Heb nog nooit van de beste vrouw gehoord, maar zal volgende week zeker ook een blik wagen.quote:Trudy Dehue (Den Bosch 1951) is hoogleraar wetenschapstheorie en wetenschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ze studeerde af in de psychologie (1983) en de filosofie (1985) en promoveerde in 1990 cum laude met De regels van het vak (Van Gennep 1990). Dehue won onlangs de NWO Eureka Boekenprijs 2009 voor haar boek De depressie-epidemie (Augustus, 2008). In dit boek analyseert ze hoe het mogelijk is dat met name in welvarende landen steeds meer mensen lijden aan depressie. Daarnaast gaat Dehue in op de invloed van de farmaceutische industrie op de samenleving.
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:23 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Mja, dat kan nou eenmaal niet, Prem laten uitpraten, dan was de uitzending morgenochtend nog niet afgelopen. Daar moet je ook begrip voor hebben, al brak ze hem vaak wat knullig af.
van mij ook, echt een leraar is ie, en een leuke..quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef jkdjjsop het volgende:
Een wetenschapster, en imho zijn wetenschappers meestel niet de leukste gasten, maar vaak een beetje saaaai.
Van mij ook, en dan ook nog even wat meer van Premtime, dat heb ik echt gemist vanavond. Had verwacht dat hij nog wel in zou gaan op de gebeurtenissen van vorig jaar, toen hij belaagd is door die gastjes en daar heel ontdaan van was. Maar nee, niet over gehad. Vind dat een gemiste kans.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef birrrd het volgende:
Van mij mag Prem nog een keer terugkomen om zijn geschrapte fragmenten te laten zien.
Boeiende aflevering.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.
Sympathieke man.
quote:Op zondag 2 augustus 2009 21:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Het zijn te veel namen tot nu toe." Boeien! Het zijn teveel onderbrekingen, Margriet! Houd je mond.
Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:32 schreef birrrd het volgende:
[..]
Robbert Dijkgraaf was anders wel geweldig. Voor mij zelfs een van de betere gasten.
Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.
Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Die was in 2005 gast.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien. Wanneer was die, vorig jaar?
De wetenschappers die ik gezien heb bij Zomergasten vond ik altijd een beetje tegenvallen. Ze zijn zo formeel, zo emotieloos, oninspirerend en totaal niet sexy. Gaap.
Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:35 schreef BOKA het volgende:
Alletjezus wat was die Margriet irritant, toen Prem het had over dat nummer van Clouseau, dat het over iedereen ging hoopte ik dat hij zou schreeuwen: "maar niet over jou! Trut, laat me uitpraten!!"
Ik snap dat je hem niet kan laten gaan, maar elke keer als hij aan iets interessants toekwam brak ze hem, op zeer irritante wijze, af.
Overigens schokkend om nu te zien hoe gematigd/intelligent/grappig Fortuyn eigenlijk was, helemaal ten opzichte van Wilders.
Lijkt mij interessant .quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:29 schreef cultheld het volgende:
Die Trudy Dehue is voor mij een totale onbekende, maar ik laat me volgende week graag verrassen.
Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:38 schreef birrrd het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:39 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Zomergasten hoort toch ook een beetje een intellectuele waarde te hebben. Het is bedoeld om diep op de psyche van de gast in te gaan en op de onderwerpen die getoond worden. Maar nu lijkt het meer op een aaneenschakeling van fragmenten. Komt er een gesprek tot stand en dan is het gelijk weer; oke laten we naar het volgende fragment gaan.![]()
Stem dan ook D66quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:43 schreef jkdjjsop het volgende:
[..]
Het is ook juist. Ik stem ook geen PVV omdat ik Geert Wilders zo geweldig vind, maar omdat ik simpelweg geen enkel alternatief zie. Het is zoals Prem ook zei: "als je CDA, PvdA of VVD stemt, dan verandert er niks".
Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:31 schreef shmoopy het volgende:
Dat had ik helemaal niet erg gevonden, eerlijk gezegd.
Ik vond Prem zeer onderhoudend en veel 'normaler' en boeiender dan de schreeuwlelijk die hij regelmatig is.
Sorry, maar dat is nog erger dan de eerder genoemde drie. Met dat nietszeggende mannetje Pechtold. D66 doet mij helemaal niets. Zo'n typische partij voor mensen die vooral zichzelf erg "verstandig" vinden. Dan zou ik nog eerder SGP stemmen ofzo, puur voor de rel.quote:
Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:44 schreef Cudles het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel een verbetering. Lekker boeiend hoe de psyche van Prem is en hoe erg ie van zijn vrouw houdt. Prem zei zelf al dat het ging om de mensen een mooie avond te laten zien. Dat is gelukt en door de fragmenten die hij koos werd het een interessante ook en je kreeg een goed beeld van Prem. Zonder dat je in zijn prive leven gaat wroeten.
Zonder hier een politieke discussie van te maken, was Fortuijn een bedachtzame man die met extreme stellingen een ruimte open hield voor compromissen in een later kabinet. Ook zonder achterkamertjes zul je altijd moeten onderhandelen voor de camera, zoals Prem ook aangaf met zijn hulde aan de speeches van Lubbers en Obama. Speel met je tegenstander en win!quote:Ik vind het nog steeds heel erg dat Fortuyn er niet meer is, ook al zou ik niet op hem stemmen. Wat Prem over hem vandaag zei, vergelijkend met Wilders, vond ik helemaal juist.
Ja, ben proberen hem te kijken, maar vind er weinig aan.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
Nope, genoeg tv voor vanavond, heb een muziekje aangezet en zit een beetje te lurken op fok.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
De film kan me nog niet echt boeien trouwens. Iemand anders die dat aan het proberen is?
Ja, dat inderdaad. En een beetje traaaaag ook.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:51 schreef cultheld het volgende:
Mij ook niet. Theatraal acteerwerk, simpele dialogen en teveel bombastische muziek.
Die was ook erg goed ja. Erg jammer dat je oude uitzendingen niet meer terug kunt zien.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:52 schreef starla het volgende:
De beste uitzending ooit was met Ad Verbrugge (filosoof). Als iemand weet waar ik die aflevering terug kan vinden (zien) ben ik hem/haar eeuwig dankbaar![]()
Een stukje Ad
Nee, Bollywood is echt niet mijn ding.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:48 schreef jkdjjsop het volgende:
Dat zou echt te leuk zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:56 schreef At_Fundum het volgende:
Ben overigens nog steeds aan het wachten op een zomeravondgasten met Maarten van Rossum. Als gast zeer vermakelijk, maar wellicht nog fijner om een zomer lang zijn gasten als presentator plat te bagatalisseren.
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, prima uitzending en een prima Prem.
Prem en Pechtold.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:02 schreef shmoopy het volgende:
Welke van de gasten dit seizoen wil jij beslist zien, Arcee?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:05 schreef Hukkie het volgende:
Waarom Pechtold als ik vragen mag?
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.quote:
Jawel, ik overweeg ook om eventueel weer D66 te gaan stemmen, maar ik vraag me af hoe die man een uitzending van drie uur met interessante items zou kunnen vullen. Lijkt me niet echt een interessant persoon namelijk, maar misschien word ik verrast.quote:
Dat bedoelde ik ook, maar ik noemde Prem ook nog even omdat die nog net op het grensvlak ligt van wat nog moet komen, plus dat ik alleen Pechtold een beetje eenzaam vond, qua antwoord.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef shmoopy het volgende:
Oh, ik bedoelde van wie nog komen dit seizoen, anders zou ik mijn standaardantwoord geven, nl dat de uitzending met Ischa Meijer compleet herhaald moet worden.
Ah, je had het hier door.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:11 schreef shmoopy het volgende:
Oh, suffe shmoop, ik heb de hele tijd Pechtold gemist in het rijtje.
Die wil ik zeker ook zien, op de een of andere manier deugt die wel.
Die is ook goed uit de schijnwerpers weggelopen wellicht voor volgend jaar als Pechtold een aanzetje geeftquote:Op maandag 3 augustus 2009 00:20 schreef shmoopy het volgende:
Oh, god, Loesewies van der Laan, net nu ik d'r een beetje vergeten was.
Gezien de achtergrond van Pechtold zal hij het waarschijnlijk niet de hele avond over politiek gaan hebben. Daarnaast is ie waarschijnlijk ook wel slim genoeg om dat te vermijden. Het wordt eerder een wat vrijblijvende avond over kunst met wat persoonlijke anekdotes... Misschien nog een klein aanvalletje richting Wilders, maar daar zal het wel bij blijven.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:09 schreef trebremmit het volgende:
Pechtold lijkt me niks, snap ook niet dat ze politici uitnodigen, altijd weer eigenbelang waarvoor ze er zitten, beetje stemmen winnen.
Lijkt mij ook de meest interessante.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:26 schreef servus_universitas het volgende:
Ik ben benieuwd naar Pechtold.
Mja, ik weet het niet eigenlijk. Het kan ook zijn dat er nog niet eerder een gelegenheid is geweest die het voor haar mogelijk maakte om meer inhoud naar buiten te brengen. Dus mogelijk wordt het toch interessant. Maar dat zien we vanzelf wel.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:30 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Carice van Houten vind ik vooral mooi, maar heeft toch wat te weinig inhoud voor zo'n programma lijkt me.
Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.quote:
Nog lang niet zo oud als ik, meissie.quote:
Oh, wat naar, niet te dichtbij, hoop ik?quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog lang niet zo oud als ik, meissie.
mijn misjpoche is afgelopen donderdag weer eentje minder groot geworden
heel vaag staat mij iets hier van bij, welk jaar was dat??quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:52 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat was echt een geweldige uitzending, met tussendoor de blokjes "Erg", en een compleet ontregelde van Ingen.
Jammer, weer een jaar geen natuurwetenschappers of economen. Moeten we toch maar weer teren op Dijkgraaf, hoewel de interviewer destijds volgens mij niet begreep waar hij het over had. En Jaap van Zweden, hoe komen ze er op, die man is in tal van programma's al tot in den treure behandeld. Ik denk dat de uitzending met Radhakishun vanavond het beste van het seizoen was.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:28 schreef birrrd het volgende:
Zondag 26 Juli: Viktor & Rolf
Zondag 2 Augustus: Prem Radhakishun
Zondag 9 Augustus: Trudy Dehue
Zondag 16 Augustus: Carice van Houten
Zondag 23 Augustus: Alexander Pechtold
Zondag 30 Augustus: Jaap van Zweden
Was het een lachfilm?quote:Op maandag 3 augustus 2009 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toffe film had hij trouwens uitgezocht. Ik heb me rot gelachen.![]()
http:// mOOIE TV-AVONDquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:14 schreef golfer het volgende:
Legendarische uitzending van Karel v.d. Graaf.
Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:20 schreef shmoopy het volgende:
Als Prem had mogen uitpraten van professor Zuurbekje, dan was de avond 2x zolang maar ook 2x leuker geworden wmb.
Sympathieke man.
Ze kapte 'm veel te vraag en vooral veel te vroeg af. Natuurlijk is 't goed om het gesprek wat richting te geven, maar dit was gewoon veel te star.quote:Op maandag 3 augustus 2009 08:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vond het juist wel prettig dat ze zijn spraakwaterval soms wat indamde, en enigszins richting wist te geven aan het interview.
Oh oké, dan ben ik het met je eens. Jammer dat Zomergasten met Prem maar zo kort duurde.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:47 schreef Gehannes het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet, maar meer diep ingaan op de onderwerpen van de fragmenten.
Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:36 schreef Doopy-X- het volgende:
Uitzending is zeker niet helemaal terug te zien ergens
zaterdagmiddag 13:10quote:Op maandag 3 augustus 2009 10:18 schreef Cudles het volgende:
[..]
Er is wel een herhaling, weet alleen niet wanneer.
zuur? heb je het wel gelezen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:27 schreef Cudles het volgende:
Calvinistische ondervragingstechnieken, what does that even mean?
Ik vind het een redelijk zuur stukje
Naja valt wel mee iddquote:
Vind ik beetje zeikerigquote:Maar de liefhebbers van het intellectuele debat, de zoekers naar de diepere lagen in de ziel van de zomergast, kregen waarschijnlijk nauwelijks kippenvel op de armen. Prem bleef hangen in gemakzuchtige fragmenten en opinies.
Ondanks een spervuur aan ongezouten meningen en verbaal geweld op dubbel volume en ondanks Prems herhaalde verklaring dat het niet ging om "het voetbal" of "de politiek" maar om "macht", "consequent zijn" en het "ontmaskeren van de poppenkast die televisie heet" bleef Zomergast Prem even oppervlakkig als vermakelijk.
Nee, Zomergasten met Prem Radhakishun was vooral een Prem-pamflet en dat luidruchtige pamflet heeft iedere Nederlander inmiddels gelezen en vooral gehoord.
Wie gaat er nou een TV-programma reviewen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/column-m(...)rem-radhakishun.html
Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wie gaat er nou een TV-programma reviewen.![]()
Maar het is al voorbij....quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is gewoon zelfs een beroep hoor: tv-recensent.
Daar kunnen programmamakers ook van leren. Bovendien is het voor mensen die het programma gezien hebben interessant om te lezen wat anderen ervan vinden. Net zoals ik 't erg leuk vind dat tijdens de utizending op twitter zo lekker veel over het programma gesproken wordt. Zomergasten is geen gewoon tv-programma en door de lengte, opzet, presentatie en inhoud is er veel over te besprekenquote:Op maandag 3 augustus 2009 13:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar het is al voorbij....Bij een film, software of game is het nut van een recensie duidelijk, maar achteraf bij een TV-programma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |