Nope, daarvoor kunnen we niet lang genoeg weg van het lab. Zou op mijn sectie misschien nog wel gaan, maar een aantal anderen zeker niet. We lopen dus om 5 uur. Vind ik wel fijner, zeker nu in de zomer, want het scheelt een stuk in de hitte.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:52 schreef Liejannuh het volgende:
Loop jij ook in je lunchpauze Jojo?
mijn knieën weer... Het was allemaal teveel, en ik heb ook flink doorgereden met de skatetocht, en dat was heerlijk, maar niet verstandig..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:04 schreef Jojogirl het volgende:
De komende weken? Heb je je geblesseerd teigan?
Dat geeft nietquote:
Goed dat je gelopen hebt omearos! Hier in de tuin (ik kan het nog nauwelijks geloven, ik heb een tuin!) is het flink warm..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:03 schreef omearos het volgende:
Ik heb net gelopen, ik heb vanavond geen tijd (ik durf niet in het donker te lopen)
Les 2 deze keer, en ik ben weer kapot. Ik heb wel meer conditie dan de vorige keer dat ik met Evy begon, ik kan harder lopen en kom weer tot rust in de pauzes. Nu nog weer door tot de 30min.
Succes Blinker met de laatste loodjes tot gezond BMI
Teigan, mooi compliment om te krijgen! Dringt het ook tot je door? Je wordt gewoon een lekker ding
Jim's cd MET handtekeningquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:21 schreef Miss_S het volgende:
Ja, dat ben ik Dyna(1e foto zal van rond 2003 zijn en de 2e een maand geleden)
Oja, nog muziek liefhebbers?
[TK] Cd's voor 2,50 euro
Ik krijg de laatste tijd steeds meer te horen dat ik zo slank ben (ja, ondanks die babybuikquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef teigan het volgende:
Blinker, dat klinkt goed, vooral het stoppen met roken, en niet echt aangekomen zijn....
Ik kreeg trouwens gisteren een complimentje van een vriendin, dat ik nu zo'n mooi figuur kreeg.... Nou ben ik niet veel afgevallen de laatste tijd voor mijn gevoel, maar het was wel fijn om te horen.
Knapquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:34 schreef Miss_S het volgende:
Wat voor plaatjes wil je zien?
Van dit:
[ afbeelding ]
Naar dit:
[ afbeelding ]
Eerder 6 jaarquote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:43 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Knap![]()
Hoeveel tijd zit er ongeveer tussen die foto's? 6 maanden zoiets?
Wat voor blessures loop je op? Ik ben ook wat blessuregevoelig ( schenen vooral) dus probeer er sowieso steeds 2 dagen tussen te laten en koel ze na afloop voor de zekerheid wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:21 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben ook pas om half tien gegaan, toen was het redelijk te doen... Heb les 11 weer gelopen, die intervallen van twee minuten rennen en een minuut lopen zijn best heftig
Daar had ik dus ook last van, dat het de ene keer onverklaarbaar veel beter ging dan de andere keer. Pas nu ik langer loop en de laatste weken eindelijk weer netjes 2-3 keer per week loop, wordt het wat stabieler. En donderdagavond vond ik het om half tien nog steeds warm en het werd al sneller donker dan ik had verwacht, maar ik heb wel lekker gelopenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:25 schreef DarkElf het volgende:
De eerste keer vond ik les 8 niet zo zwaar, de week erop dezelfde les (?) vond ik ineens van wel. Maar t fluctueert toch hoe ik de lessen ervaar. Hangt ook af van hoeveel slaap ik gehad heb of waar ik in mijn cyclus zit merk ik.
Gisteren vond ik het om tien uur wel lekker van temp maar toen was het stikdonker buitenDaar moet ik nog even aan wennen geloof ik. Of gewoon lopen als het licht is.
mijn weegschaal zegt dat ik weer wat aankom... Op zich niet heel vreemd, ik ben dit weekend uit eten geweest en heb patat gehad, en het zal straks wel weer naar beneden gaan, maar leuk vind ik het niet. Ik zit nu weer iets boven de bovengrens die ik gesteld had...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Blinker het volgende:
Ik heb het idee dat ik alleen maar aankom
Van het weekend toch maar eens wegen, ieeeeek
Hmmm, bij mij was het nog een tikkie erger. Ik ben drie dagen achter elkaar uit geweest en het nodige bier gehad en vette hap.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:16 schreef teigan het volgende:
[..]
mijn weegschaal zegt dat ik weer wat aankom... Op zich niet heel vreemd, ik ben dit weekend uit eten geweest en heb patat gehad, en het zal straks wel weer naar beneden gaan, maar leuk vind ik het niet. Ik zit nu weer iets boven de bovengrens die ik gesteld had...
Ik moet wel even opletten dat ik genoeg drink, ik heb vandaag nog maar weinig op... Nu ik eraan denk zal ik gelijk maar weer even een mok water pakken..
Ja, maar dan is het ook niet gek dat je aankomt hequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:00 schreef Blinker het volgende:
[..]
Hmmm, bij mij was het nog een tikkie erger. Ik ben drie dagen achter elkaar uit geweest en het nodige bier gehad en vette hap.
Ik dacht dat het geen kwaad konquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:01 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar dan is het ook niet gek dat je aankomt he
Gunstig! Dan krijg je ook minder zin om te etenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:13 schreef Chell het volgende:
Ik ben echt zo suf met nieuwe topics! Het ontgaat me echt altijd als er eentje dichtgaat. Vond jullie al zo stil dus![]()
Hier alles goed nog steeds! Zelfs een weekend kamperen zorgde voor minder gewichtIk heb een plateau gehad rond de 90 denk ik, want sinds ik daaronder zit (
![]()
), gaat het ineens weer sneller!
En ik ben verliefd! Woei (niet dat dat iets met afvallen te maken heeft, maar goed)
Hmm, ik heb wel een kokende man getroffenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:26 schreef Blinker het volgende:
[..]
Gunstig! Dan krijg je ook minder zin om te eten
Daar komt ook nog wel het een en ander aan fruit bij wat de boel nog opkrikt en misschien iets meer brood, maar daarvoor ben ik te luiquote:Producten totaal Aantal Eenheid Kcal Verzadigd vet Totaal vet
• Volkorenbrood 2 snee 154 kcal 0 2
• Philadelphia light diverse smaken 2 voor 1 snee 76 kcal 4 6
• Aardappelen gekookt 2 opscheplepel 106 kcal 0 0
• Spinazie à la crème 2 opscheplepel 109 kcal 4 6
• Tartaar bereid 1 stuks 132 kcal 3 6
• Ei gekookt 1 stuks 74 kcal 1 5
• Volkorenbrood 4 snee 308 kcal 1 4
• Smeerkaas 40+ 4 voor 1 snee 135 kcal 5 11
• Ei gekookt 1 stuks 74 kcal 1 5
Totaal aantal kcal. 1169 20 45
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:36 schreef Chell het volgende:
[..]
Hmm, ik heb wel een kokende man getroffenMaandag heeft ie pizza voor me gemaakt
Wel jammer dat ik sinds mijn relatie aangekomen ben.....je gaat toch net iets vaker uiteten/drinken/bios etcquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:26 schreef Blinker het volgende:
[..]
Gunstig! Dan krijg je ook minder zin om te eten
Dit herken ik erg goed! Toen ik net met mn vriendin kreeg woog ik 78 kilo. Drie jaar later opeens 108 kilo. Erg extreem, ik weet hetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Wel jammer dat ik sinds mijn relatie aangekomen ben.....je gaat toch net iets vaker uiteten/drinken/bios etc
Op kameri s ook wel gevaarlijk, ik ben inderdaad ook begonnen met studeren dus heb ook vaker meidenavonden met studiegenootjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef Blinker het volgende:
[..]
Dit herken ik erg goed! Toen ik net met mn vriendin kreeg woog ik 78 kilo. Drie jaar later opeens 108 kilo. Erg extreem, ik weet hetZal ook wel mee te maken hebben gehad dat ik op kamers ging wonen.
Nope, geen broer. Alleen twee zussen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:30 schreef m@x het volgende:
[..]
![]()
Vertel! Vertel! Waar heb je die gevonden en heeft ie een broer?
Alhoewel ik je ex erg leuk vond begrijp ik dat het gewoon niet meer ging. Ik vind het helemaal superdesuper dat je zo snel alweer in love bentquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:53 schreef Chell het volgende:
Ik heb ook zelf ergens een stuk gemist geloof ik hoor SjeenNee, tis heel snel gegaan. Relatie liep al eeuwen kut, uiteindelijk dus paar weken geleden de knoop doorgehakt. Had ik veel eerder moeten doen, maar ik ben niet zo goed in loslaten....
Ennuh..naja.. toen was er dus in no time een ander
Gefeliciteerd Chell, erg mooi dat je je streven hebt gehaald. Ook blij met je figuur nu of wil je toch nog doorgaan?quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Chell het volgende:
I did it!!![]()
![]()
![]()
Toen ik begon met afvallen, heb ik wel soort van een streefgewicht in mijn hoofd genomen, maar ik heb vanaf het begin af aan een beetje de insteek gehad: "ik zie wel waar het schip strand en mijn gewicht zich gaat stabiliseren". Wat ik wel héél graag wilde bereiken was een gewichtsverlies van 15 kilo.
And I did. Vandaag...
103 kilo op 1 mei..
-15 kilo op 17 augustus..
88 kilo...
Ik ben zo trots!
Wow!
*plopt weer even het topic binnen*quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:11 schreef Chell het volgende:
I did it!!![]()
![]()
![]()
Toen ik begon met afvallen, heb ik wel soort van een streefgewicht in mijn hoofd genomen, maar ik heb vanaf het begin af aan een beetje de insteek gehad: "ik zie wel waar het schip strand en mijn gewicht zich gaat stabiliseren". Wat ik wel héél graag wilde bereiken was een gewichtsverlies van 15 kilo.
And I did. Vandaag...
103 kilo op 1 mei..
-15 kilo op 17 augustus..
88 kilo...
Ik ben zo trots!
Wow!
Ik hoop nog 8 kilo kwijt te raken. Dan weeg ik 80 kilo. Dat is nog steeds te zwaar voor mijn lengte, maar ik ben nooit slank geweest en dat is ook niet mijn streven.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Chell, erg mooi dat je je streven hebt gehaald. Ook blij met je figuur nu of wil je toch nog doorgaan?
Zorg er dan wel voor dat je de zouten aanvult. Door te zweten verlies je zouten, en door water te drinken ook wat... Als je dat gewoon goed aanvult dan moet het geen probleem zijn, maar ik weet eerlijk gezegd ook niet precies wanneer dat echt lastig wordt..quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:09 schreef Psychonikeo het volgende:
Hmm.. heb gister bijna 4 flessen van 0.75 liter met water weggedronken. Maar dat was inclusief een stuk hardlopen. Dan zit ik toch wel aan die 3 liter.
Hoewel ik er wel weer flink wat uitgezweet heb tijdens het hardlopen.
Je kan dus teveel drinken, maar dan moet je het echt te gek doen.. richting de 10/12 liter per dag geloof ik.quote:Afvallen en water drinken: Wat zijn de voordelen van water?
Water drinken
Alle functies van ons lichaam gebruiken water en het zorgt ervoor dat deze functies snel en efficiënt kunnen worden uitgevoerd. Het drinken van genoeg water zorgt daarom voor meer energie en verhoogt onze stofwisseling met ongeveer 3 procent.
Als je wilt afvallen is veel water drinken helemaal belangrijk, want onderzoek heeft uitgewezen dat dorst en een hongergevoel in de meeste gevallen samen gaan. Als je licht uitgedroogd bent is het makkelijk om het gevoel van dorst te verwarren met een hongergevoel. Je gaat dan eten in plaats van water drinken. Op zich is dat niet erg omdat in bijna al het vast voedsel ook water zit, maar je krijgt dan wel extra calorieën binnen en dat is natuurlijk niet de bedoeling als je wilt afvallen. Genoeg water drinken helpt je daarom bij het afvallen, want dan ga je minder snel eten.
Hoeveel water moet je drinken per dag?
Hoeveel water je per dag moet drinken hangt af van jouw lichaamsgewicht. Gemiddeld genomen moet een mens 1,8 liter water per dag drinken. Als je op dieet bent is het niet erg om meer te water te drinken dan deze richtlijn. Als je exact wilt weten hoeveel water je per dag moet drinken op basis van jouw gewicht, dan moet je per kilo lichaamsgewicht 0,03 liter drinken. Voor iemand van 70 kilo is dat dus 70 x 0,03 = 2,1 liter water per dag.
Als je veel beweegt dan mag je ook gerust meer drinken dan deze richtlijn omdat je al snel een halve liter zweet tijdens het sporten. Veel water drinken voor, tijdens en na het sporten geeft je bovendien meer energie en helpt om de herstelperiode te verkorten.
Heel veel mensen vinden water niet lekker. Door fruit te eten met een hoog vochtgehalte zoals sinasappels en appels kun je toch veel water binnen krijgen zonder het puur te drinken. Fruit helpt bovendien om je maag te vullen met relatief weinig calorieën. (bron)
Te veel water drinken
Je kunt ook te veel water drinken, dit wordt water vergiftiging genoemd. Als je teveel water drinkt neemt het plasma gedeelte van je bloed (het vloeibare gedeelte) te veel toe, met als gevolg een te laag zoutgehalte. Vooral als je dan ook nog intensief gaat sporten, dan verlies je via het zweet ook nog meer zout. Hierdoor kunnen problemen ontstaan met je hersenen en je spieren (waaronder je hart).
Toch komt te veel water drinken meestal alleen maar voor bij bijvoorbeeld marathonlopers en jonge kinderen, maar zelden bij mensen die normale activiteiten op de dag doen.
Ik houd altijd wel van die visualisatiesquote:Op maandag 17 augustus 2009 13:18 schreef Razztwizzle het volgende:
Chell, wat ontzettend knap zeg! Da's 15 kilo minder die je met je meetilt!
Om het even te visualiseren:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]Supergoed !!!
Je hebt het inmiddels al zelf gevonden maar je kan teveel water drinken, dan worden ook alle vitamines / mineralen meteen doorgespoeld wat niet goed is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:16 schreef Psychonikeo het volgende:
halloo.. ik heb me net aangemeld op dieet-club en wil me dus ook hier melden. Ik wil nu voor eens en voor altijd uit die 3-voudige cijfers komen en dus sowieso onder de 100 komen.
Ik heb mijn lesjes met Evy weer opgepakt (gister les 3 gedaan) en ben gezonder aan het eten en drinken. Ik dronk zeker 1,5 liter cola per dag en dat doen we dus al niet meer.
Ik drink nu wel heel veel water. Maar kan je ook teveel water drinken of maakt dat eigenlijk niet uit?
ja inderdaad.. maar wat is teveel. Ik had in dat stukje natuurlijk gevonden dat 0.03 liter per kilo goed is voor je, dus dan zit ik met mijn gewicht ruim over de 3 liter heen. Dus dan zit ik wel goed..quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:14 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je hebt het inmiddels al zelf gevonden maar je kan teveel water drinken, dan worden ook alle vitamines / mineralen meteen doorgespoeld wat niet goed is.
Succes in ieder geval
Ik vind een kind van 11 kilo al zwaar genoeg om te tillenquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Ben jij echt 90 kilo afgevallen TroelJeumig! En dan te bedenken dat je dat gewicht met je meezeulde. Je zou voor de grap weer eens een dagje rond moeten gaan lopen met een rugzak en twee tassen met daarin totaal 90 kilo aan spullen
gewoon voor het fijne gevoel dat je dat niet meer hebt.
Dus eigenlijk technisch gezien hypothetisch en theoretisch was je sterker toen je nog 90 kilo zwaarder was. Heel technisch gezien dan. Toch?quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind een kind van 11 kilo al zwaar genoeg om te tillenNee serieus, 90 kilo extra meezeulen zou me niet meer lukken.
Maar zo gek is dat ook niet, want mijn spieren zijn dat nu ook niet meer gewend he
Zullen we het eens positief bekijken. Eigenlijk zijn wij bollies gewoon ontzettende krachtpatsers. Anders kunnen we al dat extra gewicht niet meedragenquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind een kind van 11 kilo al zwaar genoeg om te tillenNee serieus, 90 kilo extra meezeulen zou me niet meer lukken.
Maar zo gek is dat ook niet, want mijn spieren zijn dat nu ook niet meer gewend he
Ja, dat denk ik wel ja. En op het moment dat je tijdens het afvallen die krachttraining blijft doen en dus elke dag uren in de sportschool zit, dan blijf je sterk, maar nu ben ik maar een slapjanusquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:49 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dus eigenlijk technisch gezien hypothetisch en theoretisch was je sterker toen je nog 90 kilo zwaarder was. Heel technisch gezien dan. Toch?
Ja hoor, ook jij bent heel goed bezigquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:41 schreef rene90 het volgende:
Ik ben inmiddels over de 20 kilo afgevallen dus is ook wel een mooi doel al nagestreefd, ook wel leuk dat iedereen er iets over zegt.
Gelukkig heb ik nog geen antibiotica, mijn huisarts wil eerst even kijken of mijn lichaam het zelf aan kan. Als het morgen erger is geworden (lees: de plekken in mijn keel groeien) krijg ik wel antibiotica. Heb dit 10 jaar geleden ook gehad en toen werd ik behoorlijk ziek van de antibiotica, ik hoop dus dat het niet nodig is!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:43 schreef m@x het volgende:
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en werd blij verrast. Er blijkt nu spontaan 4,5 kilo af te zijn. Ik weet niet hoe het is gebeurd maar weg is weg
Beterschap Levi! Keelontsteking is stom en het stomste is nog dat die antibiotica-pillen die je ervoor krijgt zo ongeveer de grootste pillen zijn die je ooit heb gezien. Hoe moet je in vredesnaam zo'n ding doorslikken als je een flubbertje kers in de yoghurt al amper weg krijgt
Welkomquote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:03 schreef Lucivia het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk ook..![]()
Sinds eind januari bezig met gezonder eten + 2/3x per week hardlopen.. Nu zo'n 15 kg lichterT plan is nog zo'n 6 kilo voor een BMI van 25.. En dan zie ik wel verder enzo.
Verder gaat het afvallen op het moment niet zo hard meer, maar vind het niet zo erg eigenlijk. Als ik dit figuur houd lig ik daar niet wakker van.Maar die laatste 6 kilo's voor het eind van het jaar zouden wel leuk zijn
En ik denk dat er nog wel wat af gaat door het fanatieke hardlopen enzo..
Everzijnhammetjes en halve hanen!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:13 schreef Lucivia het volgende:
Ik hoop dat ik het komende weekend op Lowlands ook een beetje netjes kan eten.. En niet teveel drinken.. Alcohol is echt funest voor goed lijnen imo. Drink daarom ook maar 1x per maand
Gelukkig is er op lowlands heel veel verschillend eten te krijgen, meot wel wat gezonds tussen zittend denk ik.
Fietsen is een hele goede methode om af te vallen hoor!quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:18 schreef Stout het volgende:
Succes allemaal !
Levi beterschap, van een keelontsteking kun je je zo beroerd voelen. Ik hoop dat je snel opknapt !
Hardlopen kan ik niet, te zware belasting voor mijn knieeen, dus ik fietsT gaat toch om het bewegen niet waar ?
En met dit weer nog eens geen straf ookquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:21 schreef Blinker het volgende:
[..]
Fietsen is een hele goede methode om af te vallen hoor!
Op een zachte vloerbedekking ben je lichter dan op een harde.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:35 schreef teigan het volgende:
Ik denk dat je het snel zat wordt Levi..
ik dacht trouwens dat je op een gladde, stevige vloer altijd lichter was dan als je de weegschaal op vloerbedekking zette? Bij mij is het iig omgekeerd, en ik heb de neiging om de zwaarste dan maar aan te houden, maar de lichtste is veel leuker qua gewicht...
Ah, maar ik heb een weegschaal zonder bodem, zeg maar een glasplaat op pootjes.... En niet echt hoogpolig tapijt. Maar ik zal eens kijken of het de bodem raakt..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Op een zachte vloerbedekking ben je lichter dan op een harde.Heeft te maken met het feit dat je weegschaal niet helemaal kan inzakken op zachte vloerbedekking, omdat de bodem dan al snel op de grond ligt. Was een vraag in de wetenschapsquiz van afgelopen jaar...
![]()
Bij het uitzoeken wat het antwoord was, heb ik het zelfs voor elkaar gekregen om met mijn volle gewicht op de weegschaal te gaan staan en maar 65kg op het schermpje te krijgen.(V. was een van de "wetenschappers" die het officiele antwoord hebben vastgesteld... bij ons thuis op het woonkamerkleed
)
Wat ook kan: als de pootjes zo gefabriceerd zijn dat er een deel van het pootje het pootje in beweegt... dan kan het zijn dat de weegschaal op de rand van het pootje ligt. (snappie 'm nog?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:01 schreef teigan het volgende:
[..]
Ah, maar ik heb een weegschaal zonder bodem, zeg maar een glasplaat op pootjes.... En niet echt hoogpolig tapijt. Maar ik zal eens kijken of het de bodem raakt..
ik snap hem nog... Maar probeer in onze badkamer maar een stukje rechte grond te vinden...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:10 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat ook kan: als de pootjes zo gefabriceerd zijn dat er een deel van het pootje het pootje in beweegt... dan kan het zijn dat de weegschaal op de rand van het pootje ligt. (snappie 'm nog?![]()
)
Anyway, waarschijnlijk raakt iets de grond waardoor hij het gewicht niet goed kan meten. Harde, rechte grond werkt gewoon het beste.
Weegt niet op tegen de ellende Levi maar toch mooi meegenomenquote:
Stout, dat is mooi!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:47 schreef Stout het volgende:
das een slimme ja !
Ik heb nu altijd wat fruit bij me, kan weinig kwaad en toch vult het lekker-3,0 kg
Hoe ik dat doe ?
Ontbijt van 300 kcal, tussen doortje van 200, lunch van 300 kcal, tussendoortje van 200, avondmaaltijd van 400 kcal en tussendoortje van 100.
verhouding eiwit, koolhydraten, vet is ongeveer 45-40-15
Als ik meer eet, val ik niet af.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 12:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Stout, dat is mooi!
Niet om je plezier te bederven, echt niet, maar ik denk dat je wel wat weinig eet. Je hebt best wel wat overgewicht, dus je moet ook best veel eten om je lijf 'in gang' te houden. 1500 kcal is prima voor iemand met een BMI van 25 of 27, maar ik denk dat het voor jou niet genoeg is. Heb je al eens je BMR (basic metabolism rate) berekend? Nou is dat geen absoluut gegeven, maar het geeft wel een indicatie.
Hoeveel meer eet jij op een 'bunkerdag' ? De dieetiste gaf aan dat 500 kcal eigenlijk te kort zou zijn maar ik vind het al flink watquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:57 schreef ColdFeet het volgende:
Ah, helder! Nou, mooi dat het voor jou werkt. Een regelmatige 'bunkerdag' doet hier ook wonderen
We zijn vooral bang dat mijn lijf op een gegeven moment aan gaat komen van 1500 kcal. Dan moet ik dus nog iets kunnen zakken. Dat kan met 1200 of 1000 moeiljker dan met 1500. Vandaar de 1500 kcal.quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:34 schreef YPPY het volgende:
Gaat goed zo Stout!Dat lage aantal kcal klinkt bekend, ik moest op 1200 zitten om af te vallen. Klopt niet met het idee dat je met flink overgewicht hoger 'hoort' te zitten, maar voor iedereen werkt het anders.
Verstandig dat je hulp hebt gezocht bij een dieetiste.
ja.. ik zoop gemakkelijk een 1,5 liter fles cola weg per dag. Dat is er nu helemaal uit en dat scheelt al snel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:26 schreef Stout het volgende:
Goed zo Psychonikeo ! Hou vol he ! Dronk jij zoveel cola dan ?
HIer een prima eerste week resultaat : -4.3 kg !
Nu dus stabileeren naar ik hoop een pond per week. We zullen zien wat de nieuwe week brengt
In zo'n 5 jaar en ergens tussen de 30 en 25 kiloquote:Op woensdag 19 augustus 2009 02:23 schreef Diabox het volgende:
@Miss_S
In hoeveel tijd heb je dat geflikt en hoeveel kg precies..? En hoe zit je huid eigenlijk aangezien dat 'n beetje uitgerekt is lijkt mij. Ben nieuwsgierig.
Dat is een lekker resultaat in de eerste week zeg!quote:Op maandag 24 augustus 2009 07:26 schreef Stout het volgende:
Goed zo Psychonikeo ! Hou vol he ! Dronk jij zoveel cola dan ?
HIer een prima eerste week resultaat : -4.3 kg !
Nu dus stabileeren naar ik hoop een pond per week. We zullen zien wat de nieuwe week brengt
Moest het drie keer lezen voor ik het snaptequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Gelukkig is volgende week vrijdag de napas, dus ik hoef niet 2 maanden op gewicht te blijven ofzo.
Dat is heel normaal volgens mij hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:35 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar klopt het dat je een hele poos heel langzaam kunt afvallen, zelfs als je gewoon sport en goed eet en drinkt?
Hoelaat eet je diner en hoelaat ga je slapen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:27 schreef DarkElf het volgende:
heb voor t avondeten biefstuk gegeten en een énorme berg groenten... is wel prettig, dan zit je de rest van de avond vol
we eten meestal tussen zeven en acht. (vandaag toevallig vroeg maar ik had trek, dus we aten rond half zeven)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoelaat eet je diner en hoelaat ga je slapen?
Ik heet diner al om 17.00 uur en probeer daarna toch nog om de 2 uur iets binnen te krijgen
Dat doe je goedquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
we eten meestal tussen zeven en acht. (vandaag toevallig vroeg maar ik had trek, dus we aten rond half zeven)
daarna eet ik, als ik iets eet, alleen nog wat fruit of yoghurt ofzo
niet slecht idd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat doe je goed
Vandaag kom ik zonder diner op 750kcal dus in totaal zal het wel onder de 1400kcal zijn, not bad
Morgen ga ik onze fruit en groente bak ook maar eens plunderen, vandaag echt geen trek in gehadquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:34 schreef DarkElf het volgende:
[..]
niet slecht idd.
heb net aardbeitjes op.
lastig is dat wel maar goed, omlaag is omlaag idd. en ik bedenk me dan maar; beter heel langzaam dan niets of te snel wat er zo weer aan zit..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:17 schreef teigan het volgende:
Ik kruip heel langzaam omlaag, het gaat echt met een paar ons per week, maar het gaat omlaag, en daar gaat het om..
precies, en omdat ik eigenlijk niet kan sporten vanwege een hardnekkige blessure ben ik ook allang blij dat ik het hiermee ook voor elkaar krijg..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
lastig is dat wel maar goed, omlaag is omlaag idd. en ik bedenk me dan maar; beter heel langzaam dan niets of te snel wat er zo weer aan zit..
Oh das vervelend zeg, kan je helemaal niets?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:58 schreef teigan het volgende:
[..]
precies, en omdat ik eigenlijk niet kan sporten vanwege een hardnekkige blessure ben ik ook allang blij dat ik het hiermee ook voor elkaar krijg..
ik mag nu 2 a 3 keer per week een half uur tot een uur rustig fietsen. Dat ga ik nu een paar weken doen, en dan weer verder kijken. Als ik wil mag ik ook vaker fietsen, maar ik merkte eergisteren dat ik echt niet veel langer als 3 kwartier moet fietsen..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oh das vervelend zeg, kan je helemaal niets?
ik heb al een maand of 4 last van mijn knieen, eerst zeiden ze dat er pezen overbelast waren, maar mijn nieuwe fysio heeft ook verder gekeken, en alle spieren rondom mijn knie zijn ook veels te gevoelig, en dat zorgt dus ook voor klachten... Wat ze nu dus proberen is die spieren weer wat beter te krijgen door fietsen, en met laser die pezen behandelen om de pijnklachten te verminderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:19 schreef DarkElf het volgende:
jeetje wat klote zeg. Wat heb je dan als ik vragen mag?
Rustig aan maar opbouwen dan het fietsen .
Als je crawlt is het niet belastend, maar ik heb zelf veel schoolslag gezwommen en vond dat zeer belastend voor mijn knieeen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:25 schreef DarkElf het volgende:
Nou doe maar voorzichtig dan.
Is zwemmen geen optie? Das toch niet te belastend zeggen ze?
mmm ja daar heb je wel gelijk in misschien. Ik ervaar dat niet zo maar mijn knie doet ook alleen suf op slot schieten als ik door de knietjes ga... verder doet ie braaf zijn werk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als je crawlt is het niet belastend, maar ik heb zelf veel schoolslag gezwommen en vond dat zeer belastend voor mijn knieeen.
Ligt er volgens mij ook wel weer aan welke punten in je knieën gevoelig zijn. Voor je kniebanden is het prima, maar niet voor de meniscus, geloof ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:28 schreef Levitation het volgende:
[..]
Als je crawlt is het niet belastend, maar ik heb zelf veel schoolslag gezwommen en vond dat zeer belastend voor mijn knieeen.
Ik kan net 1 baantje crawlen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ligt er volgens mij ook wel weer aan welke punten in je knieën gevoelig zijn. Voor je kniebanden is het prima, maar niet voor de meniscus, geloof ik.
Maar crawl is sowieso een betere workoutJammer dat je er gespierde schouders van krijgt
Ja, komend jaar is nog druk. Moet weer een jaar lang 's avonds naar school. En we hebben een huis gekocht waar we eea aan gaan verbouwen. Dus denk ik dat sporten weer een beetje op de achtergrond verdwijnt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:37 schreef ColdFeet het volgende:
Kun je geen zwemles nemen, Levi? Veel grote baden bieden dat toch wel aan?
Mijn zus doet dat, met een groepje volwassenen, en nu kan ze ook crawlen en een beetje vlinderslag, geloof ik. Ook een goeie stok achter de deur om écht te gaan sporten.
Of ben je nog steeds zo druk?
Zwemles dan? Of koop een crosstrainer. Suf, maar effectiefquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:38 schreef teigan het volgende:
Ik denk dat ik dan inderdaad ook last krijg met de schoolslag, en de crawl kan ik eigenlijk niet zo goed...
Fietsen kon wel omdat die beweging wel goed was, lopen is ook geen goede beweging..
Thanks, we krijgen (rond) 1 oktober de sleutel.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zwemles dan? Of koop een crosstrainer. Suf, maar effectief
Levi, gefeliciteerd met je nieuwe huis, dan!Enne... volgens mij zitten er bij zo'n lesgroepje allemaal mensen die wel een beetje kunnen poedelen, maar niet echt super zwemmen. Je wordt ook verder niet getraind om wedstrijden te gaan zwemmen, ofzo
Volgens mij is de drempel lager dan je denkt.
ik ga eens kijken of ik weer iets kan vinden... Maar dat ga ik eerst overleggen met de fysio...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zwemles dan? Of koop een crosstrainer. Suf, maar effectief
Levi, gefeliciteerd met je nieuwe huis, dan!Enne... volgens mij zitten er bij zo'n lesgroepje allemaal mensen die wel een beetje kunnen poedelen, maar niet echt super zwemmen. Je wordt ook verder niet getraind om wedstrijden te gaan zwemmen, ofzo
Volgens mij is de drempel lager dan je denkt.
Ik zou 'm inderdaad gewoon mét saus nemen en er dan van genieten. Ipv jezelf voorhouden dat het zonder saus minder evil is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is de saus nou het het minst evil onderdeel van de hotdog
Mayo/ketchup/mosterd het minst slechte?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:54 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is de saus nou het het minst evil onderdeel van de hotdog
Tja dat vind ik dat weer echt niet lekkerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:05 schreef ColdFeet het volgende:
Ketchup en mosterd zijn heel erg low-calTegen ketchup kun je dan nog inbrengen dat het wel wat suiker bevat, maar mosterd staat bij mij op de lijst van smaakmakers-die-je-onbeperkt-mag-gebruiken
Het was lunch en geen snoepquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:05 schreef ColdFeet het volgende:
Ben het trouwens sowieso wel met Levi eens: als je snoept, doe het dan goed! En dan 's avonds meer groente en minder pasta, ofzo.
Ik reageer enkel opquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tja dat vind ik dat weer echt niet lekker
Maargoed ik vind dat ik ook niet ongezond heb gedaan
wat volgens mij een verkeerde conclusie is.quote:zonder saus of iets dus niet zo slecht.
Maar wie ben jij om te zeggen dat ik niet net zoveel hier van geniet als jij van een cornetto?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:15 schreef teigan het volgende:
Waarom uberhaupt zoiets als lunch nemen, en niet gewoon een sandwich oid pakken, de ikea heeft ook wel gezondere alternatieven. Of dus gewoon even er iets meer van genieten..
Het valt me een beetje op dat jij de laatste tijd vaker je gewicht naar boven bijstelt en dan roept dat je weer goed gaat beginnen, maar de keuzes die je maakt zijn dan niet altijd even gelukkig...
Je zit al redelijk laag in kcal, kies dan gewoon dingen die gezonder zijn, het zou zonde zijn als je nu straks je gewicht weer naar boven bij gaat stellen...
Vind ik niet helemaalquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik reageer enkel op
[..]
wat volgens mij een verkeerde conclusie is.
Er zit werkelijk hélemaal niets gezonds in een ikea-hotdog. Nou ja, misschien een spoortje ijzer. Wat ben je toch eigenwijsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Vind ik niet helemaalhet is zeker niet het gezondste maar vind het niet ongezond
Maar dat is dan mijn mening
Ik ben niet eigenwijsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Er zit werkelijk hélemaal niets gezonds in een ikea-hotdog. Nou ja, misschien een spoortje ijzer. Wat ben je toch eigenwijsDat heeft niets met mening of wat dan ook te maken, da's gewoon een feit.
Dat zeg ik ook niet. Ik reageer alleen op het feit dat jij een hotdog voor jezelf goedpraat door de saus er niet bij te nemen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wie ben jij om te zeggen dat ik niet net zoveel hier van geniet als jij van een cornetto?
En ik mag gezonde besluiten, ben maandag weer begonnen en lees het bovenste berichtje van mij op deze pagina eens.
En volgens mij ben ik een van de weinige in dit topic (zonder operatie) die niet weer zijn aangekomen (oke ik ben 2 kilo aangekomen) in jaren tijd
Ik begrijp niet waarom jij iemand aanpraat dat ze het beter had gedaan als ze een cornetto had gegetenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:25 schreef teigan het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik reageer alleen op het feit dat jij een hotdog voor jezelf goedpraat door de saus er niet bij te nemen.
En ik vind het een beetje flauw dat je nu naar anderen gaat wijzen, daar ging het niet om. Volgens mij voel je je iets te snel op je teentjes getrapt..
Maar da's toch Teigans hele punt? Dat je beter een sandwich had kunnen nemen?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:27 schreef Miss_S het volgende:
Afvallen doe je door niet alles te laten staan maar soms juiste keuzes te maken.
Op de plek waar wij het eten haalde waren alleen donuts/ijsjes en dus hotdogsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar da's toch Teigans hele punt? Dat je beter een sanwich had kunnen nemen?
Ik vind ze wel lekker, net als die hotdog-smack van de hema.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Sowieso heb je het tegen de verkeerde persoon; ik val nog liever ter plekke dood neer dan dat ik ooit weer zo'n uberranzige ikea-hotdog in m'n mond steekDat plastic velletje, horror
Kon je niet een half uurtje later eten?
Ik denk dat ik inmiddels iets te bedreven ben in etiketten lezenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:35 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik vind ze wel lekker, net als die hotdog-smack van de hema.Gewoon voor heel soms.
Kijk! Een medestandster!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:36 schreef Troel het volgende:
[PIEP]
[PIEP]
Ow en de hotdogs van de IKEA zijn heerlijk.
Dan lees je verkeerd. Het enige wat ik deed was de hotdog in perspectief plaatsen door het te vergelijken qua kcal met een snack die je zelf nooit zou pakken. Daarna gaf ik aan dat de Ikea ook andere gezondere keuzes heeft. En dat noem ik dan juiste keuzes maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom jij iemand aanpraat dat ze het beter had gedaan als ze een cornetto had gegeten
En ik praat niet goed het was gewoon mijn lunch en ja ik vind het lekker en ja ik vind saus niet lekker en ja met saus was het vetter geweest (behalve met mosterd)
Afvallen doe je door niet alles te laten staan maar soms juiste keuzes te maken.
Nooit op, zit amandel in toch? De mr vond die wel lekker.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:42 schreef YPPY het volgende:
De daims van ikea zijn pas lekker.hotdogs heb ik er nooit op, wel een zelfgemaakt softijsje.
Oeh, die zijn ook lekker!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:42 schreef YPPY het volgende:
De daims van ikea zijn pas lekker.hotdogs heb ik er nooit op, wel een zelfgemaakt softijsje.
En de Daim-taart! Isj glutenvrijquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:42 schreef YPPY het volgende:
Ik heb al voedselallergieën.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:49 schreef DarkElf het volgende:
@ Levi: ontwikkel een voedselallergie
Door mijn noten/pinda allergie mag ik best veel niet/ neem uit voorzorg veel niet (vooral kant en klaar verpakte dingen en snoeprommel).. scheelt echt als je t gewoon niet mag hebben
Oh nee, nou ja die noten heb ik ook en ik neem zelden koekjes, chcolade of taart..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik heb al voedselallergieën.![]()
Maar vooral voor gezonde dingen, zoals noten en fruit. Schiet ik dus niet veel mee op.
He, ik heb een topic over een jaren 50 huis. Is erg leuk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:45 schreef Levitation het volgende:
@DarkElf: ik ga geen klustopic openen. Heb ik al over nagedacht.![]()
Punt 1 is het geen 30-er jaren huis en heb ik geen zin in de discussies in K&W over de gruwel van een jaren 70 huis.![]()
Punt 2 lijkt het me vreselijk om dat bij te moeten houden, foto's maken ben ik goed in, ze uitzoeken doe ik doorgaans 5 jaar later.![]()
Punt 3 is manlief niet zo'n fan van je hele leven op een openbaar forum als Fok publiceren.
Gelukkig ben je gezegend met uitstekend ontwikkelde culinaire vaardighedenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oh nee, nou ja die noten heb ik ook en ik neem zelden koekjes, chcolade of taart..
(kruisbesmetting in bakkers en restjes pinda van een vorige lading koekjes op de band... neuh dan liever geen koekje.)
koekjes bakkenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gelukkig ben je gezegend met uitstekend ontwikkelde culinaire vaardighedenIk wil ook weer eens koekjes bakken
Zo erg is het bij mij niet. Ik heb bijvoorbeeld wel last van chocolade met hazelnoten of van nectarines. Krijg klachten uiteenlopend van dikke lippen tot keelpijn of (lichte) benauwdheid. Maar niets waar ik niet mee om kan gaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oh nee, nou ja die noten heb ik ook en ik neem zelden koekjes, chcolade of taart..
(kruisbesmetting in bakkers en restjes pinda van een vorige lading koekjes op de band... neuh dan liever geen koekje.)
thanks!quote:
Binnenkort ga ik weer aan de pepernoot koekjes denk ik, als het weer wat kouder wordt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gelukkig ben je gezegend met uitstekend ontwikkelde culinaire vaardighedenIk wil ook weer eens koekjes bakken
Dat klinkt bekendquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Maar vooral voor gezonde dingen, zoals noten en fruit. Schiet ik dus niet veel mee op.
Natuurlijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:58 schreef ColdFeet het volgende:
Muck, kun je nog wel even posten wat je plan van aanpak is? Ben wel benieuwd.
ah ok,allergietabletjes, nee ik heb van die epipennen bij me, mijn allergie slaat al snel om in zo'n hysterisch shock.. (anafynogwattes)..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zo erg is het bij mij niet. Ik heb bijvoorbeeld wel last van chocolade met hazelnoten of van nectarines. Krijg klachten uiteenlopend van dikke lippen tot keelpijn of (lichte) benauwdheid. Maar niets waar ik niet mee om kan gaan.Ik ben er vrij eigenwijs mee, ik eet dingen toch...
Zorg alleen dat ik altijd allergietabletjes in huis heb.
yep.. doe rustig aan ivm schenen.. dus sowieso 2 dagen ertussen steeds en herhaal af en toe een lesje omdat ik merk dat dat voor mij lekkerder is.. Ga morgen weer (ben maandag geweest en vorige week vrijdag.. in t bos, alleen.. dus veel te hardquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
hoe gaat het met het hardlopen DE? Bevalt het nog?
Proestquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
puik! lekker je eigen tempo aanhouden en zulksquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:26 schreef DarkElf het volgende:
[..]
yep.. doe rustig aan ivm schenen.. dus sowieso 2 dagen ertussen steeds en herhaal af en toe een lesje omdat ik merk dat dat voor mij lekkerder is.. Ga morgen weer (ben maandag geweest en vorige week vrijdag.. in t bos, alleen.. dus veel te harden met mul zand, echt een aanrader
) Merk dat ik wat sneller word. Oh ja en we lopen op een atletiekbaanin t dorp, ideaal.. zit van dat rode rubber op.. goed voor je knietjes
![]()
En hoe is het met jou?
was wat aangekomen door het vele stil zitten, en ik wilde ook echt niet weer 'los' gaan sporten, omdat dat A) geen zoden aan de dijk zet voor een conditie en dingen, dus het was een bewuste keuze, maar het eten ging verder ook niet zo lekker (te weinig, zodat zodra ik wat meer at het gewicht er weer aan vloogquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:31 schreef DarkElf het volgende:
Goed dat je weer lekkerder in je vel zit, ik las laatst idd dat dat even niet zo was he?
Regelmaat doet sowieso een hoop goed meestal, en als je dan ineens vakantie hebt... tsjah.. lastig dan.
Maar nu krijg je t weer op de rit dus.. en 60 kilo als streef, jeetje had je dat ooit durven dromen dat je daar uberhaupt serieus aan dacht?Goed hoor van jou!
Ik ken nog wel iemand die ze vast ook wel lustquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:57 schreef YPPY het volgende:
[..]
Binnenkort ga ik weer aan de pepernoot koekjes denk ik, als het weer wat kouder wordt.Maar ik heb hulp natuurlijk, dat bakt een stuk makkelijker.
Ik fiets 50min tot een uur per dag (woon-werk) en ik wandel in mijn lunchpauzes met collega's. Sporten is het niet, maar bewegen doe ik wel voldoende.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:39 schreef DarkElf het volgende:
moet natuurlijk vooral naar je lichaam luisteren![]()
Sport je nu helemaal niet? Kan je niet gaan fietsen of wandelen of iets dergelijks?
Oh dat is wel heel netjes wat betreft bewegen toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik fiets 50min tot een uur per dag (woon-werk) en ik wandel in mijn lunchpauzes met collega's. Sporten is het niet, maar bewegen doe ik wel voldoende.
waarom dan die laatste zin?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:57 schreef ymme het volgende:
Ik lijn dan wel niet meer. Maar lees hier af en toe nog wel mee.
Afvallen/gezonder eten betreft zoals miss_s zegt, keuzes maken.
Maar mag je dan nooit meer iets wat je heel lekker vind?
En keer een handje chips, een keer een hotdog of wat dan ook.
Ik vind het allemaal weer erg kort door de bocht, de reactie hier.
Als miss_s een keer een hotdog wilt eten, mag dat toch?
Of zou je dan direct alle kilo's er weer aan hebben.
Het leven zou een stuk minder mooi zijn, als je alleen maar dingen mag eten, die niet vet zijn, of niet gezond.
Niemand doet dit!
Het is toch al vaker gebleken dat een dieet niet helpt, maar gewoon goed eten. En uit kijken met wat je eet.
en dat..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:02 schreef ColdFeet het volgende:
Lees de discussie anders even wat grondiger. Je trekt niet bepaald de juiste conclusies.
Warmere kleren aan, niet rennen bij gladheid of sneeuw (thank you, captain obviousquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:03 schreef DarkElf het volgende:
Vraagje : wat doen jullie trouwens met sport in de herfst/winter?
Bedoel, eigenlijk wil ik gewoon doorlopen buiten, jasje aan, lange broek en hoppakee... (ben begin maart begonnen met lopen toen t 2-3 graden was ś ochtends dus dat deed ik wel echt... dan moet de herfst toch ook lukken zou je denken).. of is dat naief?
Je moet niet elke dag een hotdog eten. Of misschien ook wel niet elke week ofzo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
waarom dan die laatste zin?
voor de herfst dacht ik aan zoiets: zoiets of zoietsquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:04 schreef motorbloempje het volgende:
lange broek aan, loopshirt en loopjasje![]()
of een capuchontrui
oh please, stel je niet zo aan...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:08 schreef ymme het volgende:
[..]
en nu verlaat ik dit altijd zo leuke, elkaar verwijtende topic weer
nou, en bedankt voor jouw ontzettend nuttige bijdrage he!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:08 schreef ymme het volgende:
[..]
En nu verlaat ik dit altijd zo leuke, elkaar verwijtende topic weer
Sérieusss. Lees anders nog ff waar de hele discussie over ging. Als jij at random wat dieet-kreten naar binnengooit omdat je denkt dat je hebt gelezen dat niemand ooit meer een hotdog mag eten, moet je niet rekenen op een serieuze discussiequote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:08 schreef ymme het volgende:
[..]
Je moet niet elke dag een hotdog eten. Of misschien ook wel niet elke week ofzo.
Maar een keertje, kom op zeg.
Alles kan, maar met mate.
En nu verlaat ik dit altijd zo leuke, elkaar verwijtende topic weer
muts doe ik ook niet, mn hoofd moet vrij zijn, maar handschoenen had ik van die dunne dingetjes, die kon ik dan als ik was opgewarmd in mn jaszakken doenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:05 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En @MoBlo: handschoenen of een muts doe ik nooit, daar ga ik waanzinnig van zwetenMaar ik weet ook niet hoe gezond het is om met een bezweet hoofd in de kou te lopen
Een beetje winddicht jack is soms wel fijn, ja. Als dat niet nodig is, loop ik meestal gewoon in mijn hippe witte Nike-hoodiequote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:09 schreef DarkElf het volgende:
[..]
voor de herfst dacht ik aan zoiets: zoiets of zoiets
hoewel de laatste geen zakjes heeft, das wel handig om te hebben voor sleutels etc
Very sexyquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:11 schreef YPPY het volgende:ymme, heb je last van je hormonen ofzo.
In de verse sneeuw kun je prima rennen, dat was mijn eerste start to run les.![]()
Als het echt koudkoud is, doe ik themokleren (broek en trui) aan onder mijn sportkleren, anders bevries ik. In plaats van handschoenen heb ik oude sokken opengeknipt. Als je de teen eraf knipt, kun je ze doorschuiven als je handen niet meer zo ijzig koud zijn.
dat dusquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:12 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een beetje winddicht jack is soms wel fijn, ja. Als dat niet nodig is, loop ik meestal gewoon in mijn hippe witte Nike-hoodie
Een tight heeft trouwens meestal ook wel een sleutelzakje. Of ben je daar emotioneel nog niet aan toe?
Met -5 graden is er toch niemand buiten om het te zien en zwarte sokken/zwarte jas valt best mee.quote:
quote:Misschien nog best een slim plan, trouwens
Ik liep juist in de winter buiten hard. In de zomer vind ik het te warm.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:03 schreef DarkElf het volgende:
Vraagje : wat doen jullie trouwens met sport in de herfst/winter?
Bedoel, eigenlijk wil ik gewoon doorlopen buiten, jasje aan, lange broek en hoppakee... (ben begin maart begonnen met lopen toen t 2-3 graden was ś ochtends dus dat deed ik wel echt... dan moet de herfst toch ook lukken zou je denken).. of is dat naief?
Oh, dat laatste, daar heb ik ook weleens aan gedacht: stel dat ik word aangereden, hoe moeten ze dan ooit Meneer waarschuwen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:19 schreef DarkElf het volgende:
mijn autosleutel bind ik aan mijn veters, mijn huissleutels leg in dan in de auto
mijn mp3speler heb ik een armding voor, daar schuif ik ook mijn id kaart in als ik alleen ga lopen (ja
ze moeten toch weten wie je bent als je je nek breekt)
ID bij je hebben is best handig denk ik, las ook ergens iemand die zei; schuif een tientje in je mp3spelerding, geld bij je hebben kan handig zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, dat laatste, daar heb ik ook weleens aan gedacht: stel dat ik word aangereden, hoe moeten ze dan ooit Meneer waarschuwen?
Vind je zo'n armding handig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
... want die geeft licht in het donker?
Ik probeer wat af te wisselen met het belasten van spiergroepen. Na het lopen heb ik vooral last van m'n benen, maar dan kan ik nog prima crawlen of naar pilates de dag ernaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:50 schreef DarkElf het volgende:
geen tijd voor sport, je hebt gisteren al zoveel gedaan.
en leuk een bruiloft!
da's ook al een sport opzichquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:44 schreef DarkElf het volgende:
Moblo: :
9 km CF, pff![]()
Misschien ga ik zo wel hardlopen in mijn eentje, heb net braaf mijn huis gekuist en gedweild enzo dus wat extra beweging erachteraan en dan kan ik vanavond lekker op de bank ploffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |