abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72318627
Vorig deel: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders deeltje 82

De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.

Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.

(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
pi_72318692
Ik sloot hem met:

Moonah

Cattie

Huup fijn dat het vocht eindelijk weg gaat.!

Ik heb in het ziekenhuis bijna een hele po in 1x volgepiest.
Kreeg toen op mn kop van de verpleegkundige weet ik nog. Maar dat kwam omdat ik catheter(?) had gehad. Voelde amper aandrang.

En ik baal van de moeheid die maar blijft. Maar verder gaat het goed zo met 2 kinders.
pi_72318763
waarom kreeg je op je kop dan Ingrid? Geeft toch niets lijkt me?

Ik heb ook een catheter gehad tijdens de bevalling. Men zei dat ik moest plassen, ik zei van niet en ik had gelijk
maar nu heb ik wel een beetje moeite om de zenuwen enzo en signalen weer goed te voelen. Schijnt na een paar dagen weer terug te komen. Voorlopig ga ik gewoon braaf ieder half uur ofzo even op de wc zitten om anderhalve liter te lozen

oh er kwam nog meer.
Hou die moeheid in de gaten hoor! Laat anders je ijzer even prikken bij de huisarts of haal een pak met floradix voor een extra boost. (die hebben ze ook in pillen die nergens naar smaken, je hoeft niet per se aan gore drankjes )
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72318866
Ik heb gelukkig nog nooit een katheter gehad. Als ik na een dag ofzo niet geplast had, dan zou ik er wel een krijgen. Nou ik heb net zo lang onder de douche gezeten tot ik gepiest had

balen van je moeheid ingrid.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72318888
Mja dat duurde bij mij wel even hoor, voordat die signalen weer een beetje op orde waren.
Ik heb tijdens de bevalling gewoon zonder katheter geplast, mijn moeder riep heel blij: je vliezen zijn gebroken!
Nee mam, ik plas in bed
pi_72318946
Dat is niet goed voor je blaas ofzo. Achja, kwam wel weer goed.
Bij mij moest het omdat ze de plas gingen wegen Weet niet echt waarom eik.
Tijdje geleden hb getest 8 nogwat is goed. En vanalles geprikt ook goed.
Conclusie huisarts psychisch moe. Ben ik het niet mee eens. Helaas nog altijd vervangende ha. Ben bang dat eigen niet meer terugkomt.
pi_72319112
hm. maar misschien heeft je huisarts wel een puntje Ingrid? Psychisch moe klinkt wel erg rot en naar maar als je het anders opvat misschien niet.
Je hebt wel heel erg veel voor je kiezen gehad natuurlijk met Hellp en Tyler's ziekenhuisverblijf en dergelijke. Kans zit er dik in dat je jezelf toen uit automatisme behoorlijk weggecijferd hebt. Dat zou volgens mij iedere moeder onbewust wel doen. Kan best dat dat er nu uitkomt in moeheid. Dat je gewoon een beetje op bent zeg maar.
Neem goed je rust en neem af en toe ook wat tijd voor jezelf
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72319117
Waarom ben je het daar niet mee eens Ingrid? Ik denk dat het de enige conclusie kan zijn nadat lichamelijke oorzaken uitgesloten zijn, toch?
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:22:14 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72319745
Huup, wat lekker dat je zoveel vocht aan het kwijtraken bent!
Ik hield nog niet een kwart van wat jij hield vast, maar ik vind het ook heerlijk om de vorm weer terug in mijn voeten te zien komen.

Ik had trouwens na de bevalling dat ik heel nodig moest plassen maar dat de ruggeprik nog op mijn blaas werkte dus hoe ik ook probeerde, mooi niet plassen. Dat is idioot zeg!
Gelukkig ging het even later wel, anders hadden ze me weer terug moeten catheteriseren.

Oh trouwens, ik heb nu sinds gisteren ineens heel raar pijn in mijn rug op de plek van de ruggeprik. Herkent iemand dit?

Oh, en verder wilde ik bijna weer zo'n: Ik ben zo geluhukkig post schrijven, maar ik ga echt in herhaling vallen.
Overigens merk ik wel dat ik heel wiebelig ben en toen ik net even buiten de deur was in mijn eentje werd ik ook op slag een beetje, hoe zeg ik dat, verdrietig, emo, weemoedig? Het gaat zo snel, de buitenwereld is me al weer veel te veel weer aan het binnendringen zeg maar... Maar eenmaal thuis doe ik mijn oogkleppen nog lekker even op.
pi_72319924
Lekker binnen blijven BE! De tijd stil willen zetten is echt een enorm cliché maar het zou zo fijn zijn als het kon, als je ervoor kon kiezen om even te blijven waar je bent en dat er niets verandert. Geniet maar heel erg van hoe je je nu voelt.
pi_72319939
Ik zie een beetje op tegen volgende week als lief weer moet werken. Iris is erg huilerig overdag, behalve als ze in de doek bij me hangt of op de arm. Maar ja... ik heb ook nog een Mirte...
Komt goed, toch?!
Fake it till you make it...
pi_72320071
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:27 schreef Nijna het volgende:
Ik zie een beetje op tegen volgende week als lief weer moet werken. Iris is erg huilerig overdag, behalve als ze in de doek bij me hangt of op de arm. Maar ja... ik heb ook nog een Mirte...
Komt goed, toch?!
Tuurlijk komt dat goed.
In het begin zal die kleine het daar nog wel eventjes moeilijk mee hebben, maar uiteindelijk wordt het een ritme voor hun en zal die kleine spruit van je juist huilen als je haar in de doek of op de arm houdt.

Groet,
Paps van zoon Milan en aankomende dochter!
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:43:02 #13
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72320511
Waarom mag je eigenlijk niet verderpersen als het hoofdje staat?

Ik hoop dat ze me gewoon inknippen, zodat ik het ook nu weer niet hoef te voelen
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:45:04 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_72320577
Ik vraag me soms af waar al het vocht vandaan komt wat ik aan het uitplassen ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72320744
Huup, wat fijn dat je zoveel vocht verliest. Dat zal wel een heerlijk gevoel zijn!

Ingrid, naar om steeds zo moe te zijn. Hopelijk komt er snel verbetering in.

BE, wat fijn om zo gelukkig te zijn he? Laat de tijd maar even stil staan.

Guuz, ik kan me helemaal niet meer herinneren hoe dat voelt. Volgens mij was ik alleen maar bezig of dat er haar op zijn hoofdje zou zitten ofzo. Ik weet alleen nog dat dat persen inderdaad zeer aangenaam was na die weenstorm en dat moeten wegpuffen van persweeen. En dat ze allemaal zeiden dat ik zo goed kon persen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:51:37 #16
223453 Guuzewuus
pi_72320816
Ik had ook een weeënstorm en vond het persen daarna ook een verademing.

Ik had trouwens persdrang vanaf 4 cm ontsluiting en perste Stella knel ... Ik had het nagesprek met de vk echt nodig om te horen dat ik echt goed geluisterd had en dat het niet door mij kwam dat ze in nood was.

Gelukkig zei ze dat ik heel goed geluisterd had en dat ik het persen keurig had tegengehouden. pffff . Door dat voelen van de persdrang dacht ik echt dat ik gewoon had liggen persen.
pi_72320949
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:43 schreef Guuzewuus het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet verderpersen als het hoofdje staat?

Ik hoop dat ze me gewoon inknippen, zodat ik het ook nu weer niet hoef te voelen
Ik hoor hier niet en lurk alleen maar..maar mn VK van de pufclub zei dat als het gezichtje te snel langs je onderlijf ging, dat nogal pijnlijke gevolgen kon hebben doordat het dan ineens nog een stuk opgerekt wordt. Daarom moet dat er langszaam langsglijden ipv met de kracht van het persen

*weer terug lurken gaat voor 1 maandje*
Lotte!
Noah!
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:55:50 #18
223453 Guuzewuus
pi_72321000
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik hoor hier niet en lurk alleen maar..maar mn VK van de pufclub zei dat als het gezichtje te snel langs je onderlijf ging, dat nogal pijnlijke gevolgen kon hebben doordat het dan ineens nog een stuk opgerekt wordt. Daarom moet dat er langszaam langsglijden ipv met de kracht van het persen

*weer terug lurken gaat voor 1 maandje*
Oh , nou wel bedankt voor je antwoord . Dat wist ik niet.
pi_72321063
Oh, echt naar. Al bij 4 cm.

Tjee, dan had ik nog mazzel met mijn 8 cm.

En hier precies hetzelfde, Ko zijn hartslag was laag waardoor we naar het zkh moesten, maar ik wilde naderhand toch ook zeker weten dat het niet was omdat ik al een beetje geperst had.
per ongeluk hoor, ze kwam maar niet en ik wist niet meer waar ik het had zeg maar...
pi_72321502
Ik heb me laten vertellen dat als je echt die enorme persdrang hebt die je nauwelijks tegen kan houden dat het dat in principe geen kwaad zou kunnen om mee te persen. Je lichaam geeft aan wat het moet doen.
Alleen laten ze je voor de zekerheid enzo vaak wel even wachten tot je tegen de 10 cm zit. Maar da's echt voor het "nette", ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je je kind of jezelf schade aan brengt of hebt gebracht door eerder te persen als je lichaam dat vanzelf gaat doen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:11:32 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72321600
Ik zat op 8 en er was echt geen houden aan, toen mocht ik van de vk ook voorzichtig een beetje mee gaan duwen. Binnen 5 minuten zat ik op 10 door dat duwen zeg maar.

Ik had het er nog met een vriendinnetje over, hoe zou dat dan zitten in diep donker afrika waar er geen vk is die haar handen in je doos stopt om te zeggen hoe ver je bent...
Volgens mij heeft het meer te maken met schade voor je eigen lichaam beperken dan dat je er je kindje echt kwaad mee zou kunnen doen idd.

En dat met dat hoofdje staat is toch om de boel de kans te geven even heel rustig mee te rekken ipv dat het breedste deel van het kind de boel finaal aan flarden scheurt?
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:14:00 #22
223453 Guuzewuus
pi_72321684
Dat klinkt wel mooi en fijn ook, maar omdat mijn dochter dus wel in nood was en ik tegen een te dichte baarmoedermond aan het persen was (toch echt wel een beetje, per ongeluk, ongewild ook) dacht ik toch echt dat het door mij kwam dat ze in nood was. Maar de vk heeft me naderhand wel gerustgesteld gelukkig .
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:14:57 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_72321724
In diep donker Afrika overlijden veel vrouwen door complicaties bij een bevalling

Ik heb mijn tante eigenlijk nooit naar cijfers durven vragen, misschien dat ik dat ooit wel eens ga doen (die was verloskundige in diep donker Nigeria ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:16:11 #24
223453 Guuzewuus
pi_72321778
Stom hè, ik kijk heel oké terug op de vorige bevalling, heb er ook echt geen trauma aan overgehouden ofzo, maar nu herinner ik me ineens weer al dat soort details.

En inderdaad BE, die mensen in Afrika .

Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
pi_72321798
Ik kon het ook gewoon niet stoppen. 8 cm of niet, mijn lichaam ging gewoon persen inclusief een of ander gek grommen waar ik niets aan kon doen
Toen ging het idd ook hard, van 8 naar 10 in een paar minuten.
pi_72321862
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef owlet het volgende:
Ik kon het ook gewoon niet stoppen. 8 cm of niet, mijn lichaam ging gewoon persen inclusief een of ander gek grommen waar ik niets aan kon doen
Toen ging het idd ook hard, van 8 naar 10 in een paar minuten.
Dat had ik ook bij Morris (alleen geen grommen). Ik vergeleek het toen met dat iemand je zou zeggen te stoppen terwijl je aan het overgeven bent. Dat is ook onmogelijk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:19:39 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72321933
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:14 schreef Troel het volgende:
In diep donker Afrika overlijden veel vrouwen door complicaties bij een bevalling
Ja, zover waren wij ook wel.
Dus het is wel degelijk zinnig om het een beetje op te houden, maar zoals gezegd, soms is er echt geen houden aan.

Dat van die overgeef-reflex was precies wat ik ook zei na Sasha idd Snoop, je moet... je kan niet anders.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:21:04 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72321995
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
'Gewoon'...
Sommige kindjes hebben last van de weeen, sommige kindjes niet.
Daar sta jij zelf verder buiten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:21:32 #29
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72322022
Ik heb wel gepufd op t moment dat de gyn het zei. Op de pufclub werd ons verteld dat je vre-se-lijk kunt inscheuren als je niet luistert naar wat je gezegd wordt en dus doorperst als dat niet moet op dat moment. En daar was ik stiekem best een beetje bang voor
pi_72322049
quote:

Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wel in nood was eigenlijk ..
Nou ja, ook in Afrika komen er kinderen in nood bij de bevalling natuurlijk. Alleen dan met een minder fijne uitkomst.
In de film Le premier Cri zie je ook een heel naar stukje film over een bevalling midden in de woestijn. Het schiet maar niet op en uiteindelijk na uren persen wordt er een dood kindje geboren.

Maar ik denk ook dat de drempel van wanneer iets nood is wanneer niet in westerse landen best wel snel bereikt is en dat er best snel ingegrepen wordt terwijl het misschien uit zichzelf ook wel goed was gekomen. Of je dat af wil wachten is een tweede natuurlijk

edit: oh je bedoelt het anders geloof ik
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:23:16 #31
223453 Guuzewuus
pi_72322095
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

'Gewoon'...
Sommige kindjes hebben last van de weeen, sommige kindjes niet.
Daar sta jij zelf verder buiten.
Ja, zo is dat.... 'Gewoon'...
En toen ze eruit was kreeg ze een dikke 9, en daarna een dikke 10, zo goed als ze het deed, en ik was dolgelukkig .
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:24:39 #32
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72322158
Ik herinnerde me na een tijd ook steeds meer van de bevalling en hou daar zelfs een beetje een naar gevoel aan over. Heb helaas ook nooit een nagesprek gehad terwijl ik daar wel echt behoefte aan had. Zou ik ook iedereen aanraden om wel een nagesprek af te dwingen. Dochter had het ook moeilijk maar dat heb ik maar vaag meegekregen tijdens de bevalling.

BE, wat lief gezegd! Gewoon, gewoon
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:26:03 #33
223453 Guuzewuus
pi_72322230
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:24 schreef Grasjes het volgende:
Ik herinnerde me na een tijd ook steeds meer van de bevalling en hou daar zelfs een beetje een naar gevoel aan over. Heb helaas ook nooit een nagesprek gehad terwijl ik daar wel echt behoefte aan had. Zou ik ook iedereen aanraden om wel een nagesprek af te dwingen.
Oh echt, wat stom eigenlijk.

Ik had in de kraamweek zelf al een nagesprek over de bevalling. En toen na 6 weken nog een soort nacontrole-gesprek waarin ze weer vroegen hoe ik er nu op terugkeek. Voor mij ook wel hele fijne gesprekken en momenten inderdaad .

En bij mij gaat het denk ik nu gewoon weer meer leven omdat er een tweede bevalling aan staat te komen. beetje mentale voorbereiding denk ik.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:34:54 #34
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72322613
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Oh echt, wat stom eigenlijk.

Ik had in de kraamweek zelf al een nagesprek over de bevalling. En toen na 6 weken nog een soort nacontrole-gesprek waarin ze weer vroegen hoe ik er nu op terugkeek. Voor mij ook wel hele fijne gesprekken en momenten inderdaad .

En bij mij gaat het denk ik nu gewoon weer meer leven omdat er een tweede bevalling aan staat te komen. beetje mentale voorbereiding denk ik.
Helemaal nuchter zal je er denk ik niet ingaan een tweede keer?

Zelfs in mijn kraamweek heeft niemand ooit aan mij gevraagd hoe ik het ervaren heb, (36 uur na de bevalling " sorry mevrouw, we zijn u gisteren een beetje vergeten maar u krijgt een paar zakken bloed want u voelt zich vast niet lekker" understatement)... nou ja, een volgende keer beter zal ik maar zeggen de bevalling zelf vond ik het ergste niet
pi_72323238
Owlet hier ook een lijf wat het overnam inclusief gegrom...

Gras, wat slordig...

Ik had bijna aan het eind van de kraamweek weer de vk die mn bevalling ook had gedaan aan mn bed en toen hebben we het er nog even over gehad. Of ik het niet als naar had ervaren hoe het gegaan was. Maar dat was juist helemaal niet zo, het ging heel snel dat wel, maar het was goed zoals het gegaan was. Ik was vooral verbaast dat er ineens een klein meisje was... .
Jammer genoeg niet bij haar het eindgesprek, maar bij een andere vk.
Fake it till you make it...
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:27 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_72323550
Het nagesprek bij Ive duurde meer dan 1,5 uur, een arts en de gyn hebben er hun lunchpauze aan opgeofferd. Ze waren heel lief.

Bij mij vielen de weeën weg toen het tijd werd om te persen, ik heb beide keren geen echte goede persweeën gehad. Dat "moeten persen" ken ik dus niet. Ik heb een stom lichaam.
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:01:16 #37
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72323831
Niet, Cattie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72324433
Nee joh Cattie, doe niet zo gek.

Het persen vond ik zooooo eng. De VK moest nog op mij inpraten, die ging een hele discussie met mij aan, waarom ik dat eng vond en zo. Maar dat komt omdat ik mezelf 1,5 uur lang onder de douche drie cm ontsluiting aan had zitten praten. De aanpak van de VK was niet de juiste voor mij. Ze had beter kunnen zeggen en nou ga je &#*!@&(*#^ persen KRENG. Dat werkt veel beter bij mij, maar dat doen ze dan weer niet hè, uit fatsoen.

Ik heb ook gedurende de hele bevalling gevraagd aan manlief of het wel ging met hem. (ivm zijn actie bij de zwangerschapsgym ) Wel typisch dat ik met vanalles bezig was behalve met mijzelf

Maareh, morgenavond is er kans op onweer mensen
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:16:46 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72324519
Cattie, dan heb ik net zo'n stom lichaam, want bij mij kloppen die gewone weeen weer niet en zo heeft iedereen wel weer wat...

Ik heb trouwens nu net, nav dit gesprek in dit topic, het bevallingsvehaal meteen maar eens uitgetikt. Ik had in het ziekenhuis met bulletpoints en tijden wel de gebeurtenissen opgeschreven om ze niet te vergeten, maar het verhaal eromheen kon ik nog niet uit mijn pen/vingers krijgen. Nu wel dus.
pi_72324608
Ik heb ook geen idee wat persdrang is, ik deed het gewoon omdat me gezegd werd dat te doen.
pi_72324622
quote:
Stom hè, ik kijk heel oké terug op de vorige bevalling, heb er ook echt geen trauma aan overgehouden ofzo, maar nu herinner ik me ineens weer al dat soort details.

mijne ook volgens t rapport ,blabla bradycardie (onregelmatige en afnemende hartslag van de baby)..dus ze moest er ook wel vlot uit.

en persweeen omschreef ik als omgekeerd kotsen
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:19:49 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72324642
Oh Estrys, dat bezig zijn met je man is ook herkenbaar.
Ik had nu ook weer rugweeen, dus dan riep/commandeerde ik F. me te komen helpen en als het dan weer klaar was zei ik steeds netjes 'dank je wel schat'. Daar moest de verpleegkundige vreselijk om lachen, dat ik zo heel netjes bleef steeds, dat ze ook wel eens andere dingen hoorde richting echtenoten zeg maar.
pi_72324734
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:08 schreef owlet het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat als je echt die enorme persdrang hebt die je nauwelijks tegen kan houden dat het dat in principe geen kwaad zou kunnen om mee te persen. Je lichaam geeft aan wat het moet doen.
Alleen laten ze je voor de zekerheid enzo vaak wel even wachten tot je tegen de 10 cm zit. Maar da's echt voor het "nette", ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je je kind of jezelf schade aan brengt of hebt gebracht door eerder te persen als je lichaam dat vanzelf gaat doen.
daar was ik anders wel echt heel erg bang voor ik had al erge persdrang vanf 5 cm ofzo, en dat vanaf een uur of 1. ik was echt heel erg bang dat ik iets heel erg zou beschadigen als ik zou meepersen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:30:56 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72325134
Storm was ook 'in nood'. Ik denk dat dat toch best vaak gebeurt, eerlijk gezegd. Net geen vacuüm geworden gelukkig. En ik had een fluxus.

Moonah, . Ik kan me jouw verhaal nog goed herinneren en begrijp heel goed dat je daar echt een tijd over hebt gedaan om dat te verwerken.

BE, miss-sly, innepin en Huup, wat klinken jullie blij en gelukkig en lief. En misschien vergeet ik nog verse moeders, hoor. Maar vind het heel erg leuk om te lezen, dus blijf lekker alles beschrijven (van moeilijk tot heerlijk, wat mij betreft!).

En Yppy, jouw opmerking vond ik een lieve, goede. Heb je denk ik helemaal gelijk in en je zaaide er zeker geen paniek mee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:41:35 #45
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72325642
Ik vond dat persen echt een opluchting na die laatste paar weeen. Echt heel fijn dat je eindelijk 's mee kan gaan ipv ertegenin. En mn lijf wilde ook echt niet anders. Bij Luuke vond ik het en, ik was bang dat haar hoofdje achter een bot zou blijven steken en dat ik haar heeeel erg pijn zou doen . :s . Bij Lena wist ik dat het goed zou komen en dat duurde ineens maar 3 minuten.
Echt klote vond ik die uitdrijvingsweeen, die allerlaatste voor het persen. Gruwelijker dan het staan van het hoofdje. Veel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72325737
Ik kan me niet eens herinneren dat het hoofdje heeft gestaan. Niet het moment of dat ik even veel meer pijn had ofzo. Het deed de hele tijd verrekte pijn en ineens was ze er
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:44:49 #47
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72325790
Lishe, die weeen vond ik ook het ergst! Je kan er niets mee.

Sugar, weet je ook waardoor je fluxus had? Bij mij kwam het omdat de placenta niet losliet (is uiteindelijk in de ok onder een roesje eruit getrokken)
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:46:17 #48
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72325838
Nee, ik verloor gewoon veel te veel bloed, maar geen idee waardoor? Alleen dat het eruit gutste als ze zachtjes op mijn buik duwden. (Ik zie dat hoofd van de verpleegkundige er nog bij).
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:46:28 #49
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72325849
En wat ik me nog het meest voor de geest kan halen qua gevoel. (Echt stom, maar ik weet het nog precies) Wanneer je kindje op je buik zit en de placenta er ng niet uit is. En die navelstreng die sneed. Stommigheidje.
(Of zoals Sugar graag zegt: Gedoetje)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:50:46 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72326045
Dat gedoetje kan ik me dan weer niet herinneren.
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:54:15 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72326199
Gedoetje
Ik vond de geboorte van de placenta het meest nare van de hele bevalling *flubrahhh*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72326350
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:41 schreef Lishe het volgende:
Ik vond dat persen echt een opluchting na die laatste paar weeen. Echt heel fijn dat je eindelijk 's mee kan gaan ipv ertegenin. En mn lijf wilde ook echt niet anders. Bij Luuke vond ik het en, ik was bang dat haar hoofdje achter een bot zou blijven steken en dat ik haar heeeel erg pijn zou doen . :s . Bij Lena wist ik dat het goed zou komen en dat duurde ineens maar 3 minuten.
Echt klote vond ik die uitdrijvingsweeen, die allerlaatste voor het persen. Gruwelijker dan het staan van het hoofdje. Veel.
pff die laatste weeenstorm idd, ik weet nog dat ik nepflauwviel als laatste strohalm zo van, DOEN JULLIE HET MAAR WANT IK DOE NIETS MEER ZIE JE IK DOE NIETS IK BEN FLAUWGEVALLEN
pi_72326371
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gedoetje
Ik vond de geboorte van de placenta het meest nare van de hele bevalling *flubrahhh*
die van mij was in de vorm van een hartje

foto? anyone?
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:07 #54
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72326556
Ah, die gutsen bloed als ze op mijn buik drukten dat vond ik een vies gevoel. Van de placenta zelf heb ik dus gelukkig niets meegemaakt

Ik kan me nog wel heel goed herinneren dat mijn man toen langs het bed liep, per ongeluk keek, en zei ' euhm dat ziet er niet goed uit'
pi_72327639
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef huuphuup het volgende:
hm. maar misschien heeft je huisarts wel een puntje Ingrid? Psychisch moe klinkt wel erg rot en naar maar als je het anders opvat misschien niet.
Je hebt wel heel erg veel voor je kiezen gehad natuurlijk met Hellp en Tyler's ziekenhuisverblijf en dergelijke. Kans zit er dik in dat je jezelf toen uit automatisme behoorlijk weggecijferd hebt. Dat zou volgens mij iedere moeder onbewust wel doen. Kan best dat dat er nu uitkomt in moeheid. Dat je gewoon een beetje op bent zeg maar.
Neem goed je rust en neem af en toe ook wat tijd voor jezelf
Ja als je het zo bekijkt wel idd. Ik vatte het veel negatiever op. Dat ik depressief aan het worden ben, zo kwam het een beetje over. Nu hopelijk slapen. (beide kinders ziek, Kim tot net nog wakker)
pi_72330302
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:11 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had het er nog met een vriendinnetje over, hoe zou dat dan zitten in diep donker afrika waar er geen vk is die haar handen in je doos stopt om te zeggen hoe ver je bent...
Volgens mij heeft het meer te maken met schade voor je eigen lichaam beperken dan dat je er je kindje echt kwaad mee zou kunnen doen idd.

En dat met dat hoofdje staat is toch om de boel de kans te geven even heel rustig mee te rekken ipv dat het breedste deel van het kind de boel finaal aan flarden scheurt?
Die vrouwen in diep donker afrika ( ) gaan af op wat wij 'geleide van pijn' noemen en persdrang. Je moet maar denken dat daar dan ook meer fout bij gaat dan hier. Ooit wel eens op gyn, waar ik werkte, een hele studie over gelezen, interessant trouwens!!
Maar de oerdrang qua persen is toch ook niet tegen te houden!
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:42:42 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_72331391
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die van mij was in de vorm van een hartje

foto? anyone?
Ik heb ook een aantal foto's Eentje op het moment dat de placenta geboren wordt, daarna eentje als hoopje ( ), maar de mooiste vind ik toch wel die ene waar ze laten zien hoe de vliezen zitten enzo. Gewoon leerzaam ofzo

(Maar ergens blijft het een vieze foto )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72331432
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:42 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal foto's Eentje op het moment dat de placenta geboren wordt, daarna eentje als hoopje ( ), maar de mooiste vind ik toch wel die ene waar ze laten zien hoe de vliezen zitten enzo. Gewoon leerzaam ofzo

(Maar ergens blijft het een vieze foto )
juhp, ik ook 1 in de vliezen, 1 op de weegschaal (700 gram) en 1 die ze met beide handen in de lucht houdt alsof ze trots is op mijn placenta

wil je m zien? 'nee hoor'
VAST WEL
HOPPA
pi_72331496
Volgens mij heeft echt niemand er intresse in om dat ding te zien.
Lig je daar nog wazig en verbouwereerd van de hele gebeurtenis met zo'n heerlijk klein mensje op je waar je kennis mee aan het maken bent en dan staat er ineens zo'n superenthousiaste vk naast je met een homp vlees te spelen. Yuk
Haal dat ding weg please.
pi_72331524
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:59 schreef Urla het volgende:
Volgens mij heeft echt niemand er intresse in om dat ding te zien.
Lig je daar nog wazig en verbouwereerd van de hele gebeurtenis met zo'n heerlijk klein mensje op je waar je kennis mee aan het maken bent en dan staat er ineens zo'n superenthousiaste vk naast je met een homp vlees te spelen. Yuk
Haal dat ding weg please.
dat had ik dus helemaal niet.. Ik was juist heel beneiuwd hoe ie eruit zag... OOk omdat de navestreng bij Tess zo verschrikkelijk lang was.. minstens 60cm
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72331683
Ik had verwacht dat ie eruit zou zijn als een rozige pannenkoek.. blijkt het gewoon een enorme homp gehakt te zijn
pi_72331726
Ik weet nog dat Avalon geboren was en dat ik alleen maar kon denken "het is over, het is over, geen pijn meer". En toen kwam er ineens nog een wee. Mèèèn wat werd ik laaiend ineens
Maar toen gaf mijn lichaam nog een laatste pers (alweer zonder mijn toestemming ) en toen kon de gyn nog maar net de placenta opvangen voor hij op de grond viel.
pi_72331770
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:28 schreef owlet het volgende:
Ik weet nog dat Avalon geboren was en dat ik alleen maar kon denken "het is over, het is over, geen pijn meer". En toen kwam er ineens nog een wee. Mèèèn wat werd ik laaiend ineens
Maar toen gaf mijn lichaam nog een laatste pers (alweer zonder mijn toestemming ) en toen kon de gyn nog maar net de placenta opvangen voor hij op de grond viel.
volgens mij hoefde ik niet eens te persen bij de placenta en gloeberdefloepte ie er zo uit.
Wat hebben jullie ermee gedaan? begraven onder een boom oid? die van mij zit nu waarschijnlijk in menig gezichtscreme verwerkt
pi_72331855
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:02 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat had ik dus helemaal niet.. Ik was juist heel beneiuwd hoe ie eruit zag... OOk omdat de navestreng bij Tess zo verschrikkelijk lang was.. minstens 60cm
Dan is het wel fijn dat je het nog even kan zien met uitleg, maar ik was er al niet zo fan van om het te zien.
Krijg ik het toch praktisch voor m'n neus geschoteld op een voor mij echt slechte timing.
Maar ja invriezen kon natuurlijk ook niet om hem later te bekijken.

Hi Hi placentagehaktballen.
pi_72331864
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:32 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

volgens mij hoefde ik niet eens te persen bij de placenta en gloeberdefloepte ie er zo uit.
Wat hebben jullie ermee gedaan? begraven onder een boom oid? die van mij zit nu waarschijnlijk in menig gezichtscreme verwerkt
Onze katten hebben die opgegeten.
pi_72331966
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:37 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Onze katten hebben die opgegeten.
Dat kan natuurlijk ook. Is het wel goed gerecycled.
Dat is toch geloof ik om de katten meteen aan het kindje te laten wennen? Werkt dat goed?
Ik heb ze beide aan Dewi laten snuffelen en betrek ze erbij als ik haar aan het voeden ben.
Gaat ook goed, alleen m'n buitenkater interesseerd zich niet meer zo voor haar.

Hier is ie trouwens de kliko ingegaan.
pi_72331992
zoolng ze de baby niet als toetje zien
pi_72331997
Ow, wij hebben het gewoon gegeven omdat het een stuk vlees is. Scheelt weer wat ander vlees te moeten kopen.
pi_72332036
hahah..ik zal mn volgende afleveren bij t asiel..mn goudvis zou het wel niet waarderen
pi_72332054
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow, wij hebben het gewoon gegeven omdat het een stuk vlees is. Scheelt weer wat ander vlees te moeten kopen.
Proest en ik maar m'n best doen om een zo lief mogelijk antwoord te geven.
Aan 1 stuk of in stukjes gesneden trouwens.
pi_72332101
In vier stukken, voor elk eentje.
pi_72332158
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:54 schreef Bass-Miss het volgende:
In vier stukken, voor elk eentje.
Ha Ha Ik zie het al helemaal voor me. Rondrennende katten met een placenta in hun bek.
De volgende dag. Huh wat is dat voor iets glibberigs in m'n schoen.
pi_72332193
Nu ja, ze zijn wel gewoon van orgaanvlees te eten. Meestal krijgen ze niertjes, hersens of een hart.
De navelstreng was trouwens voor de kippen.
pi_72332267
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Nu ja, ze zijn wel gewoon van orgaanvlees te eten. Meestal krijgen ze niertjes, hersens of een hart.
De navelstreng was trouwens voor de kippen.
Hier een poging voor barfen gedaan, maar vond dat dus terug in m'n schoen.
Navelstreng voor de kippen. Eten die vlees dan. Nu ga ik vanavond m'n kippenboutje met heel andere ogen bekijken.
pi_72332315
Er heerst buikgriep op de babygroep op het kdv...en ik vrees dat mama het ook te pakken heeft
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:15:09 #76
223453 Guuzewuus
pi_72332451
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:46 schreef Lishe het volgende:
En wat ik me nog het meest voor de geest kan halen qua gevoel. (Echt stom, maar ik weet het nog precies) Wanneer je kindje op je buik zit en de placenta er ng niet uit is. En die navelstreng die sneed. Stommigheidje.
(Of zoals Sugar graag zegt: Gedoetje)
Dat had ik ook ...

Dus ik tegen die gyn: "Zou u de navelstreng zo kunnen vasthouden dat ie niet precies in al mijn wonden drukt?" En Zij: "Huh, kan je dat voelen dan?" Ik was namelijk volgens haar helemaal verdoofd daar voor de knippen die gezet waren, maar ik voelde het precies en inderdaad pijnlijk snijdend. Toen hield ze hem in het midden en had ik nergens last meer van.

Die nageboorte vond ik verder geen probleem. Ik was alleen nog maar met mijn kleine moppeke bezig .
pi_72332523
Met onze kat zou dat niet werken, die zou het inderdaad ergens heenslepen en verstoppen. Die vind kipfilet nog eng om op te eten

Maar als ze orgaanvlees gewend zijn is het geen slecht idee eigenlijk
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:28:17 #78
223453 Guuzewuus
pi_72332675
Ik hoefde het ding niet te zien en ik heb geen idee waar hij gebleven is. In het ziekenhuis... ergens...
pi_72333990
Ik wou die placenta eigenlijk ook niet zien, maar dat wist die vk van het ziekenhuis niet, dus toen liet ze hem toch zien. En ik vond het eigenlijk wel mooi om te zien, vooral met die vliezen zo omhoog gehouden. Het was in elk geval niet zo ranzig als ik had verwacht.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72337823
Ik had van te voren aangegeven dat ik het graag wilde zien met wat uitleg.
Maar in alle commotie is ie opgeruimd, heb het wel enigszins gezien, ze hielden het omhoog, het was een hele mooie dikke navelstreng. Volgende keer hoop ik toch wat uitleg te krijgen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:06:53 #81
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72338545
Ik vond het een reuze boeiend ding, helemaal met de uitleg erbij!
Staat zelfs nog op de foto...bleg.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:23:53 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_72351907
Achteraf gezien vind ik het jammer dat we de placenta's niet mee naar huis hebben genomen om onder de geboortebomen te begraven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72351985
cattie, ik had nog aan je gedacht vandaag, maar wilde er niet naar vragen. Fijn dat het niet onverwacht zo is en succes met nadenken
pi_72352085
hier trouwens een leuk (drukke) dag gehad met mijn ouders en zusje met haar gezin.
Eindelijk ook mensen lang genoeg hier om te zien dat Senna echt veel wil drinken, slecht slaapt en veel begint te huilen. Fijn em erkenning en herkenning te krijgen en de bevestiging dat we het echt goed doen en het echt ook over gaat.

Paar tips nog, en verder maar gewoon verdergaan hoe het gaat. Donderdag naar e osteopaat, benieuwd of die wat kan betekenen.
pi_72352135
Ik ben ook wel benieuwd naar de placenta straks. We hebben een hond, een kat en kippen, maar die krijgen 'm niet... Rationeel gezien is het natuurlijk onzin, maar vind het toch een smerig idee. Ik zie de kippen al ieder aan één kant van de navelstreng trekken. No offence verder hoor, want weggooien is eigenlijk zonde.

Wat doen ze er trouwens mee na een thuisbevalling? Gaat ie gewoon de kliko in?
pi_72352138
Fijn, Cattie, het is wel lekker om er even over na te denken. Maar 3 is wel leuk hoor!

Naar aanleiding van alle placenta praat heb ik ook nog maar eens naar de foto gekeken en het ziet er best fascinerend uit. Op dat moment kon het me weinig boeien, wat op mijn buik lag was veeeel mooier!

Waar ik momenteel helemaal raar van word is dat haarverlies. Bij bosjes valt het eruit. Nu zei een vriendin dat het pas echt erg wordt als je stopt met bv. Maar stel dat dat nog even duurt dan ben ik gewoon kaal straks.
Niks tegen te doen zeker?
pi_72352247
Oeke, ik geef geen bv en mijn haar vslt ook uit...

Serpente, placenta's mogen gewoon in de afvalbak, maar wel in een vuilniszak uiteraard

cattie, opluchting dus..

[ Bericht 20% gewijzigd door Vicky op 01-09-2009 20:41:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:32:37 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_72352250
Bij mij was het haarverlies ook erg oeke. Maar dat werd bij Ive niet erger na het stoppen met de bv en nu bij Fee is het ook weer weg (terwijl ik nog wel bv geef). Volgens mij is dat niet aan elkaar gerelateerd en is er weinig aan te doen.
pi_72352349
Ik vond eigenlijk weinig van de placenta. Ja vies glibberig enzo eigenlijk is globberig een beter woord. Het dekt de lading meer van het gevoel als ie eruit komt. *globber*

Vond het idd wel fascinerend om te zien, maar meer vond ik er niet van. Ze hebben het geloof ik weggegooid. Ik heb nog gezegd dat als er onderzoeken lopen dat ik dan geen bezwaar heb dat het gebruikt wordt maar er liep niets. Ook goed.
Oh en ik heb er geen foto van verder ofzo. VK heeft de foto's gemaakt direct na de bevalling en er staat geen placenta bij. Mis er weinig aan denk ik.

Oeke haarverlies lijkt me heel naar. Een van die dingen waar ik niet zo naar uit kijk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72352434
Het lijkt meestal erger dan dat het is. Tijdens je zw.schap verlies je bijna geen haar door de hormonen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72352461
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de placenta straks. We hebben een hond, een kat en kippen, maar die krijgen 'm niet... Rationeel gezien is het natuurlijk onzin, maar vind het toch een smerig idee. Ik zie de kippen al ieder aan één kant van de navelstreng trekken. No offence verder hoor, want weggooien is eigenlijk zonde.

Wat doen ze er trouwens mee na een thuisbevalling? Gaat ie gewoon de kliko in?
wil je er 1 zien? onder een spoiler uiteraard ?

haaruitval was hier ook gruwelijk wordt nu steeds minder gelukkig, pff.
pi_72352505
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:23 schreef cattie het volgende:
Achteraf gezien vind ik het jammer dat we de placenta's niet mee naar huis hebben genomen om onder de geboortebomen te begraven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff opluchting he? Ik heb het ook 2 keer gedacht.. gelukkig was het niet zo..maar toch ook een kleine teleurstelling
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:41:13 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_72352557
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Pff opluchting he? Ik heb het ook 2 keer gedacht.. gelukkig was het niet zo..maar toch ook een kleine teleurstelling
Hier ook. Want al zou het niet echt uitkomen en is het misschien rationeel beter om het bij 2 te laten, nog zo'n hummeltje is wel .
pi_72352710
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wil je er 1 zien? onder een spoiler uiteraard ?

haaruitval was hier ook gruwelijk wordt nu steeds minder gelukkig, pff.
Jawoor, laat maar zien!
pi_72352945
MissSly, wat fijn dat het contact met je zus nu ook beter gaat. En ook fijn dat andere mensen nu ook gezien hebben dat Senna veel drinkt en weinig wil slapen. Kan me voorstellen dat het fijn voelt als ze het zelf ook zien, ipv dat het allemaal zo erg mee lijkt te vallen als ze er maar eventjes zijn. Hoop dat de osteopaat Senna kan helpen.
Hier hadden we ook een periode dat Graeme heel huilerig was, en hij wou ook steeds niet slapen. Maar nu ben ik erachter dat hij eigenlijk dan gewoon huilt omdat hij moe is, en overdag wil hij niet op zn rug slapen. Dus nu slaapt hij overdag gewoon in de huiskamer, op zn buik. Zodra hij begint te huilen eigenlijk, dat is altijd ongeveer een uur na een flesje.
Ik bedoel niet dat het bij Senna ook net zo is, maar misschien kom je over een tijdje ook wat meer achter haar ´gebruiksaanwijzing´ en gaat het dan ook beter. Het is in het begin toch zoveel ontdekken hoe het allemaal werkt enzo vind ik.
pi_72352998
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:45 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Jawoor, laat maar zien!
SPOILER
een hartje
pi_72353241
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]
SPOILER
een hartje
Die oogjes!

Maar wat een lap vlees eigenlijk hè? 't Lijkt wel een stuk rauwe lever. Wel bijzonder om je te bedenken dat ze daar zo lang van heeft geleefd.
pi_72353404
t is echt een enorme homp (700 gram dus) ik heb ook een foto van dat ie nog in de vliezen zit..ook apart om te zien

en ik dacht, laat ik m wat vrolijker voor je maken als aanstaande bevalster
pi_72353539
hahaha die image die je ervan gemaakt hebt!

mijn placenta was ook groot, 750 en een beetje volgens het verslag. Ik heb geloof ik alleen gezien hoe de gyn het ding zo in de lucht hield aan de vliezen. Ik weet nog dat ik me erover verbaasd heb dat het ding aan de ene kant supergroot is, maar aan de andere kant vond ik het toch vrij krap om er een hele baby in kwijt te kunnen maar goed, ze zitten ook vrij opgevouwen erin natuurlijk...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72353570
Haha ik vind het er echt vies uitzien KD, maar je hebt er in elk geval nog wel wat leuks van proberen te maken Ik liet hem aan mijn Lief zien en vroeg hem of die van mij er ook zo ranzig uit zag, en dat was ook zo zei hij Ik kan me dat vlezige niet meer zo herinneren, wel die vliezen, dat vond ik wel mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')