ik heb ook geen wetenschappelijke achtergrond maar ik snap wel dat je iemand die 'I just feel alone' angeeft geen label depressief hoeft op te plakken, die margriet niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat vind ik nog best meevallen, zeker voor iemand met geen enkele wetenschappelijke achtergrond.
waarom is het in deze zin belangrijk dat hij van Joodse afkomst is?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:23 schreef Reya het volgende:
Karl Popper, de grootste geest van de twintigste eeuw
En waarom was die vraag relevant dan ?quote:
Je hebt niet goed opgelet toen het ging over 'labels' op iemand plakken?quote:
Dat begrijp ik ook niet zo goed; het is ook niet iets dat prominent terugkomt in zijn werken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:24 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
waarom is het in deze zin belangrijk dat hij van Joodse afkomst is?
Label?
En dat is nu exáct wat ze dus wel bedoelde.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jawel, maar het is toch een verschil wanneer een lesbienne of een heterovrouw dat fragment wil laten zien. Met name m.b.t. de beweegredenen en overwegingen die iemand kan hebben.
Klopt. Het zou níet uit moeten maken. Of ze nou He of Ho is of rood of grijs haar heeft.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef shmoopy het volgende:
[..]
En dat is nu exáct wat ze dus wel bedoelde.
Fout! Het fragment ging niet over homo's of lesbiennes. Het ging over hoe labels erg normatieve begrippen kunnen, zoals je dit ook ziet binnen bepaalde ziektebeelden als depressie. Volgens mij kan je echt beter gewoon gaan kijken en niet erbij internetten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jawel, maar het is toch een verschil wanneer een lesbienne of een heterovrouw dat fragment wil laten zien. Met name m.b.t. de beweegredenen en overwegingen die iemand kan hebben.
Dat had ik nou met Karl Popperquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef Reya het volgende:
Ik had tot nu toe nog nooit van hem gehoord
Het feit alleen al dat je het woord lesbionic gebruikt zegt genoeg over jouw vraag en het label dat daar achter zit.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me af of ze lesbisch is en men neemt gelijk aan dat dat een label en een waardeoordeel is, wat imo meer zegt dan mijn vraag of ze lesbionic is.
Dat is (jammer genoeg) heel goed mogelijk als je niet uit het Noorden komt of er nooit gewoond hebt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:34 schreef Reya het volgende:
Ik had tot nu toe nog nooit van hem gehoord
Ik vind.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat zegt enkel dat ik lesbionic een leuk woord vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |