Je hoort dit ook altijd door mensen zonder werkloosheidservaring geroepen worden. Mensen die altijd een baan hebben gehad die dan te pas en te onpas iedereen vertellen dat je ALTIJD wel werk kunt krijgen. Nou, NIET dus. Probeer het maar eens en merk dat het tegenvalt als je zonder werk zit. Vanuit een lopende baan op iets anders solliciteren lijkt altijd mee te vallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 07:08 schreef sempron2400 het volgende:
Het is zo theoretisch dat je direct aan werk kunt komen.
Dat laatste valt makkelijk te verklaren uit het feit dat dat beetje salaris dat zij voor zulke kutbaantjes vangen in hun land een riante paycheck is vanwege het lage prijsniveau daar. Een uitkering in nederland lijkt mss heel veel, maar als er allerlei kortingen bedacht moeten worden om ervoor te zorgen dat je nog íets overhoudt aan het eind van de maand, heb je wel een beetje een idee over hoe absurd hoog het prijsniveau hier uit de klauwen is gaan gieren.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef FP128 het volgende:
Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd" of "ja..hallo daar kom ik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk' moeten doen..
ik moet toegeven dat ik zelf ook wel altijd zo heb gedachtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:51 schreef Osramp het volgende:
[..]
Je hoort dit ook altijd door mensen zonder werkloosheidservaring geroepen worden. Mensen die altijd een baan hebben gehad die dan te pas en te onpas iedereen vertellen dat je ALTIJD wel werk kunt krijgen. Nou, NIET dus. Probeer het maar eens en merk dat het tegenvalt als je zonder werk zit. Vanuit een lopende baan op iets anders solliciteren lijkt altijd mee te vallen.
Als academicus met een leidinggevende baan had ik voorheen genoeg geld om in m'n eentje een leuk huis te kopen. Als ik ongeschoold werk zal gaan doen, kan ik mijn vaste lasten absoluut niet meer betalen. En nee, dat heeft niks te maken met me te goed voelen of te kritisch zijn. Een pas gekocht huis met verlies verkopen is gewoon niet iets dat je makkelijk doet. En daarbij speelt nog het argument dat een werkgever ook niet gek is en niet vaak veel energie wil stoppen in mensen die weer weg gaan zodra er wat beters langskomt. En gelijk hebben ze. Het is echt irritant om elke maand weer nieuwe mensen te moeten zoeken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef FP128 het volgende:
[..]
Ik wil je nergens toe pushen maar wat b.e.d zegt is wel waar. Er zijn banen waar ze zelfs helemaal geen opleiding voor vragen en je zo aan de slag kunt echter zoals de meeste klagers hebben die allemaal excuses om iets niet te doen. Dat is dus wel kieskeurig zijn. Dan is het " maar daar heb ik niet voor gestudeerd"of "ja..hallo daar komik niet mijn bed voor uit als academicus".. of anders "hallo..weet je wel hoe hard ik daarvoor moet werken? " Raar dat we anderzijds wel Polen en andere allochtonen weten te vinden die dit 'werk'moeten doen..
Ik zit dus in dezelfde situatie, verdiende genoeg om in mijn eentje een huis te kopen, super trots was ik en mensen die het niet konden waren jaloers. Nu zeiken ze; had je maar geen huis moeten kopen, ben blij dat ik geen koophuis heb, bla bla...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:05 schreef Ceehaa het volgende:
[..]
Als academicus met een leidinggevende baan had ik voorheen genoeg geld om in m'n eentje een leuk huis te kopen. Als ik ongeschoold werk zal gaan doen, kan ik mijn vaste lasten absoluut niet meer betalen. En nee, dat heeft niks te maken met me te goed voelen of te kritisch zijn. Een pas gekocht huis met verlies verkopen is gewoon niet iets dat je makkelijk doet. En daarbij speelt nog het argument dat een werkgever ook niet gek is en niet vaak veel energie wil stoppen in mensen die weer weg gaan zodra er wat beters langskomt. En gelijk hebben ze. Het is echt irritant om elke maand weer nieuwe mensen te moeten zoeken.
Uit welke omgeving kom je eigenlijk?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:52 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zit dus in dezelfde situatie, verdiende genoeg om in mijn eentje een huis te kopen, super trots was ik en mensen die het niet konden waren jaloers. Nu zeiken ze; had je maar geen huis moeten kopen, ben blij dat ik geen koophuis heb, bla bla...
Als ik op dit moment (na 3 jaar) mijn huis verkoop heb ik sowieso 12.000 euro verlies. Dat moet ik dan alsnog betalen, dus verkopen is geen optie. Een baantje tegen het minimumloon werkt ook eigenlijk niet, kan er net van rondkomen, maar verder ook niets. Ook geen spaargeld voor onderhoud van het huis bijv.
Je kan eigenlijk geen kant op.
Emmen (zuid-oost Drenthe).quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:03 schreef Roycor het volgende:
[..]
Uit welke omgeving kom je eigenlijk?
Ik ben zelf ook werkeloos sinds 1 augustus en kan gelukkig volgende week maandag weer beginnen.
Ben aangenomen als koerier bij pro assist in tiel en ze zoeken nog meer mensen.
Ben zelf 25 en het salaris zit ruim boven de 1100 euro.
quote:Werkloosheid
Hoewel de negatieve spiraal definitief doorbroken lijkt, is het werkloosheidspercentage in Emmen nog steeds één van de hoogste van Nederland. Ongeveer 9% van de bevolking is werkloos.
kijk ff in je specificatie, daar staat de periode op vermeld (net als op je bankafschrift trouwens)quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:09 schreef JDx het volgende:
Weet iemand die een WW-uitkering heeft wanneer je dat krijgt?
Ik ben nu anderhalve maand werkloos en heb 1 keertje 223 euro gestort gekregen, verder sinds mijn laatste loon 23 juni, niks geen geld meer gehad tot nu toe...
Zit nu al bijna 2 maand zonder geld.
Heb net weer eens achter een sollicitatie aan gebeld, ze bellen me deze week (beloofd!) of ik nog een keer op gesprek mag komen, zijn nog steeds 2 anderen in de race. Van de 80-100 brieven!
Ik zou even bellen met UWV als ik jou was. Als er niets bijzonders aan de hand is dan wordt er elke vier weken automatisch betaald inderdaad. Dat is echter iets wat men bij de beoordeling van de WW in het systeem moet zetten. Het vereist dus een handeling, die men kan vergeten.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:25 schreef JDx het volgende:
Ok, dan zou ik het dus 4 weken later, ehhh, vrijdag moeten krijgen... nog een weekje volhouden op droog brood
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:06 schreef JDx het volgende:
Ik kreeg vanmiddag het volgende mailtje:
"Goedemiddag ......,
Een tijdje geleden ben je bij mij op gesprek geweest voor de vacature van DTP’er.
Nu heb ik zojuist contact gehad met het bedrijf, en een aantal kandidaten zijn al afgewezen, maar jij niet!
Ze hebben het nu nog erg druk met de vakantie-roes en komen er over een maand op terug.
Mocht je nou in tussentijd een andere baan hebben gevonden laat het me dan ook even weten.
Met vriendelijke groet,
......."
Damn, nog een hele maand wachten!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:06 schreef JDx het volgende:
Ik kreeg vanmiddag het volgende mailtje:
"Goedemiddag ......,
Een tijdje geleden ben je bij mij op gesprek geweest voor de vacature van DTP’er.
Nu heb ik zojuist contact gehad met het bedrijf, en een aantal kandidaten zijn al afgewezen, maar jij niet!
Ze hebben het nu nog erg druk met de vakantie-roes en komen er over een maand op terug.
Mocht je nou in tussentijd een andere baan hebben gevonden laat het me dan ook even weten.
Met vriendelijke groet,
......."
Het hoeft niet zo te zijn dat dit uitzendbureau het enige bureau waarmee het bedrijf in procedure is?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:59 schreef JDx het volgende:
Ja precies, njah, in die tussentijd maar weer verder solliciteren dan.
Het rare vind ik wel dat ik de laatste was van 3, een aantal zijn afgewezen, dus zou ik toch alleen nog over moeten zijn?
Njah, ik zie het wel.
Zelfs al zou het automatisch betalen in het systeem zetten vergeten zijn, dan zou hij een inkomstenformulier moeten krijgen (of klaar staan op internet).quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:29 schreef Gizlijntje het volgende:
[..]
Ik zou even bellen met UWV als ik jou was. Als er niets bijzonders aan de hand is dan wordt er elke vier weken automatisch betaald inderdaad. Dat is echter iets wat men bij de beoordeling van de WW in het systeem moet zetten. Het vereist dus een handeling, die men kan vergeten.
Je kan natuurlijk afwachten of je het inderdaad automatisch krijgt, maar ik zou het zeker willen weten. Zou er dus even een telefoontje aan wagen als ik jou was.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens!!Ik
heb
een
baan
Een nieuwe dan hè, per 1 september. Ik ben zo blij (en opgelucht)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |