abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71580602
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.

Maar weinig mensen is dat concept echt helemaal vreemd.

En ik vind het niet vreemd dat iemand dan denkt "heee daar ga ik mijn geld mee verdienen, want dan heb ik MEER!"
Het is niet vreemd, maar dat praat het voor mij ook niet goed.

Hoe zou je het vinden als ze een producent van clusterbommen zouden uitnodigen voor Zomergasten, die dan de hele avond mag vertellen over z'n werk en zaken die ermee verwant zijn?
pi_71580672
Dat zou ik niet vergelijkbaar vinden.

Nu stel je alle kwaden aan elkaar gelijk. In het zwembad naar te jonge meisjes gluren terwijl je over je panorama heen gluurt vs. van fritzlstein gaan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_71580785
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 23:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zou ik niet vergelijkbaar vinden.

Nu stel je alle kwaden aan elkaar gelijk. In het zwembad naar te jonge meisjes gluren terwijl je over je panorama heen gluurt vs. van fritzlstein gaan.
Tsja, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind het wel vergelijkbaar. Ik durf zelfs te beweren dat de modewereld meer ellende in de wereld veroorzaakt dan clusterbommen. Al die meisjes die zich uithongeren om aan een ideaalbeeld te voldoen. Al die ogen die worden uitgestoken. Mensen worden helemaal opgenaaid door die troep. De ellende waar dat uiteindelijk wereldwijd in uitmondt, daar kan geen clusterbom tegenop.
pi_71580881
Ja, daar verschillen we dan inderdaad over van mening.

Maar dat kan ook!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 augustus 2009 @ 00:13:12 #155
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71581479
laat maar
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_71583856
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef BOKA het volgende:
Overigens vond ik het ook zwak dat Margriet niet verder inging op zijn priveleven (over zijn vrouw), was duidelijk dat hij daar een beetje door ontregelt werd.
jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:49 schreef cultheld het volgende:

Je kunt ze amper met elkaar vergelijken. Fortuyn was een erudiete en eloquente wetenschapper en Geert is een brutale straatvechter.
Geert is een ECHTE racist en zijn stemmers ook, Fortuyn was iemand die "slechts" een Westerse chauvinist, iemand die "de wEsterse cultuur" beter vond dan andere culturen. Maar ook zijn stemmers zijn grotendeels racisten. Een beetje lood om gerecycled ijzer.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_71583972
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?

Ik vind het een redelijk zuur stukje
IDD een zuur stukje, vooral dat gezeik over oppervlakkigheid, Zomergasten is geen psychoanalyse.

het is alsof brussen tegen wil en dank positief moet zijn van zichzelf. Ik bedoel, doe effe normaal. had ie nou echt gedacht dat Radhakishun zichzelf zou gaan bloot geven? trouwens, niemand is zo masochistisch dat ze dat 3 uur lang doen op een zondagavond.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 10:21:46 #158
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71587025
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 02:54 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

jaaaaaaahaaaa bull shit. Hij zal daar even zijn huwelijk gaan analyseren voor jan publiek! echt niet iets wat ik hoef te weten.
[..]
Een complete analyse had w.m.b. niet gehoeven hoor, ik vond het alleen jammer dat er niet meer van die momenten waren dat hij zijn "rol" liet varen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 14:38:49 #159
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71682577
Van de VPRO nieuwsbrief over de uitzending van a.s. zondag:

Trudy Dehue (Den Bosch, 1951) is hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Dehue won dit jaar de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek 'De depressie-epidemie. Over de plicht het lot in eigen hand te nemen' (Augustus, 2008).

Na eerst een aantal jaren werkzaam te zijn geweest in de kinder- en jeugdpsychiatrie studeerde Trudy Dehue af in de psychologie (1983) en de filosofie (1985). Meer nog dan de menselijke psyche die psychologen bestuderen, bestudeert Dehue juist die psychologen zelf. Ze promoveerde cum laude op 'De regels van het vak' (Van Gennep 1990), een kritische studie van het ‘meten en tellen’ en de vooronderstellingen die bepalend zijn geworden voor psychologisch onderzoek.

In 'De depressie-epidemie' analyseert Dehue hoe het kan dat juist in rijke en welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Dehue laat zien dat wat in de loop van de geschiedenis als melancholie, neerslachtigheid of depressie beschreven is, steeds sterk tijdsgebonden is geweest. Heeft depressie bijvoorbeeld te maken met levensomstandigheden en is het iets wat ‘op de sofa’ behandeld kan worden, of eerder iets biologisch, wat met pillen bestreden kan worden? Dehue neemt ook de invloed van de farmaceutische industrie kritisch onder de loep. Haar opinieartikel in NRC Handelsblad over de mogelijke bijwerkingen van antidepressiva deed recentelijk veel stof opwaaien.

In haar werk laat Dehue zien hoe de ‘depressie-epidemie’ verbonden is met het huidige maatschappelijke ideaal van het maakbare individu: we zijn zelf verantwoordelijk geworden voor ons lot: schoonheid en succes zijn een keuze geworden, en het antidepressivum steeds meer een ‘prestatiepil’. Dehue laat zien hoe een samenleving ervaart en bepaalt wat ‘normaal’ is en geeft daarmee niet alleen een analyse van depressie, maar ook van onze tijd.

Een avond over afwijken van de norm, wetenschap en vooroordelen, de vrouw als hoeder van de stemming en hoe grillig de grens tussen ‘goed’ en ‘kwaad’ zich kan tonen. Met o.a. fragmenten uit de scandinavische tragikomedie 'Kitchen Stories' (Bent Hamer 2003), beelden van o.a. Joni Mitchell, Bob Dylan en Neil Young tijdens het afscheidsconcert van The Band in 'The Last Waltz' (Martin Scorsese 1978) en de Britse serie 'The Singing Detective'.

De keuzefilm van Trudy Dehue is 'Mephisto' (István Szabó, 1981). Een film over de relatie kunst en politiek, gebaseerd op de gelijknamige roman van Klaus Mann uit 1936. De jonge zeer ambitieuze Duitse acteur Hendrik Höfgen (Klaus Maria Brandauer) heeft er alles voor over dé grote ster te worden, zelfs als dit leidt tot een verregaande aanpassing aan een fascistisch regime. Met een Oscar bekroond als beste niet-Engelstalige film. (Cinema.nl)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71683960
Goede keuzefilm .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:45:53 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_71686571
Dit moet Doc als cume laude afgestudeerde psycholoog aanspreken.

Schitterende film trouwens.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:48:38 #162
219097 Keepertje8
Postmodernist
pi_71711485
Moet zeggen dat ik me heel goed vermaakt heb met Prem vanmiddag (had het gemist zondag). Vooral Pim Fortuyn blijft geniaal, en wat hij zegt, eigenlijk zouden we dagelijks Fortuyn moeten laten zien op Primetime om daarmee Wilders te ontmaskeren. Blijft zonde dat hij er niet meer is ...

Verder leuke fragmenten, aantal goede quotes, en een Prem die echt goed op dreef was toen hij over de poppenkast die televisie heet begon en de debielenprogramma's die de PO maakt. Fuck de domme kijkers, ik ben hier voor intelligente mensen... Vond de uitzending alleen niet zo heel diepgaand, maar dat zullen we morgen wel krijgen

[ Bericht 36% gewijzigd door Keepertje8 op 08-08-2009 18:09:47 ]
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:53:33 #163
7889 tong80
Spleenheup
pi_71712701
Heb het zondag gemist. Dacht ik kijk zaterdagmiddag. Maar er kwam wat tussen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:15:07 #164
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71714788
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:53 schreef tong80 het volgende:
Heb het zondag gemist. Dacht ik kijk zaterdagmiddag. Maar er kwam wat tussen

Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:44:56 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_71715711
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 20:15 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Heb jij geen dvd-recorder of videorecorder tong? Of weet je niet goed hoe die werkt?
Alle 3

zondag 9 augustus 2009 @ 09:08:17 #166
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71724958
Ik ben erg benieuwd.
pi_71740845
Zin an!
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_71740963
Ik ga straks het begin even kijken, want ik ben wel benieuwd hoe Margriet het doet en hoe het nieuwe decor eruitziet. Maar ik merk dat ik er dit jaar niet zoveel zin in heb. Carice volgende week ga ik wel kijken denk ik.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2009 @ 20:07:34 #169
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71740966
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:03 schreef shmoopy het volgende:
Zin an!
Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 20:14:20 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_71741151
Heel fijn dat ze niet het obligate blik BN'ers opengetrokken hebben.
Dit lijkt me heel interessant.
Carice van Houten niet.
pi_71741228
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:07 schreef borisz het volgende:

Ik weet niet wat ik moet verwachten, ik laat mij verrassen en zie wel wat het wordt.
pi_71741231
O anders mis je even het begin!
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:20:13 #173
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71741342
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:22:17 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71741383
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 20:20 schreef AryaMehr het volgende:
Gestopt met kijken. Desbetreffende wetenschapper komt totaal niet interessant over.

Knap om dat na 5 minuten al te kunnen beoordelen.

Geweldige serie was dat toch, The Singing Detective.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71741419
"het ziet er best gezellig uit..!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')