abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72321862
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef owlet het volgende:
Ik kon het ook gewoon niet stoppen. 8 cm of niet, mijn lichaam ging gewoon persen inclusief een of ander gek grommen waar ik niets aan kon doen
Toen ging het idd ook hard, van 8 naar 10 in een paar minuten.
Dat had ik ook bij Morris (alleen geen grommen). Ik vergeleek het toen met dat iemand je zou zeggen te stoppen terwijl je aan het overgeven bent. Dat is ook onmogelijk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:19:39 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72321933
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:14 schreef Troel het volgende:
In diep donker Afrika overlijden veel vrouwen door complicaties bij een bevalling
Ja, zover waren wij ook wel.
Dus het is wel degelijk zinnig om het een beetje op te houden, maar zoals gezegd, soms is er echt geen houden aan.

Dat van die overgeef-reflex was precies wat ik ook zei na Sasha idd Snoop, je moet... je kan niet anders.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:21:04 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72321995
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Guuzewuus het volgende:
Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
'Gewoon'...
Sommige kindjes hebben last van de weeen, sommige kindjes niet.
Daar sta jij zelf verder buiten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:21:32 #29
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72322022
Ik heb wel gepufd op t moment dat de gyn het zei. Op de pufclub werd ons verteld dat je vre-se-lijk kunt inscheuren als je niet luistert naar wat je gezegd wordt en dus doorperst als dat niet moet op dat moment. En daar was ik stiekem best een beetje bang voor
pi_72322049
quote:

En inderdaad BE, die mensen in Afrika .

Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wel in nood was eigenlijk ..
Nou ja, ook in Afrika komen er kinderen in nood bij de bevalling natuurlijk. Alleen dan met een minder fijne uitkomst.
In de film Le premier Cri zie je ook een heel naar stukje film over een bevalling midden in de woestijn. Het schiet maar niet op en uiteindelijk na uren persen wordt er een dood kindje geboren.

Maar ik denk ook dat de drempel van wanneer iets nood is wanneer niet in westerse landen best wel snel bereikt is en dat er best snel ingegrepen wordt terwijl het misschien uit zichzelf ook wel goed was gekomen. Of je dat af wil wachten is een tweede natuurlijk

edit: oh je bedoelt het anders geloof ik
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:23:16 #31
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72322095
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

'Gewoon'...
Sommige kindjes hebben last van de weeen, sommige kindjes niet.
Daar sta jij zelf verder buiten.
Ja, zo is dat.... 'Gewoon'...
En toen ze eruit was kreeg ze een dikke 9, en daarna een dikke 10, zo goed als ze het deed, en ik was dolgelukkig .
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:24:39 #32
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72322158
Ik herinnerde me na een tijd ook steeds meer van de bevalling en hou daar zelfs een beetje een naar gevoel aan over. Heb helaas ook nooit een nagesprek gehad terwijl ik daar wel echt behoefte aan had. Zou ik ook iedereen aanraden om wel een nagesprek af te dwingen. Dochter had het ook moeilijk maar dat heb ik maar vaag meegekregen tijdens de bevalling.

BE, wat lief gezegd! Gewoon, gewoon
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:26:03 #33
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_72322230
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:24 schreef Grasjes het volgende:
Ik herinnerde me na een tijd ook steeds meer van de bevalling en hou daar zelfs een beetje een naar gevoel aan over. Heb helaas ook nooit een nagesprek gehad terwijl ik daar wel echt behoefte aan had. Zou ik ook iedereen aanraden om wel een nagesprek af te dwingen.
Oh echt, wat stom eigenlijk.

Ik had in de kraamweek zelf al een nagesprek over de bevalling. En toen na 6 weken nog een soort nacontrole-gesprek waarin ze weer vroegen hoe ik er nu op terugkeek. Voor mij ook wel hele fijne gesprekken en momenten inderdaad .

En bij mij gaat het denk ik nu gewoon weer meer leven omdat er een tweede bevalling aan staat te komen. beetje mentale voorbereiding denk ik.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:34:54 #34
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72322613
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:26 schreef Guuzewuus het volgende:

[..]

Oh echt, wat stom eigenlijk.

Ik had in de kraamweek zelf al een nagesprek over de bevalling. En toen na 6 weken nog een soort nacontrole-gesprek waarin ze weer vroegen hoe ik er nu op terugkeek. Voor mij ook wel hele fijne gesprekken en momenten inderdaad .

En bij mij gaat het denk ik nu gewoon weer meer leven omdat er een tweede bevalling aan staat te komen. beetje mentale voorbereiding denk ik.
Helemaal nuchter zal je er denk ik niet ingaan een tweede keer?

Zelfs in mijn kraamweek heeft niemand ooit aan mij gevraagd hoe ik het ervaren heb, (36 uur na de bevalling " sorry mevrouw, we zijn u gisteren een beetje vergeten maar u krijgt een paar zakken bloed want u voelt zich vast niet lekker" understatement)... nou ja, een volgende keer beter zal ik maar zeggen de bevalling zelf vond ik het ergste niet
pi_72323238
Owlet hier ook een lijf wat het overnam inclusief gegrom...

Gras, wat slordig...

Ik had bijna aan het eind van de kraamweek weer de vk die mn bevalling ook had gedaan aan mn bed en toen hebben we het er nog even over gehad. Of ik het niet als naar had ervaren hoe het gegaan was. Maar dat was juist helemaal niet zo, het ging heel snel dat wel, maar het was goed zoals het gegaan was. Ik was vooral verbaast dat er ineens een klein meisje was... .
Jammer genoeg niet bij haar het eindgesprek, maar bij een andere vk.
Fake it till you make it...
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:55:27 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_72323550
Het nagesprek bij Ive duurde meer dan 1,5 uur, een arts en de gyn hebben er hun lunchpauze aan opgeofferd. Ze waren heel lief.

Bij mij vielen de weeën weg toen het tijd werd om te persen, ik heb beide keren geen echte goede persweeën gehad. Dat "moeten persen" ken ik dus niet. Ik heb een stom lichaam.
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:01:16 #37
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72323831
Niet, Cattie.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_72324433
Nee joh Cattie, doe niet zo gek.

Het persen vond ik zooooo eng. De VK moest nog op mij inpraten, die ging een hele discussie met mij aan, waarom ik dat eng vond en zo. Maar dat komt omdat ik mezelf 1,5 uur lang onder de douche drie cm ontsluiting aan had zitten praten. De aanpak van de VK was niet de juiste voor mij. Ze had beter kunnen zeggen en nou ga je &#*!@&(*#^ persen KRENG. Dat werkt veel beter bij mij, maar dat doen ze dan weer niet hè, uit fatsoen.

Ik heb ook gedurende de hele bevalling gevraagd aan manlief of het wel ging met hem. (ivm zijn actie bij de zwangerschapsgym ) Wel typisch dat ik met vanalles bezig was behalve met mijzelf

Maareh, morgenavond is er kans op onweer mensen
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:16:46 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72324519
Cattie, dan heb ik net zo'n stom lichaam, want bij mij kloppen die gewone weeen weer niet en zo heeft iedereen wel weer wat...

Ik heb trouwens nu net, nav dit gesprek in dit topic, het bevallingsvehaal meteen maar eens uitgetikt. Ik had in het ziekenhuis met bulletpoints en tijden wel de gebeurtenissen opgeschreven om ze niet te vergeten, maar het verhaal eromheen kon ik nog niet uit mijn pen/vingers krijgen. Nu wel dus.
pi_72324608
Ik heb ook geen idee wat persdrang is, ik deed het gewoon omdat me gezegd werd dat te doen.
pi_72324622
quote:
Stom hè, ik kijk heel oké terug op de vorige bevalling, heb er ook echt geen trauma aan overgehouden ofzo, maar nu herinner ik me ineens weer al dat soort details.

En inderdaad BE, die mensen in Afrika .

Maar dan vraag ik me wel een inimini klien beetje af nu waarom mijn dochter dan wèl in nood was eigenlijk ..
mijne ook volgens t rapport ,blabla bradycardie (onregelmatige en afnemende hartslag van de baby)..dus ze moest er ook wel vlot uit.

en persweeen omschreef ik als omgekeerd kotsen
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:19:49 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72324642
Oh Estrys, dat bezig zijn met je man is ook herkenbaar.
Ik had nu ook weer rugweeen, dus dan riep/commandeerde ik F. me te komen helpen en als het dan weer klaar was zei ik steeds netjes 'dank je wel schat'. Daar moest de verpleegkundige vreselijk om lachen, dat ik zo heel netjes bleef steeds, dat ze ook wel eens andere dingen hoorde richting echtenoten zeg maar.
pi_72324734
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:08 schreef owlet het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat als je echt die enorme persdrang hebt die je nauwelijks tegen kan houden dat het dat in principe geen kwaad zou kunnen om mee te persen. Je lichaam geeft aan wat het moet doen.
Alleen laten ze je voor de zekerheid enzo vaak wel even wachten tot je tegen de 10 cm zit. Maar da's echt voor het "nette", ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je je kind of jezelf schade aan brengt of hebt gebracht door eerder te persen als je lichaam dat vanzelf gaat doen.
daar was ik anders wel echt heel erg bang voor ik had al erge persdrang vanf 5 cm ofzo, en dat vanaf een uur of 1. ik was echt heel erg bang dat ik iets heel erg zou beschadigen als ik zou meepersen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:30:56 #44
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72325134
Storm was ook 'in nood'. Ik denk dat dat toch best vaak gebeurt, eerlijk gezegd. Net geen vacuüm geworden gelukkig. En ik had een fluxus.

Moonah, . Ik kan me jouw verhaal nog goed herinneren en begrijp heel goed dat je daar echt een tijd over hebt gedaan om dat te verwerken.

BE, miss-sly, innepin en Huup, wat klinken jullie blij en gelukkig en lief. En misschien vergeet ik nog verse moeders, hoor. Maar vind het heel erg leuk om te lezen, dus blijf lekker alles beschrijven (van moeilijk tot heerlijk, wat mij betreft!).

En Yppy, jouw opmerking vond ik een lieve, goede. Heb je denk ik helemaal gelijk in en je zaaide er zeker geen paniek mee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:41:35 #45
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72325642
Ik vond dat persen echt een opluchting na die laatste paar weeen. Echt heel fijn dat je eindelijk 's mee kan gaan ipv ertegenin. En mn lijf wilde ook echt niet anders. Bij Luuke vond ik het en, ik was bang dat haar hoofdje achter een bot zou blijven steken en dat ik haar heeeel erg pijn zou doen . :s . Bij Lena wist ik dat het goed zou komen en dat duurde ineens maar 3 minuten.
Echt klote vond ik die uitdrijvingsweeen, die allerlaatste voor het persen. Gruwelijker dan het staan van het hoofdje. Veel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_72325737
Ik kan me niet eens herinneren dat het hoofdje heeft gestaan. Niet het moment of dat ik even veel meer pijn had ofzo. Het deed de hele tijd verrekte pijn en ineens was ze er
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:44:49 #47
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_72325790
Lishe, die weeen vond ik ook het ergst! Je kan er niets mee.

Sugar, weet je ook waardoor je fluxus had? Bij mij kwam het omdat de placenta niet losliet (is uiteindelijk in de ok onder een roesje eruit getrokken)
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:46:17 #48
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72325838
Nee, ik verloor gewoon veel te veel bloed, maar geen idee waardoor? Alleen dat het eruit gutste als ze zachtjes op mijn buik duwden. (Ik zie dat hoofd van de verpleegkundige er nog bij).
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:46:28 #49
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_72325849
En wat ik me nog het meest voor de geest kan halen qua gevoel. (Echt stom, maar ik weet het nog precies) Wanneer je kindje op je buik zit en de placenta er ng niet uit is. En die navelstreng die sneed. Stommigheidje.
(Of zoals Sugar graag zegt: Gedoetje)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:50:46 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_72326045
Dat gedoetje kan ik me dan weer niet herinneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')