abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71552350
Website zomergasten:
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/

Zondag 26 Juli: Viktor & Rolf
Zondag 2 Augustus: Prem Radhakishun
Zondag 9 Augustus: Trudy Dehue
Zondag 16 Augustus: Carice van Houten
Zondag 23 Augustus: Alexander Pechtold
Zondag 30 Augustus: Jaap van Zweden

Herhaling: zaterdag rond 13.00 u.

[ Bericht 5% gewijzigd door birrrd op 03-08-2009 17:43:24 ]
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552383
Die Trudy Dehue is voor mij een totale onbekende, maar ik laat me volgende week graag verrassen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71552419
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552433
Een wetenschapster, en imho zijn wetenschappers meestel niet de leukste gasten, maar vaak een beetje saaaai.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:31:30 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71552440
quote:
Trudy Dehue (Den Bosch 1951) is hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze studeerde af in de psychologie (1983) en de filosofie (1985) en promoveerde in 1990 cum laude met De regels van het vak (Van Gennep 1990). Dehue won onlangs de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek De depressie-epidemie (Augustus, 2008). In dit boek analyseert ze hoe het mogelijk is dat met name in welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Daarnaast gaat Dehue in op de invloed van de farmaceutische industrie op de samenleving.
Heb nog nooit van de beste vrouw gehoord, maar zal volgende week zeker ook een blik wagen.
De eerst volgende waar ik echt naar uitkijk is Jaap van Zweden, maar dat is pas eeind van de maand.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71552447
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:23 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Mja, dat kan nou eenmaal niet, Prem laten uitpraten, dan was de uitzending morgenochtend nog niet afgelopen. Daar moet je ook begrip voor hebben, al brak ze hem vaak wat knullig af.
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.
Ik vond Prem zeer onderhoudend en veel 'normaler' en boeiender dan de schreeuwlelijk die hij regelmatig is.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_71552448
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
van mij ook, echt een leraar is ie, en een leuke..
pi_71552492
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef jkdjjsop het volgende:
Een wetenschapster, en imho zijn wetenschappers meestel niet de leukste gasten, maar vaak een beetje saaaai.
Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552501
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij ook, en dan ook nog even wat meer van Premtime, dat heb ik echt gemist vanavond. Had verwacht dat hij nog wel in zou gaan op de gebeurtenissen van vorig jaar, toen hij belaagd is door die gastjes en daar heel ontdaan van was. Maar nee, niet over gehad. Vind dat een gemiste kans.
pi_71552514
Prima uitzending. Goede fragmenten.
pi_71552551
Ik heb genoten Vorige week heb ik na het eerste fragment weggezapt. Maar dit was heel leuk, ook veel verschillende onderwerpen en hele interessante fragmenten. Ik weet nu meer over Suriname en de militaire coup, dat Frank de Grave zo'n gewiekste jongen was en dat Raoul Heertje gelijk heeft als hij zegt dat Prem een coole gozer is.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:34:33 #12
263440 birrrd
letterpret
pi_71552555
Ik kijk wel uit naar volgende week. Ze heeft een boek geschreven over waarom depressies in welvarende landen steeds vaker voorkomen. Misschien gaat ze daar volgende week wel op in.
one day I fly awaaaaaaay
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:35:31 #13
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552586
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.

Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:35:37 #14
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71552587
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.

Sympathieke man.
Boeiende aflevering.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:36:41 #15
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552633
Overigens vond ik het ook zwak dat Margriet niet verder inging op zijn priveleven (over zijn vrouw), was duidelijk dat hij daar een beetje door ontregelt werd.
pi_71552644
tvp
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:37:18 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552648
Eigenlijk nog de beste samenvatting van de avond:
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het zijn te veel namen tot nu toe." Boeien! Het zijn teveel onderbrekingen, Margriet! Houd je mond.
pi_71552679
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:32 schreef birrrd het volgende:

[..]

Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.
Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?

De wetenschappers die ik gezien heb bij Zomergasten vond ik altijd een beetje tegenvallen. Ze zijn zo formeel, zo emotieloos, oninspirerend en totaal niet sexy. Gaap.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:38:03 #19
263440 birrrd
letterpret
pi_71552680
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.

Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
one day I fly awaaaaaaay
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 augustus 2009 @ 23:39:04 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71552721
Prem
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:39:36 #21
263440 birrrd
letterpret
pi_71552733
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?

De wetenschappers die ik gezien heb bij Zomergasten vond ik altijd een beetje tegenvallen. Ze zijn zo formeel, zo emotieloos, oninspirerend en totaal niet sexy. Gaap.
Die was in 2005 gast.
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/22708246/
one day I fly awaaaaaaay
pi_71552738
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:

Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.
pi_71552788
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef cultheld het volgende:
Die Trudy Dehue is voor mij een totale onbekende, maar ik laat me volgende week graag verrassen .
Lijkt mij interessant .
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_71552855
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef birrrd het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".
pi_71552877
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:39 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.
Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.
pi_71552891
Prem laat zien aan Margriet hoe je een avond indeeld, zij was de hela avond aan het afkappen en verstoren terwijl Prem tot minimaal twee keer toe meldde hoe laat het was en zich bezig hield met het schema (waarschinlijk wel gespeeld, maar toch). Prem had geen presentator nodig voor deze avond. Behalve het moment dat ze inging op zijn eigen familie-situatie. Ronduit boeinede aflevering; die vermoedelijk niet meer overtroffen zal worden dit seizoen.
Atje zeggen is adje doen!
pi_71552892
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:43 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".
Stem dan ook D66
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:45:31 #28
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_71552901
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:41 schreef maril het volgende:

[..]

Lijkt mij interessant .
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:46:17 #29
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71552930
Prem en Victor&Rolf waren natuurlijk wel twee uitersten w.b. spraakzaamheid, misschien dat het volgende week beter is, dankzij een "normale" gast.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 augustus 2009 @ 23:46:29 #30
862 Arcee
Look closer
pi_71552935
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef shmoopy het volgende:
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.
Ik vond Prem zeer onderhoudend en veel 'normaler' en boeiender dan de schreeuwlelijk die hij regelmatig is.
Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71552944
ik had er geen grote verwachtingen vooraf, Prem was toch die man die altijd zo schreeuwerig over kwam

maar ik had wel een leuke avond! interessante fragmenten, Prem was spraakzam en wist het publiek en ook Margriet (een beetje dan) te bespelen, hij is natuurlijk ook televisiepresentator en weet hoe het wereldje werkt

het is waarschijnlijk ook niet makkelijk om Prem in het gareel te houden, maar het staat haar zoveel leuker wanneer ze ook een beetje vriendelijker en geïnteresseerder kijkt, toegankelijker is, Prem heeft een heel open houding gehad en van der Linden bleef maar zuur kijken en zat vooral in het begin ook weer in haar "vluchthouding" op haar stoel, later zag je zelf af een toe een lach rond haar mond, die ze probeerde in te houden. Ben benieuwd naar volgende week, lijkt mij geen makkelijk gespreksonderwerp dan...

Waar hadden ze trouwens de schattige koffiekopjes vandaan?
pi_71552951
De laatste drie wil ik wel kijken.
Met Carice van Houten lijkt me helemaal geweldig.
Die van Halina Reijn was volgens mij ook goed, maar niet gezien.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71552963
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:45 schreef Cudles het volgende:

[..]

Stem dan ook D66
Sorry, maar dat is nog erger dan de eerder genoemde drie. Met dat nietszeggende mannetje Pechtold. D66 doet mij helemaal niets. Zo'n typische partij voor mensen die vooral zichzelf erg "verstandig" vinden. Dan zou ik nog eerder SGP stemmen ofzo, puur voor de rel.
pi_71552969
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:44 schreef Cudles het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.
Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.
pi_71552971
Een zeer boeiende aflevering.
pi_71553008
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
pi_71553057
quote]Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef birrrd het volgende:
quote:
Zonder hier een politieke discussie van te maken, was Fortuijn een bedachtzame man die met extreme stellingen een ruimte open hield voor compromissen in een later kabinet. Ook zonder achterkamertjes zul je altijd moeten onderhandelen voor de camera, zoals Prem ook aangaf met zijn hulde aan de speeches van Lubbers en Obama. Speel met je tegenstander en win!
pi_71553084
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
Ja, ben proberen hem te kijken, maar vind er weinig aan.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:51:31 #39
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71553103
quote:
Nope, genoeg tv voor vanavond, heb een muziekje aangezet en zit een beetje te lurken op fok.
DeviantArt
pi_71553105
Mij ook niet. Theatraal acteerwerk, simpele dialogen en teveel bombastische muziek.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_71553121
De beste uitzending ooit was met Ad Verbrugge (filosoof). Als iemand weet waar ik die aflevering terug kan vinden (zien) ben ik hem/haar eeuwig dankbaar

Een stukje Ad
I feel kinda Locrian today
pi_71553185
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:51 schreef cultheld het volgende:
Mij ook niet. Theatraal acteerwerk, simpele dialogen en teveel bombastische muziek.
Ja, dat inderdaad. En een beetje traaaaag ook.

Maar het grote verschil met de echte Godfather is denk ik toch wel dat de Italiaanse/Amerikaanse ons veel beter ligt en veel meer interesseert. Die Indiërs doen me niet zoveel.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:54:23 #43
263440 birrrd
letterpret
pi_71553187
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
De beste uitzending ooit was met Ad Verbrugge (filosoof). Als iemand weet waar ik die aflevering terug kan vinden (zien) ben ik hem/haar eeuwig dankbaar

Een stukje Ad
Die was ook erg goed ja. Erg jammer dat je oude uitzendingen niet meer terug kunt zien.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71553235
Ben overigens nog steeds aan het wachten op een zomeravondgasten met Maarten van Rossum. Als gast zeer vermakelijk, maar wellicht nog fijner om een zomer lang zijn gasten als presentator plat te bagatalisseren.
pi_71553239
Prem

Ik heb genoten. Zeer interessante fragmenten en zeer interessant verteld.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:56:27 #46
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71553240
quote:
Nee, Bollywood is echt niet mijn ding.
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:56:33 #47
263440 birrrd
letterpret
pi_71553243
En Tom Holkenborg, die heeft me ook erg verrast.
one day I fly awaaaaaaay
  zondag 2 augustus 2009 @ 23:57:04 #48
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_71553256
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:56 schreef At_Fundum het volgende:
Ben overigens nog steeds aan het wachten op een zomeravondgasten met Maarten van Rossum. Als gast zeer vermakelijk, maar wellicht nog fijner om een zomer lang zijn gasten als presentator plat te bagatalisseren.
Dat zou echt te leuk zijn.
pi_71553380
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:03:50 #50
862 Arcee
Look closer
pi_71553419
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:02 schreef shmoopy het volgende:
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?
Prem en Pechtold.

Jij?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:05:13 #51
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71553459
Waarom Pechtold als ik vragen mag?
DeviantArt
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:08:08 #52
862 Arcee
Look closer
pi_71553538
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:05 schreef Hukkie het volgende:
Waarom Pechtold als ik vragen mag?

Daarom.
pi_71553546
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef Arcee het volgende:

[..]

Prem en Pechtold.

Jij?
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.

Maar ik kijk erg uit naar Jaap van Zweden.
pi_71553567
Pechtold lijkt me niks, snap ook niet dat ze politici uitnodigen, altijd weer eigenbelang waarvoor ze er zitten, beetje stemmen winnen.
pi_71553568
Pechtold ben ik wel benieuwd naar. Carice van Houten ofzo kan me daarentegen niet echt boeien verwacht ik.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 00:11:15 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71553602
Uitzending van volgende week kan alle kanten op. Ga ik gewoon voor zitten en zie ik wel.

Pechtold lijkt me ook een uitzending. Die kan tenminste ook vertellen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:11:31 #57
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_71553606
Die film is best goed. Geen Magnolia, maar stukken beter dan de gemiddelde zomergastenfilm.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_71553610
Oh, suffe shmoop, ik heb de hele tijd Pechtold gemist in het rijtje.

Die wil ik zeker ook zien, op de een of andere manier deugt die wel.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:13:53 #59
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71553660
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daarom.
Jawel, ik overweeg ook om eventueel weer D66 te gaan stemmen, maar ik vraag me af hoe die man een uitzending van drie uur met interessante items zou kunnen vullen. Lijkt me niet echt een interessant persoon namelijk, maar misschien word ik verrast.
DeviantArt
pi_71553724
Pechtold blijkt een heleboel mensen aan te spreken ondanks zijn "zo nu en dan" kinderlijke Calimero-glimlach. Heeft D'66 compleet uit het dal getrokken na de toch niet al te zwakke (charismatisch gezien) Loesewies.
Ben dan ook zeer benieuwd naar het wat&hoe achter zijn facade van de interviewtjes met Mingele & Wester
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:19:43 #61
862 Arcee
Look closer
pi_71553747
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef shmoopy het volgende:
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.
Dat bedoelde ik ook, maar ik noemde Prem ook nog even omdat die nog net op het grensvlak ligt van wat nog moet komen, plus dat ik alleen Pechtold een beetje eenzaam vond, qua antwoord.
pi_71553759
Oh, god, Loesewies van der Laan, net nu ik d'r een beetje vergeten was.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 augustus 2009 @ 00:20:57 #63
862 Arcee
Look closer
pi_71553772
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:11 schreef shmoopy het volgende:
Oh, suffe shmoop, ik heb de hele tijd Pechtold gemist in het rijtje.

Die wil ik zeker ook zien, op de een of andere manier deugt die wel.
Ah, je had het hier door.
pi_71553834
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:20 schreef shmoopy het volgende:
Oh, god, Loesewies van der Laan, net nu ik d'r een beetje vergeten was.
Die is ook goed uit de schijnwerpers weggelopen wellicht voor volgend jaar als Pechtold een aanzetje geeft
pi_71553883
Ik ben benieuwd naar Pechtold.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:28:39 #66
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_71553927
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:09 schreef trebremmit het volgende:
Pechtold lijkt me niks, snap ook niet dat ze politici uitnodigen, altijd weer eigenbelang waarvoor ze er zitten, beetje stemmen winnen.
Gezien de achtergrond van Pechtold zal hij het waarschijnlijk niet de hele avond over politiek gaan hebben. Daarnaast is ie waarschijnlijk ook wel slim genoeg om dat te vermijden. Het wordt eerder een wat vrijblijvende avond over kunst met wat persoonlijke anekdotes... Misschien nog een klein aanvalletje richting Wilders, maar daar zal het wel bij blijven.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_71553958
Ik vind de hele reeks dit jaar wel interessant. V&R vielen wel tegen, Prem was geweldig en wat nog moet komen lijkt me wel leuk.
one day I fly awaaaaaaay
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:30:38 #68
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_71553973
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:26 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben benieuwd naar Pechtold.
Lijkt mij ook de meest interessante.

Carice van Houten vind ik vooral mooi, maar heeft toch wat te weinig inhoud voor zo'n programma lijkt me.
pi_71554030
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Carice van Houten vind ik vooral mooi, maar heeft toch wat te weinig inhoud voor zo'n programma lijkt me.
Mja, ik weet het niet eigenlijk. Het kan ook zijn dat er nog niet eerder een gelegenheid is geweest die het voor haar mogelijk maakte om meer inhoud naar buiten te brengen. Dus mogelijk wordt het toch interessant. Maar dat zien we vanzelf wel.
pi_71554191
Kijk eigenlijk wel uit naar volgende week omdat de menselijke psyche als onderwerp wel interessante clips op moet leveren.
Pechtold vind ik minder interessant omdat ik dat een te berekenend mannetje vind die Wilders nodig heeft om tegen te kunnen schoppen om groot te kunnen worden.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:49:28 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71554274
Ik wil Ischa ook nog eens terugzien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71554319
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:49 schreef golfer het volgende:
Ik wil Ischa ook nog eens terugzien.
Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.
pi_71554327
God, ik word oud.
  maandag 3 augustus 2009 @ 00:55:19 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71554361
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef shmoopy het volgende:
God, ik word oud.
Nog lang niet zo oud als ik, meissie.
mijn misjpoche is afgelopen donderdag weer eentje minder groot geworden
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71554424
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Nog lang niet zo oud als ik, meissie.
mijn misjpoche is afgelopen donderdag weer eentje minder groot geworden
Oh, wat naar, niet te dichtbij, hoop ik?
  maandag 3 augustus 2009 @ 01:08:13 #76
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_71554522
Hmm, ik wist dat ik dat fragment met Frank de Grave recentelijk eerder had gezien. Hier dus:
http://www.dumpert.nl/med(...)en_kun_je_leren.html
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_71554862
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.
heel vaag staat mij iets hier van bij, welk jaar was dat??
pi_71554992
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:28 schreef birrrd het volgende:
Zondag 26 Juli: Viktor & Rolf
Zondag 2 Augustus: Prem Radhakishun
Zondag 9 Augustus: Trudy Dehue
Zondag 16 Augustus: Carice van Houten
Zondag 23 Augustus: Alexander Pechtold
Zondag 30 Augustus: Jaap van Zweden
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen. Moeten we toch maar weer teren op Dijkgraaf, hoewel de interviewer destijds volgens mij niet begreep waar hij het over had. En Jaap van Zweden, hoe komen ze er op, die man is in tal van programma's al tot in den treure behandeld. Ik denk dat de uitzending met Radhakishun vanavond het beste van het seizoen was.

Toffe film had hij trouwens uitgezocht. Ik heb me rot gelachen.
pi_71555582
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toffe film had hij trouwens uitgezocht. Ik heb me rot gelachen.
Was het een lachfilm?
pi_71555719
AA\N ER VOORTAN EEN LINKJE NAAHET NIIEUWE DEEL WORDNEN GEPLAATST, IK ZOEK ME HET RAMBAM ANDERS
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:14 schreef golfer het volgende:
Legendarische uitzending van Karel v.d. Graaf.
http:// mOOIE TV-AVOND

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 03-08-2009 06:13:55 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:22:17 #81
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71556183
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.

Sympathieke man.
Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 augustus 2009 @ 08:53:16 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71556453
577.000 kijkers. Vanmiddag maar naar BNR luisteren en de analyse van Prem horen .
pi_71556568
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 08:22 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.
Ze kapte 'm veel te vraag en vooral veel te vroeg af. Natuurlijk is 't goed om het gesprek wat richting te geven, maar dit was gewoon veel te star.
pi_71556728
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:47 schreef Gehannes het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.
Oh oké, dan ben ik het met je eens. Jammer dat Zomergasten met Prem maar zo kort duurde.
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:36:57 #85
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_71556966
Uitzending is zeker niet helemaal terug te zien ergens
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:37:45 #86
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71556983
Nee, vanwege auteursrechten op de fragmenten, zover ik weet.
pi_71557678
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 09:36 schreef Doopy-X- het volgende:
Uitzending is zeker niet helemaal terug te zien ergens
Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.
pi_71557820
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:18 schreef Cudles het volgende:

[..]

Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.
zaterdagmiddag 13:10
pi_71559462
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?

Ik vind het een redelijk zuur stukje
pi_71559608
geweldig stukje tv was dit,

gelijk een diep respect ontwikkeld voor prem waar ik voorheen eigenlijk atlijd helemaal niets mee had.

van begin tot eind geboeid gekeken, vooral het stukje over suriname boeide me enorm en natuurlijk het interview met pim fortuyn. wat een briljante man was dat. De kijk van prem op Pim over dat hij geweldige analyses maakt maar dat alleen zijn oplossingen niet klopte gaf mij ook weer even een frisse kijk op het geheel.

Jammer dat die man niet in de politiek gaat, maar voor hemzelf waarschijnlijk heel verstandig. Je moet maar zin hebben in heel die, zoals hij zelf al zei, "poppenkast"
pi_71560200
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?

Ik vind het een redelijk zuur stukje
zuur? heb je het wel gelezen?
pi_71560295
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 11:54 schreef starla het volgende:

[..]

zuur? heb je het wel gelezen?
Naja valt wel mee idd
quote:
Maar de liefhebbers van het intellectuele debat, de zoekers naar de diepere lagen in de ziel van de zomergast, kregen waarschijnlijk nauwelijks kippenvel op de armen. Prem bleef hangen in gemakzuchtige fragmenten en opinies.

Ondanks een spervuur aan ongezouten meningen en verbaal geweld op dubbel volume en ondanks Prems herhaalde verklaring dat het niet ging om "het voetbal" of "de politiek" maar om "macht", "consequent zijn" en het "ontmaskeren van de poppenkast die televisie heet" bleef Zomergast Prem even oppervlakkig als vermakelijk.

Nee, Zomergasten met Prem Radhakishun was vooral een Prem-pamflet en dat luidruchtige pamflet heeft iedere Nederlander inmiddels gelezen en vooral gehoord.
Vind ik beetje zeikerig
pi_71561907
Prem
pi_71561939
Margriet, laat je vragenlijstje los en laat die man uitpraten...
pi_71562004
quote:
Wie gaat er nou een TV-programma reviewen. Dat is echt iets voor journalisten, collegae fileren, zeiken op alles wat niet van hen komt, eeuwig ouwehoeren over 'de journalistiek' en dan natuurlijk wel het publiek daar in mee laten delen.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:20:12 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71562513
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

Wie gaat er nou een TV-programma reviewen.
Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71562902
Echt bij de eerste vraag ("Hoe heb je 't aangepakt") begon ze al te drammen omdat Prem niet direct genoeg antwoord gaf. "Nee niet teveel namen en wel de vraag beantwoorden!"

Uitzending was goed te doen ondanks v/d Linden (die meer 'afkapper' dan vragensteller was). Die houding van Prem is imho wel erg makkelijk: "Ik ben een opportunist en inconsequent en geeft het toe, dus mag ik alles roepen om er vervolgens weer vrolijk op terug te komen."
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_71563274
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.
Maar het is al voorbij.... Bij een film, software of game is het nut van een recensie duidelijk, maar achteraf bij een TV-programma.
pi_71563504
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar het is al voorbij.... Bij een film, software of game is het nut van een recensie duidelijk, maar achteraf bij een TV-programma.
Daar kunnen programmamakers ook van leren. Bovendien is het voor mensen die het programma gezien hebben interessant om te lezen wat anderen ervan vinden. Net zoals ik 't erg leuk vind dat tijdens de utizending op twitter zo lekker veel over het programma gesproken wordt. Zomergasten is geen gewoon tv-programma en door de lengte, opzet, presentatie en inhoud is er veel over te bespreken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')