Bedankt voor de antwoorden/tips.
_Evenstar_ fijn om te lezen !

En die tip kan het nakijken. Mijn vader heeft dat ook, vanwege hersenbloedingen en daardoor meer lichamelijke klachten. Duurt idd lang, maar gaat nu goed. Dus wie weet.
(ik had destijds in het kort vermeld dat we in het saneringstraject zitten, nog even uitleg)Het saneringstraject dus. Dus niet de wsnp, of minnelijk wat 3 tot 5 jaar duurt. We hebben mazzel gehad dat oa de bank ermee akkoord ging. De gkb heeft een afkoopbedrag voorgesteld en de schuldeisers gingen ermee akoord. De gkb heeft dat bedrag aan oa de bank betaald. En nu hebben we een soort lening bij de gkb. Die betalen we maandelijks terug. Met een soort rente erbij in, alleen heet dat anders. Verder is het verplicht budgetbeheer te houden. Dus de gkb beheert het geld en betaald de vaste lasten. En wij krijgen dan weekgeld voor de boodschappen, waar ook shampoo, luiers, cadeautjes, ed bij hoort. Misschien is het wat duidelijker wat dat betreft. Het geld wat over blijft, niet veel, gaat in een potje onvoorzien. Dat is voor bijvoorbeeld het eigen riscico, (tandarts) rekening wat niet vergoed wordt, iets wat kapot gaat, of gewoon voor iets leuks uit de aanbieding, cadeautje etc) Je kan extra aflossen, maar dan moet je boeterente betalen elke keer dat je dat doet. Met vakantiegeld gedeelte gedaan.
Dan hou ik er verder over op, gezien het toch niet gewenst is blijkbaar.