Dat 'Niet te veel namen opnoemen!' van Van der Linden vond ik wel irritant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:35 schreef Loohcs het volgende:
Echt bij de eerste vraag ("Hoe heb je 't aangepakt") begon ze al te drammen omdat Prem niet direct genoeg antwoord gaf. "Nee niet teveel namen en wel de vraag beantwoorden!"
Uitzending was goed te doen ondanks v/d Linden (die meer 'afkapper' dan vragensteller was). Die houding van Prem is imho wel erg makkelijk: "Ik ben een opportunist en inconsequent en geeft het toe, dus mag ik alles roepen om er vervolgens weer vrolijk op terug te komen."
Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:18 schreef alors het volgende:
Ik ben het gewoon helemaal vergetenheb al een beetje gegoogled maar het wordt nergens aangeboden.. iig ik heb niets kunnen vinden.. iemand een idee?
Oh chill, ik wist niet dat het nog herhaald werd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja.
Wachten op de herhaling ervan a.s. zaterdag.
Suko boos?quote:Op maandag 3 augustus 2009 06:07 schreef Suko het volgende:
AA\N ER VOORTAN EEN LINKJE NAAHET NIIEUWE DEEL WORDNEN GEPLAATST, IK ZOEK ME HET RAMBAM ANDERS
Ze moeten hoognodig eens Vincent Icke uitnodigen!quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen.
Zeker niet, maar het zegt helaas niks over het vermogen een leuke avond vol te lullen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
cum laude promoveren is niet niks
Op wat voor manier maakte Prem het waar? De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen. Het enige wat ik mij nu nog herinner is dat hij heel streng is voor publieke figuren, maar zelf vind dat hij overal mee mag wegkomen omdat hij nou eenmaal nooit gezegd heeft dat hij consequent of verstandig is.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:45 schreef speknek het volgende:
Een van de beste afleveringen totnutoe. Normaal word ik heel snel Prem moe, omdat hij alle aandacht opeist, maar als hij zelf het middelpunt van de aandacht is, weet hij dat wel waar te maken. De interviewer was ook al een stuk beter; het is dan natuurlijk ook niet zo moeilijk om Prem aan te geven, waarbij ze bij V&R voortdurend informatie eruit moest trekken, en daar is ze niet bepaald goed in.
Dat had ik met Katja Schuurman. Werkelijk geen idee waar ze het een hele uitzending over heeft gehad, ik heb alleen maar verlekkerd zitten kijken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
En Carice van Houten, ach, drie uur lang alleen maar kijken is ook geen straf.
Ik ook, maar ik bedrijf het niet voor m'n lol. Eigenlijk vind ik het maar saai, maar je moet wat als je gezegend bent met een goed stel hersenen en twee linkerhanden. Veel liever was ik stuurman ofzo geweest op de grote vaart.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef speknek het volgende:
Ach al vertelt ze drie uur lang over d'r eigen onderzoek vind ik het al interessant. Maar ik ben niet voor niets zelf ook wetenschapper.
Dat is inderdaad een goede, dan ga ik zeker kijken, als ze die uitnodigen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:57 schreef speknek het volgende:
Ze moeten hoognodig eens Vincent Icke uitnodigen!
Icke kan ookquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:09 schreef speknek het volgende:
Ach al vertelt ze drie uur lang over d'r eigen onderzoek vind ik het al interessant. Maar ik ben niet voor niets zelf ook wetenschapper.
En dit soort informatie zul je dus nooit te weten komen van de Zomergasten, omdat mevrouw Van der Linden zich niet goed voorbereidt en daardoor niet de juiste vragen stelt.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:11 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik bedrijf het niet voor m'n lol. Eigenlijk vind ik het maar saai, maar je moet wat als je gezegend bent met een goed stel hersenen en twee linkerhanden. Veel liever was ik stuurman ofzo geweest op de grote vaart.
Maar dat ligt niet alleen maar aan haar, al hoor je mij niet zeggen dat ze goede interviews afneemt. De meeste wetenschappers zijn nu eenmaal erg gesloten over dat soort dingen. Die laten niet zo snel het achterste van hun tong zien en al helemaal niet over privézaken.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:24 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
En dit soort informatie zul je dus nooit te weten komen van de Zomergasten, omdat mevrouw Van der Linden zich niet goed voorbereidt en daardoor niet de juiste vragen stelt.
Dat was dan weer een automatisch voordeel bij Prem: die doet overal zijn mond wel over open.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:29 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet alleen maar aan haar, al hoor je mij niet zeggen dat ze goede interviews afneemt. De meeste wetenschappers zijn nu eenmaal erg gesloten over dat soort dingen. Die laten niet zo snel het achterste van hun tong zien en al helemaal niet over privézaken.
Willem Buiter kan ook interessant zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:24 schreef borisz het volgende:
Een econoom lijkt me ook leuk maar dat is preken voor eigen parochie.
Je neemt me de woorden uit de mond. Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje.
GBJ Hiltermann linkse kerk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:42 schreef jkdjjsop het volgende:
Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.
Het nadeel van wetenschappers is vaak dat ze te veel gefocust zijn op een klein onderwerp. Dan krijg je geen interessante avond. Wel heb je soms vakidioten die een groot inzicht kunnen geven in hun vakgebied (bijv. een Bas Haring, maar dit kan ook een breed ontwikkelde wetenschapper zijn of een filmregisseur of een kunstenaar).quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje van Amsterdamse grachtengordel.
Nou, leuk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.
Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Ja prachtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:17 schreef MeneerTim het volgende:
De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen.
Ja, dat was ook wel grappig, daar lulde hij zich klem. Het blijft wel entertainment. Voor echte wetenschappelijke verhalen ga ik naar de universiteit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Dat zou zeker super geweest zijn. Erg jammer dat dat niet meer kan. Ik mis Theoquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.
Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Maar de rest is redelijk raak.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh ok, politiek broekkie is redelijk overdreven realiseer ik me ook.
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
V&R vond ik wel geschikt. Binnen wat zij doen hebben zij bizar veel bereikt.
Toch best een leuke avond, niet?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijken
O. Ik vind dat een malle mening.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.
Ik had voor vorige week zondag zelfs nog nooit van het duo gehoord, en daar was ik bepaald niet rouwig onder. Eigenlijk heb ik spijt dat ik vorige week een stuk gekeken heb en nu wel weet dat dit soort types mijn aarde bevuilen. Ik zou daar eigenlijk iets aan willen doen.
Oh, maar maak je niet ongerust, ik erger me ook groen en geel aan al die andere uitwassen van de concumptiemaatschappij.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O. Ik vind dat een malle mening.
Wat ik al zei het geneest geen kanker, het zorgt niet voor wereldvrede. Maar wat doet het in hemelsnaam verkeerd? Ja het is een uiting van de consumptiemaatschappij, ja het is wanneer je er over doordenkt ronduit walgelijk dat zij kleding maken voor een bedrag waar een normaal mens geen hypotheek voor kan krijgen. Maar imo zijn zij zeker niet de ergste uitwas van de consumptiemaatschappij. Ze maken de wereld een beetje mooier. Het is kunst. En niet eens puur comsumptieve kunst...
Daar heb ik dan ook helemaal niks mee. Ik houd wel van kunst, maar niet van moderne. Dat laatste vind ik in de meeste gevallen echt afgrijselijk.quote:Dan kun je alle kunst wel willen afschaffen. De mona lisa werd vast ook gewoon geschilderd omdat er ergens een bierpul gevuld moest worden. En een paar miljoen betalen voor een paar vlakjes rood/blauw/geel terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen dood gaan omdat ze drinken uit de sloot waar ze ook in schijten gaat ook alle logica voorbij.
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.quote:Dan zou ik ze eerder zien als een symptoom en niet als een oorzaak. Pak de oorzaak aan en de syptomen verdwijnen.
Dat vind ik te makkelijk. Daarmee accepteer je de status quo en erger nog, je stimuleert het en doet er actief je voordeel mee.quote:Maar de oorzaak zit zo diep in ons allemaal dat dat niet uit te roeien valt.
V&R doen binnen de zeitgeist en de gekte van de huidige maatschappij alleen maar hun dingetje.
Aardige recensie. Al heb ik niet echt gemist dat het niet echt persoonlijk werd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/column-m(...)rem-radhakishun.html
Tweede helft van het stukje is wat zuur, maar ook weer niet zo zuur dat het compleet onzin is. Ik ben het met het tweede deel ook minder eens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Ik vind het een redelijk zuur stukje
Ik neem dat dat er bedoeld wordt dat ze op de tijd let, zorgt dat het binnen het pas pblijft en dat de geinterviewde zichzelf als persoon moet verantwoorden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?
Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.
Het is niet vreemd, maar dat praat het voor mij ook niet goed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.
Maar weinig mensen is dat concept echt helemaal vreemd.
En ik vind het niet vreemd dat iemand dan denkt "heee daar ga ik mijn geld mee verdienen, want dan heb ik MEER!"
Tsja, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind het wel vergelijkbaar. Ik durf zelfs te beweren dat de modewereld meer ellende in de wereld veroorzaakt dan clusterbommen. Al die meisjes die zich uithongeren om aan een ideaalbeeld te voldoen. Al die ogen die worden uitgestoken. Mensen worden helemaal opgenaaid door die troep. De ellende waar dat uiteindelijk wereldwijd in uitmondt, daar kan geen clusterbom tegenop.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zou ik niet vergelijkbaar vinden.
Nu stel je alle kwaden aan elkaar gelijk. In het zwembad naar te jonge meisjes gluren terwijl je over je panorama heen gluurt vs. van fritzlstein gaan.
jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef BOKA het volgende:
Overigens vond ik het ook zwak dat Margriet niet verder inging op zijn priveleven (over zijn vrouw), was duidelijk dat hij daar een beetje door ontregelt werd.
Geert is een ECHTE racist en zijn stemmers ook, Fortuyn was iemand die "slechts" een Westerse chauvinist, iemand die "de wEsterse cultuur" beter vond dan andere culturen. Maar ook zijn stemmers zijn grotendeels racisten. Een beetje lood om gerecycled ijzer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:49 schreef cultheld het volgende:
Je kunt ze amper met elkaar vergelijken. Fortuyn was een erudiete en eloquente wetenschapper en Geert is een brutale straatvechter.
IDD een zuur stukje, vooral dat gezeik over oppervlakkigheid, Zomergasten is geen psychoanalyse.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?
Ik vind het een redelijk zuur stukje
Een complete analyse had w.m.b. niet gehoeven hoor, ik vond het alleen jammer dat er niet meer van die momenten waren dat hij zijn "rol" liet varen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:54 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.
[..]
Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:53 schreef tong80 het volgende:
Heb het zondag gemist. Dacht ik kijk zaterdagmiddag. Maar er kwam wat tussen
Alle 3quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?
Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Zin an!
quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:07 schreef borisz het volgende:
Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.
Jij hebt het zeker ook nooit lang uitgehouden in een collegezaal als je dat na 5 minuten al concludeert?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.
5 minuten? Ik heb niet langer dan twee minuten gekeken. Bovendien merk ik dit soort dingen heel snel. Jij hebt langer dan 5 minuten nodig om iemand in te schatten of hij enigszins interessant is?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Jij hebt het zeker ook nooit lang uitgehouden in een collegezaal als je dat na 5 minuten al concludeert?
Ik heb meer dan 5 minuten nodig om te constateren of een drie uur durend interview interessant wordt. En nu zit ik naar een prachtig fragment van Jan Wolkers te kijken en jij niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:34 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
5 minuten? Ik heb niet langer dan twee minuten gekeken. Bovendien merk ik dit soort dingen heel snel. Jij hebt langer dan 5 minuten nodig om iemand in te schatten of hij enigszins interessant is?
Zo prachtig dat je ondertussen wel een berichtje typt?quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:38 schreef Thomas B. het volgende:
En nu zit ik naar een prachtig fragment van Jan Wolkers te kijken en jij niet.
Wat wil je daar mee zeggen? Het is een bekend fragment en ik heb het boek twee keer gelezen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:40 schreef starla het volgende:
[..]
Zo prachtig dat je ondertussen wel een berichtje typt?
Ze zei dat hij het juist wel heeft, en daardoor zo bloemrijk kan schrijven.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:43 schreef thedeedster het volgende:
Zei tante Pollewop nu dat Jan Wolkers niet zo veel over religie weet?
Z'n hele oevre gaat er bijkans over!
Nee, ze zei dat iemand met weinig bijbelkennis een dergelijk boek niet had kunnen schrijven. Daarmee zegt ze dus impliciet dat Wolkers juist heel veel bijbelkennis had.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:43 schreef thedeedster het volgende:
Zei tante Pollewop nu dat Jan Wolkers niet zo veel over religie weet?
Z'n hele oevre gaat er bijkans over!
Mij ook, dacht even dat ik de enige was.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, wat irriteert dat mens me...
En daar kwam ik al na 2 minuten achter. Nee, serieus.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:51 schreef Aguirre het volgende:
Haar vakgebied is hoogst interessant, haar verschijning en manier van spreken allerminst. Daar kan ze verder ook niet zo veel aan doen, maar de inhoud van de woorden die haar strot uit komen geeft ook niet bepaald aanleiding tot verdere interesse in het gesprek.
Mijn excuses. Luisteren en internetten tegelijkertijd is ook moeilijk voor ons mannen...quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:48 schreef Bladergroen het volgende:
[..]
Nee, ze zei dat iemand met weinig bijbelkennis een dergelijk boek niet had kunnen schrijven. Daarmee zegt ze dus impliciet dat Wolkers juist heel veel bijbelkennis had.
Mexicaanse griep.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:55 schreef conleche het volgende:
Ik val er net in. Wat is er met deze mevrouw aan de hand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |