Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:27 |
Hier alweer deel 177 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:28 |
Oh die testritten, nee dan moet ik werken ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 13-08-2009 19:37:33 ] | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:40 |
quote:Gewoon afzeggen. Zeggen dat je een begrafenis hebt. | |
Peterselieman | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:44 |
Ik reis wel eens als die stofzuiger 250 km/h rijdt. Dan kan ik mooi met de Thalys reizen. Veel beter ![]() | |
dennistd | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:45 |
ach ja, toch OV en heb die dag niks te doen ![]() | |
ghizzer | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:45 |
tvp | |
Nightshadow | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:47 |
[url]http://www.nufoto.nl/fotos/109868/trein-botst-op-auto-in-spankeren.html[/ur] Bij deze foto de volgende twee vragen: 1. Wat deed die andere sprinter daar? Kwam die passagiers ophalen of moest hij daar stoppen vanwege het ongeval? 2. Waarom heeft de trein geen gevarensein op? | |
Peterselieman | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:50 |
Waarschijnlijk heeft de rechter van de twee treinen de auto geraakt en was de linker die onderweg was naar Zutphen in staat om net op tijd te remmen. | |
dennistd | donderdag 13 augustus 2009 @ 20:01 |
Is het niet zo dat de front- en sluitseinen (en als combinatie daarvan dus waarschijnlijk ook gevaarseinen) alleen vanuit de cabine waar ze bij zitten te bedienen zijn? | |
Crientj | donderdag 13 augustus 2009 @ 20:49 |
Hola ![]() @Ofyles2 Ik kan die dag niet ;{ School. ;o Helaasch. [ Bericht 24% gewijzigd door Crientj op 13-08-2009 21:09:23 ] | |
Guppy | donderdag 13 augustus 2009 @ 21:17 |
![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 21:48 |
quote:Jammer. | |
knars | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:13 |
Heb nog steeds geen officiele aankondigingen gezien dat die A32 rammelbak opdondert, maar steeds meer media nemen het bericht over. Hoera! Zie ook http://www.dekrantvangouda.nl/ (huidige editie) | |
Crientj | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:30 |
quote:Maakt me ergens niet zo heel veel uit, vind die trein ook niet zo mooi. Maarrr zit wel binnenkort voor het eerst(!) en in mn eentje in de thalys. Dat is al fotowaardig. xD | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:38 |
Nice, waar ga je? ![]() | |
Crientj | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:39 |
quote:Naar Antwerpen, introductieweek van mn school. | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:45 |
quote:Daarom was ik ook voor de Siemens RailJet: ![]() quote:Hopelijk een nieuwe Thalys, want ze zijn nog bezig met het vernieuwing van de treinstellen. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:45 |
ik heb ook nog nooit in de thalys gezeten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:47 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:48 |
quote:Surprise surprise? | |
Quyxz_ | donderdag 13 augustus 2009 @ 22:57 |
quote:Ik heb alleen in een Thalys gestaan en gelopen (goede tvp of niet?) | |
bork | donderdag 13 augustus 2009 @ 23:25 |
Utrecht Overvecht ab 8:32:00 1 IC 4924 Intercity Hilversum an 8:45:00 4 Hilversum ab 8:52:00 2 IC 727 Intercity Groningen an 10:53:00 2b Groningen ab 11:04:00 4a 30242 Regionalzug Leeuwarden an 11:54:00 5b Leeuwarden ab 13:03:00 1 30031 Regionalzug Stavoren an 13:52:00 1 Stavoren 14:05:00 Enkhuizen 15:30:00 Enkhuizen ab 15:54 1 IC 4561 Intercity Amsterdam Sloterdijk an 16:45 5 Amsterdam Sloterdijk ab 17:17 7 2269 Schnellzug Delft an 18:08 2 Delft ab 20:03 2 IC 1975 Intercity Eindhoven an 21:30 2 Eindhoven ab 21:32 5 IC 878 Intercity Utrecht Centraal an 22:22 7a eitje, geen vertraging, 4x gecontroleerd paar aanpassingen, Utrecht ov naar Amersfoort toen naar Groningen, na Meppel verder als stoptrein in een Koploper! (met stop in Hoogeveen ![]() SLT te Zwolle gekiekt, in Sloterdijk stopper gepakt naar Haarlem. Daar stond trouwens nog wel een verklote ![]() En toen een ICRm (1e klas) in mijn uppie naar Tilburg, ipv de moeilijke overstap in Eindhoven, en tenslotte DD-AR naar Utrecht vanaf Tilburg CS (stopper). Waar een VIRM klaar stond als stopper naar Tiel. ![]() nb: Sloterdijk is niet nice. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door bork op 13-08-2009 23:39:37 ] | |
Dichterbijer | donderdag 13 augustus 2009 @ 23:36 |
Hoi ![]() Helemaal geen fok tijd meer de laatste tijd... ik zag een Fyra met verf... mooi! | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 23:39 |
quote:Dan kan ik ook zeggen dat ik ooit in een ICE gestaan en gelopen heb. Bovendien zijn TVP's verboden, boekstaven is het toverwoord. | |
Oom_Agent | vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:21 |
quote:Dat is een leuk rondreisje, doet me denken aan mijn tienertoertijd. 1427 km op een dag gereden in NL. 05:12 weg en om 1:26 uur weer thuis. | |
thats-me | vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:42 |
Het vervolg van dat ongeval van vannochtend NS ontslaat machinist met drank op UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben een machinist donderdag met onmiddellijke ingang ontslagen, nadat uit een blaastest bleek dat hij gedronken had. Dat liet een NS-woordvoerder weten. De machinist was betrokken bij een ongeval in Spankeren (Gelderland). Daar stond om kwart over zeven 's morgens een auto stil op de spoorwegovergang.De machinist kon niet meer op tijd remmen. De bestuurder van de auto raakte gewond. De Spoorwegpolitie heeft proces-verbaal opgemaakt nadat bleek dat de machinist had gedronken. Hij blies 0,6 promille. Geen verband De blaastest door de politie is standaard bij dergelijke ongevallen. De woordvoerder van de NS benadrukt dat er geen verband is tussen het ongeval en de blaastest, maar liet weten dat machinisten niet mogen drinken. De 61 passagiers van de trein kwamen met de schrik vrij. Ze zijn overgestapt in een andere trein. Het treinverkeer was tijdelijk gestremd. © ANP | |
Guppy | vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:42 |
quote:oh!! is best leuk hoor. ik drie keer inmiddels. de laatste keer was voor mijn eigen plezier naar Parijs, en de keren daarvoor omdat we een auto ongeluk en een kapotte dynamo hadden gehad in La France. toen mochten wij van de verzekeringsmaatschappij terug met TGV en Thalys. tijdens de kapotte dynamo vanuit Dijon, en tijdens het ongeluk vanuit Angoulème. toch een (kleine) pleister op de wonde ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 augustus 2009 @ 06:58 |
Ik ben totnutoe 1x met Thalys naar Parijs geweest, ergens half april was dat. Met een nog niet vernieuwde Thalys, zelfs. * James1988 moet toch nog maar eens een keertje gaan ![]() | |
knars | vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:10 |
Thalys is zeker wel een fijn treintje![]() ![]() | |
TommyGun | vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:36 |
quote:Same same ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:46 |
spectrumanalyser | vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:12 |
och, tot aan brussel is het een gewone intercitytrein die slechts 1 keer per half uur stopt ![]() daarna gaat ie richting de 250 km/uur voor het laatste stukje tot aan Parijs. k'heb er 1 keer in gezeten en die trein was volledig uitverkocht. je krijgt een stoelnummer op naam en guess what, op jouw stoel zit altijd een .... ander persoon met een heel verhaal over dat hij graag naast zijn broer wil zitten. beetje jammer imho dat je die dan eerst moet wegsturen. | |
Fixers | vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:24 |
Das nou mijn angst voor gereserveerde plaatsen. Dat je naast een familie met een of ander blèrkind komt te zitten. Lekker als je de trein naar Parijs of Londen pakt..... ![]() Kan je ook boeken voor een stiltecoupé in die treinen, en worden herriemakers dan verwijderd? | |
spectrumanalyser | vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:26 |
Helaas. je hebt altijd kans 4 uur lang naast dronken jeugd te zitten of kreisende kinderen. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:46 |
quote:Lille Flandres zeker? ![]() | |
Crientj | vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:54 |
quote:Jap, die is mooier. ^^. Maar die foto is ook mooi ![]() Nieuwe, oude. Maakt mij echt niet veel uit, hoop alleen dat ik in de buurt van wat klasgenoten kom te zitten. Oh ja, ik kwam vorige week achter het volgende; In de eerste klas kon ik mijn voeten niet op de bank voor mij leggen; als je normaal zit dan.Ik ben ook maarr 1.65 lang, dus dat helpt ook niet veel geloof ik ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:00 |
quote:Daar is die bank ook niet voor ![]() | |
RubenK | vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:19 |
Weet iemand hier of op station schiphol spoor 4 tegenover spoor 3 op hetzelfde eiland is? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:36 |
quote:Als je ergens "spoor 3/4" ziet staan, dan komt dat door dat dynamische systeem. En ja, dan is het hetzelfde perron ![]() | |
Guppy | vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:45 |
Ik ben trouwens niet meer kwaad op iedereen. Vandaag vind ik iedereen lief, ik heb namelijk nèt gehoord dat ik een nieuwe baan heb ![]() Vandaag vind ik iedereen lief dus ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:47 |
quote:Je bedoelt 300 km/h, en toen ik erinzat was mijn plek keurig leeg en naast mij zat een stille slapende dame. Overigens kun je gewoon de chef du train erbijhalen om zo'n conflict op te lossen. quote:Nope, Paris Nord | |
Crientj | vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:54 |
quote:Ik weet het, maaarrr het was wel leuk om dat verschil te zien. ;{ | |
knars | vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:44 |
Kan de tt dan worden veranderd in Treintjes deel 177 - waar de A32 écht oprot en Guppy iedereen lief vindt? Eega heeft vanochtend flink gespendeerd bij de fotospeciaalzaak. Verwacht niet op korte termijn zelf met de nieuwe aanschaf te kunnen kieken, maar heb nu in ieder geval weer de beschikking over de compact camera waar mw. knars aan vergroeid was. Kan ik ook een duit in het zakje gaan doen mbt de treinplaatjes ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:50 |
quote: | |
Peterselieman | vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:56 |
Een treinverbinding tussen Coevorden en Hengelo via Bad Bentheim zou tof zijn ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:57 |
quote:Gefeliciteerd ![]() Waar ga je nu aan het werk? | |
Guppy | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:04 |
quote:Dank! Ik blijf in Utrecht werken, dus ik blijf ook gewoon treinen tussen Arnhem en Utrecht | |
knars | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:07 |
nu we het er toch over hebben, ben aan het lobby'en om een andere functie-omschrijving te krijgen met meer afwisseling in werkgerelateerde treinreisjes ![]() | |
Guppy | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:10 |
Dat is ook nog wel even iets, want ik werk vanuit Utrecht, maar ook voor bedrijven in Gouda en Zwolle. Dus ik zal af en toe daar ook wel even heen moeten. | |
knars | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:13 |
Utrecht - Gouda is top, 8x per uur in 19 minuten met de IC ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:29 |
quote:Nouja, tot Nordhorn is het plan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:30 |
quote:Ik weet het, maar trek m dan gelijk door ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:34 |
quote:ja precies, het spoor ligt er al. Paar jaar geleden is er bij een gelegenheid nogeens met een LINTje overheen gereden ook, kan gewoon ![]() | |
ikbenik | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:40 |
quote:Zelf heb ik afgelopen weekend ongeveer zo'n zelfde tocht gemaakt, maar dan met nog wat meer aanpassingen: V Rotterdam Alexander 6:41 Koploper A Utrecht Centraal 7:12 V Utrecht Centraal 7:17 Sprinter A Maarssen 7:24 Daarna gaan wandelen naar Hollansche Rading V Hollandsche Rading 10:20 DD-AR ![]() A Hilversum 10:28 V Hilversum 10:40 Sprinter A Amersfoort 10:55 V Amersfoort 11:10 Koploper A Almelo 12:13 V Almelo 12:21 Lint A Marienberg 12:44 V Marienberg 13:08 Plan-V (en stampvol) A Zwolle 13:35 V Zwolle 13:47 Koploper A Groningen 14:53 V Groningen 15:04 Spurt A Leeuwarden 15:54 V Leeuwarden 16:03 Spurt A Stavoren 16:52 V Stavoren 18:05 Bootje ![]() A Enkhuizen 19:30 V Enkhuizen 19:54 DD-AR ![]() A Rotterdam Alexander 21:57 Wat eigenlijk minder was, was dat er blijkbaar in de Arena iets was geweest, want op de terugweg zaten allerlei supporters in die trein. Gelukkig zat ik nog wel redelijk goed, de meesten zaten boven herrie te schoppen. Morgen misschien nog een tocht maken ![]() | |
knars | vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:54 |
Waarom jezelf zo kwellen met Enkhuizen - Rotterdam? 2 uur lang onafgebroken in DD-AR is toch onverantwoord voor het menselijk lichaam? Mooie route, creatief ook die oversteek met de boot ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:01 |
quote:een paar maanden terug zelfs nog een talent, een of andere rondrit van duitse spoorwegliefhebbers | |
ikbenik | vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:40 |
quote:Ik wilde de oude route Leeuwarden-Amsterdam volgen, dus de DD-AR komt dan aardig overeen met derdeklas reizen ![]() Achteraf gezien had ik ook nog mogelijk op Sloterdijk kunnen overstappen, misschien nog een hoekje maken via Leiden-Alphen-Gouda. Dat was ook nog wel te doen geweest ![]() | |
knars | vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:02 |
quote: ![]() quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:41 |
Elf doden bij treinongeluk in Roemenië AMSTERDAM - Bij een botsing tussen een trein en een passagiersbus in het noordoosten van Roemenië zijn vrijdag zeker elf doden en vier gewonden gevallen. Het ongeluk voltrok zich bij een onbewaakte spoorwegovergang in de buurt van het treinstation van het plaatsje Scanteia. De plaatselijke autoriteiten hebben dit bekendgemaakt. ![]() | |
James1988 | vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:04 |
De CNL die zojuist vanaf Amsterdam is vertrokken wordt getrokken door een loc van Railion, BR 189 001. Grappig, want afaik heeft CNL zelf locs. | |
RubenK | vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:12 |
quote:Heb ik wel eens vaker gezien hoor ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:45 |
quote:Die twee zwarte 189'ers van CNL zijn door de leasemaatschappij (MRCE) aan een ander verhuurd. | |
James1988 | vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:45 |
Zojuist weer door een lolly gekruist, net als gisteren. Nu goed gekeken en het was een Fyra ![]() | |
Ireyon | vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:34 |
Tvp met een toevalstreffertje ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:36 |
tvp ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:50 |
quote:Gehuurd van Angel Trains? | |
ReisT | zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:23 |
quote:Gisteravond zag ik wel weer een CNL met een zwarte loc ervoor. De Raillion 1615.... | |
Fixers | zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:29 |
quote:Gisteravond, geel t-shirt, grijze auto en keukentrapje? | |
Fred2 | zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:11 |
Misschien dat het hier al een keer langs is gekomen, maar de NS heeft hier (=Gouda) in de lokale krantjes laten weten dat de A32-trams tussen Gouda en Alphen a/d Rijn vanaf 13 december vervangen worden door Sprinters. Vanaf 2012 worden de sprinters weer vervangen door nieuw gelijksvloersmaterieel. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:17 |
Ik ben ook uitgekozen om mee te gaan over de HSL zuid, maar word die "test-rit" met de nieuwe Fyra geren of gewoon met een traxx loc? | |
dennistd | zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:02 |
gewoon met traxx, ding is alleen toegelaten voor testritten | |
ghizzer | zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:44 |
Beste mensen, vandaag las ik dat vanaf december 2009 ze in Nijverdal beginnen met het aanleggen van de tunnelbak en dat de 7900 hierom zal verdwijnen. Nu vroeg ik mij af.. Hoe kun je vanaf die datum het snelste van bv. Raalte naar Almelo komen. Rijden er dan bussen vanaf Nijverdal West naar Nijverdal/Wierden? En hoelang gaat de aanleg duren? | |
Ireyon | zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:21 |
quote:De hogesnelheidstrein Fyra zal naar verwachting pas volgend jaar gaan rijden.. quote:Eh.. niet echt ![]() ![]() | |
James1988 | zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:26 |
De NMBS heeft een website geopend waar zij filmpjes op dumpen: www.nmbs-tv.be. O.a. commentaar van Marc Descheemaecker op het teleurstellende jaarverslag, en een bedrijfsfilm. | |
Socios | zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:33 |
Liever Bahn TV. ![]() | |
dennistd | zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:58 |
quote:De 7900 rijdt tussen Enschede en Nijverdal, en tussen Nijverdal West en Zwolle rijdt dan de 17900. Deze rijdt gewoon in het pad van de 7900, dus je bent dan sowieso een half uur extra kwijt (bus tussen Nijverdal en Nijverdal West kost meer tijd dan de trein erover zou doen). Je mag dat halve uur trouwens grotendeels uitzitten op Nijverdal, daar laten ze je wachten aangezien Nijverdal West in de middle of nowhere is. Met de bus ga je via Deventer dus dat schiet ook niet op (1.06 tegen 57 minuten) | |
Crientj | zondag 16 augustus 2009 @ 11:25 |
quote:Ben ik dus blij datk niet verder moet dan Nijverdal. Alleen is dat enkele spoor waardeloosch. | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 12:56 |
Maar gaat Nijverdal West dan komende december al open? ![]() | |
dennistd | zondag 16 augustus 2009 @ 13:15 |
Volgens mij wel ja: http://www.hellendoorn.nl(...)w35/spec/tmpstation/ | |
Crientj | zondag 16 augustus 2009 @ 13:28 |
quote:Ik weet niet hoelang het duurt om een nieuw (tijdelijk) station te maken, anders mogen ze wel opschieten. | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 13:32 |
quote:Dat in de header daar is een impressie van het nieuwe materieel daar? ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 16 augustus 2009 @ 13:38 |
quote:Als het net zo'n constructie als Almelo de Riet was wordt kan het met twee dagen klaar zijn lijkt me. Maar er zal wel een sein geplaatst moeten worden aan de Raaltense kant voor het keren van de rijrichting. quote:Mochten ze willen ![]() Ze zijn trouwens wel zo verstandig om de tunnel meteen dubbelsporig aan te leggen. | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 14:51 |
quote:Bron en meer Interessante ontwikkelingen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:01 |
quote:Nou leuk. Beetje achterhaald lijkt me. Hoe staat het nou met de uitstroom van Plan T? Want daar breek ik de laatste dagen toch weer geregeld m'n nek over. ![]() | |
Socios | zondag 16 augustus 2009 @ 15:07 |
Sowieso, lol, het ijzersterke materieel doet al meer dan 40 jaar uitstekende dienst op het Nederlandse spoor. Laat het Mat ´64 toch met rust zeg, er is niets mis mee. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:09 |
Nou, ik meen al ongeveer anderhalf jaar te horen dat "het bijna afgelopen is". Strikt genomen horen we dat al sinds SM90 er kwam natuurlijk ![]() | |
Socios | zondag 16 augustus 2009 @ 15:12 |
Kom even helpen mensen. Nog twee stations die onbekend zijn. ![]() ![]() Welk station is dit? en ![]() Welk station is dit? GogoGoGOOGgoGo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:14 |
Kunnen we niet wat met dat 12.9 bordje op die eerste? | |
shibaloma | zondag 16 augustus 2009 @ 15:21 |
Die eerste is Zoetermeer Oost. | |
Socios | zondag 16 augustus 2009 @ 15:25 |
Nu dat blauwe blok nog. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:27 |
quote:Ja kut. Je ziet niet hoe de perrons liggen. Alleen maar dat het aan een electische lijn ligt. Moet maar van iemand komen die daar in- of uitstapt | |
Socios | zondag 16 augustus 2009 @ 15:34 |
Echt he, lastige. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:49 |
quote:Ik zet een pint op Helmond Brouwhuis ![]() | |
Fixers | zondag 16 augustus 2009 @ 15:50 |
'k heb er helaas geen foto van. Maar dat stootjuk dat bij Houten-Castellum stond ligt nu ergens in 't zand. Alsof het een achteloos weggewopren frisdrankblikje is. | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:51 |
quote:Dat bordje staat al 8 maanden terzijde gesteld in een hoekje ![]() | |
Hr-Flip | zondag 16 augustus 2009 @ 15:52 |
De 2e is Helmond Brouwhuis http://www.stationsweb.nl/afbeelding.asp?dir=helmondbrouwhuis&num=2 | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 15:54 |
Gamma ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 augustus 2009 @ 16:02 |
Helmond Brouwhuis. ![]() Heb vijftien jaar geleden ofzo een keer een RailHobby gekregen, en me er lange tijd over verbaasd dat ze een paginagroot artikel schreven over een 1:87 nabouw van dit station. Edit: Kut, te laat. ![]() | |
dennistd | zondag 16 augustus 2009 @ 17:12 |
quote:Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254 | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 17:29 |
De 512 zit de afgelopen dagen in de stopper Ede - Arnhem. En gisteren had ik de 527 in de intercity ( ![]() ![]() | |
thats-me | zondag 16 augustus 2009 @ 17:51 |
Zo zou het nieuwe station Nijverdal West er uit moeten komen te zien.. En het moet inderdaad December dit jaar in gebruik worden genomen..![]() Een goede site met veel informatie over de werkzaamheden is tunnelplan.nl | |
Socios | zondag 16 augustus 2009 @ 17:52 |
Mat ´64 erbij. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 18:02 |
quote:Geduwd door eenn dieselloc he ![]() Maar tof ![]() ![]() ![]() | |
Crientj | zondag 16 augustus 2009 @ 19:00 |
quote:DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal. ![]() | |
KapiteinT | zondag 16 augustus 2009 @ 19:18 |
quote:Daarom ben ik blij dat jij het op je site zet. Hoef ik niet mijn ogen te verbranden aan dat blauw, en blijf ik toch op de hoogte. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 19:20 |
quote:Tegen die tijd woon ik in Deventer ![]() ![]() | |
Hr-Flip | zondag 16 augustus 2009 @ 20:38 |
quote:nope het is een onverbouwde sprinter | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 20:39 |
quote:Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak | |
SpeedyRich | zondag 16 augustus 2009 @ 21:46 |
quote:Ja die doen moelijk op dieselbaanvakken ![]() | |
Plane_mad | zondag 16 augustus 2009 @ 22:06 |
Even een lekkere random post, maar ik ga woensdag met mijn vriend (Tecnix) met de trein naar Luxemburg Gare ![]() We zullen vanaf Utrecht Centraal vertrekken, dan met de intercity naar Maastricht, dan naar Liege-Guillemins en dan of meteen door naar Luxemburg of via Namur/Namen, dat ligt eraan wat we zelf op dat moment leuk vinden ![]() ![]() Misschien nog leuke tips wat wij kunnen doen tijdens die 5.5 uur in de trein? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 augustus 2009 @ 22:11 |
Je kan het beste gewoon de route via Luik - Gouvy - Clervaux nemen. En als je nog in Dudelange verzijld raakt: Check even of er bordjes hangen op Burange en Centre ![]() | |
Plane_mad | zondag 16 augustus 2009 @ 22:18 |
Oh, die komt helemaal niet naar voren op al die treinsites? ![]() *gaat meteen kijken* Edit // even gekeken, lijkt erop dat de rechtstreekse manier of via namur toch het snelste is, maar wie weet dat we op Liege-Guillemins staan en dat we het toch besluiten, ik ga hem in mijn lijstje erbij zetten, thanks ![]() | |
bork | zondag 16 augustus 2009 @ 22:26 |
quote:thx, leuk detail, ik zag de 520 vandaag bij Blauwkapel, kan dat? | |
bork | zondag 16 augustus 2009 @ 22:33 |
Ik doe mee, welke hebben we hier?![]() | |
SpeedyRich | zondag 16 augustus 2009 @ 22:35 |
quote:venedaal ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 augustus 2009 @ 22:41 |
quote:Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren ![]() | |
Hr-Flip | zondag 16 augustus 2009 @ 22:49 |
quote:naar het schijnt willen ze het hele baanvak van bovenleiding voorzien. Het liefst ook nog dubbelspoor, zodat er intercity's mogelijk zijn van Enschede via Zwolle en Lelystad naar Amsterdam | |
dennistd | zondag 16 augustus 2009 @ 22:57 |
Wat mij betreft mogen ze hoor, maar het lijkt me toch wat onwaarschijnlijk. | |
knars | zondag 16 augustus 2009 @ 23:01 |
quote: ![]() Alleen de site van de RGL zelf is nog niet geüpdate. Al een tijdje niet. Mijssingel staatbijv. ook nog steeds gepland volgens die site, terwijl die halte er simpelweg niet gaat komen. En al die jaren spellen ze Waddinxveen als Waddingxveen. Ik heb ook een hekel aan die nederzetting, maar dit is wel erg flauw ![]() | |
ReisT | zondag 16 augustus 2009 @ 23:49 |
quote:De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper. | |
knars | maandag 17 augustus 2009 @ 00:17 |
quote: ![]() | |
Socios | maandag 17 augustus 2009 @ 05:49 |
quote:Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2 ![]() | |
bork | maandag 17 augustus 2009 @ 08:28 |
quote:Yups! ![]() PSM +1 | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2009 @ 08:55 |
quote:In dat rijtje hoort ook de Protos nog thuis trouwens ![]() | |
Socios | maandag 17 augustus 2009 @ 09:10 |
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is. ![]() Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed. ![]() | |
Fred2 | maandag 17 augustus 2009 @ 09:20 |
quote:Er is niks robuust aan een Mat '64. Het enige voordeel dat ze hebben is dat er geen gevoelige software inzit. | |
#ANONIEM | maandag 17 augustus 2009 @ 09:38 |
quote:Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 09:38:45 ] | |
Hr-Flip | maandag 17 augustus 2009 @ 09:38 |
quote:En DM'90 is zeker wel vrij van software. Die heeft software storingen waarbij je denkt is dit nog wel verantwoord. Is maar 1 mooi treinstel, de blauwe engel, oer degelijk, en nog mooi om te zien. | |
dennistd | maandag 17 augustus 2009 @ 09:41 |
Ik heb een halfjaar lang elke dag met DM'90 gereisd, en nog nooit een storing gehad (nouja, 1 keer toen het nogal steenkoud was met veel sneeuw). | |
JDude | maandag 17 augustus 2009 @ 10:33 |
Leuk, die werkzaamheden bij Dordt! Vandaag al een Thalys en 2x benelux langs zien rijden, ééntje met zo'n rooie loc en een zo'n gare 11.8. Correctie: 3x benelux, waarvan de laatste met stuurstand én loc achterop ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2009 @ 10:48 |
quote:Heb het veel te druk om me daar ook nog te laten zien ![]() | |
SpeedyRich | maandag 17 augustus 2009 @ 11:12 |
'NS betaalde veel te veel voor HSL'quote: | |
IntercityAPT | maandag 17 augustus 2009 @ 13:36 |
quote:Dat waren slechts prototypes die welzeker verbeterd konden worden. De ICM-0's waren toch ook troublesome? Ik heb even een vragie. Ik hoorde op de radio dat er met de stofzuiger testritten worden gehouden en ook dat je erin meekon. Hoe gaat dat in z'n werk? Hoeveel kost dat? Wanneer gaan ze? [ Bericht 15% gewijzigd door IntercityAPT op 17-08-2009 14:01:39 ] | |
KapiteinT | maandag 17 augustus 2009 @ 14:12 |
De testritten zijn niet met stofzuigers, maar gewoon met TRAXX + prio treinen (de zuurstokken van de Beneluxtrein). Je kon gratis mee met deze testritten, maar helaas zitten ze al helemaal vol. | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2009 @ 14:24 |
quote: ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 17-08-2009 14:31:24 ] | |
Guppy | maandag 17 augustus 2009 @ 14:29 |
quote:Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen! | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2009 @ 14:30 |
quote:HOAX ![]() | |
Ofyles2 | maandag 17 augustus 2009 @ 14:44 |
quote:En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen. | |
IntercityAPT | maandag 17 augustus 2009 @ 15:09 |
quote:Gaan ze met een Velios over de HSL kachelen? ![]() | |
SpeedyRich | maandag 17 augustus 2009 @ 15:19 |
quote:vertel ![]() | |
Ofyles2 | maandag 17 augustus 2009 @ 15:31 |
Veolia gaat waarschijnlijk een consortium met Air France aan met als bedoeling lucratieve HSL-contracten in Europa te scoren. | |
James1988 | maandag 17 augustus 2009 @ 17:38 |
Utrecht, spoor 19b, vertrek 17.43 Stoptrein naar Breda. Normaal is dat Mat '64 of DD-AR... nu staat er een VIRM-4 voor. Wtf. XD | |
Ofyles2 | maandag 17 augustus 2009 @ 17:52 |
quote:Comfort toch? | |
SpeedyRich | maandag 17 augustus 2009 @ 17:53 |
quote:Dat heb ik ook gelezen maarja Air france zit via moedermaatschappij airfrance/klm in het HSL bootje samen met NS dus ik geloof dat bericht niet zo erg | |
HaverMoutKoekje | maandag 17 augustus 2009 @ 23:08 |
quote:ik ben afgelopen weekend nog in Arnhem geweest, je kan bij het voormalige trappenhuis naar beneden kijken en daar leek het wel of er toch onder het station wel al wat 'afgebouwd' is. Vandaag was ik ook in Arnhem btw, onbedoeld dankzij een 'aanrijding met persoon' waardoor er geen treinverkeer was van Eindhoven richting het noorden. Was ook in Deurne en Vierlingsbeek en ...... ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2009 @ 23:28 |
Zo kom je nog eens ergens ![]() | |
knars | maandag 17 augustus 2009 @ 23:51 |
Ah ja, donderdag ook weer eens Arnhem van dichtbij bekijken. Blijft wennen om voor Gouda - Arnhem te moeten overstappen in Utrecht. En svp ICL / ICRm terug! | |
Dr_Flash | maandag 17 augustus 2009 @ 23:52 |
quote:Kejje sjeeke doewd | |
knars | maandag 17 augustus 2009 @ 23:53 |
of een internationale trein Den Haag / Rotterdam - Duitsland met stop in Gouda ![]() | |
knars | maandag 17 augustus 2009 @ 23:54 |
quote:Uiteraard, maar ik wil ook SM90 terug! Realiteitszin is zoooo overrated. | |
Peterselieman | maandag 17 augustus 2009 @ 23:57 |
eind september/begin oktober zou de instroom van SLT weer hervat moeten gaan worden als er geen nieuwe dingen opduiken | |
Derek010 | maandag 17 augustus 2009 @ 23:59 |
quote:Dat zou ook wel weer eens leuk zijn, treinen naar Duitsland vanaf Rotterdam. Trouwens nooit meegemaakt, toen ze nog reden was ik veel te klein geloof ik. | |
Fixers | dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:51 |
Ze maken wel hele rare samenstellingen van de benelux. De eerste vanmorgen van brussel naar a'dam bestond uit achtereenvolgens: serie 11.8/9-traxx-rijtuigen-stuurstand. Als ze zoveel klagen dat die belgische locs het te zwaar hebben om de kelders van Antwerpen uit te komen, waarom dan het extra gewicht van een (in dexze configuratie) loze loc meenemen? | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:17 |
Ik denk dat de traxx kapot was en de 11.8 het voor de verandering eens deed, en aangezien de traxxen in NL worden onderhouden moest ie toch weer mee terug. | |
bork | dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:23 |
quote:mmmm. stopper naar Tiel, afgelopen donderdag, ook spoor 19 ![]() | |
Guppy | dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:48 |
M'n fiets bij Utrecht Centraal had een lekke band ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:04 |
zo, vandaag maar eens naar delfzijl en roodeschool (7934, 533, 30535, 30552, 30641, 30658, 558, 7955) | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:16 |
quote:Zie bijvoorbeeld dat lulpraatje over de Fyra in de Sp!ts van vanochtend ![]() | |
Fixers | dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:26 |
quote:In de metro stond er ook iets over, dat het "geen bontjassentrein" zal gaan worden. Met ook nog ergens een berichtje dat de NS 70% (!!!!!) meer heeft geboden voor de consessie dan DB. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:37 |
"bondjassentrein" zelfs. Meerdere keren. Zootje achterlijk mongolengebroed daar. En die van Roozendaal van HiSpeed was helemaal aan het klaarkomen "zo hard hebben we in Nederland nog NOOIT gereden!!! ![]() | |
Fixers | dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:45 |
Je weet tog dat geenstijl zig nix aantrekt fan de egtu spelling. Die doen wat ze zelf willen. In de metro wisten ze wel dat bontjassen met een t word geschreven. Maar de triestheid droop er wel vanaf: "we bieden een goed product en vragen er een goede prijs voor." ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:07 |
quote:Ik zou maar even naar de papiercontainer lopen als ik jou was: ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:11 |
De faalhazen ![]() | |
D_A | dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:53 |
Ach dan kan je nog beter dit bakkie op de foto zetten. | |
ReisT | dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:09 |
quote:Ja zo kan ik het ook. CTA van 19b met daarachter de trein van 19a... ![]() | |
bork | dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:23 |
quote:serieus? | |
#ANONIEM | dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:25 |
quote:Daarachter staat toch de stoptrein naar Den Haag Centraal altijd als ik me niet vergis? iig de stoptrein naar Alphen... | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:32 |
quote:Het boemeltje naar Leiden vertrekt idd vanaf 19a in Utrecht | |
Socios | dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:44 |
[x] Boemeltje [ ] Intercity | |
RubenK | dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:25 |
Iemand al de details over het verkrijgen van vervoersbewijs voor die testritten? Zouden zo omstreeks vandaag in de mail moeten komen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:34 |
Prutsrail heeft ook weer wat nieuws. De werkzaamheden worden nu ook al in een fimpje uitgelegd: http://www.prorail.nl/Pub(...)tein/Pages/Home.aspx | |
Socios | dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:46 |
Eerder aangekondigd reisje van gisteren is niet doorgegaan helaas, in plaats daarvan morgen even dit: Foto is klikbaar indien te klein. ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:50 |
Mooie van de reis is vooral Aachen Hbf (Aken) - Liège (Luik). De ICE doet daar slechts 21 minuten over, terwijl de Thalys (nu nog via een andere route) er 52 minuten over doet. ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:21 |
quote:OMG OMG OMG dit is groep-6 moviemaker niveau ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:38 |
quote:Laat Eurostar dan de HSL overnemen. | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:39 |
quote:Viel me nog mee dat hij die rijtuigen niet aan het swaffelen was. | |
Fixers | dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:54 |
quote: Damn. Ik was ervan overtuigd dat de metro hed wel goed had geschreven. ![]() (En nu zal ik in deze post vast een loei van een spelfout hebben gemaakt.) | |
Crientj | dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:40 |
Omg, wat een chaos rond Utrecht Centraal. http://www.actuelevertrek(...)m=Utrecht%20Centraal | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:43 |
quote:Computerstoring bij ProRail? | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:47 |
Ik zit in de trein, was op weg van Amsterdam naar Utrecht, ik sta stil bij Maarssen. Aan de andere kant staat een andere trein stil, komende vanaf Utrecht. Volgens de machinist ligt op Utrecht alles eruit en kan er geen sein of wissel bediend worden. Er wordt geprobeerd tot Utrecht Zuilen te komen, daarna gaat mijn terug naar Amsterdam. Of misschien naar Rotterdam. De enige manier om nu in Den Bosch te komen, is via Amsterdam/Rotterdam. En ik wilde via Den Bosch naar Breda. Er is nog niks bekend verder, sta inmiddels al een kwartier stil. | |
Crientj | dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:48 |
quote:Wissel en seinstoring volgens NS.nl Lekker dan, ik was vanmiddag aan het winkelen in Utrecht; dus ben ik blij dat ik dr niet nu pas wegga :$ | |
Mkr | dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:02 |
quote:bron: Nu.nl | |
#ANONIEM | dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:11 |
quote:Als je nog inspiratie nodig hebt, wat je zoal kunt doen als er een storing bij Utrecht Centraal is: [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2009 18:11:47 ] | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:13 |
Ik neem aan dat morgen de treinen gewoon weer rijden van en naar Utrecht? | |
JDude | dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:20 |
quote:Vooralsnog heeft men geen idee hoe lang het gaat duren. | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:23 |
quote:Hmm, ik moet morgen naar Schiphol ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:08 |
