abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 3 september 2009 @ 08:35:42 #201
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_72389956
Ik ben net weer aan het werk na een vrij rustige nacht. Even na 23.00 uur, ik wilde net naar bed gaan, werd Tyler krijsend wakker. Ik heb hem gekalmeerd en Dentitox gegeven tegen de doorkomende tandjes. Hierna viel hij als een blok in slaap. Tot 3.00 uur is hij nog drie keer wakker geworden en viel hij snel weer in slaap.

Ik heb de hele nacht geslapen zonder oordopjes. Het is ff wennen, ik weet niet beter. Maar goed, ik heb ze geen van beide na 3 uur nog gehoord. Sterker nog, toen ik even over half acht vertrok, lagen ze alle drie nog heerlijk te slapen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 3 september 2009 @ 08:57:43 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_72390250
Super Djeez! Ik hoop dat je tot 3 uur toch ook nog redelijk tot goed hebt kunnen slapen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Jubileum moderator donderdag 3 september 2009 @ 08:59:38 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72390278
Wow een lintje voor jou hoor
Serieus: Fok is niet de plek voor dit soort "gesprekken" die hoor je netjes met elkaar te hebben thuis. Als dat niet lukt om 1 of andere reden dan moet je daar hulp voor inschakelen. Via de huisarts, psych of wat ook en volgens mij weet Ingrid dat ook best.
Tuurlijk kun je hier je verhaal kwijt maar ergens klopt dat niet he, je moet het met elkaar doen, niet met elkaar via Fok.
Zoek gewoon hulp, krijg je leven op orde en gebruik Fok voor de leuke verhalen over Tyler en de mooie foto's van Kim.

(en dit is niet bedoeld om te kwetsen maar meer om jullie te beschermen tegen jezelf. dit alles staat nog jaren op internet, is terug te vinden door Kim als ze oud genoeg is, en ik snap gewoon niet dat je je priveleven zo te lezen zet voor jan en alleman)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72390352
Goed gedaan Djeez, je hebt je gedragen als een vader. En nu hup naar de psych Ingrid en praat daar en praat samen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 3 september 2009 @ 09:05:03 #205
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_72390356
Djeez je mag het gerust weten je hebt me verbaasd en wat fijn dat het voor de eerste nacht gewerkt lijkt te hebben. Nu in deze lijn doorgaan en Ingrid helpen met het zoeken naar een manier om toch bij de psych te komen.
pi_72390772
En weet je wat het ook wel is. Als je zelf niet lekker in je vel zit dan nemen de kinderen dat over. Als de ouder die wel goed in zijn vel zit de zorg voor de kids een tijdje neemt slapen ze vaak zomaar ineens vanzelf beter.

En nu kan ik wel gaan zeggen dat ik het goed vind van Djeez maar ik vind dat ie alleen maar gedaa heeft wat ie al eerder had moeten doen Iets wat heel normaal is!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_72392574
Wat Lois zegt
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 11:11:20 #208
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72393244
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:48 schreef Vivi het volgende:
Ingrid, weet je wat volgens mij goed voor jou zou zijn? Werken. Niet fulltime, maar een leuke baan voor een dag of twee, je zal merken dat je opknapt als je niet meer 24/7 alleen maar de zorgrol hoeft te vervullen en ook eens je wereldje kan verbreden daardoor . Het is maar een idee hoor .

o dat is zeker waar, maar is het niet zo dat alles wat ze verdient meteen naar de schuldeisers verdwijnt? dan schiet er toch niemand wat mee op? misschien is het zinvol om eens een arbeidsbureau binnen te lopen en te vragen naar cursussen en om- of bijscholingsmogelijkheden.
dan kan je na de schuldsanering misschien zo weer aan de slag.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 11:14:13 #209
37843 lady-wrb
kortaf
pi_72393313
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:47 schreef Koningin het volgende:
Wat Lois zegt
en ik vind van niet
  donderdag 3 september 2009 @ 11:16:54 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72393383
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:11 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

o dat is zeker waar, maar is het niet zo dat alles wat ze verdient meteen naar de schuldeisers verdwijnt? dan schiet er toch niemand wat mee op? misschien is het zinvol om eens een arbeidsbureau binnen te lopen en te vragen naar cursussen en om- of bijscholingsmogelijkheden.
beetje gek advies imho.

Ten eerste zou het vooral handig zijn om bezig te zijn, even met iets totaal anders dan alleen thuis/kinderen.
Wat meer onder de mensen us ook een breder sociaal netwerk.
Ten derde ja wat ze verdient gaat wellicht naar het gkb, maar dan zijn ze ook eerder van hun schuld af
Plus dat ze misschien wel een ietsjes breder weekbudget krijgen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72393398
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

beetje gek advies imho.

Ten eerste zou het vooral handig zijn om bezig te zijn, even met iets totaal anders dan alleen thuis/kinderen.
Ten derde ja wat ze verdient gaat wellicht naar het gkb, maar dan zijn ze ook eerder van hun schuld af
dit was ik ook aan het tikken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator donderdag 3 september 2009 @ 11:19:30 #212
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72393458
Ik denk dat de schuldeisers er heel veel mee opschieten hoor, wat een krom advies
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 3 september 2009 @ 11:25:45 #213
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72393606
quote:

[..]

Als je in de schuldsanering zit ben je zelfs verplicht om zoveel mogelijk inkomen te genereren. Ookal hou je er zelf geen dubbeltje méér aan over.

Het is niet persé zo dat ze dan eerder van de schulden af zijn. Vaak is het een 3-jarig traject waarin een gedeelte van de schulden wordt afbetaald. Daarna wordt de rest kwijtgescholden (mits je je netjes aan alle afspraken hebt gehouden). Dus je lost wellicht wel een groter deel van je schulden af, maar je zit er net zo lang aan vast.
Afhankelijk van de hoogte van het schuldenbedrag uiteraard

En ik denk dat werken wel goed zou zijn, maar meer ter dagbesteding en maatschappelijke participatie. Het vergroten van je wereld e.d. Het zou net zo goed om vrijwilligerswerk kunnen gaan, bij wijze van spreken.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  donderdag 3 september 2009 @ 11:27:00 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72393635
igraine tehenwoordig is die 3 jaar voort 5 jaar
  donderdag 3 september 2009 @ 11:29:21 #215
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72393720
Maximaal is het 5 jaar volgens mij. In de praktijk is het meestal 3 jaar.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:36:45 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72393914
lees idd dat het nog steeds meesta; 36 maand is.

mijn excuus ^^
  donderdag 3 september 2009 @ 11:41:42 #217
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_72394048
Ik heb er in mijn werk vrijwel dagelijks mee te maken, dus dacht al.
pi_72394736
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:16 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

beetje gek advies imho.

sneu maar waar: financieel gaan ze er helemaal niks op vooruit (eerder nog ietsje er op achteruit) omdat ze dan voor minder inkomensafhankelijke dingen in aanmerking komen en er kinderopvang geregeld moet worden. tikje oftopic wel dit. maar er gaat dan dus meer naar de gkb en moeten ze meer dingen zelf betalen. dus effectief en netto en op korte termijn kost het alleen maar geld.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 3 september 2009 @ 12:10:24 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72394825
afbetaling gaat naar draagkracht, dus als ze minder huursubsidie e.d. krijgen, is er ook een andere draagkracht en wordt deze draagkracht bij het gkb aangepast.
Omdat wettelijk is vast gesteld dat er een minimale norm is aan weekbudget e.d.

vandaar de misschien wortd het weekbudget groter, kleiner mag het niet worden nl.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:13:27 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72394921
quote:

[..]

Wat een vreemde instelling? Boven een bepaald vastgesteld vrij te laten bedrag wel, maar je lost iig meer (en sneller) af en werken is ook goed voor je eigenwaarde (daaarbij was ik persoonlijk soms minder moe van het werken dan van de hele dag voor zo'n kuiken zorgen). En het is fijn om weer eens een volwassen gesprek te kunnen voeren.

Maar idd, een cursus of omscholing zou ook kunnen natuurlijk, je hebt er zat die je bijvoorbeeld al binnen een jaar kan afronden .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:15:43 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72394981
Oh, het was al gezegd allemaal .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:23:36 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72395229
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=1899

( ik krijg het zo even niet onder een mooi linkje evrstopt )

Is dat niet een optie, Mits je de indicatie krijgt ( je gata naar het cwi, legt uit dat je komt voor een wsw indicatie, je krijgt een afspraak en die gaat eeneerste oordeel maken of hij denkt dat je in aanmerking komt, vandaaruit krijg je de beslissing of ze verder willen kijken of niet.
Wordt je verder verwezen krijg je een psychische en lichamelijke keuring, bij de arboartsvan dat rapport wordt dan een belsissing genomen.
Op die manier kun je berschermder weer te werk gaan omdat er wordt gekeken naar wat je aankan, zowel lichamelijk als geestelijk. is er kans om op een sociale werkplek te komen, of om bij een bedrijf met een " rugzakje" te werken. je wordt dan uitgedetacheert. Soms bemiddelen ze in reintegratie , soms zelfs omscholing.
Het is niet iets dat heel snel gaat, dus ook al zou je het nu aanvragen duurt het meestal wel minimaal een jaar voor je aan de slag kan. en je kunt dan nog altijd beslissen dat je liever iets anders doet.
Maar denk dat gezien je achtegrond, en wat je hier vetrelt het niet eens een heel gek idee is.
je moet er alleen wel zelf achteraan gaan want ze komen het je niet brengen.
pi_72395332
quote:
Op donderdag 3 september 2009 12:15 schreef Vivi het volgende:
Oh, het was al gezegd allemaal .
Ben je voor spuit 11 aan het oefenen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 september 2009 @ 12:37:38 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72395638
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:47 schreef Koningin het volgende:
Wat Lois zegt

Plaatsvervangende schaamte hier...

En verder vind ik het advies om te gaan werken zeer nuttig, of ze nou het geld door de plee spoelt of aan het gkb geeft, gewoon eens iets anders doen of zien dan alleen maar thuis met de kinderen lijkt mij op dit moment een ven de meest zinvolle dingen die Ingrid kan doen.

En meer zeg ik er niet over, ik had me er sowieso al buiten willen houden.
  donderdag 3 september 2009 @ 12:46:27 #225
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72395898
Hier gaat het goed, ik ben gelukkig, ik ben trots op alles wat ik bereikt heb.
terugkijkend op een jaar terug.
Ik leefde met Arwen bij mijn oma en mijn ouders met Arwen, waar ik altijd dankbaar voor zal zijn maar niet makkelijk was, want totaal geen privacy.
Dan het overlijden van Maurice, het verdiet, de woede en alles die erbij komt, maar ook begrip en berusting.
En dat laatste nog wel het meeste.
Niet dat ik hem zijn dood wenste, maar ik weet voor hem was/is het beter zo hij heeft de rust die hij zocht.
En eerlijk is eerlijk een berg angst van mijn schouders, want je hoorde zoveel verhalen van boze vaders destijds die hun gezin meegenomen hadden naar hun " rust" .
Mijn leven begon pas echt met zijn heengaan.
En dan komen er de zorgen, je hebt je eigen huisje, maar daarboven op een boel schuld van een ander zijn doen, je kan niet genieten je leeft er, maar het is gevoelsmatig niet van jou.
Dan vind je nieuwe liefde, er gebeurde iets heel naars in de familie waar ik ivm politiezaken niet over kan praten, je "grote" oma, sterft, en nog meer schulden buiten je doen.
Je geeft de kans een liefde, maar het mocht niet zo zijn.
Maar toch trots want ik kwam voor mezelf op.
Ik koos voor mijzelf en Arwen, niet meer voor ieder ander.
En dan kom je thuis en is je huis pas echt je huis, dromen die er al langer waren ga je je realiseren, en dan komen er uit onverwachte hoeken allemaal kleine goede dingen aangewaaid.
En ondanks dat er best veel verdriet is om Arwen haar verdriet, kunnen we het saampjes prima aan.
Ik en zij en zij en ik.
Samen!.
Ik ben heel blij en trots dat ik ons dit kan geven, dat ik niet meer ben zoals ik was.

Men zegt wel eens geluk komt je niet aanwaaien, daar moet jezelf naar opzoek, en geloven deed ik het nooit, tot ik die zoektocht wel een kans durfde te geven.

En ik vond mijn geluk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')