en vasten tijdens de Ramadan.
pi_72401567
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Oja? Sorry hoor maar dit lijkt gewoon heel erg alsof je iemand aan het napraten bent.
Nee, is gewoon the truth.
pi_72402314
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:23 schreef IHVK het volgende:

[..]

Goede analyse.

Echter een opmerking. Alevieten verschillen onderling ook heel erg. Er zijn ook veel Alevi's die wel bidden en vasten tijdens de Ramadan.
Mogen ze wel drinken? Er was een alevi aan het kotsen door de drank, ze werd opgehaald door haar moeder of vader. De vraag of ze mocht drinken, werd beantwoord met: ja, ze is alevi.
Ik ben een pure Turk.
  donderdag 3 september 2009 @ 16:22:38 #10
267706 stan5374
hoeverziekjetopics.nl EINZ!1!
pi_72402336
-opgejorist-
Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef Banzaiaap het volgende:
Stan heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden, qua kwaliteitstopics.
vraagjes ivm bed LEMMING !!!
pi_72402435
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:22 schreef stan5374 het volgende:
-opgejorist-
Verkeerde website. Je moet bij Geenstijl wezen.
pi_72402464
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:21 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Mogen ze wel drinken? Er was een alevi aan het kotsen door de drank, ze werd opgehaald door haar moeder of vader. De vraag of ze mocht drinken, werd beantwoord met: ja, ze is alevi.
Zoals ik al zei verschilt heel erg.

Soennieten mogen ook niet drinken en doen het ook vaak wel dus dat zegt nog niet veel.
pi_72402491
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:26 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei verschilt heel erg.

Soennieten mogen ook niet drinken en doen het ook vaak wel dus dat zegt nog niet veel.
Ja, maar dat is dan een fout. Mag het volgens de regels wel?
Ik ben een pure Turk.
pi_72402588
Sinan een Imam, whats next.
pi_72403102
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Sinan een Imam, whats next.
waar ben ik een imam benjamin.
pi_72403169
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:27 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dan een fout. Mag het volgens de regels wel?
kweetnie eigenlijk. misschien yel.
pi_72403188
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

waar ben ik een imam benjamin.
Leiden!
pi_72403257
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leiden!
cool. er was daar een iftar gisteren.
pi_72405983
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:50 schreef IHVK het volgende:

[..]

cool. er was daar een iftar gisteren.
Welk vereniging?
pi_72406874
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Leiden!
leef jij nog?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_72406970
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:08 schreef Yel het volgende:

[..]

De basis is ontstaan na de dood van onze profeet.. Conflict in opvolging.
das sja islam

het alevitisme heeft wel sja elementen maar is zeer zeker niet sjiitisch

wat ze over zichzelf te zeggen hebben zeer goed verwoord ook trouwens:
quote:
Het is voor buitenstaanders niet eenvoudig uit te leggen wat het Alevitisme nu precies is. Dat komt omdat het Alevitisme in tegenstelling tot godsdiensten als het Jodendom, Christendom en Islam geen bepaalde bron heeft, maar door de eeuwen heen via verschillende religieuze adaptaties uit andere godsdiensten, culturen en levenswijzen gegroeid is tot wat we tegenwoordig als het 'Alevitisme' gadeslaan. Een dergelijk complex patroon zien we ook bij het Hindoeïsme.

Initieel is het Alevitisme te bezien als een Turkse volksreligie met sterke shamane, mystieke en humanistische beginselen. Die beginselen zien we nog steeds terug in het Alevitisme. Door de eeuwen heen zijn echter ook vele islamitische beginselen in het Alevitisme binnengeslopen. Velen gaan daarbij zover dat men het Alevitisme als een islamitische stroming beziet. Vooral in Turkije wordt het Alevitisme vanwege politieke assimilatiemotieven neergezet als een islamitische stroming. In hoeverre islamitische beginselen echter door alevieten in hun levenswijze zijn geïncorporeerd (hoe marginaal ook), verschilt per alevitische populatie en per regio.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_72410137
tvp
pi_72410380
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:19 schreef TheMagnificent het volgende:
Het Alevitisme is dan ook eigenlijk iets typisch Turks. Dit is terug te zien in de dansen en sommige rituelen, die teruggaan tot het Sjamanisme, het geloof van de Turken in Centraal-Azië voordat ze massaal overgingen tot de Islam. 'Officieel' is het Alevitisme inderdaad een sekte van het Sjiisme, maar daar is tegenwoordig eigenlijk vrij weinig van terug te zien. De sjiieten verrichten bijvoorbeeld de Salaat, gaan op bedevaart en vasten met Ramadan. Bij de hedendaagse alevieten zie je dit helemaal niet, of nauwelijks, terug.

Hier in NL doelde ik op he Die zijn vaak Koerdisch.
Het woord sekte is hier niet op zijn plaats.... Stupid Wiki..
pi_72410451
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

kweetnie eigenlijk. misschien yel.
Het wordt getolereerd. Het hoort niet tabi.
Ik wil nou niet de spreekbuis van het Alevietisme zijn.. Ik weet er niet alles van Ik ben een slechte Alevi.
pi_72410541
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

das sja islam

het alevitisme heeft wel sja elementen maar is zeer zeker niet sjiitisch

wat ze over zichzelf te zeggen hebben zeer goed verwoord ook trouwens:
[..]

Ik heb jouw gekopieerde tekst eerder gelezen. Flikker aub op met die idioten, wat kan ik me daar pissig op maken.....
Wij zijn moslim, accepteer dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')