de storing is alweer voorbij | |
Crientj | dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:17 |
Wel leuk, een ICE met een uur vertraging. Nou ja; beter dat het weer voorbij is. | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:21 |
Ik sta nu in een stampvolle VIRM-4 welke als Sprinter naar Utrecht Zuilen en Utrecht rijdt. Best een flinke vertraging... GtbV ![]() | |
Derek010 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:16 |
Gaat waarschijnlijk nog de hele avond duren dat treinen vertraagd of niet rijden. Het was dus een storing in het communicatiesysteem (GSM-R?) tussen de machinisten en de treindienstleiding. Weet iemand er meer over? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:24 |
Ik zat vast in Ede-Wageningen toen het net plat lag. Dus ik heb er weer aardig wat gebuzzz op zitten. Had net zo goed een ZomerZwerfKaart kunnen kopen of zo ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:29 |
Ik ben nu op weg van Utrecht naar Breda via Amsterdam Centraal. Ja, het is een pleuriseind, dat zeker. Maar ik was het wachten beu. Op het grote blauwe bord in de stationshal stond geen enkele trein en op alle CTA's stond "Let op omroepbericht"... ik had geen zin meer in de onzekerheid dus heb ik besloten om dan maar langer te reizen. Ik veracht op z'n vroegst rond 22.50 in Breda aan te komen ![]() | |
Guppy | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:46 |
Ik was ook op Utrecht Centraal, met al m'n collega's ![]() | |
its_me_ | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:48 |
quote:Waarom pak je niet de interliner? Die doet er ongeveer 5 kwartier over om van Utrecht naar Breda te komen. | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:50 |
quote:Omdat ik een gloeiende schijthekel heb aan bussen ![]() | |
Derek010 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:55 |
Ik zou liever eerder thuis zijn dan met iets te reizen waar ik een hekel aan heb. Heel veel mensen hebben toch een hekel aan t OV? Toch reizen ze iedere dag. Zal ook wel de reden zijn waarom ze er dan een hekel aan hebben ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:59 |
quote:In dit geval had ik het echt wel geweten ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:16 |
Weer pas om 20.30 thuis! ![]() Voor 17uur al vertrokken uit Eindhoven, en heb tot 19.30 vastgstaan bij Geldermalsen. Morgen neem ik in ieder geval een boek en extra eten mee ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:24 |
quote:En een slaapzak ![]() | |
knars | dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:45 |
gloeiend prutsers. +120 Ipv Amstel - Utrecht - Gouda of Amstel - Breukelen - Gouda werd het Amsterdam CS - Den Haag CS - Zoetermeer Oost. En toen niks. Godgloeiendegloeiendgodver, sta je gestrand op Zoetermeer fucking oost. Een van de schandvlekken van het nederlandse spoorwegnet. Een van de meest zinloze stations ooit. Maar ja, hey - trein mag niet doorrijden naar Gouda. Conducteur tegenmcn: gaan we zo kopmaken en terg naar gvc? Jaaaaa beaamt mcn. En rijdt leeg weg richting Gouda. Om niet meer terg te keren. Uiteindelijk met de eerstvolgende plan T ( ![]() Bah, gat in m'n avond geslagen. En bah, Plan T. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:53 |
Ja ik had in Ede al een beetje iets van "Nouww.... wij staan hier in de frisse lucht, kiosk bij de hand, toilet ook.... kon slechter ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:11 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:14 |
quote:Eventueel mag je ook wel in mijn slaapzak hoor ![]() | |
knars | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:17 |
quote:Een perron zonder bebouwing of schaduw whatsoever, geen vers eten of drinken, geen drinken überhaupt, en de verse walm van de A12 bijvoorbeeld? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:18 |
quote:Waar heb jij het over dan? ![]() | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:18 |
Het ligt weer plat ![]() Storingen: Utrecht Centraal Dinsdag 18 Augustus 21:06 Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door logistieke problemen. Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reisadvies Reizigers tussen Arnhem en Amsterdam Centraal reizen via Deventer en Amersfoort. Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Gouda reizen via Breda en R'dam C. Reizigers tussen Ede-Wageningen en Amsterdam Centraal reizen via Amersfoort. Reizigers tussen Den Dolder en Amersfoort reizen via Baarn. Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal reizen via Hilversum. Reizigers tussen Amersfoort en Gouda reizen via Schiphol. Reizigers tussen Arnhem en Utrecht Centraal reizen via Ede-Wag., Amersfoort en Overvecht. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:22 |
quote:Knap. Hoe rijmt men dit met elkaar? ![]() | |
knars | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:45 |
quote:Zoetermeer Oost ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:55 |
quote:weer? Nog steeds toch? | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:57 |
quote:Oh okee, ik wou zeggen, in Ede-Wageningen was het prima toeven hoor ![]() | |
dennistd | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:05 |
Niks geen last gehad (groningen-zwolle-deventer-enschede ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:06 |
quote:Ja, kun je nog falen, faal dan mee ![]() | |
knars | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:15 |
Onder het motto: Reisadvies? Laat maar zitten:quote: | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:22 |
Reisadvies? Blijf zitten waar je zit en verroer je niet ![]() | |
HaverMoutKoekje | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:26 |
ah morgen rijden de treinen toch wel weer? Toch?![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:27 |
quote:Ik ga er geen kratje op zetten ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:34 |
er zal morgen wel wat gaan rijden en ik vind logistieke redenen op dit moment een zwakke reden om bijna alles plat te gooien. Als ze het goed aanpakken, dan kan er toch met hier en daar een extra stop of een extra overstap toch nog wel wat rijden? | |
James1988 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:36 |
Ik ben eindelijk thuis. En onderweg werd ik voor NS-personeel aangezien omdat ik een pak aan had wat kennelijk een beetje op een NS-kostuum leek. En omdat ik een paar mensen van reisadvies kon voorzien ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:42 |
quote:Ongelooflijk. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:46 |
quote:Wahahaha ![]() | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:56 |
Rijd het nou alweer? | |
Mkr | dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:58 |
Rond utrecht nog niet heul veel | |
Dirk-Kuijt | woensdag 19 augustus 2009 @ 00:00 |
quote:Morgen vroeg weer wel? | |
Mkr | woensdag 19 augustus 2009 @ 00:09 |
Als ze het vanacht een beetje recht kunnen trekken wel ja.. Maar niets is zeker ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 19 augustus 2009 @ 00:30 |
quote:Totaal niet. | |
Guppy | woensdag 19 augustus 2009 @ 06:27 |
quote:So far so good | |
Ofyles2 | woensdag 19 augustus 2009 @ 07:00 |
quote:Ik ben dat niet meer zeker. Ik lag in bed te mijmeren over hoe ProRail, Balkenende, Netelenbos, De Boer, Peijs en Eurlings de NS compleet verkrachten of verkracht hebben. Letterlijk de hele nacht wakker gelegen en ik vrees dat ik de volgende nacht ook niet kan slapen. | |
Fixers | woensdag 19 augustus 2009 @ 08:08 |
Ik vind dat niet eens raar Ofyles. Volgens de NOS is er gisteravond slechts een uur lang een storing geweest in een telefooncentrale. Zodat de verkeersleiding niet met de treinen kon communiceren. Over bediening van seinen is niets gezegd. Ik snap niet hoe het kan dat door zoiets simpels de treindienst de rest van de avond volledig tot stilstand komt. Zolang seinen en wissels het nog doen, wat is dan het probleem? ![]() | |
JeePee83 | woensdag 19 augustus 2009 @ 08:36 |
quote:Nog eventjes volhouden, ik wil er zo ook nog even langs ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 19 augustus 2009 @ 08:37 |
wat ik ergens las is dat ze 'uit voorzorg' toen maar alles hebben stilgelegd.... ja hallo, en hoe deed men dat dan voor de tijd van telerail? toen was er toch ook geen communicatie (behalve bij de seinen dan). ook meen ik ergens ooit gelezen te hebben dat gsm-r vanzelf overschakelt naar het 'normale' gsm, wat elke mobiele telefoon gebruikt en vast niet plat lag. | |
Hr-Flip | woensdag 19 augustus 2009 @ 10:19 |
Ja dat klopt maar in het "normale" GSM bedrijf, kun je geen Alarmoproep doen. En dat is nu juist het punt. Ook is het zo dat je zonder een werkende GSM-R niet mag vertrekken. Dus alle treinen die in Utrecht stonden, die konden geen kant op. De GSM-R die Syntus gebruikt, (die anders is dan die van NS-R) hadden vroeger ook de mogelijkheid om elk GSM nummer te bellen. En dat was soms wel eens makkelijk, om als er een storing was op een bepaald baanvak, dat je naar de vrouw des huizes kon bellen, om te zeggen dat de aardappels wel van het vuur af konden, omdat je later kwam. Later is deze mogelijkheid geblokkeerd en wordt er weer menig aardappeltje koud rond etenstijd. | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 10:32 |
quote:Misschien hadden ze wel "uit voorzorg" kunnen zorgen voor een redundante backup-telefooncentrale ![]() ![]() | |
RubenK | woensdag 19 augustus 2009 @ 11:26 |
Iemand al mailtje van ns hispeed over dinsdag? | |
dennistd | woensdag 19 augustus 2009 @ 13:48 |
quote:nee | |
James1988 | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:05 |
Ik heb gedroomd dat ik weer op Maarssen strandde ![]() | |
James1988 | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:50 |
Wtf ![]() | |
IntercityAPT | woensdag 19 augustus 2009 @ 14:54 |
quote: ![]() En ik maar denken dat ik alles sloeg op dat gebied ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 augustus 2009 @ 16:03 |
quote:Ging dat in Nederland niet net zo, als in Venlo de locomotief van de trein naar Den Haag aan de andere kant moest worden vastgekoppeld? | |
dennistd | woensdag 19 augustus 2009 @ 16:11 |
Volgens mij wordt dan de loc er eerst tegenaan gezet en dan pas iemand ertussen. | |
TeringHenkie | woensdag 19 augustus 2009 @ 16:26 |
quote:Alsof de meesters geen eigen GSMetje bij zich hebben | |
TeringHenkie | woensdag 19 augustus 2009 @ 16:28 |
quote:Die Italiaan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:05 |
quote:Duffer dan dufheid. | |
ghizzer | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:22 |
Beste mensen. Weet iemand vanaf Hengelo (O) het dichtsbijzijnde NS-loket die op vrijdag tot in ieder geval minimaal 18.00 uur open is? Is dat toevallig Deventer, want Hengelo (O) heeft volgens mij (tijdelijk) geen loket (of wel)? Alvast bedankt. | |
dennistd | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:24 |
Hengelo heeft gewoon loketten beneden in de hal toch? En anders heeft Enschede ze zeker wel (tot 20.30u). | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:25 |
quote: ![]() NS-service- en verkooppunt Openingstijden NS-servicepunt Hengelo Dag Van Tot maandag 07:00 20:00 dinsdag 07:00 20:00 woensdag 07:00 20:00 donderdag 07:00 20:00 vrijdag 07:00 20:00 zaterdag 08:15 20:00 zondag 09:15 16:45 | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:25 |
Wel, aan de kant van het stationsplein zit een verkooppuntje in de hoek. Lijkt me toch dat dat minimaal wel tot 1800 open is. Anders zijn er altijd nog Almelo en Enschede. Ook Zutphen is dichterbij dan Deventer. | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:39 |
Waaaaroom heeft Nunspeet geen CTA bakken. ;o Ik kom daar al zo vaak langs, en blijf het me afvragen. Harderwijk heeft ze geloof ik ook niet ;o | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:43 |
quote:Omdat er NOOIT iets anders gebeurt dan een stoptrein naar Utrecht en een stoptrein naar Zwolle misschien? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:43 |
beide stations hebben ze toch wel? Of ze moeten die nieuwe gevallen daar al geplaatst hebben zoals ze in Putten en Amersfoort al gedaan hebben | |
Tonio-mcdo | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:48 |
kort vraagje. Als ik zaterdag van Rotterdam naar Tilburg wil, wordt mijn reis nogal vertraagd door het inzetten van bussen. Mag ik dan met een retour Rotterdam-Tilburg via Utrecht reizen? | |
Mkr | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:50 |
quote:Nee helaas.. Ermelo heeft wel de mooie nieuwe en zelfs Putten idd, maar Harderwijk waar veel " vreemden" (dolfinarium / walibi ) komen heeft alleen het bekende gele velletje ![]() Zelfs op kleine stations zoals nijverdal waar ik vanmiddag was kom je ze wel tegen. | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:51 |
Handig ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:53 |
quote:Ja, mag. Staat in de folder Gewijzigd Treinverkeer aangegeven als omreisroute. Pagina 6. | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:55 |
quote:Nijverdallll ![]() Maar, dat zijn nog de oude CTA's. Vind het alsnog raar dan, zeker voor Harderwijk. En verder maakt het niet veel uit dat er maar 4 treinen per uur stoppen daar. Zelfs Amersfoort Schothorst heeft de nieuwe CTA's. | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:56 |
quote:Zelfs dat heeft een reden: Uit Amfs vertrekken niet alleen stoptreinen naar Utrecht en Zwolle, maar ook IC's naar Rotterdam ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:57 |
Beilen nog niet gezien zeker. Daar hangen op perron 1 twee CTA's, terwijl perron twee het zonder moet stellen ![]() Edit: ik geloof dat het in Haren ook zo is | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 19:59 |
quote:Ik heb dr één keer gestaan. Maar die IC vind ik bijzonder nutteloos. ![]() Maar het zal wel een reden hebben dat ie daar ook staat | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:00 |
quote:Jazekerdehypotheker: In Amersfoort zelf is geen spoorcapaciteit om dat ding een tijd te laten staan voor de kering ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:01 |
quote:Ze willen niet dat die trein in Amersfoort keert. Door dit naar Schothorst te verplaatsen voorkomen ze dat de trein onnodig lang een perron bezet houdt. Een vertraagde 2800 wordt overigens wel gewoon op Amersfoort gekeerd. | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:14 |
Hmm vandaar. En ik vind wel trouwens dat die nieuwe CTA's niet mooi zijn. ;o Teveel (NEP)storingen ![]() Flapjes. ![]() De CTA op Bilthoven heeft na ongeveer een jaar tijd eindelijk een goed flapje gekregen ![]() Eerst stond er altijd 2x Putten op en was Den Dolder verdwenen. | |
Guppy | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:39 |
Ik zat met een fucking kinderdagverblijf in de trein ![]() | |
Wadloper | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:46 |
Ach, zo was jij ook vroeger ![]() | |
FoRAiN | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:59 |
Moet je met de zomertoer (1ste klas) met 2 mensen reizen? Ik moet morgen in Eindhoven zijn, retour vanuit Groningen is 44 euro. Zomertoer = 39.5 euro. | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 20:59 |
quote:Gaan je hormoontjes al kriebelen ja? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:00 |
quote:Het zijn maximaal twee mensen, dus je mag ook in je uppie reizen | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:19 |
quote:En anders pak je er gewoon een zwerver bij ![]() | |
TrainGV | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:26 |
quote:En dan te bedenken dat Harderwijk twee soorten treinen per dag verwerkt. De stoptreinen en de IC 787 naar Groningen/(Leeuwarden). Heeft Nijkerk dan wel een CTA, vanwege de IC 787? | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:30 |
quote:Ja, die heeft de nieuwe CTA bakken al. edit: Afbeelding Als je goed kijkt zie je de bak ;o | |
Mkr | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:32 |
quote:nijkerk heeft idd wel een tweetal (digitale) CTA's hangen | |
HaverMoutKoekje | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:41 |
quote:Dat vind ik rotdingen, niet goed leesbaar van een afstand | |
Peterselieman | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:46 |
en ook niet alles staat er op. Heb een keer gelezen dat er in Amersfoort op stond: en verder. | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 21:49 |
quote:Ja, die heb ik ook gezien! maar ook op de flapjes bakken, k weet alleen niet meer waar. ;{ | |
KapiteinT | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:00 |
Soms staat er 'verder als stoptrein', maar oude CTA's kunnen dat volgens mij ook. Maar wanneer gaan ze nou eens opschieten met die nieuwe CTA's? Ik vind ze, in tegenstelling tot een boel andere hier, namelijk wel heel duidelijk. Dan wel de aller nieuwste, zoals in Amersfoort. | |
Derek010 | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:01 |
Het leukste zijn de CTA's waarin iets met een viltstift is geschreven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:08 |
quote:Oh ja die had ik afgelopen week ook weer eentje | |
Dr_Flash | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:11 |
![]() | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:15 |
Ja, of die die een handtekening erop hebben staan. Paar foto's van gezien @ Ovinnl. Ik zou het denk ik nogsteeds leuk vinden als ik iets kon maken wat dan ook zo kon werken als een echte flapjes CTA. Maar dat is flash werk, en daar ben ik zo slecht in. ![]() | |
IntercityAPT | woensdag 19 augustus 2009 @ 22:41 |
Die oude CTA's beginnen wel vaker defect te raken hoor! Op Alexander is er sinds de winter al een aan het bullebakken die een meermalig is gerepareerd maar telkens weer stuk gaat. ![]() | |
Crientj | woensdag 19 augustus 2009 @ 23:44 |
quote:Ja oke. Maar dat geratel van de flapjes vind ik altijd zo leuk om te horen (en te zien!) Vind het wel jammer, maar aan de andere kant zijn de digitale ook mooi. | |
Ofyles2 | donderdag 20 augustus 2009 @ 00:00 |
quote:Heb ik wel vaker gezien. ![]() | |
Oom_Agent | donderdag 20 augustus 2009 @ 00:02 |
Hoi....ik en een andere ''treinofiel'' komen er niet helemaal uit. Kan iemand mij vertellen in welk jaar deze trein gereden heeft. ![]() Want een treindienst van Dortmund via Munster en Hengelo naar Amsterdam CS schiet me zo niet te binnen. ![]() | |
Derek010 | donderdag 20 augustus 2009 @ 00:17 |
quote: ![]() | |
James1988 | donderdag 20 augustus 2009 @ 06:49 |
Met een slakkengangetje over linkerspoor voorbij station Gilze-Rijen rijden in de richting van Tilburg. Wtf? Voorbij een goederentrein. En het ruikt nu ineens alsof iemand hier net ijzer heeft staan slijpen. | |
Guppy | donderdag 20 augustus 2009 @ 06:49 |
quote:Nou, nee ![]() Gelukkig had ik m'n muziek bij me | |
JDude | donderdag 20 augustus 2009 @ 08:11 |
quote:Ns.nl vermeldt Storingen (1) maar als je daarop klikt staat er Geen Storingen, ga je vervolgens door naar de actuele vertrektijden van station Breda, dan zijn die niet beschikbaar vanwege een storing. Staat het NS-serverpark toevallig in Gilze-Rijen? | |
Guppy | donderdag 20 augustus 2009 @ 09:14 |
Er zat vandaag iemand in de trein achter me die met een 'proefkaart' reed. Een OV chipkaart zogezegd. Ik wist niet dat er al getest werd met de chipkaart in de trein. | |
RubenK | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:13 |
Ik vraag me af of het nog wel goedkomt met die proefrit ![]() | |
Brembo | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:50 |
quote:Op bijna alle NS-automaten kun je de OV-chipkaart al gebruiken zelfs op die van Marienberg ![]() Maar over CTA, meest verbaast mij soms de lokale bordjes als eerste vierdaagsetrein of vierdaagse nachttrein ![]() | |
Socios | donderdag 20 augustus 2009 @ 10:52 |
Kan me herinneren dat een aantal stations op de lijn Zwolle - Emmen oude CTA´s had. Nog een generatie voor de huidige met de mooie flapjes. Ik meende op Coevorden of Hardenberg ofzo. Zijn deze er nog? Al een tijd niet met de trein daar geweest... ![]() | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:11 |
quote:Heb er net een mail achteraan gestuurd. quote:De paaltjes in Enschede en Groningen pakten die van mij nog niet, ongeldige kaart kreeg ik te zien. | |
IntercityAPT | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:22 |
quote:Same here! 't zal wel saai worden met de digitale CTA's... Maar ik ben wel blij met die nieuwe klok, die vierkante was ik zo spuugzat ![]() | |
Brembo | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:51 |
quote:Hmzz, kan zijn omdat je geen abbonement hebt lopen op dat moment. Vraag me af wat hij met mijn studenten-ov doet ![]() | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 11:54 |
quote:het was ook een studenten-ov ![]() | |
KapiteinT | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:29 |
quote:Ik weet alleen deze: ![]() Maar dat is alleen een oud 'spoor' teken. | |
Peterselieman | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:43 |
Die heb ik ook nog, alleen ging de trein toen elders naar toe ![]() ![]() | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:47 |
Brr, Almelo. ![]() Ik heb trouwens een voordeelurenabbo, en dacht het leuk uit te proberen op de kaartjesautomaat. Die pakte mn kaart iig al wel, de poortjes durf ik nog niet te proberen ![]() | |
Socios | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:48 |
Wehehe, ja de oude spoorbordjes. Ook nice. ![]() Ik bedoel wel een CTA met flapjes, maar gewoon een ´ouder model´ zeg maar. ![]() | |
RubenK | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:56 |
*zucht* utrecht weer naar de klote | |
Crientj | donderdag 20 augustus 2009 @ 13:59 |
quote:Heb je een foto van dat oudere model? *Nieuwsgierig is. | |
Guppy | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:07 |
quote:volgens de NS site is het alweer voorbij | |
dennistd | donderdag 20 augustus 2009 @ 14:08 |
VOL! |