abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:54:15 #51
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_72326199
Gedoetje
Ik vond de geboorte van de placenta het meest nare van de hele bevalling *flubrahhh*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_72326350
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:41 schreef Lishe het volgende:
Ik vond dat persen echt een opluchting na die laatste paar weeen. Echt heel fijn dat je eindelijk 's mee kan gaan ipv ertegenin. En mn lijf wilde ook echt niet anders. Bij Luuke vond ik het en, ik was bang dat haar hoofdje achter een bot zou blijven steken en dat ik haar heeeel erg pijn zou doen . :s . Bij Lena wist ik dat het goed zou komen en dat duurde ineens maar 3 minuten.
Echt klote vond ik die uitdrijvingsweeen, die allerlaatste voor het persen. Gruwelijker dan het staan van het hoofdje. Veel.
pff die laatste weeenstorm idd, ik weet nog dat ik nepflauwviel als laatste strohalm zo van, DOEN JULLIE HET MAAR WANT IK DOE NIETS MEER ZIE JE IK DOE NIETS IK BEN FLAUWGEVALLEN
pi_72326371
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Gedoetje
Ik vond de geboorte van de placenta het meest nare van de hele bevalling *flubrahhh*
die van mij was in de vorm van een hartje

foto? anyone?
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:02:07 #54
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72326556
Ah, die gutsen bloed als ze op mijn buik drukten dat vond ik een vies gevoel. Van de placenta zelf heb ik dus gelukkig niets meegemaakt

Ik kan me nog wel heel goed herinneren dat mijn man toen langs het bed liep, per ongeluk keek, en zei ' euhm dat ziet er niet goed uit'
pi_72327639
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef huuphuup het volgende:
hm. maar misschien heeft je huisarts wel een puntje Ingrid? Psychisch moe klinkt wel erg rot en naar maar als je het anders opvat misschien niet.
Je hebt wel heel erg veel voor je kiezen gehad natuurlijk met Hellp en Tyler's ziekenhuisverblijf en dergelijke. Kans zit er dik in dat je jezelf toen uit automatisme behoorlijk weggecijferd hebt. Dat zou volgens mij iedere moeder onbewust wel doen. Kan best dat dat er nu uitkomt in moeheid. Dat je gewoon een beetje op bent zeg maar.
Neem goed je rust en neem af en toe ook wat tijd voor jezelf
Ja als je het zo bekijkt wel idd. Ik vatte het veel negatiever op. Dat ik depressief aan het worden ben, zo kwam het een beetje over. Nu hopelijk slapen. (beide kinders ziek, Kim tot net nog wakker)
pi_72330302
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:11 schreef Brighteyes het volgende:

Ik had het er nog met een vriendinnetje over, hoe zou dat dan zitten in diep donker afrika waar er geen vk is die haar handen in je doos stopt om te zeggen hoe ver je bent...
Volgens mij heeft het meer te maken met schade voor je eigen lichaam beperken dan dat je er je kindje echt kwaad mee zou kunnen doen idd.

En dat met dat hoofdje staat is toch om de boel de kans te geven even heel rustig mee te rekken ipv dat het breedste deel van het kind de boel finaal aan flarden scheurt?
Die vrouwen in diep donker afrika ( ) gaan af op wat wij 'geleide van pijn' noemen en persdrang. Je moet maar denken dat daar dan ook meer fout bij gaat dan hier. Ooit wel eens op gyn, waar ik werkte, een hele studie over gelezen, interessant trouwens!!
Maar de oerdrang qua persen is toch ook niet tegen te houden!
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:42:42 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_72331391
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die van mij was in de vorm van een hartje

foto? anyone?
Ik heb ook een aantal foto's Eentje op het moment dat de placenta geboren wordt, daarna eentje als hoopje ( ), maar de mooiste vind ik toch wel die ene waar ze laten zien hoe de vliezen zitten enzo. Gewoon leerzaam ofzo

(Maar ergens blijft het een vieze foto )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72331432
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:42 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal foto's Eentje op het moment dat de placenta geboren wordt, daarna eentje als hoopje ( ), maar de mooiste vind ik toch wel die ene waar ze laten zien hoe de vliezen zitten enzo. Gewoon leerzaam ofzo

(Maar ergens blijft het een vieze foto )
juhp, ik ook 1 in de vliezen, 1 op de weegschaal (700 gram) en 1 die ze met beide handen in de lucht houdt alsof ze trots is op mijn placenta

wil je m zien? 'nee hoor'
VAST WEL
HOPPA
pi_72331496
Volgens mij heeft echt niemand er intresse in om dat ding te zien.
Lig je daar nog wazig en verbouwereerd van de hele gebeurtenis met zo'n heerlijk klein mensje op je waar je kennis mee aan het maken bent en dan staat er ineens zo'n superenthousiaste vk naast je met een homp vlees te spelen. Yuk
Haal dat ding weg please.
pi_72331524
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:59 schreef Urla het volgende:
Volgens mij heeft echt niemand er intresse in om dat ding te zien.
Lig je daar nog wazig en verbouwereerd van de hele gebeurtenis met zo'n heerlijk klein mensje op je waar je kennis mee aan het maken bent en dan staat er ineens zo'n superenthousiaste vk naast je met een homp vlees te spelen. Yuk
Haal dat ding weg please.
dat had ik dus helemaal niet.. Ik was juist heel beneiuwd hoe ie eruit zag... OOk omdat de navestreng bij Tess zo verschrikkelijk lang was.. minstens 60cm
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72331683
Ik had verwacht dat ie eruit zou zijn als een rozige pannenkoek.. blijkt het gewoon een enorme homp gehakt te zijn
pi_72331726
Ik weet nog dat Avalon geboren was en dat ik alleen maar kon denken "het is over, het is over, geen pijn meer". En toen kwam er ineens nog een wee. Mèèèn wat werd ik laaiend ineens
Maar toen gaf mijn lichaam nog een laatste pers (alweer zonder mijn toestemming ) en toen kon de gyn nog maar net de placenta opvangen voor hij op de grond viel.
pi_72331770
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:28 schreef owlet het volgende:
Ik weet nog dat Avalon geboren was en dat ik alleen maar kon denken "het is over, het is over, geen pijn meer". En toen kwam er ineens nog een wee. Mèèèn wat werd ik laaiend ineens
Maar toen gaf mijn lichaam nog een laatste pers (alweer zonder mijn toestemming ) en toen kon de gyn nog maar net de placenta opvangen voor hij op de grond viel.
volgens mij hoefde ik niet eens te persen bij de placenta en gloeberdefloepte ie er zo uit.
Wat hebben jullie ermee gedaan? begraven onder een boom oid? die van mij zit nu waarschijnlijk in menig gezichtscreme verwerkt
pi_72331855
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:02 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat had ik dus helemaal niet.. Ik was juist heel beneiuwd hoe ie eruit zag... OOk omdat de navestreng bij Tess zo verschrikkelijk lang was.. minstens 60cm
Dan is het wel fijn dat je het nog even kan zien met uitleg, maar ik was er al niet zo fan van om het te zien.
Krijg ik het toch praktisch voor m'n neus geschoteld op een voor mij echt slechte timing.
Maar ja invriezen kon natuurlijk ook niet om hem later te bekijken.

Hi Hi placentagehaktballen.
pi_72331864
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:32 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

volgens mij hoefde ik niet eens te persen bij de placenta en gloeberdefloepte ie er zo uit.
Wat hebben jullie ermee gedaan? begraven onder een boom oid? die van mij zit nu waarschijnlijk in menig gezichtscreme verwerkt
Onze katten hebben die opgegeten.
pi_72331966
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:37 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Onze katten hebben die opgegeten.
Dat kan natuurlijk ook. Is het wel goed gerecycled.
Dat is toch geloof ik om de katten meteen aan het kindje te laten wennen? Werkt dat goed?
Ik heb ze beide aan Dewi laten snuffelen en betrek ze erbij als ik haar aan het voeden ben.
Gaat ook goed, alleen m'n buitenkater interesseerd zich niet meer zo voor haar.

Hier is ie trouwens de kliko ingegaan.
pi_72331992
zoolng ze de baby niet als toetje zien
pi_72331997
Ow, wij hebben het gewoon gegeven omdat het een stuk vlees is. Scheelt weer wat ander vlees te moeten kopen.
pi_72332036
hahah..ik zal mn volgende afleveren bij t asiel..mn goudvis zou het wel niet waarderen
pi_72332054
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:47 schreef Bass-Miss het volgende:
Ow, wij hebben het gewoon gegeven omdat het een stuk vlees is. Scheelt weer wat ander vlees te moeten kopen.
Proest en ik maar m'n best doen om een zo lief mogelijk antwoord te geven.
Aan 1 stuk of in stukjes gesneden trouwens.
pi_72332101
In vier stukken, voor elk eentje.
pi_72332158
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:54 schreef Bass-Miss het volgende:
In vier stukken, voor elk eentje.
Ha Ha Ik zie het al helemaal voor me. Rondrennende katten met een placenta in hun bek.
De volgende dag. Huh wat is dat voor iets glibberigs in m'n schoen.
pi_72332193
Nu ja, ze zijn wel gewoon van orgaanvlees te eten. Meestal krijgen ze niertjes, hersens of een hart.
De navelstreng was trouwens voor de kippen.
pi_72332267
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Nu ja, ze zijn wel gewoon van orgaanvlees te eten. Meestal krijgen ze niertjes, hersens of een hart.
De navelstreng was trouwens voor de kippen.
Hier een poging voor barfen gedaan, maar vond dat dus terug in m'n schoen.
Navelstreng voor de kippen. Eten die vlees dan. Nu ga ik vanavond m'n kippenboutje met heel andere ogen bekijken.
pi_72332315
Er heerst buikgriep op de babygroep op het kdv...en ik vrees dat mama het ook te pakken heeft
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:15:09 #76
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72332451
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:46 schreef Lishe het volgende:
En wat ik me nog het meest voor de geest kan halen qua gevoel. (Echt stom, maar ik weet het nog precies) Wanneer je kindje op je buik zit en de placenta er ng niet uit is. En die navelstreng die sneed. Stommigheidje.
(Of zoals Sugar graag zegt: Gedoetje)
Dat had ik ook ...

Dus ik tegen die gyn: "Zou u de navelstreng zo kunnen vasthouden dat ie niet precies in al mijn wonden drukt?" En Zij: "Huh, kan je dat voelen dan?" Ik was namelijk volgens haar helemaal verdoofd daar voor de knippen die gezet waren, maar ik voelde het precies en inderdaad pijnlijk snijdend. Toen hield ze hem in het midden en had ik nergens last meer van.

Die nageboorte vond ik verder geen probleem. Ik was alleen nog maar met mijn kleine moppeke bezig .
pi_72332523
Met onze kat zou dat niet werken, die zou het inderdaad ergens heenslepen en verstoppen. Die vind kipfilet nog eng om op te eten

Maar als ze orgaanvlees gewend zijn is het geen slecht idee eigenlijk
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:28:17 #78
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72332675
Ik hoefde het ding niet te zien en ik heb geen idee waar hij gebleven is. In het ziekenhuis... ergens...
pi_72333990
Ik wou die placenta eigenlijk ook niet zien, maar dat wist die vk van het ziekenhuis niet, dus toen liet ze hem toch zien. En ik vond het eigenlijk wel mooi om te zien, vooral met die vliezen zo omhoog gehouden. Het was in elk geval niet zo ranzig als ik had verwacht.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72337823
Ik had van te voren aangegeven dat ik het graag wilde zien met wat uitleg.
Maar in alle commotie is ie opgeruimd, heb het wel enigszins gezien, ze hielden het omhoog, het was een hele mooie dikke navelstreng. Volgende keer hoop ik toch wat uitleg te krijgen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:06:53 #81
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72338545
Ik vond het een reuze boeiend ding, helemaal met de uitleg erbij!
Staat zelfs nog op de foto...bleg.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:23:53 #82
108648 cattie
lieve moeder
pi_72351907
Achteraf gezien vind ik het jammer dat we de placenta's niet mee naar huis hebben genomen om onder de geboortebomen te begraven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72351985
cattie, ik had nog aan je gedacht vandaag, maar wilde er niet naar vragen. Fijn dat het niet onverwacht zo is en succes met nadenken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72352085
hier trouwens een leuk (drukke) dag gehad met mijn ouders en zusje met haar gezin.
Eindelijk ook mensen lang genoeg hier om te zien dat Senna echt veel wil drinken, slecht slaapt en veel begint te huilen. Fijn em erkenning en herkenning te krijgen en de bevestiging dat we het echt goed doen en het echt ook over gaat.

Paar tips nog, en verder maar gewoon verdergaan hoe het gaat. Donderdag naar e osteopaat, benieuwd of die wat kan betekenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_72352135
Ik ben ook wel benieuwd naar de placenta straks. We hebben een hond, een kat en kippen, maar die krijgen 'm niet... Rationeel gezien is het natuurlijk onzin, maar vind het toch een smerig idee. Ik zie de kippen al ieder aan één kant van de navelstreng trekken. No offence verder hoor, want weggooien is eigenlijk zonde.

Wat doen ze er trouwens mee na een thuisbevalling? Gaat ie gewoon de kliko in?
pi_72352138
Fijn, Cattie, het is wel lekker om er even over na te denken. Maar 3 is wel leuk hoor!

Naar aanleiding van alle placenta praat heb ik ook nog maar eens naar de foto gekeken en het ziet er best fascinerend uit. Op dat moment kon het me weinig boeien, wat op mijn buik lag was veeeel mooier!

Waar ik momenteel helemaal raar van word is dat haarverlies. Bij bosjes valt het eruit. Nu zei een vriendin dat het pas echt erg wordt als je stopt met bv. Maar stel dat dat nog even duurt dan ben ik gewoon kaal straks.
Niks tegen te doen zeker?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_72352247
Oeke, ik geef geen bv en mijn haar vslt ook uit...

Serpente, placenta's mogen gewoon in de afvalbak, maar wel in een vuilniszak uiteraard

cattie, opluchting dus..

[ Bericht 20% gewijzigd door Vicky op 01-09-2009 20:41:43 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:32:37 #88
108648 cattie
lieve moeder
pi_72352250
Bij mij was het haarverlies ook erg oeke. Maar dat werd bij Ive niet erger na het stoppen met de bv en nu bij Fee is het ook weer weg (terwijl ik nog wel bv geef). Volgens mij is dat niet aan elkaar gerelateerd en is er weinig aan te doen.
pi_72352349
Ik vond eigenlijk weinig van de placenta. Ja vies glibberig enzo eigenlijk is globberig een beter woord. Het dekt de lading meer van het gevoel als ie eruit komt. *globber*

Vond het idd wel fascinerend om te zien, maar meer vond ik er niet van. Ze hebben het geloof ik weggegooid. Ik heb nog gezegd dat als er onderzoeken lopen dat ik dan geen bezwaar heb dat het gebruikt wordt maar er liep niets. Ook goed.
Oh en ik heb er geen foto van verder ofzo. VK heeft de foto's gemaakt direct na de bevalling en er staat geen placenta bij. Mis er weinig aan denk ik.

Oeke haarverlies lijkt me heel naar. Een van die dingen waar ik niet zo naar uit kijk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72352434
Het lijkt meestal erger dan dat het is. Tijdens je zw.schap verlies je bijna geen haar door de hormonen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72352461
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de placenta straks. We hebben een hond, een kat en kippen, maar die krijgen 'm niet... Rationeel gezien is het natuurlijk onzin, maar vind het toch een smerig idee. Ik zie de kippen al ieder aan één kant van de navelstreng trekken. No offence verder hoor, want weggooien is eigenlijk zonde.

Wat doen ze er trouwens mee na een thuisbevalling? Gaat ie gewoon de kliko in?
wil je er 1 zien? onder een spoiler uiteraard ?

haaruitval was hier ook gruwelijk wordt nu steeds minder gelukkig, pff.
pi_72352505
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:23 schreef cattie het volgende:
Achteraf gezien vind ik het jammer dat we de placenta's niet mee naar huis hebben genomen om onder de geboortebomen te begraven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff opluchting he? Ik heb het ook 2 keer gedacht.. gelukkig was het niet zo..maar toch ook een kleine teleurstelling
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:41:13 #93
108648 cattie
lieve moeder
pi_72352557
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Pff opluchting he? Ik heb het ook 2 keer gedacht.. gelukkig was het niet zo..maar toch ook een kleine teleurstelling
Hier ook. Want al zou het niet echt uitkomen en is het misschien rationeel beter om het bij 2 te laten, nog zo'n hummeltje is wel .
pi_72352710
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

wil je er 1 zien? onder een spoiler uiteraard ?

haaruitval was hier ook gruwelijk wordt nu steeds minder gelukkig, pff.
Jawoor, laat maar zien!
pi_72352945
MissSly, wat fijn dat het contact met je zus nu ook beter gaat. En ook fijn dat andere mensen nu ook gezien hebben dat Senna veel drinkt en weinig wil slapen. Kan me voorstellen dat het fijn voelt als ze het zelf ook zien, ipv dat het allemaal zo erg mee lijkt te vallen als ze er maar eventjes zijn. Hoop dat de osteopaat Senna kan helpen.
Hier hadden we ook een periode dat Graeme heel huilerig was, en hij wou ook steeds niet slapen. Maar nu ben ik erachter dat hij eigenlijk dan gewoon huilt omdat hij moe is, en overdag wil hij niet op zn rug slapen. Dus nu slaapt hij overdag gewoon in de huiskamer, op zn buik. Zodra hij begint te huilen eigenlijk, dat is altijd ongeveer een uur na een flesje.
Ik bedoel niet dat het bij Senna ook net zo is, maar misschien kom je over een tijdje ook wat meer achter haar ´gebruiksaanwijzing´ en gaat het dan ook beter. Het is in het begin toch zoveel ontdekken hoe het allemaal werkt enzo vind ik.
pi_72352998
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:45 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Jawoor, laat maar zien!
SPOILER
een hartje
pi_72353241
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:53 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]
SPOILER
een hartje
Die oogjes!

Maar wat een lap vlees eigenlijk hè? 't Lijkt wel een stuk rauwe lever. Wel bijzonder om je te bedenken dat ze daar zo lang van heeft geleefd.
pi_72353404
t is echt een enorme homp (700 gram dus) ik heb ook een foto van dat ie nog in de vliezen zit..ook apart om te zien

en ik dacht, laat ik m wat vrolijker voor je maken als aanstaande bevalster
pi_72353539
hahaha die image die je ervan gemaakt hebt!

mijn placenta was ook groot, 750 en een beetje volgens het verslag. Ik heb geloof ik alleen gezien hoe de gyn het ding zo in de lucht hield aan de vliezen. Ik weet nog dat ik me erover verbaasd heb dat het ding aan de ene kant supergroot is, maar aan de andere kant vond ik het toch vrij krap om er een hele baby in kwijt te kunnen maar goed, ze zitten ook vrij opgevouwen erin natuurlijk...
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72353570
Haha ik vind het er echt vies uitzien KD, maar je hebt er in elk geval nog wel wat leuks van proberen te maken Ik liet hem aan mijn Lief zien en vroeg hem of die van mij er ook zo ranzig uit zag, en dat was ook zo zei hij Ik kan me dat vlezige niet meer zo herinneren, wel die vliezen, dat vond ik wel mooi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')