Heb nog nooit van de beste vrouw gehoord, maar zal volgende week zeker ook een blik wagen.quote:Trudy Dehue (Den Bosch 1951) is hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze studeerde af in de psychologie (1983) en de filosofie (1985) en promoveerde in 1990 cum laude met De regels van het vak (Van Gennep 1990). Dehue won onlangs de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek De depressie-epidemie (Augustus, 2008). In dit boek analyseert ze hoe het mogelijk is dat met name in welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Daarnaast gaat Dehue in op de invloed van de farmaceutische industrie op de samenleving.
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:23 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Mja, dat kan nou eenmaal niet, Prem laten uitpraten, dan was de uitzending morgenochtend nog niet afgelopen. Daar moet je ook begrip voor hebben, al brak ze hem vaak wat knullig af.
van mij ook, echt een leraar is ie, en een leuke..quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef jkdjjsop het volgende:
Een wetenschapster, en imho zijn wetenschappers meestel niet de leukste gasten, maar vaak een beetje saaaai.
Van mij ook, en dan ook nog even wat meer van Premtime, dat heb ik echt gemist vanavond. Had verwacht dat hij nog wel in zou gaan op de gebeurtenissen van vorig jaar, toen hij belaagd is door die gastjes en daar heel ontdaan van was. Maar nee, niet over gehad. Vind dat een gemiste kans.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
Boeiende aflevering.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.
Sympathieke man.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het zijn te veel namen tot nu toe." Boeien! Het zijn teveel onderbrekingen, Margriet! Houd je mond.
Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:32 schreef birrrd het volgende:
[..]
Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.
Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.
Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Die was in 2005 gast.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?
De wetenschappers die ik gezien heb bij Zomergasten vond ik altijd een beetje tegenvallen. Ze zijn zo formeel, zo emotieloos, oninspirerend en totaal niet sexy. Gaap.
Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.
Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Lijkt mij interessant .quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef cultheld het volgende:
Die Trudy Dehue is voor mij een totale onbekende, maar ik laat me volgende week graag verrassen.
Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef birrrd het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:39 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.![]()
Stem dan ook D66quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:43 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".
Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef shmoopy het volgende:
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.
Ik vond Prem zeer onderhoudend en veel 'normaler' en boeiender dan de schreeuwlelijk die hij regelmatig is.
Sorry, maar dat is nog erger dan de eerder genoemde drie. Met dat nietszeggende mannetje Pechtold. D66 doet mij helemaal niets. Zo'n typische partij voor mensen die vooral zichzelf erg "verstandig" vinden. Dan zou ik nog eerder SGP stemmen ofzo, puur voor de rel.quote:
Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:44 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.
Zonder hier een politieke discussie van te maken, was Fortuijn een bedachtzame man die met extreme stellingen een ruimte open hield voor compromissen in een later kabinet. Ook zonder achterkamertjes zul je altijd moeten onderhandelen voor de camera, zoals Prem ook aangaf met zijn hulde aan de speeches van Lubbers en Obama. Speel met je tegenstander en win!quote:Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
Ja, ben proberen hem te kijken, maar vind er weinig aan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
Nope, genoeg tv voor vanavond, heb een muziekje aangezet en zit een beetje te lurken op fok.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
Ja, dat inderdaad. En een beetje traaaaag ook.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:51 schreef cultheld het volgende:
Mij ook niet. Theatraal acteerwerk, simpele dialogen en teveel bombastische muziek.
Die was ook erg goed ja. Erg jammer dat je oude uitzendingen niet meer terug kunt zien.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
De beste uitzending ooit was met Ad Verbrugge (filosoof). Als iemand weet waar ik die aflevering terug kan vinden (zien) ben ik hem/haar eeuwig dankbaar![]()
Een stukje Ad
Nee, Bollywood is echt niet mijn ding.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
Dat zou echt te leuk zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:56 schreef At_Fundum het volgende:
Ben overigens nog steeds aan het wachten op een zomeravondgasten met Maarten van Rossum. Als gast zeer vermakelijk, maar wellicht nog fijner om een zomer lang zijn gasten als presentator plat te bagatalisseren.
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.
Prem en Pechtold.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:02 schreef shmoopy het volgende:
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:05 schreef Hukkie het volgende:
Waarom Pechtold als ik vragen mag?
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.quote:
Jawel, ik overweeg ook om eventueel weer D66 te gaan stemmen, maar ik vraag me af hoe die man een uitzending van drie uur met interessante items zou kunnen vullen. Lijkt me niet echt een interessant persoon namelijk, maar misschien word ik verrast.quote:
Dat bedoelde ik ook, maar ik noemde Prem ook nog even omdat die nog net op het grensvlak ligt van wat nog moet komen, plus dat ik alleen Pechtold een beetje eenzaam vond, qua antwoord.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef shmoopy het volgende:
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.
Ah, je had het hier door.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:11 schreef shmoopy het volgende:
Oh, suffe shmoop, ik heb de hele tijd Pechtold gemist in het rijtje.
Die wil ik zeker ook zien, op de een of andere manier deugt die wel.
Die is ook goed uit de schijnwerpers weggelopen wellicht voor volgend jaar als Pechtold een aanzetje geeftquote:Op maandag 3 augustus 2009 00:20 schreef shmoopy het volgende:
Oh, god, Loesewies van der Laan, net nu ik d'r een beetje vergeten was.
Gezien de achtergrond van Pechtold zal hij het waarschijnlijk niet de hele avond over politiek gaan hebben. Daarnaast is ie waarschijnlijk ook wel slim genoeg om dat te vermijden. Het wordt eerder een wat vrijblijvende avond over kunst met wat persoonlijke anekdotes... Misschien nog een klein aanvalletje richting Wilders, maar daar zal het wel bij blijven.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:09 schreef trebremmit het volgende:
Pechtold lijkt me niks, snap ook niet dat ze politici uitnodigen, altijd weer eigenbelang waarvoor ze er zitten, beetje stemmen winnen.
Lijkt mij ook de meest interessante.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:26 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben benieuwd naar Pechtold.
Mja, ik weet het niet eigenlijk. Het kan ook zijn dat er nog niet eerder een gelegenheid is geweest die het voor haar mogelijk maakte om meer inhoud naar buiten te brengen. Dus mogelijk wordt het toch interessant. Maar dat zien we vanzelf wel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Carice van Houten vind ik vooral mooi, maar heeft toch wat te weinig inhoud voor zo'n programma lijkt me.
Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.quote:
Nog lang niet zo oud als ik, meissie.quote:
Oh, wat naar, niet te dichtbij, hoop ik?quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog lang niet zo oud als ik, meissie.
mijn misjpoche is afgelopen donderdag weer eentje minder groot geworden
heel vaag staat mij iets hier van bij, welk jaar was dat??quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen. Moeten we toch maar weer teren op Dijkgraaf, hoewel de interviewer destijds volgens mij niet begreep waar hij het over had. En Jaap van Zweden, hoe komen ze er op, die man is in tal van programma's al tot in den treure behandeld. Ik denk dat de uitzending met Radhakishun vanavond het beste van het seizoen was.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:28 schreef birrrd het volgende:
Zondag 26 Juli: Viktor & Rolf
Zondag 2 Augustus: Prem Radhakishun
Zondag 9 Augustus: Trudy Dehue
Zondag 16 Augustus: Carice van Houten
Zondag 23 Augustus: Alexander Pechtold
Zondag 30 Augustus: Jaap van Zweden
Was het een lachfilm?quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toffe film had hij trouwens uitgezocht. Ik heb me rot gelachen.![]()
http:// mOOIE TV-AVONDquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:14 schreef golfer het volgende:
Legendarische uitzending van Karel v.d. Graaf.
Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.
Sympathieke man.
Ze kapte 'm veel te vraag en vooral veel te vroeg af. Natuurlijk is 't goed om het gesprek wat richting te geven, maar dit was gewoon veel te star.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.
Oh oké, dan ben ik het met je eens. Jammer dat Zomergasten met Prem maar zo kort duurde.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:47 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.
Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:36 schreef Doopy-X- het volgende:
Uitzending is zeker niet helemaal terug te zien ergens
zaterdagmiddag 13:10quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:18 schreef Cudles het volgende:
[..]
Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.
zuur? heb je het wel gelezen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?
Ik vind het een redelijk zuur stukje
Naja valt wel mee iddquote:
Vind ik beetje zeikerigquote:Maar de liefhebbers van het intellectuele debat, de zoekers naar de diepere lagen in de ziel van de zomergast, kregen waarschijnlijk nauwelijks kippenvel op de armen. Prem bleef hangen in gemakzuchtige fragmenten en opinies.
Ondanks een spervuur aan ongezouten meningen en verbaal geweld op dubbel volume en ondanks Prems herhaalde verklaring dat het niet ging om "het voetbal" of "de politiek" maar om "macht", "consequent zijn" en het "ontmaskeren van de poppenkast die televisie heet" bleef Zomergast Prem even oppervlakkig als vermakelijk.
Nee, Zomergasten met Prem Radhakishun was vooral een Prem-pamflet en dat luidruchtige pamflet heeft iedere Nederlander inmiddels gelezen en vooral gehoord.
Wie gaat er nou een TV-programma reviewen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/column-m(...)rem-radhakishun.html
Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wie gaat er nou een TV-programma reviewen.![]()
Maar het is al voorbij....quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.
Daar kunnen programmamakers ook van leren. Bovendien is het voor mensen die het programma gezien hebben interessant om te lezen wat anderen ervan vinden. Net zoals ik 't erg leuk vind dat tijdens de utizending op twitter zo lekker veel over het programma gesproken wordt. Zomergasten is geen gewoon tv-programma en door de lengte, opzet, presentatie en inhoud is er veel over te besprekenquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar het is al voorbij....Bij een film, software of game is het nut van een recensie duidelijk, maar achteraf bij een TV-programma.
Dat 'Niet te veel namen opnoemen!' van Van der Linden vond ik wel irritant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:35 schreef Loohcs het volgende:
Echt bij de eerste vraag ("Hoe heb je 't aangepakt") begon ze al te drammen omdat Prem niet direct genoeg antwoord gaf. "Nee niet teveel namen en wel de vraag beantwoorden!"
Uitzending was goed te doen ondanks v/d Linden (die meer 'afkapper' dan vragensteller was). Die houding van Prem is imho wel erg makkelijk: "Ik ben een opportunist en inconsequent en geeft het toe, dus mag ik alles roepen om er vervolgens weer vrolijk op terug te komen."
Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:18 schreef alors het volgende:
Ik ben het gewoon helemaal vergetenheb al een beetje gegoogled maar het wordt nergens aangeboden.. iig ik heb niets kunnen vinden.. iemand een idee?
Oh chill, ik wist niet dat het nog herhaald werd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja.
Wachten op de herhaling ervan a.s. zaterdag.
Suko boos?quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:07 schreef Suko het volgende:
AA\N ER VOORTAN EEN LINKJE NAAHET NIIEUWE DEEL WORDNEN GEPLAATST, IK ZOEK ME HET RAMBAM ANDERS
Ze moeten hoognodig eens Vincent Icke uitnodigen!quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen.
Zeker niet, maar het zegt helaas niks over het vermogen een leuke avond vol te lullen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
cum laude promoveren is niet niks
Op wat voor manier maakte Prem het waar? De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen. Het enige wat ik mij nu nog herinner is dat hij heel streng is voor publieke figuren, maar zelf vind dat hij overal mee mag wegkomen omdat hij nou eenmaal nooit gezegd heeft dat hij consequent of verstandig is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:45 schreef speknek het volgende:
Een van de beste afleveringen totnutoe. Normaal word ik heel snel Prem moe, omdat hij alle aandacht opeist, maar als hij zelf het middelpunt van de aandacht is, weet hij dat wel waar te maken. De interviewer was ook al een stuk beter; het is dan natuurlijk ook niet zo moeilijk om Prem aan te geven, waarbij ze bij V&R voortdurend informatie eruit moest trekken, en daar is ze niet bepaald goed in.
Dat had ik met Katja Schuurman. Werkelijk geen idee waar ze het een hele uitzending over heeft gehad, ik heb alleen maar verlekkerd zitten kijken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
En Carice van Houten, ach, drie uur lang alleen maar kijken is ook geen straf.
Ik ook, maar ik bedrijf het niet voor m'n lol. Eigenlijk vind ik het maar saai, maar je moet wat als je gezegend bent met een goed stel hersenen en twee linkerhanden. Veel liever was ik stuurman ofzo geweest op de grote vaart.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef speknek het volgende:
Ach al vertelt ze drie uur lang over d'r eigen onderzoek vind ik het al interessant. Maar ik ben niet voor niets zelf ook wetenschapper.
Dat is inderdaad een goede, dan ga ik zeker kijken, als ze die uitnodigen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
Ze moeten hoognodig eens Vincent Icke uitnodigen!
Icke kan ookquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef speknek het volgende:
Ach al vertelt ze drie uur lang over d'r eigen onderzoek vind ik het al interessant. Maar ik ben niet voor niets zelf ook wetenschapper.
En dit soort informatie zul je dus nooit te weten komen van de Zomergasten, omdat mevrouw Van der Linden zich niet goed voorbereidt en daardoor niet de juiste vragen stelt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:11 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik bedrijf het niet voor m'n lol. Eigenlijk vind ik het maar saai, maar je moet wat als je gezegend bent met een goed stel hersenen en twee linkerhanden. Veel liever was ik stuurman ofzo geweest op de grote vaart.
Maar dat ligt niet alleen maar aan haar, al hoor je mij niet zeggen dat ze goede interviews afneemt. De meeste wetenschappers zijn nu eenmaal erg gesloten over dat soort dingen. Die laten niet zo snel het achterste van hun tong zien en al helemaal niet over privézaken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:24 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
En dit soort informatie zul je dus nooit te weten komen van de Zomergasten, omdat mevrouw Van der Linden zich niet goed voorbereidt en daardoor niet de juiste vragen stelt.
Dat was dan weer een automatisch voordeel bij Prem: die doet overal zijn mond wel over open.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:29 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet alleen maar aan haar, al hoor je mij niet zeggen dat ze goede interviews afneemt. De meeste wetenschappers zijn nu eenmaal erg gesloten over dat soort dingen. Die laten niet zo snel het achterste van hun tong zien en al helemaal niet over privézaken.
Willem Buiter kan ook interessant zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:24 schreef borisz het volgende:
Een econoom lijkt me ook leuk maar dat is preken voor eigen parochie.
Je neemt me de woorden uit de mond. Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje.
GBJ Hiltermann linkse kerk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:42 schreef jkdjjsop het volgende:
Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.
Het nadeel van wetenschappers is vaak dat ze te veel gefocust zijn op een klein onderwerp. Dan krijg je geen interessante avond. Wel heb je soms vakidioten die een groot inzicht kunnen geven in hun vakgebied (bijv. een Bas Haring, maar dit kan ook een breed ontwikkelde wetenschapper zijn of een filmregisseur of een kunstenaar).quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje van Amsterdamse grachtengordel.
Nou, leuk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.
Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Ja prachtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:17 schreef MeneerTim het volgende:
De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen.
Ja, dat was ook wel grappig, daar lulde hij zich klem. Het blijft wel entertainment. Voor echte wetenschappelijke verhalen ga ik naar de universiteit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Dat zou zeker super geweest zijn. Erg jammer dat dat niet meer kan. Ik mis Theoquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.
Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Maar de rest is redelijk raak.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh ok, politiek broekkie is redelijk overdreven realiseer ik me ook.
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
V&R vond ik wel geschikt. Binnen wat zij doen hebben zij bizar veel bereikt.
Toch best een leuke avond, niet?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijken
O. Ik vind dat een malle mening.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.
Ik had voor vorige week zondag zelfs nog nooit van het duo gehoord, en daar was ik bepaald niet rouwig onder. Eigenlijk heb ik spijt dat ik vorige week een stuk gekeken heb en nu wel weet dat dit soort types mijn aarde bevuilen. Ik zou daar eigenlijk iets aan willen doen.
Oh, maar maak je niet ongerust, ik erger me ook groen en geel aan al die andere uitwassen van de concumptiemaatschappij.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O. Ik vind dat een malle mening.
Wat ik al zei het geneest geen kanker, het zorgt niet voor wereldvrede. Maar wat doet het in hemelsnaam verkeerd? Ja het is een uiting van de consumptiemaatschappij, ja het is wanneer je er over doordenkt ronduit walgelijk dat zij kleding maken voor een bedrag waar een normaal mens geen hypotheek voor kan krijgen. Maar imo zijn zij zeker niet de ergste uitwas van de consumptiemaatschappij. Ze maken de wereld een beetje mooier. Het is kunst. En niet eens puur comsumptieve kunst...
Daar heb ik dan ook helemaal niks mee. Ik houd wel van kunst, maar niet van moderne. Dat laatste vind ik in de meeste gevallen echt afgrijselijk.quote:Dan kun je alle kunst wel willen afschaffen. De mona lisa werd vast ook gewoon geschilderd omdat er ergens een bierpul gevuld moest worden. En een paar miljoen betalen voor een paar vlakjes rood/blauw/geel terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen dood gaan omdat ze drinken uit de sloot waar ze ook in schijten gaat ook alle logica voorbij.
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.quote:Dan zou ik ze eerder zien als een symptoom en niet als een oorzaak. Pak de oorzaak aan en de syptomen verdwijnen.
Dat vind ik te makkelijk. Daarmee accepteer je de status quo en erger nog, je stimuleert het en doet er actief je voordeel mee.quote:Maar de oorzaak zit zo diep in ons allemaal dat dat niet uit te roeien valt.
V&R doen binnen de zeitgeist en de gekte van de huidige maatschappij alleen maar hun dingetje.
Aardige recensie. Al heb ik niet echt gemist dat het niet echt persoonlijk werd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/column-m(...)rem-radhakishun.html
Tweede helft van het stukje is wat zuur, maar ook weer niet zo zuur dat het compleet onzin is. Ik ben het met het tweede deel ook minder eens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Ik neem dat dat er bedoeld wordt dat ze op de tijd let, zorgt dat het binnen het pas pblijft en dat de geinterviewde zichzelf als persoon moet verantwoorden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.
Het is niet vreemd, maar dat praat het voor mij ook niet goed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.
Maar weinig mensen is dat concept echt helemaal vreemd.
En ik vind het niet vreemd dat iemand dan denkt "heee daar ga ik mijn geld mee verdienen, want dan heb ik MEER!"
Tsja, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind het wel vergelijkbaar. Ik durf zelfs te beweren dat de modewereld meer ellende in de wereld veroorzaakt dan clusterbommen. Al die meisjes die zich uithongeren om aan een ideaalbeeld te voldoen. Al die ogen die worden uitgestoken. Mensen worden helemaal opgenaaid door die troep. De ellende waar dat uiteindelijk wereldwijd in uitmondt, daar kan geen clusterbom tegenop.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zou ik niet vergelijkbaar vinden.
Nu stel je alle kwaden aan elkaar gelijk. In het zwembad naar te jonge meisjes gluren terwijl je over je panorama heen gluurt vs. van fritzlstein gaan.
jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef BOKA het volgende:
Overigens vond ik het ook zwak dat Margriet niet verder inging op zijn priveleven (over zijn vrouw), was duidelijk dat hij daar een beetje door ontregelt werd.
Geert is een ECHTE racist en zijn stemmers ook, Fortuyn was iemand die "slechts" een Westerse chauvinist, iemand die "de wEsterse cultuur" beter vond dan andere culturen. Maar ook zijn stemmers zijn grotendeels racisten. Een beetje lood om gerecycled ijzer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:49 schreef cultheld het volgende:
Je kunt ze amper met elkaar vergelijken. Fortuyn was een erudiete en eloquente wetenschapper en Geert is een brutale straatvechter.
IDD een zuur stukje, vooral dat gezeik over oppervlakkigheid, Zomergasten is geen psychoanalyse.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Een complete analyse had w.m.b. niet gehoeven hoor, ik vond het alleen jammer dat er niet meer van die momenten waren dat hij zijn "rol" liet varen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:54 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.
[..]
Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:53 schreef tong80 het volgende:
Heb het zondag gemist. Dacht ik kijk zaterdagmiddag. Maar er kwam wat tussen
Alle 3quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?
Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Zin an!
quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:07 schreef borisz het volgende:
Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.
Jij hebt het zeker ook nooit lang uitgehouden in een collegezaal als je dat na 5 minuten al concludeert?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.
5 minuten? Ik heb niet langer dan twee minuten gekeken. Bovendien merk ik dit soort dingen heel snel. Jij hebt langer dan 5 minuten nodig om iemand in te schatten of hij enigszins interessant is?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker ook nooit lang uitgehouden in een collegezaal als je dat na 5 minuten al concludeert?
Ik heb meer dan 5 minuten nodig om te constateren of een drie uur durend interview interessant wordt. En nu zit ik naar een prachtig fragment van Jan Wolkers te kijken en jij niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
5 minuten? Ik heb niet langer dan twee minuten gekeken. Bovendien merk ik dit soort dingen heel snel. Jij hebt langer dan 5 minuten nodig om iemand in te schatten of hij enigszins interessant is?
Zo prachtig dat je ondertussen wel een berichtje typt?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:38 schreef Thomas B. het volgende:
En nu zit ik naar een prachtig fragment van Jan Wolkers te kijken en jij niet.
Wat wil je daar mee zeggen? Het is een bekend fragment en ik heb het boek twee keer gelezen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:40 schreef starla het volgende:
[..]
Zo prachtig dat je ondertussen wel een berichtje typt?
Ze zei dat hij het juist wel heeft, en daardoor zo bloemrijk kan schrijven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:43 schreef thedeedster het volgende:
Zei tante Pollewop nu dat Jan Wolkers niet zo veel over religie weet?
Z'n hele oevre gaat er bijkans over!
Nee, ze zei dat iemand met weinig bijbelkennis een dergelijk boek niet had kunnen schrijven. Daarmee zegt ze dus impliciet dat Wolkers juist heel veel bijbelkennis had.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:43 schreef thedeedster het volgende:
Zei tante Pollewop nu dat Jan Wolkers niet zo veel over religie weet?
Z'n hele oevre gaat er bijkans over!
Mij ook, dacht even dat ik de enige was.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, wat irriteert dat mens me...
En daar kwam ik al na 2 minuten achter. Nee, serieus.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Aguirre het volgende:
Haar vakgebied is hoogst interessant, haar verschijning en manier van spreken allerminst. Daar kan ze verder ook niet zo veel aan doen, maar de inhoud van de woorden die haar strot uit komen geeft ook niet bepaald aanleiding tot verdere interesse in het gesprek.
Mijn excuses. Luisteren en internetten tegelijkertijd is ook moeilijk voor ons mannen...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:48 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Nee, ze zei dat iemand met weinig bijbelkennis een dergelijk boek niet had kunnen schrijven. Daarmee zegt ze dus impliciet dat Wolkers juist heel veel bijbelkennis had.
Mexicaanse griep.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef conleche het volgende:
Ik val er net in. Wat is er met deze mevrouw aan de hand?
Euhm, ik had ht over Margriet...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij ook, dacht even dat ik de enige was.
Krijg nu ook mijn twijfels over de film die zij uitgekozen heeft. Maar misschien valt die mee.
Als je Mephisto en de rol van Klaus Maria Brandauer nog nooit hebt gezien is dit de kans om een prachtige film te zien.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
Krijg nu ook mijn twijfels over de film die zij uitgekozen heeft. Maar misschien valt die mee.
Nee, nog niet gezien. Maar ga nu zeker kijkenquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je Mephisto en de rol van Klaus Maria Brandauer nog nooit hebt gezien is dit de kans om een prachtige film te zien.
2 dingen tegelijk hequote:Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mijn excuses. Luisteren en internetten tegelijkertijd is ook moeilijk voor ons mannen...
Nee, getrouwd met een man.quote:
Ik heb de eerste aflevering zomergasten gemist maar ik vind haar voorlopig wel sterk eigenlijkquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:14 schreef shmoopy het volgende:
Margriet neemt echt aanzienlijk veel meer tijd voor een gesprek nu, opvallend.
Maar ze snapt er echt geen fuck van, jezus wat een domme koe. Ze begrijpt dat hele idee achter die labels en het probleem ervan niet,quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:14 schreef shmoopy het volgende:
Margriet neemt echt aanzienlijk veel meer tijd voor een gesprek nu, opvallend.
Dat vind ik nog best meevallen, zeker voor iemand met geen enkele wetenschappelijke achtergrond.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:18 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Maar ze snapt er echt geen fuck van, jezus wat een domme koe. Ze begrijpt dat hele idee achter die labels en het probleem ervan niet,
Ik dacht hetzelfde toen ik die post las.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dit is nou precies wat ze bedoelt volgens mij.
Volgens mij niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dit is nou precies wat ze bedoelt volgens mij.
ik heb ook geen wetenschappelijke achtergrond maar ik snap wel dat je iemand die 'I just feel alone' angeeft geen label depressief hoeft op te plakken, die margriet niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat vind ik nog best meevallen, zeker voor iemand met geen enkele wetenschappelijke achtergrond.
waarom is het in deze zin belangrijk dat hij van Joodse afkomst is?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:23 schreef Reya het volgende:
Karl Popper, de grootste geest van de twintigste eeuw
En waarom was die vraag relevant dan ?quote:
Je hebt niet goed opgelet toen het ging over 'labels' op iemand plakken?quote:
Dat begrijp ik ook niet zo goed; het is ook niet iets dat prominent terugkomt in zijn werken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:24 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
waarom is het in deze zin belangrijk dat hij van Joodse afkomst is?
Label?
En dat is nu exáct wat ze dus wel bedoelde.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jawel, maar het is toch een verschil wanneer een lesbienne of een heterovrouw dat fragment wil laten zien. Met name m.b.t. de beweegredenen en overwegingen die iemand kan hebben.
Klopt. Het zou níet uit moeten maken. Of ze nou He of Ho is of rood of grijs haar heeft.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En dat is nu exáct wat ze dus wel bedoelde.
Fout! Het fragment ging niet over homo's of lesbiennes. Het ging over hoe labels erg normatieve begrippen kunnen, zoals je dit ook ziet binnen bepaalde ziektebeelden als depressie. Volgens mij kan je echt beter gewoon gaan kijken en niet erbij internetten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jawel, maar het is toch een verschil wanneer een lesbienne of een heterovrouw dat fragment wil laten zien. Met name m.b.t. de beweegredenen en overwegingen die iemand kan hebben.
Dat had ik nou met Karl Popperquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef Reya het volgende:
Ik had tot nu toe nog nooit van hem gehoord
Het feit alleen al dat je het woord lesbionic gebruikt zegt genoeg over jouw vraag en het label dat daar achter zit.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me af of ze lesbisch is en men neemt gelijk aan dat dat een label en een waardeoordeel is, wat imo meer zegt dan mijn vraag of ze lesbionic is.
Dat is (jammer genoeg) heel goed mogelijk als je niet uit het Noorden komt of er nooit gewoond hebt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef Reya het volgende:
Ik had tot nu toe nog nooit van hem gehoord
Ik vind.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zegt enkel dat ik lesbionic een leuk woord vindt.
Ja, nu heb je idd gelijk.quote:
Opvallend inderdaad.quote:
Jij wilde weten of ze lesbisch was om haar te kunnen plaatsen, terwijl zij net een betoog hield over waarom dat voor mensen toch zo belangrijk is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is exact wat jij denkt dat ze wel bedoelde shmoopy.
Want erkennen dat mensen verschillend zijn en in bepaalde dingen anders in het leven staan en dat dat mede gevormd is door achtergrond als geboorteland/plaats, ouders, millieu, god noem het allemaal maar op en dus ook sexuele orientatie, is niet gelijk aan labels plakken en veroordelen.
Ik vraag me af of ze lesbisch is en men neemt gelijk aan dat dat een label en een waardeoordeel is, wat imo meer zegt dan mijn vraag of ze lesbionic is.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:53 schreef N.i.c.k het volgende:
het gespreksonderwerp wordt wel een beetje eenzijdig. Ik vind haar tot nu toe niet bijster ontluikende visies verkondigen.
Ach, je reactie had gewoon nogal wat ironie op dat moment. Maak je er niet te druk om.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee. Ik wilde, in het licht van het fragment wat zij uitkoos, wat ondanks dat het PUNT van dit fragment niet homosexualiteit is, het dit toch duidelijk als sub-punt heeft, weten of zij ook lesbionic is en het misschien mede daarom ook een relevant fragment zou vinden om bijvoorbeeld aan te tonen dat het feit dat ze lesbisch is (wat ze dus niet is) niet (of wel) wil zeggen dat dit of dat en zus en zo.
Wanneer je dat als het negatieve "label plakken" wil beoordelen, fine. Dat zegt alleen maar dat je zelf vindt dat het label "lesbionic" je een minder leuk/respectabel/whateva persoon maakt.
Inderdaad, ze is toch professor wetenschapsgeschiedenis? Ik snap dat dit het thema van haar laatste boek is, maar haar veld lijkt me toch veel breder.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:53 schreef N.i.c.k het volgende:
het gespreksonderwerp wordt wel een beetje eenzijdig. Ik vind haar tot nu toe niet bijster ontluikende visies verkondigen.
Dat valt me ook wat tegen, inderdaad. Hopelijk slaat ze het laatste uur weer een nieuwe weg in.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
Inderdaad, ze is toch professor wetenschapsgeschiedenis? Ik snap dat dit het thema van haar laatste boek is, maar haar veld lijkt me toch veel breder.
Margriet snapt blijkbaar echt niet wat Dehue bedoelt met haar term depressie-epidemie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:07 schreef Reya het volgende:
Margriet zit er nu ook wat te veel op door te zagen.
Ja omdat ze het niet begrijptquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:07 schreef Reya het volgende:
Margriet zit er nu ook wat te veel op door te zagen.
Ze zag er ook steeds uit alsof ze elk moment kon gaan staan om te gaan poepen bij de eerste twee afleveringen - misschien heeft ze commentaar gekregen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja omdat ze het niet begrijpt
Wat me trouwens opvalt in tegenstelling tot vorige week met Prem, Margriet zit niet "schrap".
Inderdaad, jezus zeg! Het leven is méér dan depressies, ook al heb je net een boek erover geschreven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:12 schreef Thomas B. het volgende:
Nee, niet nog een depressie-fragment he?!
Ze was het al.quote:
quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:19 schreef Reya het volgende:
Een radicaal ander onderwerp lijkt me de beste uitweg.
Omdat het een feministisch avondje weer is he..quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja omdat ze het niet begrijpt
Wat me trouwens opvalt in tegenstelling tot vorige week met Prem, Margriet zit niet "schrap".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |