abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71552350
Website zomergasten:
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/

Zondag 26 Juli: Viktor & Rolf
Zondag 2 Augustus: Prem Radhakishun
Zondag 9 Augustus: Trudy Dehue
Zondag 16 Augustus: Carice van Houten
Zondag 23 Augustus: Alexander Pechtold
Zondag 30 Augustus: Jaap van Zweden

Herhaling: zaterdag rond 13.00 u.

[ Bericht 5% gewijzigd door birrrd op 03-08-2009 17:43:24 ]
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552383
Die Trudy Dehue is voor mij een totale onbekende, maar ik laat me volgende week graag verrassen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71552419
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552433
Een wetenschapster, en imho zijn wetenschappers meestel niet de leukste gasten, maar vaak een beetje saaaai.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:31:30 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71552440
quote:
Trudy Dehue (Den Bosch 1951) is hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze studeerde af in de psychologie (1983) en de filosofie (1985) en promoveerde in 1990 cum laude met De regels van het vak (Van Gennep 1990). Dehue won onlangs de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek De depressie-epidemie (Augustus, 2008). In dit boek analyseert ze hoe het mogelijk is dat met name in welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Daarnaast gaat Dehue in op de invloed van de farmaceutische industrie op de samenleving.
Heb nog nooit van de beste vrouw gehoord, maar zal volgende week zeker ook een blik wagen.
De eerst volgende waar ik echt naar uitkijk is Jaap van Zweden, maar dat is pas eeind van de maand.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71552447
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:23 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Mja, dat kan nou eenmaal niet, Prem laten uitpraten, dan was de uitzending morgenochtend nog niet afgelopen. Daar moet je ook begrip voor hebben, al brak ze hem vaak wat knullig af.
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.
Ik vond Prem zeer onderhoudend en veel 'normaler' en boeiender dan de schreeuwlelijk die hij regelmatig is.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_71552448
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
van mij ook, echt een leraar is ie, en een leuke..
pi_71552492
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef jkdjjsop het volgende:
Een wetenschapster, en imho zijn wetenschappers meestel niet de leukste gasten, maar vaak een beetje saaaai.
Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552501
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij ook, en dan ook nog even wat meer van Premtime, dat heb ik echt gemist vanavond. Had verwacht dat hij nog wel in zou gaan op de gebeurtenissen van vorig jaar, toen hij belaagd is door die gastjes en daar heel ontdaan van was. Maar nee, niet over gehad. Vind dat een gemiste kans.
pi_71552514
Prima uitzending. Goede fragmenten.
pi_71552551
Ik heb genoten Vorige week heb ik na het eerste fragment weggezapt. Maar dit was heel leuk, ook veel verschillende onderwerpen en hele interessante fragmenten. Ik weet nu meer over Suriname en de militaire coup, dat Frank de Grave zo'n gewiekste jongen was en dat Raoul Heertje gelijk heeft als hij zegt dat Prem een coole gozer is.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:34:33 #12
263440 birrrd
letterpret
pi_71552555
Ik kijk wel uit naar volgende week. Ze heeft een boek geschreven over waarom depressies in welvarende landen steeds vaker voorkomen. Misschien gaat ze daar volgende week wel op in.
one day I fly awaaaaaaay
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:35:31 #13
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552586
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.

Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:35:37 #14
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71552587
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.

Sympathieke man.
Boeiende aflevering.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:36:41 #15
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552633
Overigens vond ik het ook zwak dat Margriet niet verder inging op zijn priveleven (over zijn vrouw), was duidelijk dat hij daar een beetje door ontregelt werd.
pi_71552644
tvp
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:37:18 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552648
Eigenlijk nog de beste samenvatting van de avond:
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het zijn te veel namen tot nu toe." Boeien! Het zijn teveel onderbrekingen, Margriet! Houd je mond.
pi_71552679
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:32 schreef birrrd het volgende:

[..]

Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.
Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?

De wetenschappers die ik gezien heb bij Zomergasten vond ik altijd een beetje tegenvallen. Ze zijn zo formeel, zo emotieloos, oninspirerend en totaal niet sexy. Gaap.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:38:03 #19
263440 birrrd
letterpret
pi_71552680
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.

Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
one day I fly awaaaaaaay
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 augustus 2009 @ 23:39:04 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71552721
Prem
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:39:36 #21
263440 birrrd
letterpret
pi_71552733
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?

De wetenschappers die ik gezien heb bij Zomergasten vond ik altijd een beetje tegenvallen. Ze zijn zo formeel, zo emotieloos, oninspirerend en totaal niet sexy. Gaap.
Die was in 2005 gast.
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/22708246/
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552738
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:

Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.
pi_71552788
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef cultheld het volgende:
Die Trudy Dehue is voor mij een totale onbekende, maar ik laat me volgende week graag verrassen .
Lijkt mij interessant .
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_71552855
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef birrrd het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".
pi_71552877
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:39 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.
Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.
pi_71552891
Prem laat zien aan Margriet hoe je een avond indeeld, zij was de hela avond aan het afkappen en verstoren terwijl Prem tot minimaal twee keer toe meldde hoe laat het was en zich bezig hield met het schema (waarschinlijk wel gespeeld, maar toch). Prem had geen presentator nodig voor deze avond. Behalve het moment dat ze inging op zijn eigen familie-situatie. Ronduit boeinede aflevering; die vermoedelijk niet meer overtroffen zal worden dit seizoen.
Atje zeggen is adje doen!
pi_71552892
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:43 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".
Stem dan ook D66
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:45:31 #28
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_71552901
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:41 schreef maril het volgende:

[..]

Lijkt mij interessant .
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:46:17 #29
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552930
Prem en Victor&Rolf waren natuurlijk wel twee uitersten w.b. spraakzaamheid, misschien dat het volgende week beter is, dankzij een "normale" gast.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 23:46:29 #30
862 Arcee
Look closer
pi_71552935
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef shmoopy het volgende:
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.
Ik vond Prem zeer onderhoudend en veel 'normaler' en boeiender dan de schreeuwlelijk die hij regelmatig is.
Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71552944
ik had er geen grote verwachtingen vooraf, Prem was toch die man die altijd zo schreeuwerig over kwam

maar ik had wel een leuke avond! interessante fragmenten, Prem was spraakzam en wist het publiek en ook Margriet (een beetje dan) te bespelen, hij is natuurlijk ook televisiepresentator en weet hoe het wereldje werkt

het is waarschijnlijk ook niet makkelijk om Prem in het gareel te houden, maar het staat haar zoveel leuker wanneer ze ook een beetje vriendelijker en geïnteresseerder kijkt, toegankelijker is, Prem heeft een heel open houding gehad en van der Linden bleef maar zuur kijken en zat vooral in het begin ook weer in haar "vluchthouding" op haar stoel, later zag je zelf af een toe een lach rond haar mond, die ze probeerde in te houden. Ben benieuwd naar volgende week, lijkt mij geen makkelijk gespreksonderwerp dan...

Waar hadden ze trouwens de schattige koffiekopjes vandaan?
pi_71552951
De laatste drie wil ik wel kijken.
Met Carice van Houten lijkt me helemaal geweldig.
Die van Halina Reijn was volgens mij ook goed, maar niet gezien.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71552963
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:45 schreef Cudles het volgende:

[..]

Stem dan ook D66
Sorry, maar dat is nog erger dan de eerder genoemde drie. Met dat nietszeggende mannetje Pechtold. D66 doet mij helemaal niets. Zo'n typische partij voor mensen die vooral zichzelf erg "verstandig" vinden. Dan zou ik nog eerder SGP stemmen ofzo, puur voor de rel.
pi_71552969
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:44 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.
Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.
pi_71552971
Een zeer boeiende aflevering.
pi_71553008
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
pi_71553057
quote]Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef birrrd het volgende:
quote:
Zonder hier een politieke discussie van te maken, was Fortuijn een bedachtzame man die met extreme stellingen een ruimte open hield voor compromissen in een later kabinet. Ook zonder achterkamertjes zul je altijd moeten onderhandelen voor de camera, zoals Prem ook aangaf met zijn hulde aan de speeches van Lubbers en Obama. Speel met je tegenstander en win!
pi_71553084
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
Ja, ben proberen hem te kijken, maar vind er weinig aan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:51:31 #39
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71553103
quote:
Nope, genoeg tv voor vanavond, heb een muziekje aangezet en zit een beetje te lurken op fok.
DeviantArt
pi_71553105
Mij ook niet. Theatraal acteerwerk, simpele dialogen en teveel bombastische muziek.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71553121
De beste uitzending ooit was met Ad Verbrugge (filosoof). Als iemand weet waar ik die aflevering terug kan vinden (zien) ben ik hem/haar eeuwig dankbaar

Een stukje Ad
I feel kinda Locrian today
pi_71553185
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:51 schreef cultheld het volgende:
Mij ook niet. Theatraal acteerwerk, simpele dialogen en teveel bombastische muziek.
Ja, dat inderdaad. En een beetje traaaaag ook.

Maar het grote verschil met de echte Godfather is denk ik toch wel dat de Italiaanse/Amerikaanse ons veel beter ligt en veel meer interesseert. Die Indiërs doen me niet zoveel.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:54:23 #43
263440 birrrd
letterpret
pi_71553187
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
De beste uitzending ooit was met Ad Verbrugge (filosoof). Als iemand weet waar ik die aflevering terug kan vinden (zien) ben ik hem/haar eeuwig dankbaar

Een stukje Ad
Die was ook erg goed ja. Erg jammer dat je oude uitzendingen niet meer terug kunt zien.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71553235
Ben overigens nog steeds aan het wachten op een zomeravondgasten met Maarten van Rossum. Als gast zeer vermakelijk, maar wellicht nog fijner om een zomer lang zijn gasten als presentator plat te bagatalisseren.
pi_71553239
Prem

Ik heb genoten. Zeer interessante fragmenten en zeer interessant verteld.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:56:27 #46
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71553240
quote:
Nee, Bollywood is echt niet mijn ding.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:56:33 #47
263440 birrrd
letterpret
pi_71553243
En Tom Holkenborg, die heeft me ook erg verrast.
one day I fly awaaaaaaay
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:57:04 #48
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71553256
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:56 schreef At_Fundum het volgende:
Ben overigens nog steeds aan het wachten op een zomeravondgasten met Maarten van Rossum. Als gast zeer vermakelijk, maar wellicht nog fijner om een zomer lang zijn gasten als presentator plat te bagatalisseren.
Dat zou echt te leuk zijn.
pi_71553380
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:03:50 #50
862 Arcee
Look closer
pi_71553419
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:02 schreef shmoopy het volgende:
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?
Prem en Pechtold.

Jij?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:05:13 #51
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71553459
Waarom Pechtold als ik vragen mag?
DeviantArt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:08:08 #52
862 Arcee
Look closer
pi_71553538
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:05 schreef Hukkie het volgende:
Waarom Pechtold als ik vragen mag?

Daarom.
pi_71553546
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Prem en Pechtold.

Jij?
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.

Maar ik kijk erg uit naar Jaap van Zweden.
pi_71553567
Pechtold lijkt me niks, snap ook niet dat ze politici uitnodigen, altijd weer eigenbelang waarvoor ze er zitten, beetje stemmen winnen.
pi_71553568
Pechtold ben ik wel benieuwd naar. Carice van Houten ofzo kan me daarentegen niet echt boeien verwacht ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 00:11:15 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71553602
Uitzending van volgende week kan alle kanten op. Ga ik gewoon voor zitten en zie ik wel.

Pechtold lijkt me ook een uitzending. Die kan tenminste ook vertellen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:11:31 #57
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_71553606
Die film is best goed. Geen Magnolia, maar stukken beter dan de gemiddelde zomergastenfilm.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_71553610
Oh, suffe shmoop, ik heb de hele tijd Pechtold gemist in het rijtje.

Die wil ik zeker ook zien, op de een of andere manier deugt die wel.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:13:53 #59
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71553660
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daarom.
Jawel, ik overweeg ook om eventueel weer D66 te gaan stemmen, maar ik vraag me af hoe die man een uitzending van drie uur met interessante items zou kunnen vullen. Lijkt me niet echt een interessant persoon namelijk, maar misschien word ik verrast.
DeviantArt
pi_71553724
Pechtold blijkt een heleboel mensen aan te spreken ondanks zijn "zo nu en dan" kinderlijke Calimero-glimlach. Heeft D'66 compleet uit het dal getrokken na de toch niet al te zwakke (charismatisch gezien) Loesewies.
Ben dan ook zeer benieuwd naar het wat&hoe achter zijn facade van de interviewtjes met Mingele & Wester
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:19:43 #61
862 Arcee
Look closer
pi_71553747
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef shmoopy het volgende:
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.
Dat bedoelde ik ook, maar ik noemde Prem ook nog even omdat die nog net op het grensvlak ligt van wat nog moet komen, plus dat ik alleen Pechtold een beetje eenzaam vond, qua antwoord.
pi_71553759
Oh, god, Loesewies van der Laan, net nu ik d'r een beetje vergeten was.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:20:57 #63
862 Arcee
Look closer
pi_71553772
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:11 schreef shmoopy het volgende:
Oh, suffe shmoop, ik heb de hele tijd Pechtold gemist in het rijtje.

Die wil ik zeker ook zien, op de een of andere manier deugt die wel.
Ah, je had het hier door.
pi_71553834
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:20 schreef shmoopy het volgende:
Oh, god, Loesewies van der Laan, net nu ik d'r een beetje vergeten was.
Die is ook goed uit de schijnwerpers weggelopen wellicht voor volgend jaar als Pechtold een aanzetje geeft
pi_71553883
Ik ben benieuwd naar Pechtold.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:28:39 #66
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_71553927
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:09 schreef trebremmit het volgende:
Pechtold lijkt me niks, snap ook niet dat ze politici uitnodigen, altijd weer eigenbelang waarvoor ze er zitten, beetje stemmen winnen.
Gezien de achtergrond van Pechtold zal hij het waarschijnlijk niet de hele avond over politiek gaan hebben. Daarnaast is ie waarschijnlijk ook wel slim genoeg om dat te vermijden. Het wordt eerder een wat vrijblijvende avond over kunst met wat persoonlijke anekdotes... Misschien nog een klein aanvalletje richting Wilders, maar daar zal het wel bij blijven.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_71553958
Ik vind de hele reeks dit jaar wel interessant. V&R vielen wel tegen, Prem was geweldig en wat nog moet komen lijkt me wel leuk.
one day I fly awaaaaaaay
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:30:38 #68
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_71553973
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:26 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben benieuwd naar Pechtold.
Lijkt mij ook de meest interessante.

Carice van Houten vind ik vooral mooi, maar heeft toch wat te weinig inhoud voor zo'n programma lijkt me.
pi_71554030
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Carice van Houten vind ik vooral mooi, maar heeft toch wat te weinig inhoud voor zo'n programma lijkt me.
Mja, ik weet het niet eigenlijk. Het kan ook zijn dat er nog niet eerder een gelegenheid is geweest die het voor haar mogelijk maakte om meer inhoud naar buiten te brengen. Dus mogelijk wordt het toch interessant. Maar dat zien we vanzelf wel.
pi_71554191
Kijk eigenlijk wel uit naar volgende week omdat de menselijke psyche als onderwerp wel interessante clips op moet leveren.
Pechtold vind ik minder interessant omdat ik dat een te berekenend mannetje vind die Wilders nodig heeft om tegen te kunnen schoppen om groot te kunnen worden.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:49:28 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71554274
Ik wil Ischa ook nog eens terugzien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71554319
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:49 schreef golfer het volgende:
Ik wil Ischa ook nog eens terugzien.
Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.
pi_71554327
God, ik word oud.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:55:19 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71554361
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef shmoopy het volgende:
God, ik word oud.
Nog lang niet zo oud als ik, meissie.
mijn misjpoche is afgelopen donderdag weer eentje minder groot geworden
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71554424
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Nog lang niet zo oud als ik, meissie.
mijn misjpoche is afgelopen donderdag weer eentje minder groot geworden
Oh, wat naar, niet te dichtbij, hoop ik?
  maandag 3 augustus 2009 @ 01:08:13 #76
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71554522
Hmm, ik wist dat ik dat fragment met Frank de Grave recentelijk eerder had gezien. Hier dus:
http://www.dumpert.nl/med(...)en_kun_je_leren.html
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_71554862
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.
heel vaag staat mij iets hier van bij, welk jaar was dat??
pi_71554992
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:28 schreef birrrd het volgende:
Zondag 26 Juli: Viktor & Rolf
Zondag 2 Augustus: Prem Radhakishun
Zondag 9 Augustus: Trudy Dehue
Zondag 16 Augustus: Carice van Houten
Zondag 23 Augustus: Alexander Pechtold
Zondag 30 Augustus: Jaap van Zweden
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen. Moeten we toch maar weer teren op Dijkgraaf, hoewel de interviewer destijds volgens mij niet begreep waar hij het over had. En Jaap van Zweden, hoe komen ze er op, die man is in tal van programma's al tot in den treure behandeld. Ik denk dat de uitzending met Radhakishun vanavond het beste van het seizoen was.

Toffe film had hij trouwens uitgezocht. Ik heb me rot gelachen.
pi_71555582
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toffe film had hij trouwens uitgezocht. Ik heb me rot gelachen.
Was het een lachfilm?
pi_71555719
AA\N ER VOORTAN EEN LINKJE NAAHET NIIEUWE DEEL WORDNEN GEPLAATST, IK ZOEK ME HET RAMBAM ANDERS
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:14 schreef golfer het volgende:
Legendarische uitzending van Karel v.d. Graaf.
http:// mOOIE TV-AVOND

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 03-08-2009 06:13:55 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:22:17 #81
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71556183
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.

Sympathieke man.
Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 08:53:16 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71556453
577.000 kijkers. Vanmiddag maar naar BNR luisteren en de analyse van Prem horen .
pi_71556568
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.
Ze kapte 'm veel te vraag en vooral veel te vroeg af. Natuurlijk is 't goed om het gesprek wat richting te geven, maar dit was gewoon veel te star.
pi_71556728
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:47 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.
Oh oké, dan ben ik het met je eens. Jammer dat Zomergasten met Prem maar zo kort duurde.
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:36:57 #85
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_71556966
Uitzending is zeker niet helemaal terug te zien ergens
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:37:45 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71556983
Nee, vanwege auteursrechten op de fragmenten, zover ik weet.
pi_71557678
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:36 schreef Doopy-X- het volgende:
Uitzending is zeker niet helemaal terug te zien ergens
Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.
pi_71557820
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:18 schreef Cudles het volgende:

[..]

Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.
zaterdagmiddag 13:10
pi_71559462
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?

Ik vind het een redelijk zuur stukje
pi_71559608
geweldig stukje tv was dit,

gelijk een diep respect ontwikkeld voor prem waar ik voorheen eigenlijk atlijd helemaal niets mee had.

van begin tot eind geboeid gekeken, vooral het stukje over suriname boeide me enorm en natuurlijk het interview met pim fortuyn. wat een briljante man was dat. De kijk van prem op Pim over dat hij geweldige analyses maakt maar dat alleen zijn oplossingen niet klopte gaf mij ook weer even een frisse kijk op het geheel.

Jammer dat die man niet in de politiek gaat, maar voor hemzelf waarschijnlijk heel verstandig. Je moet maar zin hebben in heel die, zoals hij zelf al zei, "poppenkast"
pi_71560200
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:

zuur? heb je het wel gelezen?
pi_71560295
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef starla het volgende:

[..]

zuur? heb je het wel gelezen?
Naja valt wel mee idd
quote:
Maar de liefhebbers van het intellectuele debat, de zoekers naar de diepere lagen in de ziel van de zomergast, kregen waarschijnlijk nauwelijks kippenvel op de armen. Prem bleef hangen in gemakzuchtige fragmenten en opinies.

Ondanks een spervuur aan ongezouten meningen en verbaal geweld op dubbel volume en ondanks Prems herhaalde verklaring dat het niet ging om "het voetbal" of "de politiek" maar om "macht", "consequent zijn" en het "ontmaskeren van de poppenkast die televisie heet" bleef Zomergast Prem even oppervlakkig als vermakelijk.

Nee, Zomergasten met Prem Radhakishun was vooral een Prem-pamflet en dat luidruchtige pamflet heeft iedere Nederlander inmiddels gelezen en vooral gehoord.
Vind ik beetje zeikerig
pi_71561907
Prem
pi_71561939
Margriet, laat je vragenlijstje los en laat die man uitpraten...
pi_71562004
quote:
Wie gaat er nou een TV-programma reviewen. Dat is echt iets voor journalisten, collegae fileren, zeiken op alles wat niet van hen komt, eeuwig ouwehoeren over 'de journalistiek' en dan natuurlijk wel het publiek daar in mee laten delen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:20:12 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71562513
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

Wie gaat er nou een TV-programma reviewen.
Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71562902
Echt bij de eerste vraag ("Hoe heb je 't aangepakt") begon ze al te drammen omdat Prem niet direct genoeg antwoord gaf. "Nee niet teveel namen en wel de vraag beantwoorden!"

Uitzending was goed te doen ondanks v/d Linden (die meer 'afkapper' dan vragensteller was). Die houding van Prem is imho wel erg makkelijk: "Ik ben een opportunist en inconsequent en geeft het toe, dus mag ik alles roepen om er vervolgens weer vrolijk op terug te komen."
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_71563274
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.
Maar het is al voorbij.... Bij een film, software of game is het nut van een recensie duidelijk, maar achteraf bij een TV-programma.
pi_71563504
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar het is al voorbij.... Bij een film, software of game is het nut van een recensie duidelijk, maar achteraf bij een TV-programma.
Daar kunnen programmamakers ook van leren. Bovendien is het voor mensen die het programma gezien hebben interessant om te lezen wat anderen ervan vinden. Net zoals ik 't erg leuk vind dat tijdens de utizending op twitter zo lekker veel over het programma gesproken wordt. Zomergasten is geen gewoon tv-programma en door de lengte, opzet, presentatie en inhoud is er veel over te bespreken .
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:07:20 #101
263440 birrrd
letterpret
pi_71563641
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:35 schreef Loohcs het volgende:
Echt bij de eerste vraag ("Hoe heb je 't aangepakt") begon ze al te drammen omdat Prem niet direct genoeg antwoord gaf. "Nee niet teveel namen en wel de vraag beantwoorden!"

Uitzending was goed te doen ondanks v/d Linden (die meer 'afkapper' dan vragensteller was). Die houding van Prem is imho wel erg makkelijk: "Ik ben een opportunist en inconsequent en geeft het toe, dus mag ik alles roepen om er vervolgens weer vrolijk op terug te komen."
Dat 'Niet te veel namen opnoemen!' van Van der Linden vond ik wel irritant.
one day I fly awaaaaaaay
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:18:59 #102
123170 alors
zlata1234
pi_71563948
Ik ben het gewoon helemaal vergeten heb al een beetje gegoogled maar het wordt nergens aangeboden.. iig ik heb niets kunnen vinden.. iemand een idee?
know'm sayin?
word? word.
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:28:07 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71564166
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:18 schreef alors het volgende:
Ik ben het gewoon helemaal vergeten heb al een beetje gegoogled maar het wordt nergens aangeboden.. iig ik heb niets kunnen vinden.. iemand een idee?
Ja.
Wachten op de herhaling ervan a.s. zaterdag.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 3 augustus 2009 @ 14:29:58 #104
123170 alors
zlata1234
pi_71564220
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja.
Wachten op de herhaling ervan a.s. zaterdag.
Oh chill, ik wist niet dat het nog herhaald werd.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:21:14 #105
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71565628
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 06:07 schreef Suko het volgende:
AA\N ER VOORTAN EEN LINKJE NAAHET NIIEUWE DEEL WORDNEN GEPLAATST, IK ZOEK ME HET RAMBAM ANDERS

Suko boos?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:45:22 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_71566293
Een van de beste afleveringen totnutoe. Normaal word ik heel snel Prem moe, omdat hij alle aandacht opeist, maar als hij zelf het middelpunt van de aandacht is, weet hij dat wel waar te maken. De interviewer was ook al een stuk beter; het is dan natuurlijk ook niet zo moeilijk om Prem aan te geven, waarbij ze bij V&R voortdurend informatie eruit moest trekken, en daar is ze niet bepaald goed in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71566514
Laten we het maar gewoon niet meer over die V&R aflevering hebben, aangezien die werkelijk tenenkrommend was.

Het 2009 seizoen Zomergasten is gisteren begonnen met Prem!
pi_71566546
ja tvp voor de volgende week
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:57:31 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_71566584
Ik ben vooral nog benieuwd naar die van volgende week (cum laude promoveren is niet niks, ookal was het dan in een 'zachte' wetenschap), en naar Pechtold. Die laatste omdat ik hem, ookal ben ik D66er, volstrekt inhoudsloos vind. Daarentegen is hij wel heel succesvol, dus dan ben ik benieuwd of dat ie me net als bij Prem van het tegendeel kan bewijzen. En Carice van Houten, ach, drie uur lang alleen maar kijken is ook geen straf.
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen.
Ze moeten hoognodig eens Vincent Icke uitnodigen!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71566640
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
cum laude promoveren is niet niks
Zeker niet, maar het zegt helaas niks over het vermogen een leuke avond vol te lullen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:09:28 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_71566914
Ach al vertelt ze drie uur lang over d'r eigen onderzoek vind ik het al interessant. Maar ik ben niet voor niets zelf ook wetenschapper .
  maandag 3 augustus 2009 @ 16:17:07 #112
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_71567119
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:45 schreef speknek het volgende:
Een van de beste afleveringen totnutoe. Normaal word ik heel snel Prem moe, omdat hij alle aandacht opeist, maar als hij zelf het middelpunt van de aandacht is, weet hij dat wel waar te maken. De interviewer was ook al een stuk beter; het is dan natuurlijk ook niet zo moeilijk om Prem aan te geven, waarbij ze bij V&R voortdurend informatie eruit moest trekken, en daar is ze niet bepaald goed in.
Op wat voor manier maakte Prem het waar? De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen. Het enige wat ik mij nu nog herinner is dat hij heel streng is voor publieke figuren, maar zelf vind dat hij overal mee mag wegkomen omdat hij nou eenmaal nooit gezegd heeft dat hij consequent of verstandig is.

Het leukste waren eigenlijk de pogingen van Margiet van der Linden om Prem zijn redeneringen eens af te laten maken. Een sterk gevecht, maar Prem bleek niet te temmen. In het begin lukte het nog aardig, maar naarmate de uitzending vorderde bleek het gezever van Prem een teflonlaag waar niet doorheen te komen is.
pi_71568244
quote:
En Carice van Houten, ach, drie uur lang alleen maar kijken is ook geen straf.

Dat had ik met Katja Schuurman. Werkelijk geen idee waar ze het een hele uitzending over heeft gehad, ik heb alleen maar verlekkerd zitten kijken.
pi_71568300
Ik vond het vooral de schuld van MvdL dat zij er geen diepgaander gesprek van heeft kunnen maken. Ook al is dat maar aan weinigen gegeven (bijvoorbeeld aan Adriaan van Dis en Ischa Meijer).

Voor de rest heb ik me reuze vermaakt; zou ook zo een avondje kunnen doorzakken met Prem onder het genot van bruine rum.

En verder een aantal mooie fragmenten die ik niet kende: het interview met Fortuijn, de bijeenkomst met Lubbers, de documentaire over Irak, het glorierijke moment van De Grave. Ook de film was de moeite waard.

Al met al de zondagavond weer goed doorgekomen. En nu op naar Carice van Houten, benieuwd wat zij ervan gaat maken. Ik hoop dat ze een inkijkje wil geven in wat haar drijft in haar leven en dat ze ons bovendien aan de hand van de fragmenten diep de acteer/filmwereld in weet te sleuren..
pi_71568514
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef speknek het volgende:
Ach al vertelt ze drie uur lang over d'r eigen onderzoek vind ik het al interessant. Maar ik ben niet voor niets zelf ook wetenschapper .
Ik ook, maar ik bedrijf het niet voor m'n lol. Eigenlijk vind ik het maar saai, maar je moet wat als je gezegend bent met een goed stel hersenen en twee linkerhanden. Veel liever was ik stuurman ofzo geweest op de grote vaart.
pi_71568696
quote:
Ze moeten hoognodig eens Vincent Icke uitnodigen!
Dat is inderdaad een goede, dan ga ik zeker kijken, als ze die uitnodigen. Reinier van den Berg, Wubbo Ockels en Sweder van Wijnbergen staan ook op mijn verlanglijstje, om maar eens wat namen te noemen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-08-2009 17:24:03 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 17:24:08 #117
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71568842
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef speknek het volgende:
Icke kan ook vertellen ja.

Een econoom lijkt me ook leuk maar dat is preken voor eigen parochie .
pi_71568847
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:11 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik bedrijf het niet voor m'n lol. Eigenlijk vind ik het maar saai, maar je moet wat als je gezegend bent met een goed stel hersenen en twee linkerhanden. Veel liever was ik stuurman ofzo geweest op de grote vaart.
En dit soort informatie zul je dus nooit te weten komen van de Zomergasten, omdat mevrouw Van der Linden zich niet goed voorbereidt en daardoor niet de juiste vragen stelt.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:25:05 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71568864
Academici en Zomergasten vond ik - op Robbert Dijkgraaf na - tot nu toe nog niet echt een geslaagde combinatie, maar wie weet.
pi_71568959
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:24 schreef hetzwartegat het volgende:

[..]

En dit soort informatie zul je dus nooit te weten komen van de Zomergasten, omdat mevrouw Van der Linden zich niet goed voorbereidt en daardoor niet de juiste vragen stelt.
Maar dat ligt niet alleen maar aan haar, al hoor je mij niet zeggen dat ze goede interviews afneemt. De meeste wetenschappers zijn nu eenmaal erg gesloten over dat soort dingen. Die laten niet zo snel het achterste van hun tong zien en al helemaal niet over privézaken.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:30:47 #121
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71569001
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:29 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Maar dat ligt niet alleen maar aan haar, al hoor je mij niet zeggen dat ze goede interviews afneemt. De meeste wetenschappers zijn nu eenmaal erg gesloten over dat soort dingen. Die laten niet zo snel het achterste van hun tong zien en al helemaal niet over privézaken.
Dat was dan weer een automatisch voordeel bij Prem: die doet overal zijn mond wel over open.
pi_71569026
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:24 schreef borisz het volgende:
Een econoom lijkt me ook leuk maar dat is preken voor eigen parochie .
Willem Buiter kan ook interessant zijn. Echte libertarische economen zijn er helaas niet in Nederland, maar waarom niet eens een Engelstalige zomergast, zoals Antal Fekete (voorstander van een goudstandaard) of David Friedman (zoon van, maar heeft ook zelf interessant werk afgeleverd, met betrekking tot patenten en copyrights).
pi_71569078
Rinnooy-Kan in Zomergasten was wel aardig. Al vond ik het een verschrikkelijke man en was ik het op vele punten totaal niet met hem eens.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:35:15 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71569115
De eerste 4 jaar met Peter van Ingen dat ik keek waren er ook meer dan voldoende interessante gasten:

Pierre Janssen
Renate Rubinstein
Pieter Verhoeff
GBJ Hiltermann
Sienie Strikwerda
Lou de Jong
Andree van Es
Louis Andriessen
Joop van Tijn
Henk Hofland
Adelheid Roosen
Rob Scholte
Hugo Claus
Armando
Jan Wolkers
Jacqueline de Gier
Willem Breuker
Piet Vroon.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71569178
Je zou verwachten dat ze iemand als Cees Dekker weleens zouden vragen. Maar die wil denk ik niet.
pi_71569247
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje van Amsterdamse grachtengordel.
pi_71569272
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje.
Je neemt me de woorden uit de mond. Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:43:45 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71569293
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:42 schreef jkdjjsop het volgende:

Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.
GBJ Hiltermann linkse kerk.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71569460
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:43 schreef golfer het volgende:

[..]

GBJ Hiltermann linkse kerk.
Dat was de welbekende excuustruus.
pi_71569479
En Bolkestein dan?
pi_71569555
Die staat niet dat hierboven geposte rijtje.
pi_71569625
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje van Amsterdamse grachtengordel.
Het nadeel van wetenschappers is vaak dat ze te veel gefocust zijn op een klein onderwerp. Dan krijg je geen interessante avond. Wel heb je soms vakidioten die een groot inzicht kunnen geven in hun vakgebied (bijv. een Bas Haring, maar dit kan ook een breed ontwikkelde wetenschapper zijn of een filmregisseur of een kunstenaar).

Een journalist of een schrijver is vaak veel algemener ontwikkeld waardoor hij of zijn zaken beter kan duiden of er een eigen draai aan geven.

Ook is het belangrijk om op een of andere manier onafhankelijk te zijn. Topmannen van bedrijven en topambtenaren hebben vooral geleerd om niet het achterste van de tong te laten zien en in hun eigen straatje te redeneren. In zo'n geval zou ik dus het liefst gaan voor een gepensioneerde die niets meer met zijn voormalige wereld te maken heeft en ook een boekje open wil doen.
pi_71569679
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.

Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:13:06 #134
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71570089
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:

Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Nou, leuk.
pi_71570155
Mij lijkt het wel wat!
pi_71571761
Margriet pakte Prem goed aan toen hij over die inconsequentie begon
Het beste adres voor al uw primeurs!
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:10:00 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_71575170
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:17 schreef MeneerTim het volgende:
De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen.
Ja prachtig. .
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:11:48 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_71575223
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
pi_71575640
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Ja, dat was ook wel grappig, daar lulde hij zich klem. Het blijft wel entertainment. Voor echte wetenschappelijke verhalen ga ik naar de universiteit.
  Trouwste user 2022 maandag 3 augustus 2009 @ 22:00:15 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_71576931
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijken

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 22:19:23 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_71577650
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:

Dat zou zeker super geweest zijn. Erg jammer dat dat niet meer kan. Ik mis Theo
pi_71579327
Ik mis Joris wel. Hij kon zo schattig, semi-onschuldig-oeps-zeg-ik-nu-iets-gevoeligs? hele rake dingen zeggen.

Daaarnaast is het jammer dat de echte zwaargewichten onder de gasten op lijken te zijn. Want zeg nou zelf Katja Schuurman, Carice van Houten, Prem, etc. etc. Het zijn allemaal schatjes hoor en ik wil niets zeggen over de kwaliteit van wat ze doen, maar ze doen het voor mijn gevoel nog helemaal niet zo lang en zeker niet zo uitzonderlijk om een aanwezigheid in zomergasten te rechtvaardigen.

V&R vond ik wel geschikt. Binnen wat zij doen hebben zij bizar veel bereikt. Kun je boeiend vinden of niet, maar het zijn namen. Ze hebben dingen gedaan en gebracht. Weliswaar op een toneel dat voor de wereldvreemde weinig uitmaakt en wat kanker niet zal genezen. Maar ze zijn wel een unicum wanneer je het hebt over fashion, zeker van Neerlandse bodem. Ik vond de uitzending ook niet zo verschrikkelijk als jullie hem leken te vinden.

Ik vind zittende politici een slecht idee en ook Pechthold is geen politiek mastadont. Nodig hem in 2030 uit. Een gesoigneerde heer met pretoogjes die kan verhalen over de slag tegen Wilders die hij uiteindelijk toch nog glansrijk won. ( ) Hoe hij premier werd en D66 de grootste Nederlandse partij maakte. Hoe hij heikele onderhandelingen overleefde, hoe hij... etc. und so weiter. Nu is het gewoon een politiek broekkie.

Jaap van Zweden ken ik eik amper, maar staat geloof ik wel ergens voor binnen zijn vakgebied.

Ik kan niet beoordelen of bepaalde wetenschappers "recht" hebben op een plekje in zomergasten, maar ik vind het reteboeiend dat ze het doen. Ik heb genoten van de uitzending met Robert Dijkgraaf en ik ben nog in staat Connie Palmen's adres te googlen en dr op te zoeken om dr een dikke pem op dr neus te geven voor wat ze die uitzending heeft aangedaan. Ik zie dr nog zitten met dr krampachtige quasi intellectuele-getormenteerde-ik-drink-rode-wijn-dus-ik-snaaaap-het blik. " Imaginaaaa aati on ...? "

Ik kijk dan ook erg uit naar Trudy!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_71579400
Wheheheh ok, politiek broekkie is redelijk overdreven realiseer ik me ook.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_71579591
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh ok, politiek broekkie is redelijk overdreven realiseer ik me ook.
Maar de rest is redelijk raak.
pi_71579658
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
V&R vond ik wel geschikt. Binnen wat zij doen hebben zij bizar veel bereikt.
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.

Ik had voor vorige week zondag zelfs nog nooit van het duo gehoord, en daar was ik bepaald niet rouwig om. Eigenlijk heb ik spijt dat ik vorige week een stuk gekeken heb en nu wel weet dat dit soort types mijn aarde bevuilen. Ik zou daar eigenlijk iets aan willen doen.
pi_71579704
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 22:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijken

Toch best een leuke avond, niet?
pi_71579968
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.

Ik had voor vorige week zondag zelfs nog nooit van het duo gehoord, en daar was ik bepaald niet rouwig onder. Eigenlijk heb ik spijt dat ik vorige week een stuk gekeken heb en nu wel weet dat dit soort types mijn aarde bevuilen. Ik zou daar eigenlijk iets aan willen doen.
O. Ik vind dat een malle mening.

Wat ik al zei het geneest geen kanker, het zorgt niet voor wereldvrede. Maar wat doet het in hemelsnaam verkeerd? Ja het is een uiting van de consumptiemaatschappij, ja het is wanneer je er over doordenkt ronduit walgelijk dat zij kleding maken voor een bedrag waar een normaal mens geen hypotheek voor kan krijgen. Maar imo zijn zij zeker niet de ergste uitwas van de consumptiemaatschappij. Ze maken de wereld een beetje mooier. Het is kunst. En niet eens puur consumptieve kunst...

Dan kun je alle kunst wel willen afschaffen. De mona lisa werd vast ook gewoon geschilderd omdat er ergens een bierpul gevuld moest worden en iemand anders juist weer wilde laten zien dat hij/zij een portret kon betalen. En een paar miljoen betalen voor een paar vlakjes rood/blauw/geel terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen dood gaan omdat ze drinken uit de sloot waar ze ook in schijten gaat ook alle logica voorbij.

Dan zou ik ze eerder zien als een symptoom en niet als een oorzaak. Pak de oorzaak aan en de syptomen verdwijnen.

Maar de oorzaak zit zo diep in ons allemaal dat dat niet uit te roeien valt.

V&R doen binnen de zeitgeist en de gekte van de huidige maatschappij alleen maar hun dingetje.

En ik vinnet lieffies. Maar dat vind ik nichten al snel dus das misschien diskriminaaasie.
pi_71580209
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O. Ik vind dat een malle mening.

Wat ik al zei het geneest geen kanker, het zorgt niet voor wereldvrede. Maar wat doet het in hemelsnaam verkeerd? Ja het is een uiting van de consumptiemaatschappij, ja het is wanneer je er over doordenkt ronduit walgelijk dat zij kleding maken voor een bedrag waar een normaal mens geen hypotheek voor kan krijgen. Maar imo zijn zij zeker niet de ergste uitwas van de consumptiemaatschappij. Ze maken de wereld een beetje mooier. Het is kunst. En niet eens puur comsumptieve kunst...
Oh, maar maak je niet ongerust, ik erger me ook groen en geel aan al die andere uitwassen van de concumptiemaatschappij.
quote:
Dan kun je alle kunst wel willen afschaffen. De mona lisa werd vast ook gewoon geschilderd omdat er ergens een bierpul gevuld moest worden. En een paar miljoen betalen voor een paar vlakjes rood/blauw/geel terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen dood gaan omdat ze drinken uit de sloot waar ze ook in schijten gaat ook alle logica voorbij.
Daar heb ik dan ook helemaal niks mee. Ik houd wel van kunst, maar niet van moderne. Dat laatste vind ik in de meeste gevallen echt afgrijselijk.
quote:
Dan zou ik ze eerder zien als een symptoom en niet als een oorzaak. Pak de oorzaak aan en de syptomen verdwijnen.
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.
quote:
Maar de oorzaak zit zo diep in ons allemaal dat dat niet uit te roeien valt.

V&R doen binnen de zeitgeist en de gekte van de huidige maatschappij alleen maar hun dingetje.
Dat vind ik te makkelijk. Daarmee accepteer je de status quo en erger nog, je stimuleert het en doet er actief je voordeel mee.

Wil jij soms geen betere wereld? Willen Viktor en Rolf soms geen betere wereld? Zoja, dan zullen ze toch echt bij zichzelf moeten beginnen. Zonee, dan vind ik ze de moeite niet waard.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 23:30:13 #149
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71580268
quote:
Aardige recensie. Al heb ik niet echt gemist dat het niet echt persoonlijk werd.
quote:
Tweede helft van het stukje is wat zuur, maar ook weer niet zo zuur dat het compleet onzin is. Ik ben het met het tweede deel ook minder eens.
quote:
Ik neem dat dat er bedoeld wordt dat ze op de tijd let, zorgt dat het binnen het pas pblijft en dat de geinterviewde zichzelf als persoon moet verantwoorden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Doc op 03-08-2009 23:49:36 ]
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_71580403
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]

Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.
Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.

Maar weinig mensen is dat concept echt helemaal vreemd.

En ik vind het niet vreemd dat iemand dan denkt "heee daar ga ik mijn geld mee verdienen, want dan heb ik MEER!"

En daarbij geloof ik niet eens dat dat het hoofddoel is van wat zij willen.
pi_71580602
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.

Maar weinig mensen is dat concept echt helemaal vreemd.

En ik vind het niet vreemd dat iemand dan denkt "heee daar ga ik mijn geld mee verdienen, want dan heb ik MEER!"
Het is niet vreemd, maar dat praat het voor mij ook niet goed.

Hoe zou je het vinden als ze een producent van clusterbommen zouden uitnodigen voor Zomergasten, die dan de hele avond mag vertellen over z'n werk en zaken die ermee verwant zijn?
pi_71580672
Dat zou ik niet vergelijkbaar vinden.

Nu stel je alle kwaden aan elkaar gelijk. In het zwembad naar te jonge meisjes gluren terwijl je over je panorama heen gluurt vs. van fritzlstein gaan.
pi_71580785
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zou ik niet vergelijkbaar vinden.

Nu stel je alle kwaden aan elkaar gelijk. In het zwembad naar te jonge meisjes gluren terwijl je over je panorama heen gluurt vs. van fritzlstein gaan.
Tsja, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind het wel vergelijkbaar. Ik durf zelfs te beweren dat de modewereld meer ellende in de wereld veroorzaakt dan clusterbommen. Al die meisjes die zich uithongeren om aan een ideaalbeeld te voldoen. Al die ogen die worden uitgestoken. Mensen worden helemaal opgenaaid door die troep. De ellende waar dat uiteindelijk wereldwijd in uitmondt, daar kan geen clusterbom tegenop.
pi_71580881
Ja, daar verschillen we dan inderdaad over van mening.

Maar dat kan ook!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:13:12 #155
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71581479
laat maar
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_71583856
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef BOKA het volgende:
Overigens vond ik het ook zwak dat Margriet niet verder inging op zijn priveleven (over zijn vrouw), was duidelijk dat hij daar een beetje door ontregelt werd.
jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:49 schreef cultheld het volgende:

Je kunt ze amper met elkaar vergelijken. Fortuyn was een erudiete en eloquente wetenschapper en Geert is een brutale straatvechter.
Geert is een ECHTE racist en zijn stemmers ook, Fortuyn was iemand die "slechts" een Westerse chauvinist, iemand die "de wEsterse cultuur" beter vond dan andere culturen. Maar ook zijn stemmers zijn grotendeels racisten. Een beetje lood om gerecycled ijzer.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_71583972
quote:

IDD een zuur stukje, vooral dat gezeik over oppervlakkigheid, Zomergasten is geen psychoanalyse.

het is alsof brussen tegen wil en dank positief moet zijn van zichzelf. Ik bedoel, doe effe normaal. had ie nou echt gedacht dat Radhakishun zichzelf zou gaan bloot geven? trouwens, niemand is zo masochistisch dat ze dat 3 uur lang doen op een zondagavond.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:21:46 #158
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71587025
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 02:54 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.
[..]
Een complete analyse had w.m.b. niet gehoeven hoor, ik vond het alleen jammer dat er niet meer van die momenten waren dat hij zijn "rol" liet varen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:38:49 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71682577
Van de VPRO nieuwsbrief over de uitzending van a.s. zondag:

Trudy Dehue (Den Bosch, 1951) is hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Dehue won dit jaar de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek 'De depressie-epidemie. Over de plicht het lot in eigen hand te nemen' (Augustus, 2008).

Na eerst een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in de kinder- en jeugdpsychiatrie studeerde Trudy Dehue af in de psychologie (1983) en de filosofie (1985). Meer nog dan de menselijke psyche die psychologen bestuderen, bestudeert Dehue juist die psychologen zelf. Ze promoveerde cum laude op 'De regels van het vak' (Van Gennep 1990), een kritische studie van het ‘meten en tellen’ en de vooronderstellingen die bepalend zijn geworden voor psychologisch onderzoek.

In 'De depressie-epidemie' analyseert Dehue hoe het kan dat juist in rijke en welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Dehue laat zien dat wat in de loop van de geschiedenis als melancholie, neerslachtigheid of depressie beschreven is, steeds sterk tijdsgebonden is geweest. Heeft depressie bijvoorbeeld te maken met levensomstandigheden en is het iets wat ‘op de sofa’ behandeld kan worden, of eerder iets biologisch, wat met pillen bestreden kan worden? Dehue neemt ook de invloed van de farmaceutische industrie kritisch onder de loep. Haar opinieartikel in NRC Handelsblad over de mogelijke bijwerkingen van antidepressiva deed recentelijk veel stof opwaaien.

In haar werk laat Dehue zien hoe de ‘depressie-epidemie’ verbonden is met het huidige maatschappelijke ideaal van het maakbare individu: we zijn zelf verantwoordelijk geworden voor ons lot: schoonheid en succes zijn een keuze geworden, en het antidepressivum steeds meer een ‘prestatiepil’. Dehue laat zien hoe een samenleving ervaart en bepaalt wat ‘normaal’ is en geeft daarmee niet alleen een analyse van depressie, maar ook van onze tijd.

Een avond over afwijken van de norm, wetenschap en vooroordelen, de vrouw als hoeder van de stemming en hoe grillig de grens tussen ‘goed’ en ‘kwaad’ zich kan tonen. Met o.a. fragmenten uit de scandinavische tragikomedie 'Kitchen Stories' (Bent Hamer 2003), beelden van o.a. Joni Mitchell, Bob Dylan en Neil Young tijdens het afscheidsconcert van The Band in 'The Last Waltz' (Martin Scorsese 1978) en de Britse serie 'The Singing Detective'.

De keuzefilm van Trudy Dehue is 'Mephisto' (István Szabó, 1981). Een film over de relatie kunst en politiek, gebaseerd op de gelijknamige roman van Klaus Mann uit 1936. De jonge zeer ambitieuze Duitse acteur Hendrik Höfgen (Klaus Maria Brandauer) heeft er alles voor over dé grote ster te worden, zelfs als dit leidt tot een verregaande aanpassing aan een fascistisch regime. Met een Oscar bekroond als beste niet-Engelstalige film. (Cinema.nl)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71683960
Goede keuzefilm .
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:45:53 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_71686571
Dit moet Doc als cume laude afgestudeerde psycholoog aanspreken.

Schitterende film trouwens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:48:38 #162
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_71711485
Moet zeggen dat ik me heel goed vermaakt heb met Prem vanmiddag (had het gemist zondag). Vooral Pim Fortuyn blijft geniaal, en wat hij zegt, eigenlijk zouden we dagelijks Fortuyn moeten laten zien op Primetime om daarmee Wilders te ontmaskeren. Blijft zonde dat hij er niet meer is ...

Verder leuke fragmenten, aantal goede quotes, en een Prem die echt goed op dreef was toen hij over de poppenkast die televisie heet begon en de debielenprogramma's die de PO maakt. Fuck de domme kijkers, ik ben hier voor intelligente mensen... Vond de uitzending alleen niet zo heel diepgaand, maar dat zullen we morgen wel krijgen

[ Bericht 36% gewijzigd door Keepertje8 op 08-08-2009 18:09:47 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:53:33 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_71712701
Heb het zondag gemist. Dacht ik kijk zaterdagmiddag. Maar er kwam wat tussen

zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:15:07 #164
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71714788
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:53 schreef tong80 het volgende:
Heb het zondag gemist. Dacht ik kijk zaterdagmiddag. Maar er kwam wat tussen

Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:44:56 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_71715711
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?
Alle 3

zondag 9 augustus 2009 @ 09:08:17 #166
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71724958
Ik ben erg benieuwd.
pi_71740845
Zin an!
pi_71740963
Ik ga straks het begin even kijken, want ik ben wel benieuwd hoe Margriet het doet en hoe het nieuwe decor eruitziet. Maar ik merk dat ik er dit jaar niet zoveel zin in heb. Carice volgende week ga ik wel kijken denk ik.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2009 @ 20:07:34 #169
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71740966
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Zin an!
Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 20:14:20 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_71741151
Heel fijn dat ze niet het obligate blik BN'ers opengetrokken hebben.
Dit lijkt me heel interessant.
Carice van Houten niet.
pi_71741228
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:07 schreef borisz het volgende:

Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.
pi_71741231
O anders mis je even het begin!
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:20:13 #173
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71741342
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:22:17 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71741383
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.

Knap om dat na 5 minuten al te kunnen beoordelen.

Geweldige serie was dat toch, The Singing Detective.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71741419
"het ziet er best gezellig uit..!"
pi_71741668
Ik dacht dat ik het geluid van de TV uit had....wat een saai fragment.
pi_71741688
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Jij hebt het zeker ook nooit lang uitgehouden in een collegezaal als je dat na 5 minuten al concludeert?
pi_71741704
Ohja...wedje maken dat ze een fragment uit One flew over the cuckoos nest laat zien?
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:34:30 #179
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71741770
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jij hebt het zeker ook nooit lang uitgehouden in een collegezaal als je dat na 5 minuten al concludeert?
5 minuten? Ik heb niet langer dan twee minuten gekeken. Bovendien merk ik dit soort dingen heel snel. Jij hebt langer dan 5 minuten nodig om iemand in te schatten of hij enigszins interessant is?
pi_71741797
wat een theekransje sfeer ..pseudo wetenschappelijk gedoe
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71741861
Jezus, wat irriteert dat mens me...
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:38:37 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71741890
Jan Wolkers.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71741891
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:34 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

5 minuten? Ik heb niet langer dan twee minuten gekeken. Bovendien merk ik dit soort dingen heel snel. Jij hebt langer dan 5 minuten nodig om iemand in te schatten of hij enigszins interessant is?
Ik heb meer dan 5 minuten nodig om te constateren of een drie uur durend interview interessant wordt. En nu zit ik naar een prachtig fragment van Jan Wolkers te kijken en jij niet.
pi_71741932
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:38 schreef Thomas B. het volgende:
En nu zit ik naar een prachtig fragment van Jan Wolkers te kijken en jij niet.
Zo prachtig dat je ondertussen wel een berichtje typt?
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:40:26 #185
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_71741946
Jan Wolkers!
Prachtig fragment; wat een gemis toch.
pi_71741980
Wolkers .
pi_71742009
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:40 schreef starla het volgende:

[..]

Zo prachtig dat je ondertussen wel een berichtje typt?
Wat wil je daar mee zeggen? Het is een bekend fragment en ik heb het boek twee keer gelezen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:43:20 #188
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_71742033
Zei tante Pollewop nu dat Jan Wolkers niet zo veel over religie weet?

Z'n hele oevre gaat er bijkans over!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_71742094
Ze zei volgens mij dat hij geen religieuze achtergrond heeft.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:46:06 #190
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71742111
Types als ondergetekende zijn de gebeten hond, dus ik ben een en al oor. Maar tot nu toe weet ze nog niet echt haar dagelijkse beslommeringen te overstijgen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:46:58 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71742135
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:43 schreef thedeedster het volgende:

Ze zei dat hij het juist wel heeft, en daardoor zo bloemrijk kan schrijven.
pi_71742156
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:42 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat wil je daar mee zeggen?
Ik denk hetgeen wat jij denkt
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:48:30 #193
80382 manny
30 is best veel
pi_71742173
tante pollewop.... hehe. mooie woorden
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_71742174
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:43 schreef thedeedster het volgende:

Nee, ze zei dat iemand met weinig bijbelkennis een dergelijk boek niet had kunnen schrijven. Daarmee zegt ze dus impliciet dat Wolkers juist heel veel bijbelkennis had.
pi_71742250
Haar vakgebied is hoogst interessant, haar verschijning en manier van spreken allerminst. Daar kan ze verder ook niet zo veel aan doen, maar de inhoud van de woorden die haar strot uit komen geeft ook niet bepaald aanleiding tot verdere interesse in het gesprek.
der Zorn Gottes.
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 20:51:19 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_71742251
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, wat irriteert dat mens me...
Mij ook, dacht even dat ik de enige was.

Krijg nu ook mijn twijfels over de film die zij uitgekozen heeft. Maar misschien valt die mee.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:54:32 #197
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71742346
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Aguirre het volgende:
Haar vakgebied is hoogst interessant, haar verschijning en manier van spreken allerminst. Daar kan ze verder ook niet zo veel aan doen, maar de inhoud van de woorden die haar strot uit komen geeft ook niet bepaald aanleiding tot verdere interesse in het gesprek.
En daar kwam ik al na 2 minuten achter. Nee, serieus.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:55:18 #198
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_71742374
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:48 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Nee, ze zei dat iemand met weinig bijbelkennis een dergelijk boek niet had kunnen schrijven. Daarmee zegt ze dus impliciet dat Wolkers juist heel veel bijbelkennis had.
Mijn excuses. Luisteren en internetten tegelijkertijd is ook moeilijk voor ons mannen...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_71742382
Ik val er net in. Wat is er met deze mevrouw aan de hand?
pi_71742410
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef conleche het volgende:
Ik val er net in. Wat is er met deze mevrouw aan de hand?
Mexicaanse griep.
der Zorn Gottes.
pi_71742415
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mij ook, dacht even dat ik de enige was.

Krijg nu ook mijn twijfels over de film die zij uitgekozen heeft. Maar misschien valt die mee.
Euhm, ik had ht over Margriet...
pi_71742456
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:47 schreef starla het volgende:

[..]

Ik denk hetgeen wat jij denkt
Dat ik twee dingen tegelijk kan?
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:59:31 #203
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_71742523
Sandrine Bonnaire
pi_71742539
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:57 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat ik twee dingen tegelijk kan?
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:00:25 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71742554
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:

Als je Mephisto en de rol van Klaus Maria Brandauer nog nooit hebt gezien is dit de kans om een prachtige film te zien.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 21:02:53 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_71742625
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Als je Mephisto en de rol van Klaus Maria Brandauer nog nooit hebt gezien is dit de kans om een prachtige film te zien.
Nee, nog niet gezien. Maar ga nu zeker kijken
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:05:11 #207
127004 maril
Smeetsfan
pi_71742704
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Mijn excuses. Luisteren en internetten tegelijkertijd is ook moeilijk voor ons mannen...
2 dingen tegelijk he
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_71742766
Hey, Angels in America.
pi_71742805
Een meesterlijke Pacino weer.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:09:17 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71742815
Mooi fragment met Pacino.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71742891
Is Trudy lesbionic?
pi_71742999
Margriet neemt echt aanzienlijk veel meer tijd voor een gesprek nu, opvallend.
pi_71743050
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is Trudy lesbionic?
Nee, getrouwd met een man.

Wijze vrouw trouwens .
pi_71743074
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:14 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb de eerste aflevering zomergasten gemist maar ik vind haar voorlopig wel sterk eigenlijk
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_71743096
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:14 schreef shmoopy het volgende:
Maar ze snapt er echt geen fuck van, jezus wat een domme koe. Ze begrijpt dat hele idee achter die labels en het probleem ervan niet,
pi_71743104
Aanzienlijk veel meer, mooi Nederlands, shmoop.
pi_71743106
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is Trudy lesbionic?

Dit is nou precies wat ze bedoelt volgens mij.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:19:08 #218
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743115
Wel grappig dat Trudy begint over vrouwentijdschriften
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:19:34 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71743125
goed punt met die labels
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_71743129
Ik heb zo maar het idee dat ze omdat Trudy ook een vrouw is ze niet het gevoel heeft dat ze dr gesprekspartner moet "overmeesteren" ofzo...
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:19:48 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743133
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:18 schreef JayKudo het volgende:

[..]

Maar ze snapt er echt geen fuck van, jezus wat een domme koe. Ze begrijpt dat hele idee achter die labels en het probleem ervan niet,
Dat vind ik nog best meevallen, zeker voor iemand met geen enkele wetenschappelijke achtergrond.
pi_71743155
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde toen ik die post las.
pi_71743157
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:20:54 #224
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743160
Wie is Karl Popper?
pi_71743161
Popper! Van de zwanen
pi_71743171
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:19 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat vind ik nog best meevallen, zeker voor iemand met geen enkele wetenschappelijke achtergrond.
ik heb ook geen wetenschappelijke achtergrond maar ik snap wel dat je iemand die 'I just feel alone' angeeft geen label depressief hoeft op te plakken, die margriet niet.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:23:00 #227
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743212
Karl Popper, de grootste geest van de twintigste eeuw
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:24:00 #228
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71743241
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:23 schreef Reya het volgende:
Karl Popper, de grootste geest van de twintigste eeuw
waarom is het in deze zin belangrijk dat hij van Joodse afkomst is?

Label?
pi_71743248
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:20 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Volgens mij niet.
En waarom was die vraag relevant dan ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:24:33 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71743257
quote:

Volgens mij niet.
Je hebt niet goed opgelet toen het ging over 'labels' op iemand plakken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_71743276
quote:

[..]

Volgens mij niet.
Wat bedoelt ze volgens jou dan met het conceptualiseren en aanbrengen van labels?
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:25:42 #232
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743300
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:24 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

waarom is het in deze zin belangrijk dat hij van Joodse afkomst is?

Label?
Dat begrijp ik ook niet zo goed; het is ook niet iets dat prominent terugkomt in zijn werken.
pi_71743334
Volgens mij doelde ze op het fragment. Popper had het over de betekenis van onzekerheid... waarschijnlijk een verwijzing naar Joden in de oorlog.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 21:27:29 ]
pi_71743375
Jawel, maar het is toch een verschil wanneer een lesbienne of een heterovrouw dat fragment wil laten zien. Met name m.b.t. de beweegredenen en overwegingen die iemand kan hebben.
pi_71743394
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jawel, maar het is toch een verschil wanneer een lesbienne of een heterovrouw dat fragment wil laten zien. Met name m.b.t. de beweegredenen en overwegingen die iemand kan hebben.
En dat is nu exáct wat ze dus wel bedoelde.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:29:41 #236
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743425
Dat zou goed kunnen, inderdaad; de Tweede Wereldoorlog heeft ook een belangrijke episode in zijn leven gevormd (alhoewel de bron van zijn denken daarvoor al was ontstaan). De link tussen existentiele onzekerheid en epistemiologische onzekerheid vind ik wel wat zwak.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:30:27 #237
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71743450
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef shmoopy het volgende:

[..]

En dat is nu exáct wat ze dus wel bedoelde.
Klopt. Het zou níet uit moeten maken. Of ze nou He of Ho is of rood of grijs haar heeft.
pi_71743458
Ede Staal
pi_71743474
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fout! Het fragment ging niet over homo's of lesbiennes. Het ging over hoe labels erg normatieve begrippen kunnen, zoals je dit ook ziet binnen bepaalde ziektebeelden als depressie. Volgens mij kan je echt beter gewoon gaan kijken en niet erbij internetten.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:32:06 #240
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71743502
Ede Staal
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:34:07 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71743582
Ha. Een Limburgse die heur hart aan Grunn heeft verpand.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:34:24 #242
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71743593
Ik had tot nu toe nog nooit van hem gehoord
pi_71743612
Dat is exact wat jij denkt dat ze wel bedoelde shmoopy.

Want erkennen dat mensen verschillend zijn en in bepaalde dingen anders in het leven staan en dat dat mede gevormd is door achtergrond als geboorteland/plaats, ouders, millieu, god noem het allemaal maar op en dus ook sexuele orientatie, is niet gelijk aan labels plakken en veroordelen.

Ik vraag me af of ze lesbisch is en men neemt gelijk aan dat dat een label en een waardeoordeel is, wat imo meer zegt dan mijn vraag of ze lesbionic is.
pi_71743659
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef Reya het volgende:
Dat had ik nou met Karl Popper
pi_71743679
Deze is ook zo mooi:

Op de begrafenis gedraaid van de moeder van een goede vriend .....
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:37:17 #246
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71743690
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vraag me af of ze lesbisch is en men neemt gelijk aan dat dat een label en een waardeoordeel is, wat imo meer zegt dan mijn vraag of ze lesbionic is.
Het feit alleen al dat je het woord lesbionic gebruikt zegt genoeg over jouw vraag en het label dat daar achter zit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71743750
Dat zegt enkel dat ik lesbionic een leuk woord vind.

Edit: en dat eigenlijk nog niet eens.
Edit: ZOMG taalfout!
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:39:36 #248
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71743764
Dat jaren 50 fragment.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:39:47 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71743767
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef Reya het volgende:
Dat is (jammer genoeg) heel goed mogelijk als je niet uit het Noorden komt of er nooit gewoond hebt.

Ede Staal, de kroondrager van de Groningstalige muziek, veel te vroeg overleden. Een vrij klein oeuvre maar in die contreien echt klassiek. Zeker Mien Hoogelaand. Voor wie Groningen een beetje kent (en ervan durft te houden), geeft dat lied natte ogen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:40:05 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71743774
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zegt enkel dat ik lesbionic een leuk woord vindt.
Ik vind.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:41:04 #251
102735 Zoot
pi_71743808
Prachtig die jaren '50 infomercials.
pi_71743852
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind.
Ja, nu heb je idd gelijk.
pi_71743858
Die gescheiden bedden .
pi_71743877
Die bedden
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:43:10 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71743883
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:42 schreef cultheld het volgende:
Die gescheiden bedden .
Opvallend inderdaad.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2009 @ 21:43:12 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71743884
Leuk dat jaren 50 fragment
pi_71743898
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is exact wat jij denkt dat ze wel bedoelde shmoopy.

Want erkennen dat mensen verschillend zijn en in bepaalde dingen anders in het leven staan en dat dat mede gevormd is door achtergrond als geboorteland/plaats, ouders, millieu, god noem het allemaal maar op en dus ook sexuele orientatie, is niet gelijk aan labels plakken en veroordelen.

Jij wilde weten of ze lesbisch was om haar te kunnen plaatsen, terwijl zij net een betoog hield over waarom dat voor mensen toch zo belangrijk is.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:47:50 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71744027
Lang leve de Prozac en de hele volksstammen die dat nog allemaal slikken omdat ze 'depressies' hebben.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71744143
Nee. Ik wilde, in het licht van het fragment wat zij uitkoos, wat ondanks dat het PUNT van dit fragment niet homosexualiteit is, het dit toch duidelijk als sub-punt heeft, weten of zij ook lesbionic is en het misschien mede daarom ook een relevant fragment zou vinden om bijvoorbeeld aan te tonen dat het feit dat ze lesbisch is (wat ze dus niet is) niet (of wel) wil zeggen dat dit of dat en zus en zo.

Wanneer je dat als het negatieve "label plakken" wil beoordelen, fine. Dat zegt alleen maar dat je zelf vindt dat het label "lesbionic" je een minder leuk/respectabel/whateva persoon maakt.
pi_71744192
het gespreksonderwerp wordt wel een beetje eenzijdig. Ik vind haar tot nu toe niet bijster ontluikende visies verkondigen.
pi_71744195
Brigitte.
pi_71744212
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:53 schreef N.i.c.k het volgende:
het gespreksonderwerp wordt wel een beetje eenzijdig. Ik vind haar tot nu toe niet bijster ontluikende visies verkondigen.
pi_71744217
Ze heeft niet eens in de gaten dat het meer verschil maakt dat Beatrix een geboren prinses is en Maxima niet.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:54:44 #264
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71744235
Kaandorp.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71744284
Ik kan haar nooit echt grappig vinden, maar heb wel respect voor haar lef .
pi_71744392
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee. Ik wilde, in het licht van het fragment wat zij uitkoos, wat ondanks dat het PUNT van dit fragment niet homosexualiteit is, het dit toch duidelijk als sub-punt heeft, weten of zij ook lesbionic is en het misschien mede daarom ook een relevant fragment zou vinden om bijvoorbeeld aan te tonen dat het feit dat ze lesbisch is (wat ze dus niet is) niet (of wel) wil zeggen dat dit of dat en zus en zo.

Wanneer je dat als het negatieve "label plakken" wil beoordelen, fine. Dat zegt alleen maar dat je zelf vindt dat het label "lesbionic" je een minder leuk/respectabel/whateva persoon maakt.
Ach, je reactie had gewoon nogal wat ironie op dat moment. Maak je er niet te druk om.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:01:49 #267
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71744440
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Inderdaad, ze is toch professor wetenschapsgeschiedenis? Ik snap dat dit het thema van haar laatste boek is, maar haar veld lijkt me toch veel breder.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:04:44 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71744541
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Inderdaad, ze is toch professor wetenschapsgeschiedenis? Ik snap dat dit het thema van haar laatste boek is, maar haar veld lijkt me toch veel breder.
Dat valt me ook wat tegen, inderdaad. Hopelijk slaat ze het laatste uur weer een nieuwe weg in.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:04:55 #269
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71744549
Echt nog niks gezegd waar ik stijl van achterover lig. open deuren...
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:05:01 #270
102735 Zoot
pi_71744552
Er is nog ruim een uur te gaan, dus wellicht worden er nog andere onderwerpen aangesneden.
pi_71744554
ik wilde typen dat we ook pas net bezig zij, maar we zitten al bijna op 2 uur!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 augustus 2009 @ 22:05:35 #272
862 Arcee
Look closer
pi_71744588
Inderdaad, genoeg over depressie gehoord nu.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:07:05 #273
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71744637
Margriet zit er nu ook wat te veel op door te zagen.
pi_71744691
Tijd voor een fragment...
pi_71744701
En we gaan weer herhalen
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:09:50 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71744736
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:07 schreef Reya het volgende:
Margriet snapt blijkbaar echt niet wat Dehue bedoelt met haar term depressie-epidemie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71744772
Margriet probeert dieper te gaan dan noodzakelijk.
pi_71744773
Zucht, mevrouw-de-Zomergasten-presentatrice, gaan we nou echt vijfendertig keer dezelfde vraag horen omdat je het antwoord niet begrijpt?
Let me see you stripped down to the bone
pi_71744787
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:07 schreef Reya het volgende:
Ja omdat ze het niet begrijpt

Wat me trouwens opvalt in tegenstelling tot vorige week met Prem, Margriet zit niet "schrap".
pi_71744802
En duidelijk het boek dus niet gelezen en we debatteren al een uur over de titel...
pi_71744825
Desastreuze recenties morgen
pi_71744828
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:11 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat me trouwens opvalt in tegenstelling tot vorige week met Prem, Margriet zit niet "schrap".
Ze zag er ook steeds uit alsof ze elk moment kon gaan staan om te gaan poepen bij de eerste twee afleveringen - misschien heeft ze commentaar gekregen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_71744829
Nee, niet nog een depressie-fragment he?!
pi_71744878
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:12 schreef Thomas B. het volgende:
Nee, niet nog een depressie-fragment he?!
Inderdaad, jezus zeg! Het leven is méér dan depressies, ook al heb je net een boek erover geschreven.
pi_71744933
Oeeeeh wat loopt het gesprek moeizaam, volgens mij hebben ze er beide geen zin meer in ofzo.
pi_71744972
Margriet moest het eruit trekken. Ze zocht duidelijk naar dit verhaal. Al een hele tijd.
pi_71744980
Niet mooi uitgebalanceerd idd. Ik had ook echt het idee dat we hooguit een uurtje bezig waren, omdat we voor mijn gevoel nog niet echt een fase opgeschoven zijn in het gesprek.
pi_71745012
De gast wordt zelf depressief!
pi_71745018
Ze lijken inderdaad wel een beetje klaar te zijn met de avond.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:18:17 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71745049
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:17 schreef starla het volgende:
De gast wordt zelf depressief!
Ze was het al.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71745071
Neeeeee, niet wééééér
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:19:02 #292
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71745081
Een radicaal ander onderwerp lijkt me de beste uitweg.
pi_71745117
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:19 schreef Reya het volgende:
Een radicaal ander onderwerp lijkt me de beste uitweg.
pi_71745121
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:11 schreef waxmask het volgende:
En duidelijk het boek dus niet gelezen
Fout
pi_71745139
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:20 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Fout
Inderdaad
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:20:55 #296
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71745151
Familieleven vind ik - uitzonderingen daargelaten - sowieso niet echt een interessant onderwerp.
pi_71745158
Ik erger me rot aan Margriet..

Wat was die opmerking eerder over een vader die op haar 14de tegen een boom reed, die viel inene zo uit de lucht, of heb ik wat gemist?
pi_71745170
al 2 uurtjes over haar boek, fijn voor de uitgever...
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:22:06 #299
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71745192
Margriet begon wel goed vandaag, maar ze begint te verslappen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:22:47 #300
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71745217
En nu we eindelijk van het onderwerp af lijken te gaan, gaat ze er weer op in.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:22:57 #301
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71745221
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:11 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Omdat het een feministisch avondje weer is he..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')