Tuurlijk komt dat goed.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:27 schreef Nijna het volgende:
Ik zie een beetje op tegen volgende week als lief weer moet werken. Iris is erg huilerig overdag, behalve als ze in de doek bij me hangt of op de arm. Maar ja... ik heb ook nog een Mirte...
Komt goed, toch?!
Ik hoor hier niet en lurk alleen maar..maar mn VK van de pufclub zei dat als het gezichtje te snel langs je onderlijf ging, dat nogal pijnlijke gevolgen kon hebben doordat het dan ineens nog een stuk opgerekt wordt. Daarom moet dat er langszaam langsglijden ipv met de kracht van het persenquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:43 schreef Guuzewuus het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet verderpersen als het hoofdje staat?
Ik hoop dat ze me gewoon inknippen, zodat ik het ook nu weer niet hoef te voelen
Ohquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik hoor hier niet en lurk alleen maar..maar mn VK van de pufclub zei dat als het gezichtje te snel langs je onderlijf ging, dat nogal pijnlijke gevolgen kon hebben doordat het dan ineens nog een stuk opgerekt wordt. Daarom moet dat er langszaam langsglijden ipv met de kracht van het persen
*weer terug lurken gaat voor 1 maandje*
Dat had ik ook bij Morris (alleen geen grommen). Ik vergeleek het toen met dat iemand je zou zeggen te stoppen terwijl je aan het overgeven bent. Dat is ook onmogelijkquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef owlet het volgende:
Ik kon het ook gewoon niet stoppen. 8 cm of niet, mijn lichaam ging gewoon persen inclusief een of ander gek grommen waar ik niets aan kon doen![]()
Toen ging het idd ook hard, van 8 naar 10 in een paar minuten.
Ja, zover waren wij ook wel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:14 schreef Troel het volgende:
In diep donker Afrika overlijden veel vrouwen door complicaties bij een bevalling
'Gewoon'...quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
Nou ja, ook in Afrika komen er kinderen in nood bij de bevalling natuurlijk. Alleen dan met een minder fijne uitkomst.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Guuzewuus het volgende:
En inderdaad BE, die mensen in Afrika.
Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wel in nood was eigenlijk ..
Ja, zo is dat.... 'Gewoon'...quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
'Gewoon'...
Sommige kindjes hebben last van de weeen, sommige kindjes niet.
Daar sta jij zelf verder buiten.
Oh echt, wat stom eigenlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:24 schreef Grasjes het volgende:
Ik herinnerde me na een tijd ook steeds meer van de bevalling en hou daar zelfs een beetje een naar gevoel aan over. Heb helaas ook nooit een nagesprek gehad terwijl ik daar wel echt behoefte aan had. Zou ik ook iedereen aanraden om wel een nagesprek af te dwingen.
Helemaal nuchter zal je er denk ik niet ingaan een tweede keer?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Oh echt, wat stom eigenlijk.
Ik had in de kraamweek zelf al een nagesprek over de bevalling. En toen na 6 weken nog een soort nacontrole-gesprek waarin ze weer vroegen hoe ik er nu op terugkeek. Voor mij ook wel hele fijne gesprekken en momenten inderdaad.
En bij mij gaat het denk ik nu gewoon weer meer leven omdat er een tweede bevalling aan staat te komen. beetje mentale voorbereiding denk ik.![]()
mijne ook volgens t rapport ,blabla bradycardiequote:Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Stom hè, ik kijk heel oké terug op de vorige bevalling, heb er ook echt geen trauma aan overgehouden ofzo, maar nu herinner ik me ineens weer al dat soort details.
En inderdaad BE, die mensen in Afrika.
Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
daar was ik anders wel echt heel erg bang voorquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:08 schreef owlet het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat als je echt die enorme persdrang hebt die je nauwelijks tegen kan houden dat het dat in principe geen kwaad zou kunnen om mee te persen. Je lichaam geeft aan wat het moet doen.
Alleen laten ze je voor de zekerheid enzo vaak wel even wachten tot je tegen de 10 cm zit. Maar da's echt voor het "nette", ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je je kind of jezelf schade aan brengt of hebt gebracht door eerder te persen als je lichaam dat vanzelf gaat doen.
pff die laatste weeenstorm idd, ik weet nog dat ik nepflauwviel als laatste strohalmquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:41 schreef Lishe het volgende:
Ik vond dat persen echt een opluchting na die laatste paar weeen. Echt heel fijn dat je eindelijk 's mee kan gaan ipv ertegenin. En mn lijf wilde ook echt niet anders. Bij Luuke vond ik het en, ik was bang dat haar hoofdje achter een bot zou blijven steken en dat ik haar heeeel erg pijn zou doen . :s . Bij Lena wist ik dat het goed zou komen en dat duurde ineens maar 3 minuten.
Echt klote vond ik die uitdrijvingsweeen, die allerlaatste voor het persen. Gruwelijker dan het staan van het hoofdje. Veel.
die van mij was in de vorm van een hartjequote:Op maandag 31 augustus 2009 22:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gedoetje
Ik vond de geboorte van de placenta het meest nare van de hele bevalling *flubrahhh*
Ja als je het zo bekijkt wel idd. Ik vatte het veel negatiever op. Dat ik depressief aan het worden ben, zo kwam het een beetje over. Nu hopelijk slapen. (beide kinders ziek, Kim tot net nog wakker)quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef huuphuup het volgende:
hm. maar misschien heeft je huisarts wel een puntje Ingrid? Psychisch moe klinkt wel erg rot en naar maar als je het anders opvat misschien niet.
Je hebt wel heel erg veel voor je kiezen gehad natuurlijk met Hellp en Tyler's ziekenhuisverblijf en dergelijke. Kans zit er dik in dat je jezelf toen uit automatisme behoorlijk weggecijferd hebt. Dat zou volgens mij iedere moeder onbewust wel doen. Kan best dat dat er nu uitkomt in moeheid. Dat je gewoon een beetje op bent zeg maar.
Neem goed je rust en neem af en toe ook wat tijd voor jezelf
Die vrouwen in diep donker afrika (quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het er nog met een vriendinnetje over, hoe zou dat dan zitten in diep donker afrika waar er geen vk is die haar handen in je doos stopt om te zeggen hoe ver je bent...
Volgens mij heeft het meer te maken met schade voor je eigen lichaam beperken dan dat je er je kindje echt kwaad mee zou kunnen doen idd.
En dat met dat hoofdje staat is toch om de boel de kans te geven even heel rustig mee te rekken ipv dat het breedste deel van het kind de boel finaal aan flarden scheurt?
Ik heb ook een aantal foto'squote:Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
die van mij was in de vorm van een hartje
foto? anyone?
juhp, ik ook 1 in de vliezen, 1 op de weegschaal (700 gram) en 1 die ze met beide handen in de lucht houdtquote:Op dinsdag 1 september 2009 07:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal foto'sEentje op het moment dat de placenta geboren wordt, daarna eentje als hoopje (
), maar de mooiste vind ik toch wel die ene waar ze laten zien hoe de vliezen zitten enzo. Gewoon leerzaam ofzo
(Maar ergens blijft het een vieze foto)
dat had ik dus helemaal niet.. Ik was juist heel beneiuwd hoe ie eruit zag... OOk omdat de navestreng bij Tess zo verschrikkelijk lang was.. minstens 60cmquote:Op dinsdag 1 september 2009 07:59 schreef Urla het volgende:
Volgens mij heeft echt niemand er intresse in om dat ding te zien.
Lig je daar nog wazig en verbouwereerd van de hele gebeurtenis met zo'n heerlijk klein mensje op je waar je kennis mee aan het maken bent en dan staat er ineens zo'n superenthousiaste vk naast je met een homp vlees te spelen. Yuk![]()
Haal dat ding weg please.
volgens mij hoefde ik niet eens te persen bij de placenta en gloeberdefloepte ie er zo uit.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:28 schreef owlet het volgende:
Ik weet nog dat Avalon geboren was en dat ik alleen maar kon denken "het is over, het is over, geen pijn meer". En toen kwam er ineens nog een wee. Mèèèn wat werd ik laaiend ineens![]()
![]()
Maar toen gaf mijn lichaam nog een laatste pers (alweer zonder mijn toestemming) en toen kon de gyn nog maar net de placenta opvangen voor hij op de grond viel.
Dan is het wel fijn dat je het nog even kan zien met uitleg, maar ik was er al niet zo fan van om het te zien.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat had ik dus helemaal niet.. Ik was juist heel beneiuwd hoe ie eruit zag... OOk omdat de navestreng bij Tess zo verschrikkelijk lang was.. minstens 60cm
Onze katten hebben die opgegeten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:32 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
volgens mij hoefde ik niet eens te persen bij de placenta en gloeberdefloepte ie er zo uit.
Wat hebben jullie ermee gedaan? begraven onder een boom oid? die van mij zit nu waarschijnlijk in menig gezichtscreme verwerkt
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:37 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Onze katten hebben die opgegeten.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow, wij hebben het gewoon gegeven omdat het een stuk vlees is. Scheelt weer wat ander vlees te moeten kopen.
Ha Ha Ik zie het al helemaal voor me. Rondrennende katten met een placenta in hun bek.quote:
Hier een poging voor barfen gedaan, maar vond dat dus terug in m'n schoen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Nu ja, ze zijn wel gewoon van orgaanvlees te eten. Meestal krijgen ze niertjes, hersens of een hart.
De navelstreng was trouwens voor de kippen.
Dat had ik ookquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:46 schreef Lishe het volgende:
En wat ik me nog het meest voor de geest kan halen qua gevoel. (Echt stom, maar ik weet het nog precies) Wanneer je kindje op je buik zit en de placenta er ng niet uit is. En die navelstreng die sneed. Stommigheidje.
(Of zoals Sugar graag zegt: Gedoetje)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wil je er 1 zien? onder een spoiler uiteraardquote:Op dinsdag 1 september 2009 20:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de placenta straks. We hebben een hond, een kat en kippen, maar die krijgen 'm niet... Rationeel gezien is het natuurlijk onzin, maar vind het toch een smerig idee. Ik zie de kippen al ieder aan één kant van de navelstreng trekken.No offence verder hoor, want weggooien is eigenlijk zonde.
![]()
Wat doen ze er trouwens mee na een thuisbevalling? Gaat ie gewoon de kliko in?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:23 schreef cattie het volgende:
Achteraf gezien vind ik het jammer dat we de placenta's niet mee naar huis hebben genomen om onder de geboortebomen te begraven.Pff opluchting he? Ik heb het ook 2 keer gedacht.. gelukkig was het niet zo..maar toch ook een kleine teleurstellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Pff opluchting he? Ik heb het ook 2 keer gedacht.. gelukkig was het niet zo..maar toch ook een kleine teleurstelling
Jawoor, laat maar zien!quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
wil je er 1 zien? onder een spoiler uiteraard?
haaruitval was hier ook gruwelijkwordt nu steeds minder gelukkig, pff.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een hartje![]()
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]Die oogjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.een hartje
![]()
Maar wat een lap vlees eigenlijk hè? 't Lijkt wel een stuk rauwe lever.Wel bijzonder om je te bedenken dat ze daar zo lang van heeft geleefd.
![]()
Haha, dank voor je inlevingsvermogen!quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:04 schreef Kleurdoos het volgende:
t is echt een enorme homp (700 gram dus) ik heb ook een foto van dat ie nog in de vliezen zit..ook apart om te zien
en ik dacht, laat ik m wat vrolijker voor je maken als aanstaande bevalster
Ze boden mij ook die mogelijkheid deze keer en het enige dat ik zei was: Haal hem eruit, nu!!!!!!quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik las ook ergens dat een paar moeders hun eigen kindjes aanpakten tijdens de bevalling, zelf eruit trekken
dat wil ik bij een eventuele volgende ook wel
Ik weet ook niet hoe ik er dan aan toe zal zijn hoor..Bij Elin wist ik iig niet dat het een optie wasquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze boden mij ook die mogelijkheid deze keer en het enige dat ik zei was: Haal hem eruit, nu!!!!!!
Het leek me altijd heel mooi om te doen, maar ik was zo moe, had zoveel pijn, was het zo zat...
Ja, ik vond het zelf ook stom Vicky, maar ik voelde me echt rot. Hij zat zo lief te lachen naar me en bij mij kon er even geen lachje vanaf. Gelukkig heb ik heeeel goed geslapenquote:Op woensdag 2 september 2009 09:40 schreef Vicky het volgende:
daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen seilram... je bent niet alleen moeder, je bent ook nog gewoon mens!
Snap het heel goed hoorquote:Op woensdag 2 september 2009 10:00 schreef Guuzewuus het volgende:
Hier een gek moment gisteren, zo'n moment dat ik me ineens weer even bewust word van het 'ongewone' van mijn situatie.
Ik kwam een oude studiegenoot tegen in de Ikea, met haar gezinnetje (man en twee zoons). Ze zag dat ik zwanger was en reageerde daar natuurlijk op (op een leuke manier hoor, niks mis mee verder) en toen wist ik niet zo goed hoe te reageren. Zou ze weten hoe, dacht ik. Ja, ik leek het wel zo aan te voelen, dat ze op de hoogte was. Maar zij noch ik benoemde dat in eerste instantie. Uiteindelijk vroeg ik haar maar of ze wist dat het van ee donor was. ja, van de eerste wist ze dat wel. Toen konden we daar wel relaxed op doorkletsen, dat deze van dezelfde donor was enzo.
Maar ondertussen voelde ik me toch ongemakkelijk. Blijkbaar weet iedereen het. Wordt het als een sensationele roddel doorgebriefd? Of heeft men het er op een respectvolle manier over? is het toeval dat deze dame op de hoogte was, of weet gewoon echt iedereen die mij gekend heeft het? Zou ze me mislukt vinden. Zou ze denken: "Oh G heeft dus nooit een fijne partner kunnen vinden." Zou ze het zielig vinden? Of misschien wel alleen maar knap, zonder negatieve bijgedachten?"
En daar moet ik dan even mee dealen met mezelf...
Ja, precies zo. Mooi gezegdquote:Op woensdag 2 september 2009 10:32 schreef miss_sly het volgende:
ow, dat herken ik wel, hoor guuz
bij mij ging het om andere dingen, maar soms ben je daar dan even toch mee bezig, hoe anders het loopt dan je had gewild/gedacht/gehoopt. en hoe goed het toch is zoals het is!
Klus ze!
Ja precies. Ik ben hier altijd degene die eruit gaat 's nachts. Ook eigenlijk in de weekenden. Totdat ik echt niet meer kan, zoals afgelopen weekend, en dan neemt R het over. Dan is hij maar een dag moe op het werk. Gana we de volgende dag gewoon lekker vroeg naar bedquote:Op woensdag 2 september 2009 11:51 schreef Vicky het volgende:
ja idd afwisselen...
ook al werkt hij wel en jij niet..
ik dus ook... vandaar dat ik zei, afwisselen ook al werkt hij en zij niet..quote:Op woensdag 2 september 2009 11:52 schreef Books het volgende:
Waarschijnlijk niet omdat hij de andere dag moet werken of hij slaapt op de bank. Ing je moet echt doordringen en zeggen dat jij het niet meer trekt 24uur voor de kids zorgen en dat hij straks anders grotere problemen hebt als jij niet lekker in je hum blijft dreigt te komen. Praat je nog wel eens met iemand trouwens?
En sorry Djeez maar dit is nu eenmaal het beeld wat ik van je hebt en daar is ook mijn antwoord op gebaseerd.
klopt..quote:Op woensdag 2 september 2009 11:57 schreef Books het volgende:
Inderdaad en 24/7 werken kan niemand volhouden.
Was daar laatst niet iets over te doen? Dat ze niet meer wilde of was dat een andere moeder?quote:Op woensdag 2 september 2009 11:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
klopt..
en anders een nachtje Tyler laten logeren bij opa en oma. Die zullen er echt niet slechter van worden hoor oom 1 nachtje wat minder te slapen.
dat was een andere mamaquote:Op woensdag 2 september 2009 12:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Was daar laatst niet iets over te doen? Dat ze niet meer wilde of was dat een andere moeder?
Ingrid heeft de 9 maanden op niet gehad, dus die mogen er aan het einde bijgeteld worden toch?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:37 schreef freecell het volgende:
Pas maar op, dat riep ik ook en mijn lijf nam dat heel letterlijk, 9 op, 9 af en hop, weer 9 op
Ingrid; pas goed op jezelf! En Djeez kan best een keer een dagje wat relaxter doen op zijn werk, maar JIJ moet er gewoon volledig zijn voor de kinderen. Dus eigenlijk heb jij meer recht op slaap! Daarbij heb jij die 9 maanden nog niet gehad nu toch? Of net?
Neehee, ga persoonlijk met de psych praten, hup! Veel beter dan zo via de mail.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
In principe hebben jullie gelijk, maar het is wel lastig. Djeez heb ik het vanmorgen gemaild, zodat ik niet meer terug kon krabbelen zeg maar. En niks ging zeggen. Hij weet dat ik het hier heb neergezet btw.
En net de psych gemaild of het mogelijk is weer telefonisch/mail contact te hebben.
+ lichaamstaal dat zegt heel veelquote:Op woensdag 2 september 2009 14:18 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, dan gaat Djeez toch een uurtje eerder naar huis zodat je wel rustig kan praten....
nadeel van telefonisch is dat de psych niet je gelaatstuitdrukkingen waar kan nemen.. en je emoties niet kan zien..
er is een verschil tussen horen en zien als het op emoties aankomt...
iddquote:Op woensdag 2 september 2009 14:20 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
+ lichaamstaal dat zegt heel veel
Is er voor Djeez niet de mogelijkheid om een uur eerder te beginnen op zijn werk zodat hij ook een uurtje eerder weg kan? natuurlijk is het niet de bedoeling dat dat elke dag zo is, maar in jullie geval zou het toch al een oplossing kunnen zijn?quote:Op woensdag 2 september 2009 14:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Als de psych dan dinsdagmiddag kan zou het mooi zijn.Vrijdags gaat Kim ook, maar dan is hij vrij.
Ik zal Djeez dit nog ff laten lezen, wie weet kan hij iets regelen. Al heeft hij nog maar 1,5 vrije dag.
idd praten, praten, praten!! Laten lezen is een optie maar daar komen weer geen visuele emoties bij kijken.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:48 schreef YPPY het volgende:
Dan ga je naar een andere psych, die wel op vrijdag kan.
Ingrid, praat nou met Djeez, ipv het te laten lezen. Praat, praat, praat!!!
Op afspraken kan je terugkomen. Als het niet gaat zoals het moet dat moet het maar zoals het gaat. En nu gaat het even niet om in je eentje de nachten te doen. Hoop toch dat ie een beetje begrip daarvoor heeft en zegt nou oke dan help ik weer even.quote:Op woensdag 2 september 2009 13:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
We hebben van tevoren afgesproken dat ik eruit ga omdat Djeez werkt en ik niet. En daal baal ik soms wel van ja. Hij slaapt ook met oordopjes. Ik durf dat niet, want straks is er iets met de kids en hoor ik het niet. Djeez slaapt idd weleens beneden op de bank, of op het matras. Toen Kim van de week ineens weer bijna 40 graden koorts kreeg en dus belabberd was, sliep ze bij mij en hij beneden.
Vannacht heb ik hem er wel uit geschopt naar Kim toe, want ze riep hem.
Maar het probleem is dat ik sowieso wel wakker wordt. Ze hebben beiden meteen volume 10.
Haptotherapie, wat houd dat in Estrys?
BE wat goed zeg!
Ja graag zelfs. Alleen dan wel naar een goede, want ze is bang te worden nagekeken. Bij mij op de fitnessclub komen allemaal patsers en superstrakke vrouwtjes, en daar wil ze niet schril bij afsteken.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:44 schreef YPPY het volgende:
Uhm... detail, wil Ingrid wel naar een sportschool?
quote:Op woensdag 2 september 2009 19:48 schreef Vivi het volgende:
Ingrid, weet je wat volgens mij goed voor jou zou zijn? Werken. Niet fulltime, maar een leuke baan voor een dag of twee, je zal merken dat je opknapt als je niet meer 24/7 alleen maar de zorgrol hoeft te vervullen en ook eens je wereldje kan verbreden daardoor. Het is maar een idee hoor
.
beetje gek adviesquote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o dat is zeker waar, maar is het niet zo dat alles wat ze verdient meteen naar de schuldeisers verdwijnt? dan schiet er toch niemand wat mee op? misschien is het zinvol om eens een arbeidsbureau binnen te lopen en te vragen naar cursussen en om- of bijscholingsmogelijkheden.
dan kan je na de schuldsanering misschien zo weer aan de slag.
dit was ik ook aan het tikkenquote:Op donderdag 3 september 2009 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
beetje gek adviesimho.
Ten eerste zou het vooral handig zijn om bezig te zijn, even met iets totaal anders dan alleen thuis/kinderen.
Wat meer onder de mensen us ook een breder sociaal netwerk.
Ten derde ja wat ze verdient gaat wellicht naar het gkb, maar dan zijn ze ook eerder van hun schuld af![]()
Plus dat ze misschien wel een ietsjes breder weekbudget krijgen.
Als je in de schuldsanering zit ben je zelfs verplicht om zoveel mogelijk inkomen te genereren. Ookal hou je er zelf geen dubbeltje méér aan over.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o dat is zeker waar, maar is het niet zo dat alles wat ze verdient meteen naar de schuldeisers verdwijnt? dan schiet er toch niemand wat mee op? misschien is het zinvol om eens een arbeidsbureau binnen te lopen en te vragen naar cursussen en om- of bijscholingsmogelijkheden.
sneu maar waar: financieel gaan ze er helemaal niks op vooruit (eerder nog ietsje er op achteruit) omdat ze dan voor minder inkomensafhankelijke dingen in aanmerking komen en er kinderopvang geregeld moet worden. tikje oftopic wel dit. maar er gaat dan dus meer naar de gkb en moeten ze meer dingen zelf betalen. dus effectief en netto en op korte termijn kost het alleen maar geld.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
beetje gek adviesimho.
Ten eerste zou het vooral handig zijn om bezig te zijn, even met iets totaal anders dan alleen thuis/kinderen.
Wat meer onder de mensen us ook een breder sociaal netwerk.
Ten derde ja wat ze verdient gaat wellicht naar het gkb, maar dan zijn ze ook eerder van hun schuld af![]()
Plus dat ze misschien wel een ietsjes breder weekbudget krijgen.
Wat een vreemde instelling? Boven een bepaald vastgesteld vrij te laten bedrag wel, maar je lost iig meer (en sneller) af en werken is ook goed voor je eigenwaarde (daaarbij was ik persoonlijk soms minder moe van het werken dan van de hele dag voor zo'n kuiken zorgen). En het is fijn om weer eens een volwassen gesprek te kunnen voeren.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Ben je voor spuit 11 aan het oefenenquote:
quote:
Ik weet niet wat er heeft gespeeld, maar ik krijg er een brok van in mijn keel.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier gaat het goed, ik ben gelukkig, ik ben trots op alles wat ik bereikt heb.
En ik vond mijn geluk
whateverquote:Op donderdag 3 september 2009 11:19 schreef Lois het volgende:
Ik denk dat de schuldeisers er heel veel mee opschieten hoor, wat een krom advies
dat dus.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:06 schreef simmu het volgende:
[..]
sneu maar waar: financieel gaan ze er helemaal niks op vooruit (eerder nog ietsje er op achteruit) omdat ze dan voor minder inkomensafhankelijke dingen in aanmerking komen en er kinderopvang geregeld moet worden. tikje oftopic wel dit. maar er gaat dan dus meer naar de gkb en moeten ze meer dingen zelf betalen. dus effectief en netto en op korte termijn kost het alleen maar geld.
Ik denk dat Viev dit toontje bedoeld.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan hou ik er verder over op, gezien het toch niet gewenst is blijkbaar.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:
Die heb ik al een tijdje niet meer gelukkig, dinsdag weer naar de leverarts, maar mijn gevoel zegt dat ik toch weer aan de prednison moet, maar dat zien we dan wel.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:07 schreef YPPY het volgende:
Anitra, hoe gaat het nu met jou en die medicijnen? Je had prednison toch?
Nog iets positiefs: op 1 na staan alle planten in de voortuin. De lege plek moet ik nog invullen. Dat wordt ws toch geen vlinderstruik. Ik vind het zo mooi geworden. Ik zag er best tegenop het aan te pakken, veel zat tegen, maar nu is het gedaan. Voor foto's zie mijn k&w topic.
Wat een mooie, troostende gedachte. Met dat vertrouwen wil ik er in staan.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:53 schreef oeke het volgende:
En Guuz, lijkt me gek en lastig om te beseffen dat je onderwerp van praat bent. Maar je klinkt (en bent volgens mij) zo ontzettend gelukkig dat dat volgens mij is wat bij mensen blijft hangen. Het is misschien niet allemaal gelopen zoals je zou willen, maar je neemt je leven en geluk in eigen hand en dat is knap en bewonderenswaardig.
Dat had ik ook. 8 Weken na de bevalling zat ik twee kilo onder mijn startgewicht, maar de spijkerbroek die ik met 70 kilo heb gedragen, kreeg ik toen met 68 kilo niet meer dicht. Vond ik ook een hele gekke ervaringquote:Op donderdag 3 september 2009 16:51 schreef Chan het volgende:
Goed bezig zeg Huup BE en Innepin
Ik zit alweer op mijn normale gewicht, er mag nu echt niks meer af anders ben ik straks weer te licht.. Vreemd genoeg pas ik alleen mijn normale broeken niet meer, kennelijk zijn mn heupen breder geworden... En ik was al een peer
Thanks!quote:Op donderdag 3 september 2009 16:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Anitra dat mag gewoon groot hoor, je werkt zo hard ervoor, je hoeft niet af te bouwen, maar je wilt het zelf, daar heb je kracht voor nodig, en ik vind dat heel dapper en knap![]()
En dank jullie allemaal![]()
![]()
Ook even naar K&W rent om yp's tuintje te kijken!
wat heb jij kleine pootjes danquote:Op donderdag 3 september 2009 17:12 schreef Vivi het volgende:
Mijn voeten zijn nog steeds een maat groter dan voor de zwangerschap! Nu heb ik 36 ipv van 35.
Dat dus, alleen dan met 63 kg. Heb een broek maat 40 moeten kopen ipv maat 38. Ik hoop dat die buik nog wat weg te werken is.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:52 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Dat had ik ook. 8 Weken na de bevalling zat ik twee kilo onder mijn startgewicht, maar de spijkerbroek die ik met 70 kilo heb gedragen, kreeg ik toen met 68 kilo niet meer dicht. Vond ik ook een hele gekke ervaring.
Shhhhh, dat was bij mij na de eerste zwsch ook zo, ik hoop dus deze keer niet. Ik kan mijn schoenen al bijna weer aan en ben nu mijn voeten aan het 'trainen' nu de boel nog een beetje zacht en week is.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:12 schreef Vivi het volgende:
Mijn voeten zijn nog steeds een maat groter dan voor de zwangerschap! Nu heb ik 36 ipv van 35.
*Nogmaals subtiel wijst op de schijnheilsmiley*quote:Op donderdag 3 september 2009 18:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wat heb jij kleine pootjes dan
mag dat nietquote:Op donderdag 3 september 2009 18:45 schreef cattie het volgende:
[..]
Dat dus, alleen dan met 63 kg. Heb een broek maat 40 moeten kopen ipv maat 38. Ik hoop dat die buik nog wat weg te werken is.
Je mag de eerste 6 weken niet in bad (of als je een week niet meer gevloeid hebt, dat zei de vk bij mij.)
dat hebben ze idd ook gezegd... iig zolang je vloeit mag je niet in bad/zwemmen.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij hebben zowel de kraam als de vk dat gezegd.
Het heeft te maken met de wond die de placenta in je buik achter laat. Als je dan gaat badderen (of zwemmen dáár heb ik echt enorm veel zin in!) loop je kans op infecties.
Wat vaag dat niemand dat tegen jou gezegd heeft...
Ik ook nietquote:Op donderdag 3 september 2009 19:47 schreef Vicky het volgende:
zo hoorde ik NADAT ik ongesteld geweest was voor de 1e keer dat je helemaal nog geen tampons mocht gebruiken.. wist ik ook niet..
oh... ja... gnorf enzoquote:Op donderdag 3 september 2009 19:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
*Nogmaals subtiel wijst op de schijnheilsmiley*
kotex hebben ze volgens mij bij de AH en bij de DA drogisten. Kruidvat heeft het iig niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh... ja... gnorf enzo![]()
ik ben benieuwd of dat hier ook zo zal zijn dan met die schoenmaat.
Figuur na de zwangerschap terug had ik niet echt op gerekend gelukkig haha, kan ik daar ook niet in teleurgesteld wordenik zie het allemaal wel, ben benieuwd.
Estrys wat gek dat niemand dat tegen je gezegd heeft toen?! Hier heeft de vk het idd gezegd bij de laatste controle en de kraam heeft het ook nogmaals ter sprake gebracht. Idd ivm infectiegevaar enzo. Zelfde gold voor tampons.
en volgens mijn kraam kon ik ook voorlopig maar het beste kotex maandverband gebruiken want die had geen synthetisch laagje over de bovenkant zoals de meeste verbanden. Daardoor zou het minder gaan broeien en de kraamzuivering beter opnemen. In de categorie "alle risico's uitsluiten" ga ik binnenkort maar eens kijken of ik een pak kotex kan vinden ergens. Ik heb toch geen voorkeur voor een merk verder dus.
ja ik herinner me ook dat ik ze bij de AH wel gezien heb.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
kotex hebben ze volgens mij bij de AH en bij de DA drogisten. Kruidvat heeft het iig niet.
En ik wou net als Huup heeeeeel graag in bad en toen duurde en duurde dat vloeien maar..... Uiteindelijk was ik het zo zat (na 8 weken ofzo) dat ik het aangekaart heb bij de gyn en toen bleek er nog een restje placenta te zijn achtergeblevenquote:Op donderdag 3 september 2009 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij hebben zowel de kraam als de vk dat gezegd.
Het heeft te maken met de wond die de placenta in je buik achter laat. Als je dan gaat badderen (of zwemmen dáár heb ik echt enorm veel zin in!) loop je kans op infecties.
Wat vaag dat niemand dat tegen jou gezegd heeft...
zodra ze er niet meer alleen overdwars inpassenquote:Op donderdag 3 september 2009 20:15 schreef tessie het volgende:
...
Maar vanaf wanneer mag je weer tampons gebruiken dan?
van wat ik heb gelezen mag dat bij je 2e menstruatie.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:15 schreef tessie het volgende:
Ik wist dat ook echt niet, dat je niet in bad mag en geen tampons mag gebruiken.
Ik ben na 4 weken geloof ik naar de sauna geweest, en daar ook gewoon in he bubbelbad en zwemmen enzo![]()
Maar vanaf wanneer mag je weer tampons gebruiken dan?
quote:Op donderdag 3 september 2009 20:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
zodra ze er niet meer alleen overdwars inpassen
garpje, ik heb geen idee... ik neem aan na die eerste menstruatie? Dus vanaf de tweede?
Oei Raissa, das naar
quote:Op donderdag 3 september 2009 20:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
bij de 2e keer passen ze ook nog overdwars hoor..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkigquote:Op donderdag 3 september 2009 20:55 schreef Guuzewuus het volgende:
Ik wist niet dat je geen tampons mocht gebruiken.
En ook niet dat je niet in bad mocht(Nou heb ik geen bad, dat scheelt, maar toch
)
NOESquote:Op donderdag 3 september 2009 20:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
bij de 2e keer passen ze ook nog overdwars hoor..
Ja dat hoop ik ook, maar mijn gevoel zegt iets anders....quote:Op donderdag 3 september 2009 22:03 schreef chacama het volgende:
Ohhh, LL dat is inderdaad iets dat je als moeder je kind wil besparen. Ik hoop voor jullie dat er een 'leefbare' situatie ontstaat.
Ik wilde dat het kennismakingsgesprek van een uur gewoon thuis plaats zou vinden maar heb nog geen antwoord daarvan.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:26 schreef _evenstar_ het volgende:
LL moeilijk zeg, kan je niet eerst op een neutrale plek afspreken, dat ze elkaar weer zien, met jou erbij? ik snap dat dat heel moeilijk is, maar dan kan sander zelf aangeven wat hij wil ?
Sterkte met de keuze, moet dat perse morgen? Kunnen ze echt niet met zekerheid zeggen wat het is?quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:28 schreef MeNicole2 het volgende:
Gisteren bij de gyn geweest. M'n baarmoeder was idd nog wel iets in te zien maar ze durfde niet te zeggen watAls ik bv had gegeven dan had ze met zekerheid wel durven zeggen dat ik zwanger was
maar omdat ik de pil slik durfde ze dat toch maar niet! Nu doen ze dus niks. Ik heb nu 3 pillen mee gekregen voor gewrichtpijn die hebben blijkbaar als bijeffect dat ze de baarmoeder schoonmaken
en "mag" ik zelf weten wat ik ermee doe. Als ik wel zwanger ben dan gaat het weg. Ben ik niet zwanger word het rest stuk placenta uitgedreven. Als ik niks doe moet ik over 2 weken terug komen voor een echo want dan kunnen ze waarschlijnlijk iets meer zien. En nu zit ik in twijfel. R is er heel makkelijk in. Als er nog 1 komt dan komt er nog 1. Ik heb er iets meer moeite mee. Ik wil er heel graag nog 1 maar niet nu al. Leander is nog niet eens 2 maand oud
gelukkig hoef ik niet meteen al nu te kiezen. Vanavond gaan we er nog eens goed over praten en dan kan ik morgen kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |