Soortgelijke situatie. Ik krijg mijn bul eind september. Heb tot nu toe al twee sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is niets geworden. Aankomende week ook weer twee gesprekken. En één bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze (heel) hard mensen nodig hebbenquote:Op zondag 26 juli 2009 20:38 schreef Lennox het volgende:
Ik krijg in oktober pas mijn bul, maar sinds vorige week afgestudeerd. Eerste paar vruchteloze sollicitatiebrieven ook al verstuurd. Tvp om hier mee te lezen dus
Maar tjeh, er zijn natuurlijk heel veel sollicitanten.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Soortgelijke situatie. Ik krijg mijn bul eind september. Heb tot nu toe al twee sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is niets geworden. Aankomende week ook weer twee gesprekken. En één bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze (heel) hard mensen nodig hebben
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:15 schreef TheTraveller het volgende:
Ik vraag mij af hoe het zit met de net afgestudeerden in september 2008 of februari 2009. Zouden zij ook veel moeite hebben?
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik heb een technische opleiding gedaan en 6 jaar commerciële werkervaring. Ik heb altijd direct onder het management gewerkt en met veel afdelingen intern samengewerkt en klantgericht aangestuurd. Volgens W&S ben ik steeds de ideale kandidaat vanwege deze brede basis, volgens bedrijven heb ik voor hun te weinig kennis op zowel het technische als het commerciële vlak. En voor een leidinggevende rol cq functie heb ik (nog) geen papieren.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Wat ik in die paar weken nu zie: Bij veel banen wordt ervaring vereist. Ik ben net afgestudeerd, en als starter heb je die niet. Weinig illusie dat je die baan zult krijgen, zeker niet op je 'eigen' niveau. Als je solliciteert op banen met een lager opleidingsprofiel (MBO+ / HBO), dan word je weer als overgekwalificeerd gezien, waardoor je niet lang genoeg gemotiveerd zou blijven. Zo lijkt er altijd wel iets aan je te schorten. Bij de regionale krant viel me ook al op dat de laatste twee weken geen enkele baan is gepubliceerd, terwijl dit de afgelopen jaren 1 a 2 pagina's waren. Veeg teken aan de wand?
Precies!quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik heb een technische opleiding gedaan en 6 jaar commerciële werkervaring. Ik heb altijd direct onder het management gewerkt en met veel afdelingen intern samengewerkt en klantgericht aangestuurd. Volgens W&S ben ik steeds de ideale kandidaat vanwege deze brede basis, volgens bedrijven heb ik voor hun te weinig kennis op zowel het technische als het commerciële vlak. En voor een leidinggevende rol cq functie heb ik (nog) geen papieren.
Als ik hoor welke kandidaat men echt zoekt, dan willen ze gewoon iemand van de directe concurrent die daar in precies dezelfde functie jaren heeft gewerkt....
Same here! En bij mij komt er ook nog bij dat ik ICT opleiding heb. Gelukkig heb ik nog partime werk (20 uur per week), want anders zat ik echt hele dag thuis. Ondertussen zowat half jaar actief aan het solliciteren en heb precies dezelfde idee als lennox. Ik zie mijzelf gewoon afgewezen worden op functies waar ik zowat 10 jaar voor geleerd heb!quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Wat ik in die paar weken nu zie: Bij veel banen wordt ervaring vereist. Ik ben net afgestudeerd, en als starter heb je die niet. Weinig illusie dat je die baan zult krijgen, zeker niet op je 'eigen' niveau. Als je solliciteert op banen met een lager opleidingsprofiel (MBO+ / HBO), dan word je weer als overgekwalificeerd gezien, waardoor je niet lang genoeg gemotiveerd zou blijven. Zo lijkt er altijd wel iets aan je te schorten. Bij de regionale krant viel me ook al op dat de laatste twee weken geen enkele baan is gepubliceerd, terwijl dit de afgelopen jaren 1 a 2 pagina's waren. Veeg teken aan de wand?
Of begin dit jaar bij mij:quote:Op maandag 27 juli 2009 10:31 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Precies!
De vacature: Versterking voor onze team. 1-3 jaar werkervaring. Leergierig. Gedegen kennis van.
Op gesprek: Ken je dit. Ken je dat. Hoe zou jij "jouw" team sturen?
De afwijzing: Wij zoeken toch iemand die naast persoon x die het team kan inspireren en leiden.
De Kosten: 20 euro benzine, 12 euro parkeer geld, 1 verlofdag
Daarom ben ik nu heel wat meer selectief in het versturen van sollicitaties en bel ik van te voren even.
Succes en beterschap!quote:Op maandag 27 juli 2009 14:51 schreef TheTraveller het volgende:
Morgen ook een gesprek weer. Man wat ben ik opeens snotterig. Weet niet waar het vandaan komt. Voelde mij gisteren nog top. Timing is everything.
Ik hoop oprecht met je mee!quote:Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef JDx het volgende:
Hopelijk deze week uitnodiging voor 2e gesprek bij een reclamebureau.
vorig jaar in mei afgestudeerd, daarna 3 maanden gewerkt in NL en toen 6 maanden in de US bij Walt Disney World (College Program). Sinds midden april terug en ook nog niets gevonden. Ben nu wel af en toe aan het werk bij de thuiszorg. Zelfs 'bijbaantjes' vlot niet echt.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Ik zou gelijk maar beginnen met sollicteren... anders ga je toch niet lekker op vakantie en je zult, als ik het alllemaal zo lees hier, de tijd hard nodig hebben. Een solli-procedure kan best iets van 2 a 3 maanden duren..quote:Op maandag 27 juli 2009 19:13 schreef RioolSpook het volgende:
Is het nu al nodig om op zoek te gaan naar een andere baan? Heel september ben ik op vakantie. Het lijkt mij logisch dat ik dan pas in oktober begin met solliciteren.
- Trap geverfdquote:Op maandag 27 juli 2009 20:03 schreef Ericjuh het volgende:
Waar ik nu benieuwd naar ben is wat de werkloze fokkers nu eigenlijk doet. Bij mij werkt iedereen die ik ken en ik zit dus echt hele dagen thuis. Lopen f5-en op vacaturesites is ook niet echt een dagtaak voor mij.
Ik merk bij mijzelf dat ik laatste tijd gewoon minder gemotiveerd ben om iets te doen. Zo zie ik een sollicitatie schrijven al zowat als dagtaak.
Same herequote:Op maandag 27 juli 2009 20:18 schreef Rooligan het volgende:
[..]
- Trap geverfd
- Kozijnen geverfd
- Horgordijnen gemaakt
- Dak schuurtje compleet vervangen
- Tuin helemaal uitgeruimd, nieuw ontwerp en ingeruimd
- Klussen bij zus + schoonzus
- Veel tijd aan hobby besteden
- Zelfstudie
Ach, ik krijg mijn tijd wel om als het moet....
Ja maar wat nou als ik volgende week ga solliciteren en voor de week daarna zoeken ze al iemand? Ik kan niet eerder weg dan eind oktober. Dan is mijn kans sowieso verkeken.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zou gelijk maar beginnen met sollicteren... anders ga je toch niet lekker op vakantie en je zult, als ik het alllemaal zo lees hier, de tijd hard nodig hebben. Een solli-procedure kan best iets van 2 a 3 maanden duren..
Dat kun je toch aangeven in de gesprekken. Maar het ligt ook wel aan wat voor soort functie je voor ogen hebt. Als een winkel een verkoopmedewerker zoekt gaan ze vaak 2 maanden op iemand wachten, maar misschien ligt het in jouw vakgebied anders.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:16 schreef RioolSpook het volgende:
[..]
Ja maar wat nou als ik volgende week ga solliciteren en voor de week daarna zoeken ze al iemand? Ik kan niet eerder weg dan eind oktober. Dan is mijn kans sowieso verkeken.
5 maanden heb je nog dan, als het dan niet lukt dan kan je opmaken voor een leven in armoede denk ikquote:Op zondag 26 juli 2009 20:45 schreef MaartenHaarlem het volgende:
Tvp`tje
Aan het einde van dit jaar stopt mijn baas ermee , zie er echt tegenop .
Met zo'n instelling kom je er wel.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Oké, ik zou vandaag meer horen naar aanleiding van mijn tweede gesprek van woensdag. Dat is immers toegezegd, maandag. Het is nu 19:02 uur, en ik heb niks gehoord.
Hier baal ik goed van. Wat zijn dat nou voor afspraken? Ik kan hier zo kwaad om worden. Als ik het niet word, even goede vrienden. Kan ik best hebben, maar please, bel gewoon. Of mail voor mijn part, als je de ballen niet hebt. Maar laat iets horen! Je kan als werkgever toch snappen dat iemand die over een maand haar baan kwijt is, graag iets wil horen over de uitslag van het gesprek?
Ongelofelijk, en dat terwijl dit bedrijf zich tot nu toe altijd zo aan zijn woord heeft gehouden. Had ik niet verwacht, dit. Maar ik ga ze morgen maar bellen. Je moet toch wat.
* Guppy gaat eten
Wat een geleuter zeg!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 07:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
5 maanden heb je nog dan, als het dan niet lukt dan kan je opmaken voor een leven in armoede denk ik
Of dat nou sarcastisch bedoeld is weet ik niet, maar toen ik bovenstaand stukje typte was ik erg pissigquote:
Volgens mij stopt deze persoon niet vrijwillig met zijn baan, dus zulke teksten lijken met niet op zijn plaats. En het is al vaker gezegd, maar sommigen lijken het niet te kunnen onthouden: als je zelf je baan opzegt, heb je niet eens recht op een uitkering. Dus alle mensen op dit forum die momenteel moeten leven van een uitkering zijn geen 'vuile uitvreters'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een geleuter zeg!Dat is toch zijn eigen schuld? Gewoon het baantje opzeggen en dan op ons geld gaan teren.... vuile uitvreter
Ik begrijp heel goed dat het irritant is dat je op de afgesproken dag niks hoort van zo'n bedrijf. Jammer dat je nu nog langer in spanning zit. Succes nog even!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Of dat nou sarcastisch bedoeld is weet ik niet, maar toen ik bovenstaand stukje typte was ik erg pissig![]()
Ik kan er héél slecht tegen als mensen een toezegging doen, en er vervolgens lak aan hebben. Niet alleen in dit soort situaties, maar ook zaken als 'ik lever op woensdag de tekst aan' en dan alsof er niks aan de hand is op vrijdag aanleveren. En het dan heel gek vinden als ik daar niet blij van word.
In ieder geval heb ik het bedrijf na een nachtje slapen volkomen redelijk opgebeld. Ze kwamen in ieder geval niet aan met het standaard: 'oh ja, we wilden je nog bellen...', dus dat pleit voor ze. Helaas waren ze nog steeds druk bezig met de procedure, en hadden daarom nog niks laten horen.
Nou ja, kan. Ik had het persoonlijk netjes gevonden als ze even gemaild of gebeld hadden dat het iets uitloopt, maar dat ben ik. Rest me verder niets meer dan gewoon maar weer afwachten.
Probeer ook even te begrijpen wat ik zeg....quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:55 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Volgens mij stopt deze persoon niet vrijwillig met zijn baan, dus zulke teksten lijken met niet op zijn plaats. En het is al vaker gezegd, maar sommigen lijken het niet te kunnen onthouden: als je zelf je baan opzegt, heb je niet eens recht op een uitkering. Dus alle mensen op dit forum die momenteel moeten leven van een uitkering zijn geen 'vuile uitvreters'.
Werkgevers zijn buitengewoon waardeloos en ongeïnteresseerd als ze je niet nodig hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Oké, ik zou vandaag meer horen naar aanleiding van mijn tweede gesprek van woensdag. Dat is immers toegezegd, maandag. Het is nu 19:02 uur, en ik heb niks gehoord.
Hier baal ik goed van. Wat zijn dat nou voor afspraken? Ik kan hier zo kwaad om worden. Als ik het niet word, even goede vrienden. Kan ik best hebben, maar please, bel gewoon. Of mail voor mijn part, als je de ballen niet hebt. Maar laat iets horen!
Dan snap ik je inderdaad niet. Jij reageerde toch op een reactie op MaartenHaarlem? En MaartenHaarlem wordt toch aan het eind van het jaar door zijn baas op straat gezet? Degene die zelf zijn baan opgezegd heeft, is toch iemand anders?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Probeer ook even te begrijpen wat ik zeg....![]()
Check ook ff het vorige draadje.....
Baan opzeggen en op ons geld gaan teren? Als je zelf stopt met werken dan krijg je geen uitkeringquote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een geleuter zeg!Dat is toch zijn eigen schuld? Gewoon het baantje opzeggen en dan op ons geld gaan teren.... vuile uitvreter
Klopt, ik ben al eens afgewezen omdàt ik nog werk hadquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Baan opzeggen en op ons geld gaan teren? Als je zelf stopt met werken dan krijg je geen uitkeringDaarnaast is de kans aanwezig dat hij over 5 maanden niks heeft. Werk combineren met solliciteren wil niet altijd even goed gaan.
Spannend, ik hoop dat het wat wordt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:38 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Net terug van mijn 2e gesprek bij Telfort. Wederom een erg fijn gesprek gehad waaraan ik zelf een goed gevoel heb over gehouden. Manager zou z.s.m. laten horen wat de uitkomst is.
We wachten geduldig af.
Met nagenoeg letterlijk diezelfde tekst, werd ik een tijdje geleden ook afgewezen....V9nd dat soort bedrijven best zielig en bekrompen. Mensen van buiten de sector hebben toch een meer open blik en brengen nieuwe ideeen.quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef Rooligan het volgende:
Als ik hoor welke kandidaat men echt zoekt, dan willen ze gewoon iemand van de directe concurrent die daar in precies dezelfde functie jaren heeft gewerkt....
Let op met allerlei " hobbies" te gaan uitoefenen! Dat soort dingen slurpt je hele dag op en je solliciteren lijdt eronder, meer dan je denkt.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:03 schreef Ericjuh het volgende:
Waar ik nu benieuwd naar ben is wat de werkloze fokkers nu eigenlijk doet. Bij mij werkt iedereen die ik ken en ik zit dus echt hele dagen thuis. Lopen f5-en op vacaturesites is ook niet echt een dagtaak voor mij.
Ik merk bij mijzelf dat ik laatste tijd gewoon minder gemotiveerd ben om iets te doen. Zo zie ik een sollicitatie schrijven al zowat als dagtaak.
Maak daar maar 4 uur in de middag van hierquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
Vooral dat op tijd opstaan is echt moeilijk. Word altijd wel 10uur, dan doe je douchen rustig aan, eten doe je rustig aan, vaak stap ik weer in makkelijke kleren, joggingbroek ofzo... ga je ff op internet en opeens is het 2uur smiddags heb je niets gedaan en zit je nog zo goed als in je pyama.
Zo herkenbaarquote:Op woensdag 29 juli 2009 02:52 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Maak daar maar 4 uur in de middag van hier
Ja, niet erg om het een tijdje rustiger aan te doen. Maar let op dat je uit die sleur raakt!! Een bevriend koppel heeft op zo'n manier de relatie kapot zien gaan. Zij voerde geen jota uit en zat/lag om 18:00 nog in pyjama op de bank. Zo gingen ze uit elkaar, mede dankzij haar ontslag. Relatie zal wel niet helemaal 100% geweest zijn, en was dit slechts het laatste druppeltje.....maar let er toch mee op. Zorg dat je iets om handen houdt. Zelf heb ik er vrijwilligerswerk bij gepakt en zo'n dikke 3 dagen gingen op aan solliciteren. Gesprekken voeren en brieven schrijven ging toch stiekem veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:52 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Maak daar maar 4 uur in de middag van hier
Tsja, standaardbrieven zullen je idd veel sneller aan werk helpen dan een unieke brief die op de vacature is aangepast. Moet iedereen voor zichzelf weten, maar bedenk dat de andere kant ook veel ervaring heeft met sollicitatiebrieven lezen. Standaardbriefjes vallen al snel door de mand. Wil niet zeggen dat het onmogelijk is om er een baan mee te krijgen hoor. Maar doe gerust moeite, je hebt 40 uur per week beschikbaar om eraan te besteden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:33 schreef HokkePok het volgende:
Hoezo 'dagtaak' sollicitatiebrieven schrijven![]()
Toen ik 3+ weken geleden nog werk zocht mailde ik gewoon een standaard template iets in de strekking van:
'Goede morgen/middag/avond,
mijn naam is .. en met grote interesse lheb ik kennis genomen van uw vacature ... Ik heb altijd interesse gehad in (inhoud vacature) en mijn kennis en ervaring sluiten daar ook goed op aan.
Graag zou ik een en ander tijdens een persoonlijk gesprek ..bladiebla'
Even de bedrijfsnaam en motivaties/kennis aanpassen aan de betreffende vacature en mailen maar
Toch niet bij Neomax, want daar ben ik vandaag ook geweest. Zelfde antwoord gekregen, alleen heb ik al wat meer ervaring. Detachering ligt me alleen niet zoquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:34 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Zo herkenbaar![]()
Net weer een kennismakings-/sollicitatiegesprek gehad. Was wel fijn gesprek. Ze zijn onder de indruk van mijn achtergrond/ambities, maar zijn eigenlijk op zoek naar iemand met meer ervaring. Het betreft hier een detacheringsbedrijf en dat biedt sollicitanten pas een contract aan, als ze een plek voor je hebben: ze nemen geen mensen aan om 'op de bank' te zetten.
Maar omdat ze vonden dat ik toch wel goed bij het bedrijf zou passen, gaan ze toch (hard) proberen om een opdracht voor me te vinden. Dat klinkt iig positief. We zullen afwachten...
deam on. Ze gaan je vertellen dat je je CV online op werk.nl moet zetten. En of je al wist dat uitzendbureaus ook sites met vacatures hebbenquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Vrijdag moet ik in ieder geval naar het UWV, naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Misschien dat dat iets helpt?
Standaardbrieven is mij ook altijd afgeraden. Ik schrijf iedere brief volledig los van alle anderen. Gericht naar het bedrijf en functie waarop ik solliciteer. Daarin haal ik dan de dingen aan uit mijn arbeidsverleden of opleidingen die relevant zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2009 22:08 schreef Lennox het volgende:
Ik heb 2 maanden terug nog een workshop gehad, waarbij de uni je voorbereidde op je loopbaan. Daarbij werd expliciet aangegeven dat die templates niet echt aan te raden waren. In je brief moet duidelijk worden waarom je expliciet bij een bepaalde organisatie wilt werken. Als dit voor bedrijf X, Y of Z had kunnen zijn, zonder duidelijk verschil, dan schijnt dat al een slechte indruk achter te laten. Ik schrijf mijn motivaties ook per vacature opnieuw. Bij die paar die ik dan nu heb gehadMisschien word ik daar ook makkelijker in.
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen stekenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:10 schreef Osramp het volgende:
Ik had 24-30 uur per week nodig voor het solliciteren.
QFT!quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen steken. Het heeft toch geen zin om op kansloze dingen te reageren?
Nou ja, heb ik in ieder geval een gezellig gesprek tochquote:Op donderdag 30 juli 2009 07:01 schreef Essebes het volgende:
[..]
deam on. Ze gaan je vertellen dat je je CV online op werk.nl moet zetten. En of je al wist dat uitzendbureaus ook sites met vacatures hebben![]()
Ik heb met mijn werkcoach een prettig gesprek gehad over motorrijden en over de markt en de rol van het CWi daarin. Hij kon mij werkelijk niks vertellen wat ik nog niet wist of nog niet al had gedaan.
Jammer. Maar ik ben ook wel eens naar Rotterdam afgereisd (vanuit Groningen) en uiteindelijk afgewezen vanwege te weinig relevante werkervaring. Ik ben toen best boos geweest: ze hadden mijn gebrek aan werkervaring ook uit mijn cv kunnen opmaken en de reiskosten werden ook nog eens niet vergoedquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisteren avond een reactie gehad op het tweede gesprek wat ik vorige week woensdag had gehad en waar ik maandag meer over zou horen. Ik heb het niet geworden (surprise...). Ik vind het erg jammer, want ik liep echt warm voor dat bedrijf. En ik had het gevoel dat dat aan de andere kant van de tafel ook wel zo was. Maar ik ben afgewezen op basis van te weinig ervaring en niet helemaal het type werk wat ze zochten. Kan natuurlijk, als ik niet ben wat je zoekt, is dat nu eenmaal zo. Maar moet ik daar dan twee keer voor op gesprek komen? Dat van die ervaring hebben ze sowieso al in mijn CV kunnen zien, en het type werk in het eerste gesprek. Huh?
Magoed... Ik baal er best van, want dit was ontzettend leuk, en ik was er zo dichtbij!
Moet je ook aan een work first-traject deelnemen?quote:Vrijdag moet ik in ieder geval naar het UWV, naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Misschien dat dat iets helpt?
Weet ik nog niet, het is een gesprek naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Zal wel niet veel voorstellen dus denk ik.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:50 schreef Viking84 het volgende:
Moet je ook aan een work first-traject deelnemen?
Ja, dat is balen. Ach, ik vermoed dat het heel dicht bij elkaar heeft gezeten, en dat ze me toch iets moesten zeggen. Dat ze het daarom maar hierop hebben gegooid. Gelukkig heb er niet te teveel reiskosten aan gehad, want ik werk nu nog in Utrecht.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jammer. Maar ik ben ook wel eens naar Rotterdam afgereisd (vanuit Groningen) en uiteindelijk afgewezen vanwege te weinig relevante werkervaring. Ik ben toen best boos geweest: ze hadden mijn gebrek aan werkervaring ook uit mijn cv kunnen opmaken en de reiskosten werden ook nog eens niet vergoed. En ook bij een ander sollicitatiegesprek maakte ik mee dat mensen vroegen of ik bepaalde dingen al eens gedaan had. Eh, als het niet in mijn cv staat niet?
quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet ik nog niet, het is een gesprek naar aanleiding van mijn aanmelding bij het WERKbedrijf. Zal wel niet veel voorstellen dus denk ik.
Misschien dat ik inderdaad een traject gaan doen. Misschien dat dat zelfs wel via m'n huidige werkgever gaat. Ik werk nu namelijk bij een arbeidsre-integratie bureau (oh cynisme)
Toch altijd een klote gevoel waar je niet aan kan wennen he. Lijkt net als een blauwtje lopenquote:Op donderdag 30 juli 2009 06:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Gisteren avond een reactie gehad op het tweede gesprek wat ik vorige week woensdag had gehad en waar ik maandag meer over zou horen. Ik heb het niet geworden (surprise...). Ik vind het erg jammer, want ik liep echt warm voor dat bedrijf. En ik had het gevoel dat dat aan de andere kant van de tafel ook wel zo was. Maar ik ben afgewezen op basis van te weinig ervaring en niet helemaal het type werk wat ze zochten. Kan natuurlijk, als ik niet ben wat je zoekt, is dat nu eenmaal zo. Maar moet ik daar dan twee keer voor op gesprek komen? Dat van die ervaring hebben ze sowieso al in mijn CV kunnen zien, en het type werk in het eerste gesprek. Huh?
Magoed... Ik baal er best van, want dit was ontzettend leuk, en ik was er zo dichtbij!
Het is bij mij met name een klote gevoel als ze je afwijzen op iets wat vanaf het begin al duidelijk was en direct uit je CV gehaald kan worden. Ik heb vaker meegemaakt dat ze tijdens het eerste contact aangaven geen probleem te hebben met gebrek aan ervaring en vervolgens na het gesprek het gebrek juist als argument voor de afwijzing gebruiken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:44 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Toch altijd een klote gevoel waar je niet aan kan wennen he. Lijkt net als een blauwtje lopen
Ja, een beetje welquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:44 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Toch altijd een klote gevoel waar je niet aan kan wennen he. Lijkt net als een blauwtje lopen
Daarom! Al doe ik nu wel stoer, ik baal flink hoor...quote:Op donderdag 30 juli 2009 11:14 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Balen dat je het niet geworden bent, Guppy.. Volgende keer beter!
Prima, en succes bij het volgende gesprek!quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:06 schreef Bioman_1 het volgende:
Heb zonet weer een sollicitatiegesprek gehad. Dat was het eerste gesprek dat ging zoals een solliciatiegesprek volgens mij moet gaan. We hebben het helemaal niet gehad over mijn achtergrond/ervaring. Zoals de directeur zei (had m'n eerste gesprek met de directeur): die dingen kan ik op je CV zien, daarvoor hoef je niet op gesprek komen.
Wat zijn doel was was vertellen wie zij zijn, er achter komen wie ik ben, en dan kijken of er een match mogelijk is. En dat is volgens mij ook hoe zo'n gesprek moet verlopen. Of je de juiste 'technische specificties' hebt voor de functie staat op je CV. Daar hoef je geen gesprek over te voeren.
Het gesprek zelf was ook erg positief. Het is een duidelijke organisatie. Zij gaan mij dus ook niet over een paar dagen bellen of ik op 2e gesprek mag komen, maar dit werd gewoon direct gemeld aan het eind van het gesprek. Zoals de vriendelijke man zei: ik weet nu al dat ik je wil uitnodigen voor een 2e gesprek, dus het heeft geen zin om die uitnodiging nog langer uit te stellen. Kun je volgende week?![]()
En zo hoort het!
Heb er dus een prettig gevoel bij. Enig minpuntje is dat ik m'n auto blijkbaar op een plek voor vergunninghouders gezet hadSchade: 61 euro.
Maar als er een baan uit voortkomt kan ik dat er wel bij hebben
Dat is het treurige idd, mensen willen wel werken, maar werkgevers willen alleen wat hen uitkomt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:48 schreef Lastpost het volgende:
Zelfs de Roteb wil mij (nog) niet aannemen omdat ik pas interessant ben met een SW-indicatie, zojuist een brief van teruggekregen.
Maar toch, we proberen gewoon verder te gaan met het vinden van een werkgever.
Dat is het ook gewoon, ik wil al sinds september vorig jaar werken en sinds november (toen was het geld op) zit ik in de bijstand, maar voorlopig nog steeds geen werk omdat niemand z'n vingers aan mij wil branden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 17:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is het treurige idd, mensen willen wel werken, maar werkgevers willen alleen wat hen uitkomt.
Als werkloze krijg je dan gewoon geen kans en ben je cker geen uitvreter zoals sommigen beweren.
Het heeft inderdaad geen zin om op kansloze dingen te reageren. Als jij chirurg bent, hoef je heus niet te reageren op een vacature voor een automonteur of omgedraaid.quote:Op donderdag 30 juli 2009 08:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toen ik vorig jaar even op zoek was naar een andere baan, zag ik echt niet zoveel passende vacatures voorbij komen om er zoveel tijd in te kunnen steken. Het heeft toch geen zin om op kansloze dingen te reageren?
Tnx. Betreft een functie in de financiele dienstverlening (met als uiteindelijk doel opgeleid worden tot actuaris).quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:08 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Prima, en succes bij het volgende gesprek!!
Wat voor een baan is het trouwens!
Gaaf! Heb je toevallig een econometrische achtergrond?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:32 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Tnx. Betreft een functie in de financiele dienstverlening (met als uiteindelijk doel opgeleid worden tot actuaris).
je weet ook dat actuaris worden studie is van 7 jaarquote:Op donderdag 30 juli 2009 19:32 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Tnx. Betreft een functie in de financiele dienstverlening (met als uiteindelijk doel opgeleid worden tot actuaris).
Nou ja, gefeliciteerd, tochquote:Op donderdag 30 juli 2009 23:58 schreef TheTraveller het volgende:
Wazig. Gisteren een vreemd gesprek gehad. Kijk ik vandaag in mijn mailbox en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek.
Er is soms echt geen touw aan te knopen
Nope. Toegepaste wiskunde. Met de rekencapaciteit zit het dus wel goed, maar heb niet heel veel financiele achtergrondkennis. Maar dat is dus juist waar ik me in wil gaan verdiepen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:47 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Gaaf! Heb je toevallig een econometrische achtergrond?
In principe wel. Maar vanaf dit studiejaar (2009-2010) biedt het actuarieel instituut ook een schakelprogramma aan voor mensen met een 'kwantitatieve' WO opleiding. Dat programma duurt 2 jaar en vervangt het rekenaar+analist gedeelte. Dus het kan tegenwoordig al ietsje snellerquote:Op donderdag 30 juli 2009 21:21 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
je weet ook dat actuaris worden studie is van 7 jaar
route is rekenaar , analist ,actuaris.
Ik werk zelf op actuariele afdeling, maak je borst maar nat voor het schakelprogramma. 2 jaar geen priveleven, want je bent alleen maar bezig met studeren en werken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 11:35 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Nope. Toegepaste wiskunde. Met de rekencapaciteit zit het dus wel goed, maar heb niet heel veel financiele achtergrondkennis. Maar dat is dus juist waar ik me in wil gaan verdiepen.
[..]
In principe wel. Maar vanaf dit studiejaar (2009-2010) biedt het actuarieel instituut ook een schakelprogramma aan voor mensen met een 'kwantitatieve' WO opleiding. Dat programma duurt 2 jaar en vervangt het rekenaar+analist gedeelte. Dus het kan tegenwoordig al ietsje sneller![]()
Alleen moet de werkgever natuurlijk wel akkoord gaan met het volgen van dat schakelprogramma. Het nadeel is dat het op een vaste dag in de week is (de hele dag), dus je bent maar 4 dagen beschikbaar om te werken. En dat vinden veel werkgevers toch niet helemaal fijn; zeker niet een bedrijf dat detacheert. Dus het zal waarschijnlijk wel het 'lange' traject worden, maar we zullen zien wat er mogelijk is...
Persoonlijk zit ik nogal in dubio. Heb IT-media gedaan aan het Grafisch Lyceum en dan kun je een beetje de IT/grafische schakel worden in een bedrijf. Bijvoorbeeld de computers regelen bij een drukkerij of meer webdesign/dtp enzo.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:35 schreef MaleDuck het volgende:
wat voor soort banen zoeken jullie hier allemaal? Ik werk bij een bedrijf waar we wel mensen kunnen gebruiken.
Grafisch Ontwerperquote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:35 schreef MaleDuck het volgende:
wat voor soort banen zoeken jullie hier allemaal? Ik werk bij een bedrijf waar we wel mensen kunnen gebruiken.
Dat heb ik ook gedaan IT Media op GLA, ik zelf had als uitstroomprofiel workflowbeheerder. Ik weet niet hoe jou opleiding was, maar ik had dus een groot component support erin zitten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Persoonlijk zit ik nogal in dubio. Heb IT-media gedaan aan het Grafisch Lyceum en dan kun je een beetje de IT/grafische schakel worden in een bedrijf. Bijvoorbeeld de computers regelen bij een drukkerij of meer webdesign/dtp enzo.
Alleen in mijn 2 jaar ervaring bij een reclamebureau werd ik helemaal gek van het 40uur per week stil zitten achter een computertje. Op een gegeven moment ben ik echt depressief geworden en kon ik niets meer ontwerpen, er kwam niks meer uit me, zat daar als een lijk, deed niets meer, ook niet als ik thuis kwam, was altijd chagrijnig, ging er slechter uitzien, at bijna niks meer.
Uiteindelijk moest ik daar stoppen en een jaar gewerkt achter de balie van een autoverhuur bedrijf, telefoon opnemen, klanten helpen, planning maken voor alle auto's e.d. en parttimers aansturen. Dat vond ik heerlijk, contact met mensen, vrijheid, etc... ik liep toen bij een psycholoog, maar mn depressieve klachten gingen vanzelf weg omdat ik leuk werk had. Ben ook weer 10 kilo aangekomen (nog steeds maar 68kilo, 1.85 en 27 jaar), maar begin nu weer in een depressieve sleur te raken sinds het autoverhuur bedrijf is gesloten per 1 juli. Zit inmiddels in psychotherapie om diverse redenen.
Ik wil graag verder bij een reclamebureau of iets dergelijks, maar uit die therapie blijkt wel dat ik contact met mensen nodig heb en waardering in wat ik doe, als in tevreden klanten e.d. het uiterste is natuurlijk de zorg in, maar wat ik precies wil (en kan) weet ik niet.
Inderdaad. Kijk bij een van die kabelmaatschappijen. Ik ken iemand die bij ziggo of kpn (weet niet meer zeker) werkt als service monteur. Geen opleiding voor nodig. Paar dagen cursus hoe je zo'n modem in moet stellen en monteren. Elke dag moet je dan iets van 10 afspraken doen bij mensen thuis.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 14:16 schreef AcidTrance het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan IT Media op GLA, ik zelf had als uitstroomprofiel workflowbeheerder. Ik weet niet hoe jou opleiding was, maar ik had dus een groot component support erin zitten.
Je geeft aan dat je niet 8 uur per dag in de vicieuze cirkel van ik en mijn beeldscherm wil zitten. Misschien overwegen om wat meer de support kant op te gaan. (field engineer, support engineer) zie veelvuldig vacatures (MBO) waar dat soort mensen worden gevraagd. Je komt dan ook in aanraking met mensen.
oh ja, qua eurie....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:00 schreef klusfoobje het volgende:
nah, bij deze ff een positieve bijdrage..
iermand nog een fulltime job nodig ?
In maarsen, receptioniste,
Leuk, groot bedrijf...
ps, maarssen heeft een eigen treinstation en is dus toppie bereikbaar.
omdat er staat dat het 3k is is obv 40 uurquote:Op vrijdag 31 juli 2009 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is 4x10 te combineren met de zorg voor een kind?
Bij deze dan. Ik vind het wel een goed initiatief van je!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
wel komisch dit, in een topic waar mensen zich afvragen wat ze nu moeten doen nu ze hun baan kwijt zijn bied je 2 banen aan. Na een uur heeft er nog niemand een reactie gegeven
erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
wel komisch dit, in een topic waar mensen zich afvragen wat ze nu moeten doen nu ze hun baan kwijt zijn bied je 2 banen aan. Na een uur heeft er nog niemand een reactie gegeven
ik doe niet aan headhunting....quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:45 schreef Hurby het volgende:
[..]
erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....
Ben jij uitzendconsulent of zo? Maar dan is dit toch spam wat je nu doet, of niet?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
a) Niet iedereen is een vrouw, en dus geschikt voor secretaresse.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:45 schreef Hurby het volgende:
[..]
erg komisch ja, lig hier ook dubbel. Wel eens in je opgekomen dat wat je aanbiedt niet helemaal aan zou kunnen sluiten? Volgens mij passen je "headhunt" activiteiten meer op een site als monsterboard....
Iedereen is geschikt voor 'secretaresse', alleen willen werkgevers alleen vrouwenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:34 schreef Lennox het volgende:
[..]
[quote]a) Niet iedereen is een vrouw, en dus geschikt voor secretaresse.
Er is dan ook geen echte werkeloosheid, maar het probleem is verwende en kieskeurige werkgevers...quote:b) Als ik op een baan van MBO niveau solliciteer, dan word ik bij voorbaat al uitgesloten. Bedrijven zijn te bang dat je niet lang blijft hangen/ snel genoeg hebt van de baan.
Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders. Mijn CV is nu al weer een tijdje van het net maar ik krijg nog steeds aanbiedingen binnen die duidelijk onder het niveau van mijn opleiding en werkervaringen liggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:34 schreef Lennox het volgende:
[..]
b) Als ik op een baan van MBO niveau solliciteer, dan word ik bij voorbaat al uitgesloten. Bedrijven zijn te bang dat je niet lang blijft hangen/ snel genoeg hebt van de baan.
wat een flauwe kul, waarom zou je geen werk mogen aanbiedenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 17:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ben jij uitzendconsulent of zo? Maar dan is dit toch spam wat je nu doet, of niet?
Ik heb 3 gemotiveerde sollicitaties naar MBO+ functies gedaan. Bij allemaal nul op het rekest. Ik vind het ook knap dat jij kan inschatten of ik dergelijk werk wel/niet wil doen.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders. Mijn CV is nu al weer een tijdje van het net maar ik krijg nog steeds aanbiedingen binnen die duidelijk onder het niveau van mijn opleiding en werkervaringen liggen.
Dit kan zo fout opgepakt worden hequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:34 schreef klusfoobje het volgende:
Overigens zojuist een PB gekregen van iemand die voor zijn vriendin informeerde. dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 07:49 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Dit kan zo fout opgepakt worden he
Nee, maar goed dat je dit hier neer zet, er zijn hier genoeg mensen te vinden die dit werk erg goed zouden kunnen gebruiken.
Zelf ben ik nog altijd aan het wachten op het (verlossende) telefoontje van Telfort.
Doe niet zo dom manquote:Op vrijdag 31 juli 2009 22:14 schreef HokkePok het volgende:
Gelul, jij hebt geen ZIN om dat werk te doen maar dat is wat anders.
Had je echt verwacht dat er n00bs zijn die op jouw 'werving' reagerenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:40 schreef klusfoobje het volgende:
Al vind ik jouw post ook niet lekker weg lezen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:49 schreef JDx het volgende:
Idd, iemand die hier ff neer zet dat ie banen heeft komt heel dom over. Bovendien kan je nog niet eens nederlands...
"dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus." wat zeg je hier nou, ik kan het niet eens lezen.
Er was laatst nog een nieuwbericht dat op het moment veel hoger opgeleiden de banen van MBOers 'afpakken' en die groep daarom extra in moeilijkheden komt. Dat strookt dan niet met wat jij en die ander beweren. Het kan net zo goed zijn dat je word afgewezen voor een MBO baan en een andere HBOer daar nu werkt.. wel eens aan gedacht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 10:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe niet zo dom man. Het is wel degelijk een feit dat bedrijven huiverig zijn te hoog opgeleide mensen aan te nemen omdat ze bang zijn dat die zo weer gevlogen zijn zodra ze een passende baan vinden. Nogal kortzichtig om het maar te wijten aan gebrek aan zin
.
Das niet veel...quote:Op zondag 2 augustus 2009 02:58 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Nogmaals ik kreeg naar aanleiding van mijn CV (wat kennelijk nog ergens op internet zweeft) een paar dagen geleden nog een helpdesk functie toegeschoven voor 1546 bruto.
Is dat raar? Ik weet het niet. Over een 'tijdje' ben je weer verder ontwikkeld, en bij mij is bij een aantal afwijzingen bijvoorbeeld heel duidelijk vermeld dat ik niet door de brievenselectie ben gekomen. Dat kan om allerlei redenen zijn. Ik zie dat eigenlijk niet zo als een belemmering om later niet meer te solliciteren.quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:08 schreef TheTraveller het volgende:
Misschien is het heel raar om zo te denken, maar als ik nu solliciteer en niet aangenomen wordt, dan vind ik het een beetje vreemd om over een tijdje nogmaals te solliciteren.
same here.. maar er is zelfs geen week werk voor mijquote:Op maandag 3 augustus 2009 02:03 schreef Figaroa het volgende:
Het is nu crisis tijd dus bied de uitzend maar een week werk dan maar .. beter iets dan niks.
De rest bellen niet terug en wachten kost geld!!
Op hoeveel sollicitaties per week reageer je ongeveer?quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:32 schreef JDx het volgende:
Ik heb op dit moment echt ff een dip. Steeds gewoon totaal geen reactie en die ene reactie die ik heb gehad zegt steeds we bellen deze week, week later... ja deze week... pfff... doe toch eens duidelijk man ik wil gewoon aant werk, godver.
zo Jodocus kwak, wat ben jij een azijnpisser zeg. Voorlopig hoef ik iig niet te janken om het feit dat ik geen baan meer heb. Dat mijn spelling te wensen over laat is omdat ik hier A geen spellingscontrole overheen jaag bij een posting en B ik gewoon een berichtje vlot erop zet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 16:49 schreef JDx het volgende:
Idd, iemand die hier ff neer zet dat ie banen heeft komt heel dom over. Bovendien kan je nog niet eens nederlands...
"dat wat ik nu erover gelezen heeft, heeft deze dame iig 1 grote plus." wat zeg je hier nou, ik kan het niet eens lezen.
Als je graag wilt werken kun je morgen al aan de slag.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:32 schreef JDx het volgende:
Ik heb op dit moment echt ff een dip. Steeds gewoon totaal geen reactie en die ene reactie die ik heb gehad zegt steeds we bellen deze week, week later... ja deze week... pfff... doe toch eens duidelijk man ik wil gewoon aant werk, godver.
Bijna niemand wisselt van baan nu dus het aantal vacatures zal nog wel laag blijven voorlopig terwijl het aantal werkelozen wel gestaag oplooptquote:Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef HighVolume het volgende:
Heb op dit moment een vaste baan en het bedrijf draaid gewoon lekker door. Desondanks dacht ik laatste tijd aan een andere baan, werk nu 5 jaar bij dit bedrijf en heb het gevoel de laatste restjes gras binnen het bedrijf te hebben afgegraasd .De uitdaging is er niet meer.
Vanmiddag heb ik de vacatures doorgenomen en schrik vanhet lage aantal. Persoonlijk had ik verwacht dat het wel meeviel en dat het vinden van een andere baan niet al te veel moeite zal moeten kosten.Hier ben ik wel anders over gaan denken en stel mijn plannen om van werkgever te gaan veranderen maar even uit.
Succes allen die nog zonder baan zitten ! Jullie tijd komt wel !
Vergeet dat dus maar even HEEL snel en lees eens wat economie berichten. Veel bedrijven hebben gewoon minder te doen, waarom denk je dat het werkloosheidspercentage stijgt?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Als je graag wilt werken kun je morgen al aan de slag.
Je bent gewoon te kieskeurig.
Fabrieken en warehouses genoeg.
Ik denk dat jij niet helemaal 100% geinformeerd bent over de situatie.quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:08 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Als je graag wilt werken kun je morgen al aan de slag.
Je bent gewoon te kieskeurig.
Fabrieken en warehouses genoeg.
En bedrijven nemen ook liever mensen aan op ongeveer het niveau van de baan. Niet ver er boven en zeker niet ver er beneden. Bedrijfven zitten momenteel in een enorme luxe positie die ze (terecht) optimaal uitbuiten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:44 schreef HokkePok het volgende:
Ok zich is het wel een terechte uitspraak van B.E.D maar mensen zoeken uiteraard liever naar werk dat bij hen past en nog liever naar werk dat net even boven hun niveau ligt.
Toen ik er aan begon was ik ook heel positief. Tot nu toe had ik altijd on first try een baantje. Maar op het moment is het idd heel moeilijk. En toch wil ik door met mijn carriere. Hoe dan ook. Ik probeer het nog wel eventjes, maar het is misschien wel verstandig om het op een iets lager pitje te zetten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:45 schreef HighVolume het volgende:
Heb op dit moment een vaste baan en het bedrijf draaid gewoon lekker door. Desondanks dacht ik laatste tijd aan een andere baan, werk nu 5 jaar bij dit bedrijf en heb het gevoel de laatste restjes gras binnen het bedrijf te hebben afgegraasd .De uitdaging is er niet meer.
Vanmiddag heb ik de vacatures doorgenomen en schrik vanhet lage aantal. Persoonlijk had ik verwacht dat het wel meeviel en dat het vinden van een andere baan niet al te veel moeite zal moeten kosten.Hier ben ik wel anders over gaan denken en stel mijn plannen om van werkgever te gaan veranderen maar even uit.
Succes allen die nog zonder baan zitten ! Jullie tijd komt wel !
het UWV kijkt voornamelijk naar het juist toepassen van de opzegtermijn door jou en je voormalig werkgever. Is deze correct toegepast, dan wordt je niet gekort.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:47 schreef VinnieJones het volgende:
Wat als je paar dagen op vakantie gaat, naar het buitenland. En je geeft dit niet door ?
Ik zit pas in m'n eerste week in de WW en ik ben van plan om binnenkort even kort op vakantie te gaan. Heb dus geen vakantie dagen opgebouwd nog denk ik. Maar ik hoef me nog een maand niet te melden bij UVW werkbedrijd.
En 2e vraag. Ik krijg in mijn geval 1,5 maand extra salaris mee als ontslagvergoeding. Zegt de WW straks hoho jij krijgt een vergoeding van je werk. No WW uitkering for you! Of maakt dat verder niet uit ?
Dat zou ik erg raar vinden. Ik had expres gewacht met het aanvragen van een uitkering omdat ik nog een paar maandsalarissen van m'n baas meekreeg. Als ik geen uitkering nodig heb, vraag ik 'm ook niet aan dacht ik. Toen ik uiteindelijk m'n uitkering wel ging aanvragen, kreeg ik een standje omdat ik te laat was met aanvragen en kreeg ik alsnog die eerste maanden uitkering (ik werd wel gekort omdat ik dus te laat was met aanvragen). Het was niet eens mogelijk om aan te geven dat ik dat geld niet wilde. Als je dat geld praktisch door je strot geduwd krijgt, vind ik het raar dat je het dan later moet terugbetalen. Ik heb er ook niks over gehoord.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:45 schreef JDx het volgende:
Over 2 jaar worden bonussen e.d. verrekend, dus als je nu nog 1,5 maand salaris krijgt van je baas, dan krijg je daar over 2 jaar een afrekening van (lees: verschil terug betalen), is net als wanneer ik nu freelance werk zou doen. Kan even rondkomen, maar moet over 2 jaar het weer terug betalen, dus doe ik het niet.
1. Vanaf het eerste moment WW, mag je 21 dagen vakantie nemen. Wel melden bij UWV. Zou erg onhandig zijn als je vlak voor je vakantie ontslagen wordt, kun je ook de boeking afzeggen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 01:47 schreef VinnieJones het volgende:
Wat als je paar dagen op vakantie gaat, naar het buitenland. En je geeft dit niet door ?
En 2e vraag. Ik krijg in mijn geval 1,5 maand extra salaris mee als ontslagvergoeding. Zegt de WW straks hoho jij krijgt een vergoeding van je werk. No WW uitkering for you! Of maakt dat verder niet uit ?
Geen uitkering, maar je kunt wel op je eigen tempo solliciterenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:59 schreef AcidTrance het volgende:
Ik ben net afgestudeerd en ik vier een beetje vakantie en kijk rustig rond. Nu ben ik pas enkele weken vrij (werkloos) hoe je het wil noemen. Moet ik dan ook een uitkering aanvragen? Ik heb veel eigen geld ik kan het dus vrij lang uithouden, dus ja een uitkering hoeft voor mij ook niet.
Bij een WW-uitkering kijken ze niet naar je spaargeld hoor. Alleen bij een bijstand-uitkering. Iedereen heeft recht op WW, of je nou bankdirecteur was of putjesschepper.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:21 schreef Viking84 het volgende:
Als je meer dan 5000 euro aan spaargeld hebt krijg je idd geen uitkering. Dan kun je het wel een tijdje uitzingen, meent het Werkbedrijf.
Wat een rotsituatie. Kun je geen voorschot krijgen of geld lenen van vrienden of ouders? Natuurlijk altijd kut om geld te lenen, maar met al die extra kosten wordt het natuurlijk alleen maar erger.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef JDx het volgende:
Dat kan je ook wel met uitkering
Trouwens dik gezeur nu, heb nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, normaal had ik mijn loon al de 23ste van de vorige maand en alle automatische incasso's zijn terug gestort wegens onvoldoende saldo.
Hele brievenbus vol aanmaningen + administratiekosten, wat een gekut!
Klopt, maar degene op wie ik reageerde is net afgestudeerd, dus die heeft geen recht op WWquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:51 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Bij een WW-uitkering kijken ze niet naar je spaargeld hoor. Alleen bij een bijstand-uitkering. Iedereen heeft recht op WW, of je nou bankdirecteur was of putjesschepper.
Ja telkens dacht ik ach morgen komt het vast wel, maar ik zie nog geen reactie, morgen ga ik ook echt eens achter dat gesprek aanbellen, wil toch echt deze week wel ff reactie van het uitzendbureau, ze zouden me deze week bellen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:52 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Wat een rotsituatie. Kun je geen voorschot krijgen of geld lenen van vrienden of ouders? Natuurlijk altijd kut om geld te lenen, maar met al die extra kosten wordt het natuurlijk alleen maar erger.
dus jijl eefde van paycheck naar paycheck ? tsja, dan zit je heel snel klem...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:07 schreef JDx het volgende:
Dat kan je ook wel met uitkering
Trouwens dik gezeur nu, heb nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, normaal had ik mijn loon al de 23ste van de vorige maand en alle automatische incasso's zijn terug gestort wegens onvoldoende saldo.
Hele brievenbus vol aanmaningen + administratiekosten, wat een gekut!
Net als iedereen die van een mimimum inkomen rond moet/moest komen. Niet iedereen houdt geld over in de maand hoor, ik was al op zoek naar iets wat beter verdiende, maar hield liever deze baan dan helemaal niets, maar nu dat bedrijf gesloten is, heb ik nog maar 70% van het minimum.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:14 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
dus jijl eefde van paycheck naar paycheck ? tsja, dan zit je heel snel klem...
quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:31 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik denk dat jij niet helemaal 100% geinformeerd bent over de situatie.
Ik moet reageren op 1 vacature per week, ik heb er nu ongeveer 35 verstuurd de afgelopen 5 weken. Op zowel banen iets boven als ver onder mijn niveau.
Kanker toch een eind op man, jezus, ik zit hier elke dag in het gezeur, jij niet!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef TheTraveller het volgende:
Ik zou jou ook niet aannemen met zo'n negatieve instelling altijd. Men voelt dat aan hoe goed je het ook probeert te verbergen.
Ik hoop werkelijk dat jij eens goed een paar maanden werkloos wordtquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:21 schreef TheTraveller het volgende:
Ik zou jou ook niet aannemen met zo'n negatieve instelling altijd. Men voelt dat aan hoe goed je het ook probeert te verbergen.
Rustig afwachten dan maar. Vandaag 3e gesprek met Telfort achter de rug, wederom een goed gevoel. Morgen krijg ik waarschijnlijk the final verdict.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:07 schreef JDx het volgende:
Nou even weer een reactie voor de serieuze mensen:
Vanmiddag gebeld naar dat uitzendbureau, ik zei, ja ik zou in week 31 terug gebeld worden, want dan was de man die erover gaat weer terug van vakantie, het is nu bijna eind 32?
Jah, ehhh... dat klopt, dat was een foutje, dat moest zijn, na de bouwvak.
Zit je bijna 2 weken te wachten op een telefoontje die niet komt. Njah, morgen eindelijk weer eens iets leuks doen, iemand betaald voor meen volgende week maar weer verder hopen dat ze bellen en vacatures zoeken.
Hoezo kloon. Ik ben toch ook gewoon werkzoekende. Maar ik in de JDX schoenen stond dan had ik het gewoon anders aangepakt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik hoop werkelijk dat jij eens goed een paar maanden werkloos wordt.
Laffe kutkloontjes, bah.
Hij voldoet ruimschoots aan de wettelijke sollicitatienormen. Het is een fabeltje dat je zo aan de slag komt. Welk bedrijf neemt nou een afgestudeerde doctorandus aan om pallets te stapelen? Het is zo theoretisch dat je direct aan werk kunt komen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd"of "ja..hallo daar komik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk'moeten doen..
Fout, moet je middels een wijzigingsformulier doorgeven.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 06:55 schreef Essebes het volgende:
[..]
En de vakantie moet je gewoon melden, kan zelfs telefonisch.
Dat zal in de zomer toch wel meevallen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 08:19 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb maandag een gesprek bij de TNT (oud werkgever) om dan maar voor 20 uur in de week aan de slag te gaan als postbezorger, beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
Kan ik gelijk die bijstand uit i.c.m het salaris van m'n vriendin en gaan we er nog iets op vooruit ook al is het niet bizarveel.
Nog wel even zorgen dat ik word aangenomen natuurlijk, maar dat lijkt me bij de post een formaliteit, zeker nu ik weer op dezelfde locatie kom en altijd goed gelopen heb zonder klachten en altijd vlot.
Alleen hopen dat m'n gezondheid niet in de weg komt te staan na verloop van tijd, al denk ik van niet door het vele sporten en conditie op pijl houden.
Wat zal meevallen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat zal in de zomer toch wel meevallen?
Aangenomen, per 24 augustus in dienst bij Telfort als assistent shopmanager. Succes allen, ik blijf dit topic nog zeker meelezen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:14 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Rustig afwachten dan maar. Vandaag 3e gesprek met Telfort achter de rug, wederom een goed gevoel. Morgen krijg ik waarschijnlijk the final verdict.
Wish me luck
Gezondheidsproblemen. Weer wordt nu vaak pas slecht in november en das nog 3 maanden wegquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:39 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Wat zal meevallen?
* Lastpost is traag van begrip.
Doel niet op het weer hoor, heb nogal een medisch dossier, vandaar dat ik wat moeilijk aan het werk kom in mijn eigen sector.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gezondheidsproblemen. Weer wordt nu vaak pas slecht in november en das nog 3 maanden weg
Succes , even de proeftijd doorkomen en je zit safe.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:39 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Aangenomen, per 24 augustus in dienst bij Telfort als assistent shopmanager. Succes allen, ik blijf dit topic nog zeker meelezen.
Je hoort dit ook altijd door mensen zonder werkloosheidservaring geroepen worden. Mensen die altijd een baan hebben gehad die dan te pas en te onpas iedereen vertellen dat je ALTIJD wel werk kunt krijgen. Nou, NIET dus. Probeer het maar eens en merk dat het tegenvalt als je zonder werk zit. Vanuit een lopende baan op iets anders solliciteren lijkt altijd mee te vallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:08 schreef sempron2400 het volgende:
Het is zo theoretisch dat je direct aan werk kunt komen.
Dat laatste valt makkelijk te verklaren uit het feit dat dat beetje salaris dat zij voor zulke kutbaantjes vangen in hun land een riante paycheck is vanwege het lage prijsniveau daar. Een uitkering in nederland lijkt mss heel veel, maar als er allerlei kortingen bedacht moeten worden om ervoor te zorgen dat je nog íets overhoudt aan het eind van de maand, heb je wel een beetje een idee over hoe absurd hoog het prijsniveau hier uit de klauwen is gaan gieren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef FP128 het volgende:
Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd" of "ja..hallo daar kom ik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk' moeten doen..
ik moet toegeven dat ik zelf ook wel altijd zo heb gedachtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:51 schreef Osramp het volgende:
[..]
Je hoort dit ook altijd door mensen zonder werkloosheidservaring geroepen worden. Mensen die altijd een baan hebben gehad die dan te pas en te onpas iedereen vertellen dat je ALTIJD wel werk kunt krijgen. Nou, NIET dus. Probeer het maar eens en merk dat het tegenvalt als je zonder werk zit. Vanuit een lopende baan op iets anders solliciteren lijkt altijd mee te vallen.
Als academicus met een leidinggevende baan had ik voorheen genoeg geld om in m'n eentje een leuk huis te kopen. Als ik ongeschoold werk zal gaan doen, kan ik mijn vaste lasten absoluut niet meer betalen. En nee, dat heeft niks te maken met me te goed voelen of te kritisch zijn. Een pas gekocht huis met verlies verkopen is gewoon niet iets dat je makkelijk doet. En daarbij speelt nog het argument dat een werkgever ook niet gek is en niet vaak veel energie wil stoppen in mensen die weer weg gaan zodra er wat beters langskomt. En gelijk hebben ze. Het is echt irritant om elke maand weer nieuwe mensen te moeten zoeken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd"of "ja..hallo daar komik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk'moeten doen..
Ik zit dus in dezelfde situatie, verdiende genoeg om in mijn eentje een huis te kopen, super trots was ik en mensen die het niet konden waren jaloers. Nu zeiken ze; had je maar geen huis moeten kopen, ben blij dat ik geen koophuis heb, bla bla...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:05 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Als academicus met een leidinggevende baan had ik voorheen genoeg geld om in m'n eentje een leuk huis te kopen. Als ik ongeschoold werk zal gaan doen, kan ik mijn vaste lasten absoluut niet meer betalen. En nee, dat heeft niks te maken met me te goed voelen of te kritisch zijn. Een pas gekocht huis met verlies verkopen is gewoon niet iets dat je makkelijk doet. En daarbij speelt nog het argument dat een werkgever ook niet gek is en niet vaak veel energie wil stoppen in mensen die weer weg gaan zodra er wat beters langskomt. En gelijk hebben ze. Het is echt irritant om elke maand weer nieuwe mensen te moeten zoeken.
Uit welke omgeving kom je eigenlijk?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zit dus in dezelfde situatie, verdiende genoeg om in mijn eentje een huis te kopen, super trots was ik en mensen die het niet konden waren jaloers. Nu zeiken ze; had je maar geen huis moeten kopen, ben blij dat ik geen koophuis heb, bla bla...
Als ik op dit moment (na 3 jaar) mijn huis verkoop heb ik sowieso 12.000 euro verlies. Dat moet ik dan alsnog betalen, dus verkopen is geen optie. Een baantje tegen het minimumloon werkt ook eigenlijk niet, kan er net van rondkomen, maar verder ook niets. Ook geen spaargeld voor onderhoud van het huis bijv.
Je kan eigenlijk geen kant op.
Emmen (zuid-oost Drenthe).quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:03 schreef Roycor het volgende:
[..]
Uit welke omgeving kom je eigenlijk?
Ik ben zelf ook werkeloos sinds 1 augustus en kan gelukkig volgende week maandag weer beginnen.
Ben aangenomen als koerier bij pro assist in tiel en ze zoeken nog meer mensen.
Ben zelf 25 en het salaris zit ruim boven de 1100 euro.
quote:Werkloosheid
Hoewel de negatieve spiraal definitief doorbroken lijkt, is het werkloosheidspercentage in Emmen nog steeds één van de hoogste van Nederland. Ongeveer 9% van de bevolking is werkloos.
kijk ff in je specificatie, daar staat de periode op vermeld (net als op je bankafschrift trouwens)quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef JDx het volgende:
Weet iemand die een WW-uitkering heeft wanneer je dat krijgt?
Ik ben nu anderhalve maand werkloos en heb 1 keertje 223 euro gestort gekregen, verder sinds mijn laatste loon 23 juni, niks geen geld meer gehad tot nu toe...
Zit nu al bijna 2 maand zonder geld.
Heb net weer eens achter een sollicitatie aan gebeld, ze bellen me deze week (beloofd!) of ik nog een keer op gesprek mag komen, zijn nog steeds 2 anderen in de race. Van de 80-100 brieven!
Ik zou even bellen met UWV als ik jou was. Als er niets bijzonders aan de hand is dan wordt er elke vier weken automatisch betaald inderdaad. Dat is echter iets wat men bij de beoordeling van de WW in het systeem moet zetten. Het vereist dus een handeling, die men kan vergeten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:25 schreef JDx het volgende:
Ok, dan zou ik het dus 4 weken later, ehhh, vrijdag moeten krijgen... nog een weekje volhouden op droog brood
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:06 schreef JDx het volgende:
Ik kreeg vanmiddag het volgende mailtje:
"Goedemiddag ......,
Een tijdje geleden ben je bij mij op gesprek geweest voor de vacature van DTP’er.
Nu heb ik zojuist contact gehad met het bedrijf, en een aantal kandidaten zijn al afgewezen, maar jij niet!
Ze hebben het nu nog erg druk met de vakantie-roes en komen er over een maand op terug.
Mocht je nou in tussentijd een andere baan hebben gevonden laat het me dan ook even weten.
Met vriendelijke groet,
......."
Damn, nog een hele maand wachten!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:06 schreef JDx het volgende:
Ik kreeg vanmiddag het volgende mailtje:
"Goedemiddag ......,
Een tijdje geleden ben je bij mij op gesprek geweest voor de vacature van DTP’er.
Nu heb ik zojuist contact gehad met het bedrijf, en een aantal kandidaten zijn al afgewezen, maar jij niet!
Ze hebben het nu nog erg druk met de vakantie-roes en komen er over een maand op terug.
Mocht je nou in tussentijd een andere baan hebben gevonden laat het me dan ook even weten.
Met vriendelijke groet,
......."
Het hoeft niet zo te zijn dat dit uitzendbureau het enige bureau waarmee het bedrijf in procedure is?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:59 schreef JDx het volgende:
Ja precies, njah, in die tussentijd maar weer verder solliciteren dan.
Het rare vind ik wel dat ik de laatste was van 3, een aantal zijn afgewezen, dus zou ik toch alleen nog over moeten zijn?
Njah, ik zie het wel.
Zelfs al zou het automatisch betalen in het systeem zetten vergeten zijn, dan zou hij een inkomstenformulier moeten krijgen (of klaar staan op internet).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:29 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Ik zou even bellen met UWV als ik jou was. Als er niets bijzonders aan de hand is dan wordt er elke vier weken automatisch betaald inderdaad. Dat is echter iets wat men bij de beoordeling van de WW in het systeem moet zetten. Het vereist dus een handeling, die men kan vergeten.
Je kan natuurlijk afwachten of je het inderdaad automatisch krijgt, maar ik zou het zeker willen weten. Zou er dus even een telefoontje aan wagen als ik jou was.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!Ik
heb
een
baan
Een nieuwe dan hè, per 1 september. Ik ben zo blij (en opgelucht)
Heb je t UWV al gebeld daarover?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:24 schreef JDx het volgende:
Gefeliciteerd!!!
Ik nog steeds niet, ook nog steeds geen cent op mijn rekening, maar woensdag ff goed mn best doen!
Van harte he!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!Ik
heb
een
baan
Goed zeg! Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!Ik
heb
een
baan
Nou die 200 euro kreeg ik toen op de 17e, en je krijgt het per 4 weken zegt men, dus zou het vanmiddag dan moeten krijgen, wacht nog ff af, meestal komt het na 2uur!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Heb je t UWV al gebeld daarover?
Succes!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:44 schreef JDx het volgende:
Ik heb na 1,5 maand en zo'n 30 brieven, eindelijk dus een gesprek bij een bedrijf, voelt wel als een soort van, yes, eindelijk, heb al bijna het gevoel dat ik die baan binnen heb, terwijl het meer een vrijblijvend gesprek is. Ik ga me echt top presenteren woensdag.
Zou ik ook niet doen. Voor je het weet ontstaat een beeld van een lapzwans die al heel snel opgeeft als je zegt dat je na twee maanden 'al' uit het ritme bent.quote:Helpt het ook nog als je een beetje zielig gaat doen, noujah niet echt zielig, maar als je gewoon zegt van, dat je al bijna 2 maand thuis zit en bang bent uit het ritme te raken enzo?
Ik denk gezien de veranderende situaties in dit topic dat het nu juist tijd is om goed te solliciteren. Een 2 maanden geleden was de vakantie periode ingegaan, dan ligt alles zo goed al plat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:41 schreef Fixers het volgende:
Net een sollicitatiebrief gepost. Ik krijg daar altijd zo'n "en nu is het uit nijn handen" gevoel bij. Gesprek met mijn huidige baas over een andere functie is uitgesteld. Door personeelstekortheeft hij geen tijd. De boekhouder van mijn andere baas (ik heb twee bazen bij een bedrijf) heeft me voorgerekend dat ik nog twee maanden vakantie heb na mijn contract. Ik heb nog wat respijt.
Ondanks de negatieve ervaringen van anderen in dit topic ben ik vol goede moed dat ik voor het einde van het jaar weer aan het werk ben.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!Ik
heb
een
baan
Proficiatquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!Ik
heb
een
baan
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:39 schreef Lastpost het volgende:
Vanaf 31-08 sta ik ook eindelijk weer eens ergens op de loonlijst.
Ik blijf voorlopig vanuit freelance oogpunt verder gaan in het webdesignen en programmeren en qua vaste inkomsten hou ik het op een ochtend tot begin-middag (lees: 1 á 2 uur) baantje bij de TNT post als bezorger, levert me 20 uur in de week op aan vast inkomen, alleen jammer dat het rond het minimum hangt maar dat is even niet anders.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:30 schreef Osramp het volgende:
[..]
GefeliciteerdWat gaat je de hele dag bezig houden?
48 brieven in 4 maanden is niet zo heel erg veel. Maar goed, 1 brief kan er maar winnen dus je zou met 1 poging de roos kunnen treffen. Ga wel gewoon door met solliciteren en probeer jouw sterke punten zoveel mogelijk toe te snijden op de vacature. Vertel in je brief waarom JIJ de juiste persoon bent voor je baan en hoe goed jouw kwaliteiten aansluiten op de vacature.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:55 schreef Buckle het volgende:
Al bijna vier maanden ben ik aan het zoeken naar een nieuwe baan.
In deze vier maanden heb ik 48 sollicitatiebrieven verstuurd, waarvan er twee hebben geleid tot een gesprek. Geen van de gesprekken leidde tot een baan.
Na vier maanden ben ik nu wanhopig en solliciteer ik op alles wat los en vast zit en enigszins te bereizen is vanaf mijn huis.
Hooguit help je daarmee andere sollicitanten. Je kunt beter later zien wat je ZELF doet om niet uit het ritme te raken. Weet de potentiële werkgever ook dat hij een frisse start kan verwachten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:44 schreef JDx het volgende:Helpt het ook nog als je een beetje zielig gaat doen, noujah niet echt zielig, maar als je gewoon zegt van, dat je al bijna 2 maand thuis zit en bang bent uit het ritme te raken enzo?
Als je financieel moeilijk zit, kun je ook een voorschot aanvragen. Je hoeft dan niet vier weken te wachten op het geld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:00 schreef JDx het volgende:
Nou die 200 euro kreeg ik toen op de 17e, en je krijgt het per 4 weken zegt men, dus zou het vanmiddag dan moeten krijgen, wacht nog ff af, meestal komt het na 2uur!
Nee dat hoeft niet per sé, de beslisser claim kan er ook voor kiezen om geen inkomstenformulier te verzenden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:29 schreef -Yuna- het volgende:
[..]
Zelfs al zou het automatisch betalen in het systeem zetten vergeten zijn, dan zou hij een inkomstenformulier moeten krijgen (of klaar staan op internet).
Hoeft niet want de uitkering is al vastgesteld. Wat je wilt weten is of de reguliere betaling op het normale tijdstip gaat komen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:17 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als je financieel moeilijk zit, kun je ook een voorschot aanvragen. Je hoeft dan niet vier weken te wachten op het geld.
En toch neigt dit naar spam.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 11:41 schreef jefjef het volgende:
Op http://www.expertiese.nl/kandidaten.html heb ik wat tips neergezet betreffende soll brieven/cv's
en:quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:34 schreef jefjef het volgende:
heb een w&s bureau en ga ook nog beginnen met een uitgeverij dus ja mijn interesses liggen wel op het (financieel) onafhankelijk te zijn. (zie voor verdere aanvulling ChrisMoneymaker zijn statement) Verder ooit es in 1912 BC BE/CE gevolgd.
http://www.expertiese.nl/(...)oloog_279505_11.htmlquote:Contactpersoon
Jeffrey Smit
E: jeffrey@expertiese.nl
http://www.expertiese.nl/kandidaten.htmlquote:Sommige kandidaten volstaan met de woorden 'referenties op aanvraag', anderen vermelden bedrijfsnaam en contactpersoon. Let wel, als kandidaat ben je verplicht om vooraf toestemming te vragen aan je referent.
http://www.intermediair.n(...)een-relevant-cv.htmlquote:Sommige kandidaten volstaan met de woorden 'referenties op aanvraag', anderen vermelden
bedrijfsnaam en contactpersoon. Let wel, als kandidaat ben je verplicht om vooraf toestemming te vragen aan je referent.
Het aantal brieven wat je schrijft wil ook niet alles zeggen. Het is wel goed dat je het doet, want het kan in één keer lukken. Maar als je zoveel brieven schrijft, kan het ook betekenen dat je de verkeerde bedrijven aanschrijft. Zijn er ook andere type bedrijven of is er een ander type baan die misschien nog beter bij je passen. Het kan zijn dat je cv/leeftijd/ervaring niet helemaal lekker aansluit bij de functies waarop je solliciteert.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 18:37 schreef Osramp het volgende:
[..]
48 brieven in 4 maanden is niet zo heel erg veel. Maar goed, 1 brief kan er maar winnen dus je zou met 1 poging de roos kunnen treffen. Ga wel gewoon door met solliciteren en probeer jouw sterke punten zoveel mogelijk toe te snijden op de vacature. Vertel in je brief waarom JIJ de juiste persoon bent voor je baan en hoe goed jouw kwaliteiten aansluiten op de vacature.
Geef de moed niet op. Makkelijker gezegd dan gedaan, en ik weet precies hoe het voelt om met een goede en courante opleiding je handje te moeten ophouden. Ik zag het soms ook niet meer zitten.....Heus geen leuke tijd, maar als ik lees hoe je je verzet hebt tegen je afkoopregeling, dan denk ik dat je er wel komt.
Straal wel positiviteit uit in gesprekken en brieven!! Ga er iets naast doen, al is het maar soep opdienen in een bejaardentehuis. Dat staat goed bij werkgevers. Die zien graag actieve mensen tegenover anderen die rustig blijven afwachten.
ligt er natuurlijk aan welke branche je zit. bv ICT is het best redelijk als je 48 brieven in een maand verstuurd. Zorg/leraren kun je, bij wijze van, makkelijk 48 brieven in 1 week versturenquote:48 brieven in 4 maanden is niet zo heel erg veel.
hee dank je voor de reclame! is goed voor google...quote:[b]Op zaterdag 15 augustus 2009 12:15 veel..
Nerdquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:46 schreef jefjef het volgende:
[..]
hee dank je voor de reclame! is goed voor google...
Blijkbaar ging het dus idd om de spam.... kan een mod dit niet ff weghalen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:46 schreef jefjef het volgende:
[..]
hee dank je voor de reclame! is goed voor google...
@JDX op de site http://www.ictergezocht.nl (en voor iedereen; met deze site heb ik dus niets mee te maken ik adverteer er alleen maar op) staan regelmatig leuke ICT/WEB/Media jobs op en anders kan je weer via deze vacatures rechtstreeks bij aanbieders van ICT banen kijken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:10 schreef JDx het volgende:
Het is ook spam. Dingen op Fok komt altijd heel goed in Google te staan.
Gister geen uitkering mogen ontvangen, het is nu al meer dan een maand geleden, ben al 2 maand werkloos en doe het al die tijd met 220 euro. Heb enorm veel aanmaningen liggen nu + aanmaningskosten etc... ik had verwacht dat ik het nu wel zou hebben.
Zit al een week met 95 cent op mn rekening en lenen kan ik ook nergens. Maandagochtend ga ik direct bellen, misschien kan ik een voorschot krijgen en kunnen ze het fixen, want heb alleen al bijna 100 euro aan extra kosten aan aanmaningen/administratiekosten.
Zoals eerder vermeld, ik kon niet eens rondkomen van mijn salaris, laat staan een buffer opbouwen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:58 schreef HokkePok het volgende:
@ JDx
Heb je dan al die tijd dat je werk had geen financiele buffer opgebouwd, voor als het een keer wat minder gaat? 2 maander zonder werk is niet zo lang hoor..
Omdat mij beloofd was dat ik vanaf 1 juli weer 40uur zou krijgen, maar kreeg 5 dagen ervoor, op het gesprek waar ik dacht dat we het over mijn nieuwe salaris zouden hebben, te horen dat het bedrijf me geen contract kon aanbieden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 04:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom heb je nooit een bijbaan gezocht? Zeker toen je minder moest gaan werken?
Al was je borden in een restaurant, dan had je nu in elk geval geen directe geldproblemen gehad
Bah, wat een bureaucratie! Je hoeft hiermee geen genoegen te nemen. Waarschijnlijk is het mogelijk om een klacht in te dienen via een aparte klachtenafdeling van UWV. Dit garandeert niet dat je schadeloos wordt gesteld, want je komt weer in een andere bureaucratische molen terecht. Maar het is het proberen waard. Succes!quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:13 schreef JDx het volgende:
Vandaag nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, heb het UWV gebeld... en zij zeiden het volgende:
"U had inderdaad al uitbetaald moeten worden, maar dit is niet gebeurd, waarom kan ik niet zien, maar als ik uw telefoonnummer mag noteren, word u hier binnen 24 uur over terug gebeld."
Ik zeg: "waarom heb ik hier geen melding van gehad dan? Ik heb een stapel aanmaningen liggen die ik voor vrijdag betaald moest hebben, die WEER verhoogd gaan worden na vandaag en ik zit maar te wachten en ik krijg niets, geen melding niks!"
Zij: "Nee daar heb ik helaas geen inzage in, u wordt binnen 24 uur terug gebeld"
Ik: "Maar ik MOET vandaag geld hebben, anders ben ik zo weer 100 euro aan extra aanmaningskosten kwijt"
Zij: "Nou meneer, zo snel gaat dat sowieso niet, fijne dag!"
Ik: *KLIK*
WTF!!!
Serieus??quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:55 schreef JDx het volgende:
Ik heb ook gewoon mijn uitkering 7 juni!!! al aangevraagd, een brief gehad dat alles was vastgesteld en ok was en 1 keer 200 euro ontvangen. Verder nooit iets. In meer dan 2 maand tijd! Leef nu al bijna 2 weken zonder geld, heb vandaag het 1 en ander op marktplaats gezet om toch wat geld te hebben.
Loop o.a. achter met mijn hypotheek, zorgverzekering en gas/elektra... die laatste is nu al opgelopen tot 210 euro en de rekening voor deze maand heb ik ook alweer binnen.
Ik ga met zware tegenzin vanmiddag aankloppen bij pa en ma...
Zeg wijsneus, anders lees je het hele topic even door, want dit soort opmerkingen wordt continu gemaakt. Nogal vermoeiendquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Serieus??
Nooit geleerd om te sparen ofzo?
Je kunt morgen al ergens in het fabriek beginnen.
Het probleem is alleen dat mensen zoals jij dat te min vinden.
Hmhmquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef B.E.D het volgende:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Serieus??
Toen ik op school zat woonde ik al op mezelf en kwam ik ook rond van mijn bijbaan, maar toen had ik wel allerlei toeslagen/subsidies en 200 euro uitwonende studiebeurs.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:54 schreef Lennox het volgende:
Ik krijg in oktober ook mijn bul. Eind juli scriptie verdedigd en besloten om tot eind Augustus gewoon lekker rustig aan te doen. Heb mijn bijbaan er nog bij en daar kwam ik altijd gewoon mee rond. Dan ga ik op mn gemakje rondzoeken.
Wat ik niet snap is dat wanneer ik op de site kijk (de site die ik je aanraad) zie ik in Overijssel genoeg partime/freelance banen die passen bij je cv en die aansluiten op je eigen werkzaamheden. Ik denk dat je toch ff wakker moet gaan wordenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:28 schreef jefjef het volgende:
[..]
@JDX op de site http://www.ictergezocht.nl (en voor iedereen; met deze site heb ik dus niets mee te maken ik adverteer er alleen maar op) staan regelmatig leuke ICT/WEB/Media jobs op en anders kan je weer via deze vacatures rechtstreeks bij aanbieders van ICT banen kijken.
Waarom nu niet meer?quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:35 schreef JDx het volgende:
Daarnaast heb ik een eigen bedrijf, waarmee ik op mijn vrije dagen net even dat extra geld verdiende om rond te komen.
Geen wonder dat sommige werklozen naar hun mes grijpen of hun bestelbus door de voorpui rijden. Die lui verdienen het gewoon.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:13 schreef JDx het volgende:
Vandaag nog steeds geen uitkering mogen ontvangen, heb het UWV gebeld... en zij zeiden het volgende:
"U had inderdaad al uitbetaald moeten worden, maar dit is niet gebeurd, waarom kan ik niet zien, maar als ik uw telefoonnummer mag noteren, word u hier binnen 24 uur over terug gebeld."
Ik zeg: "waarom heb ik hier geen melding van gehad dan? Ik heb een stapel aanmaningen liggen die ik voor vrijdag betaald moest hebben, die WEER verhoogd gaan worden na vandaag en ik zit maar te wachten en ik krijg niets, geen melding niks!"
Zij: "Nee daar heb ik helaas geen inzage in, u wordt binnen 24 uur terug gebeld"
Ik: "Maar ik MOET vandaag geld hebben, anders ben ik zo weer 100 euro aan extra aanmaningskosten kwijt"
WTF!!!
Ik word inmiddels wel een beetje moe van die onbetaalde 'werkervaringsplekken' in onze branche zeg. Zie je een functie waarvoor allerlei opleidings- en ervaringseisen worden gesteld, en wat krijg je ervoor terug: 'Een fan-tas-tische kans om je portfolio op te bouwen!' Je zit gewoon volwaardig werk te doen, en je wordt er niet of nauwelijks voor betaald.quote:Op zondag 16 augustus 2009 09:01 schreef Viking84 het volgende:
Zo de werkervaringsplek waar ik op gesprek ben geweest gaat niks worden: inhoudelijk niet interessant genoeg, krijg slechts een vergoeding, terwijl ik het werk van een volwaardig werknemer moet doen, weinig begeleiding. En na een half jaar zou ik hetzelfde probleem hebben als nu en dat ben ik zat. Dus nu ga ik ws voor plan B: alsnog m'n onderwijsbevoegdheid halen en dan het onderwijs in. Daar is altijd werk
.
Heb je het incasso bureau al is benaderd en uitlegd wat de situatie is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:13 schreef JDx het volgende:
WTF!!!
Wat is er zo 'uitdagend'quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:39 schreef Cat22 het volgende:
Gisteren gesprek gehad en vanmiddag weer eentje op de rol. Waar ik gisteren nog bloedgemotiveerd was, heb ik vandaag zo'n gevoel dat het toch niks gaat worden.
En da's natuurlijk niet de instelling, dus ik ga mezelf nog eens flink oppeppen. Een uitdagende baan op 5 wandelminuten van huis: daar moet ik gewoon wat moeite voor doen!
ze spreken namens het bedrijf ,dus in meervoudsvorm praten is daarin gebruikelijk. Op cv afwijzen is inderdaad een zwakte bod.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:59 schreef Cat22 het volgende:
Net een afwijzingsmail in de bus voor de sollicitatie van gisteren.
"wij' ware van oordeel dat.... 'wij' zijn van mening...
Ik denk dat de betreffende medewerker meerdere persoonlijkheden heeft, er zat toch echt maar 1 persoon aan de andere kant van de tafel. En als ze me nu opeens obv mijn CV afwijzen dan hadden ze niet de moeite hoeven nemen me uit te nodigen.
Blegh, altijd balen, zoiets. Hopelijk komt er meer uit het gesprek van vandaag.
De uitnodiging kon wel in enkelvoud dus ik zie geen reden waarom het nu opeens zo formeel moet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:06 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
ze spreken namens het bedrijf ,dus in meervoudsvorm praten is daarin gebruikelijk. Op cv afwijzen is inderdaad een zwakte bod.
ik zou ze fijn een reiskosten declaratie sturen. Daar heb je als sollicitant recht op hoor...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:59 schreef Cat22 het volgende:
Net een afwijzingsmail in de bus voor de sollicitatie van gisteren.
"wij' ware van oordeel dat.... 'wij' zijn van mening...
Ik denk dat de betreffende medewerker meerdere persoonlijkheden heeft, er zat toch echt maar 1 persoon aan de andere kant van de tafel. En als ze me nu opeens obv mijn CV afwijzen dan hadden ze niet de moeite hoeven nemen me uit te nodigen.
Blegh, altijd balen, zoiets. Hopelijk komt er meer uit het gesprek van vandaag.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:55 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
ik zou ze fijn een reiskosten declaratie sturen. Daar heb je als sollicitant recht op hoor...
Dan moet je natuurlijk wel ook zo'n functie aangenomen wordenquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Serieus??
Emmen, Drenthequote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:41 schreef MaddoxX het volgende:
lol welke regio zit je dan dat er "geen" werk is. ?
quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:30 schreef Buckle het volgende:
Ik heb me nu aangemeld voor het traineeship bij de UWV. Elke keer bij die zgn. werkcoach dacht ik: Geef me nou jouw baan maar gewoon, dat kan ik toch veel beter. Tja, je moet toch wat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |