Je neemt me de woorden uit de mond. Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje.
GBJ Hiltermann linkse kerk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:42 schreef jkdjjsop het volgende:
Allemaal leden van de Linkse Kerk. Gelukkig is die tegenwoordig iets minder prominent aanwezig.
Het nadeel van wetenschappers is vaak dat ze te veel gefocust zijn op een klein onderwerp. Dan krijg je geen interessante avond. Wel heb je soms vakidioten die een groot inzicht kunnen geven in hun vakgebied (bijv. een Bas Haring, maar dit kan ook een breed ontwikkelde wetenschapper zijn of een filmregisseur of een kunstenaar).quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dat lijstje bestaat voornamelijk uit journalisten, politici, schrijvers, kunstenaars en componisten. Misschien dat het wat vreemd lijkt voor Hilversum, maar er zijn ook nog andere mensen op de wereld. Natuurwetenschappers, economen, wiskundigen, topambtenaren, topmannen van bedrijven, maar die vallen natuurlijk buiten het ons kent ons groepje van Amsterdamse grachtengordel.
Nou, leuk.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.
Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Ja prachtig.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:17 schreef MeneerTim het volgende:
De fragmentjes waren leuk, maar wat een raaskaller. Hij vloog alle kanten op, nam ieder mogelijk zijweggetje, verloor zich in de details en uiteindelijk bleef niets hangen.
Ja, dat was ook wel grappig, daar lulde hij zich klem. Het blijft wel entertainment. Voor echte wetenschappelijke verhalen ga ik naar de universiteit.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijkenquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
Het nadeel van wetenschappers is overigens vooral dat ze feitelijk zijn. Praten alleen over dingen die ze zeker weten, en de rest moet nog onderzocht worden. Zo'n Prem die lult wat af over consequent zijn zonder in de verste verte zelf inhoud aan het begrip te kunnen geven.
Dat zou zeker super geweest zijn. Erg jammer dat dat niet meer kan. Ik mis Theoquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:57 schreef jkdjjsop het volgende:
Theo van Gogh bij Zomergasten. Dat was echt vuurwerk geweest.
Of nog beter: Theo van Gogh als interviewer bij Zomergasten. En dan alleen maar linkse klefbekken en relnichten uitnodigen.
Maar de rest is redelijk raak.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wheheheh ok, politiek broekkie is redelijk overdreven realiseer ik me ook.
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
V&R vond ik wel geschikt. Binnen wat zij doen hebben zij bizar veel bereikt.
Toch best een leuke avond, niet?quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het nadeel van Katja was dat ik alleen naar haar tieten zat te kijken
O. Ik vind dat een malle mening.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Kan wel wezen, maar dat wat ze doen is totaal inhoudsloos en daarom voor heel veel mensen totaal oninteressant. Het is allemaal buitenkant.
Ik had voor vorige week zondag zelfs nog nooit van het duo gehoord, en daar was ik bepaald niet rouwig onder. Eigenlijk heb ik spijt dat ik vorige week een stuk gekeken heb en nu wel weet dat dit soort types mijn aarde bevuilen. Ik zou daar eigenlijk iets aan willen doen.
Oh, maar maak je niet ongerust, ik erger me ook groen en geel aan al die andere uitwassen van de concumptiemaatschappij.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O. Ik vind dat een malle mening.
Wat ik al zei het geneest geen kanker, het zorgt niet voor wereldvrede. Maar wat doet het in hemelsnaam verkeerd? Ja het is een uiting van de consumptiemaatschappij, ja het is wanneer je er over doordenkt ronduit walgelijk dat zij kleding maken voor een bedrag waar een normaal mens geen hypotheek voor kan krijgen. Maar imo zijn zij zeker niet de ergste uitwas van de consumptiemaatschappij. Ze maken de wereld een beetje mooier. Het is kunst. En niet eens puur comsumptieve kunst...
Daar heb ik dan ook helemaal niks mee. Ik houd wel van kunst, maar niet van moderne. Dat laatste vind ik in de meeste gevallen echt afgrijselijk.quote:Dan kun je alle kunst wel willen afschaffen. De mona lisa werd vast ook gewoon geschilderd omdat er ergens een bierpul gevuld moest worden. En een paar miljoen betalen voor een paar vlakjes rood/blauw/geel terwijl er aan de andere kant van de wereld mensen dood gaan omdat ze drinken uit de sloot waar ze ook in schijten gaat ook alle logica voorbij.
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.quote:Dan zou ik ze eerder zien als een symptoom en niet als een oorzaak. Pak de oorzaak aan en de syptomen verdwijnen.
Dat vind ik te makkelijk. Daarmee accepteer je de status quo en erger nog, je stimuleert het en doet er actief je voordeel mee.quote:Maar de oorzaak zit zo diep in ons allemaal dat dat niet uit te roeien valt.
V&R doen binnen de zeitgeist en de gekte van de huidige maatschappij alleen maar hun dingetje.
Aardige recensie. Al heb ik niet echt gemist dat het niet echt persoonlijk werd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/column-m(...)rem-radhakishun.html
Tweede helft van het stukje is wat zuur, maar ook weer niet zo zuur dat het compleet onzin is. Ik ben het met het tweede deel ook minder eens.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Ik vind het een redelijk zuur stukje
Ik neem dat dat er bedoeld wordt dat ze op de tijd let, zorgt dat het binnen het pas pblijft en dat de geinterviewde zichzelf als persoon moet verantwoorden.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?
Dat is precies wat ik bedoel met " het valt niet uit te roeien". We willen allemaal meer, meer op zich, meer dan de buurman, meer dan die galbak die ons pestte toen we klein waren, meer dan die nerd die we pestten toen we iets groter waren, meer dan die lamme tak van een broer die nooit ergens voor heeft hoeven werken, meer dan die streberige zus die altijd de beste van de klas wilde zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:28 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Het versterkt elkaar. Zoals mensen elkaar aansporen om duurdere auto's te kopen. Als er één een mooie Audi heeft, willen ze er allemaal één.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |